Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Bodø Glimt (4. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 apr 08, 20:59
Endret: 21 apr 08, 21:24
De tre poenga smakte virkelig. Deilig å vinne på en skikkelig møkkdag.

Både Kvisvik og Tegström viste lovende tendenser i dag!

Kudos til Grönhagen for riktige bytter i dag.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 apr 08, 21:20

Deilig med 3 poeng etter en nærmest bedrøvelig 1.omgang.

Byttene i 2. var smarte av Grønhagen, såvel Kvisvik som Tegstrôm gjorde sine saker bra.

FFK har noen spillere med teknikk og godt fotballhode, noe som er viktig for å avgjøre viktige kamper.

Orker ikke skrive mer nå, bare GRATULERE med 1.Plass i TL.

 

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


espeng

Knøttespiller

Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 47

Lagt til: 21 apr 08, 21:23

Det var utrolig deilig!!!! Smarte bytter av Grönhagen der, betydde alt for kampen!

Ellers syns jeg også backene våre hadde relativt god kontroll på vingene til B/G, var redd det kom til å gå gærnt...

Men nå er dert tabelltopp og fryd i heimen!!! FFK - drakt på jobb i morra (eller hver dag)


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 21 apr 08, 21:34

Deilig med seier mot Bodø/Glimt.

Grønhagens bytter er avgjørende.

Og Staw holder nullen.

Nyt tabellen.

---------------------------

Tarik på landslaget!


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 21 apr 08, 21:49

På nattevakt og fikk ikke sett kampen, men den er på opptak. Kom i skade for å sette på tekst-TV i et rolig øyeblikk, og der stod resultatet. Hadde smakt ekstra godt å se kampen uten å vite resultatet på forhånd, men men. Kanskje bedre for nervene å gjøre det på den måten her, men ufattelig mye mer kjedelig...

Gratulerer med tabellen alle mann, måtte den holde seg akkurat sånn den er resten av sesongen!

---------------------------

Jeg vil ha Wallace på plass i FIFA08!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 apr 08, 21:55
Kan godt gi Grønhagen ros for byttene, men etter min mening bør Kvisvik være en av dem første som blir satt opp på laget på hjemmebane.......

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 22 apr 08, 13:36

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Kan godt gi Grønhagen ros for byttene, men etter min mening bør Kvisvik være en av dem første som blir satt opp på laget på hjemmebane.......

Helt enig. Hvilket lag i Norge har råd til å la en slik spiller sitte på benken? Han er tippeligaens mest kreative spiller, har en presisjon som ingen andre. Fotball er underholdning, og Kvisvik er en entertainer. Raymon må spille!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 apr 08, 13:46

Så lenge vi vinner hver gang Raymond kommer inn som innbytter, så må han gjerne starte resten av sesongen på benken for min del.

Sier som Grønhagen svarte på det idiotiske spørsmålet fra TV 2s Ida Marie Vatn:

- Burde Kvisvik kommet innpå tidligere?

- Nå vant vi jo 2-1, så da var det eksakt riktig tidspunkt for ham å komme innpå.

Men Kvisvik er en hjemmebanespiller, og han kommer nok til å starte flere kamper på hjemmebane.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 apr 08, 13:55

At Kvisvik og Tegström kom inn på i det tidspunktet av kampen, tror jeg var lurt. FFK hadde slått mye langt i 1.omgang og lite av spillet gikk via midten. Dvs, det gikk via midten, tilbake til forsvaret og langt opp mot Gardar. FFK slet ut forsvaret til Glimt, og å da sette inn på en småspillende tekniker som Tegström og en med såpass bra overblikk som Raymond, var meget lurt. Det er ikke sikkert det er like lurt å la dem starte, kanskje da kan få "super-sub"tilværelser i FFK?

Ellers vil jeg si jeg er meget skuffet over sesongåpninga til Gashi. Han virker svært lite bevegelig offensivt, og det tror jeg er mye av grunnen til at FFK "stanget" mot Glimt. Vi slo en del langt på Gardar, men så lenge det ikke er noen der fra midten til å plukke nedfallsfrukten er det en dum taktikk.

La spesielt merke til en situasjon i 2. omgang. Ophaug hadde ballen på høyrebacken. Wehrman kom i møte fra midten, for et kort alternativ. Tarik tok et løp utover mot kanten, en fin 1.bevegelse. Så stikker Gardar inn i rommet Tarik har skapt, og Ophaug slår helt riktig mot Gardar. Da skal Gashi med en gang starte inn bak Gardar. Da kan Gardar stusse, og Gashi kunne fått ballen. Det er ikke noe vitsen i å spille langt hvis vi ikke har god nok bevegelse rundt oppspillspunktet.

Men, en positiv ting å ta med seg er at vi minner litt om et topplag. Det er typisk topplag å vinne på dårlige dager, noe FFK gjorde både mot Molde og Glimt. Får vi færre dårlige dager, og fortsetter å ta poeng når det skulle komme dårlige dager, vil vi være et topplag.

Ros til dommer! Plankehaugens buing på dommeren var helt patetisk! Å rope "amatør" til ham når det vel er FFK som var mest amatører blir merkelig. Dommeren hadde, som vanlig, et par småfeil, men hvor mye skal vi gidde å bry oss om? Vi fikk ingen situasjoner som vil bli diskutert i etterkant, og det er bra av dommer. Løste oppgavene sine på en flott måte! Ris til Plankehaugen for negativt fokus på dommeren når det var FFK som trengte støtte, og ros til dommeren som dømmer en bra kamp! :)

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 22 apr 08, 17:00
Jeg ble flau når jeg hørte "dommerjævel!" fra PH. Det når dommern egentlig ikke hadde gjort noe særlig feil.

Tarik bør time/bue løpa sine bedre. Han løp jo i offside hele tiden.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 apr 08, 18:04

Helt enig. Man får "ta" dommeren når han bør "tas" og la ham være når han fortjener det. I går hadde han et par småfeil, men ingen store. Og da skal vi være fornøyde. Dessuten, hva er vitsen? Han går jo ikke på jobben sin for å gjøre feil med vilje, heller..

Og selvom jeg satt bak mål, kunne jeg lett se at Tarik løp i offside. Han må, som du sier, time løpene sine bedre. Han er ingen spiss som ofte går i offside ellers, men i går var han en del på feil side av forsvarslinja deres..:)

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 apr 08, 18:12
Som Robert Veiåker Johansen skriver i dagens Aftenposten:

Få kanskje ingen, kan ta Fredrikstad på fotballpatriotismen.

Det er en grunn til at hjemmelaget bare har tapt fire av 26 kamper i denne byen de tre siste sesongene. Her er alt rødt og hvitt, alt motstanderen gjør er galt, fem meter onside er offside, etter en ufarlig obstruksjon hyles det på gult kort, en felling langt utenfor 16-meteren blir til straffe på tribunene.


osv.

Han har et poeng. Det er bra med kollektive reaksjoner fra publikum på det som skjer på banen, men det blir latterlig når det altfor ofte hyles og skrikes på dommeravgjørelser som er helt opplagt korrekt. Og det skjer altfor ofte på Stadion.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 apr 08, 18:52

Helt enig her, men det går et skille et sted. Skillet mellom patriotisme og idioti. For mange av de som klager på dommeren i går, klager også på alle andre dommere. Hører hver eneste gang etter kamp når jeg går over brua folk som klager på dommeren. Og det er vel ikke slik man vil ha det? Det er egentlig ganske mangel på respekt når flere tusen hyler "dommerjævel" til en som gjør jobben sin forholdsvis bra.

Og det er også litt respektløst å bue når Pavel Londak ligger nede og har det vondt, syns jeg. Det er morsomt å tyne spillere når de måker ballen langt ut på tribunene også videre, det er faktisk en del av moroa med fotball.

Men det høres også kjempedumt ut med folk som ikke har peiling på fotball, som klager på ditt og datt. Er det ikke dommeren, så er det obstruksjoner og høye spark og straffespark i FFKs favør hele tiden. Og publikum som buer for en støttepasning; jeg har ikke ord om hva jeg syns om det.. Er det ikke alternativer fremover, syns jeg det er helt greit å slå en støttepasning i ny og ne!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 apr 08, 21:31
Endret: 22 apr 08, 21:36
Opprinnelig postet av Costanza
Som Robert Veiåker Johansen skriver i dagens Aftenposten:

Få kanskje ingen, kan ta Fredrikstad på fotballpatriotismen.

Det er en grunn til at hjemmelaget bare har tapt fire av 26 kamper i denne byen de tre siste sesongene. Her er alt rødt og hvitt, alt motstanderen gjør er galt, fem meter onside er offside, etter en ufarlig obstruksjon hyles det på gult kort, en felling langt utenfor 16-meteren blir til straffe på tribunene.


osv.

Han har et poeng. Det er bra med kollektive reaksjoner fra publikum på det som skjer på banen, men det blir latterlig når det altfor ofte hyles og skrikes på dommeravgjørelser som er helt opplagt korrekt. Og det skjer altfor ofte på Stadion.



Jeg kan vel egentlig ikke tro vi er så mye verre her i byen en feks. i Bergen eller for den saks skyld andre fotballgale fans i furet værbitt. Men uansett, hvis det nå er slik at vi er litt ekstra gærne i fredrikstad, og det har en mer eller mindre betydelig del å si for alle hjemmeseierne (slik som Herr Veiåker Johansen indikerer), så synes jeg hvertfall ikke vi skal slutte med det.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 22 apr 08, 21:56

Tror neppe at vi på tribunene her hjemme er noe verre eller bedre enn noen andre i fotballnorge. Det må kunne gå an å være uenig i en dommeravgjørelse, selv om det skulle vise seg at dommeren har rett. Det er ikke så lett å se situasjoner korrekt hele tiden for noen og enhver. Vi er jo tross alt bak mål, bokstavelig talt. Mye følelser i fotball veit du.

---------------------------

Faen.... Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 23 apr 08, 05:05
Ikke imot å være uenig i dommeren med avgjørelser, men la nå for alldel dommeren få tvilen til gode iallefall et par ganger før man starter hylekoret. Effekten fra "hetsen" forsvinner på en måte når det er så opplagt at dommeren har rett.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 23 apr 08, 18:46

Opprinnelig postet av Costanza
Som Robert Veiåker Johansen skriver i dagens Aftenposten:


Han har et poeng. Det er bra med kollektive reaksjoner fra publikum på det som skjer på banen, men det blir latterlig når det altfor ofte hyles og skrikes på dommeravgjørelser som er helt opplagt korrekt. Og det skjer altfor ofte på Stadion.

Han har et poeng, men det er ikke noe ekstraordinært med oss sammenlignet med f.eks Brannsupporterne. I Bergen er det også stor patriotisme, og mye følelser for sporten. Jeg har som objektiv tv-tilskuer hevet øyenbrynene når Bergenspublikummet har hylt så de har blitt hørt utenfor landets grenser på avgjørelser hvor dommeren har hatt helt rett, og publikummet har tatt helt feil. Det er tøv å peke på publikummet i Fredrikstad som spesielle når det gjelder reaksjoner på dommeravgjørelser. Men 10000-12000 rødhvite høres bedre enn f.eks 4000 grønnhvite

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 23 apr 08, 19:57

Det her er likt over allt jo !!

FFK-publikummet er ikke noe værre eller bedre enn andre, det er totalt likt ovar allt !!!!

Subjektiviteten og patriotismen råder.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f