Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Bodø Glimt (4. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Schibevaag

Knøttespiller
Ble medlem: 21 apr 08
Innlegg: 45

Lagt til: 21 apr 08, 23:04
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Schibevaag
Herligt med 3 poeng i dag asså! selv om jeg ble litt redd når klokken begynte å tikke raskt i slutten... jaja, 2-0 er bra det, men i dag var 1 omgangen jævli dårlig.. bruker all for lang tid før vi kommer i gang!

gjerne prøve Ray og Tegan fra start neste kamp?.. føler at gardar har brukt opp sjansen nå... Tegan har faktisk 1 mål og 2 assist til nå.. viser tendenser fra den herlige sessongen alle husker han hadde i SF!

*** TOP OF THE LEAGUE, WE`RE HAVING A LAUGTH ***

Velkommen på forumet

Du kunne vel ikke dy deg nå når FFK gikk til topps? 

 

 

 

TAKK :D.. nei, jeg har sett litt her inne.. så nå måtte jeg bli med ;).. KJEMPE DET <3 :D

---------------------------

FFK for EVIG og ALLTID


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 21 apr 08, 23:04

Opprinnelig postet av varheim
Opprinnelig postet av Thor Gunnar
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=16879  referat fra norskefans.de har kasey som banens beste.helt enig.grei bedøming av dommeren også.


Grundige folk dette her. PAC med i startoppstillingen!

 

Ser også at Stig Johansen spilte fra start for Bodø... Og det stemmer vel heller ikke?!?!...

Men shitt ævv... Holder meg kun til ffksupporter.net!!! 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 21 apr 08, 23:04
Etter en time i bilen har jeg kommet til at det, alt i alt, var en ok match. Gutta har tydeligvis muligheten til å snu matcher, bred og god stall samt dynamisk taktikk lover godt.

Deilig å toppe tabellen en hel uke..!

Skulle man plukke ut noen dårlige i dag, så må det helt klart bli mannen i sort... triste greier...

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 21 apr 08, 23:17
Viktige og avgjørende bytter i dag, men jeg syntes Fredrikstad sliter når de skal føre matchene. I de kampene motstanderen stiller opp og har  mange mann bak ballen kommer vi sjeldent igjennom. Stopper alt for ofte opp midt på motstanderens halvdel, og støttepasningene florerer.

Allikevel syntes jeg det er forbedring å se etterhvert som klokka går i forhold til før. De maler og maler uten for mange sololøp i panikk. Viktig samhandling.

---------------------------

#18™


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 21 apr 08, 23:19
Deilig å se Piroija score forresten!! Mannen løper jo som en gud på hele fotballbanen!! Herlig scoringsglede!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 21 apr 08, 23:26
Når Glimt ligger som de gjorde i dag er det kritisk med bevegelse forover men lenge i dag var det noe dødt over FFK, var mer eller mindre gåfotball og da er det lett å forsvare seg. Det meste stemte ikke før utover i andre omgang. (Kvisvik)

Veldig glad for tre poeng og tabelltopp men er ikke noe særlig fornøyd med kampen i seg selv. Mange spillere er langt under pari og i ærlighetens navn ligger vi på tabelltopp etter to heldige seire og en skikkelig møkkakamp vi klarer å avgjøre mot slutten.

En spiller jeg begynner å bli vanvittig lei å se på banen er Gardar Johannson, den stakkaren som har to krykker som bein har KUN innsats, han mangler alt annet, men i dag manglet jaggu innsatsen også, da er han ikke god nok for Gressvik engang!!!

Håper vi kan få Tegan i form og eventuelt handle inn en buse til sommeren.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 21 apr 08, 23:25
Haha, i 2004 hadde vi 9 poeng etter 15 kamper. Fortsetter vi i samma stimen har vi 36 etter 16 kamper i 2008 :-)

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 21 apr 08, 23:52
Gutta spiller en elendig fotballkamp, slik som i store deler av Molde-kampen, men når de viser en slik storhet og faktisk klarer å avgjøre slike møkkakamper til sin fordel så kan jeg ikke gjøre annet en å legge meg på puta med et stort glis rundt munnen!

VI ER PÅ TOPP!

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 apr 08, 00:17
FFK vinner en kamp hjemme der laget alt i alt underpresterer i lange perioder, kanskje var det solskinnsfaktoren som slo til ("det regnær aldri når dem vinnær")? Jeg legger merke til at omtrent ingen kommenterer Ramberg i dag, det betyr vel at han har spilt en meget god kamp

Jeg er uenig med de som sier at Gardar var direkte dårlig i denne kampen. Gardar vinner dueller, Gardar kommer hele tiden op løp og er som vanlig en god møtende spiss. Men når han er alene om å være bevegelig (Tarik var lite offensivt bevegelig uten ball i første omgang) blir det sjeldent noe av. Barsom hadde vel ikke et eneste innlegg som kom frem i dag? Det blir lettere for Tegstrøm som kommer inn mot slitne forsvarere, Kvisvik som servitør og generelt et mer aktivt kollektiv, enn det var for Gardar. Arbeidsbetingelsene kan ikke sammenlignes.

Når det er nevnt så er Tegstrøm etterhvert blitt så god at han godt kan starte i stedet for Gardar. Jeg synes de to er relativt jevne alt i alt selv om førstnevnte er sleipere med ballen.

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 22 apr 08, 00:29
Endret: 22 apr 08, 00:43

4 ting (som ble 5) som gleder på en ikke alt for bra dag:

1) Seier, 3 poeng og ledelse i Tippeligaen. Det er stort!

2) Kvisvik oser av spilleglede og viser at han fortsatt er og blir en unnværelig mann for FFK! Det varmer virkelig!

3) Tegan fortsetter å produsere mål og målsjanser og ser ut til å bnli en meget viktig brikke for FFK

4) Tarik viser at han fortsatt ikke er klar for Europe og med Høilis lovnad om en superkontrakt beholder vi han sannsynligvis ett år eller to til!

Hmm...og en ting til....

5) LSK ligger på 14. plass med 2 poeng. Skjønner ikke helt hvorfor men det gleder litt det også

Så egentlig har det vært en fantastisk dag/helg!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 apr 08, 06:20

Tarik til Europa?

Flere storklubber så Tarik, men trener Anders Grönhagen håper han får beholde spissjuvelen også etter sommeren.

fotball.adressa.no/eliteserien/article105737.ece


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 apr 08, 08:04
Kanskje guttane tar lærdom i år av det att seier kun kommer etter hardt arbeid? Lag vi møter på hjemmebane legger seg bakpå og prøver å kontre, gutta må jobbe, bevege seg og gjøre hverandre god. Tar de med seg dette til bortebane kommer seirene på løpende bånd da og. Tror på 30-35 poeng hjemme og 20-25 poeng borte i år, altså topp 3 plassering :)

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 apr 08, 08:31

BG spilte veldig bra defensivt og lå kompakt med lagdelene. Dette, og at FFK ikke er gode til å være favoritter i kamper og derfor blir litt avventende, gjorde at det hele ble en stillingskrig i første og begynnelsen av nadre omgang. Sånn sett var det ideelt å bytte når motsanderene begynnte å bli slitne.

Det er ikke så rat at FFK ikke behersker å spille mot lag som legger seg lavt. Laget har ytterst sjelden klare favoritter i TL kamper, og derfor har kampene vært ganske åpne med 2 lag som ønsker å angripe. Derfor har ikke FFK mye erfaring med dette(en kamp i året mot Moss hjelper ikke), og skal du bli god på noe så må du øve mye.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 22 apr 08, 08:56
Endret: 22 apr 08, 09:04

Enig med kanogvetalt.

Synes BG minnet litt om Norge under Drillo, ikke lette å spille mot med andre ord. Lå lavt og kompakt og jobbet hardt så lenge kreftene holdt og satte full speed rett på mål når de fikk brudd på FFK. En effektiv taktikk når den beherskes noe jeg syntes BG gjorde så lenge kreftene holdt, spesielt defensivt. Men de er tydelig får dårlig trent til å beherske stilen i 90 minutter, kanskje ikke så rart når to av nøkkelspillerne nærmer seg 40.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 22 apr 08, 09:01

Herlig hjemtur etter seier tross alt. Det var også en del B/G fans på flyet. De var alle glade for at Kvisvik ikke ble satt inn tidligere. Ellers så berømmet de plankehaugen og stadion som det beste og hyggeligste på lang tid.

Selv må jeg si at det er lettere for Tegan å spille enn for Gardar. Tegan virker nok litt sleipere teknisk og har en vidunderlig ro over seg. Han bør vel starte mot Lyn, men Grønhagen vet best. Ellers så gjorde målet til Tegan at turen ble gratis. Odds med 0-1 i ræva til 2.30 var akseptabel og spillbar. Prøver det samme mot Lyn,men med motsatt fortegn. Gratulerer alle sammen og måtte " the top of table " vare ut sesongen.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 apr 08, 09:38
Det var ikke bare Kvisvik og Tegan som ble avgjørende for denne kampen. Christian Berg jobbet meget godt deffensivt. Når han måtte gå ut, så raknet det litt deffensivt for B/G. Glimt-spillerene ble nok litt slitne også.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 22 apr 08, 09:50
Seier på en møkkadag er trøsten. Hvis ikke Bodø Glimt skal by på mer enn det de gjorde igår, er det like greit de reiser og ryker, HamKam er jo underholdende i forhold. De jeg synes kan gå av banen med hevet hode etter 2x45 igår, er Staw, Gerrbrand, Raio og Ramberg. Kvisvik og Tegström gjorde meget gode innhopp, og avgjorde i praksis kampen. Sidebackene våre ble avkledd gang på gang, Wallace er plasseringskatastrofal og Ophaug er etter min mening ikke god nok. Wehrman tok tidvis tak, men bør heve seg mange hakk. Gashi totalt usynlig, må snart heve seg eller så har han godt av å smake litt plank. Tarik ble svært ofte feilvendt, og trakk altfor langt ut på kantene. Mulig han fikk beskjed om dette, synes uansett det ble litt feil. Bra fremspill til Tegans mål, flere talentløse forsøk på filminger. Gardar var på sitt dårligste, Barsom likeså. I sum er jeg veldig glad for at vi hadde denne dagen mot nettopp Glimt, neste dyst er på vår andre hjemmebane Ullevål, og da skal Lyn gruses.

---------------------------

-Elsker alle-


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 apr 08, 10:06

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Sidebackene våre ble avkledd gang på gang, Wallace er plasseringskatastrofal og Ophaug er etter min mening ikke god nok. Wehrman tok tidvis tak, men bør heve seg mange hakk. Gashi totalt usynlig, må snart heve seg eller så har han godt av å smake litt plank. Tarik ble svært ofte feilvendt, og trakk altfor langt ut på kantene. Mulig han fikk beskjed om dette, synes uansett det ble litt feil. Bra fremspill til Tegans mål, flere talentløse forsøk på filminger. Gardar var på sitt dårligste, Barsom likeså. I sum er jeg veldig glad for at vi hadde denne dagen mot nettopp Glimt, neste dyst er på vår andre hjemmebane Ullevål, og da skal Lyn gruses.

 

Synes det er oppsiktsvekkende at du kan kritisere forsvarsspillerene(alle bortsett fra den som kanskje var minst god av de fire i går) i en kamp der motstanderene knapt kommer til reelle sjanser(Staw hadde vel ikke en eneste redning).

BG lå lavt og kompakt og medførte at det ble vanskelig for de som skulle skape noe offensivt(Barsom, Gashi, Johanson og Tarik) Det var kun de gangene man klarte "å doble" på kantene at FFK hadde tilløp til sjanser.

Det at Tarik trakk ut på høyrekanten mot slutten skapte flere sjanser for FFK, og ett mål. En av filmingene du snakker om var en soleklar hoftesving fra BG`s nr 3. kanskje ikke straffe, men umulig å holde seg på beina.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 22 apr 08, 10:07

Jeg visste dette ville bli en møkkakamp.. For det første vant vi borte mot RBK, som får spillerne til å tro (underbevisst) at de er verdensmestere, samtidig som vi møtte B/g. Ikke bombe at gutta gjør en slapp innsats mot "lite attraktive" motstandere.. For at vi skal bli topplag, må det gjøres noe med topplokket på spillerne.. 

Frykter tap mot Lyn, ikke fordi Lyn er så gode, men fordi psyken ikke er bra nok. Når vant FFk 4 kamper på rad sist?? (sikkert før jeg ble født)

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 22 apr 08, 10:29
Tror "Grønnis" er god til å få gutta til å nulltille seg, selv om det ike så slikt ut i kampen mot Bodø/Gikt.

vikitg med at det er konkuranse på alle plassene på laget og Grønnis kjører klart og tydelig at det ikke er noen "klippekort" spillere ala det Eggen hadde tilstede år.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24