Husk meg
Brukernavn
Passord

Stor FFK-artikkel i lørdagens DN

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Omnis

Knøttespiller
Ble medlem: 13 apr 05
Innlegg: 34

Lagt til: 18 apr 08, 20:00

Jeg tenkte jeg skulle tipse dere om at Dagens Næringsliv har gått FFK i sømmene og presenterer det i en stor artikkel i lørdagsmagasinet i morgen. Etter hva jeg skjønte av "teaseren" i dagens utgave, vil det for det meste dreie seg om stridighetene mellom bakmennene ..

Synd at FFK skal profileres på uenighet, men det vil jo unektelig være en interessant artikkel å lese.

---------------------------

Sannheten og fornuften er sjeldent uvenner.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 apr 08, 07:32
Ni sider står om det FFK.

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 19 apr 08, 10:35
syns FFK bør ta en skikkelig opprydning. Jeg for min del vil heller ha Terje Høili her og ikke han småfurtne Brynildsen. Idiot kaller man sånne

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 apr 08, 11:16

Noen som tar seg bryet og oppsummere artikkelen? Har ikke muligheten til å kjøpe/lese DN og det er sikkert interessant for noen flere også.

Synes forresten uttalelsen til Høili i gårsdagens avis om at "småaksjonærene må roe seg" er så arrogant at det er helt herlig hehe


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 apr 08, 11:17
Opprinnelig postet av Thor Gunnar
syns FFK bør ta en skikkelig opprydning. Jeg for min del vil heller ha Terje Høili her og ikke han småfurtne Brynildsen. Idiot kaller man sånne
ja bedre med Høili som reddet klubben enn brynildsen som suger penger ut av klubbkassa

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 19 apr 08, 11:23
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Thor Gunnar
syns FFK bør ta en skikkelig opprydning. Jeg for min del vil heller ha Terje Høili her og ikke han småfurtne Brynildsen. Idiot kaller man sånne
ja bedre med Høili som reddet klubben enn brynildsen som suger penger ut av klubbkassa
Regner med at du kan dokumentere dette, siden du er så skråsikker på at Brynildsen
suger penger ut av klubbkassa.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 19 apr 08, 11:34
Jeg synes vi skal være forsiktige med å slenge ut bemerkninger i øst og vest. Faktum er at uten disse folka hadde vi hverken hatt et nytt stadion eller et eliteserielag.

Det er en lei situasjon som har oppstått, og det er frustrerende å se voksne folk som ikke klarer å snakke sammen. Som supportere synes jeg ikke vi bør ta noen side i striden mellom Høili & co og Værste-gutta. Det beste vi kan gjøre er å stå samlet bak laget og oppfordre de forskjellige partene til å løse eventuelle uenigheter med dialog. Om striden ikke blir løst, eller i hvert fall tonet ned, vil pressen bare få enda mer å gasse seg i. Det er hverken klubben eller vi supportere tjent med.

Vi har som sagt mye å takke Høili, Brynildsen, Kværneng, Kristoffersen og alle de andre for, men nå er det på tide å begrave stridsøksa. Alt for Fredrikstad. Alltid. Uansett.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 19 apr 08, 11:45
Endret: 19 apr 08, 11:47
Opprinnelig postet av Kent
Noen som tar seg bryet og oppsummere artikkelen?

Artikkelen dreier seg i det store og hele om maktkampen mellom Terje Høili og hans menn på den ene siden, og Jon Brynildsen og Værste AS-gjengen på den andre.

Den forteller historien om hvordan Brynildsen og Høili tidlig på 2000-tallet kom inn i klubben, og nærmest konkurrerte om å være "den snilleste onkelen". Hovedvekten av artikkelen dreier seg om stadionsaken. Om Høili som trakk seg ut som sponsor da han ikke fikk viljen sin om et nytt stadion på Holmen. Om Morgan Andersen og Carnegie-sjef Tom Kristoffersen som åpent gikk ut og kritiserte stadion-avtalen mellom Værste og FFK, en avtale som faktisk viste seg å være svært gunstig for FFK. Om Jon Brynildsens menn som ble skviset ut under "kuppet" på generalforsamlingen i fjor. Om den knallharde kritikken som har blitt rettet mot Tom Kristoffersen den siste uken.

Heldigvis var artikkelen mindre kritisk enn jeg fryktet, og om man har fulgt klubben de siste årene kom det ikke fram så mye nytt. Men at det er sterke krefter rundt klubben vår som ikke akkurat drar på hyttetur sammen er det liten tvil om.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 apr 08, 15:07
Interessant lesning, og ganske oppklarende for meg som ikke har fulgt like godt med bestandig. Det virker som litt av en maktkamp de har dratt i gang, noe som er veldig synd, for tenk hva man kunne fått gjennomført hvis de hadde dratt i samme rettning.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 apr 08, 16:02
Bryna sponset vel med rundt 300tusen i fjor og inntjente vel det dobbelte fra klubben,Høili er vel i en litt annen klasse og uten han så hadde det hvert adecco spill.Det blir bare dumt og sammenligne de to

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 apr 08, 16:07
Opprinnelig postet av paco
Bryna sponset vel med rundt 300tusen i fjor og inntjente vel det dobbelte fra klubben,Høili er vel i en litt annen klasse og uten han så hadde det hvert adecco spill.Det blir bare dumt og sammenligne de to

Det lukter i hvert fall litt mer økonomiske motiver bak Brynildsen enn det det gjør av Høilis handlinger. Sistnevnte har jo aldri fått noe igjen for penga han spytter inn, mens førstnevnte helt klart har fått en stor verdiøkning av værsteområdet.

Høili har jo selv vært FFK-spiller (noe også en av Brynildsen forfedre var, god også), har spyttet inn mest private midler, kjøpte stadionnavnet i ren veledighet, gav tilbake FFK eiendom aksjene vederlagsfritt, slik at klubben kunne ta avgjørelsen selv, samt for å understreke at han ikke hadde økonomiske motiver, og så videre... Det lukter liksom ikke like mye business av det Høili gjør for klubben.

Mitt inntrykk i hvert fall.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 apr 08, 16:09
Endret: 19 apr 08, 16:13
Høyli er kansje noe mer filantropisk ja.

Edit: Artig den der "dede-light" Holters Når kommer det noe forhåndsstoff om kampen mot B/G?

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 19 apr 08, 17:35

Opprinnelig postet av paco
Bryna sponset vel med rundt 300tusen i fjor og inntjente vel det dobbelte fra klubben,Høili er vel i en litt annen klasse og uten han så hadde det hvert adecco spill.Det blir bare dumt og sammenligne de to

 

Tja, Bryna har vel sponsa klubben siden tidlig 70 tall og kanskje før det.

Men 300tusen er jo ingenting, så spark den gjerrige faen ut av klubbhuset. Sånne trenger vi ikke.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 apr 08, 19:55
Opprinnelig postet av seal_dm

Opprinnelig postet av paco
Bryna sponset vel med rundt 300tusen i fjor og inntjente vel det dobbelte fra klubben,Høili er vel i en litt annen klasse og uten han så hadde det hvert adecco spill.Det blir bare dumt og sammenligne de to

 

Tja, Bryna har vel sponsa klubben siden tidlig 70 tall og kanskje før det.

Men 300tusen er jo ingenting, så spark den gjerrige faen ut av klubbhuset. Sånne trenger vi ikke.

300tusen er faktisk ingen ting i forhold til Høili og hva hjelper det når han drar mer ut av FFK kassa enn inn?

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 19 apr 08, 20:14
... og du kan selvfølgelig dokumentere at han drar ut mer enn 300 000?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 apr 08, 20:50
Endret: 19 apr 08, 20:51
Opprinnelig postet av Rey
... og du kan selvfølgelig dokumentere at han drar ut mer enn 300 000?
du får tro hva du vil,tipper han drar ut det 3 dobbelte av det han dytter inn og skal folk dokumentere det de sier eller påstår her inne så er det ikke mange trådene igjen

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 19 apr 08, 21:03
Men du må jo ha en formening om hvor han drar ut de pengene? Hvor henter Bryna ut 900 000 som han dytter i egen lomme? Får han 900 000 i aksjeutbytte fra Værste hvert eneste år eller hvor er det han henter de pengene?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 19 apr 08, 21:15
Har hørt fra sentrale personer som fortsatt er ansatt i FFK at han dro nærmere 1 mill ut av klubben i 2007 og det blir sikkert ikke noe mindre i år eller de nærmeste 9 årene

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 20 apr 08, 02:21

Opprinnelig postet av Rey
Men du må jo ha en formening om hvor han drar ut de pengene? Hvor henter Bryna ut 900 000 som han dytter i egen lomme? Får han 900 000 i aksjeutbytte fra Værste hvert eneste år eller hvor er det han henter de pengene?

Nå må du slutte da. 900.000 hvert år er jo 300% avkastning på grunnbeløpet og helt vanvittig. Det er derimot ok for en en engangsinvestering over 10 år.

Derimot er det er ikke tvil i om at Bryna  brukt FFK til å øke verdien av investeringen sin på Værste, og at Brynas direkte sponsing i FFK har vært ubetydlig i forhold til Høili. Høili har derimot relativ uegositisk putta penger i FFK uten tanke investering. Bryna er bare en bagatell i FFKs nyere historie, mens Høili har vært alfa og omega for klubben de siste 5-6 åra.

Så hvis du setter opp investert beløp delt på forventete verdi på investeringen, så Bryna en pengeteller mens Høili er en patriot.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 20 apr 08, 04:19

Synes det er på tide med et Plankehaugen banner med "Høili, du er en av oss!"

Enig med Holters etc. i at det lukter mye mer økomomi av det Brynildsen driver med! Høili har nok bortimot gitt bort de pengene han støttet FFK med (og det er ikke lite) selv om det sikkert gir noen markedsmessige fordeler som eiendomsutvikler i distriktet å være FFK`s desidert snilleste onkel. Så han har nok indirekte fått igjen litt men garantert ikke i nærheten av det han har puttet inn. Men Høili tar jo ingen penger direkte ut av FFK slik som noen hevder Brynildsen gjør.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3