Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Bodø Glimt (4. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 apr 08, 10:15

Opprinnelig postet av Asgeir
---------------------Staw---------------------------------
--PAC-------Gärr--------Piiroja----Thomassen--
----------------------Wehrman-------------------------
-Ramberg-----------Gashi-------------Barsom---
---------------Tarik----------------Gardar-------------

Kvisvik inn for Ramberg/Barsom, avhengig av hvem som funker bra. Tegan inn for Gardar hvis Gardar ikke funker.

Du har ikke så mye tro på de to seneste investeringene til FFK? Eller er det mangel på hurtighet hos sidebackene du er redd for?

Er Wallas så treig å svak defensivt som mange her skal ha det til eller er de påstandene litt "forum" konstruert?

(Jeg har ikke sett FFK live så langt i år da jeg oppholder meg i utlandet så jeg har ikke fått gjort opp noen sterk personlig mening om de defensive kvalitetene til Wallas foreløpig.)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 apr 08, 10:47

Wallace er rask og ballsikker. Han er den av FFK`s forsvarsspillere som har høyest snittscore etter 3 kamper. Er nok trenerens klare førstevalg på venstre back.

PAC er nok raskere enn Ophaug, og det kan være greit med tanke på Trond Olsen. Men, jeg tror FFK skal spille sitt eget spill.Den eneste Glimt spilleren som er å ta spesielt hensy til er Runar Berg. Det er evt han som gjør de andre gode.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 16 apr 08, 12:06
Wallace er jo ikke rask for fem øre. Han er jo en sinke!! 

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 apr 08, 12:25
Opprinnelig postet av kanogvetalt

 Han er den av FFK`s forsvarsspillere som har høyest snittscore etter 3 kamper.

 

Her mente jeg på VG børsen. Går litt fort i svingene noen ganger.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 apr 08, 12:25

Opprinnelig postet av Husgutt
Wallace er jo ikke rask for fem øre. Han er jo en sinke!! 

Javel. Når du sier det så.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 16 apr 08, 13:14
Syns heller ikke Wallace virker spesielt rask.  Er flere ganger han har hatt greit forsprang nede på venstrekanten hvor han er blitt oppløpt av motspiller. Og ikke av spesielt raske motspillere heller.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 apr 08, 14:21
Endret: 16 apr 08, 14:23
Det er i alle fall noe med tempoet til Wallace som skranter, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om han mangler akselerasjon de første meterne, om det er toppfarta som er for dårlig, eller om det rett og slett er den dårlige posisjoneringen som får ham til å se tregere ut enn han er. Litt skuffende tempo virker det uansett som han har, men jeg ser likevel et stort potensial i Wallace.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 apr 08, 19:18
Det er uansett veldig deilig å se en back som klarer å slå gode pasninger fremover. Ikke noe er så frustrerende å miste ballen hver gang den har vært hos backen. Jeg synes Wallace mangler tempo, men i likhet til Holters ser jeg et stort potensialet i ham. Om han klarer å bli bedre på det han allerede er veldig bra på i tillegg til å mestre posisjoneringen så kan vi begynne å snakke bra back.

Er det bare jeg som synes han er raskere med ballen i beina enn uten? Brassetakter..

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 apr 08, 20:41

Enig her, Wallace sliter med tempoet. Noe som faktisk overrasker meg.. Trodde han var en Bertelsen-type; rask, men dårlig på posisjonering. Med et bra venstreben i tillegg, vel og merke. Syns faktisk han har virket veldig treg og temposterk i forhold til hva jeg hadde forventet.

Jeg tror det kommer av tre ting. 1) Han har dårlig aksellerasjon, noe som fører til at han fort blir løpt i fra hvis det er konkurranse om ballen. 2) Han sliter med posisjoneringa. Han havner ofte på etterskudd, og da blir det tungt å være back. 3) Jeg syns han sliter litt med tyngdepunktet sitt og retningsforandringen. Han står litt merkelig når han er en-mot-en, og finter backen innover og går utover syns jeg han sliter med overskyvning fra den ene siden til den andre.

Så spørs det hva Grönhagen tenker. Han kan tenke at vi må demme opp for deres raske kanter, og velger Thomassen. I tillegg syns han kanskje det passer med en Tippeligadebut for Thomassen, siden det er en hjemmekamp vi skal, bør og kommer til å vinne.

Ellers så tenker han at vi må spille vårt eget spill, og at Wallace er en viktig brikke offensivt. Og Thomassen kan jo komme litt til kort når det gjelder rutinen. Tror han går for Wallace og Ophaug, syns ikke Grönhagen er en typisk trener som forandrer opplegget sitt etter motstanderen- hvertfall ikke på hjemmebane.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 16 apr 08, 21:33
Opprinnelig postet av Lemmy
Syns faktisk han har virket veldig treg og temposterk i forhold til hva jeg hadde forventet.

Er det bare meg, eller sier du mot deg selv i samme setning? :p Mulig det er bare jeg som ikke forstår deg helt!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Aspmyra

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 07
Innlegg: 9

Lagt til: 17 apr 08, 00:08

Opprinnelig postet av endre
Opprinnelig postet av Lemmy
Syns faktisk han har virket veldig treg og temposterk i forhold til hva jeg hadde forventet.

Er det bare meg, eller sier du mot deg selv i samme setning? :p Mulig det er bare jeg som ikke forstår deg helt!

 

Njaaa, ikke nødvendig. Kanskje han mener psykisk og fysisk?

---------------------------

Heia Glimt! :)


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 17 apr 08, 02:31
Endret: 17 apr 08, 02:34
Opprinnelig postet av Lemmy

I tillegg syns han kanskje det passer med en Tippeligadebut for Thomassen, siden det er en hjemmekamp vi skal, bør og kommer til å vinne.

Her var det mye tull i en enkelt setning....

Håper (og tror) at det er 118 ting Grønhagen prioriterer høyere med hensyn på valg av spillere i viktige Tippeligakamper enn om det passer eller ikke for en enkelt spillers Tippeligadebut!

Og jeg håper (og tror) også at Grønhagen er den siste som legger til rette for at laget hans skal undervuredere motstandere og ta seiere på forskudd!

Og man bygger ikke et lag ved å kaste inn spillere i øst og vest etter hva som passer for de enkelte spillerene!

 


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 17 apr 08, 03:28
Endret: 17 apr 08, 11:07
Hentet fra Glimt forum:

"Dere tar alle feil! Her taper vi så det synger! Og jeg kommer til å få høre det i "3 ukær fremmover at guttæne møøøkær på stadion da se!" Jeg har så lenge gått og gruet meg til dette oppgjøret, fordi jeg desverre vet hva det skitne laget er i stand til på hjemmebane - av en eller annen grunn!

Andre lag har en stygg tendens til å legge seg fort bakpå her i Fredrikstad, og det fører desverre til at FFK kan kjøre lompekontringer gangpågang og gå tidlig opp i ledelsen. Klarer vi dog, av en eller annen grunn, å holde nullen til pause, er dette et åpent oppgjør som for all del kan snuble i vår favør!

Mitt høyeste ønske er at GLIS klarer å mobilisere en dugelig armé å stille opp med på stadion. La oss i det minste markere oss på tribunene som verdige motstandere! Vel møtt i Fredrikstad, kjære venner!"

To spørsmål:

- Hva er møøøkær? (Gjøres det her rett og slett narr av dialekten?)
- Hva er en lompekontring? (En lompepassning i bakrom?)

En påstand:

- FFK vinner 3-1!!




---------------------------

Svaberget for alltid!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 apr 08, 07:13

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 17 apr 08, 10:57
Endret: 17 apr 08, 11:07

Opprinnelig postet av Jens G Best
- Hva er møøøkær? (Gjøres det her rett og slett narr av dialekten?)

Det er vel en viss mulighet for det.  Jeg lurer også på hva "ukær" er. Og forsvåvidt hva "gangpågang" er...

(Sorry, får ikke bort kursiven. Det er ikke kursiv i forhåndsvisning, men samme hva jeg gjør, så blir det kursiv når jeg poster... )


Mod: Fjernet kursiv. Problemet stammet fra innlegget med kursiv litt lengre oppe.

---------------------------

Svensk magi!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 apr 08, 12:30

Lompekontring er vel en Kvsivikpassning ala den han slo til Tarik i forkant av 1-0 målet mot Molde... gangpågang, regner med at det var ironi at du lurte på det, men skal forklare likevel, "gang på gang" sagt fort... .

Er forresten enig med B/G-supporteren, dette bør bli hjemmeseier. vi skal selvsagt ikke undervurdere dem, men har likevel tro på at det blir hjemmeseier...

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 apr 08, 12:35
Dette blir nok en test på om vi har kommet videre fra tidligere år.  Vi bør feie over de, men frykter smell pga at gutta tar for lett på oppgaven og ikke har nullstilt seg siden RBK. Det er mer spennende å spille mot storlag, men skal man komme høyt på tabellen,må jobben også gjøres mot antatt svakere lag!

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 17 apr 08, 15:01
Det hadde jo vært typisk FFK sett utfra de siste årene å underprestere mot lag de liksom skal vinne mot, men det er historie. Vinner 3-1. Forøvrig syns jeg mandagskamper er no`dritt...

---------------------------

Faen.... Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 apr 08, 15:27

Opprinnelig postet av endre
Opprinnelig postet av Lemmy
Syns faktisk han har virket veldig treg og temposterk i forhold til hva jeg hadde forventet.

Er det bare meg, eller sier du mot deg selv i samme setning? :p Mulig det er bare jeg som ikke forstår deg helt!

Det skulle selvfølgelig stått temposvak. :)

Til Kent, hva er galt med å la spillere debutere i de kampene det er minst press? Thomassen har et talent vi kan få bruk for, og han er en fin spiller å sette inn dersom vi skulle få en skade på Wallace eller lignende. Da kan det være en ulempe å la ham debutere borte mot LSK eller noe, isteden for å la ham få en kamp på Fredrikstad Stadion mot Molde? Han kommer til å få spille i år, og etter min mening er det dumt å kaste ham inn i en tøff batalje på bortebane..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 17 apr 08, 18:03
jeg vil vel påstå at det må være bedre å la han debutere med innhopp, og ikke fra start, så lenge 1. valget er frisk og i form.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3