Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Bodø Glimt (4. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 apr 08, 09:34
Endret: 14 apr 08, 09:35
Er vel en viss mulighet for at Glimt må klare seg uten denne karen.

Pratet om å sette ut Raio mener jeg for øvrig er det reneste vås.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 apr 08, 09:37

Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ

At Semb en gang har ment at Raio er seriens beste stopper, vel det får jeg ikke til å stemme...

Ikke seriens beste stopper (les innlegget mitt en gang til) men en av de.. I allefall god nok til å være blandt Sembs 10 utvalgte spillere i denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/sport/2008/03/01/528466.html

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 apr 08, 09:40

Opprinnelig postet av Per Egil
Pratet om å sette ut Raio mener jeg for øvrig er det reneste vås.

Jepp, lukter litt Championship Manager "syke" av det...

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 apr 08, 13:10

Opprinnelig postet av Per Egil
Er vel en viss mulighet for at Glimt må klare seg uten denne karen.

Pratet om å sette ut Raio mener jeg for øvrig er det reneste vås.

 

La oss i samme slengen sette tarik på tribunen og den svenske 41år gamle snekkeren inn som første keeper

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 apr 08, 13:42

Tror det blir viktig å nøytralisere Runar Berg, så han ikke får slått sine presise gjennombruddspasninger til de kjappe kantene. Gashi burde få rollen som "frimerke" på Berg.

Vedr.  hva Semb sa om Piroija, så var det vel at Piroija var en av de beste utenlandske midstopperne i tippeligaen.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 apr 08, 13:49

Opprinnelig postet av keiko99
jeg ser helst det samme laget mot bodø som RBK. Hvem som dømmer kampen kommer senere, for det er ikke satt opp enda

Får ta fra deg denne gleden da keiko99.

Kampdetaljer

Dato: 21.04.2008
Tid: 19:00
Sted: Fredrikstad stadion
Kamp nr: 120001024
Status: Berammet

Dommere:

Hoveddommer: Helgerud, Kristoffer
Assistentdommer: Rype, Lars Erik
Assistentdommer: Wiken, Svein Inge
Observatør: Hollung, Tore
4.dommer: Ahlsen, Mads
NFF-delegat: Hansen, Kjell Johan

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 apr 08, 13:54
Kristoffer Helgerud kan jeg ikke huske å ha hørt om. Er han fersk i tippeliga sammenheng?

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 14 apr 08, 13:55
Endret: 14 apr 08, 13:59

han har i hvertfall 1 sesong bak seg. var vel dommer i TL i fjor også.

Edit: Har vært dommer i TL fra og med 2005.

---------------------------

Fredd


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5396

Lagt til: 14 apr 08, 14:00
Han dømte FFK i to kamper i fjor. Hjemme mot Viking og LSK. Spesielt kampen mot Viking dømte han veldig bra. Tilnærmet prikkfritt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 apr 08, 14:00
Tydeligvis en spiller som er hellig på laget vårt ihvertfall..  Er visst farlig å kritisere Piroja, for da er man dum her inne... Jeg ser at mange er uenige og det er helt greit, men blir litt barnehagenivå her inne nå føler jeg.

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 apr 08, 14:01
OK.  Kjenner`n vel igjen av utseende da når jeg får se ham på mandag. (mulig alderen begynner å melde seg vedr hukommelsen også)

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 14 apr 08, 14:16

Frykter Trond Olsen og Mounir Hamoud.. Klarer backene våres å temme dem,så tror jeg dette blir plankekjøring!!

Pål Andre og Abgar bør komme inn for Jan Tore og Raymond.. Ellers bør det nok ikke forandres no mer etter min mening!

 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 apr 08, 14:25
Opprinnelig postet av Husgutt
Tydeligvis en spiller som er hellig på laget vårt ihvertfall..  Er visst farlig å kritisere Piroja, for da er man dum her inne... Jeg ser at mange er uenige og det er helt greit, men blir litt barnehagenivå her inne nå føler jeg.

Nå må du ikke bli hårsår da, Husgutt. Det er ingen som har anklaget noen for å være dumme.

Jeg synes det virker som om kritikken mot Raio nå går på mye av de samme som vi har hyllet ham for tidligere. Han spiller på små marginer, tar store sjanser, kan virke litt dumdristig og muligens litt primitiv. Men det funker. Som bare pokker. Samspillet mellom han og Gerrbrand var suverent i fjor høst. Jeg ser ikke helt grunnen til å endre på dette nå bare for å endre.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 apr 08, 14:38
Endret: 14 apr 08, 14:40
Kristoffer Helgerud er også dommeren som snøt oss for 2005-sesongens klareste straffespark i bortekampen mot Viknig (Hoås ble klippet ned av en Viking-forsvarer alene med keeper). Han gjorde alt annet enn å imponere meg i 2005-2006 (de få kampene han fikk), men hadde en viss fremgang i fjor.

Men fokuset må jo ikke være på dommeren.

Som så mange andre "frykter" jeg litt de hurtige kantspillerne til Glimt. De er ekstremt gode i kontringsfasen. Siden Czwartek har litt mer hurtighet i kroppen enn Ophaug, så bør nok han starte på høyreback (selv om han heller ikke vil være i stand til å hamle opp med Olsens ekstreme fart). Blir viktig å være tett oppi ham, eller helst avskjære pasningene i en tidligere fase av spillet. Det blir også viktig å ta ut en spiller som Runar Berg. Han må ikke få tid til å slå pasningene opp mot Olsen og Hamoud.

Frykter også temposvake Wallace i denne kampen. Det hadde nesten vært fristende å hive innpå Christian Halvorsen på venstreback på grunn av hurtigheten, men det er nok ikke realistisk per i dag. Vi må nok stole på at Wallace og Czwartek/Ophaug er taktisk kloke nok til å demme opp for Olsen og Hamoud, og at vi unngår for mange løpsdueller.

Må heller ikke glemme Thiago Martins som er utrolig god inne i "boksen". Her får Gerrbrand og Piiroja noe å bryne seg på.

Likevel er det jo vi som bør styre kampen med eget spill som setter Glimt under hardt press. Abgar Barsom er tilbake med masse overskudd, Hans Erik Ramberg er i storform, tror formkurven peker oppover for både Wehrman og Gashi, mens Tarik Elyounoussi og Gardar Johannsson har et veldig lovende samspill på topp. Jeg velger å være optimist :)

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 14 apr 08, 15:05

Opprinnelig postet av Husgutt
Tydeligvis en spiller som er hellig på laget vårt ihvertfall..  Er visst farlig å kritisere Piroja, for da er man dum her inne... Jeg ser at mange er uenige og det er helt greit, men blir litt barnehagenivå her inne nå føler jeg.

Enig husgutt, begynner å bli barnehagenivå.. Piiroja er en av FFKs beste spillere og spilte godt mot RBK sist, men ville også sett Ophaug/Gerrbrand sammen, for innimellom gjør Raio litt mye rart


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 14 apr 08, 15:53
Er mest bekymra for psyken her, FFK pleier vel å ha downperioder etter seire mot gode lag.
Vi trenger ikke å lunte rundt og regne med billige poeng, B/G er ikke så dårlige.

Godt vi har Grönis, kongen av nullstilling.

Regner med kampbildet blir at vi spiller og spiller mot ett baktungt B/G og de kontrer når de kan.
Da er vel Piiroja og Totte selvskrevne, og egentlig PAC også. Barsom bør vel få tilbake plassen sin, mon tro hvor god han er på venstreback?
Wallace blir nok vår akilleshæl tenker jeg, hvis vi har noen da.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 14 apr 08, 16:11

nå har vi som regel spilt bortekamper etter de seirene mot de gode lagene du snakker om. hehe. men vi pleier alltid å ha en dårlig periode når vi møter antatt svakere lag. vi møter glimt. lyn. kamma ålesund å godset i de neste kampene.

teoretisk sett så skal det bli mye poeng. men vi får se åssen det går. har noen kamerater som sier at vi kommer til å få med oss 12-13 poeng i de 5 kampene. hadde vært veldig glad jeg da. men er nok skeptisk.

 får håpe de holder fokus å klarer å nullstille seg til hver kamp. jeg tipper vi får med oss 7-8 poeng i de kampene. da ser jeg på de samme periodene når vi har møtt de antatt dårligere lagene de siste sesongene.

 får vi med oss mer enn det så har vi en pekepinn på at vi er et mye sterkere lag i år som kommer til å kjempe om de 5 første plassene.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 14 apr 08, 16:22
Full pott i  de neste kampene hadde ikke gjort meg noe. FFK har et godt lag, tror at vi kan komme inn i en flyt og ta mye poeng i de neste kampene. BG må slås og så fortsetter vi videre

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 apr 08, 16:32
Jeg håper vi tar mange poeng de neste fem rundene, for denne rekka med kamper blir knalltøff:

9 Søn 01. Juni 18:00 Stabæk (h) -
10 Søn 08. Juni 16:00 Tromsø (b) -
11 Søn 29. Juni 19:00 Vålerenga (h) -
12 Søn 06. Juli 18:00 Viking (b) -
13 Søn 13. Juli 18:00 Lillestrøm (h) -
14 Søn 20. Juli 18:00 Stabæk (b) -
15 Søn 27. Juli 18:00 Brann (h) -
16 Søn 03. Aug 18:00 Vålerenga (b) -
17 Søn 10. Aug 18:00 Tromsø (h) -
18 Søn 24. Aug 18:00 Ham-kam (b) -

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 14 apr 08, 16:59
9 Søn 01. Juni 18:00 Stabæk (h) U
10 Søn 08. Juni 16:00 Tromsø (b) H
11 Søn 29. Juni 19:00 Vålerenga (h) U
12 Søn 06. Juli 18:00 Viking (b) H
13 Søn 13. Juli 18:00 Lillestrøm (h) U
14 Søn 20. Juli 18:00 Stabæk (b) B
15 Søn 27. Juli 18:00 Brann (h) U
16 Søn 03. Aug 18:00 Vålerenga (b) B
17 Søn 10. Aug 18:00 Tromsø (h) H
18 Søn 24. Aug 18:00 Ham-kam (b) H

Gaar lett!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340