Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: RBK - FFK 1-2 (3. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 apr 08, 00:12
Endret: 13 apr 08, 00:13

Opprinnelig postet av Thor Gunnar
Hvem skriver for Plankehaugen? Synes denne personen skriver morsomme referater: 

Morsomt? Hvor da? Var vel egentlig et helt greit referat, fikk med det viktigste. Minner litt om skolestilene mine på ungdomsskolen. Superkorte avsnitt for å gjøre stilen litt lengre med mange luftehull!


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 13 apr 08, 00:13
Og da ble jeg 1000 kr rikere etter spill på Fredrikstad på oddsen  Kongekamp!!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


davidisak

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 apr 08
Innlegg: 8

Lagt til: 13 apr 08, 00:32
Den smakte nok

---------------------------

Tippeligaens første borteseier er et faktum.
Fredrikstad slår Rosenborg 2-1.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 apr 08, 01:10
Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Hvem skriver for Plankehaugen? Synes denne personen skriver morsomme referater


Du?

Her er for øvrig spillerbørsen fra ffksupporter.net

GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 13 apr 08, 01:17

Opprinnelig postet av Jens G Best
bla bla bla "vi pissa på fredrikstad" bla bla bla Nei, nå går jeg og bæsjer." -Vadim Demidov til TV 77

hehe. Man kan begynne å lure på om Demidov hadde noe sterkt hallusinerende på saftflaska si etter uttalelsene hans etter kampslutt. han kan neppe ha vært på samme kamp som øvrige 20 spillere (minus Kvarme ;-) Vadim virket noe bitter kan man si.. :D

 

 

 


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 13 apr 08, 02:57
Endret: 13 apr 08, 03:22
Opprinnelig postet av GurrBass

Så Brage Sandmoen... Legg til så mange minutter du vil,men du klarer ikke å knekke FFK!!!
 



Ser vel ut til at vi egentlig er enige, da - ble en kjempe kveld, takket være Hansi, og ikke på tross av Sandmoen. Jeg får lære meg til å leve med unotene når han kan levere slike deliktatesser! Jeg heller mot de som syns dette var hjemmedømming, 4. min var mer enn man trengte i omgangen.

Enig med de som mener straffen er billig. Reprisen viser tydlig at Skjelbreid henger på Wallace, noe som dytter Wallace ut av ballanse og fører til at han mer eller mindre støtter seg på Skjelbreid.

Men - selv om dette er skikkelig delig, rett og slett - jeg vil pese noen for dagens match.
- Gashi - jeg mener han kan bedre enn dette. Ikke pes, bare krav
- Raiijo - På 1-1 ok, Ophaug tuller til, men det er grenser for tafatt oppførsel i feltet. Raiijo peker på Koné, og så snur han seg bare rundt og lar mannen få gjøre som han vil. I tillegg er han, som jeg alltid syns, alt for urolig når ballen skal spilles videre. Det ser ut som om det er en overraskelse at det skjer noe når han kommer borti den... Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor alle syns han er så utrolig god, bare fordi han rydder i feltet. Det er jo bingo hver gang...

Matchen tilfører derimot noe nytt. FFK tar grep, og lar seg ikke pille på nesen av jounalister med alt annet enn sensjasonslyst. Regner med at den kløen er tilfredsstillt nå..! Laget har klare oppgaver, særlig jobber Gardar godt sammen med Tarik. Kviskvik viser vel egentlig at han er der med godsakene enda. Wallace imponerer fremvoer, og gjør det godt nok bakover. Eneste uromomentet er vel egentlig at Ophaug skulle vært "tryggere" enn vi har sett til nå. Mange mener PAC holder bedre nivå, og der sier jeg meg gjerne enig.
Og sist, men aldri minst - Wehrman er en ordentlig kaptein. Står opp for laget, tar tak og viser hva det dreier seg om. Jeg gleder meg som en unge til å se Bodø/Glimt tæsle ut på Stadion til helga!

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 apr 08, 03:13
Endret: 13 apr 08, 03:17
Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av HotDream
34 sekunder som kom av bytte for FFK på overtid som jo gir 30 sek tillegg.

Ubegripelig bytte med 4 sek igjenn av tiden, spesielt når de legger til 30

Mod: Fikset sitering og kuttet ut overflødige siteringer.

Det er den dårligste takstiske vurderingen av Grønhagen jeg har sett noen sinne! Dommern står omtrent med fløyta i munnen klar til å blåse også signaliserer Grønis bytte noe som fører til at vi spiller i 30 sekunder til som igjen fører til at RBK får en brukbar mulighet til å utligne på slutten (Dødball).

Fy Fy Grønis

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 apr 08, 03:15

Nettopp kommet hjem fra by`n etter en herlig feiring av en herlig bortesieier!

Who the fuck is Shaaban? Beats me! Så langt ser det ut som om de som dømte oss ned pga. disse unge og uerfarne keeperne som skulle overta etter matchvinneren Shaaban vil bli nødt til å svelge en liten dromedar eller to. Det minner meg i grunn litt om "vår tro på nedrykk er styrket" i Dagavisen etter den fine sesongstarten i fjor.

Naturligvis er det altfor tidlig i sesongen - etter tre kamper - til å si "I told you so" på noen som helst måte, men akkruat for øyeblikket føler jeg en viss tilfredsstillelse ved at mine tanker om Rosenborg ser ut til å holde stikk - så langt, som sagt. Kanskje like greit for dem at trenerskifte allerede er spikra. LOL!

Men drit i Rosenborg! Staw, Elyounoussi, Jóhansson, Kvisvik, Wehram etc... og RAMBERG!!! Dét er navn verdt å huske!

Nå skal jeg gå og drømme søtt og suge på en herrrlig karamell, og så gleder jeg meg til å stå opp og lese kommentarer og innlegg i herværende og andre medier i morra. En særdeles god natt til alle!

---------------------------

Svensk magi!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 apr 08, 03:37

Opprinnelig postet av Kent
Det er den dårligste takstiske vurderingen av Grønhagen jeg har sett noen sinne! Dommern står omtrent med fløyta i munnen klar til å blåse også signaliserer Grønis bytte noe som fører til at vi spiller i 30 sekunder til som igjen fører til at RBK får en brukbar mulighet til å utligne på slutten (Dødball).

 

Uten å ha sett kampen - det kan jo være at Grönhagen signaliserte byttet litt tidligere, men at Sandemoen ikke oppfattet at det var bytte på gang, eller at det ikke ble stopp i spillet når han ville gjøre byttet. Sier ikke dette for å forsvare spillerbyttet på overtid, jeg finner det egentlig tullete ettersom dommeren legger automatisk til 30 sekunder. Med mindre det er noe taktisk (noe som er tvilsomt med så liten tid igjen) ser jeg ikke helt hva det er å vinne på dette.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 13 apr 08, 04:03

syns det var en ålreit kamp idag.

forferdelig tabbe av raio på det første målet. greit at ophaug tok en feilvurdering først. men det ser ut som raio bare skal sikre ballen inn til keeper. men så kommer kone å dunker ballen i mål. skal vi fortsette å vinne på bortebane må vi være mye mer kyniske enn dette. han trengte bare å sparke ballen til korner, isteden fikk vi ett mål imot.

må si at ramberg imponerer meg idag. skaffer oss et straffespark, å skorer det avgjørende målet. tar av meg hatten for den kællen der. selvom de fleste hadde avskrevet han i start 11eren så syns jeg han har gjort en god jobb.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 apr 08, 05:29
Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av Kent
Det er den dårligste takstiske vurderingen av Grønhagen jeg har sett noen sinne! Dommern står omtrent med fløyta i munnen klar til å blåse også signaliserer Grønis bytte noe som fører til at vi spiller i 30 sekunder til som igjen fører til at RBK får en brukbar mulighet til å utligne på slutten (Dødball).

 

Uten å ha sett kampen - det kan jo være at Grönhagen signaliserte byttet litt tidligere, men at Sandemoen ikke oppfattet at det var bytte på gang, eller at det ikke ble stopp i spillet når han ville gjøre byttet.

Godt poeng! Jeg får moderere kritikken av Grønhagen litt  

Men slik det ble i denne kampen fikk RBK en ekstra mulighet til å utligne på slutten av kampen pga. dette taktiske byttet.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 apr 08, 07:16
Endret: 13 apr 08, 07:18

Denne seieren smakte jo så godt, nå ligger vi toppen for første gang, siden vi rykket opp i 2004, for håpe at de andre lagene under oss, avgir nok poeng nok slik at vi fortsatt topper. For håpe på uavgjortkamper i dag.

Til Bodø/Glimt kampen, synes jeg Andreas Tegstrøm bør få starte, fordi han har hatt målgivende mot Molde og mot Rosenborg. Synes Gardar sløste med for mange sjanser mot Rosenborg og bør få en, eller to kamper på benken.

Ellers så må jeg si at Lasse spiller en utrolig kamp, får mer og mer troen på han. Dette liker du vel Anne.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 apr 08, 07:36
Opprinnelig postet av FFK1903

Uten å ha sett kampen - det kan jo være at Grönhagen signaliserte byttet litt tidligere, men at Sandemoen ikke oppfattet at det var bytte på gang, eller at det ikke ble stopp i spillet når han ville gjøre byttet. Sier ikke dette for å forsvare spillerbyttet på overtid, jeg finner det egentlig tullete ettersom dommeren legger automatisk til 30 sekunder. Med mindre det er noe taktisk (noe som er tvilsomt med så liten tid igjen) ser jeg ikke helt hva det er å vinne på dette.

Etter hva jeg kunne se var Tarik så sliten på slutten at han knapt orket å flytte beina. Han burde vært byttet ut noen minutter før, men uansett skjønner jeg godt at Grønnis gjorde byttet selv om det kom iltt sent. Vel vel, ingen er perfekt. Alt i alt er jeg strålende fornøyd med valgene Grønnis gjør om dagen.

 

 

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 apr 08, 07:46

Gardar skaper mer enn Tegstrøm og har på ingen måte spilt seg ut av første elleveren. Gardar er an av de som har overrasket mest positivt så langt denne sesongen etter mitt syn. Sammen med Tarik, Staw, Basom og Ramberg har han vært en av de beste så langt i år.

Mange positive overraskelser sålangt synes jeg. Tyder på at Grønhagen sitt opplegg i vinter har vært veldig gjennomtenkt og slått positivt ut.

Når det kollektive i forsvar får satt seg litt bedre har vi et meget bra lag. 50% av den bakre fireren er jo ny så det er ingen bombe at det er der det fungerer dårligst.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 13 apr 08, 08:32
Endret: 13 apr 08, 08:33

Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av Kent
Det er den dårligste takstiske vurderingen av Grønhagen jeg har sett noen sinne! Dommern står omtrent med fløyta i munnen klar til å blåse også signaliserer Grønis bytte noe som fører til at vi spiller i 30 sekunder til som igjen fører til at RBK får en brukbar mulighet til å utligne på slutten (Dødball).

 

Uten å ha sett kampen - det kan jo være at Grönhagen signaliserte byttet litt tidligere, men at Sandemoen ikke oppfattet at det var bytte på gang, eller at det ikke ble stopp i spillet når han ville gjøre byttet.

Godt poeng! Jeg får moderere kritikken av Grønhagen litt  

Men slik det ble i denne kampen fikk RBK en ekstra mulighet til å utligne på slutten av kampen pga. dette taktiske byttet.

Punkt 1. FFK ønsket å bytte før overtiden startet, men når ballen ikke er ute av spill, samt at dommer ikke ser fjerdedommer, ja da blir et vanskelig.

Punkt 2. Det er særdeles normalt og faktisk ganske lurt å gjøre taktiske bytter mot slutten av kampen, særlig når man er på overtid, dette fordi det som regel ikke blir lagt til tid som følge av utførte bytter.

Når det er sagt, når man spiller på Lerkendal, så må man regne med at dommerne ikke blåser i fløyta før RBK har hatt minimum en kvalifisert målsjangse i spilleforelengelsen. Tiden kan derfor variere etter hvor hardt RBK blir presset...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 13 apr 08, 09:06

Akkurat kommet hjem etter kampen. Det var dårlig kommunikasjon mellom Sandmoen og 4. dommer ved det siste byttet. PMH signaliserte          byttet da uret viste 87 min. RBK får ALLTID en eller to kvalifiserte sjanser før tilleggstiden er oppbrukt. Legg merke til det videre i sesongen. Ellers viste dommerlaget god tæl. Henriksen var stadig ute med bemerkninger. Hoftun og Jamtfall er nok mere rolige av seg og oppførte seg ikke som dårlige tapere gjennom kampen. KTE ristet på hodet og hadde ingen komentarer da vi hilste så vidt etter kampen. Mange trøndere er dritt lei disse tversoverpasningene som stadig kommer pg lengter tilbake til NAE. Hans fotballfilosofi er nok ikke godt ut på dato. Gratulere med seier.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 apr 08, 10:41

Noen tanker som fortsatt svirrer rundt i hodet, morran etter seirsrusen.

Det hele begynte så så bra, med en dommer som viste mot og gjorde seg fortjent til " Heia bortelaget" sin statuett.

Klar straffe og rødt kort etter av Hansi hadde holdt hodet kaldt.

Det kommer til å gå den rette veien tenkte vi, men etter at FFK hadde sløst med sjangser. Det komme virke som Gashi og andre bl.a Gardar ( som i 1.omgang spilte sin beste kamp) hadde hodet i "trykk.koker`n" foran mål. Slipper "troilungan" inn i kampen, et skremmeskudd havner på netttaket og tanker om poengtap kommer sigende. Ophaug sovner enda en gang, Raio leker fly ( trodde det var hans måte å feire scoring på) og vips 1-1.

Heldigvis pause, håp om at Grønis klarte å vekke spillerne gjerne med tørris i buksene, slik at feigheten og insomnia som hadde preget flere av spillerne ville forsvinne.

Neida, RBK viser "fighter-hjerte" og grisespill i forsvaret, samtidig som FFK- spillerne når de har sjangser foran mål har hodet på "kokepunktet".

En begynner å håpe på at iallefall ett poeng vil FFK ta med seg hjem.

Plutselig virker det som Fernado vil vise valse takter. Mister interesse for ballen og forsøker å by RBK spilleren opp til dans, ved å gripe tak i spillerens trøye og bukse. Uunngålig straffe.

Nei, nå mister FFK også det ene poenget.

Men, nei Lasse Staw viser en strafferedning av klasse. Takk Lasse, håpet stiger. Denne redningen må vel vekke de spillerne som er idvale. Neida, kommer til sjangser, men hodene til avslutterne er på ferie.

Så skjer det utenkelige, det ultimate mareritt FFK s sentrale midtbane glipper og forsvaret er forsatt i dvale.

Tankene raser gjennom hodet, det går til h.........., nei går det an osv, .Da  akkurat da vokser Lasse Staw slik at han fyller hele målet, dette med en kjempe reaksjonsredning. Her er FFK sin redningsmann, nye helt og Norges nye landslagsmålmann ( om noen år).

Takk Lasse, du redda i allefall et poeng, det må iallefall vekke folka i dvale.

Gardar skifta ut ( god i 1. ,men hodet for mye i trykk-koker`n), Tegan er inne, viser ikke mye igjen. Før han plutselig viser interesse for ballen, klarer å krangle den til seg, og sende den tilbake til Hansi ( en av de få som ikke har sovna). Da og nettopp da, viser Hansi de andre spillerne, publikum og tusener av TV seere hvordan man skal avslutte. Beholder roa, ballen mellom beina på Galmeningen Jarstein.  2-1 til FFK.

Negler bites og blærer tømmes i de tusen hjem og kampen ender RBK- FFK 1-2, og "Heia bortelaget" står ribbet tilbake.

Statuett til Sandmoen og pokal til Hansi.

Takk Lasse for redningene, takk Hansi for at du står på beholder troen på deg sjøl, tiltross for motgang.

Er det noen jeg virkelig unnte  det å bli "dobbelt" matchvinner var det deg. Du har kommet igjen etter å ha vært fotballinvalid, avskrevet som fotballspiller, kom tilbake, utskjelt, nye spillere kjøpt inn. Endelig tenkte mange kyniske "fotballforståegpåere" nå er Hansi ute. Du svarte også på dette,  sikkert lagt ned litervis med svette, snakket med Grønis , lyttet og trolig også lært. Ny sesong. Hansi viser evne, vilje og tæl til også  være med som avslutter. Avslutning i Bergen som ender i aluminiumen, typisk Hansi tenker /skriker "fotballforståsegpåerne". Grønis beholder troa på deg, ny kamp mot Molde, ballen sklir av støvelen og havner på tribunen. Nye skrik og skrål fra de samme "forståsegpåerne" Korsfest, Korsfest eller Hansi`s hode på ett fat. Du og Grønis hører og leser hva som som sies og skrives, men holder hodene klare. Resultat 2-1 seier mot RBK. Takket være at Hansi jobber som vanlig, tar ansvar og denne gangen lykkes.

K.O i 3.runde til Hansi /Grønis.

 

 

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 13 apr 08, 11:23
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Hvem skriver for Plankehaugen? Synes denne personen skriver morsomme referater


Du?

Her er for øvrig spillerbørsen fra ffksupporter.net

Faktisk ikke


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 apr 08, 11:42
Opprinnelig postet av Patrioten
Til Bodø/Glimt kampen, synes jeg Andreas Tegstrøm bør få starte, fordi han har hatt målgivende mot Molde og mot Rosenborg. Synes Gardar sløste med for mange sjanser mot Rosenborg og bør få en, eller to kamper på benken.

Det kan du umulig mene?

Gardar herjet jo med Demidov og Kvarme, og var enorm i 1. omgang. Tegström så nok engang giddaløs ut og beveget seg nesten ikke til tross for friske ben. Egentlig helt utrolig at han har to målgivende på to kamper i strak motsetning til sine prestasjoner på banen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 apr 08, 11:53

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Patrioten
Til Bodø/Glimt kampen, synes jeg Andreas Tegstrøm bør få starte, fordi han har hatt målgivende mot Molde og mot Rosenborg. Synes Gardar sløste med for mange sjanser mot Rosenborg og bør få en, eller to kamper på benken.

Det kan du umulig mene?

Gardar herjet jo med Demidov og Kvarme, og var enorm i 1. omgang. Tegström så nok engang giddaløs ut og beveget seg nesten ikke til tross for friske ben. Egentlig helt utrolig at han har to målgivende på to kamper i strak motsetning til sine prestasjoner på banen.

Du har kanskje rett, Andreas gjorde ikke mer enn å lage de to målsjansene, men de var jo avgjørende for kampen.

Gardar har jo ikke hatt noe avgjørende i forhold til tellende resultat i de to siste kampene, men han kjemper, det skal ha  for og mer enn Andreas.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3