Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK må dele stadion med Sparta

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 11 apr 08, 08:24

Opprinnelig postet av RuneT
For det første holder ikke Fredrikstad og Sarpsborg på å vokse sammen. Det er litt utopisk å tenke på at to sterke byer skal samles til en stor by.

Å samle to byer til en er en voldsom stor operasjon, og når man ser problemet Sarpsborg og Sparta sliter med i sin samarbeidssatsning, så skjønner man at å samle to byer til en vil ta utrolig lang tid for at alle partene skal bli fornøyde.

Jeg vet at jeg personlig ville nektet hardnakket for at min by skulle bli slått sammen med Sarpsborg til en storby, som f.eks. ville bli kalt Borg eller noe liknende. Men i forhold til navn kunne jeg strukket meg til Fredrikstad Sparta By..hehe.

Fredrikstad forblir en by, og Fredrikstad Fotball Klubb forblir en fotballklubb. Sarpsborg kan slå seg sammen med Askim og de andre Indre Østfold "byene", men gjerne leie Stadion av oss dersom det er nødvendig og det ikke ødelegger matta.

Trosvik, Selbak, Østsiden og Lisleby til Tippeligaen! Woho!

 

Jeg skrev en kommune, og ikke en by(!?) Bortsett fra det var det ett fint innlegg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 11 apr 08, 13:33

At Fredrikstad og Sarpsborg er to sterke byer, er det bare de som bor i disse byene som tror på. Resten av landet ler av den oppfatningen. Fasit er at summen av disse to byene slått sammen, hadde blitt mye større enn byene hver for seg. 1 + 1 blir på mange måter mer enn 2, antagelig mye mer også. Så måtte man bare svelget noen kameler i begge byene, FFK blir satsningslaget i fotball, og slik som det ser ut nå - Sparta i ishockey. At det blir hyl og grin er et Østfoldfenomen, det går over med tiden.

 

Rimelig OT vet jeg, men måtte bare få det ut.

 

Hvis de betaler for seg, skal vel Samarbeidet Sarpefossen/Hafslund FK Nylende/Borgar/Bede/Sparta/Kurland/Borgenhøvven/Brusemyr/Sarpsborg Bedriftsfotball behandles som alle andre leietakere??

---------------------------

-Elsker alle-


Larsærn

Knøttespiller

Ble medlem: 24 apr 05
Innlegg: 72

Lagt til: 13 apr 08, 11:13
Denne følelsen er vel noe lik den man får når man låner noen andres underbukser.

Det er jo ikke så farlig, men uff, rar følelse

---------------------------

FFK the treble om 2 sessonger... TL, SAS cupen og UEFA.
Æsj og, Molde og Ham-Kam kom opp fra Adecco dassen. Faen!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 14 apr 08, 21:41
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av denialsander

Det er heller ikke slik at man må ha en stor by for å hevde seg. Aalesund, Molde, Kristiansund, osv, er ikke blandt de største byer/tettsteder i Norge, men de har allikevel TL-lag.  (Sorry, Start... Vikarbyråligaen spiller dere i... :-))

http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Norges_st%C3%B8rste_tettsteder

Men det er nok ikke unaturlig at man finner laga med størst budsjetter i og rundt de store byene.  Det er selvsagt et større  sponsorgrunnlag der, med flere virksomheter.

Ålesund er den største byen på nordvestlandet. Dessuten har de et ganske stort omegn, spesielt sørover, som ikke sokner til noen andre byer. Molde har vært laget på nordvestlandet i den tiden Ålesund ikke har vært det. De senere årene har Ålesund tatt mye av oppmerksomheten og Molde, som pleide å være et lag på øvre halvdel av TL, sliter. Dette er faktisk ett godt eksempel. Kristiansund har aldri vært i nærheten av å ha noe TL lag.


Jaha... Kristiansund er mindre enn Halden. Og selvfølgelig laaang mindre enn både Sarp (50 000) og Moss (40 000 med Rygge).


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3