Husk meg
Brukernavn
Passord

Stadion - begredelig eller som forventet?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 06 apr 08, 22:41
Det var ikke mye vi kunne glede oss over da vi entret området, klare for en ny sessong. (For de som ikke bryr seg, så kommer det nå en del edder og galle...) Jeg mener man kan forvente noe mer av en stadion som hele fjoråret fikk applaus for å være den beste i landet.

- Området ser fortsatt ut som en byggeplass (ja, jeg vet at det er en byggeplass rett ved siden av, det er ikke den jeg mener...) Sølepyttene lar ikke vente på seg for alle de som går ute langs elva.
- Kioskbenkene råder fortsatt bak PH-seksjonen. La meg også legge til at kaffen må ha vært overligger fra forrige sessong - ikke det at den smakte bedre da...
- Det værste er imidlertid toalettfasilitetene. Én dør inn til herretoaltettet - hvor det stod kø hele pausa gjennom. Dametoalettet er om mulig enda mindre. Det er strengt tatt uholdbart.

Jeg regner med det er flere som er enige.

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 06 apr 08, 22:44

VI sto og snakket om det vi også.. da ene jeg var sammen med akkurat rakk å gå på do før kampen begynte igjen..

Utenfor området ser det ikke ut, og doene skulle vært lengre om du skjønner ;oP

Og til det med de borda, ser de har bygget en bilettluke under den ene trappa på den andre langsiden mot Værstehallene, hvis du skjønner hvor jeg mener, hvorfor ikke bygge en sånn bu under tribuna? også malt den rød og hvit? hadde vært tøft :P

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 06 apr 08, 22:59
Ja, my point exactly - trodde jeg skulle gjøre på meg i pausen... endte med å gå etter 7-8 min, rakk akkurat tilbake før første målet. Skulle tatt seg ut...

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 apr 08, 23:10
Fasilitetene bør selvsagt være i orden, men jeg skjønner ikke at så mange må bruke toalettene i løpet av halvannen time. Jeg har vært på noen titallskamper, både med og uten alkoholinntak på forhånd, og har aldri trengt å bruke toaletter på en stadion. Har folk flest blærer på størrelser med peanøtter?

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 06 apr 08, 23:12
Nå er vel dassfasilitetene det som har fått den kraftigste oppgraderingen i forhold til den gamle stadion?

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 apr 08, 23:23
Jeg har gått på så å si hver eneste hjemmekamp siden begynnelsen av 90-tallet og tror ikke jeg har vært på do en eneste gang. Aner ikke hvordan forholdene er på nye stadion, men hørte det var forferdelig på den gamle. Problemet løser jeg ved å gå på do hjemme først og eventuelt la være å drikke noe på stadion. Selvsagt litt verre om man har kastet innpå med øl på brygge før kamp...

Ellers er det en del andre småting med stadion som irriterer meg, men det overskygges stort sett av alt som er bra.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 06 apr 08, 23:35

haha!hvis enkelte har behov for å urinere under kamp bør selvsagt fasilitetene ligge til rette for dette, kan jo ikke forsvares med at enkelte av dere som skriver i denne posten ikke har brukt WC under kamp på tredve kamper og ørten år 

HALLO!!

absolutt ikke det som var casen til trådstarter. har ikke mulighet til å se hjemmekamper så til selve diskusjonen har jeg lite å tilføye....

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 apr 08, 02:11
Er mest oppgitt over kiosken under PH-tribunen. Greit nok i fjor, da stadion var ny, men hadde håpet på at den ville vært bedre i år. I dag gikk jeg forbi den uten engang å vurdere om jeg skulle ha noe eller ikke...

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 07 apr 08, 08:22
Når man vel er inne på stadion, er alt vel etter min mening. Man kan ikke sette opp dasser etter en målestokk om at 12000 mennesker skal pisse samtidig, man får finne seg i litt kø. Utenfor ser det ut som restJugoslavia, grisehøl!

---------------------------

-Elsker alle-


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 07 apr 08, 08:40

At det ser ut som en byggeplass utenfor stadion er vel nettopp fordi det er en enorm byggeplass utenfor stadion!

Værste har vel prosjekter i gang som tilsammen er verdt over 500 mill kroner og er en av de største byggeaktørene i Østfold for øyeblikket. Blir nok ikke noe bredre når arbeidet med den nye veien er i gang for fullt heller. Så her er det bare å smøre seg med tolmodighet, om noen år ser det nok veldig mye hyggeligere ut.

At ting ikke er som de skal på innsiden av stadion er en annen sak og vanskeligere å klandre Værste for...

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 apr 08, 08:43
Utenfor Viking stadion ser det fortsatt ut som en byggeplass, fire år etter åpningen. Nå bygges det enda mer rundt stadion, med videregående skole og gudene vet hva. Så vi er i hvert fall ikke alene. Sist jeg var på kamp på den stadion tok jeg båt til stadion, og labbet i gjørme og søppel de siste hundre meterne frem til stadion.

GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 15 apr 08, 09:36

I dagens FB står det om planene med å utvide stadion med ca 3000 sitteplasser.

Hvor skal denne utvidelsen gjøres?

Skal kortsidene bli høyere, overbygg?

Eller skal det plasseres stoler i hjørnene?

 

Er det noen som vet dette, eller har noen linker hvor dette er beskrevet?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 15 apr 08, 09:44
Hjørnene vil ikke bli tettet, da riksantikvaren har `beskyttet` utformingen av langsidene. Profilen til de gamle værstehallene er beskyttet. Det er kortsidene som vil bli bygd på i tilfelle.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 15 apr 08, 11:29
Trur ikke det finnes en arrengementsbygning i Norge som har dassplass til å romme halve publikum i pausa.
Har fått tømt blæra på stadion, men så har jeg også skjønt at det gjør man ikke pausa for da står resten av kveget i kø.
Det er ingenting i veien for å ta en bråtur midt i en omgang mener jeg.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 apr 08, 11:44
Ja nå som vi ikke kan klage på laget så la oss klage på norges fineste stadion,noe må vi jo klage på og vi er jo så bortskjemte fra før med vår gamle storstadion!!!!

bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 15 apr 08, 12:02

Opprinnelig postet av paco
Ja nå som vi ikke kan klage på laget så la oss klage på norges fineste stadion,noe må vi jo klage på og vi er jo så bortskjemte fra før med vår gamle storstadion!!!!

Det må da være lov til å påpeke mangler og ting som kunne vært gjort bedre.. Dette kalles "å forbedre seg"


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 15 apr 08, 12:19

Opprinnelig postet av paco
Ja nå som vi ikke kan klage på laget så la oss klage på norges fineste stadion,noe må vi jo klage på og vi er jo så bortskjemte fra før med vår gamle storstadion!!!!

Jeg skal være enig at det er Norges fineste stadion -  men du vel er enig i at den har stort forbedringspotensiale..? Greit nok at det ikke gjøres i en håndvending, men jeg hadde ærlig talt forventet at det hadde skjedd noe siden i fjor (utover en billettluke...)

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 apr 08, 13:10

Opprinnelig postet av teflon
Det er ingenting i veien for å ta en bråtur midt i en omgang mener jeg.

...bortsett fra at det gjerne skjer noe akkurat når en er ute.  Jeg klandrer ingen som gjør det, men jeg tør ikke!

Går som regel bra med litt planlegging òg: Ikke hyl ned altfor mye pilsnere før kamp, gå en tur på ramma før det blåses igang, ikke drikk noe særlig i løpet av kampen osv.

---------------------------

Svensk magi!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 15 apr 08, 17:13

Opprinnelig postet av Rey
Hjørnene vil ikke bli tettet, da riksantikvaren har `beskyttet` utformingen av langsidene. Profilen til de gamle værstehallene er beskyttet. Det er kortsidene som vil bli bygd på i tilfelle.

Hvor har du det fra? Kan du gi oss kilden for denne påstanden? Hvis FFk har bygd en arena som er "fredet", dvs at riksantikvaren har bestemt at konstruksjonen ikke kan endres, har klubben gjort ei tabbe. Kan ikke se at dette har vært omtalt tidligere.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 15 apr 08, 17:41
Har ingen spesifik nyhetsartikkel som gikk på det, men det er ikke akkurat noe som har kommet frem nå. Det har vært kjent lenge.

Ved rask googling fant jeg følgende:
Fra bildeteksten på http://www.tu.no/nyheter/bygg/article46178.ece: "KULTURARV: Nye Fredrikstad stadion er under oppføring mellom verneverdige bygninger på "Værste", det nedlagte Fredrikstad Mekaniske Verksted."

kanogvetalt kom også med følgende innlegg på side 39 i den store Nye Fredrikstad Stadion tråden: "Værste as ville bygge et stadion til FFK. Klubben hadde ikke penger selv. Riksantikvaren krevde at det var samme siluett som de gamle verkstedhallene med buet tak. Da måtte det bli stolper."

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24