Husk meg
Brukernavn
Passord

2 poeng

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

orthos

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 mai 05
Innlegg: 14

Lagt til: 30 mar 08, 19:53
Får man kun 2 poeng for å ha tippet riktig resultat i siffertips denne sesongen?

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 30 mar 08, 20:01
Enn så lenge ihvertfall :)

Les mer i denne tråden

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 mar 08, 20:04
Jeg er imot forslaget! ;) Foreslår at vi beholder tre poeng til et eventuelt flertall vil ha en endring!

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 mar 08, 23:33

Opprinnelig postet av FFK1903
Jeg er imot forslaget! ;) Foreslår at vi beholder tre poeng til et eventuelt flertall vil ha en endring!

Enig med FFK1903 her...

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


orthos

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 mai 05
Innlegg: 14

Lagt til: 31 mar 08, 11:23
Jeg stemmer også imot

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 31 mar 08, 11:33
Dette er faktisk noe vi har diskutert internt ved flere anledninger (faktisk år bakover i tid), men vi aldri fått ut finger`n før noen klaget. Costanza har vel vært en av de ivrigste påkjemperne for endringer, selv om jeg mener noen av forslaga vi har diskutert internt er for avanserte.

Dagens endring er liten, da i alle fall jeg ønsker å opprettholde enkeltheten i konkurransen.

Samtidig har det vært klart at et riktig resultat gav for mye poeng. Dersom du flakset og fikk 2 riktige resultat, men samtidig hadde resterende 5 av 7 markeringer feil, så ble du like godt belønnet som en som hadde tippet 6 av 7 riktige markeringer.

Er en som tipper 2 av 7 riktige markeringer, men begge med rett resultat, like god til å tippe som en som tipper 6 av 7 riktige markeringer?

Jeg mener nei.

Nå blir det slik at en som tipper 2 av 7 riktige resultat, men 5 av 7 markeringer feil, blir belønnet med 4 poeng.

En som tipper 6 av 7 markeringer riktig, men ingen rette resultat, står igjen med 6 poeng.

Forhåpentligvis gjør dette at flere tør å tippe borteseire i fremtiden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 31 mar 08, 11:48
Endret: 31 mar 08, 11:58

Opprinnelig postet av orthos
Jeg stemmer også imot

Du har 14 innlegg; Hold kjeft!!!!

For å være seriøs, så var det ikke slik jeg hadde håpet det skulle bli når jeg foreslo endringen. Slik jeg foreslo ville fortsatt korrekt resultat gi 3 poeng, men man skulle også få mulighet til å få 2 poeng dersom man tippet korrekt antall hjemme eller bortemål og hadde korrekt resultat.

Ca slik hadde jeg tenkt det:

Kampens resultat: 4-2

Tippet resultat: 4-2, 3 poeng (ett for korrekt markering, ett for korrekt antall bortemål, ett for korrekt antall. hjemmemål)
Tippet resultat: 3-2, 2 poeng (ett for korrekt markering, ett for korrekt antall bortemål)
Tippet resultat: 1-0, 1 poeng (ett for korrekt markering)

Så kommer det kjipe:

Tippet resultat: 2-2, 1 poeng(null for markering, ett for riktig antall bortemål)
Tippet resultat  4-5, 1 poeng(null for markering, ett for riktig antall hjemmemål)

Litt merkelig med poeng når man har feil markering, så det bør kanskje kreves rett markering? Men det gjør det ikke mer interessant å tippe uavgjort (siden man ikke har muligheten til å få to poeng på uavgjort)

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 31 mar 08, 12:01
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av orthos
Jeg stemmer også imot

Du har 14 innlegg; Hold kjeft!!!!

Nei vi som ikke har flust med innlegg har ikke noe vi skulle sagt

---------------------------

hmm....


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 mar 08, 12:04
Dette er ikke noe demokrati folkens :)

Denne regelendringen har vært diskutert internt i lang tid og er gjennomtenkt så det holder.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 31 mar 08, 12:19

Opprinnelig postet av Costanza
Dette er ikke noe demokrati folkens :)

Denne regelendringen har vært diskutert internt i lang tid og er gjennomtenkt så det holder.

Hvis formålet var å reduserer fordelen ved å tippe 2-1 eller 1-0 så er det vel gjennomtenkt. Men vil det i det heletatt forandre særlig på stillingen? Hvordan ville forårets siffertips sett ut med denne regelen? Liten vits i å forandre på regler hvis ikke utfallet endres?

Dessuten er det fortsatt ikke særlig smart å tippe uavgjort. Til det er sannsynligheten for å treffe liten og uttellingen for liten. Men det kunne vært mye mer intressant dersom man fikk 2 poeng for markering ved uavgjort og 3 poeng ved rett uavgjortresultat.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 31 mar 08, 12:26
Opprinnelig postet av Rune
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av orthos
Jeg stemmer også imot

Du har 14 innlegg; Hold kjeft!!!!

Nei vi som ikke har flust med innlegg har ikke noe vi skulle sagt

Smilefjes, enkombinasjon av skrifttegn brukt som små, personlige hilsener eller følelsesuttrykk i e-poster, SMSer og annet. I dette tilfellet men som en, humoristisk gest om enn tydlig feilslått. Jeg ber om unnskyldning til alle som har følt seg støtt av min opprinnelige kommentar, det var overhodet ingen vond mening i det.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 31 mar 08, 12:28
He he, var ment bare som kødd altså! Kunne ikke dy meg for å komme med en kommentar på den. Jeg forstod din mening. Beklager om jeg virket noe brysk/sær

---------------------------

hmm....


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 mar 08, 12:32
I tillegg til det du nevner, er også hensikten å gjøre gjøre avstanden i belønning mellom å tippe rett utfall og rett resultat mindre. Å tippe rett resultat er mer basert på flaks og tilfeldigheter enn å tippe rett utfall. Men samtidig vil vi bevare en viss for bonus for å tippe rett resultat, siden det er vanskeligere enn rett utfall. Men med 3/1 var forskjellen for stor. Vi tror 2/1 vil bli mer "rettferdig". Vår vurdering er at det er mer imponerende å tippe rett utfall i 6 av 7 kamper enn det er å tippe rett resultat i 2 og bomme på utfall i de 5 andre. Å få inn rett resultat skal være en bonus, men tidligere har den vært for høy.



FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 mar 08, 16:06
Opprinnelig postet av Holters
Samtidig har det vært klart at et riktig resultat gav for mye poeng. Dersom du flakset og fikk 2 riktige resultat, men samtidig hadde resterende 5 av 7 markeringer feil, så ble du like godt belønnet som en som hadde tippet 6 av 7 riktige markeringer.

Er en som tipper 2 av 7 riktige markeringer, men begge med rett resultat, like god til å tippe som en som tipper 6 av 7 riktige markeringer?

Jeg mener nei.


Nå er det jo 33% sjanse for å tippe rett markering, det kan jo bare bli enten H, U eller B. Hvor mange ulike resultat er det egentlig som finnes, selv om enkelte er gjengangere? Jeg mener flaks også er en stor del av tipping, og at tre poeng bør være riktig for å tippe rett resultat. Man kan selvsagt tippe helt bingo og ha griseflaks, men som regel ligger det også en tanke bak resultatet, og har man mange riktige resultat i løpet av en sesong (med mindre man tipper 150 2-1-seire) så går det også mye på at man har teft, man flakser ikke til seg alt av resultat i løpet av en sesong.

Ligger man langt bak så betyr også det at man har større sjanse for å klarte mot slutten av sesongen. Det er syv poeng mer å hente per runde med trepoengere.

Men, det er nå min mening, det er lov å bli belønnet for å ha litt flaks i tipping

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 apr 08, 23:09

Arrggh...ser ikke ut som det er så mye hjelp med regelendring gitt.

Nå leder en kar som har tippa 1-0 i alle kamper hittil. Spenninga kommer til å bli om det er en som kun tipper 1-0 eller en som kun tipper 2-1 som vinner hele greiene.

Kun like så godt krevd at det ikke var lov å tippe samme resultat på to kamper i samme runde. Ett eller annet for å gjøre det spennende ihvertfall.

 

(Jeg er klar over at det er tidlig og at det er ekstremt med 14 hjemmeseiere på det 14 første kampene)

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 08 apr 08, 01:20
jupp, spesielt med bare hjemmeseire. Den statistikken blir brutt til lørdag! Tipper han leder fordi han bare har hatt hjemmeseire, ikke fordi han tipper 1-0 (eller 2-1).

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 08 apr 08, 13:23
Bor i Spania på vintern. Slang inn 2 uker med tips. Gambleren i meg kommer fram fra uke 3. Da forsvinner ledelsen. Men har jo tippet mye riktig da. til orientering så er netto på tipping kr 43.000 hitill i år. Har vel litt peiling da, men beklager feigheten.

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 13 apr 08, 17:10
Jeg har et spørsmål, handler vel egentlig ikke om poenggivning ved siffertipskonken, men en tilleggsfunksjon. Jeg vet det finnes tippeligasimulatorer der ute, men hadde det vært mulig å inkorporere noe slikt samtidig med at vi legger inn siffertipsene våre? Hadde vært litt artig å se hvordan tabellen hadde sett ut runde for runde med de resultatene jeg legger inn, evt tabellen dukker ikke opp helt til slutt (etter siste runde) og da basert på de tipsene jeg har lagt inn underveis.

Vet ikke om det kom helt tydelig frem hva jeg spør etter.

---------------------------

Stolt Oslo Aristokrat



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24