Husk meg
Brukernavn
Passord

Bort med AC/DC på når gutta entrer banen?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 02 apr 08, 13:32
I Lillestrøm spilte man som vanlig welcome to the jungle da laget entra banen. Satser på at den samme "tabben" skjer her

---------------------------

RHE Ultrasmentalitet
http://rodhvitelite.com


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 02 apr 08, 22:14
Mulig jeg er trang i nøtta - men hva er forskjellen på å spille Tippeligahymnen kontra Thunderstruck..? Bruker gutta lengre tid hvis man spiller en låt som løfter litt på stemningen? Er det kanskje heller sånn at den Tippeligahymnen er så dårlig at gutta beiner inn så raskt de kan for at hymnen skal spilles minst mulig..?

På den litt mer serriøse siden kunne man enkelt ha lagt inn en buffer i etterkant av de lokale supporter-sangene, så fikk TV2 kjørt akkurat de reklamene de trengte frem til avspark. Det skal jo understrekes at TV2 og reklamen er rimelig viktig, er jo ikke alle som får med seg bortematchene hver gang - greit at noen får betalt for å vise de. Men jeg må si meg enig med flere i at det kanskje ikke er nødvendig å trøkke alle gjennom samme forma...

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 02 apr 08, 22:28
Opprinnelig postet av Costanza
Den største forskjellen her blir vel at den tradisjonelle opplesningen av lagoppstilling mens spillerne hilser til publikum forsvinner. Tror dette har vært en særnorsk greie, og jeg kan egentlig forstå at NFF mener det skal gå fortere fra spillerne kommer på banen til kampen starter. Enkelte speakere har en tendens til å bruke en halv evighet å å komme seg gjennom lagoppstillingene.


Hvis problemet er at man ikke kommer igang presis (noe jeg forøvrig har forståelse for), ja så får man heller bøtelegge hjemmelaget når det skjer, istedet for å fjerne opplesninga med spillere på banen helt og holdent! Det eneste NFF oppnår med dette er at opptakten til kamp blir tannløs, upersonlig og innholdsløs. Hva er sjarmen med å les opp ei liste med navn? Jeg ser heller virkelig ikke problemet med å ha en annerledes opptakt enn resten av Europa. Man får heller informere ordenltlig om hvordan dette skal gjøres når man skal arrangere UEFA- og CL-kamper.

Opprinnelig postet av Costanza

Jeg kommer heller ikke til å savne AC/DC ved innmarsj i nevneverdig grad. Tippeliga-fanfaren er fin den. Ellers betyr vel dette her at "For Fredrikstad" må være ferdig senest 10 min før avspark. Greit nok.


Jeg har heller ikke feelings for AC/DC, men jeg mener at man kødder med et prinsipp, og det prinsippet er viktig for norsk fotball og norske supportere. Hva er problemet med å la lag velge sine egne sanger, og tillate hjemmesupportere å synge de sangene de synes er naturlige å synge på det tidspunktet?

Det eneste NFF oppnår nå er at deres opplegg vil bli aktivt trenert rundt omkring i hele norges land, og det undergraver i mye større grad enn å la lagene bruke sine egne opplegg.

Jeg har ingen illusjoner om NFF, men jeg blir likevel negativt overraska gang på gang, og det sier en god del. De har totalt feil fokus, rett og slett, og ser ut til å fjerne seg mer og mer fra virkeligheten. Jeg tror serieforeninga snart må ordentlig på banen, som det heter i disse kretser.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 03 apr 08, 02:34
Enig i at NFF har et noe underlig fokus her, ja. Går de ikke litt langt i å regulere stemningen på tribunene nå?

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 03 apr 08, 08:37

Som tidligere indikert, vil jeg ikke savne "Thunderstruck". For det første fordi jeg syns den var malplassert og ikke har noe med FFK å gjøre (like lite som "Welcome to the Jungle" har med Lillestrøm å gjøre, sjøl om det rett nok er visse jungellignende tilstander på Romerike innimellom), for det andre fordi mine personlige AC/DC-preferanser tenderer til å styre unna Brian Johnson-delen av katalogen (sjøl om "The Razor`s Edge" langt fra er den dårligste, sier jeg som Petter Baarlie: mine favorittskiver er "High Voltage" om sommeren og "Powerage" om vinteren... eller omvendt ).

Når det er sagt, så er jeg allikevel ganske uenig i de fleste av disse nye reglene, blant annet hvordan opplesing av lagoppstilling nå skal foregå. Jeg vil nok foretrekke den gamle metoden, ja... Strenge regler om "siste frist" for synging av klubbsang (i praksis "For Fredrikstad") er da også å ta i litt - sjøl om jeg ikke helt skjønner Anders Grönhagens kommentar om at "Det å entre Fredrikstad stadion når 12.000 synger «For Fredrikstad» er stort." De entra da vittelig stadion til "Thunderstruck" i fjor og Tippeligafanfaren før det? "For Fredrikstad" ble da sunget på et tidligere tidspunkt. Uten at jeg kan banne på når, skulle det ikke forundre meg om det var tidligere enn 10 minutter før kampstart.

Uansett, det gjelder jo først og fremst hva som skal spilles og sies over PA`n, og jeg regner med at vi vil gi guttæne en hjertelig velkomst uansett!

---------------------------

Svensk magi!


onkel P

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 des 06
Innlegg: 10

Lagt til: 03 apr 08, 15:59

Opprinnelig postet av Frode
Kanskje vi må innføre stadionallsang av `for fredrikstad` i det dommern blåser i fløyta...eller evnt rett etter tippeliga fanfaren ?
Ett eller annet som vi publikum kan gjøre for å fortelle spillerene hvor de er ;-) !?!

Meget godt forslag Frode. Mellom avspilling av tippeligafanfaren og avspark er det akkurat passe tid og anledning til å dra i gang "For Fredrikstad". Akkurat det samme skjedde i Bergen forrige helg. Publikum dro igang «Nystemten» for full hals rett før kampstart - uten musikk-akkompagnement.

Jeg holder også til på folketribunen Frode så da skal vi i hvert fall få den til å løfte seg. Hva sier dere Plankehaugen, stiller dere som forsanger?


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 03 apr 08, 17:09
heha, er helt høl i hue, typisk NFF med sånn tull

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 apr 08, 17:42

Ny innmarsjsang for FFK

I år blir innmarsjprosedyrene i Tippeligaen standardisert.

Innmarsjen vil derfor spilles til Tippeligahymnen og ikke Thunderstruck, skriver
Fredrikstad fotballklubb på sine hjemmesider.

Låten "For Fredrikstad" skal fortsatt spilles.

Men når det gjelder spillerpresentasjonen så vil det skje mens spillerne står i spillertunnellen. Dette vil filmes og vises på storskjermene.

Deretter vil spillerne komme ut på banen, håndhilse, ta lagfoto for så å starte kampen.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 04 apr 08, 00:01
Et klipp som viser hvor ille det kan være i CL, men takk og lov så har Celtic-fansen sine motmiddel mot dem som prøver å kødde med tradisjonene. Respect! http://www.youtube.com/watch?v=BoRqATXjBQw

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 05 apr 08, 23:33
Ålesund fulgte iallefall ikke de nye reglene til NFF i kveld. Kampen begynte klokken 19.00 på TV og seks minutter før kampstart hørte jeg (hva jeg antar var) Ålesund-sangen spilles over Color Line stadion. Så det virker som NFF  er litt slepphendte med denne regelen så lenge kampen starter presis. Blir det forsinkelser pga dette så reagerer de nok.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 apr 08, 11:07

Opprinnelig postet av EFF.EFF.KÅ
Det skal jo understrekes at TV2 og reklamen er rimelig viktig, er jo ikke alle som får med seg bortematchene hver gang - greit at noen får betalt for å vise de.

Får betalt for å vise de? Trodde TV2 hadde bladd opp en milliard for å få lov til å vise kampene jeg.... Har forståelse for at de vil prøve å tjene inn dette ved reklamesalg etc....


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 06 apr 08, 14:06
Opprinnelig postet av HotDream
Får betalt for å vise de? Trodde TV2 hadde bladd opp en milliard for å få lov til å vise kampene jeg.... Har forståelse for at de vil prøve å tjene inn dette ved reklamesalg etc....


Ække greit å lese alt, alltid... "Betalt", som i å få igjen noe for det... altså fordi de ikke driver veldedighet... Men dersom du vil gå dypt i semantikken og bedrive litt analyse, så blir det likevel riktig: det de har betalt for å få vise matchene, skulle jeg tro de tar inn igjen fra de som vil ha reklame knyttet til sendingen og de som vil ha TV2 Sport - den er jo heller ikke gratis. Altså "betalt".

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 apr 08, 02:10

Er det du som skriver så dårlig norsk at du må forklare etterpå hva du mener eller er det jeg som ikke kan lese.....? Hvem får betalt for å vise hva?

Noen andre som kan tolke dette?: "Det skal jo understrekes at TV2 og reklamen er rimelig viktig, er jo ikke alle som får med seg bortematchene hver gang - greit at noen får betalt for å vise de."

"Betalt som i å få noe igjen for det" som du skriver er vel på godt (og kort)norsk kjøpt???

 


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 07 apr 08, 09:01
Var jo frempå før hymnen med AC/DC igår, da. Dro opp stemningen, får håpe de fortsetter med dette. Hymnen er tæm, etter min mening. Allikevel forståelig at de som betaler gildet vil homogenisere kampene.

---------------------------

-Elsker alle-


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 08 apr 08, 16:34
Opprinnelig postet av HotDream

Er det du som skriver så dårlig norsk at du må forklare etterpå hva du mener eller er det jeg som ikke kan lese.....? Hvem får betalt for å vise hva?

Noen andre som kan tolke dette?: "Det skal jo understrekes at TV2 og reklamen er rimelig viktig, er jo ikke alle som får med seg bortematchene hver gang - greit at noen får betalt for å vise de."

"Betalt som i å få noe igjen for det" som du skriver er vel på godt (og kort)norsk kjøpt???

Nå er ikke norsk så veldig vanskelig, egentlig. Men jeg skulle sikkert aldri innlatt på meg på å bruke et billedlig uttrykk... "Å få betalt", som i å få igjen noe for en investering man har foretatt... Er det helt umulig for det å få huet ditt rundt at TV2 har en økonomisk gevinst av å vise matchene..? Jeg vet utmerket godt at TV2 i første omgang betaler NFF for å få vise matchene. Dette tar de seg vel for pokker betalt for igjen... både via reklame og de enkelte matchene man kan kjøpe på TV2 Sport og Sumo.

Hvis dette ikke forklarer det godt nok, så veit jeg jaggu ikke... Jeg tar til meg at en noe ukritisk bruk av uttrykk fort kan føre til de merkeligste spørsmål. Er det så nøye, altså..? Jeg tror jo egentlig du skjønte hva jeg mente...

---------------------------

Plankegjengen - kaffe og MacDonnalds, så ordner Guttæne resten


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 08 apr 08, 17:30

Vent, ikke heng dem.

eller

Vent ikke, heng dem.

?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 apr 08, 17:32
Opprinnelig postet av denialsander
Vent ikke, heng dem.

Jeg går for den.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 20 apr 08, 18:01

Synes LSK kjører fint og ikke etter boka: "Welcome to the jungle" fram til spillerene har stilt opp, 30 sek tippeligahymne mens spillerene holser og lagopplesing mens spillerene går i posisjon.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3