Husk meg
Brukernavn
Passord

Bort med AC/DC på når gutta entrer banen?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 31 mar 08, 20:10
Opprinnelig postet av dalen

Spesielt denne forklaringen til Dag Vestlund stiller jeg med spørrende til:
"Slike sanger er en hyllest til hjemmelaget, og skal ikke synges med det gjestende laget på banen"

Den regelen skulle gjelde supporterne også..hehe
Jeg håper at VIF ikke får lov til å spille den "Vålenga Kjerke" sangen når vi kommer til Ullevål. Den er så driiiiiit kjedlig!

Opprinnelig postet av danan

Ja da er det bare å beklage. Håper de får fornya den fanfaren som har gått ved innmarsj i flere år nå hvertfall. Thunderstruck gir meg mer frysninger enn TL-fanfaren, selv om thunderstruck kanskje ikke er en sånn klassisk FFK-sang...

Thunderstruck var dritkul når spillerne løp ut av tunnelen! Jeg frøs på ryggen like mye hver gang og det ga et lite ekstra kick før kampstart! At spillernavnopplesingen forsvinner gjør ingenting.

Jeg har et forslag til de supporterne som event. får lov til å ha med seg en sliken ropert. Ta fram telefonen med AC/DCs Thunderstruck ferdig innlastet. Slå på roperten. Sett på sangen i telefonens musikkspiller. Hold telefonen inntil roperten og la hele Stadion synge Thunderstruck, med falsett og munnperk!

---------------------------

FFK for alltid!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 31 mar 08, 21:16
Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Scout
Hva gjør vel det om man synger for laget sitt i de minuttene? Det skaper jo bare stemning!

Det er vel snakk om avspilling over PA`n.

Å ja! Hihi, blond skal man være! 

Forslaget er fortsatt tåpelig, men ikke like tåpelig slik jeg opprinnelig tolket at det var

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 31 mar 08, 21:47

Opprinnelig postet av dalen

"Slike sanger er en hyllest til hjemmelaget, og skal ikke synges med det gjestende laget på banen"

Thunderstruck er vel ikke noen spesiell hyllest til Fredrikstad så vidt jeg vet. (Nå har jeg ikke pugga teksten riktignok, så kanskje det er en og annen hentydning til rødehvite kællær inni der) Jeg ser den kun som en låt med heftige rytmer som bringer begge lag og alle tilskuere i god stemning rett før kampstart.

 


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 31 mar 08, 22:18

Det er helt tragisk at Thunderstruck ikke blir spilt når lagene kommer på banen. Dattera mi fortalte ho var ute og gikk i byen da låta kom på radioen ho hørte på. Kroppen reagerte spontant med å pumpe adrenalin og øke hjerterytmen. Så mye betyr den låta. Den er "vår" låt som får opp stemninga og pulsen på hjemmekamper. Tragisk at den nå blir forbudt av NFF.

Skal det ikke være lov å være seg sjøl, ha egen sjel på hjemmearenaen? Skal alle være like? Hvor er moroa i det?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 31 mar 08, 22:27
Opprinnelig postet av Morgaine

Skal det ikke være lov å være seg sjøl, ha egen sjel på hjemmearenaen?

Nå vet ikke jeg helt hvor FFKs sjel ble forent med AC/DCs Thunderstruck, men... Det kan kanskje noen mer opplyste fortelle meg?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4688

Lagt til: 31 mar 08, 22:43
Opprinnelig postet av dalen
Det er et horribelt forslag som jeg ikke kan fatte og begripe er blitt innført.

Spesielt denne forklaringen til Dag Vestlund stiller jeg med spørrende til:
"Slike sanger er en hyllest til hjemmelaget, og skal ikke synges med det gjestende laget på banen"

Ja, hva trodde han disse sangene var for noe? Hyllest til motstanderen ? Det neste er vel at man ikke kan bue eller synge sanger om laget sitt fordi motstanderlaget kan føle seg "utilpass" eller "lite velkommen"....

Nystemten kommer nok til å overleve - det er jeg ikke bekymret for. Spørs bare hvordan vi ordner oss på søndag.


Spot on og amen to that.

Det blir alt for mye detaljstyring når man skal ha detaljerte forskrifter for alt som skal skje før kampen starter. Og jeg foretrekker uansett at spillerne står på banen når de blir presentert. Forbundet finner nå på mye rart ...

Apropos Thunderstruck ... nå har RBK begynt å bruke den også. De kjørte den i et minutts tid før de gikk over i tippeliga-fanfaren.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 31 mar 08, 22:45
Opprinnelig postet av denialsander

Nå vet ikke jeg helt hvor FFKs sjel ble forent med AC/DCs Thunderstruck, men... Det kan kanskje noen mer opplyste fortelle meg?

Beats me au! Syns den var malplassert fra begynnelse til slutt. Og så skulle de absolutt plukke noe fra Brian Johnson-katalogen når de først skulle velge en AC/DC-låt... huff!

---------------------------

Svensk magi!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 01 apr 08, 12:20

Man ønsket vel en låt som dro opp stemningen. Det var også legalt å gjøre en endring mot noe mer moderne etter at "Fredrikstadgutter vår veier..." hadde hatt samme rolle på gamle stadion. Synes låtvalget var ok, og det blir for dumt å gjøre endringer allerede.

Kan ikke se at det nye reglementet skal føre til endringer for FFK`s hjemmekamper. "En for alle og alee for en" synges før lagene kommer ut på banen, og Thunderstruck er ikke en FFK sang.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 01 apr 08, 13:15
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Man ønsket vel en låt som dro opp stemningen. Det var også legalt å gjøre en endring mot noe mer moderne etter at "Fredrikstadgutter vår veier..." hadde hatt samme rolle på gamle stadion.

Nja, på tilsvarende tidspunkt i arrangementet på gamle stadion var det vel Tippeliga-"hymnen" som ble spilt?

---------------------------

Svensk magi!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 01 apr 08, 13:18
Opprinnelig postet av Magnum

Nja, på tilsvarende tidspunkt i arrangementet på gamle stadion var det vel Tippeliga-"hymnen" som ble spilt?

Den blir spilt nå også, på samme måte som på gamle stadion.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 01 apr 08, 13:45
Om de nå må fjerne ACDC (hvilket jeg synes er tett) så bør de ihvertfall få bandet til stadion for en avskjedskonsert.  Og når vi er inne på ACDC :

www.youtube.com/watch

Om bare NFF og en rekke andre som styrer fotballen her hjemme og i europa samt endel fans kunne være like relaxed som disse gutta så hadde verden blitt et bedre sted å være....

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 01 apr 08, 14:00
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Den blir spilt nå også, på samme måte som på gamle stadion.

Nei, på gamle stadion ble den spilt ved utmarsj og blussing, der det nå spilles "Thunderstruck".

---------------------------

Svensk magi!


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 01 apr 08, 16:01
Fotballen blir mer og mer et mainstream-produkt, til glede for NFF og sponsorer. I fjor var det alt bråket rundt korpset som ikke fikk slippe inn (uten at det gjorde meg så utrolig sørgmodig, riktig nok..).

Nå er det altså vår egen velkomsthilsen som skal barberes bort. Idiotisk!

Thunderstruck ga høy gåsehudfaktor.

Eneste fordelen jeg kan se er at vi nå slipper "Welcome to the jungle" på Åråsen :-)


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 01 apr 08, 20:41
Er det ikke det de kaller "branding"? Tippeligaen er et produkt du skal kjenne igjen samme hvilken stadion du besøker. Akkurat som Cola og Maccern. Blæh! Hiv markedsføringsidiotene ut av NFF. Jeg synes vi skal være forskjellige og ha egen identitet og "sjel".

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 01 apr 08, 22:59

Opprinnelig postet av DeKjök
Om de nå må fjerne ACDC (hvilket jeg synes er tett) så bør de ihvertfall få bandet til stadion for en avskjedskonsert.  Og når vi er inne på ACDC :

www.youtube.com/watch

Om bare NFF og en rekke andre som styrer fotballen her hjemme og i europa samt endel fans kunne være like relaxed som disse gutta så hadde verden blitt et bedre sted å være....

Støttes! Få symaskingutta til plænkebyn!

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 02 apr 08, 10:11
Endret: 02 apr 08, 10:35
ffksupporter.net: -Thunderstruck er historie

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 02 apr 08, 10:56
Kanskje vi må innføre stadionallsang av `for fredrikstad` i det dommern blåser i fløyta...eller evnt rett etter tippeliga fanfaren ?
Ett eller annet som vi publikum kan gjøre for å fortelle spillerene hvor de er ;-) !?!

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 apr 08, 11:41

Opprinnelig postet av Frode
Kanskje vi må innføre stadionallsang av `for fredrikstad` i det dommern blåser i fløyta...eller evnt rett etter tippeliga fanfaren ?
Ett eller annet som vi publikum kan gjøre for å fortelle spillerene hvor de er ;-) !?!

" Alle" kan vel den tilnærmet utenat nå, så det er bare å synge i vei.


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 02 apr 08, 12:05
Jeg får med meg "folketribunen" ;-)

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 02 apr 08, 13:29

er sjeldent jeg blir, sinna,, men beggynner å føle meg ordentlig tråkka på nå....  hvorfor i alle dager skal NFF ta vekk alt som heter unik het og tradisjoner ?  hvorfor skal sponsorer og media bestemme alt? 

det er oss supportere som skal styre fotballen , fotballen er våres, vi må bare tørre å si ifra og stå sammen.

forventer at plankehaugen går ut å viser at de NFF sin tradisjonsløse fotball ilusjoner ikke er noe vi står bak her i fredrikstad .

dette bør markeres med skriving i evig aristokrat og kanskje også bannere/to stangs flagg som viser at vi er imot dette.

 

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340