Husk meg
Brukernavn
Passord

Lars Kilevold med FFK-sang

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 30 mar 08, 14:29
Har hørt på låten tre -fire ganger og dette er fengende. ikke den klassiske "Vi gjør alt, alt for Norge" strukturen som preger omtrent alt som blir laget av fotballsanger i Norge, men en meget iørefallende låt. Bra levert Lars !!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 mar 08, 14:57

Bra "Balkan-pop MGP" låt.

Lett, ørefallende melodi, typisk sommer-slager.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07
Innlegg: 125

Lagt til: 30 mar 08, 14:58

Urgh....

Jeg blir så jævli flau ! Nå har Bjørnar spytteslikkvold, OddRenè og Wiggwamm plaga meg med dritten sin i noen år... Så kommer dette ? Blir nødt til å gjøre noe sjøl igjen snart nå !

 

---------------------------

Rude, stewed and tattooed


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 30 mar 08, 14:59

hehe... førsteinntrykket var... "hva i all verden er dette for noe møl?"

... men etter og ha hørt den 5-6 ganger.... så rister det faktisk i "rockefoten" og jeg hummer melodien i hue.....

Skremmende igrunn.... Men jeg liker den ikke alikevel :P


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 mar 08, 15:39
Endret: 30 mar 08, 15:40
Opprinnelig postet av jarleb
Er som mange andre sanger av Kilevold, du må høre de en del ganger for å bli vant med dem. Har hært sangen ca. 10 ganger nå og synes den er bra.


Grunnen til det er at man etter ti ganger har glemt alt av sammenligningsgrunnlag. Hør på Tor Hammerø som kommentator i ti kamper på rad og du får samme resultat.

Monofont, tamt og kjedelig var det første som slo meg, skulle nesten tro han sparte sitt beste materiale i tilfelle Stabburet vifter med sjekkheftet igjen. Det hørtes litt ut som en bil som kjørte på første og andre gir igjennom hele sangen. Hva blir det neste? Raymond Kvisvik synger "My boobs are OK"?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 30 mar 08, 16:25

Sangen er vel ikke den råeste, men blir faktisk ganske fengende etter noen gjennomhøringer.. Grenser nesten til bra etter 6 ganger på rad!! .

Greit jobba av Hr. Kilevold dette.

 

"Seriemester 1961, døm har både høyere og venstre ben"... hehe

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 30 mar 08, 16:40
Hvis man må høre låta ti ganger før man begynner å like`n kan man vel borge for at den egentlig suger balle. Uansett, funka ikke på meg med flere gjennomhøringer, blir fortsatt flau.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 30 mar 08, 17:44
Syns den var mer enn grei jeg, men en sang man fort kan gå lei.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 30 mar 08, 18:28
Dette var jo et morsomt tilskudd til "floraen" av FFK-låter. "Fotball er rock&roll"-nivå kan man ikke alltid vente;) FFK har jo allerede "for freedrikstad" som den klassiske allsang-låta. Dette er en annen type låt, kan man si. Men jeg tror helt sikkert den kommer til å slå bra an på fester hos meg, eller på brygga en varm sommerdag. Så vi bør vel heller takke Lars Kilevold for at han har gjort dette gratis, enn å kjefte ham huden full;)

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 01 apr 08, 23:08
Kilevold-låta er kanskje ikke stor musikk, men den fenger og har slagerpreg (og trolig etterhvert lettere irritasjonspreg). Mannen lagde ikke Grandis-låta som hele Norge fikk på hjernen for ingenting. Enig med det folket sier her om at man har "For Fredrikstad" som allsanglåta og "Fredrikstadgutter" om nostalgilåta. Når det gjelder fotball-låter i rockestil er det faktisk ikke riktig at det ruler gata, desverre. De beste fotball-låtene er ikke rockelåter. Se på "You´ll never walk alone", "Fotball´s coming home", "12. mann", "Vålerenga kjerke". Kunne nevnt en haug til, men det får holde. Sangen til Klokkeswingers er artig nok den, som noe man hører igjenomm en gang, men heller ikke mer. Til det har den for dårlig kvalitet, i alle ledd. Av rockelåter som funker i fotball vil jeg faktisk trekke fram "Bønda fra nord" og "Thumbhumping" (som Leeds har brukt). Muligens kan Håvard Lilleheies "Bare Godset vinner" nevnes i så måte også.

---------------------------

math


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 apr 08, 09:26
Jeg er helt klart enig i at fotballåter ikke må være rock, og en drøss andre argumenter som folk har lagt ut.........Men! Der Grandislåta faktisk var kul, og gikk rett i hjernebarken, er dette bidraget mer som FFK1903 sa: Noe kilevold har brukt av restmateriale i påvente av at stabburet skal komme med et nytt lukrativt oppdrag. Så talentfull som den kisen er kunne han klart laget noe bedre. Sånn som det er nå er den hakket over makkverket "Fredrikstad is gaga" (som får meg til å rødme av skam hver eneste gang).

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 02 apr 08, 10:52
Synes den er helt grei jeg. Når man er i kamp eller fest modus føler jeg en rykninger i taktfoten...og det er jo det som er meningen. Ikke å lage en hit for vg lista eller en sang for musikkentusiaster. Dette er en ren stemningskaper for kamp-voerspill og kampdager, synes den fungerer bra til det.

Ellers må jeg bare si, at den ligger ett godt stykke utenfor min hverdagslige musikksmak.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 02 apr 08, 12:24
Sitter her med bassen fra gårs dagens konsert med dropkick murphys fortsatt i blodet... Når jeg da hører denne sangen syns jeg det blir litt platt... Ikke noe DRA PÅ faktor.. Men for all del, sikkert en grei sang, men litt for flat for min smak..

---------------------------

hmm....


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 02 apr 08, 12:58
Er det mulig! den jævligste fotball sangen jeg har hørt,direkte flaut men det er min mening

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 02 apr 08, 13:03
Jeg lurer litt på hvorfor lydkvaliteten er så dårlig. Mp3 fila jeg kjøpte er på 1,7Mb eller noe. Og for en låt på over 4 minutter vitner ikke det om all verdens bitrate....

Noen som vet om det finnes en bedre versjon ?

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


BillyJim

Bedriftsspiller

Ble medlem: 29 des 05
Innlegg: 21

Lagt til: 03 apr 08, 23:33
Helt enig paco. En katastrofe av en fotball låt. Blir flaut å høre dette på stadion.

// http://www.rbnett.no/article/20080228/SPORT02/801234045/1085/KULTUR

---------------------------

Det er ikke sport uten offside!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 04 apr 08, 17:33
Hmmm. Nå har jeg omsider fått hørt på den av noen utskjelte låta, og den er da helt grei? Ikke noe mesterverk, slett ikke allsangmateriale men en helt ordinær grei låt i min bok...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 apr 08, 17:38
hhmmm...begynner å lure på om det er flere som er interessert i musikk enn fotball her på forumet?  

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 04 apr 08, 17:48
Fotball er rock `n` roll, vøtt .

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 04 apr 08, 18:10
haha , fotballsanger er ikke godt å få tak på nei..

Fotball er rock n` roll.. Tidenes bidrag!


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24