Husk meg
Brukernavn
Passord

Er fortsatt Morgan en av oss?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 mar 08, 20:15
By the way, Morgan kommer som gjest hos Grosvold i kveld 21.25. Blir interressant å se på! :)

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 mar 08, 21:05
Endret: 28 mar 08, 21:06
Så hvis man er uenig med Grønhagen i lagoppstilling eller taktikk, Ray, så bør man holde kjeft eller gjøre noe med det? Da kan man vel like godt legge ned disse sidene?

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 28 mar 08, 21:09
Endret: 28 mar 08, 21:27
Som jeg skrev, så skal man selvfølgelig få mene noe om det... men en liten forskjell på eksempelet ditt og det diskusjonen går på. Grönhagens laguttak er det lite vi kan gjøre noe med. Når det gjelder valg av styre i Plankehaugen har mange faktisk littegrann å si.

Å sitte her inne og bare skrike "Kast styret" blir for lettvint. Spesielt når man har skreket om det siden i fjor høst og det har vært god mulighet til å bytte ut styret i mellomtiden. Det det klages på nå er jo akkurat det samme som det ble klaget på i fjor høst.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 28 mar 08, 21:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Så hvis man er uenig med Grønhagen i lagoppstilling eller taktikk, Ray, så bør man holde kjeft eller gjøre noe med det? Da kan man vel like godt legge ned disse sidene?


Hehe. Hvem anser du for å være den som er best skikket til å sette opp laget? Du eller han svensken?

Skriver du kun innlegg som kritiserer laguttak her?

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 mar 08, 21:42
Endret: 28 mar 08, 21:43

Opprinnelig postet av Rey
Som jeg skrev, så skal man selvfølgelig få mene noe om det... men en liten forskjell på eksempelet ditt og det diskusjonen går på. Grönhagens laguttak er det lite vi kan gjøre noe med. Når det gjelder valg av styre i Plankehaugen har mange faktisk littegrann å si.

Å sitte her inne og bare skrike "Kast styret" blir for lettvint. Spesielt når man har skreket om det siden i fjor høst og det har vært god mulighet til å bytte ut styret i mellomtiden. Det det klages på nå er jo akkurat det samme som det ble klaget på i fjor høst.

Skjønner at det er forskjell, men prinsippet er der mener jeg. Mener man Plankehaugen beveger seg i feil retning og gjør feil bør man få skrive om det og kunne kritisere, uten å ha ambisjoner om å ta over Plankehaugen...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 mar 08, 21:43

Opprinnelig postet av Bjørnen
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Så hvis man er uenig med Grønhagen i lagoppstilling eller taktikk, Ray, så bør man holde kjeft eller gjøre noe med det? Da kan man vel like godt legge ned disse sidene?


Hehe. Hvem anser du for å være den som er best skikket til å sette opp laget? Du eller han svensken?

Skriver du kun innlegg som kritiserer laguttak her?

Og du skjønte hva det handlet om???


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 28 mar 08, 21:47
Er helt greit å kritisere også. Selvfølgelig er det det, men å kreve at styret skal kastes er jo litt mer enn bare å kritisere. Og man kan ikke kaste et styre uten at det er noen andre som er klar til å ta over. Det er vel det som er hele poenget mitt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 mar 08, 21:52
OK.... Tolket " mye skriking og syting uten å ta ansvar" litt annerledes...

Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 01 apr 08, 13:04

Tar til etteretning at MA trakk sin anke. På generelt grunnlag vil jeg si at jeg er overrasket over at en som etter eget utsagn er  en "totalt uskyldig" person trekker en anke, uavhengig av famile eller ei. Vet ihvertfall at hvis jeg selv hadde blitt dømt i en slik sak, så hadde jeg anket dette videre. Men han var vel redd for å bli strengere dømt.

Må si at jeg har veldig vanskelig for å tro at MA er uskyldig i denne saken.   

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 apr 08, 13:42

Er ikke vanskelig å forstå i det hele tatt, synes jeg.

En anke er ett år frem i tid. Uansett sluttpakke fra Fredrikstad FK betyr det at han ikke vil kunne få en jobb igjen før etter mer enn ett år. Deretter kommer muligheten for å få skjerpet straffen, slik at han måtte sone - og kanskje mer enn ett år. I tillegg betyr det å være en del av medias søkelys når de enn måtte ønske.

Hvis du har familie, er noenlunde fornuftig og i stand til å vurdere oddsa for å bli frikjent gang nummer to når det overhodet ikke var snakk om frifinning i første anledning? Da ville de fleste av oss, uskyldige eller ikke, resignert og forsøkt ta vare på familie, fremtidig jobb og karriere-restene.

Når han først ble dømt fikk han den beste straffen han kunne oppnå.

Han blir også dømt for å ha beriket en fotballklubb og ikke seg selv. Han har i tillegg fått 5 minutter i beste NRK-tid til å vinkle seg som uskyldig dømt, for å redde en unggutt fra fæle agenter og påpekt at alle var fornøyde med avtalen som ble inngått - unntatt norsk påtalemakt.

Han har kommet såpass "uskadd" fra dette at regnestykket hans bør være enkelt.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 01 apr 08, 15:34
nienienienienienie

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 01 apr 08, 15:48
Opprinnelig postet av Lars 29

Tar til etteretning at MA trakk sin anke. På generelt grunnlag vil jeg si at jeg er overrasket over at en som etter eget utsagn er  en "totalt uskyldig" person trekker en anke, uavhengig av famile eller ei. Vet ihvertfall at hvis jeg selv hadde blitt dømt i en slik sak, så hadde jeg anket dette videre. Men han var vel redd for å bli strengere dømt.

Må si at jeg har veldig vanskelig for å tro at MA er uskyldig i denne saken.   

 

Nå har han vel ikke gjort en vurdering uavhengig av familie. En anke vil bety minst ett år til med mediesirkus, som vil være nok en belastning på alle rundt ham.

Det er vel grunn til å tro, utfra dommen, at MA har gjort noe galt. Det er like stor grunn til å tro at han ikke er den eneste som har gjort noe galt. Jeg forstår derfor at han spontant ønsket å anke, siden dommen på en måt "renvasket" Shittu & co(siden disse ikke blir trukket for en norsk domstol).

Mulig han ikke er uskyldig, men hvis du får 1 år betinget, der strafferammen er borti 10 år. Da er du ikke "veldig skyldig" heller.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 03 apr 08, 11:35
Nå har det jo blitt sagt at han sa han ønsket å anke, så aktoratet ikke skulle finne på å anke. Det var jo en av betingelsene på at han trakk anken. Når aktoratet anker så er det jo bare straffeutmålingen som ankes, ikke skyldspørsmålet.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 03 apr 08, 11:52
[quote=kanogvetalt]
Opprinnelig postet av Lars 29

Mulig han ikke er uskyldig, men hvis du får 1 år betinget, der strafferammen er borti 10 år. Da er du ikke "veldig skyldig" heller.

Det er ikke mulig å være litt død heller.

 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 03 apr 08, 12:09
Opprinnelig postet av Bjørnen

Det er ikke mulig å være litt død heller.

 

Var det en god sammenligning? Du kan være litt syk, og da er du syk, men bare litt. Du kan være litt skyldig, og da er du skyldig, men bare litt. Har du noen annen forklaring på den lave straffen?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 03 apr 08, 12:29
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Var det en god sammenligning? Du kan være litt syk, og da er du syk, men bare litt. Du kan være litt skyldig, og da er du skyldig, men bare litt. Har du noen annen forklaring på den lave straffen?

Mener å huske det var to punkter som var med på å sette en lav straff.
1. Ikke tidligere straffedømt
2. Ikke for egen øknomisk vinning.

Altså var ikke saken spesielt grov. Har jo ikke noe med hvor skyldig han er eller ikke.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 03 apr 08, 15:32
og at det har gått såpass lang tid...

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 apr 08, 09:47
Opprinnelig postet av kanogvetalt

 Mulig han ikke er uskyldig, men hvis du får 1 år betinget, der strafferammen er borti 10 år. Da er du ikke "veldig skyldig" heller.



Det er nettopp derfor denne dommen "ber" om en anke, siden man har latt mangel på bevis reflekteres i straffeutmålinga, og IKKE skyldsspørsmålet.

I rettsvesenet vårt skal det faktisk være sånn at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, og hvis bevisenes stilling er svak, ja så kan man ikke dømme.

Det er helt uakseptabelt å dømme ved å si "Bevisene er ikke tilstrekkelige for å dømme, men presset fra aktoratet og mediene er så stort at vi dømmer, og heller lar tiltalte få litt lavere straff", og det er det jeg faktisk mener retten har gjort. Ikke med de ord, naturligvis, men underhånden er det det de har sagt.




Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f