Husk meg
Brukernavn
Passord

Kvisviks enorme gjeld!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 15 mar 08, 12:51
Han bør heller søke hjelp for sin utsvevende livsstil enn å kvise mest mulig penger ut av arbeidsgiveren.

Dette er ikke første gangen han er i problemer, vært kjent en stund han ikke har helt kontroll på noenting når det gjelder penger, høy sigarføring, vedding, tullete investeringer ...

Det er kjipt for han dette her men nå vet iallefall alle hvorfor han er så desperat etter ny lang kontrakt på tampen av karrieren, og skal i tillegg ha penger for å signere den, alt blir bare utrolig pinlig og desperat.

Dakar...

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 15 mar 08, 14:05

Selvfølgelig er det synd på mannen, men er lei av at han til stadighet skal kommentere alt som har med alle andre å gjøre, samtidig som han tier om en slik ting. Og dette til overmål etter at han har latt en gjeng frivillige gjøre seg selv i stand til å ta opp høyere lån. Det er ikke bare økonomisk rot som taler mot i denne sammenheng, mye har blitt feid under teppet. Etter mitt syn viser det en vanvittig arroganse å vedde 50.000,- krober på direkten på TV2 mens man i virkeligheten ikke eier en vegg å sette nåla i. På samme måte som det er arrogant å male på pressen for ny kontrakt, mens det han burde gjøre er å plukke opp hansken og jobbe seg til den.

 

Så kan forøvrig værhanen HotDream holde kjeften sin selv, og mene akkurat hva han vil - som alle andre. Ytringsfrihet innebærer at de man slenger dritt til selv, kan slenge tilbake!

---------------------------

-Elsker alle-


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 15 mar 08, 14:32
Kvisvik burde vært med på Tv3s "Luksusfellen".
Men fra alvor til alvor..FFK som arbeidsgiver burde hjelpe Raymond til å hjelpe seg selv. Han har et problem, som først må løses innenfra, for så å fikses utenfra.

Mange arbeidsgivere tilbyr både trening, fysioterapi og andre goder for at de ansatte skal kunne fungere så godt som mulig i jobben sin. Å få profesjonelle til å hjelpe han ut av krisen, samt tilby terapi for spillegalskapen kan være noe som kan hjelpe Raymond..noe jeg synes FFK som arbeidsgiver burde ta et ansvar for - så lenge han er ansatt i FFK vel og merke. Dette må jo tross alt gå ut over hans prestasjon på banen! Sånne ting går også ut over både hans psykiske og fysiologiske tilstand.

Det hjelper ikke at FFK eller fansen eller hva det nå måtte være spytter inn mer penger for at han skal kunne bruke enda mer penger på gambling og tullete investeringer. Dersom Kvisvik får støtte, synes jeg at det skal følge med en klausul om at noen må ta ansvar for hans personlige økonomi, sånn at han ikke spiller bort pengene eller bruker de på helt unødvendige ting.
Når man har en så fryktelig stor gjeld, har man store problemer som må tas tak i, og ikke dekkes over midlertidig.

Dessuten synes jeg Karadas event. gir tilbake de pengene Raymond har spilt bort - til hans økonomiske rådgiver..av hensyn til den situasjonen han er i.

---------------------------

FFK for alltid!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 mar 08, 14:47
Synes du sier mye fornuftig her og jeg håper at Raymond er enig selv. Tror kanskje det ville hjulpet han å "stå fram" med problemene

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 mar 08, 14:56

Bjørn Dahl er forbanna: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3413644.ece

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 15 mar 08, 16:07
Opprinnelig postet av SirLion

Bjørn Dahl er forbanna: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3413644.ece

 

Dette er en personelig tragedie, og bør heller ikke kommenters her på dette forumet, I hvertfall ikke under denne tråden da det har veldig lite med fotball å gjøre.

Dere som angriper her bør skamme dere..


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 15 mar 08, 16:28
Skjønner ikke forskjellen på Kvisvik og Halvard Flatland, står på det jeg mener om offentlige personer, men tar til etteretning det Bjørn Dahl uttaler. Han har alltid fremstått som en bra kar, og jeg kommer ikke til å kommentere denne saken videre.

---------------------------

-Elsker alle-


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 15 mar 08, 17:16

Hele oppslaget virker på meg litt merkelig. Og oppblåst. Og preget av konklusjoner trukket på syltynt grunnlag.

Her virker det som nettavisen ikke har tenkt på at gjelden kan stamme fra forretningsnvesteringer som ofte blir gjort med pant i bolig.

Hvis vi husker tilbake til januar, så var det en del skriverier om Dennis Dahl og Kvisvik-brødrene i I bitter eiendomsstrid.

Her er det snakk om et eiendomsprosjekt på Skogstrand til en verdi på over 10 mill, bare for tomtene. Dette er eid avKDA Eiendom, hvor Raymond er eier sammen med broren sin, D. Dahl og noen til. Kvisvik sitter på 20%

Er det da galt å regne med at kvisvik har spytta inn penger her med pant i huset? Er det sannsynlig at avkastningen ikke har kommet like fort som man regnet med og at man da får problemer med å betjene gjelden? Når man tar en sjanse som dette, så er det fort gjort å bli rik og fort gjort å gå konk. Og ofte er det tilfeldigheter som råder.

 

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 106

Lagt til: 15 mar 08, 17:40
Fornuftig innlegg... Vær så snill å legg denne tråden død snart......

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 mar 08, 17:45
Moderator steng denne tråden nå

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 15 mar 08, 18:25
Steng og slett denne tråden. Det blir for personlig

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 15 mar 08, 18:39

Opprinnelig postet av hasse33
Steng og slett denne tråden. Det blir for personlig

Jeg tror at vi som diskuterer dette ikke gjør det for å grafse i Raymonds privatliv! Vi diskuterer fordi vi er bekymret fordi han tross alt er en viktig del av FFKs lag fortsatt, og er en veldig bra fyr privat og i sportssammenheng. Jeg skulle gjerne sett Raymond fortsette i FFK ihvertfall en sesong til, men jeg synes at FFK burde være behjelpelig med å skaffe Raymond den hjelp han trenger for å bli kvitt de problemer han har for å stable økonomien på beina igjen.

Men jeg skal heller ikke kommentere denne saken mer, fordi det er strengt tatt lite som kommer ut av å diskutere dette.

Raymond er dessuten en offentlig person, så jeg ser ingen forskjell på å diskutere Raymond eller å diskutere hvor dust Ari Behn er.

---------------------------

FFK for alltid!


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 15 mar 08, 18:38
støtter den hasse33!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 15 mar 08, 19:33

Vil bare ha sagt at jeg synes Raymond Kvisvik er en vanvtiig underholdende fotballspiller. Jeg innrømmer gladelig at Kvisvik alene skal ha halve æren for at jeg har begynt å kjøpe billetter til FFKs kamper on a regular basis. Det hadde nok blitt noen turer på stadion uansett, men det blir oftere når Kvisvik står på spillelisten.

Dessuten synes jeg Kvisvik bidrar til fotballens verdi som underholdningsprodukt på en måte som det blir stadig mindre av, gjennom sitt artisteri. Fotball handler ikke bare om å vinne, men også om å vinne verdig, underholdene, eller i mangel av annet i det minste vinne med en viss stil. Mange spillere bidrar til å gjøre fotballen underholdende, for all del, men i dette (for meg viktige) aspektet holder jeg Kvisvik for å være nr 1. ( i norsk fotball, that`s it.)

 

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 15 mar 08, 23:40
Endret: 15 mar 08, 23:42
Synes i hverfall at det setter Raymond og saken i et bedre lys at det er endel mislykkede investerineger og foretningsideer som er mye av årsaken til at situasjonen er som den er og ikke bare gambling og høy sigarføring.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 20 mar 08, 02:24
Endret: 20 mar 08, 02:27
Dette hørtes jo ikke bra ut. Men etter hodeløse veddemål måtte det jo gå slik en gang. Det er ikke alle som har uendelig med penger. Jeg trodde Raymond hadde greid å opparbeide seg en grei slant med penger(det kan det jo også hende han har), for han har vel gjennom sin tid tjent en god del kroner mer enn den gjennomsnittlige nordmann.
Kvisvik er en fantastisk fotballspiller, og jeg nyter å se han spille. Det vet jeg også andre gjør. Håper uansett plankehaugen ikke starter en "innsamlingsaksjon", visse ting må man klare selv.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 20 mar 08, 03:00

Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
. Håper uansett plankehaugen ikke starter en "innsamlingsaksjon", visse ting må man klare selv.

Jeg er en stor tilhenger av vedledighet men jeg må med all respekt si at det er mange ting i verden jeg støtter før jeg gir pengene mine til en person som sannsynligvis har tjent 15-20 mill over de siste 10 årene (lønn, bonus, sign-on-fees, etc) og som har fått huset sitt bygget gratis av ivrige supportere.

Uten at jeg vet om det har vært eller er aktuelt med en innsamlingsaksjon fra Plankehaugen sin side...

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 20 mar 08, 03:04
Her er vi enige.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 mar 08, 04:04
Kan noen fortelle meg hva som var årsakemn til at Plankehaugen bygde huset hans? Var det en del av en avtale, eller fikk noen midlertidig hjerneblødning?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 mar 08, 07:53
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Vil bare ha sagt at jeg synes Raymond Kvisvik er en vanvtiig underholdende fotballspiller. Jeg innrømmer gladelig at Kvisvik alene skal ha halve æren for at jeg har begynt å kjøpe billetter til FFKs kamper on a regular basis. Det hadde nok blitt noen turer på stadion uansett, men det blir oftere når Kvisvik står på spillelisten.

Dessuten synes jeg Kvisvik bidrar til fotballens verdi som underholdningsprodukt på en måte som det blir stadig mindre av, gjennom sitt artisteri. Fotball handler ikke bare om å vinne, men også om å vinne verdig, underholdene, eller i mangel av annet i det minste vinne med en viss stil. Mange spillere bidrar til å gjøre fotballen underholdende, for all del, men i dette (for meg viktige) aspektet holder jeg Kvisvik for å være nr 1. ( i norsk fotball, that`s it.)



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3