Husk meg
Brukernavn
Passord

John Anders til Lillestrøm?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 mar 08, 20:20
Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Bjørkøy til LSK i bytte med Arild Sundgot + litt penger..

Så henter vi Ophaug fra Danmark..

Får dårlig med Ophaug

Vi må ha en bedre og yngre spiller

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 04 mar 08, 20:30
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Bjørkøy til LSK i bytte med Arild Sundgot + litt penger..

Så henter vi Ophaug fra Danmark..

Får dårlig med Ophaug

Vi må ha en bedre og yngre spiller

neeeida :P


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 04 mar 08, 20:48

Opprinnelig postet av DrDRE
Titta igjennom spillerstallen, og må vel være enig. Vi har vel bare Gerrbrand som kan spille høyreback om PAC blir skadet eller får karantene. Vi har vel heller ikke spesielt god dekning på høyre kanten, så selv om Sundgot umiddelbart virket som en fin forsterkning, så står det ikke i forhold til tapet av Jonna som kan bekle begge rollene på høyresiden godt.

Vi har Vidar Martinsen som også kan spille h.back. Allikevel må jeg igjen hevde at FFK bør beholde JOnna, vi blir svekket uten han, og selge uten å få på plass en erstatter til en konkurent vi bør plassere bak oss på tabellen hører ikke hjemme her.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mar 08, 21:53
Opprinnelig postet av Fjedjik

Allikevel må jeg igjen hevde at FFK bør beholde JOnna, vi blir svekket uten han, og selge uten å få på plass en erstatter til en konkurent vi bør plassere bak oss på tabellen hører ikke hjemme her.

Alt har sin pris. Men jeg er enig i at FFK har et behov om BÅDE å forsterke backrekka OG hente inn en "målgarantist". Jeg har ikke helt trua på at de offensive spillerne vi har er nok. Gardar kan bli en hit. Tegan ser ut som en melsekk. West synes å ha mistet farta - og trua. Fofana kan bli noe stort, men var veldig ustabil ifjor. Tarik er knall. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 mar 08, 22:47
Endret: 04 mar 08, 22:50

Er usikker på om Sundgodt blir FFK spiller men jeg tror det hadde vært en god løsning for alle parter om Bjørkøy blir LSK spiller. Tydelig at han ønsker seg bort og vi kan trolig få en bra pris for ham. Og han har hverken prestert på særdeles høyt nivå eller spilt mye på sin faste plass i det siste. Tror tiden er inne får å selge nå. Får vi det samme som vi fikk for Simen Brenne eller litt mer er det helt OK i mine øyne.

Jeg hadd også vært fornøyd om vi får Sundgodt i bytte men forestiller meg at viljen for det ikke er stor nok hverken hos FFK leselsen eller hos Sundgodt selv men jeg kan ta feil og håper kanskje litt at jeg gjør det akkuratt nå for Sundgodt ville væer en solid forstekning i mine øyne.

Sundgodt og Tarik ville blitt et spisspar det for alvor står respekt av. Og med Fofana og Gardar i bakhånd har vi backuper vi kan leve med, spesielt Gardar virker å ha tatt enda ett skritt i riktig retning.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 mar 08, 07:03

Bjørkøy neppe til LSK

Aftenposten meldte i går at FFKs John Anders Bjørkøy er høyaktuell for FFK. Det benektes av Per Morten Haugen, sportslig administrator i FFK. Heller ikke LSK-manager Jan Åge Fjørtoft åpner døra mye på gløtt for en overgang.

www.demokraten.no/lokalsport/article3391054.ece


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 05 mar 08, 07:58

Er ingen som utelukker noen ting her. Haugen sier at LSK ikke har bydd på Bjørkøy enda og Fjørtoft forklarer bare hvordan verden fungerer, man kan ikke handle før man har finansieringen i boks.

Får LSK penger kan det fort begynne å skje ting.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 05 mar 08, 16:23
Opprinnelig postet av Patrioten

"Aftenposten meldte i går at FFKs John Anders Bjørkøy er høyaktuell for FFK. Det benektes av Per Morten Haugen, sportslig administrator i FFK. Heller ikke LSK-manager Jan Åge Fjørtoft åpner døra mye på gløtt for en overgang."

Den naturlige måten å tolke dette er vel at en byttehandel er nært forestående.

Gitt at dette faktisk skjer, så er jeg definitivt enig i at det vil være ille å miste Bjørkøy - men ikke en absolutt krise. Å få inn Sundgot ville være bra, ingen tvil. Han er helt klart bedre enn noen av FFKs spisser pr i dag.

 

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 mar 08, 07:20

Skal, skal ikke?

John Anders Bjørkøy er trolig LSKs eneste mulige overgangsmål på det norske markedet denne våren. I dag avgjør Åråsen-klubben om de skal gå for Fredrikstad-spilleren.

www.rb.no/lsk-magasinet/article3392772.ece


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 06 mar 08, 08:11
Det er vel nevnt tidligere i tråden, men i mine øyne er ikke salg av Bjørkøy interessant før vi får Sundgot + noen millioner tilbake for innkjøp av ny høyreback. Går Jonna til LSK svekkes både den gode dekningen på midtbanen og høyresiden i forsvaret. Ophaug ville vært en bra forsterkning.

Keepere:      Staw - Bråthen
Forsvar:        Ophaug - Piiroja - Gerrbrand - Wallace - Czwartek - Martinsen - Shabani - Halvorsen
Midtbane:     Barsom - Gashi - Wehrman - Kvisvik - Ramberg - Elvestad - Kouadio - Thomassen
Angrep:         Elyounoussi - Sundgot - Johansson - Fofana - Tegström - West - Trulsen

Denne troppen skulle jeg gjerne sett før 30. mars.

Men vil Bjørkøy gå til LSK for å bli høyreback? Hm, det gjenstår å se..

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 06 mar 08, 10:19

jeg mener det er helt vanvittig å skulle hente nok en spiss da vi nå sitter med 6stk(!) fra før av! vi har tarik som kanskje er TL beste spiller, fofana som er kjempelovende, gardar har spilt meget lovende i vinter, og la oss ikke glemme tegstrøm som for øyeblikket nok er 4valget, en mann som scoret bra i TL første halvdels for SF første sesong de var oppe, til slutt har vi farten til west som 5valg, og svært lovende michael trulsen som 6valg. jeg er overbevist om at det kun er supportere her inne som ønsker sundgot til FFK nå. de argumentene i seg selv burde gjøre enkelte her litt opplyste, blir lei denne sytingen om ny spiss som garantist for 15mål hver ses, hvor mange av de er det egentlig? og arild sundgot er ingen ung mann, scorer bra med mål under lsk stilen, det vil si bøtter inn mål først og fremst på dødball. tror ikke det er spilleren vi ønsker i FFK stilen, klønete med ballen ellers. gardar framfor sundgot i mine øyne.

 

uansett måtte FFK først kvittet seg med minst 1spiss før en ny eventuelt i det hele tatt skulle blitt aktuelt å hente inn. man har noe som heter lønnsutgifter som er særs høye for tiden i norsk fotball. dette er ikke er et managerspill hvor man i full galopp kjøper/selger spillere.

---------------------------

Stolt av gutta tross uefa exit!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 06 mar 08, 11:05
Opprinnelig postet av bateman

....vi har tarik som kanskje er TL beste spiller....

Snodig at han står med 0 A-lagskamper i såfall. Tror vi skal jekke oss ned noen hakk når vi vurderer egne spillere.

Fakta er at kun en av spissene våre scoret mer enn 5 mål i fjor.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 06 mar 08, 12:38
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av bateman

....vi har tarik som kanskje er TL beste spiller....

Snodig at han står med 0 A-lagskamper i såfall. Tror vi skal jekke oss ned noen hakk når vi vurderer egne spillere.

Fakta er at kun en av spissene våre scoret mer enn 5 mål i fjor.

Enig med deg der! Vi må kanskje ta av oss FFK brillene noen ganger å sammenligne oss med andre. Tror nok det er noen spisser i Norge som er like gode og bedre enn Tarik. Men det er ingen tvil om at Tarik har potensial til å bli veldig god!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 06 mar 08, 12:49
Opprinnelig postet av bateman

tarik som kanskje er TL beste spiller, 

 blir lei denne sytingen om ny spiss som garantist for 15mål hver ses,

arild sundgot er ingen ung mann, scorer bra med mål under lsk stilen, det vil si bøtter inn mål først og fremst på dødball. tror ikke det er spilleren vi ønsker i FFK stilen, klønete med ballen ellers.

 uansett måtte FFK først kvittet seg med minst 1spiss før en ny eventuelt i det hele tatt skulle blitt aktuelt å hente inn.

Tarik er muligens den spissen i TL med høyest markedsverdi - eller i alle fall er han helt i tetsjiktet der, ingen tvil. Men det er fremdeles mest på grunn av hva han ligger an til å bli (han er ikke bare ung og lovende, men har også en holdning og arbeidsmoral som lover særdeles godt). Men han er ikke der ennå. Ikke i mine øyne i alle fall. Selv om jeg gleder meg vilt til å følge utviklingen hans videre!

Maset om målgarantister er lett på trynet, der jeg helt enig med deg. Men det er llikevel ikke til å komme fra at enkelte spillere evner å score mye, type Ijeh, Helstad, Nannskog, Iversen. Sundgot er en av dem. Det er noe i det kanarigjesten påpekte for noen innlegg siden, at Sundgot kan være rævva en hel kamp men likevel scorer han mål, gjerne to. Dette har han gjort i lang tid, og da er han så nær man kommer en sikker forsterkning på topp. Ikke et must i mine øyne, men en bra investering, helt klart.

Personlig liker jeg Brian West, men det er unektelig en viss fare for at hans storhetstid er over. Jeg mener amerikaneren har mye fotball i seg, ikke minst evnen til å spille enkelt og sikkert i stedet for å gjøre ting unødig vanskelig- en lett undervurdert egenskap. Men han er et usikkert kort, også fordi han er og blir en skadeutsatt spiller. West ut, Sundgot inn, det ville nok ha styrket stallen vår. Men noen garanti for suksess ville det selvsagt ikke være. Noe slikt finnes ikke.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 06 mar 08, 14:07

som jeg skriver tarik er kanskje TL beste spiller, sett med FFK briller eller ei. eneste minuset jeg ser er at tarik må bli enda mer stabil denne sesongen i prestasjonene. at han ikke er på landslaget sier mer om hareide som prioriterer halvskadde spillere som bakke m.flere og altfor ofte spillere helt på tampen av karrieren. med de få hving og spissalternativene vi har på landslaget er det liten tvil om at tarik i det minste burde få prøvd seg på nivået. BH riise ble vel også tatt ut selv om gutten har vært skadet leeenge??

 

videre vil et kjøp av sundgot være det samme som å si hadebra til 4millioners mannen tegstrøm. han skal satses på før vi eventuelt begynner å snakke om å forsterke angrepet med en ytterligere spiller på nåværende tidspunkt. samtidig ville gardar bli stilt bak i køen, og ikke minst når skal fofana få spille kamper? I en TL tropp skal det være mer enn nok med 4spisser, pluss kanskje et talent bak(trulsen i FFK). ergo ser jeg heller at vi reduserer troppen der framme før seriestart, og da ligger nok west dårlig an. mistet toppfarten og spiriten etter alle skadeproblemene, ingen som lenger regner med noe fra brian, spilleren som på VG-børsen for 3sesonger siden ble nm3!!men lite sannsynlig at han fosvinner,sitter nok på en knallsolid kontrakt og er nok ikke mye interresse fra andre klubber grunnet overnevnte skadesituasjon. mitt tips er at brian går gratis fra FFK etter sesongen i likhet med vuorinen, hoås, multaharju og berg.

 

fokus må rettes mot å rendyrke jonna som hback(stort potensiale der, men spørs om gutten selv ønsker det...) eller hente inn en ny solid hback.

---------------------------

Stolt av gutta tross uefa exit!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 06 mar 08, 14:59
Altså det er ingen tvil om at john anders er en meget god spiller, men vil vi ha en spiller som vil bort i laget. det kommer klart frem at han ikke ønsker å spille i FFK mer. Er det da ikke bedre å selge han. Blir han kan jo det bli med på å skape mer uro, det trenger vi jo virkelig ikke.

Jeg er ikke noe tilhenger av å tvinge folk til å bli i en klubb de ikke vil rett og slett fordi den spilleren da fort kan begynne å syte litt mye og dette igjen da skaper mye uro i spillerstallen.

Derfor mener jeg at FFK uten tvil bør selge john anders hvis de kan. ny spiss nå er bare dumt å snakke om siden vi har så mange spisser som vi har og at vi har hentet en i sommer. Bedre å heller se litt på forsvaret da hvis man absolutt skal kjøpe noen

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 mar 08, 15:57

KFL støtter LSK

Kanarifansen stiller seg bak beslutningen i sportslig utvalg i LSK i går som vedtok å ikke erstatte Espen Søgård nå.

www.rb.no/lokale_nyheter/article3394733.ece


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 06 mar 08, 17:33
Opprinnelig postet av bateman

at han (Tarik) ikke er på landslaget sier mer om hareide  

videre vil et kjøp av sundgot være det samme som å si hadebra til 4millioners mannen tegstrøm. han skal satses på før vi eventuelt begynner å snakke om å forsterke angrepet med en ytterligere spiller på nåværende tidspunkt. samtidig ville gardar bli stilt bak i køen, og ikke minst når skal fofana få spille kamper?

Tarik er vel forsåvidt på landslaget, bare at han er på juniorlandslaget fordi han fremdeles er junior. Det er vel liten tvil om at Hareide ser for seg at Tariks tid på A-landslaget nærmer seg med stormskritt. Men gutten har såvidt fyllt 20 år. Det er vel høyst uvanlig at norske spillere debuterer på landslaget før de i det minste har nådd senioralder? Kjenner du noen eksempler på det?

Ellers er jeg enig med deg i at det er vel tidlig å avskrive Tegstrøm. Han har så langt fått en halv sesong på seg, og det er i minste laget. Selv om han ikke har levert like godt som i pangsesongen med Sandefjord, så rakk han da å score et par mål i fjor. Fullstendig ubrukelig er han helt klart ikke. Også Gardar fortjener mer spilletid i mine øyne. Synes han var veldig god i fjor selv om det ikke ble så fryktelig mange mål av det. Fofana har også et stort talent og trenger spilletid for å utvikle seg. I alt dette er vi absolutt enige. Jeg ser det som sagt ikke som et must å forsterke laget på topp.

Men isolert sett ville det bety en forsterkning av dagens tropp å få inn Arild Sundgot. Det står jeg nå for at jeg mener. Hvis tingen var at han kunne vært aktuell, f.eks. i et bytte mot Bjørkøy som uansett ville bort (hvis han nå vil det...) så hadde jeg ikke beklaget meg over den løsningen. Tegstrøm må enten vise at han er god nok, eller finne seg i å bli benket. Han skal ikke få spille bare fordi han kostet mye penger. Det samme kravet måtte Sundgot ha funnet seg i, selvsagt.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 07 mar 08, 08:53

Viss dette stemmer så blir jeg oppriktig lei meg, ikke pga at jonna drar men prisen på han.....

 

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3396583.ece

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 08, 09:37
Fortsett diskusjonen i denne tråden:
www.ffksupporter.net/forum/emne.php

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f