Husk meg
Brukernavn
Passord

Eduardo knallhardt taklet av Taylor

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 feb 08, 15:35

Noen som har sett bildene fra taklinga? Det ser ikke pent ut! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=517921 

Etter kun to minutter setter Taylor inn den horrible taklinga, noe som resulterer i rødt kort. TV-produsentene valgte først å la være å vise nærbilder av taklingen. Man kunne se på spillerne og båremannskapenes ansikter at noe var alvorlig galt. Eduardo fikk oksygentilførsel, og ble kjørt til sykehuset hvor operasjon ventet. Han går trolig glipp av sommerens EM-sluttspill.

På Taylors ansikt kan man se at han forsto alvoret i situasjonen, han så veldig lei seg ut. http://www.dagbladet.no/sport/2008/02/23/527800.html

God bedring til Eduardo!

 

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 23 feb 08, 16:00

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 23 feb 08, 16:01

Vet ikke om jeg bør poste dette her, ser det ikke så bra fra denne vinkelen men

 

http://www.youtube.com/watch?v=GaElgpx7PPo

 

Jeg holdt på og kaste opp når jeg så taklinga på nytt grusomt!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 feb 08, 16:05

Åfyyyyyyy. Jeg orker ikke se slike taklinger. Jeg blir skikkelig uvel. Selv de små bildene på dagbladet/vg er nok for meg...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 feb 08, 16:16

Ja, slike taklinger er fæle. Joachim Persson(eller hva han nå heter?) på Eirik Bakke og Roy Keane på Alf Inge Håland står vel som skrekkeksempler.

Virker, i motsetning til de to andre jeg nevner ovenfor, at takleren( Taylor) faktisk forstår alvoret og virker lei seg. Det kan man vel ikke akkurat si om Keane...

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 feb 08, 16:30
Endret: 23 feb 08, 16:34

Keanes takling er selvsagt helt idiotisk og Keane selv? Voldsmann i fotballdrakt - nå i dress.

Men jeg synes ikke Keanes takling når de samme høydene på ubehagsbarometeret mitt. Det er noe helt spesielt med taklinger der beina brekker tvert av og vi kan se unaturlige vinkler, beinpiper og blodgørre... Da er liksom ikke Keanes takling av Håland engang " ille".

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 24 feb 08, 00:15
http://www.petitiononline.com/mataylor/petition.html

---------------------------

Frihet For Ultras!

Hest er best som pålegg!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 24 feb 08, 13:37
Endret: 24 feb 08, 13:38
Vi ser slike tacklinger i hver eneste kamp, dessverre gikk det galt denne gangen. Er absolutt ingen grunn til å utestenge han utover den utestengelsen han får på grunn av det røde kortet. Han og Eduardo er bare uheldige.

I dag går forøvrig Wenger ut og sier at han tok for hardt i når han sa at Tiny skulle utestenges for livstid:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/england/article1626534.ece

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Hajduk_babe

Knøttespiller

Ble medlem: 14 aug 06
Innlegg: 26

Lagt til: 24 feb 08, 17:04

Dette er så grusomt! Eduardo er en stor spiller, og dette lover ikke godt for Kroatia til sommeren.

Han får ikke spilt nå til sommeren, men håper alt går bra med han og at ikke karrieren hans er ødelagt. Selvom det kan se slik ut nå...

God bedring Eduardo! 

---------------------------

Hajduk Split!!! ;)


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 mar 08, 15:08

Ikke rart til at det blir stygge benbrudd med så små leggskinner som mange spillere har. (Slik som Wallace her på bildet)

Tipper dette med små leggskinner er machogutta som kjører.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mar 08, 15:16
Endret: 01 mar 08, 15:17

[quote=Rey]Vi ser slike tacklinger i hver eneste kamp, dessverre gikk det galt denne gangen. Er absolutt ingen grunn til å utestenge han utover den utestengelsen han får på grunn av det røde kortet. Han og Eduardo er bare uheldige.

Ser slike taklinger i hver kamp ?? Hvorfor blir det ikke mer skader da da ?? Jeg ser i hvertfall sjelden slike stemplinger som dette. Jeg kaller det ikke engang takling.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 mar 08, 18:21

Enig med Rey, taklingen er ikke spesielt stygg. Tofotstakling i farlig høyde er et klart rødt kort, men det er ingen grisetakling etter min mening.

Grunnen til at vi noen ganger får se slike skader som Eduardo er styrke i taklingen, om benet er i lufta eller ikke, treffpunkter, spenninger i muskelen osv. Erlend Holms takling på Tarik Elyounoussi i fjor og Martin Andresens takling på Holm på La Manga er eksempler hvor det heldigvis gikk bra.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 01 mar 08, 19:39
taklingen er ikke spesiellt stygg? har dere røka fluesopp?

du motsier jo deg sjøl, man pleier gjerne å gi røde kort til veldig stygge taklinger og det der var da et klart rødt kort!

hvis du spør en gjennomsnittelig håndballsupporter på gata trur jeg nok han vil karakterisere ``Tofotstakling i farlig høyde`` som ganske stygt.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 01 mar 08, 20:00
At like stygge taklinger forekommer relativt ofte uten det grusomme utfallet er greit nok, men å si at taklingen ikke er spesielt stygg er en merkelig påstand i mine øyne. Klart rødt!

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 mar 08, 20:36
Opprinnelig postet av Olavesen
At like stygge taklinger forekommer relativt ofte uten det grusomme utfallet er greit nok ...


Det rare er at det ikke skjer oftere, det er helt utrolig det går bra i nesten alle tilfellene og så får vi en slik hvert skuddår...

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 mar 08, 20:59
Kanskje jeg ordla meg litt utydelig. Det jeg mente er at taklinga ikke ligger i Roy Keane vs Håland-klassen. Det er et helt klart rødt kort, fordi nettopp slike ting kan forekomme når man er veldig uheldig. Men at Taylor er en grisetakler som aldri bør få spille fotball igjen, som mange mener, mener jeg er feil. Han har maks uflaks, og sitter sikkert med jævlig dårlig samvittighet nå. Syns kjempesynd på Eduardo, men også på Taylor!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 02 mar 08, 00:40
Det der kan jeg være mere enig i Lemmy. Uttalelsene fra Wenger var i kampens hete og han har jo senere beklaget uttalelsene, men Wenger fortsatte istede å sutre om andre ting, frispark til arsenal osv.

Med fare for å virke anti-italiensk så ja, jeg er det..

Da det ikke var Materazzi som taklet kan vi vel gi en grei oppsummering om at det var max(!) uflaks 
og uintensjonelt, men uansett en fryktelig takling.

Det er jo også derfor man slår hardt ned på taklinger som ikke treffer motstanderen kanskje i det hele tatt, da de
kommer inn som en øks i 120 km/t.. dessverre ble Eduardo kvesta denne gangen..

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 02 mar 08, 15:42
Opprinnelig postet av Lemmy

Enig med Rey, taklingen er ikke spesielt stygg. Tofotstakling i farlig høyde er et klart rødt kort, men det er ingen grisetakling etter min mening.

Du er fortsatt for ung til å drekka Lemmy...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 02 mar 08, 15:44
Om jeg drikker eller ikke er vel ikke relevant for mine meninger om taklingen? Hvis du mener at jeg har drukket før jeg skrev det og det er problem for deg, kan du heller ta det med meg på PM isteden for å komme med off-topics i tråden. :)

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 05 mar 08, 11:30

Opprinnelig postet av Lemmy
Om jeg drikker eller ikke er vel ikke relevant for mine meninger om taklingen? Hvis du mener at jeg har drukket før jeg skrev det og det er problem for deg, kan du heller ta det med meg på PM isteden for å komme med off-topics i tråden. :)

Beklager at du tok det på den måten, meningen var å legge til et lite  på slutten. Et dårlig forsøk på å være morsom fra min side.

PS:
Tacklingen var ikke noe videre pen synes jeg.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3