Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Brann - FFK (1. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 mar 08, 18:47
Thomassen har vært nærme å ta fra Kvisvik plassen, og etter innhoppet til Ramberg mot Moss, så er jeg ikke så overrasket over at Ramberg starter. Han var faktisk ganske god den kampen, selv om fyren er langt bedre sentralt. Kvisvik blir nok supersub eller benkesliter på bortebane flere ganger i år, hvor FFK trolig ønsker å stille et løpssterkt lag. På hjemmebane derimot - der får nok Kvisvik mer enn nok tid til å briljere.

Når det er sagt, så blir jeg heller ikke overrasket dersom det skulle vise seg at Kvisvik faktisk er blant de elleve utvalgte på søndag.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 mar 08, 18:48

Lukket Grönhagen treninga i dag for å stå med en valgt førstekeeper i mål?

Ramberg spilte bra mot Moss, tror ikke det er så verst å ha ham med. Dessuten har vi jo Kouadio og Thomassen som kan komme inn, kanskje Kvisvik spiller som joker. Enten fordi han er best som det, eller fordi Ramberg har spilt bra i det siste, eller fordi han ikke er helt frisk.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 mar 08, 18:55
Det er kanskje et svakhetstegn at Ramberg starter på høyre midtbane. Men Kvisvik har jo vært syk og er notorisk svak på bortebane, mens Thomassen er litt for ung og uerfaren til å få sin debut borte på Brann Stadion i en åpningskamp. Da er rutinerte Ramberg faktisk vårt beste alternativ. Han hadde jo tross alt et positivt innhopp mot Moss og er sikkert sugen på å vise seg frem, men det er sjeldent han har imponert meg tidligere når han har forsøkt seg på kanten i Tippeligaen...

Ellers kan man jo bare spekulere i om Bråthen spilte seg ut av kampen med prestasjonen mot Moss, eller om det allerede var avgjort at Lasse Staw skulle spille. Jeg synes det er et greit valg, basert på at Lasse Staw tidligere har vist at han takler det mentale ved å spille bortekamper mot toppklubber i Tippeligaen. Bråthen har bare 45 minutter mot Aalesund.

Det som er interessant nå er å se om FFK faktisk har tatt et valg på at Lasse Staw er førstevalget og lar han få tid til å spille seg skikkelig varm i trøya.

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 28 mar 08, 19:07

Tror dette har vert bestemt i trenerteamet en stund at Lasse skal starte, Det ble vel sagt at førstevalget skulle ha de to siste treningskampene,noe som ble vanskelig da Lasse havnet på U-21 rett før seriestart. Det at Erik hadde et par uheldige utrusninger bare gjorde trenerene sikkrere .

Men som det blir skrevet her så har Lasse vist han tåler presset. Men håper som costanza at de tør la han bli varm, da er jeg ganske sikker på at Lasse vil overaske en de log levere varene.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 mar 08, 19:17
Det lukter ikke akkurat bredde på kantene og innlegg fra dødlinjen med Ramberg, men det er kanskje heller ikke det vi skal score på i Bergen. Har heller ikke vært imponert av Rambergs kantspill tidligere, men heller han enn en småsyk Kvisvik... Barsom får ta seg av den biten, selv om det sikkert blir forutsigbart utover kampen :p

Har hatt en følelse av at Staw ble førstevalget hele tiden av en eller annen grunn.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 mar 08, 19:34

Opprinnelig postet av FFK1903
Det lukter ikke akkurat bredde på kantene og innlegg fra dødlinjen med Ramberg

Ramberg var den eneste som klarte å holde kanten mot Moss. Uten at det skal være nok til å få en plass, men han var den eneste (i tillegg til West i ti minutter) som viste noe vilje til å få til noe...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 mar 08, 19:42
Kouadio !!!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 mar 08, 19:47
Opprinnelig postet av denialsander
Ramberg var den eneste som klarte å holde kanten mot Moss. Uten at det skal være nok til å få en plass, men han var den eneste (i tillegg til West i ti minutter) som viste noe vilje til å få til noe...


Da blir det spennende å se hva han klarer mot Brann. Tror jeg knapt har sett Ramberg nede ved dødlinjen som kant før i hvert fall. Ikke det at Kvisvik er så flink til dette heller, blir som regel å slå inn mye tidligere i lengderetningen.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 28 mar 08, 19:52
Grønis prioriterer erfaring og deffensive kvaliteter i en så vanskelig bortekamp. Derfor blir Ramberg valget.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 mar 08, 20:13

Med en superoffensiv venstrekant i Barsom og Perreira Wallace, kan det kanskje være greit med en litt mer defensiv høyrekant. Grönhagen har tidligere uttalt at vi skal spille litt mer kynisk på bortebane, ikke "rushe" i angrep hver eneste gang og miste hodet.

Tror FFK velger å spille litt klokere denne kampen, bruke tid på dødball for å bryte opp Branns mest sannsynlig høye tempo og angrepsrytme, rulle ballen litt i forsvar og satse på å sette de sjansene de får. Det er et godt trent FFK-lag, som med høy konsentrasjon kan gjøre livet surt for et offensivt Brann-lag på deres egen hjemmebane. Klarer vi det, vil fansen bue og Brann kan fort kjøre litt vel offensivt. Da bør vi feks. bytte innpå West eller Kouadio, som er to angrepsvåpen i seg selv. Kjører vi raske kontringer, kan vi få mål.

Så drømmen er kynisme, holde nullen i 60 minutter, men ikke virke tannløse. Yppe oss et par ganger. La Brann trykke på, for så å prøve å skape brudd og kontringer og kanskje score.

Noe nokså uvesentlig er at jeg håper at en FFK-er, helst kaptein Wehrman spiller ballen tilbake til Lasse Staw ved avspark(hvis FFK starter med ballen, hvis ikke, så fort vi vinner den). Det vil gi tillit til Staw, og han bør få kjenne litt på ballen. I tillegg er jeg passe sikker på at Gashi kommer til å pådra seg gult kort. :) Høyt tenningsnivå, han spiller mot klubben som ikke satset på ham i serieåpninga, kan fort bli et gult kort. Håper FFK-ledelsen evt. klarer å roe ned enkelte spillere hvis tenningsnivået blir litt for høyt, det er meget ugunstig å pådra seg et gult kort tidlig i kampen!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 mar 08, 20:27
Håper det blir kamp, 10 cm snø på Brann stadion. Sår også at Brann stadion ikke har undervarme, er ikke dette et krav for å spille i tippeligaen i år da ? Mener å ha hørt noe om det ?

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


MegSelv

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jan 05
Innlegg: 213

Lagt til: 28 mar 08, 20:28
Endret: 28 mar 08, 20:29
Brann spiller med dispansasjon, grunnet mangel på undervarme.. De skal få undervarme neste sesong...

---------------------------

Her kan du teste dine managerferdigheter
Det beste managerspillet på nett!!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 mar 08, 20:29
Opprinnelig postet av Lemmy

Lukket Grönhagen treninga i dag for å stå med en valgt førstekeeper i mål?

Ramberg spilte bra mot Moss, tror ikke det er så verst å ha ham med. Dessuten har vi jo Kouadio og Thomassen som kan komme inn, kanskje Kvisvik spiller som joker. Enten fordi han er best som det, eller fordi Ramberg har spilt bra i det siste, eller fordi han ikke er helt frisk.

Syns faktisk Ramberg har gjort det bra i de trenigskampen jeg har sett i vinter. Kan hende han er i ferd med å finne formen igjen. Og etter kampen mot Moss, så setter jeg en tier på at han har drevet med mye skudd-trening i vinter....

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 mar 08, 20:31

Opprinnelig postet av MegSelv
Brann spiller med dispansasjon, grunnet mangel på undervarme.. De skal få undervarme neste sesong...

Regnet nesten med det. Desuten tror jeg aldri NøFF ville ha trøkka Brann ned en divisjon bare pga noen bagateller sånt som mangler ved stadion dems...

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 29 mar 08, 00:09
Endret: 29 mar 08, 00:11
Ikke akkurat en tillitserklæring til PAC, at Ophæven starter. Etter min mening en feilvurdering av trenerteamet. Det samme med Ramberg, men ikke i like stor grad. Mener Thomassen burde fått tillit. En uredd løpsmaskin som har innfridd ved de få anledninger han har hatt muligheten. Men for all del, jeg unner Ramberg muligheten, og håper han griper den. Stakkaren har jo blitt en huggestabbe etterhvert, både her på forumet og på stadion.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 29 mar 08, 12:28
Opprinnelig postet av Bob Page

Og etter kampen mot Moss, så setter jeg en tier på at han har drevet med mye skudd-trening i vinter....



Hehehe, det er sant. Han holdt jo faktisk på å sette et langskudd!

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 mar 08, 12:37
Ramberg har ett godt treff i løpet av hver sesong. La oss håpe han ikke brukte dét opp mot Moss.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 mar 08, 13:21
som costanza skriver et par sider tilbake: kvisvik presterer notorisk svakt på utebane. kan vel egentlig bare copy paste den foran navnet til ramberg....skulle helt klart hatt løpskraften til enten thomassen eller koadiou. ramberg er på ingen måte sterkere defensivt enn disse kara og det argumentet forsvarer ikke laguttaket. erfaring har vi uansett masse av i laget også!!(ophaug,gerrbrand,piiroja,barsom,wehrmann,gashi,gardar)! sett heller inn en sulten og lovende unggutt!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 mar 08, 13:31
Bra med aktivitet her inne på forumet. Tipper det er mange som har nerver, gleder seg og er utålmodige på at Tippeligaen skal komme igang

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 29 mar 08, 13:41

Errrrrr....

 

Hvor er det blitt av tippekonkurransen for i år?

Klarer ikke finne den....

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...

*Ultras Liberi*



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3