Husk meg
Brukernavn
Passord

Logoforvirring i Sarpsborg

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 03 apr 08, 21:11

Opprinnelig postet av Per Egil
Nuh, slik å forstå. Da vil jeg påstå at det er en sannhet med modifikasjoner å hevde at Sparta har vunnet fire cupfinaler uten å presisere at dette ikke dreier seg om offisielle Norgesmesterskap. Men du verden, da har jeg lært noe i dag.

 

Arbeiderklassen har alltid blitt skjøvet under teppet.

At de to mesterskapsfinalene holdt minst samme sportslige nivå (de fleste gode idrettsutøverne kom jo ikke fra borgerskapet, men arbeiderklassen) er det ingen tvil om. Så selv om det ene mesterskapet har en offisiell tittel som Norgesmesterskap så henger AIF-mesterskapet minst like høyt.

Noen burde lage en god bok om AIF-mesterskapene

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 03 apr 08, 21:13

Sarpingen: uansett hva vi er enig om eller ikke så har jeg falt ned på at Kjenners arbeid faktisk kan være til det positive. Har Sparta "bæsjet på leggen" så kommer det fram, har kretsen og/eller samarbeidsklubben gjort det så kommer det fram. Mye bedre det enn skittkasting i alle retninger.

Fortsatt skjønner jeg ikke hvorfor samarbeidsklubben måtte surre det til med et nytt navn. Ved bare å akseptere FK til det eksisterende (som ikke er optimalt) så hadde alt dette vært unngått (kanskje)

 

Til helga begynner serien! Det er det aller viktigste!!!

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 07 apr 08, 15:29
I forrige serierunde stod det "Sparta" (tv2 sporten) hver gang de fikk en skåring imot. Er det ikke bestemt at laget skal hete Sarpsborg Sparta? Hvorfor bruker Tv2 "Sparta" da?

---------------------------

FFK for alltid!


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 07 apr 08, 15:31
Opprinnelig postet av Bjørnen
Opprinnelig postet av RuneT
Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Greit nok at vi kanskje underpresterer.. Men FRedrikstad har ett mossekompleks, og sånn er det.

Når moss neste år kommer i Tippeligaen tror jeg neppe det blir 6 poeng på oss, men på moss.

Du tror Moss rykker opp i år? hehe, det tviler JEG på.
Hvis du så kampen mot Moss og sammenlikner den med kampen mot Brann på søndag, så ser du veldig stor forskjell på tempo, agressivitet og vilje i forhold til Moss kampen. FFK har kanskje et Mosse-kompleks, men det tror jeg har med vilje og innsats å gjøre, ikke kvalitet.

Moss har ikke de kvaliteter som trengs for å rykke opp. Kanskje de spiller kvalik, men de rykker ikke direkte opp.
Det gjør Odd Grenland, Sandefjord, Start - med hard konkurranse fra Bryne og Sandnes Ulf! Sistnevnte kommer nok til å overraske i Adecco!

Sarpsborg Sparta FK SFK whatever kommer til å rykke ned. Med alt det surret som er i klubben nå, kommer ikke spillerene til å klare å konsentrere seg nok til å prestere bra. De kommer bare til å lure på hvilken klubb de skal spille for neste uke!

 

Gleder meg til å se den gjennomarbeidete analysen du har gjort av Moss FK.


Det starter jo bra da, med 1-1 borte mot Sandnes-Ulf.. hehe

---------------------------

FFK for alltid!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 11 sep 08, 13:50
Endret: 11 sep 08, 13:50
Endret av: Scout

For å samle det vi kan om vår bittelille rival ved fossen på et sted får jeg legge linken her. Nå er f... meg de apekattene i gang om klubbnavn IGJEN! For en gjeng med grinete gamle gubber!

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 11 sep 08, 15:06

Jeg må ta av meg hatten for Sarpsborg! Så mye forvirring og så mange like klubber både her og der. Er det så vanskelig å få til et samlet alternativ som kan forene alle krefter i Sarpsborg da?
La Sparta være hockey, og Sarpsborg være fotball. Er det så mange sentrumsbaserte klubber at det må krangles om navn? Det grenser til det patetiske!

Du finner jo ikke en annen fotballklubb i Fredrikstad som har "Fredrikstad" i navnet, det må da være mulig å få til noe liknende i Særp.

Drømmen er FFK - Sarpsborg-oppgjør i Tippeligaen om noen år, men det blir vel ikke før i 2020 eller no sånt med alt surret som er der oppe nå. Tongue out

---------------------------

FFK og Leeds
---------------------
La Pål Andrè få sin testimonial!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 11 sep 08, 15:34

Nøtter ente i Særp

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 11 sep 08, 16:50

Æsj, nå kommer nattesøvnen til å bli ødelagt av alle latterkulene fremover igjen...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 sep 08, 15:40

Det er ikke bare særpingene som sliter med å svare for seg angående logokopiering, denne var faktisk hakket verre syns jeg. De burde i det minste innrømmet omgående at de hadde kopiert dette. Å si dette er tilfeldigheter er i hvert fall latterlig og komisk.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 19 sep 08, 16:19

Den var vel kanskje litt lik? Wink

---------------------------

Hater hat!


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 29 okt 08, 13:18

Tenk at Østfold idrettskrets og Norges idrettsforbund seriøst mener at Sarpsborg Sparta FK og FK Sparta Sarpsborg ikke er like og forrvirrende og godkjente det førstnevnte tullenavnet. Sealed

 

Fjern Sparta fra navnet, la oss i Sparta få ha navnet vårt i fred, så kan samarbeidet surre med logoer og andre ting så vi har noe å le av

 

(Kan tenke meg at Bergen Brann hadde blitt godkjent på en ny klubb - NOT!)

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 31 okt 08, 17:52

Brann sitt "fulle navn" er faktisk Sportsklubben Brann, but I digresss ;-) men til saken, består ikke 1.div klubben deres av både SFK og Sparta Sarpsborgspillere da ? Er igrunn enig at navnet til 1, div klubben er lite fantasiøst, men det har jo blitt vedtatt av begge klubbene ? Det var da først i ettertid at Spartadelen begynte å bråke.  

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 des 08, 17:28

Nå er de jaggu igang igjen der oppe! Nå skal de hete Sarpsborg 08 Fotballforening! Bare å ta av seg hatten for denne parodien nå. Hotell Cesar blir seriøst i forhold her jo!

 

Gratulerer sarpsborg! Med tidenes dummeste lag navn!

 

 

...... så gjenstår det å se om de bytter til Sarpsborg 09 fotballforening neste år da.... er jo en knap måned igjen, kan jo hende de klarer å holde navnet så lenge...

 

http://www.sa.no/sport/article3981091.ece

 

 

---------------------------

Jørn Moum, gleder seg over seriesølv 2008!
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 des 08, 18:00

Klarer ikke å le mer,syns egentlig bare synd på de som styrer der oppe....

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 des 08, 18:44
Endret: 09 des 08, 18:44
Endret av: dracula

Nøttær fortsatt ente i Særp

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 09 des 08, 19:27

Opprinnelig postet av Bob Page

Brann sitt "fulle navn" er faktisk Sportsklubben Brann, but I digresss ;-) men til saken, består ikke 1.div klubben deres av både SFK og Sparta Sarpsborgspillere da ? Er igrunn enig at navnet til 1, div klubben er lite fantasiøst, men det har jo blitt vedtatt av begge klubbene ? Det var da først i ettertid at Spartadelen begynte å bråke.  

 

Neinei, Sparta godtok aldri det dustenavnet Sarpsborg Sparta og klaget. Fikk kjeft for det men det viser seg at de hadde rett mtp alle misforståelser osv. Ingen fra SFK spilte på det laget i år.

Jeg vet at Brann sitt fulle navn er Sportsklubben Brann Bergen (faktisk) men poenget mitt er at feks Bergen Brann Sportsklubb ikke ville ha blitt godtatt som nytt navn. Men det ble godtatt av ØIK og NIF = FK Sparta Sarpsborg og Sarpsborg Sparta FK var ikke til å misforstå Tongue out

 

Er det rart Sparta ikke vil ha noe med sånt tull å gjøre? Wink

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 des 08, 16:16

Vel, nå setter SFK seg på bakbeina...  Like godt å legge ned hele "samarbeids"klubben da ingen av de involverte parter klarer å bli enige...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 des 08, 18:18

Opprinnelig postet av Bob Page

Vel, nå setter SFK seg på bakbeina...  Like godt å legge ned hele "samarbeids"klubben da ingen av de involverte parter klarer å bli enige...

Hahaha. Hold dere til hockey!


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 16 des 08, 18:24

Så patetisk det blir når ingenting funker i fotballen i Sarpsborg! Den største klubben burde ha det mest byliknende navnet! Hvorfor ikke slå seg sammen med Sarpsborg Fotballklubb slik at storklubben kan hete nettopp Sarspborg Fotballklubb? Fotballen i Sarpsborg er jo tjent med å ha et storlag som jobber sammen enn flere som jobber i hver sin retning..

Patetisk!

---------------------------

FFK og Leeds
---------------------
He estado utilizando Google traductor para traducir algo de Inglés a Español. Estoy tan cool!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 16 des 08, 19:07

Opprinnelig postet av RuneT

Så patetisk det blir når ingenting funker i fotballen i Sarpsborg!

 

Ligner litt på Stjernen... Alle drar i hver sin retning...Trist

---------------------------

Heia FFK



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24