Husk meg
Brukernavn
Passord

Målsettning: topp 4 - realisme eller drømmer?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 15 jan 08, 18:52
Opprinnelig postet av dracula

Og for å gjenta meg sjøl nok en gang " stabilitet betyr ikke engangsblaff"

Nettopp, derfor er det ingen som vet om f.eks. Stabæk er et topplag i år.Viking uten Ijeh ?   Syns målet om topp 4 i 2009 høres helt greit ut som et mål å strekke seg mot.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 jan 08, 16:25

Selvfølgelig vil et Vikinglag uten Ijeh være svekket. Men hva om Raio Piroja blir skadet for oss? Vi har Agim og kanskje Vidar Martinsen å sette inn, men det blir langt fra det samme. Noe vi så i serieåpninga i fjor.

Det fins mange argumenter for at Stabæk, Lillestrøm eller noen av de andre lagene ikke skal bli blant de fire beste. Men da fins det hvertfall mange flere argumenter for at vi ikke skal klare det heller!

Og hvem tror vel egentlig at ikke Brann blir blant de fire beste i år? Hvem tror egentlig at Viking, med eller uten Ijeh, med de forsterkingene de har gjortt denne vinteren ikke skal bli blant de fire beste? Et av de 6 lagene jeg ramset opp i forrige innlegg kommer nok til å overraske med en nedtur neste sesong. Men jeg tror det fortsatt skal en del til før vi kommer på noen fjerdeplass eller bedre!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 jan 08, 17:21

En målsentning skal og bør være noe man strekker seg etter, selvfølgelig kan den ikke være for høy. Da kan motivasjonene svikte fordi at listen er lagt for høyt. Men blandt de 3 - 4 bør en målsetning være av flere grunner:

Forventningene til den økonomiske og sportslige satsingen blir hevet i forhold til tidligere år. Da vil det slå ut på sponsormarkedet, salg av sesongkort, trekke til seg kvalitetsspillere, krav til enda mer seriøs trening om det går ann og patriotismen vil få ved på bålet.

Er målsetningen for lav vil forventningene synke, sponsormarkedet vil ha mindre trykk, avventende salg av sesongkort, mindre "in- følelse / lavere hype", mindre atraktiv for spillere som vil vinne noe. Vi trengere jo spillere som vil vinne noe, ikke de som trepper ned fra feks RBK.

Jeg tror Grønhagen har meget gode kunnskaper og erfaringer sammen med ledelsen i FFK rundt dette med målsetningene. Kan være at et lavt uttalt mål eller målsetning vil være med på å sette press på investorene om å legge mer penger på bordet.

 Skal bli spennende å følge med på den utviklingen.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 jan 08, 20:38
Opprinnelig postet av Lemmy

Men hva om Raio Piroja blir skadet for oss? Vi har Agim og kanskje Vidar Martinsen å sette inn, men det blir langt fra det samme. Noe vi så i serieåpninga i fjor.

Det fins mange argumenter for at Stabæk, Lillestrøm eller noen av de andre lagene ikke skal bli blant de fire beste. Men da fins det hvertfall mange flere argumenter for at vi ikke skal klare det heller!

Bare for å ha sagt det; serieåpningen i fjor var ikke noe dårligere enn avsluttningen ifjor, tvert imot. Så hva har det med Raio å gjøre? Og hvem har snakket om topp fire i år? Målsetningen gjelder for 2009-sesongen. Målsetning for i år kommer etter La Manga..

For å spinne videre på dine hvem tror/trodde: Hvem trodde f.eks. at Viking skulle slåss med ryggen mot veggen helt til siste kamp i TL 2006? Hvem trodde Stabæk skulle ta sølv ifjor?

At det finns mange argumenter for hvorfor lag skal lykkes eller mislykkes er nok riktig. Det er imidlertid slik at de argumentene som jo brukes av såkalte "eksperter" så å si aldri slår til. De har jo blant annet argumentert i flere år for FFK nedrykk....


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 jan 08, 21:40

Det er ikke bare bra spillere en god klubb må ha for å nå helt til topps. Hele klubben må fungere, med administrasjon og alt. FFK er en klubb som hele tiden hanglær seg videre, det fungerer på et vis, men det er rett og slett ikke bra nok. Det meste stoppet opp da Morgan forsvant, og det nødvendige drivet organisasjonen trenger er ikke der. Vi trenger flere dyktige folk som vet akkurat hva de driver med og hvilke knapper som skal trykkes på til rett tid.

Hvis ikke Morgan kommer tilbake, eller noe annet uforutsett skjer, så er jeg fornøyd med 8.plass

Kanskje jeg er litt pessimistisk, men det er jeg nesten alltid før sesongstart. Har slekt i fra Sarp også..


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 17 jan 08, 08:33
Forklarer mye...........

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 17 jan 08, 09:12
Opprinnelig postet av Lemmy

Selvfølgelig vil et Vikinglag uten Ijeh være svekket. Men hva om Raio Piroja blir skadet for oss? Vi har Agim og kanskje Vidar Martinsen å sette inn, men det blir langt fra det samme. Noe vi så i serieåpninga i fjor.

Det fins mange argumenter for at Stabæk, Lillestrøm eller noen av de andre lagene ikke skal bli blant de fire beste. Men da fins det hvertfall mange flere argumenter for at vi ikke skal klare det heller!

Og hvem tror vel egentlig at ikke Brann blir blant de fire beste i år? Hvem tror egentlig at Viking, med eller uten Ijeh, med de forsterkingene de har gjortt denne vinteren ikke skal bli blant de fire beste? Et av de 6 lagene jeg ramset opp i forrige innlegg kommer nok til å overraske med en nedtur neste sesong. Men jeg tror det fortsatt skal en del til før vi kommer på noen fjerdeplass eller bedre!

Viking har fått inn en spennende forsterkning i Martin Fillo, kaptein på Tjekkias U21 landslag. Ble dessuten lett imponert over hvordan Viking fremsto i fjor i de kampene hvor Ijeh ikke spilte. Tror de kan bli sterke i år.

Stabæk har jeg som vanlig ingen større tro på før de får styrket bredden i stallen. TLs mest imponerende førsteellever er veldig sårbar hvis bare en eller to av de mest sentrale spillerne er ute - noe som skjer til stadighet.

Hva Brann er uten Martin Andresen er et åpent spørsmål, ikke mest fordi MA er så vanvittig god, men fordi han hadde en så vanvittig sentral rolle i klubben og laget. Blir spennende å se hvor umiddelbart han tar med seg suksessen til VIF.

Tror LSK kan bli årets joker. De kan bli fryktelig uslåelige, eller en gedigen skuffelse. Tror begge deler er like mulig, mye avhengig av hva Tom Nordlie får til. Selvsagt håper jeg de blir en gedigen skuffelse .

Glemte visst å nevne RBK. Nu vel. Glemt er glemt.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 jan 08, 10:35

Opprinnelig postet av HotDream
Og hvem har snakket om topp fire i år? Målsetningen gjelder for 2009-sesongen. Målsetning for i år kommer etter La Manga..

Det er vel en lettere omskriving av fakta, er det ikke? Jeg trodde målsettingen var at "man i løpet av tre år" skulle etablere seg blant topp fire, og så har FB formulert det dithen at for å være etablert blant de topp fire, så må vi allerede være der i 2009 (samt 2010).

Men du har rett i at FFK ikke har uttalt noen spesifikk målsetting for årets sesong.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 jan 08, 13:16
Opprinnelig postet av Holters

Det er vel en lettere omskriving av fakta, er det ikke? Jeg trodde målsettingen var at "man i løpet av tre år" skulle etablere seg blant topp fire, og så har FB formulert det dithen at for å være etablert blant de topp fire, så må vi allerede være der i 2009 (samt 2010).

Men du har rett i at FFK ikke har uttalt noen spesifikk målsetting for årets sesong.

Mulig det... 2008-2009-2010 er 3 år, så da er det senest i sesongen 2010 vi skal være stabile i TLs topp 4 da, ifølge målsetningen. Er ikke så nøye det. Det som er viktig er at det er satt en mål som klubben kan strekke seg mot. Tiden vil vise om det er gapt for høyt...
Jeg syns det er fint at FFK har forlatt den defensive tankegangen om at "målet er å etablere seg i TL" eller "vi satser på å bli bedre enn ifjor".


Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 17 jan 08, 14:35
Endret: 17 jan 08, 14:37

På papiret så ser nok en 4.plass for dere litt mørkt ut, med en rekke klubber som satser veldig hardt. Derimot synes jeg det er en del usikkerhet rundt de fleste lagene som antas å være i toppen, og det kommer garantert til å være et par som får slite mer enn man tror på forhånd, så urealistisk er det egentlig ikke.

Brann skal forsvare gullet, som kan være værre enn å vinne det første gang (mer press, motstandere mobiliserer mer for å ta skalpen dems osv). Og de har mistet Andresen. Vålerenga har helt nytt opplegg. Ser bra ut på papiret naturligvis, men også de skal etterkomme store forventninger, med en fersk sjef. Stabæk har, som nevnt av andre her, en veldig tynn stall, og de kan fort få problemer med skader/suspensjoner. LSK ser også sterke ut, men tåler omgivelsene Nordlie over tid ? Viking synes jeg ser bra ut. Har egentlig ikke så mange usikkerhetsmomenter der, annet enn at Ijeh da trolig forsvinner. Så spørs det om de har andre som kan ta seg av målene.

Blir grei skuring for et forhåpentligvis motivert RBK dette her

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 jan 08, 17:05
Opprinnelig postet av HotDream
Mulig det... 2008-2009-2010 er 3 år, så da er det senest i sesongen 2010 vi skal være stabile i TLs topp 4 da, ifølge målsetningen. Er ikke så nøye det.

Jeg tror FB har tolket det dithen og ment at for å være stabile innen denne treårsperioden, så må man minimum være topp 4 i 2009 (og deretter i 2010), ellers vil det være et engangsblaff, og ergo ikke stabilitet i løpet av tre år. Men sitatene i artikellen nevnte jo ingenting om topp fire i 2009 - bare å stabilisere seg blant topp fire i løpet av tre år. Men som du sier: Det er ikke så nøye...

Målsettingen er uansett i mine øyne riktig. Alt annet blir feigt!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 jul 08, 09:16

Vi ligger tydeligvis et år før skjema.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 23 jul 08, 13:23

Når man selger sine beste spillere blir det desverre bare drømmer... Cry

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 jul 08, 16:59

tror vi blir opp 4 jeg... ja vi mister tarik, men hva med trulsen da ?  greit at det ikke er noe tarik, men det er ett talent og vi har jo mast her på forumet at han bør få spille.. kanskje sjangsen åpner seg.... så tror jeg vi henter nye spillere

---------------------------

http://keiko99.net


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 jul 08, 17:05

Mja, en ting å matche Trulsen forsiktig i en og annen kamp, noe helt annet å kaste ham til ulvene. Satser på ny godspiss tror jeg.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 23 jul 08, 17:17

Ser ut som om ihvertfall terje Høili og spillerinvest er klar for forsterkninger iflge VG i dag. Mens Grønhagen er rimelig klar på hva som må til http://www.demokraten.no/ffk/article3679907.ece

Hvis FFK forsterker er jeg rimelig sikker på at vi er med å kjempe om edelt metall ut sesongen.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 23 jul 08, 17:28

Opprinnelig postet av Fjedjik

Ser ut som om ihvertfall terje Høili og spillerinvest er klar for forsterkninger iflge VG i dag. Mens Grønhagen er rimelig klar på hva som må til http://www.demokraten.no/ffk/article3679907.ece

Hvis FFK forsterker er jeg rimelig sikker på at vi er med å kjempe om edelt metall ut sesongen.

 

Se egen diskusjon angående dan artikkelen


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 23 jul 08, 17:30

Opprinnelig postet av keiko99

tror vi blir opp 4 jeg... ja vi mister tarik, men hva med trulsen da ?  greit at det ikke er noe tarik, men det er ett talent og vi har jo mast her på forumet at han bør få spille.. kanskje sjangsen åpner seg.... så tror jeg vi henter nye spillere

 

Hadde vi hatt en "vanlig" sesong, tror jeg vi hadde tjent på å la han få matche seg i en slik "mellomsesong" der det er liten eller ingen sjangse for oss å rykke ned, dvs det samme vi gjorde med Lasse, men når vi en gang ligger der vi ligger, riktig nok ganske uventet, bør vi kjøre bare de beste spillerene våre til enhver tid, samtidig forsterke ytteligere når nå som FFK har sjangsen til å ta medalje for første gang på nesten 40 år... Innhopp i kamper hvor vi dominerer og har avgjort en stund før slutt ala Aalesund og LSK-kampen + cupkamper (håper han får et innhopp til onsdagen) kan han få matchtrening.

Dette er dermed ikke sesongen for å utvikle talenter på a-laget, men å kjempe i toppen om medlaje...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 23 jul 08, 17:34
Endret: 23 jul 08, 17:35
Endret av: Bob Page

Opprinnelig postet av Fjedjik

Ser ut som om ihvertfall terje Høili og spillerinvest er klar for forsterkninger iflge VG i dag. .

 

Står dette i papirutgaven ? På nett er det ingenting. Ikke bare vil vi være med i medaljekampen om vi forsterker nå, vi er pokka nødt til det skal vi være med der...

 

Bra at Grønnis vet å si i fra om slikt. Det må vel være første gang han "klikker i vinkel" på den måten ;-)

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


MortenH

Bedriftsspiller

Ble medlem: 08 apr 08
Innlegg: 24

Lagt til: 23 jul 08, 23:45

Ja, det står i dagens papirutgave av VG.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24