Husk meg
Brukernavn
Passord

Bjørkøy - for en idiot!

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 08, 19:44
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Tja, har det vært en mer passende stund? En idiot er pr.definisjon en person som mangler profesjonell dyktighet.

Etter Jonnas innsats i høst, sutring om andre spillere som tar plassens han og hans talentløse oppførsel overfor media/f-b, så passer vel betegnelsen idiot som hånd i hanske.

Definisjonen har du sikkert funnet på Wikipedia. Dermed er det meste sagt om det. Ellers så er det mange idioter på FFK om innsatsen i høstkampene skal legges til grunn.Ellers så kan jeg være enig i at Jonna og mange fotballspillere med ham, uttaler seg uklokt i media (ser ihvertfall slik ut), men er det  et krav at om man spiller fotball så må man også være proff i å håndtere media? Syns forresten ikke Jonna sa så mye galt i f-b artikkelen "alle" hisser seg opp for, men nå leter jeg jo heller ikke etter en grunn til å ha noen å hakke på nå i fotballferien..

Oppgulpet av dritt til spillere som er under kontrakt med FFK fra en del folk her inne er bare patetisk og har lite å gjøre med det å være FFK supporter. Det er vel det disse sidene heter, ffksupporter.net???

Undrer på hvem som blir neste mobbe-offer her inne om/når Jonna forsvinner ut dørene i FFK????


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 07 jan 08, 19:56
herre min hatt..

mye av det som har blitt sagt i denne tråden er helt legitimt, noe mer ekstremt. Men at Bjørkøy sutrer noe vanvitiig i den artikkelen, kan du ikke skue under noe ``du har sikkert tatt fra wikipedia`` teppe..

det har seg faktisk ikke slik at ``vi`` tar loddtrekning om hvem vi ska ``hakke`` på neste gang osv... hvert fall ikke i denne saken da mye av det som står her er helt legitimt og en reaksjon  på uttalelser, og ikke så veldig mye annet, men som sagt, alt i
tråden er jo selvfølgelig ikke på sin plass.. 

tåler du ikke et par 20 minuttere på parkett, er det ikke mye fotballspiller i deg om du ikke er klar til seriestart på grunn av det..

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 08, 19:58

Opprinnelig postet av Holters

Nja, du er litt ute på dypt vann her.

Din definisjon oppstod gjennom den moderne psykologien på 1800 og 1900-tallet, altså at idiot betyr en person med meget lav IQ, mens opprinnelig er idiot avledet blant annet fra greske ἰδιώτης, idiōtēs ("person lacking professional skill," "a private citizen," "individual"). Ordet har også latinske og franske røtter.

Jeg skal stave det for de som tydligvis prøver å gjøre ordet idiot til akseptabel "sjargong" om navgitte personer: Det er den vanlige oppfattelsen av hva ordet betyr idag som teller. Å grave fram flere tusen år gamle tolkninger for å forsvare den slags drittkasting blir for dumt. Du kan f.eks prøve, som sjef, å kalle en av dine ansatte for idiot muntlig eller skriftlig. Hjelper mye med Wikipedia-tolkninger når vedkommende drar deg til ansvar for det du har sagt eller skrevet.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 jan 08, 20:01

Opprinnelig postet av Holters

Edit. Denialsander er en IDIOT!

Hahaaaaaaaa!!! Først!

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jan 08, 20:05
Endret: 07 jan 08, 20:08
Opprinnelig postet av HotDream
Jeg skal stave det for de som tydligvis prøver å gjøre ordet idiot til akseptabel "sjargong" om navgitte personer:

Hvor ble det av stavinga di? Skal du ta ting så ordrett, så får du da gjøre ting du skriver ordrett også. Det som jeg og denialsander svarte på var påstanden om opprinnelsen til ordet - ikke hva det betyr per i dag.

Videre siterer jeg bare dette innlegget under, da TgfkaFFK svarte perfekt på hvorfor Bjørkøy og andre har fått gjennomgått. Noen på bakgrunn av laber innsatt og dårlige holdninger, andre på grunn av sutring og manglende profesjonalitet i media. Og Bjørkøy har virkelig ikke veid sine ord med fornuft etter sommeren, samt han har fremstått som direkte bitter etter flere kamper i fjor høst. Når det er sagt, så er Bjørkøy en solid spiller på sitt beste, og jeg personlig håper han tar seg selv i nakken og aksepterer sin nye rolle i laget - hva enn den blir.

Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av Thor Gunnar
Først Vebjørn Hagen, så øyvind hoås, så rami shaaban, raymond kvisvik og nå bjørkøy.. hvem blir den neste? gashi eller wherman?

Og hva er fellestrekket med disse spillerene? Det var slik jeg ser det; lange perioder med slett innsats. Når spilleren ikke gidder å krige i en duell, ikke gidder hive seg etter en ball, og generelt ser giddalaus ut, da er ikke veien lang til å få publikum mot seg.

Til Hagens forsvar kan det vel kanskje sies at han kjørte på max, men det allikevel så tafatt ut.

Opprinnelig postet av Thor Gunnar
hvem blir den neste? gashi eller wherman?

Det blir den neste giddalause spillerene. Se på Multe, en teknisk undermåler med underlig kroppspråk og passningsfot fra h*lvete. Allikevel klarte han å bli en slags publikumsyndling på grunn av innsatsen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 jan 08, 20:05

Opprinnelig postet av HotDream
Undrer på hvem som blir neste mobbe-offer her inne om/når Jonna forsvinner ut dørene i FFK????

Vi har jo Kvisvik, da. Han har jo fått en del pepper tidligere og vil sikkert få masse pepper igjen.  Fofana? Har fått sine meldinger han også. Ramberg? PAC har vel fått høre det noen ganger. Stadheim? Vuorinen? Gardar?  Oioioi, det er mer enn nok å velge i her.

En ting er sikkert. Så lenge det finnes fotballspillere som vil spille for FFK er det hakkekyllinger nok  å ta av...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 08, 20:07

Opprinnelig postet av Solheim


det har seg faktisk ikke slik at ``vi`` tar loddtrekning om hvem vi ska ``hakke`` på neste gang osv...

Det er jeg klar over, men det dukker nok opp en som "trenger" litt dritt. Når det gjelder sutring så er vel faktisk de som ikke tåler at spillere sier "ting" i media (som antagelig også er vridd i rette interessante vinkel) som er de største sutrehuene. Makan til mangel på romslighet skal man lete lenge etter.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 jan 08, 20:08

Opprinnelig postet av HotDream
Undrer på hvem som blir neste mobbe-offer her inne om/når Jonna forsvinner ut dørene i FFK????

Nå må du gi deg da. Å kalle Bjørkøy et offer blir jo bare tull. Gutten er en reflektert fyr som tjener fett på å underholde oss enkle sjeler på tribunen, og når han ikke gidder å levere varene så har vi ikke så mange andre sanksjonsmuligheter enn å rope fra tribunene. Det vet han, og hva vi synes driter han en lang mars i, så lenge han føler han gjør det rette for seg.

Du må ikke tro han sitter å leser her inne og gråter seg i søvn. Han sitter sikkert rød i kjakene, fornøyd med en cafe-latte i hånda og myser på den fete bilen sin som står parkert utafor mens han gruer seg litt for å måtte reise til Fredrikstad i morra for å gjøre unna en hard kondisøkt.

 

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 08, 20:10
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av HotDream
Undrer på hvem som blir neste mobbe-offer her inne om/når Jonna forsvinner ut dørene i FFK????

Vi har jo Kvisvik, da. Han har jo fått en del pepper tidligere og vil sikkert få masse pepper igjen.  Fofana? Har fått sine meldinger han også. Ramberg? PAC har vel fått høre det noen ganger. Stadheim? Vuorinen? Gardar?  Oioioi, det er mer enn nok å velge i her.

En ting er sikkert. Så lenge det finnes fotballspillere som vil spille for FFK er det hakkekyllinger nok  å ta av...

 

Ja, du har rett. Dessverre..


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 07 jan 08, 20:11
haha, vil du ha folk i klubben din som sutrer og klager indirekte over treneren og forsterkininger han gjør?
trudde ikke den rasen fantes.. om du ikke heier på Liverpool da, da faller alle bitene på plas..

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jan 08, 20:13
Endret: 07 jan 08, 20:19
Opprinnelig postet av HotDream
Når det gjelder sutring så er vel faktisk de som ikke tåler at spillere sier "ting" i media (som antagelig også er vridd i rette interessante vinkel) som er de største sutrehuene. Makan til mangel på romslighet skal man lete lenge etter.

Som regel så ser folk igjennom fingrende når dette skjer én gang, men når dette skjer gjentatte ganger, ja, da begynner folk å reagere. I Bjørkøy sitt tilfelle har han blitt sitert i samtlige riksmedium, samt han har også fremstått som bitter og misfornøyde på direktesendt tv etter kampslutt. Da er det ikke rart at folk blir misfornøyde med ham. Det hjelper selvsagt heller ikke på at han faktisk (så å si) var enig med en annen klubb om å forlate FFK, dog skal Eggen Jr ha langt mer på pukkelen for at dette lakk så til de grader ut i media.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 jan 08, 20:31

Opprinnelig postet av HotDream
Jeg skal stave det for de som tydligvis prøver å gjøre ordet idiot til akseptabel "sjargong" om navgitte personer: Det er den vanlige oppfattelsen av hva ordet betyr idag som teller. Å grave fram flere tusen år gamle tolkninger for å forsvare den slags drittkasting blir for dumt. Du kan f.eks prøve, som sjef, å kalle en av dine ansatte for idiot muntlig eller skriftlig. Hjelper mye med Wikipedia-tolkninger når vedkommende drar deg til ansvar for det du har sagt eller skrevet.

Nå er trollinga di blitt kjedelig....du må koke ihop noe bedre enn dette synes jeg.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 08, 20:39

Opprinnelig postet av Solheim
haha, vil du ha folk i klubben din som sutrer og klager indirekte over treneren og forsterkininger han gjør?
trudde ikke den rasen fantes.. om du ikke heier på Liverpool da, da faller alle bitene på plas..

Det har jeg faktisk ikke sagt så mye om. Poenget mitt er at for meg så er det veldig veldig langt fra det å være uenig med folk og det å kalle folk for idioter. Du syns kanskje alle som ikke er enig med deg, som ikke støtter samme lag o.s.v. er idioter du?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 08, 20:40
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av HotDream
Jeg skal stave det for de som tydligvis prøver å gjøre ordet idiot til akseptabel "sjargong" om navgitte personer: Det er den vanlige oppfattelsen av hva ordet betyr idag som teller. Å grave fram flere tusen år gamle tolkninger for å forsvare den slags drittkasting blir for dumt. Du kan f.eks prøve, som sjef, å kalle en av dine ansatte for idiot muntlig eller skriftlig. Hjelper mye med Wikipedia-tolkninger når vedkommende drar deg til ansvar for det du har sagt eller skrevet.

Nå er trollinga di blitt kjedelig....du må koke ihop noe bedre enn dette synes jeg.

He he, fikk ihvertfall det svaret jeg regnet med, eller var det mangel på svar jeg regnet med tro? Husker ikke


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jan 08, 20:47
Endret: 07 jan 08, 20:55
Opprinnelig postet av HotDream
Poenget mitt er at for meg så er det veldig veldig langt fra det å være uenig med folk og det å kalle folk for idioter

Skal gi deg rett i at ordet `idiot` ikke akkurat passer seg i denne situasjonen. I det hele tatt er det et ord som sjeldent egner seg på trykk.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 07 jan 08, 20:56
Begynner ikke denne "idiotiske" diskusjonen å spore av nå?? 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 jan 08, 21:22

Opprinnelig postet av HotDream
He he, fikk ihvertfall det svaret jeg regnet med, eller var det mangel på svar jeg regnet med tro? Husker ikke

Det er du som driver med juridisk syning uten å være jurist eller på noen annen måte back`e opp påstanden din med noen fakta. Lykke til i jakten med å finne noen som er dømt for å kalle en annen en idiot eller tilsvarende.

Hva om jeg finner en 4-5 stykker av dere og kaller dere idioter hele gjengen? Så kan dere gjøre et gruppesøksmål ut av det? Så kan vi se om det blir tatt ut tiltale eller om du bare prater tull?

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 07 jan 08, 21:23
det er jo en idiotisk uttalelse og om du kan dra den derfra så ja kanskje han er en idiot..

og nei jeg har da aldri sagt at ``alle andre`` er idoter hvis de ikke heier på united osv...

lever du under ei bru?

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 jan 08, 09:01

Opprinnelig postet av HotDream
Definisjonen har du sikkert funnet på Wikipedia. Dermed er det meste sagt om det.

Wikipedia? Er ikke det et sted man selv skriver inn det man mener er passende?

Er det ingen som har lest ex-phil her da? "Idiot" betydde opprinnelig en person som ikke bryr seg om politikk, dvs bare bryr seg om seg selv og sine egne snevre interesser, altså en som ikke forstår (eller bryr seg om) at han er en del av et samfunn, en større helhet, og at denne helheten må fungere godt hvis han selv skal kunne ha det godt.

Har inntrykk av at det ikke er noen manko på folk som tenker kun på seg og sitt i dag, som slett ikke forstår at de selv må ta et visst ansvar for det samfunnet og det miljøet de lever i om det skal være et trivelig sted for dem selv å være. En som f.eks slenger søppel fra seg hvor som helst og overalt, og deretter klager over alt søppelet som ligger og flyter overalt.

En idiot av en fotballspiller blir således en som ikke forstår at laget som helhet må fungere hvis det skal bli seier, men som heller bare løper og sparker ballen som han selv har lyst til, uten tanke på laget. Omtrent slik Drillo var som spiller. Klassisk idiot.

Jeg kan ikke se at Jonna kvalifiserer til idiot når han veier betydningen av å delta i enkelte treningskamper mot risikoen for å ikke være 100% fit ved sesongstart. Det er da ganske klart at Jonna hadde vel så mye laget som sine egne interesser for øyet her, selv om han og trener Grønhagen kanskje ikke vurderte situasjonen helt likt.

 

Opprinnelig postet av HotDream
Undrer på hvem som blir neste mobbe-offer her inne om/når Jonna forsvinner ut dørene i FFK???? 

Godt spørsmål. Jeg tror lokale spillere som ennå ikke har vist fram legendetakter ligger svett an. En av de to unge keeperne våre, kanskje. Det er vel bare å vente til en av dem gjør en middels kamp, så er vi i gang...

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 08 jan 08, 09:52

Nå har jeg ikke lest igjennom alle de siste postene, så det er en viss fare for at jeg gjentar noe som allerede er sagt. Sjekk hva vår nye Barsom sier om innstilling til trening og kamp:

"Seriøs og ambisiøs

– Det er alltid kamp om plassene. Hvis noen er bedre enn meg på et lag, så forutsetter jeg at den blir valgt. Anders Grönhagen er så klok at han lar de beste spillerne spille. Det så vi flere eksempler på i fjor.
Barsom legger ikke skjul på at han tar fotballen seriøst. Og samtidig forventer at lagkameratene gjør det samme.
– Du kan være så god du bare vil, men du når ikke toppen hvis ikke innstillingen er rett.
Er man ikke god nok må man trene mer enn de andre, kanskje spise annerledes og kanskje rett og slett sove mer, understreker han, og legger til at press og glede må gå hånd i hånd.
– Jeg spør meg selv om hva jeg vil med min fotball. Det bør alle gjøre. Det handler om en 100 prosent innstilling."

 

 

Her har vår kjære Bjørkøy noe å lære ser det ut til. Nå skal jo Barsom ta seg av de unge sier han, så får vi bare håpe at Bjørkøy er ung nok.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f