Husk meg
Brukernavn
Passord

Bjørkøy - for en idiot!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 06 jan 08, 18:48

Opprinnelig postet av Vlad
mener dog at bjørkøy selv sa at overgangen til rbk strandet på lønns betingelsene.

Her er vel det eneste Jonna har sagt offentlig om RBK-overgangen:

"Når det er snakk om en kontrakt er ikke jeg i en posisjon at jeg kan kreve. De må tilby meg det de mener jeg er verd. I tillegg til at jeg må føle at de virkelig ønsker meg som spiller. Når tilbudet til Rosenborg ble som det ble brukte jeg ikke mer enn et sekund på å takke nei.

http://www.f-b.no/article/20080105/FFK/952189191

Det er vel en kombinasjon av lavere lønn og (det sportslige) det å ikke ville bli satset på (hentes inn i klassisk Eggen-stil som potet) som gjorde at han da sier nei. 

Ville du - eller noen andre her inne - byttet jobb til et firma der du får dårligere betalt og må jobbe med ting du ikke liker så godt som det du gjør i dag? 

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 jan 08, 19:30

Fortsatt god helg Denialsander.

Ting kan tolkes forskjellig, dårligere lønn er en ting det sportslige noe annet.

Bjørkøy var vel også i den posisjonen i FFK , da han forhandla med RBK at var en "potet".

Derfor velger jeg å tolke det dit hen at lønna avgjorde.

Dessuten som tidligere sagt, viser jeg til den jobben han gjorde for sin arbeidsgiver i høst.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 06 jan 08, 19:58

Jeg er overhodet ikke uenig i at han hadde en slett høstsesong. Men det hadde vel de fleste... Og jeg sier heller ikke at hans valg ikke er relatert til lønn, men at det var flere ting enn bare lønna som påvirket avgjørelsen.

En ting er forøvrig å være en god potet på FFK med relativt fast plass på høyrekantene - en annen er ting å være potet på et RBK-lag som i utgangspunktet (sannsynligvis) ikke har en fast plass engang innen rekkevidde...

Jeg er ikke fremmed for å kritisere FFKs spillere, på ingen måte, det har bare en tendens til å bli litt unyansert her inne - og da kan det være greit å være djevelens advokat noen ganger. :)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 06 jan 08, 20:31
Endret: 06 jan 08, 20:33
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Vlad
mener dog at bjørkøy selv sa at overgangen til rbk strandet på lønns betingelsene.

Her er vel det eneste Jonna har sagt offentlig om RBK-overgangen:

"Når det er snakk om en kontrakt er ikke jeg i en posisjon at jeg kan kreve. De må tilby meg det de mener jeg er verd. I tillegg til at jeg må føle at de virkelig ønsker meg som spiller. Når tilbudet til Rosenborg ble som det ble brukte jeg ikke mer enn et sekund på å takke nei.

http://www.f-b.no/article/20080105/FFK/952189191

Det er vel en kombinasjon av lavere lønn og (det sportslige) det å ikke ville bli satset på (hentes inn i klassisk Eggen-stil som potet) som gjorde at han da sier nei. 

Ville du - eller noen andre her inne - byttet jobb til et firma der du får dårligere betalt og må jobbe med ting du ikke liker så godt som det du gjør i dag? 

 



stemmer nok det. hadde han blitt tilbudt bedre lønn ,hadde han vel tolket det som et signal om å være meget høgt ønsket også. henger gjerne sammen.
og slik det er beskrevet i media var bjørkøys krav og rosenborgs tilbud veldig langt fra hverandre.

åkke som er vi ikke uenig i dette og jeg er glad han ikke går til rosenborg. men, er han misfornøyd med grønnis eller annet bør det holdes unna pressen,da det unektelig skaper et furte inntrykk av ham.beste for alle parter

utover det er det sant at det er bra at noen snur det litt på hue noen ganger...

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 06 jan 08, 21:32

Opprinnelig postet av Thor Gunnar
Først Vebjørn Hagen, så øyvind hoås, så rami shaaban, raymond kvisvik og nå bjørkøy.. hvem blir den neste? gashi eller wherman?

Og hva er fellestrekket med disse spillerene? Det var slik jeg ser det; lange perioder med slett innsats. Når spilleren ikke gidder å krige i en duell, ikke gidder hive seg etter en ball, og generelt ser giddalaus ut, da er ikke veien lang til å få publikum mot seg.

Til Hagens forsvar kan det vel kanskje sies at han kjørte på max, men det allikevel så tafatt ut.

Opprinnelig postet av Thor Gunnar
hvem blir den neste? gashi eller wherman?

Det blir den neste giddalause spillerene. Se på Multe, en teknisk undermåler med underlig kroppspråk og passningsfot fra h*lvete. Allikevel klarte han å bli en slags publikumsyndling på grunn av innsatsen.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 06 jan 08, 23:57
Opprinnelig postet av Patrioten
Czwartek: Viktigere å score flere mål
"FFK-veteran" Pål Andre Czwartek mener det er viktigere for FFK å score flere mål enn å slippe inn færre mål i sesongen som kommer.


Det er en ting som PAC sier her som er viktig i et lagspill som fotball:
Opprinnelig postet av FB
I går sa Grönhagen at han vil sørge for større konkurranse innad i laget. Det mener høyrebacken i utgangspunktet er positivt, men ikke for alle.
– Noen trenger trygghet, andre trenger et spark bak. Det er viktig å trykke på de rette knappene, sier Czwartek.


Jeg har sjøl vært trener i annen ballsport på halv-høyt nivå, og et PAC sier her stemmer mitt i prikken med mine egne erfaringer. Forskjellige type spillere vokser under forskjellige forutsetninger, og det er utrolig viktig som trener å forstå, og tilpasse seg de sosiale rammene som finnes i et lag.

Jeg tror nå Bjørkøy kan heve seg et hakk, nå som han har tenkt til å beholde lønn osv, og bli i FFK, og det var vel nettopp dette FFK i sin tid forsøkte å oppnå ved å gi ordentlig lønn... Det beste for spilleren Bjørkøy er jo selvfølgelig å gjøre det så godt som mulig for klubben FFK, og det tror jeg Bjørkøy skjønner godt.

Denne saken er mer av karakteren "mediehåndteringsproblem" enn noe annet. A-stallen bør ha en form for mediestrategi, det er tydelig.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 07 jan 08, 08:51

Syns navnet på denne tråden bør endres...Bjørkøys utspill er et resultat av ren frustrasjon, ikke at han er idiot.

En ting jeg aldri har forstått, når norske fotball-klubber syns en spiller ikke er god nok, hvorfor ikke si dette til spilleren FØR man henter inn forsterkninger? Behøver ikke være noe hemmelig over det. Like sikkert som det blir flott vær i fellesferien, dukker det opp frustrerte spillere i avisene og det begynner jeg å bli kraftig lei. Faan meg værre en Dallas (TV-serie på 80tallet basert på baksnakking), det får bli slutt på prekinga i krokene.

Men for å være ærlig tror jeg spilleroverganger er svært lite planlagt, man får et tilbud fra en agent og hiver seg på.

Respekt på klubb- not .

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 07 jan 08, 08:52

Kan ikke si jeg ser noe i denne artikkelen som gir grunn til å slenge dritt om Bjørkøy. En ganske triviell hverdagsartikkel om livet i FFK-leiren utenfor treningssesong. Ikke på langt nær det verste jeg har lest i f-b av spekulative oppslag heller.

Er det ikke pent ute nå, folkens, med all denne nysnøen?

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 07 jan 08, 10:10
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Er det ikke pent ute nå, folkens, med all denne nysnøen?

Hva smører du med ? ikke lilla?

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 07 jan 08, 10:32
Endret: 07 jan 08, 10:33
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Det som er litt av saken med Bjørkøy og Kvisvik den siste tiden, er jo at dem mellom linjene stadig setter spm tegn ved Grønhagen. Jeg er virkelig glad for at dem fleste stiller seg bak Grønhagen avgjørelser, så at det aldri blir tvil om hvem som er sjefen på Fredrikstad Stadion. Hvis så skjer, da får vi problemer.......

Jeg synes uansett årsak det er helt idiotisk å gå ut i media som Kvisvik og Bjørkøy har gjort i det siste. Om de er uenige med ledelsen på noen som helst måte, bør de holde dette for seg selv. og gjøre opp innad.
Dersom Bjørkøy eller Kvisvik er ute etter å offentlig vise at de mistrives i klubben, så er ikke dette noen positiv søknad til andre klubber heller. Ingen vil vel ha en sutrekopp som går til media så fort han får vondt i tåa fordi man måtte spille noen minutter på et "hardt" underlag.

Grow up sier jeg bare! 2008 er FFKs år! La oss ha positive og dyktige spillere i stallen og ikke fjompenisser som tenker mer på lønna og status enn på resultater.

---------------------------

FFK for alltid!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 07 jan 08, 10:58
Opprinnelig postet av Brukernavn
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Er det ikke pent ute nå, folkens, med all denne nysnøen?

Hva smører du med ? ikke lilla?

Hvis jeg ikke kan smøre med rødt så lar jeg skiene stå.

Næ, hva skal man si? 2007 endte på et vis som et hvileår for FFK. Får håpe 2008 blir friskere. Da tror jeg Grønhagen må få hele laget til å fungere bedre kollektivt. Jeg blir ikke overrasket om laget har en ny kaptein når sesongen starter opp igjen. Men ellers håper jeg Jonna tar opp kampen om en plass på sentral midtbane. Greit nok at Wehrman og Gashi er gode spillere, men heller ikke de to presterer alltid på topp. Det er viktig å ha gode alternativer å kunne variere med. Barsom blir sikkert en fin forsterkning, men han er vel ingen supermann som gjør alt på egenhånd han heller. Hard konkurranse om ALLE plasser på laget er bra. At det blir litt smågnisning i spillertroppen og at sensasjonskåte medier finner ett og annet å skrive om i blant, det er sånt som hører med. Spillerne må tåle presset, og vi fans må tåle at enkelte spillere i blant sier hva de mener til mediene. Det hadde i grunnen vært litt kjedelig om de aldri gjorde det.

Men med all respekt osv, jeg tror ikke - om man ser godt etter - at man lett finner så mange idioter i A-stallen til FFK.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 07 jan 08, 12:07
-Odense snuser på Jonna

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jan 08, 15:39

Opprinnelig postet av RuneT

Jeg synes uansett årsak det er helt idiootisk.....osv osv

Jeg for min del syns det er helt idiotisk å kalle normale mennesker for idiot. Kan ikke forstå at f.eks tittelen på denne tråden har passert moderatorene uten anmerkning. Er det helt greit å kalle Jonna eller andre for idiot???


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 jan 08, 16:39

Opprinnelig postet av HotDream
Jeg for min del syns det er helt idiotisk å kalle normale mennesker for idiot. Kan ikke forstå at f.eks tittelen på denne tråden har passert moderatorene uten anmerkning. Er det helt greit å kalle Jonna eller andre for idiot???

Tja, har det vært en mer passende stund? En idiot er pr.definisjon en person som mangler profesjonell dyktighet.

Etter Jonnas innsats i høst, sutring om andre spillere som tar plassens han og hans talentløse oppførsel overfor media/f-b, så passer vel betegnelsen idiot som hånd i hanske.

 

 

 

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jan 08, 17:21
Synes du har skrevet to meget treffende innlegg på rad nå, TgfkaFFK. Særlig ditt forrige i denne tråden var jeg 100% enig i.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 07 jan 08, 17:44
En kan jo begynne å lure på hva slags agenter/rådgivere de har. Synes det blir fler og fler spillere som syter i media. Kan det være taktiske utspill? Eller bare idioti?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 07 jan 08, 18:01

Opprinnelig postet av benksliter`n
En kan jo begynne å lure på hva slags agenter/rådgivere de har. Synes det blir fler og fler spillere som syter i media. Kan det være taktiske utspill? Eller bare idioti?

Det er ett betimelig spørsmål. Det kan jo være at noe av de drar en liten "Zlatan"; De har blitt enige med en ny klubb på bakrommet  og lager kvalm i den nåværende klubben for å få ned prisen, sånn at det er rom for litt bedre personlige betingelser.

Jonna har uansett ikke så mye å tape på å vingle og rote akkuratt nå. Han har tross alt tre år igjen av kontrakten, så skulle det skjære seg med ny klubb, så har han god tid til å fikse på ryktet sitt:

Et par tv-taklinger, 3 sugende løp hjemover og litt kjeft til medspillere, så er han kul igjen!

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


guggen

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jan 05
Innlegg: 29

Lagt til: 07 jan 08, 19:24
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av HotDream
Jeg for min del syns det er helt idiotisk å kalle normale mennesker for idiot. Kan ikke forstå at f.eks tittelen på denne tråden har passert moderatorene uten anmerkning. Er det helt greit å kalle Jonna eller andre for idiot???

Tja, har det vært en mer passende stund? En idiot er pr.definisjon en person som mangler profesjonell dyktighet.

Etter Jonnas innsats i høst, sutring om andre spillere som tar plassens han og hans talentløse oppførsel overfor media/f-b, så passer vel betegnelsen idiot som hånd i hanske.

 

 

 

 

Betegnelsen idiot ble opprinnelig brukt om en person med en IQ under en viss skåre. Definisjonen av idiot har altså ingenting med profesjonalitet å gjøre.

 

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 jan 08, 19:41
Opprinnelig postet av guggen

 Betegnelsen idiot ble opprinnelig brukt om en person med en IQ under en viss skåre. Definisjonen av idiot har altså ingenting med profesjonalitet å gjøre. 

Neiiiiida. Det er vel heller slik at din definisjon av ordet ikke er helt "opprinnelsen", vel, iallefall ikke i bruken av ordet FØR det ble innført i medisin og psykologi århundrer etter den opprinnelige definisjonen av ordet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Idiot

"Idiot is a word derived from the Greek ἰδιώτης, idiōtēs ("person lacking professional skill," "a private citizen," "individual"), from ἴδιος, idios ("private," "one`s own").["

"In 19th and early 20th century medicine and psychology, an "idiot" was a person with a very severe mental retardation or a very low IQ level, as a sufferer of cretinism, defining idiots as people whose IQ were below 20 (with a standard deviation of 16);"

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jan 08, 19:43
Endret: 07 jan 08, 19:45
Opprinnelig postet av guggen
Betegnelsen idiot ble opprinnelig brukt om en person med en IQ under en viss skåre. Definisjonen av idiot har altså ingenting med profesjonalitet å gjøre.

Nja, du er litt ute på dypt vann her.

Din definisjon oppstod gjennom den moderne psykologien på 1800 og 1900-tallet, altså at idiot betyr en person med meget lav IQ, mens opprinnelig er idiot avledet blant annet fra greske ἰδιώτης, idiōtēs ("person lacking professional skill," "a private citizen," "individual"). Ordet har også latinske og franske røtter.

Kilde: en.wikipedia.org/wiki/Idiot

Edit. Denialsander er en IDIOT!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f