Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet har åpnet - spillere ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 24 24

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 feb 08, 13:41
Opprinnelig postet av Shadar

Hvis jeg kunne velge mellom en spiller på 24 år, og en på 33 år og de var omtrent like gode, så er ikke jeg i tvil om hvem jeg hadde foretrukket.. Jeg vil påstå at Morten M. Skjønsberg er i en fantastisk mye bedre forhandlingsposisjon enn PÅl Andre Czwartek selv om det skulle stemme at han ikke er noe særlig bedre (Noe jeg er helt uenig i).

 

Selvsagt hadde jeg også velga en som var yngre. Men Skjønsberg er ikke så god at han bør skrike opp om bedre lønn er min mening, bare p.g.a. lang fartstid i klubben. Prestasjonene hans bør stå i stil til lønna.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 feb 08, 14:10

Synes dette utspillet til Skjønsberg, er egentlig god nok grunn til ikke å "signe" han.

Lønn for "lang" og tro tjeneste og ikke etter kvalitet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 31 jan 08, 20:02

Opprinnelig postet av Costanza

De klarer sikkert å jobbe parallelt med Bjørkøy/Jensen-saken og en midtstopper-erstatter nå i timene frem til vinduet stenger. Sikkert rimelig hektiske timer for ledelsen og neglebitende spennende for supporterne som allerede er i harnisk.

http://www.bold.dk/nyt/?vis=79216

De jobber parallelt ja.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 31 jan 08, 20:10
Lillejord har litt å gjøre med andre ord, ettersom han er agenten til både Jonna og Håland

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 31 jan 08, 20:20
Får håpe han har tunga rett i munn da. Ellers kanskje Bjørkøy havner i Viking og Håland et annet sted

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 31 jan 08, 12:50

Opprinnelig postet av eliot
Nå som det ser ut til at FFK mister Bjørkøy,  Må vi ikke glemme at han scora bare to mål mindre enn toppscoreren i FFK.
Har FFK noen som kan overta denne rollen?

Rollen som straffeskytter er det sikkert mange som kan overta.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 31 jan 08, 13:31
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av eliot
Nå som det ser ut til at FFK mister Bjørkøy,  Må vi ikke glemme at han scora bare to mål mindre enn toppscoreren i FFK.
Har FFK noen som kan overta denne rollen?

Rollen som straffeskytter er det sikkert mange som kan overta.

Har ikke oversikten, men alle målene var ikke fra 11 merket.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 31 jan 08, 15:00
Opprinnelig postet av eliot
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av eliot
Nå som det ser ut til at FFK mister Bjørkøy,  Må vi ikke glemme at han scora bare to mål mindre enn toppscoreren i FFK.
Har FFK noen som kan overta denne rollen?

Rollen som straffeskytter er det sikkert mange som kan overta.

Har ikke oversikten, men alle målene var ikke fra 11 merket.

4 straffemål og 3 spillemål om jeg husker rett. Mange som scoret 3 mål ifjor, og å sette 4 straffer av 5 mulige bør du ikke hete Jon Anders Bjørkøy for å greie. Forstår ikke problemet ditt.....


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 jan 08, 14:47
Opprinnelig postet av Costanza

Så du er ikke fornøyd før vi eventuelt setter ny norsk rekord i overgangssum for en back? FFK kommer garantert ikke til å bruke i nærheten av 8-10 mill på en venstreback.

 

 

Selvfølgelig gjør de ikke det. Men jeg vil ikke si at FFK er flinke til å lete etter v.backer heller. Noen bra må det vel finnes i denne verden ?? Og det til en mer riktig pris for FFK sin del ( men det virker ikke slik ).


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jan 08, 13:56
Endret: 30 jan 08, 13:57

Opprinnelig postet av Fredd
Er skeptisk til dette, men hvis vi kan få Ophaug og penger, som vi kan bruke på en god v-back, for Bjørkøy så synes jeg det er greit...

Det er naturligvis en forutsetning. Men så er også Bjørkøy prissatt til ca 8 mill, mens jeg aldri kan tenke meg en skadeforfulgt forsvarsspiller på over 30 år som er reserve på laget kan prissettes til særlig mer enn 1-2 mill. En slik byttehandel bør i hvert fall sikre oss en gevinst på ca 5 mill. Og da slipper vi også veldig store lønnskostnader (Bjørkøy er muligens den i klubben med høyest lønn).

Vi bør da ha mer enn nok midler til å hente en habil venstreback (hvis vi klarer å finne en) i tillegg til at vi får Ophaug som en rutinert og solid forsvarsspiller som kan løse oppgavene bra både i midtforsvaret og på høyreback.

 

 


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 jan 08, 13:52

Jeg også liker å tenke slik Dracula, men det er så lett å glemme hva det gjør for troppen å ha en spiller der som ikke trives og vil bort. Det smitter over på de andre og forsurner miljøet. Da er man kanskje tjent på å fire på kravene og satse nytt..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 jan 08, 13:58
Opprinnelig postet av Shadar

Jeg også liker å tenke slik Dracula, men det er så lett å glemme hva det gjør for troppen å ha en spiller der som ikke trives og vil bort. Det smitter over på de andre og forsurner miljøet. Da er man kanskje tjent på å fire på kravene og satse nytt..

Jeg synes nå Jonna har spilt tålig bra på h.back . Er ikke sikkert han hadde vært så sur der som på h.midtbane hvor han mistrives til de grader.


Fotball_fan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 jan 08
Innlegg: 1

Lagt til: 30 jan 08, 14:53
Opprinnelig postet av Costanza

Litt mer her.

Bjørkøy var visst i Odense på fredag for å se på forholdene. OB vet hva FFK krever, og siden de nå tar turen til Fredrikstad så virker det for meg som dette sannsynligvis går i boks. Med eller uten Jan Tore Ophaug (liker ikke at han har slitt veldig mye med skader de siste årene).

 

 

 

Ser det er mange som mener han er "skadeforfulgt". Ophaug har overhodet ikke vært skade før denne nå i høst, så det må vel være en drøy overdrivelse å kalle ham forfulgt.... Tross at han da var ute siste halvdel av sesongen (han trente igjen for fullt akkurat da sesongen var over), har han oppnådd 99 obligatoriske kamper for OB på 2,5 år! Det tyder vel ikke akkurat på at han har ligget på sykestua de siste årene. Til sammenligning spiller de i norsk tippeliga 26 kamper i serien i året.... med cupkamper kommer vel de fleste lag opp i 30 kamper. Så hvis skadehistorikken er det hardeste motargumentet, er vel ikke det det mest hardtslående.

Når Ophaug nå er reserve, skal man også huske på hvem han konkurrerer mot på høyrebacken - Thomas Helveg, gammel Odense-gutt med tilnærmet legendestatus både i byen og dansk fotball, etter karriere med blant annet 7 år i Milan, og kom fra en tysk Bundelisga-klubb til OB. Han er også på landslaget(har godt over 100 kamper) når han ikke er skadet. Så helt ærlig....


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 jan 08, 20:25

Opprinnelig postet av Holters
Griser flyr og gresset blir blått den dagen Lyn, Aalesund eller Molde klarer å få fatt i Peter Ijeh. Kommer i så fall til å bli en av tidenes mest overraskende og sinnssyke overganger. Foruten Årst til Start, som også kom som lyn fra klar himmel, så kan jeg ikke komme på en norsk overgang som ville ha sjokkert meg mer.

Til nå i sesongforberedelsen, så har Lyn og Molde snappet spillere foran nesen til FFK. Ijeh kan velge Lyn pga av alle Nigerianerene som er der fra før og pga at han ønsker å bo i en storby. Lyn har vel penger på bok etter alle store salg de har foretatt. Molde har Røkke som har vist historisk hvor mye penger han er villig å bruke på sitt kjære Molde 

Aalesund er kanskje litt mere tvilsomt.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 09 jan 08, 20:39
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Holters
Griser flyr og gresset blir blått den dagen Lyn, Aalesund eller Molde klarer å få fatt i Peter Ijeh. Kommer i så fall til å bli en av tidenes mest overraskende og sinnssyke overganger. Foruten Årst til Start, som også kom som lyn fra klar himmel, så kan jeg ikke komme på en norsk overgang som ville ha sjokkert meg mer.

Til nå i sesongforberedelsen, så har Lyn og Molde snappet spillere foran nesen til FFK. Ijeh kan velge Lyn pga av alle Nigerianerene som er der fra før og pga at han ønsker å bo i en storby. Lyn har vel penger på bok etter alle store salg de har foretatt. Molde har Røkke som har vist historisk hvor mye penger han er villig å bruke på sitt kjære Molde 

Aalesund er kanskje litt mere tvilsomt.

Joa, det er mange klubber som har litt penger her og der, det er ikke det som er tingen, men at disse klubbene skal klare å karre til seg en så sinnssykt god klassespiller som Ijeh faktisk er, det er for meg helt uforståelig. Jeg skjønner at Viking ikke vil selge til andre gullkandidater, og at den utenomsportslige Ijeh ikke er svigemors drøm, men det må da være fullstendig mulig for Ijeh å spille i en annen toppklubb i Skandinavia (eller en mellomstor klubb i Europa). Så god er han faktisk. Eminente avslutningsferdigheter!

jeg hadde i alle fall blitt sykt overrasket.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 jan 08, 17:48
Endret: 09 jan 08, 17:48
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n

Jeg stoler ikke på at de spissene vi har i troppen nå er gode nok. Skulle ønsket meg en ny spiss.

I superetten og Häcken har vi en braseliansk måljeger som kom sommeren 2007.

José de "Paulinho" Oliveira 21 år gammel.

13 mål 5 assist på 17 kamper. (2 frisparkmål og en straffe)


Andreas Tegström scoret 22 mål på 22 kamper for Sandefjord på tilsvarende nivå i norsk fotball...

For og ikke å snakke om Heavy....

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TP i år, og det skal bli HamKam...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet



Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 24 24

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340