Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet har åpnet - spillere ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 23 6

JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 28 jan 08, 22:48
Er Piiroja på treningene om dagen? Jeg har hørt noe om at han enten trener, skal trene, eller har trent med Watford?

---------------------------

FFK og Leeds United


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jan 08, 07:58

Odense virker ivrige på å kjøpe Bjørkøy før 31. januar (da stenger overgangsvinduet for danske klubber). Ophaug motsatt vei i en byttehandel + et kraftig mellomlegg til vår fordel naturligvis (Bjørkøy har mange millioner høyere verdi enn Ophaug) høres ut som en OK deal.

Ophaug vil være et greit alternativ på midtstopperplass og høyreback (Czwartek trenger litt konkurranse), men da vil det fortsatt være et skrikende behov for en venstreback. Og egentlig en midtbanespiller til også...

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 jan 08, 08:39
Hadde ikke sagt nei takk til den byttehandelen der. Hvis vi får en del penger i mellom også så er jo det ypperlig. Har altid hatt sansen for Ophaug, håper han kan bli brukt på høyreback hvis vi får han hit..

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 30 jan 08, 08:58
Det gjenstår å se om Odense er villige til å matche hans lønn da, er de en rik klubb? ;)

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 jan 08, 09:36
Endret: 30 jan 08, 09:49

M.a. o uansett utfall av denne saken haster det med venstreback.

Opphaug, som høyreback og backup som midtstopper. Greit nok, men...får FFk nok gryn inn i kassa så, ok.

Likevel Ophaug, skadeforfulgt, få kamper forrige sesong. Ser ikke helt noen annen fordel ved det salget/byttet enn å tjene penger. ( PS dersom det ikke er noe sant i Raio i ryktene om Watford )

Hadde FFK derimot sagt Bjørkøy til OB og Chris Sørensen til FFK, hadde jeg jubla.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jan 08, 12:43

Litt mer her.

Bjørkøy var visst i Odense på fredag for å se på forholdene. OB vet hva FFK krever, og siden de nå tar turen til Fredrikstad så virker det for meg som dette sannsynligvis går i boks. Med eller uten Jan Tore Ophaug (liker ikke at han har slitt veldig mye med skader de siste årene).

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 30 jan 08, 13:03
Endret: 30 jan 08, 13:04
Hva skal vi med Ophaug? Ikke er han en klassespiller som virkelig vil heve laget, ikke er han en typisk høyreback, og vi har fra før av 4 stoppere i stallen... Ophaug er en grei spiller, men det er da andre posisjoner vi trenger å forsterke først?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 jan 08, 13:07

Opprinnelig postet av Holters
Hva skal vi med Ophaug? Ikke er han en klassespiller som virkelig vil heve laget, ikke er han en typisk høyreback, og vi har fra før av 4 stoppere i stallen... Ophaug er en grei spiller, men det er da andre posisjoner vi trenger å forsterke først?

Helt enig, + at han har vært skada og er snart 31 ( mars ) tilsier at vi bør holde oss unna.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jan 08, 13:15
Endret: 30 jan 08, 13:16

Opprinnelig postet av Holters
Hva skal vi med Ophaug? Ikke er han en klassespiller som virkelig vil heve laget, ikke er han en typisk høyreback, og vi har fra før av 4 stoppere i stallen... Ophaug er en grei spiller, men det er da andre posisjoner vi trenger å forsterke først?

Slipper heller ikke jubelen løs om vi får tak i Ophaug. Men det er også noen positive sider ved ham: han er norsk, kan bekle to posisjoner (tror han har spilt mest høyreback i Odense), vil være en rimelig investering og har over tid spilt mange kamper for et Odense-lag som antakelig har det sterkeste forsvaret i SAS-ligaen. Skadene er for meg det største minuset.

Selvsagt er det viktigere med en venstreback nå, men å få inn en habil norsk spiller som kan utfordre Czwartek på høyreback og samtidig være et alternativ på stopperplass, er nesten akkurat hva vi trenger i mine øyne. Det er ikke heldig at Czwartek er uten reell konkurranse på høyreback, og i midtforsvaret er Martinsen et stort spørsmålstegn og da har vi bare tre andre stoppere i a-stallen. Vi er rett og slett tynt besatt i forsvarsleddet, og jeg har i hvert fall i hele vinter vært klar på at vi minst bør ha inn 2 nye. En venstreback + en høyreback/midtstopper er da i mine øyne det optimale.

Ophaug er en solid spiller.

 


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 jan 08, 13:47

Ophaug er vel ikke sterkere enn Sjøberg, som de lot gå.

Dersom ikke direkte pengenød, så benytt heller Bjørnøy på høyrebacken.

Har OB så vannvittig lyst på Bjørkøy, Ok Chris  Sørensen tilbake. ( dvs dersom Sørensen og FFK kan bli enige om betingelser) Ellers Bjørkøy, 3 år igjen av kontrakta, spiller i landslagstroppen () mange mill. Gjerne 10.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 30 jan 08, 13:52
Opprinnelig postet av dracula

 

Dersom ikke direkte pengenød, så benytt heller Bjørnøy på høyrebacken.

 

Får ikke håpe Bjørnøy skal spille.. 

Er skeptisk til dette, men hvis vi kan få Ophaug og penger, som vi kan bruke på en god v-back, for Bjørkøy så synes jeg det er greit...

---------------------------

Fredd


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 jan 08, 13:52

Jeg også liker å tenke slik Dracula, men det er så lett å glemme hva det gjør for troppen å ha en spiller der som ikke trives og vil bort. Det smitter over på de andre og forsurner miljøet. Da er man kanskje tjent på å fire på kravene og satse nytt..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 jan 08, 13:56
Opprinnelig postet av Fredd

Er skeptisk til dette, men hvis vi kan få Ophaug og penger, som vi kan bruke på en god v-back, for Bjørkøy så synes jeg det er greit...

Du vet vel at gode v.backer ikke vokser på trær ?? FFK har slitt i åretal med å finne en. Bertie kunne vært en hvis han ikke hadde blitt skada. Vi ender nok opp med en nødløsning på denne plassen atter engang er jeg redd for.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jan 08, 13:56
Endret: 30 jan 08, 13:57

Opprinnelig postet av Fredd
Er skeptisk til dette, men hvis vi kan få Ophaug og penger, som vi kan bruke på en god v-back, for Bjørkøy så synes jeg det er greit...

Det er naturligvis en forutsetning. Men så er også Bjørkøy prissatt til ca 8 mill, mens jeg aldri kan tenke meg en skadeforfulgt forsvarsspiller på over 30 år som er reserve på laget kan prissettes til særlig mer enn 1-2 mill. En slik byttehandel bør i hvert fall sikre oss en gevinst på ca 5 mill. Og da slipper vi også veldig store lønnskostnader (Bjørkøy er muligens den i klubben med høyest lønn).

Vi bør da ha mer enn nok midler til å hente en habil venstreback (hvis vi klarer å finne en) i tillegg til at vi får Ophaug som en rutinert og solid forsvarsspiller som kan løse oppgavene bra både i midtforsvaret og på høyreback.

 

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 jan 08, 13:58
Opprinnelig postet av Shadar

Jeg også liker å tenke slik Dracula, men det er så lett å glemme hva det gjør for troppen å ha en spiller der som ikke trives og vil bort. Det smitter over på de andre og forsurner miljøet. Da er man kanskje tjent på å fire på kravene og satse nytt..

Jeg synes nå Jonna har spilt tålig bra på h.back . Er ikke sikkert han hadde vært så sur der som på h.midtbane hvor han mistrives til de grader.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 30 jan 08, 14:07
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Du vet vel at gode v.backer ikke vokser på trær ?? FFK har slitt i åretal med å finne en. Bertie kunne vært en hvis han ikke hadde blitt skada. Vi ender nok opp med en nødløsning på denne plassen atter engang er jeg redd for.

Vet at det ikke vokser på trær ja, men vi trenger en spiller på den plassen. Er også redd for en nødløsning, men hvis vi selger Bjørkøy så er det ikke pengene det skal stå på.

---------------------------

Fredd


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 jan 08, 14:27
Opprinnelig postet av Fredd

Vet at det ikke vokser på trær ja, men vi trenger en spiller på den plassen. Er også redd for en nødløsning, men hvis vi selger Bjørkøy så er det ikke pengene det skal stå på.

Si hvis vi sitter igjen med 5 mill., får vi i det hele tatt noen bra v.back for det ?? Tvilsomt spør du meg. Vi må nok opp mot en spiller rundt 8-10 mill. før det er noe å rope hurra for.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jan 08, 14:30
Endret: 30 jan 08, 14:30
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Si hvis vi sitter igjen med 5 mill., får vi i det hele tatt noen bra v.back for det ?? Tvilsomt spør du meg. Vi må nok opp mot en spiller rundt 8-10 mill. før det er noe å rope hurra for.

Så du er ikke fornøyd før vi eventuelt setter ny norsk rekord i overgangssum for en back? FFK kommer garantert ikke til å bruke i nærheten av 8-10 mill på en venstreback.

 

 


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 jan 08, 14:46

5 mill igjen, dårlig regnestykke. Sjøl utfra egne begrengninger.

Bjørkøy min 8 mill, Ophaug 1-2 mill, sitter da igjen med min 6 mill.

Min 6 + Ophaug for Bjørkøy bør være ett minium krav. Helst mer.

Tror faktsik Bjørkøy kunne ha funnet seg til rette på h.back, spesielt dersom det er denne plassen som hareide vil benytte han på.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 jan 08, 14:47
Opprinnelig postet av Costanza

Så du er ikke fornøyd før vi eventuelt setter ny norsk rekord i overgangssum for en back? FFK kommer garantert ikke til å bruke i nærheten av 8-10 mill på en venstreback.

 

 

Selvfølgelig gjør de ikke det. Men jeg vil ikke si at FFK er flinke til å lete etter v.backer heller. Noen bra må det vel finnes i denne verden ?? Og det til en mer riktig pris for FFK sin del ( men det virker ikke slik ).



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 23 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340