Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan-rettssaken

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 16 5

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 feb 08, 23:56
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Hvorfor det?

 

Han er tiltalt, ikke dømt! Så sant han ikke er dømt, er han uskyldig til det motsatte er bevist, ikke som USA, hvor du er skyldig til det motsatte er bevist!



Det er nettopp det som er poenget mitt. Å gi sin fulle støtte til en person som sitter tiltalt i en så alvorlig sak blir for dumt. Hva om han blir dømt? Vil dere fortsatt støtte ham?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 12 feb 08, 00:04

Det må da være greit å gi Morgan Andersen litt medmenneskelig støtte? Han har tross alt ikke drept noen.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 12 feb 08, 09:21
Endret: 12 feb 08, 09:39
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Han er tiltalt, ikke dømt! Så sant han ikke er dømt, er han uskyldig til det motsatte er bevist, ikke som USA, hvor du er skyldig til det motsatte er bevist!

Det amerikanske rettsystemet er bygd på samme prinsipper som vårt - Presumption of innocence. Det står ikke noen sted eksplisitt at man er uskyldig til det motsatte er bevist, men det kommer klart frem av 5., 6., og 14. artikkel i den amerikanske grunnloven.

Les mer her hvis du gidder.


Eller her

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 12 feb 08, 10:04

Greit at enkelt personer støtter M.A. Det er jo en sjølsagt menneskerett.

Men,.............. det blir for dumt når  styremedlemmer i Plankehaugen er sentrale i denne støtten. Det er da ikke til å unngå at Plankehaugen blir knyttet opp mot denne støtten, sjøl om f.eks S:S forsøker å bedyre at hun handler som enkeltperson.

Det er denne koblingen mellom Plankehaugen og den ubetinga støtten til M.A som er betenkelig og egentlig litt absurd, det er jo LYN sine supportere som eventuellt burde støtte M.A. ( dersom noen kan/ vil uttale i denne saken).

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 feb 08, 11:25
- Morgan.., starter Holden, før han raskt tar seg inn og unnskylder seg da han forstår at tonen plutselig er litt for uformel i en straffesak.

- Du kan gjerne kalle meg Morgan, kommer det raskt fra tiltalte.

- Det er jo hyggelig det, men i denne salen bruker vi som regel etternavn. I hvert fall foretrekker jeg det slik, svarer Holden.

www.vg.no/pub/vgart.hbs

Priceless!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 feb 08, 11:29
Opprinnelig postet av dracula

Men,.............. det blir for dumt når  styremedlemmer i Plankehaugen er sentrale i denne støtten.

Det blir enda dummere dersom vi skal kreve engasjements- og sakssølibat fra personer fordi de er medlemmer av PH. Det blir faktisk helt latterlig. Hvem vil være medlem i en frivillig organisasjon dersom de samtidig blir fratatt retten til å opptre som et enkeltindivid når de er ønsket?

I dette tilfellet har de spesifisert klart og tydelig at de er der som enkeltindivider og at PH ikke står bak aksjonen.  Tydeligere kan det ikke bli gjort.

Og ja, selvsagt vil noen "oppfatte" dem som PH og som en offisiell FFK-støtte. Men det bør overhodet ikke forhindre dem fra å delta.  

PH hadde kanskje skodd seg på å latt være å gitt dem tilgang til å låne/bruke TIFO-matriell, men jeg synes saken har fått helt ekstreme proposjoner blandt enkelte her inne - og vi ser jo at knivene kvesses med en gang det er mulig å vinkle noe negativt mot PH...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 12 feb 08, 11:52
Endret: 12 feb 08, 12:17
Lynbastionen har en småvittig oppsummering av rettsakens første dag.

EDIT: Morgan selv likte i hvert fall gårsdagens støtteaksjon om vi skal tro alltid like pålitelige Se & Hør.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 feb 08, 12:27
Endret: 12 feb 08, 12:31
"Aktor ville på sin side ha svar på om Solvang i sin tid låste Morgan Andersen inn på Stein Hoffs kontor, mens Hoff var sykemeldt. Det bekreftet Solvang." Solvang er billettsjef i Lyn...

www.f-b.no/article/20080212/FFK/493567999/1020/AKTUELT

- Jeg har låst døra! Billettsalget har vært synkende, så jeg slipper deg ikke ut før du har skaffet oss minst hundre millioner kroner, skal Solvang ha uttalt i frustrasjon over det lave publikumsoppmøtet.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 feb 08, 12:36
Mer småvittig fra Bastionen.no:
www.bastionen.no/artikkel.asp

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 feb 08, 12:39
Endret: 12 feb 08, 12:40
Morgan i form!

Fra FB:

Da dommeren lurte på om han ville ha en liten pause nummer to litt over kl. 11.00, svarte Andersen følgende:
- Jeg holder gjerne på litt til. Jeg har ventet på å få forklare meg i to år. Ingen har villet høre skikkelig på meg før i dag, sa Andersen med et smil.

Bastionens utsendte:
Dommeren: -Kan du forklare deg i ti minutter til før vi tar pause?
Morgan: -Jeg kan forklare meg i to år, her er det endelig noen som vil høre på meg!

Dette er jo ellers interessant (fra FB):
- Mikel skulle erstatte Roy Keane på Uniteds midtbane. Det sa sir Alex Ferguson til meg.

Om Mikels kontrakt med United, som Lyn og Andersen hjalp Mikel med å forhandle frem, sa Andersen dette:
- Han fikk tidenes beste avtale for en på hans alder. Bedre enn den første kontrakten for eksempel Ronaldo hadde med United, fortalte Andersen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 feb 08, 13:04

Dagbladet angående navnrotet Holden startet.

Dagbladet.no): Morgan Andersen står rakrygget i vitneboksen i Oslo tingrett. Det er ventet at han vil bruke hele dagen til å forklare seg om kontraktsrotet i Mikel-saken.
Han gjorde et tappert forsøk på å gjøre stemningen litt mindre formell i formiddag, mens aktor Svein Holden fyrte løs

- Du må gjerne kalle meg Morgan, sa han, henvendt til aktor.

- Nå bruker vi etternavn mens vi er her inne, svarte statsadvokat Svein Holden.

VG om akuratt det samme.

Morgan Andersen står særdeles rett i ryggen i tiltaleboksen og avgir en detaljert forklaring om hva som etter hans mening har foregått.

Det er periodevis en svært gemyttelig tone mellom statsadvokat Svein Holden og tiltalte Morgan Andersen.

- Morgan.., starter Holden, før han raskt tar seg inn og unnskylder seg da han forstår at tonen plutselig er litt for uformel i en straffesak.

- Du kan gjerne kalle meg Morgan, kommer det raskt fra tiltalte.

- Det er jo hyggelig det, men i denne salen bruker vi som regel etternavn. I hvert fall foretrekker jeg det slik, svarer Holden.

Samme hendelse, men motstridende formulering og annet bilde av situasjonen..

Hmm, media må jo gjøre hva de kan for å male Morgan som fanden selv. Håpeløst.


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 12 feb 08, 14:08
Synes for det meste media har tegnet et positivt bilde av Morgan i dag. Ser ut til at han er rakrygget og klar for å få frem sin versjon!

Forøvrig les FBs krimjournalist sin analyse etter første dag:
www.f-b.no/article/20080212/FFK/126317914/1009

Han utelukker i alle fall ikke frifinnelse, og det fra en fyr som har sett svært mange straffesaker...

La oss i alle fall håpe på frifinnelse, både for Morgan og FFKs skyld. Jeg personlig tviler på at Morgan har med viten og vilje forfalsket noen kontrakt. Men at noe har gått galt i det voldsomme kontraktsurret, kan man ikke se bort fra.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 12 feb 08, 15:39
- Ingen kan kreve Mikel-millioner

- I avtalen mellom Mikel, Chelsea, Manchester United og Lyn står det at ingen kan kreve millioner i Mikel-saken.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 12 feb 08, 16:30
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det må da være greit å gi Morgan Andersen litt medmenneskelig støtte? Han har tross alt ikke drept noen.



Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om folk er for eller mot MA. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de som støtter MA til enhver tid må vifte med FFK sine supportereffekter? Hvis privatpersoner som støtter MA absolutt må bruke supportereffekter hadde det vært mer logisk å vifte med Lyn sine supportereffekter. Så vidt jeg husker var det Lyn som tjente penger på denne overgangen og ikke FFK.

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 12 feb 08, 16:41
Stå på Morgan! Dette klarer du! Ikke noe som hadde vært bedre enn å fått deg igang igjen som direktør i FFK :)

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 12 feb 08, 17:34
Opprinnelig postet av Funk1
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det må da være greit å gi Morgan Andersen litt medmenneskelig støtte? Han har tross alt ikke drept noen.



Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om folk er for eller mot MA. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de som støtter MA til enhver tid må vifte med FFK sine supportereffekter? Hvis privatpersoner som støtter MA absolutt må bruke supportereffekter hadde det vært mer logisk å vifte med Lyn sine supportereffekter. Så vidt jeg husker var det Lyn som tjente penger på denne overgangen og ikke FFK.

I prinsippet  er jeg enig med deg i at man ikke bør å bruke klubbens effekter når man stiller som privatperson.

Men har ikke PH tidligere støttet MA i all ofentlighet? Hva er problemet nå? Har man blitt redd for at MA blir dømt likevel, og snudd?

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 12 feb 08, 20:10
Endret: 12 feb 08, 20:17
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men har ikke PH tidligere støttet MA i all ofentlighet? Hva er problemet nå? Har man blitt redd for at MA blir dømt likevel, og snudd?


Jeg tviler på at de har endret mening, eller blitt "redd" som du skriver, men forhåpentligvis har de lært en lekse etter oppstyret i september. Jeg tenker på gigantbanneret til støtte for MA som de hengte opp forann tribunen. Den gang fikk Plankehaugens styre mye, og etter min mening velfortjent kritikk. Styrevedtaket deres om å støtte MA i en sivil rettssak (en rettssak som ikke hadde noenting med FFK å gjøre) lå åpenbart langt utenfor styrets mandat.

Etter min mening skulle PHs formelle organer aldri ha blandet seg inn i denne saken i utgangspunktet.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 12 feb 08, 20:50

Nå er saken i gang og det jeg har mistenkt lenge er i ferd med å vise seg. Selvom Morgan er tiltalt er det mange større skurker her som slipper unna. Det virker også som om de fleste kommentatorene er mindre opptatt av om Morgan er skyldig eller ikke, men mest opptatt av det skitne spillet rundt fotballtalenter som begynner å tre fram.

Lurer på om noen i Lyn - kanskje Morgan, kanskje noen andre - har tenkt at her skal vi prøve å skrape til oss litt av alle penga som flyter rundt på en kreativ måte. Litt som når dopselgere prøver å snike til seg litt ekstrafortjeneste ved å lure unna litt.... Nå fikk jo Lyn penger, men Morgan havna i fella. Håper at kommer fram mer om hvordan agentene jobber. Noen bruker begrepet slavehandel om de afrikanske talentene som kommer til Europa. Er det noen slavehandlere her må det jo være agentene.

På Bakrommet på NRK2 i kveld var det lederen av Bastionen som måtte snakke om saken og heldigvis ikke noen fra PH.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 12 feb 08, 21:11
Opprinnelig postet av Holters
Mer småvittig fra Bastionen.no:
www.bastionen.no/artikkel.asp


Haha, den Lyn-spalten er genial. bra oppsummering.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 feb 08, 21:46

Så innslaget på TV2-sporten nå. Etter å ha lest så godt som samtlige artikler på nett og ikke minst hørt på NRK på radio hadde de fleste rapportert om en skarp og sanset Morgan som svarte godt for seg.

TV2-sporten?  De meldte at Morgan hadde fått kjørt seg og fikk han - igjen - til å fremstå nærmest som dømt. Utrolig hvor stort avvik det kan være mellom de ulike saksreferentene... Skulle knapt tru de hadde sett samme kamp, for å si det på fotballspråket.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 16 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24