Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan-rettssaken

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 16 2

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 jan 08, 10:30

http://fotball.adressa.no/forstediv/article98530.ece

 

Jeg synes Morgan er en slik leder som tillater og forsvarer langsiktighet. Fin artikkel forøvrig.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 25 jan 08, 11:50
Endret: 25 jan 08, 11:50
-Hevder Lyn kan miste 60 Mikel-millioner

Blir Morgan Andersen dømt for dokumentfalsk i Mikel-saken, står Lyn Oslo i fare for å tape 60 millioner kroner.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 25 jan 08, 12:15
Da var da noe posetivt viss morgan skulle ble dømt.....

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 jan 08, 12:22

Opprinnelig postet av Per Egil
-Hevder Lyn kan miste 60 Mikel-millioner

Blir Morgan Andersen dømt for dokumentfalsk i Mikel-saken, står Lyn Oslo i fare for å tape 60 millioner kroner.

 

NESTEN så en håper han blir dømt..  

Ok, litt drastisk kanskje..   

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jan 08, 21:25

Mikel hjalp Nigeria videre

Scoret da Nigeria tok seg til kvartfinale i Afrikamesterskapet

fotball.adressa.no/afrika/article99043.ece

Dette betyr at rettsaken til Morgan blir forsinket.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 jan 08, 11:56
Opprinnelig postet av Patrioten

Mikel hjalp Nigeria videre

Scoret da Nigeria tok seg til kvartfinale i Afrikamesterskapet

fotball.adressa.no/afrika/article99043.ece

Dette betyr at rettsaken til Morgan blir forsinket.

Blir vel ikke så lenge ?? Nigeria ryker vel ut i kvartfinalen ?? De har spilt dårlig hittil i mesterskapet.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 jan 08, 12:03

Uansett så for vi vel svaret i løpet av våren.

Blir nok en "livlig" rettsak, mye følelser , ære , prestisje og penger på spill for flere aktører.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 01 feb 08, 09:16
Krever avhør av Mikel og Shittu.

Morgen Andersen krever nå at både John Obi Mikel og agenten hans, John Shittu, blir rettslig avhørt før rettssaken som starter 11. februar.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 01 feb 08, 13:48
Opprinnelig postet av Martin
Da var da noe posetivt viss morgan skulle ble dømt.....

Er det positivt om et av hovedstadslagene går på en slik økonomisksmell? Aldeles ikke!
Er du klar over hvor mye penger 60 millioner kroner er for et tippeligalag? Nei, tydeligvis ikke. Vi gleder oss ikke når vi ser at andre klubber har problemer med økonomien, kanskje så store at de ikke har råd til å spille i tippeligaen. Det får da være grenser. Jeg liker å se at FFK slår for eksempel Tromsø, men jeg vil ikke like å se at laget Tromsø står i fare for å gå i oppløsning. Vi bør da være såpass voksne at når det ikke er kamp, så tenker vi faktisk ikke det verste om våre motstandere.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 feb 08, 23:49
Ingen ønsker det, selv ikke Martin. Tror det bare var en spøk fra hans side...

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 02 feb 08, 00:04

Takk bob page , ja det var ment som en spøk.

Beklager viss noen følte seg støtt


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 feb 08, 19:20

En uke igjen

Morgan Andersen krever nå at både John Obi Mikel og agenten hans, John Shittu, blir rettslig avhørt før rettssaken som starter i Oslo Tinghus mandag 11. februar.

www.demokraten.no/lokalsport/article3324846.ece


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 05 feb 08, 09:13
- Mikel kan slippe Morgan-avhør

Chelsea-spiller John Obi Mikel kan slippe avhør før Morgan Andersen-rettssaken kommende uke.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 05 feb 08, 10:44
Noen som vet hvor lang tid som er satt av til rettssaken?

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 05 feb 08, 10:52
Endret: 05 feb 08, 10:58
bikaboo, det er satt av 8 dager ...

Håper inderlig det blir gjennomført nå og ikke utsatt.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 05 feb 08, 13:20

Hmm. Trodde ikke jeg kjente noen av de involverte i denne saken, men verden er visst ikke stor nok til det. I hine hårde dager leste jeg førsteavdeling jus sammen med denne statsadvokaten, Svein Holden. Og en nær og god venn av meg gikk i klasse med Morgan Andersen på skolen, har det vist seg. De to sloss visst en hel del, den gangen. Kompisen min beskriver Morgan fra de dager som en meget rettferdig og rettsskaffen person, og en utpreget ledertype.

Svein er en ryddig og fin fyr, forresten. Tror ikke han er en sånn fyr som absolutt vil vinne saken for enhver pris. Han vinner bare hvis han har en god sak. All kudos til Svein for det, det er sånn det skal være.

Ja ja, litt sladder mens vi venter, hva?  

Tilbake til saken for et øyeblikk, så har jeg en liten bekymring angående at dette er en straffesak, og at radarparet Shittu/Mikel ikke synes å være så ivrige på å forklare noenting i retten. Som jeg ser det blir det veldig vanskelig å få fram hele saken uten en forklaring fra (minst en av )de to. Uten den forklaringen kan resultatet veldig godt bli at Morgan blir frifunnet fordi bevisene mot ham ikke er holdbare utover enhver rimelig tvil - men at det blir hengende ved en uklarhet, en følelse av at han nok kanskje egentlig er skyldig, fordi det motsatte heller ikke blir lett å bevise uten hovedpersonenes forklaringer. I en rettsal er det ikke nødvendig å bevise sin uskyld, men overfor medienes selvoppnevnte domstol kan det fort være en helt annen historie. Det kan fort vekk holde det, for å vippe Morgan av pinnen for godt. Så kan hele retssalsskuespillet seile sin egen sjø.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 06 feb 08, 14:48
Opprinnelig postet av bikaboo
Noen som vet hvor lang tid som er satt av til rettssaken?

Saken er nå utvidet til 10 dager.

- I retten på mandag.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 06 feb 08, 15:09
da blir det vel video overføring fra england da. anngående shittu og mikel

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 06 feb 08, 16:55
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Tilbake til saken for et øyeblikk, så har jeg en liten bekymring angående at dette er en straffesak, og at radarparet Shittu/Mikel ikke synes å være så ivrige på å forklare noenting i retten. Som jeg ser det blir det veldig vanskelig å få fram hele saken uten en forklaring fra (minst en av )de to. Uten den forklaringen kan resultatet veldig godt bli at Morgan blir frifunnet fordi bevisene mot ham ikke er holdbare utover enhver rimelig tvil - men at det blir hengende ved en uklarhet, en følelse av at han nok kanskje egentlig er skyldig, fordi det motsatte heller ikke blir lett å bevise uten hovedpersonenes forklaringer. I en rettsal er det ikke nødvendig å bevise sin uskyld, men overfor medienes selvoppnevnte domstol kan det fort være en helt annen historie. Det kan fort vekk holde det, for å vippe Morgan av pinnen for godt. Så kan hele retssalsskuespillet seile sin egen sjø.

Fornøyelig lesning Rat, jeg tror mine bekymringer er sammenlignbare med dine, men jeg tror ikke de er sunne å gå rundt å grunne på. Har vaktbikkja fått noen nye bein å gnaga på de sista åra mener du?   


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 06 feb 08, 18:34

Opprinnelig postet av Per Egil


Saken er nå utvidet til 10 dager.

10 dager?! Det synes jeg høres mye ut... Hvis vi regner det om til arbeidstimer blir det altså 80 (75) timer. Det er mye tid sett i lys av antallet vitner og omfanget. 

Men jeg er overhodet ingen jurust og har heller ingen formening om hvor mye effektiv tid man faktisk bruker - men det er mulig det norske rettssystemet er litt treigt? 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 16 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3