Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan-rettssaken

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 16 10

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 feb 08, 12:36
nærmere 2 uker før avgjørelsen kommer

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 20 feb 08, 13:47
Har det kommet fram noen direkte beviser for noenting egentlig? for meg virker det som de bare har kastet rundt seg med indirekte bevis, masse ord mot ord...

Har på følelsen han blir frikjent

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 20 feb 08, 15:55

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Når blir dette avgjort da? i dag??

 

Dommen blir avsagt torsdag 13. mars 14.00.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 feb 08, 18:03

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 feb 08, 19:00
"I hvert fall tror jeg erstatningssaken for nordsjødykkerne som pågikk i samme tinghus i samme periode, har større betydning for oss alle. Hvor mye har du sett til den saken i mediene?"

Stram beskjed, ganske mye viktigere den saken ja.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 feb 08, 21:48
Den saken er vel ganske lik,en uskyldig familie blir rammet for livet,du jobber for den svake siden hele livet uten og tenke på deg selv men det ender bare ut i at grådige mennesker ødelegger deg

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 feb 08, 01:14
Endret: 23 feb 08, 01:15
Opprinnelig postet av paco
Den saken er vel ganske lik,en uskyldig familie blir rammet for livet,du jobber for den svake siden hele livet uten og tenke på deg selv men det ender bare ut i at grådige mennesker ødelegger deg


Faen om du skal komme her og sammenligne M.A med nordsjødykkerne. De gutta har ofret liv og helse samt fått bedriten lønn for at Norge har blitt rikt og bygd opp et oljefond som skal finansiere både din og min pensjon, for så og kjempe i tiår for å få erstatning for tapt livskvalitet uten av folk flest bryr seg en dritt. Fotballsnusk, nigerianske agenter og falske kontrakter. Samme faen, det er ikke i nærheten av hva de har gitt for dette landet, det er vel strengt tatt ikke i nærheten i det hele tatt.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 23 feb 08, 03:26

Opprinnelig postet av Snæbbis
Faen om du skal komme her og sammenligne M.A med nordsjødykkerne. De gutta har ofret liv og helse samt fått bedriten lønn for at Norge har blitt rikt og bygd opp et oljefond som skal finansiere både din og min pensjon, for så og kjempe i tiår for å få erstatning for tapt livskvalitet uten av folk flest bryr seg en dritt.

1.  Nordsjødykkerene tjente rått  Spør noen du kjenner som bodde i stavanger eller bergen på 70-tallet. At det i et erstatningssøksmål er fordelaktig å fremstå som et ynkelig offer, trenger ikke bety at det var realitetene.

2. Ingen tvang de, og det blir for dumt å si at vi de å takke for oljefondet. Vi kunne like gjerne sagt at vi kunne takke oppfinneren av undervannssveisingen. Eller de som serverte mat på platformene slik at folk ikke sulta ihjel ute i havgapet. Ojlefondet har vi på grunn av en massiv innsats fra "halve" Norge.

3. Hva med alle som slet seg ut på verft og under oljeleting? Fordi de ikke kan peke på enkletepisoder så er det ikke like alvorlig?

4. Hva i allverden får deg til å tro at du er i stand til å sammenlikne påkjenningen til MA og en nordsjødykker?

5. "Gitt for landet"? Hva er det for noe sentimentalt vrøvel. Alle som jobber i dette landet og betaler en fornuftig skatt gir masse til landet, faktisk opp imot 50% av sin verdiskapning, og mange helsa si. Bare se på antallet uføretrygdede. At de dykkerene jobba på noen rør som tilfeldigvis transportere ufattelige formuer betyr jo ikke at de har et iboende krav til den formuen. Skulle de ikke fått erstatning om de jobba på kloakkrør? Er det det du mener?

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 feb 08, 12:53
Endret: 23 feb 08, 13:03

1. Jeg har ingen interesse av å gjøre denne tråden til en nordsjødykkertråd.

2. Var full igår, og ble kansje litt dramatisk.

3.  jeg var kansje dramatisk, men maken til nedvurdering av dykkernes innsats som du kommer med har jeg vel sjelden sett. Dykkerne tjente kansje godt tatt i betraktning, men i forhold til hva de har gjennomgått senere er ikke den lønna representativ. hva er dette vrøvlet med feks. "de som lagde mat", har de fått senskader og depresjon tilsvarende dykkerne, var de aktive i å lete opp oljekilder osv? Jeg er en tilhenger av å fordele kred dit kred skal, og jeg vil påstå at dykkerne gjorde en betraktelig større innsats for oljeindustrien i norge, enn Kari som stekte kjøttkaker på plattformen.

Hva gjelder MA og hans sak, synes jeg pengekjøret og mediesirkuset blir totalt uviktig sett i lys av dykkernes skjebner.

www.aftenposten.no/meninger/signert/article1380082.ece

"40 prosent av nordsjødykkerne omkom, 90 prosent var i livstruende situasjoner under arbeidet, 85 prosent av de undersøkte har hatt trykkfallssyke ("dykkersyke") i tillegg til bennekrose, lungesykdommen KOLS og kreft. 30 prosent har fått påvist hjerneskade, 96 prosent av dem som er undersøkt, har fått sin livskvalitet betydelig redusert og 23 dykkere har hittil begått selvmord i fortvilelse. Selvmordsraten er ekstremt høy, flere titalls ganger høyere enn for den øvrige befolkningen."

Helserapport fra haukeland (for de som gidder): www.helse-bergen.no/avd/yrkesmed/forskning/2003/ny2003.htm

Jeg skal kansje ikke uttale meg for sterkt om påkjenningen på MA kontra dykker, enhver får tenke sitt.

Og jo, mange gav sitt liv for landet, andre har fått et ødelagt liv for landet, i prosessen som sikret at Norge er blitt verdens kansje rikeste land. Fint for deg om du føler deg kjempeflink fordi du har betalt skatt, det gjør jeg og, men føler meg ikke som noen helt akkurat.

jeg vet ikke om det er noen vits i å diskutere dette, jeg brukte denne saken som et eksempel på at det er ting som er mye viktigere enn om Morgan skulle få et år i fengsel for kontraktforfalskning. Den holdningen du inntok i posten din til dykkerne ble for meg det samme som å si at Oslo-gjengen ikke gjorde en farligere/viktigere jobb en fyren som dyrka blomkål som de kunne kjøpe på markedet. En holdning jeg neppe kan forstå.



---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 feb 08, 13:10

Opprinnelig postet av Snæbbis


jeg vet ikke om det er noen vits i å diskutere dette, jeg brukte denne saken som et eksempel på at det er ting som er mye viktigere enn om Morgan skulle få et år i fengsel for kontraktforfalskning.


Skjønner ærlig talt ikke hva dette her har i denne posten å gjøre. Det er vel millioner av ting som er alvorligere enn denne rettsaken mot Morgan. Nok av kriger, pedofiliringer, mord og det som verre er rundt omkring. Men allikevel så har denne Morgan-saken medias interesse. Kan du ikke  la det være det da ??


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 feb 08, 13:11
Lett, det er glemt. solid avsporing fra meg.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 26 feb 08, 13:33

Er det noen som vet når dommen faller ?

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 feb 08, 13:35
13. mars.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 12 mar 08, 10:46

Opprinnelig postet av Per Egil
13. mars.

Det er i morgen.

huff og gru,      konge eller narr ?

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 12 mar 08, 10:53

Da begynner det mediasirkuset der igjen ja.. Blir han frikjent så blir vel media sitt fokus om han er uønsket i ffk osv.osv

Gleder meg til den dagen alt dette her er glemt! Når det er sagt så håper jeg jo inderlig at jeg ikke har tatt feil av Morgan, håper han er uskyldig.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 12 mar 08, 11:22
Endret: 12 mar 08, 11:23
På grunn av sakens kompleksitet er domsavsigelsen utsatt. Det kommer ingen dom i morgen. link

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 12 mar 08, 11:34
Har en lei følelse av at dette blir en lang såpeopera som komme til å vare lenger enn til domsavgjørelsen faller... Hadde håpet Morgan skulle bli frikjent og kunne komme tilbake å gjøre den gode jobben han gjorde når han var hos oss, men jeg tror kanskje at vi ikke får se Morgan igjen i den stillingen han hadde. Det er bare mine egne meninger.

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 12 mar 08, 12:10
nå blir det ikke før etter påske står på f-b nå.

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 12 mar 08, 13:37
Endret: 12 mar 08, 13:39
"Dommerne trenger mer tid til rådslaging og skriving av dommen".

For å spekulere litt - peker dette i retning av frifinnelse eller domfellelse? Selvsagt helt umulig å si, men jeg er sikker på at både forsvaret og aktoratet spekulerer vilt akkurat nå.

Selv sitter jeg fortsatt med følelsen av at Morgan blir dømt.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 mar 08, 07:46

At de trenger mer tid tyder på at det er stor usikkerhet blandt dommerne. Og siden all tvil vil komme Morgan til gode burde dette tyde på at en frifinnelse er mer sannsynlig.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 16 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f