Husk meg
Brukernavn
Passord

Åssen skal det gå med Sparta ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 nov 07, 16:35

Det ser ut at de mister flere og flere spillere. Er det sorti for Spartafotballen tro? Det er i tilfelle trist for de har tross alt tradisjoner ( ihvertfall en ).Jeg er ikke helt oppdatert med hva som skjer i Sarp så det kunne vært flott om noen kunne gi meg noen opplysninger. Borg ble vel en fiasko så vidt jeg vet så vi får håpe at de har lært  av det.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 nov 07, 16:39
Raufoss mister lisensen, og dermed er det trolig duket for 1. divisjonsspill i Sarpsborg neste år likevel!

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 16 nov 07, 16:42

YES!!

Da ser vi SFK Sparta i 1 div neste år.. holder selv med FFK, men synes det var morsomt at de beholdt plassen! ;o)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 nov 07, 17:26
det var veldig flott

---------------------------

http://keiko99.net


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 16 nov 07, 17:46
Hvis Raufoss bestemmer seg for å anke,så skal jo den saken behandles før en endelig avgjørelse tas! Men håper Sparta får plassen i adecco!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 16 nov 07, 18:12
Hmm... Håper virkelig Raufoss drar dette i land, de fortjener plassen. Skal Sparta opp så får de gjøre seg fortjent til det.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 16 nov 07, 18:50
Stor spenning hos fossefallet

www.fossefallet.net/forum/viewtopic.php

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 16 nov 07, 20:07
Fantastisk navn på supporterklubben til Raufoss må jeg si. Kruttberget!

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 17 nov 07, 00:07

Opprinnelig postet av kenneth
Hmm... Håper virkelig Raufoss drar dette i land, de fortjener plassen. Skal Sparta opp så får de gjøre seg fortjent til det.

Helt enig. Utrolig teit at særpingene brått skal få tilbake plassen så enkelt.

(Dessuten ønsker jeg SFK Sparta dit pepper`n gror da...)

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 nov 07, 06:08
Enig. må være flaut å holde seg i en divisjon kun pga at en annen klubb ikke klarer de økonomiske krav.. Skal de fortjene plassen, må de være gode nok. Men, hvis de får tilbake plassen i år, tror jeg det likevel går på dunken til neste år. De misten thomasen, Bjørnar Johansen er klar for Moss neste sesong og det jeg har fått med meg har Johansen vært en av de sentrale spilllerene på Sparta i år. Desuten har de problemer med å få spillere til å ville spille på laget..

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 nov 07, 08:49

Opprinnelig postet av Bob Page
Skal de fortjene plassen, må de være gode nok.

Hva med å snu på problemstillingen?

Hadde ikke Raufoss brukt penger som en full sjømann på lønningsdagen, så hadde de kanskje rykket ned direkte? Og dermed har Raufoss` "ikke-reglementerte" bruk av penger medført en sportslig fordel ovenfor de andre som følger regelverket.

Mye som doping, med andre ord - bare økonomisk.

Jeg vet forøvrig ikke en dritt om hva Raufoss har brukt pengene på, men det er ikke bare infrastrukturen de sliter med.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 17 nov 07, 11:01

Det årnær sæ!

 

Nå er ikke anken avgjort, og vi vet alle hva NFF plutselig kan finne på. Her tas ingenting for gitt. Selvsagt synes jeg synd på Raufoss og deres supportere. Å miste lisens og divisjonsplass pga økonomisk uføre er bare trist. (FFK var vel heller ikke langt unna dette da Morgan A. ble ansatt og han sa at klubben i realiteten var teknisk konkurs) Dette er en del av spillereglene som klubbene selv har vært med på å utforme, at det skal stilles viktige krav til økonomi og anlegg i tillegg til det sportslige. Så kan vi også diskutere at når det skiller 1 eneste poeng av 90 så er det små marginer som avgjør om man rykker ned eller beholder plassen.

 

Nå tror jeg alt ordner seg for sarpefotballen. Vi svømmer ikke investorkroner og må drive helt annerledes enn det FFK gjør, selv om plassen i 1. divisjon berges likevel. Da kommer mest sannsynlig Petter Myhre (eller en annen like profilert trener, ifølge kilder) og det vil helt sikkert gi en type effekt som det Eggen hadde hos dere på spillere, publikum og næringsliv. En positiv effekt med ringvirkninger. Jeg håper det!

Sesongen 2007 var ganske elendig og mye feil ble gjort men nå kommer det nytt trenerteam uansett om det er 2. eller 1. divisjon.

 

Hva SFK Sparta kommer til å få til vet jeg ikke. Det er kun pengene som avgjør hva man kan få til og det er trist å se at melkeramper og bygdelokaler i grisgrendte strøk selv etter denne sammenslåingen på senior ser ut til å få mye mer penger. Årets budsjett på 12 mill holdt kun til nedrykk og det vil det gjøre en gang til. Økes det til 17 (bare et tall) så holder det til akkurat å unngå nedrykk. Tabellen i år var nesten eksakt lik budsjettabellen og det vil den være neste år også.

Hvis vi får plassen vil det være ekstremt viktig av mange årsaker ved at vi nesten garantert får en profilert trener, de beste spillerne blir (som alltid), det er mer moro å møte Odd og Start enn FFK2 og Valdres FK, politikerne har nesten lovt at stadionsaken skal behandles - og først da kan vi snakke om en skikkelig satsing. Blir det 2. divisjon frykter jeg det verste.  Sportslig var et nedrykk riktig, men i toppfotballen er det sportslige bare en av flere momenter for å få lisens. I så fall har jeg ikke dårlig samvittighet over Raufoss, men føler med supporterne deres.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 17 nov 07, 16:45
Men det hjelper ikke  hvor mye du prøver å forklare ditt og datt, eller begrunne ting og tang. Dere rykka ned! Det gjorde ikke Raufoss.

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 17 nov 07, 17:15
Endret: 17 nov 07, 17:16

Opprinnelig postet av MadMax
Men det hjelper ikke  hvor mye du prøver å forklare ditt og datt, eller begrunne ting og tang. Dere rykka ned! Det gjorde ikke Raufoss.

Og det gjorde Raufoss med hjelp av penger de ikke hadde, fortsatt ikke er i nærheten av å ha og de ikke har noen realistisk plan for å skaffe. Det er juks akkurat som doping og bestikking er, selv om det kan diskuteres hva som er mest alvorlig. Uansett er det juks og skal straffes. Men hvor grensen går for hvor stor grad det er greit at klubbene lever på forskudd er egentlig uklar, og hadde man vært nulltollerant hadde det ikke vært mange klubber igjen i Adecco og TL.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 nov 07, 22:36

Opprinnelig postet av MadMax
Men det hjelper ikke  hvor mye du prøver å forklare ditt og datt, eller begrunne ting og tang. Dere rykka ned! Det gjorde ikke Raufoss.

 

Når raufoss overlever med penger de ikke har råd til å bruke (lån som ikke de klarer å betjene) så er det bare rett og rimelig at de mister poeng/blir flyttet ned.

Og for Østfold fotballen er dette meget positivt!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 17 nov 07, 23:12
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Og for Østfold fotballen er dette meget positivt!



Kan du med dine egne ord forklare meg hvorfor det er så sabla viktig for østfoldfotballen?

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 nov 07, 23:23
Endret: 17 nov 07, 23:51

Det skal jeg gjøre vet du Kenneth!

 

At sparta og moss (eller andre østfold lag) kan spille på "topp nivå", og utvikle spillere på nest øverste nivå i Norge.

Dette betyr, at om FFK er smarte, og holder ett øye med spartas juniorer, kan de lokke til seg talenter. De kan selge unna "middelmådigheter" (wiig, szekeres etc) som gjerne vil fortsette å bo i distriktet.

Evt for egene juniorer som ikke er gode nok til å komme med på FFK, kan kanskje lånes ut til sparta, få verdifull match trening i 1 divisjon istede for på reserve laget til FFK i 2 div.

 

Dette er min personlige mening Kenneth, håper du syns det var svar nok på hvorfor JEG mener at det er positivt for Østfold fotballen

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 18 nov 07, 05:21

Greit nok at Raufoss har brukt penger de ikke hadde. Men de er ikke den første klubben som har gjort det, og de fikk også dekket den gjelden for ikke så lenge siden. Skal sarpingene rykke opp igjen, så får de spille seg opp igjen og gjøre seg fortjent til det.

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 nov 07, 08:23
Opprinnelig postet av MadMax

Greit nok at Raufoss har brukt penger de ikke hadde. Men de er ikke den første klubben som har gjort det, og de fikk også dekket den gjelden for ikke så lenge siden.

Så det er greit å bruke doping bare du slutter med det når du blir tatt? 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 18 nov 07, 15:42

Sa jeg det?

Poenget er at skulle man flyttet ned alle klubbene som bruker penger de ikke har, så er det flere enn Raufoss som bør flyttes ned. Og de har også fått dekket inn gjelden, som NFF sa de skulle.

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3