Husk meg
Brukernavn
Passord

Selg Bjørkøy, Shaaban og Kvisvik!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 nov 07, 17:16

Skriver www.demokraten.no/leder/article3109044.ece i sportskommentar.

Bør vi selge de for å få inn penger til å kjøpe nye?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 nov 07, 17:45

Vi skal selge vår eneste spiller som er i nærheten av det norske landslaget.

Vi skal selge en spiller som har spilt mange og bra kamper som keeper på det svenske landslaget.

Vi skal selge spilleren som har spilt i de kampene som har gitt FFK 32 av 36 poeng, har 10 poeng (8assist+2 mål) og som ikke ligger noe særlig tilbake for flankespillere vi drømmer om - iallefall poengmessig.

Dette er jo selvsagt enkel matematikk. Nei, vi skal ikke selge disse spillerne - med mindre de ønsker seg bort fra klubben!  Det vi ønsker er å kjøpe spillere som er bedre enn disse tre - slik at vi får en stor og sollid stall som tåler en lang sesong.

En av årsakene til at Brann tok gull i år er at de har en bred stall med gode spillere...

Hvis vi ikke har midler til å kjøpe nye spillere uten å selge noen - da blir det selvsagt en nødvendig diskusjon å ta om hvilken spiller som gir mest penger i kassa og samtidig minst sportslig tap.

Er det Bjørkøy som gir mest penger og minst sportslig tap?

Jeg mener nei, slik situasjonen er i dag. Med Berg og Multe ute permanent behøver vi en spiller som Bjørkøy mer enn noen sinne: Han bekler flere roller; sentralt på midten, høyre flanke og som back ("RBKs nye Roar Strand", liksom).

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 09 nov 07, 17:59

Det blir litt tåpelig av Demokraten å foreslå dette. Mye tyder jo på at Bjørkøy og Shabaan er på vei bort. Det er ingen nyhet. Minner litt om fjortiskjærstene som krangler om hvem som sa først at han/hun slo opp.

Kvisvik er under kontrakt, har begrenset markedsverdi, og har dessuten ikke mange seonger igjen. Dessuten er han en av veldig få TL spillere fra Østfold. Kan ikke forstå hva som skulle motivere et salg.

En ting er sikkert. Hvis noen spør meg hva som er fortreffelig med Fredrikstad, så er ikke lokalavisene det første jeg trekker frem.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 nov 07, 18:06
jeg blir ikke sjokkert om dem forsvinner

---------------------------

http://keiko99.net


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 09 nov 07, 18:08
Endret: 09 nov 07, 18:11
Hvis Kvisvik mener han fortjener 2,5 mill i året over 3 år, så er det helt latterlig.Bare å selge.
Syns vi godt kan selge bjørkøy også. En gretten og sur kaptein er ingen klubb tjent med.Skjønner ikke hvorfor denne fyren er kaptein i det hele tatt. Vår kaptein burde vært Raio piroja. En mann som blør for drakta!

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 09 nov 07, 18:32

Å selge de pga pengene vil være idiotisk, da vi må bruke masse penger på nye spillere som man ikke vet hva står for.

Ikke vil vi få inn mye for de heller. Å selge de pga sportslige argumenter kan være ok. Men ser ingen sportslig grunn til å selge dem.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 nov 07, 18:33

Opprinnelig postet av FFK Forever
En gretten og sur kaptein er ingen klubb tjent med.Skjønner ikke hvorfor denne fyren er kaptein i det hele tatt.

Jeg forstår, ut fra det du skriver, at du er veldig tett innepå FFKs A-lag? Du ser mange treninger og henger med i gymmen?

Er det en ting jeg er ganske så sikker på (uten å kjenne noen av spillerne, eller å ha inside-info) så er det at Bjørkøy ikke ville blitt kaptein hvis han hadde vært sur og gretten.  Tror du virkelig Eggen/Grönis vil la en person som bare oser av negativitet være kaptein?

Jeg lurer forøvrig på hva Bjørkøy har gjort og sagt som gjør at han fortjener å bli stemplet som gretten og sur? Har du noen gode eksempler på hva Bjørkøy har sagt og gjort som får han til å være en såååå dårlig kaptein?

Ikke alle kan være fulle av tant og fjas som Kvisvik, vet du.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 09 nov 07, 19:21
Opprinnelig postet av FFK Forever
Vår kaptein burde vært Raio piroja. En mann som blør for drakta!

Hvis grunnlaget for å gi kapteinsbindet var kun å blø for drakta, så kunne man kanskje vært enig... En kaptein skal lede, og det syns jeg faktisk Jonna har gjort ganske bra... Utenom Rami, kan jeg ikke se andre kandidater

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 09 nov 07, 19:38
Opprinnelig postet av denialsander



Jeg lurer forøvrig på hva Bjørkøy har gjort og sagt som gjør at han fortjener å bli stemplet som gretten og sur? Har du noen gode eksempler på hva Bjørkøy har sagt og gjort som får han til å være en såååå dårlig kaptein?

Ikke alle kan være fulle av tant og fjas som Kvisvik, vet du.



Hehe. Bjørkøy har hvertfall ikke fremstått som en solsstråle i det siste. I tillegg syns jeg hans prestasjoner på banen i det siste har vært langt under pari.Tror  derfor vi ikke blir merkbart sportslig redusert hvis han selges. Og derfor syns jeg vi skal bruke pengene vi får av et Bjørkøy salg på en god kantspiller. Espen hoff og lars iver strand bør vi ha i kikkerten.
En kaptein bør gå foran med en vilje og en innstilling om at man vil gå i krigen. En aggresivitet som skal  være til etterfølgelse for resten av laget.Dette syns jeg Raio
gjør i høyeste grad, kan ikke akkuratt si det samme om Bjørkøy.

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 nov 07, 19:49

Kan ikke skjønne hva John Anders har gjort siden folk er så irriterte.

Vi viser ham lite tillit ved å kjøpe Kasey Wehrman og Ardian Gashi på sommeren, og jeg kan skjønne om han evt. ønsker seg vekk. Vi kan ikke bli så hårsåre at vi føler oss trampa på når en spiller ikke gjør annet enn å la være å avvise andre klubber.

Og argumentet om at vi stolte på ham og viste ham tillit når han kom fra Hønefoss, er bare piss. Klubben mente han var god nok, og det var han som viste det på banen. Så vidt jeg vet, var det ikke Knut Torbjørn Eggen som hvisket han noen magiske ord i øret, for at han siden ble kjempegod.. Nei, det er ikke sånn det fungerer.

Skulle vi være så uheldige å miste John Anders Bjørkøy er det et stort tap for klubben, og det vil bli et merkbart savn. Men uansett håper jeg at han fortsetter å utvikle seg, og spiller seg inn på landslaget!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 nov 07, 20:33

Opprinnelig postet av FFK Forever

Hehe. Bjørkøy har hvertfall ikke fremstått som en solsstråle i det siste. I tillegg syns jeg hans prestasjoner på banen i det siste har vært langt under pari.Tror  derfor vi ikke blir merkbart sportslig redusert hvis han selges. Og derfor syns jeg vi skal bruke pengene vi får av et Bjørkøy salg på en god kantspiller.


Jeg er ikke uenig i dette. Bjørkøy har vel selv vært ganske klar på at han ønsker en innermidt-rolle og det er kanskje naturlig (rent psykologisk) at han ikke sprudler når han "ta til takke" med å spille på en plass han ikke ønsker.

Opprinnelig postet av FFK Forever

Espen hoff og lars iver strand bør vi ha i kikkerten.


Hoff forstår jeg. Strand er vel en offensiv innermidt? Jeg vil ikke at vi skal se etter spillere som vi må omplassere. Greit med spillere som kan ta flere roller, men vi bør ikke hente en topp innermidt for å kjøre ham på kant.

Opprinnelig postet av FFK Forever

En kaptein bør gå foran med en vilje og en innstilling om at man vil gå i krigen. En aggresivitet som skal  være til etterfølgelse for resten av laget.Dette syns jeg Raio gjør i høyeste grad, kan ikke akkuratt si det samme om Bjørkøy.


En kaptein skal være så utrolig mye mer enn bare "han sveiseblinde terrieren som går i krigen". Kapteinen skal fungere som trenerens forlengede arm på banen. Han skal være taktisk nok til å klare å styre laget. Han må ha gode kommunikasjonsevner og evne til å få spillerne til å forstå hva de skal - eller hva de ikke skal. I tillegg til å fungere godt på banen skal kapteinen også være positiv utenfor banen. Jeg synes Bjørkøy virker som en "down to earth" og likandes kar - mulig det er fler enn meg som har sett det.

Jeg tror Raio ikke er noen utpreget kommunikatør og motivator (annet enn i form av å være eksempel til etterfølgelse). Han er derimot duracellkaninen som alltid vil blø for drakta - på godt og vondt.

Gerrbrand og Rami er FFKs visekapteiner. Jeg har stor sans for Gerrbrand og føler meg sikker på at han vil bli vår neste kaptein dersom Bjørkøy forsvinner. Kanskje han blir kaptein neste år uansett - hvis FFK kjøper inn en rendyrket høyreflanke blir det nok fort benken på Bjørkøy med mindre han kliner til for fullt og tar plassen fra Gashi iløpet av vinteren.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


chabaratita

Juniorspiller

Ble medlem: 05 nov 05
Innlegg: 123

Lagt til: 09 nov 07, 20:37
Er forsåvidt enig med Bjørkøy og Shaaban, men Kvisvik vil jeg ha.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 09 nov 07, 20:42
Lurer på hvem som blir kaptein om Bjørkøy og Shaaban forsvinner.

Klarer ikke helt se for meg hvem det skulle være... Kasey?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 nov 07, 20:45
gahi kan bli kaptein ellers så kan det hende raio

---------------------------

http://keiko99.net


chabaratita

Juniorspiller

Ble medlem: 05 nov 05
Innlegg: 123

Lagt til: 09 nov 07, 20:46
Opprinnelig postet av bjorn
Lurer på hvem som blir kaptein om Bjørkøy og Shaaban forsvinner.

Klarer ikke helt se for meg hvem det skulle være... Kasey?



Det var jo Bjørkøy og Gerrbrand det sto om sist, så det kan hende det blir han! :-)

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 09 nov 07, 20:54
Opprinnelig postet av bjorn
Lurer på hvem som blir kaptein om Bjørkøy og Shaaban forsvinner.

Klarer ikke helt se for meg hvem det skulle være... Kasey?


Raio Piiroja. Mannen har det han trenger.
Vinnervilje, Innsats, posisjon i klubben, ferdigheter osv.

Er det en jeg ville hatt som "sjef" på banen er det uten tvil Raio. Omtrent eneste spiller som -virkelig- spiller med hjerte langt utenpå drakta.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 nov 07, 20:59
Eneste kapteinsemne jeg ser nå er Gerrbrand.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 nov 07, 21:44

Tror nok Patrick Gerrbrand blir vår neste kaptein om Shaaban og Bjørkøy forsvinner.

Raio er en god kandidat, det er jeg enig i. Men jeg tror ikke han har kommunikasjonsevnen som skal til. Han er den spilleren som prestasjonsmessig går fram som et godt eksempel. Han er meget seriøs, og er villig til å yte mye for å bli bedre. I tillegg har han en høy smerteterskel, noe som er spesielt viktig på vinteren i hardkjøret.

Jeg tror derimot Totte er mer den "lugne" typen, som folk kan føle seg trygge på. Jeg mener at en kaptein skal være et godt forbilde for de unge i klubben, og de enda yngre. Det tror jeg Gerrbrand er.

Eneste minus er kanskje at han kan være litt vel stille, både i kamp og utenfor banen. Men det er et lite minus!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 10 nov 07, 00:08
Selge Bjørkøy? Ja!
Selge Rami? Ja
Selge Kvisvik? NEI!!

---------------------------

"Vi er en rød--- hvit arme"
rød -hvit armee
men kler oss ikke i rød-hvit for det

Vi vil ha burberry-klær
burberry-klær
så alle ser hvor tøffe vi er
tøffe vi eeer"

-stjernengutt


Larsærn

Knøttespiller

Ble medlem: 24 apr 05
Innlegg: 72

Lagt til: 11 nov 07, 10:39
Huff, trist denne retningen som saken har fått... Jeg håper bare at Rami og Super Ray blir, utrolige enkeltprestasjoner de har.

Rami er vel TL`s beste keeper igjennom hele sessongen? Har har jo reddet oss så utrolig mange ganger at jeg mista tellinga etter 6. serierunde. Synes vi skulle holde på Rami en halv sessong til ,bare så Staw har en med så god rutine som
Shabaan har å støtte seg til, for det er viktig! Dessuten er Rami en flott fyr med modenhet og en profesjonellitet som ligner vår alles Ole Gunnar Solskjær, flott fyr Rami!

Og Raymond... Super Raymond! Han gjør fotballen så utrolig gøy, morsom, vakker og atraktiv. Hva så om han har litt daukjøtt, eller ikke tar 100metern på 10 blank? Han er jo så forbanna utrolig bra! Hvilke spillere i TL har den venstrefoten til Kvisvik? Ingen! Dessuten er han Fredrikstad gutt og de vil vi ha i klubben vårs, eller hva? Synes det blir for dumt at Grõnnis Benker han...

Over og ut ~~Larsærn~~

---------------------------

FFK the treble om 2 sessonger... TL, SAS cupen og UEFA.
HAMMARBY nytt hat lag i sverige!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3