Husk meg
Brukernavn
Passord

Ditt (relativt realistiske) drømmelag for 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 07, 13:08
Endret: 07 nov 07, 13:59
Startellever:
Lasse Staw

Mikael Lustig --- Patrik Gerrbrand --- Raio Piiroja --- Ramiro Corrales

Espen Hoff --- Kasey Wehrman --- Ardian Gashi --- Raymond Kvisvik

Tarik Elyounoussi --- Arild Sundgot

Backupellever

Erik Mellevold Bråthen

Pål André Czwartek --- Agim Shabani --- Vidar Martinsen --- Christian Halvorsen

Konan Serge Kouadio --- Martin Elvestad --- Hans Erik Ramberg --- Joachim Thomassen

Ismaël Beko Fofana --- Andreas Tegström

I stallen:

Mikael Trulsen og Garðar Jóhannsson.

Hentes:

Espen Hoff (FC Lyn Oslo), Mikael Lustig (GIF Sundsvall), Arild Sundgot (Lillestrøm), Ramiro Corrales (Brann), Joachim Thomassen (Sarpsborg FK) og Christian Halvorsen (egen juniorstall).

Selges:
John Anders Bjørkøy og Rami Shaaban for totalt 12-15 millioner kroner.

Forsøkes solgt:

Hermanni Vuorinen, Anders Stadheim, Brian West og Anders Prytz.

Får ikke fornyet kontrakt:
Christian Berg, Miikka Multaharju, Øyvind Hoås og Johan Sjöberg (etter eget ønske).

Edit: Endret kant på Thomassen og Kouadio, da førstnevnte er venstrebent.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 nov 07, 13:13
Endret: 07 nov 07, 13:14
den var knall bra holters

du glemte mikael trulsen da

---------------------------

http://keiko99.net


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 07 nov 07, 13:22

Opprinnelig postet av keiko99
den var knall bra holters

du glemte mikael trulsen da

 

Les da mann... Mikael Trulsen i stallen!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 nov 07, 14:06
i en lag opptsilling...

---------------------------

http://keiko99.net


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 07 nov 07, 14:36

Opprinnelig postet av keiko99
i en lag opptsilling...

 

Han har da ikke glemt han, han mener bare at han ikke er god nok.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 07 nov 07, 14:50
M.Trulsen er god han, men han mangler muskler. I dag ville han blitt "spist " av Midstoppere som Kippe, Wælher, R.Johnsen etc. Han trenger et par sesonger med riktig mat ( Ikke pizza Lasse. Det holder ikke til guttungen)  og mye trening. Da vil han kunne blomstre i Tippeligaen ( får vi håpe)

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 nov 07, 15:09
Endret: 07 nov 07, 15:10
Ditt (relativt realistiske) drømmelag for 2008:
Startellever:
Lasse Staw

Arnar Førsund? --- Patrik Gerrbrand --- Raio Piiroja --- Agim Shabani

Espen Hoff/Valencia --- Kasey Wehrman --- Ardian Gashi --- Koaudio

Tarik Elyounoussi --- Fofana

Backupellever

Erik Mellevold Bråthen

Pål André Czwartek --- Vidar Martinsen --- Christian Halvorsen
Brian West --- Martin Elvestad --- Joachim Thomassen --- Michael Trulsen

Garðar Jóhannsson --- Andreas Tegström --- Balal Arezu
 
Noen svakheter: En startellever der hele backrekka består av opprinnelige midtstoppere. Jeg tok med Førsund ettersom hans kontrakt går ut med Vif denne sesongen. Han har ikke blitt brukt så mye som han burde og har blitt lovet. En meget dyktig spiller som har måttet spille back både i kamper for Vif og på U-21.
 
Venstrekanten er bemannet med relativt liten rutine, men mye potensiale. Kan slå begge veier.
 
Både Førsund, Shabani og Martinsen kan bekle flere roller i forsvaret, derfor vil vi ha ganske god dekning bak der. På midtbanen har vi mye løpskraft og innsats, samt de rette holdninger til hva angår trening og innsats. Eventuelle mangler/svikt i kantspill kan løses ved at Tarik vikarierer på kanten, mens flere av våre mange spisser får muligheten til å vise seg frem.
 
Angrepet synes jeg var det vanskeligste å plukke ut. Valget fallt på Fofana pga at jeg har troa på han, og fordi han og Koaudio har så godt samspill, sistnevnte er selvskreven for øyeblikket. Garðar & Tegstrøm er heller ikke et dårlig spisspar. Konkurransen er veldig hard på denne banedelen.
Hvis det er slik at TL utvides og at sjansen for at vi rykker ned da blir tilnærmet lik 0, så tror jeg at det er viktig at vi forsøker å spille inn mange nye unge talenter. Det er litt av grunnen til at jeg har med såpass mange "usikre" kort i startoppstillingen og på 2.laget.



Hentes:

Espen Hoff (FC Lyn Oslo)/Alex Valencia (Århus?), Arnar Førsund (Vif), Joachim Thomassen (Sarpsborg FK) og Christian Halvorsen (egen juniorstall), Balal Arezu (egen juniorstall).

Selges:
John Anders Bjørkøy, Raymond Kvisvik og Rami Shaaban for totalt 15-19 millioner kroner.

Forsøkes solgt:

Hermanni Vuorinen, Anders Stadheim,  Ramberg (Moss kanskje?) og Anders Prytz.

Får ikke fornyet kontrakt:
Christian Berg, Miikka Multaharju, Øyvind Hoås og Johan Sjöberg

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 nov 07, 16:51

                                   Staw

Bjørkøy/Arkivuo     Gerrbrand     Piiroja     Shabani

 Ruud/Hoff         Gashi             Wehrman     Thomassen

                     Elyounoussi          Tegström

Arkivuo er vel det høyrebacken på Sandefjord heter? Han hadde det vært konge å få tak i! Ruud eller Hoff får vi nok ikke, men det er jo et drømmelag det er snakk om..Thomassen har jeg bare sett i aksjon en gang, men han kan vel spille venstrekant? Vil at vi neste år skal satse mer på unge talenter. Var selv for å beholde Multaharju, men nå som Agim har vist at han bekler venstrebackrollen bra, vil jeg heller satse på ham. Thomassen og Kouadio kan starte kamper, så kan vi sette innpå ringreven Kvisvik hvis det blir nødvendig som en joker.

Selvfølgelig ville jeg aller helst sett Huseklepp på høyrekanten, men det er lite troligt. Tegström og Tarik tror jeg kan bli et radarpar, som matcher hverandre bra.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 07 nov 07, 18:16
er ikke arkivuo venstreback/kant? er vel zanetti som er høyreback

Megasupporter`n

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 07 nov 07, 18:17

                                                             Lasse Staw

Pål Andrè Czwartek---Patrik Gerrbrand---Raio Piiroja---Agim Shabani

John Anders Bjørkøy/---Ardian Gashi---Kasey Wehrman---Raymond Kvisvik

Espen Hoff

                                        Tarik Elyounoussi---Arild Sundgot

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi èn for alle og alle for èn


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 nov 07, 19:25
Jo, det stemmer vel. Og det var vel egentlig Zanetti jeg tenkte vi kunne hente..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 nov 07, 19:52
Endret: 07 nov 07, 19:52
Hvem med sine fulle fem i behold vil hente Olav Zanetti?

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 nov 07, 19:56

Lag som trenger offensive backer vil kanskje vurdere Zanetti. Hvertfall den type sidebacker. Så flere ganger at Sandefjords backer var offensive på Stadion. Så også hvor farlige overlaper blir, når de utføres riktig(og ofte). Og det var Sandefjord gode på.

I tillegg scora jo Zanetti 2 mål i semifinalen mot Rosenborg i fjor. Det sier vel sitt om at han er offensiv i tankegangen.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 nov 07, 19:59

Han var god i en kamp ja... Han er OVERHODET ikke god nok for FFK. Han er ikke engang i nærheten. Ville heller hatt Bjørkøy på høyreback enn Zanetti..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 nov 07, 20:12
Ja, jeg mener personlig at Bjørkøy ville bekledd den rollen bra. Men det er avhengig av mye. Bla. så kan det jo hende at John Anders går(til RBK?), da vil vi trenge en ny back. I tillegg er det ikke sikkert at vi får en ny høyrekant, og jeg ville ikke dyrket Tarik på høyre!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


morten95

Knøttespiller
Ble medlem: 17 sep 07
Innlegg: 26

Lagt til: 07 nov 07, 20:42
Endret: 07 nov 07, 20:45
                                                                   Lasse Staw

Arnar Førsund                            Gerrbrand                                     Pirroja                    Corrales

 

Erkan Zengin                             Wehrman                                       Gashi                     Huseklepp

 

                                                                     Elyounoussi         Sundgot

 

Benk: Bråthen, Halvorsen, Thommasen, Fofana/Tegstrøm, Trulsen, Martinsen, Koaudio.

Hentes: Zengin (Hammarby), Sundgot(Lillestrøm), Førsund(Bosman), Corrales(Brann).

Ut: Bjørkøy,Shaaban og Kvisvik for ca 23 mill ? :D

 

Fristilt kontrakt: Christian Berg, Miikka Multaharju, Øyvind Hoås ( Alle er allerede fristilt) Sjøberg.

 

Selg: Vuorinen, Stadheim og west.            

---------------------------

Syng hvis du skal stå i plankehaugen for faan!
støtter Zoran!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 nov 07, 20:55

Enig i at Førsund er en spennende spiller, men han er etter min mening feil for FFK. Det blir litt som Sjöberg og Agim, spillere som egentlig er midtstoppere. Og jeg vil ikke ha enda en, for å si det sånn. I tillegg så er det vi søker offensive backer. Joda, jeg vet at Førsund har spilt høyrekant i Vålerenga med suksess tidligere. Men jeg tror ikke han er en typisk back som vil komme på mange overlapper, i tillegg til at han ikke har så stor fart.

Corrales er en god spiller ja, men det er litt det samme med ham. Jeg vet han er god offensivt, med et strøkent ben. Men jeg vil helst se en kjapp back, som er god til å komme rundt på kantene. Det vil gjør det mye lettere for Kouadio/Kvisvik. De er begge to glade i å gå innover i banen. Med en kjapp venstreback(Bertelsen) som kommer rundt på kanten, vil det være lurt. a) det er rom for backen når kanten skjærer inn. b) det vil være vanskelig for back/midtstopper/sentral midtbane å fordele rollene.

I tillegg er Corrales nesten uaktuell, etter hva han har sagt. Han har uttalt at han vil hjem til USA. I tillegg kan jeg ikke skjønne hva som kan friste mer i FFK enn i Brann, unntatt mer spilletid.

Zengin får vi aldri i livet. Heller ikke Huseklepp. Hvertfall ørliten sjanse for det! Ørliten! Tror heller ikke Sundgot havner i FFK, men han er det lov å håpe på.

Men uansett, skjønner ikke budsjettet ditt? Hvis du spytter inn 20 millioner, er det greit, Morten. ;) Hvis ikke vil vi aldri ha råd til disse spillerne. Noen koster det å kjøpe, i tillegg til at alle disse vil kunne kreve en svært høy lønn. Men med dette laget(untatt backene), tror jeg vi ville blitt seriemestre.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 07 nov 07, 21:11

Opprinnelig postet av Husgutt
Hvem med sine fulle fem i behold vil hente Olav Zanetti?

Olav Zanetti er overalt på banen, husker mot RBK ifjor, da var han overalt..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 07 nov 07, 21:20

Olav Zanetti er en vits Lemmy. I tillegg er han over 30 år. Pål Andre Czwartek er mye bedre.

Når det gjelder Førsund så funker han ikke som høyre back, han er midtstopper. Ferdig med det. Vi vil vel ikke hente inn spillere for så å omskolere dem???? Samme kan sies om vår kjære Agim, han duger IKKE som venstre back. Som midtstopper kan han nok ha en fremtid, men jeg har mine tvil. Han mangler pr dags dato tempo og størrelse/styrke synes jeg. Er litt spent på om Christian Halvorsen kan ta steget fullt ut og kjempe seg inn på laget som venstre back allerede til året. Jeg håper forøvrig på å hente inn enten Espen Hoff (Lyn) eller Joakim Austnes (AaFK) også.

Mitt realistiske(?) lag:

                                                               Rami Shaaban

Mikael Lustig               Patrik Gerrbrand              Raio Piiroja               Jon Anders Rise

                                              Kasey Wehrman/Vadim Demidov

Erik Huseklepp                 Ardian Gashi/John Anders Bjørkøy             Raymond Kvisvik

                            Tarik Elyounoussi                      Andreas Tegström

 

Spillere jeg vil bli kvitt:

Christian Berg (allerede ferdig), Øyvind Hoås (allerede ferdig), Miikka Multaharju (allerede ferdig), Brian West, Anders Stadheim, Anders Prytz, Hermanni Vourinen.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 07 nov 07, 21:21
Opprinnelig postet av SirLion

Opprinnelig postet av Husgutt
Hvem med sine fulle fem i behold vil hente Olav Zanetti?

Olav Zanetti er overalt på banen, husker mot RBK ifjor, da var han overalt..

Raio Piiroja er også overalt på banen SirLion. Men er det bra??? Jeg synes ikke det.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24