Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK: Vi eier ikke Stadion

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 02 nov 07, 08:49
Endret: 02 nov 07, 11:04

http://www.f-b.no/article/20071102/FFK/711020001/1017/AKTUELT

Da er vi igang igjen...


 

Mod: Bruk litt mer tid på overskriften neste gang, selv om sikkert alle har fått med seg saken og vet hva tråden vil handle om

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 nov 07, 09:29
men herrefaen da, er det noe som er riktig i byen lenger? Nå om dagen er det jo bare krangel og tull.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 02 nov 07, 10:48
Herregud...    Det  overrasker meg egentlig ikke. Styret i klubben har vært full av inkompetente idioter i alle år..

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 02 nov 07, 10:58

Håper ikke dette kommer som noe veldig stort sjokk for mange...

 

Det ble stilt en rekke spørsmål rundt dette da det var informasjonsmøte på gamle stadion. Men man ble beroliget med at styret hadde ting under kontroll, og at ting "ikke var slik det såg ut som på papiret". Nå viser det seg jo at det VAR papiret som gjaldt.

Her er det noen som har bæsjet på leggen. Den ene av dem er jeg redd sitter i RBK om dagen.

 

Spennende å se hva som skjer fremover.

 

OG det passet jo f-b ypperlig nå som de kan flytte fokus litt bort fra tabben sin med ordførerbildet.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 07, 11:40

Hvor er de 30. mill. som FFK fikk for gamle stadion ?

Har FFK betalt 30 mill. for 0,4 % eierandel i nye stadion ?

Dette begynner å ligne på bondefangeri, og her tyder det på at inkompetensen har rådet i det gamle styret.

Her har Værste kun en ting å gjøre etter mitt syn:

Overfør de 20000 B-aksjene vederlagsfritt til FFK !

Noen som er enig ?

Willy

 

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 02 nov 07, 14:00

Enig, dersom "Værstegutta" har den minste "skam i livet" bør de snarest avklare om de kun hadde økonomisk gevinst tankene. Slik denne saken nå framstår, virker det som om de kun har tenkt egen fortjeneste, øke verdi på salgsobjekt på  "Værste", uten å tenke det minste på FFK.

Kanskje Terje H, gjennomskuet dette, og derfor trakk seg ut av "Stadionprosjektet".

Heldigvis for FFK, hadde han likevel hjerte for klubben, og kom inn å reddet de fra økonomisk ruin som følge av drøssevis av økonomiske "blundere".

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 nov 07, 14:17
terje er også i sjokk. faen jeg liker ikke detta

---------------------------

http://keiko99.net


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 02 nov 07, 17:30

Hvorfor tror dere Bryna ville fjerne Morgan? alle trodde det hadde noe med tiltalen og gjøre.men de fleste skjønner nå at Bryna ville fortsette og dytte FFK penger i egen lomme.Lurer på hvem som er kjeltringen jeg.Morgan har hele tiden jobbet imot dette så det holdt for Bryna og gå til media så var Morgan borte men heldigvis så ser det ut til at alt kommer frem til slutt.

 


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 02 nov 07, 17:35
Endret: 02 nov 07, 17:57
Opprinnelig postet av dracula

Enig, dersom "Værstegutta" har den minste "skam i livet" bør de snarest avklare om de kun hadde økonomisk gevinst tankene. Slik denne saken nå framstår, virker det som om de kun har tenkt egen fortjeneste, øke verdi på salgsobjekt på  "Værste", uten å tenke det minste på FFK.

Selvsagt hadde "Værste-gutta" egen økonomisk gevinst i tankene. De driver jo faktisk butikk, og har da heller aldri gjort noen hemmelighet av at de ser på Stadion som en motor for å få i gang aktivitet der ute?

Jeg synes forøvrig det begynner å bli et sørgelig mønster i reaksjonene fra supportere og klubben når ting går FFK i mot. Når Morgan Andersen ble tiltalt for økonomisk svindel og resten av Norge forstod at han burde permitteres fort som f..., så skrives det her inne at det er "hovedstadspressen" og "hylekoret" som egentlig har skylda...

....og når FFK-styret faktisk setter sine navnetrekk på en stadionavtale og smiler fra øre til øre og er strålende fornøyde med seg selv, så er det plutselig "Værste-mafiaen; som egentlig har lurt dem trill rundt?

Halloooo.... her er det jo ganske åpenbart at styret selv ikke har forstått hva de har gitt seg inn på. For det er vel ingen som påstår at også denne kontrakten er forfalsket??

Virker som om FFK og en del supportere har et stykke å gå når det gjelder å ta ansvar for klubbens egne handlinger.

"Amatørenes teater" skrev Truls Dæhli i VG....


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 nov 07, 18:45
Opprinnelig postet av paco

Hvorfor tror dere Bryna ville fjerne Morgan? alle trodde det hadde noe med tiltalen og gjøre.men de fleste skjønner nå at Bryna ville fortsette og dytte FFK penger i egen lomme.Lurer på hvem som er kjeltringen jeg.Morgan har hele tiden jobbet imot dette så det holdt for Bryna og gå til media så var Morgan borte men heldigvis så ser det ut til at alt kommer frem til slutt.

 

Mulig Aftenposten kommer til å lage en sak på dette, Paco.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 07, 18:52
[quote=Espen]
Opprinnelig postet av dracula

 ....og når FFK-styret faktisk setter sine navnetrekk på en stadionavtale og smiler fra øre til øre og er strålende fornøyde med seg selv, så er det plutselig "Værste-mafiaen; som egentlig har lurt dem trill rundt?

 Virker som om FFK og en del supportere har et stykke å gå når det gjelder å ta ansvar for klubbens egne handlinger.

"Amatørenes teater" skrev Truls Dæhli i VG....

At det gamle styret har opptrådt amatørmessig virker det absolutt som.

Men løftene og "gratis" stadion til FFK, som det virket som i den spede begynnelse virker som et falskspill.

Jeg opprettholder min holdning:

Værste AS bør overføre de 20000 b-aksjene vederlagsfritt til klubben.

Nå sitter klubben og betaler ned på Værste`s lån (eller leie er det vel)uten at klubben eier mer enn 0,4 %.

At det gamle styret kunne skrive under på avtaler uten å ha juridisk ekspertise på sin side, ja da kan man snakke om amatører. De som satt på andre siden av bordet, (noen satt på begge sider) var i hvert fall profesjonelle nok viser det seg nå i ettertid.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 nov 07, 19:07

Tror du virkelig at det gamle styret ikke hadde med seg juridisk ekspertise?

Les avisene fra den tiden så ser du hvem som var med på FFKs side.

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 07, 20:06

Kan du ikke heller gjøre det klart hvem FFK`s styre hadde med seg da, jeg har ikke tatt vare på avisene fra den gang.

I følge dagens aviser så stilte FFK`s styre uten juridisk ekspertise.

 

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 nov 07, 20:22

 Siterer her FB. Dette er fra et intervju av Bjørn Jensen:  For at FFK skulle få en så god avtale som mulig hadde vi i tillegg til meg som klubbleder med Odd Hasselgård og Øyvind Aspeng i utvalget som forhandlet frem avtalene. Hasselgård med årelang erfaring fra prosjekter i FOBBL, og Aspeng med mange år innen bank og finansiering bak seg. I tillegg hadde vi med advokat Arne Nyhaug for å sikre det rent juridiske, sier Jensen.

 

Dette er personene som forhandlet.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 07, 20:47
Opprinnelig postet av Topscorer

 Siterer her FB. Dette er fra et intervju av Bjørn Jensen:  For at FFK skulle få en så god avtale som mulig hadde vi i tillegg til meg som klubbleder med Odd Hasselgård og Øyvind Aspeng i utvalget som forhandlet frem avtalene. Hasselgård med årelang erfaring fra prosjekter i FOBBL, og Aspeng med mange år innen bank og finansiering bak seg. I tillegg hadde vi med advokat Arne Nyhaug for å sikre det rent juridiske, sier Jensen.

 

Dette er personene som forhandlet.

Da kan man spørre seg hvor god denne ekspertisen og juristen var, hvis det er slik det nå ser ut, og slik jeg oppfatter det,(kanskje jeg tar feil), men det ser ut for at FFK i all fremtid skal betale leie for stadion, og ikke bli eier, det er klart dette vil svekke klubbens muligheter sammenlignet med andre klubber som eier sine egne anlegg.

Og det høres betenkelig ut det som skjedde i forkant at Terje Høili m.fl. ga sine aksjer i eiendomsselskapet til klubben vederlagsfritt, verdier som nå ser ut til å være i Værste`s eieres lommer.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 nov 07, 21:02
Håper dette blir avklart på en for FFK god måte. Hvis Værste a/s med Jon Brynildsen og Fredrikstad E-verk svindler FFK vil de  angre på dette i all framtid. Dette lugger for folk flest, og Gutta boys i værste vil kjenne på kroppen at dette ikke var særlig lurt å svindle FFK.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 nov 07, 22:20

Dette er et takk for sist fra Jon B etter at han ikke fikk noe positivt omtale på klubbens sist medlemsmøte, der Carl G var negtiv til Jon B sine uttalelser i Aftenposten.

Hva tror dere?

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5398

Lagt til: 02 nov 07, 22:43
Opprinnelig postet av Patrioten

Dette er et takk for sist fra Jon B etter at han ikke fikk noe positivt omtale på klubbens sist medlemsmøte.



Det er jo ikke noe nytt det her, Patrioten, så hvorfor skal det her være et takk for sist? Det er jo ikke noe Bryna har planlagt siden 2005 tilfelle han skulle bli få negativ omtale på et medlemsmøte

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 nov 07, 01:21

Selvsagt amatørmessig av  det Gamle FFK styret, som lar seg "lure" og stoler blind på "oljefjes" Hult.

Like naivt som trolig en god av av supportrerne var, når de la nesa mot "Værste" og tilba"Værstegutta"

Det at noen blander Morgan inn i dette , henger vel egentlig ikke på greip. Ei heller for Paco, en bør ikke benytte enhver anledning il å "blande barter og snørr"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 nov 07, 01:51
Opprinnelig postet av Willy Renè

Hvor er de 30. mill. som FFK fikk for gamle stadion ?

 

Såvidt jeg husker skulle 15 mill fra det salget gå til stadionprosjektet og det resterende til nytt treningsfelt...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 03 nov 07, 01:53
Opprinnelig postet av dracula

Selvsagt amatørmessig av  det Gamle FFK styret, som lar seg "lure" og stoler blind på "oljefjes" Hult.

Like naivt som trolig en god av av supportrerne var, når de la nesa mot "Værste" og tilba"Værstegutta"

Det at noen blander Morgan inn i dette , henger vel egentlig ikke på greip. Ei heller for Paco, en bør ikke benytte enhver anledning il å "blande barter og snørr"

mer dritt ifra deg! så du mener etter alt som nå har kommet frem i media at Bryna gikk ut mot Morgan på grunn av tiltalen ikke var et skalkesjul.`

nå burde du våkne opp,bryna brukte alle midler mot Morgan for at dette ikke skulle komme ut men hva skjer?

den grådige ulven er bryna og alle valpene som følger etter er værste a/s


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 nov 07, 10:30

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 03 nov 07, 10:55

for meg virker det som om ALLE skal ta Morgan Andersen om dagen... Husk at det IKKE var Morgan som inngikk avtalen med Værste om stadion, men det gamle styret...

Skjønner ikke hva det er med Jon Brynildsen, han kan gå og sponse Moss eller noe istedet for å være her og slenge dritt om FFK...

---------------------------

Røde og hvite er de beste =)


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 03 nov 07, 12:14

La os slippe dette tullet om at det er Morgans skyld. Morgan har ingenting med avtalene med Væste a/s å gjøre. Det han og det nye styret har gjort er å stille spørsmål ved den inngåtte avtalen. Det er viktig å få avklart disse spørsmålene på en riktig måte og derfor støtter jeg Job Brynildsens forslag om en uhildet gjennomgang av avtalene. Videre så støtter jeg Terjes forslag om en ny takst av vipdelen. Hvis FF har betalt for mye i leie bør Værste betale dette tilbake. Ingen er tjent med konflikt i denne saken så rydd opp i uenighetene og gå videre.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 nov 07, 15:48
Endret: 03 nov 07, 15:50

Greit Paco, vi er trolig enige om at avtalen som Bryna innestår for er tvilsom.

Men det  vel ikke denne avtalen som Morgan saken dreier seg, eller har jeg misforstått, trodde virkelig at det gjaldt den såkalte Mikel avtalen fra Lyn tida. Eller tar jeg feil. Tar jeg feil Paco, ber jeg deg selvsagt om undskyldning

Her er det jeg mener at vi ikke må blande "barter og snørr", Det er etter min oppfattning 2.avtaler det gjelder.

I saken rundt den ene er strid om Morgan sin situasjon (positiv eller negativ, dom faller), i den andre saken kan det virke som Morgan er "helt og Bryna "skurk".

Verden er fortsatt ikke svart hvit, fargespekteret er viktig.

Ps Paco, har du lest hva jeg har skrevet, har jeg  nettopp vært en av de som har fryktet "Værstegutta" sin intensjoner.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 03 nov 07, 17:02
Opprinnelig postet av dracula

Greit Paco, vi er trolig enige om at avtalen som Bryna innestår for er tvilsom.

Men det  vel ikke denne avtalen som Morgan saken dreier seg, eller har jeg misforstått, trodde virkelig at det gjaldt den såkalte Mikel avtalen fra Lyn tida. Eller tar jeg feil. Tar jeg feil Paco, ber jeg deg selvsagt om undskyldning

Her er det jeg mener at vi ikke må blande "barter og snørr", Det er etter min oppfattning 2.avtaler det gjelder.

I saken rundt den ene er strid om Morgan sin situasjon (positiv eller negativ, dom faller), i den andre saken kan det virke som Morgan er "helt og Bryna "skurk".

Verden er fortsatt ikke svart hvit, fargespekteret er viktig.

Ps Paco, har du lest hva jeg har skrevet, har jeg  nettopp vært en av de som har fryktet "Værstegutta" sin intensjoner.

 

beklager at jeg var litt brå

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 04 nov 07, 18:17

Undskyldning taes selvsagt  imotDet er tegn på visdom at man kan innse "tabber".

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 04 nov 07, 19:11

Jeg vil si at nå har Paco kommet med grove beskyldninger mot Bryna. Hvordan dokumentere du dette?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 nov 07, 19:53
Ikke bra dette her, sto to sider om dette i Finnansavisen i går, titlen var FFK lurt trill rundt.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 05 nov 07, 16:54
Opprinnelig postet av Erikk

Jeg vil si at nå har Paco kommet med grove beskyldninger mot Bryna. Hvordan dokumentere du dette?

 

Han er i såfall ikke alene om det. I papirutgaven av FB går Roy Freddy Andersen langt i å misstenke Bryna og Værste for lureri synes jeg. 

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 05 nov 07, 18:23

Leste selv det Krisfoffersen sa i avisa i dag og er ikke særlig fornøyd. Vi må snart forstå at FFK er en stor bedrift som trenger proffer i ledelse og styrer. Bryna bør svare for seg for dette må jeg nesten kalle en skandale.


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 05 nov 07, 18:59
Opprinnelig postet av Patrioten
Ikke bra dette her, sto to sider om dette i Finnansavisen i går, titlen var FFK lurt trill rundt.


Jepp. En kompis av meg lager faktisk forsiden i denne avisen. Som den lille FFK hateren han er(Han er fra Kolbotn) så gjett om han koste seg når han lagde denne...

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 05 nov 07, 21:09
Endret: 05 nov 07, 21:11

Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Erikk

Jeg vil si at nå har Paco kommet med grove beskyldninger mot Bryna. Hvordan dokumentere du dette?

 

Han er i såfall ikke alene om det. I papirutgaven av FB går Roy Freddy Andersen langt i å misstenke Bryna og Værste for lureri synes jeg. 

Her er linken.

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


onkel P

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 des 06
Innlegg: 10

Lagt til: 06 nov 07, 00:07

En emisjon krever et styrevedtak og et generalforsamlingsvedtak. Er det ikke på tide å prøve å fylle hodet med litt mer enn Jon Brynildsen og stille spørsmålet til de andre som var med på disse vedtakene. I styret på det tidspunktet satt Øivind Aspeng (styreleder), Bjørn Jensen, Odd Hasselgård, John Grønlien og Jon Brynildsen, dvs at FFK hadde full kontroll med beslutningen i styret. Dessuten satt og sitter FFK på 75% av A-aksjene. Det er kun disse aksjene som har stemmerett, hvilket betyr at FFK også hadde den fulle og hele kontrollen med beslutningen i generalforsamlingen. Så hvem tror dere stemte for vedtaket i styret? Og hvem tror dere stemte for vedtaket i generalforsamlingen på vegne av den største A-aksjonæren?

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 06 nov 07, 08:11
Opprinnelig postet av onkel P

Er det ikke på tide å prøve å fylle hodet med litt mer enn Jon Brynildsen og stille spørsmålet til de andre som var med på disse vedtakene.

Assumptions are the mother of all fuc....s. :)

Jeg vil, uten å ha satt meg for nøye inn i problemstillingen, si at en avtale med A- og B-aksjer i utgangspunktet er en fin ting(tm): A-aksjene har stemmeretten mens B-aksjene vil kunne gjenspeile et reelt eierskap eller en form for sikring.

FFK har 75% av A-aksjene og følgelig full kontroll over vedtak som gjøres i selskapet. Eierne av B-aksjene kan, med trygghet, vite at det er de som har kontroll over eierskapet, med mindre aksjene overføres eller selges. Eierskapet i  B-aksjene slik jeg ser det er å anse som en betalingsgaranti/pant i lån.

Overføring eller salg av aksjer fra eierne av B-aksjer vil f.eks. kunne relateres til en nedbetalingsplan av f.eks. selskapets gjeld.

F.eks:

10% av selskapets gjeld nedbetalt = 10% av B-aksjene overføres til eierne av A-aksjene.

Hvis avtalen som er inngått mellom FFK og Værste ikke innbærer noen form for avtale om overføring av B-aksjer til FFK i henhold til en nedbetaling av gjeld synes jeg det er amatørmessig (muntlige avtaler er ok det, men ikke om slike ting...)

Hvis det er inngått en avtale om overføring men overføringen ikke er skjedd i henhold til avtalen bør selvsagt aksjene overføres som de skal.

Jeg ser frem til en ytterligere gjennomgang og offentliggjøring av detaljer rundt avtalen.

Hva vi kan være sikker på er at ikke siste ord er sagt i saken...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 nov 07, 08:44

Jeg må innrømme at jeg har lurt litt på hva som egentlig er den store skandalen i denne saken. Da den først ble slått opp, så jo talla over eierandelen og sånt ganske stygge ut, men det har da vel kommet fram at det egentlig bare er monopol-eierandeler?

Jeg skal ikke påstå å ha veldig god greie på intrikat økonomi (riktignok har jeg økonomisk utdannelse (også), men jeg mangler interesse for "spillet"), men jeg tar sjansen på å være så frekk å påstå at en del av de som er så opprørt, har enda mindre peiling enn meg.

Jeg syns tidligere styreleder i Værste AS, Bjørn Borg, sier en del fornuftige ting under overskrifta - Unødvendig konflikt i dag:

– Det å bare gi bort en tomt til 20 millioner som gave fra et AS er ikke så enkelt. Det sett i forhold til aksjelov, skattelov, kreditorvern med mere. Derfor må det gjøres på en måte med minst mulig effekt på selskapets økonomiske stilling.
– Løsningen med B-aksjene blir derfor et instrument for å få overført tomteverdien til Fredrikstad Stadion AS - noe som er viktig for hele prosessen. I praksis har jo ikke aksjen noen verdi.

– Over tid kan så disse B-aksjene enten nedskrives, eller gis bort i porsjoner til FFK, slik at overføringen kan skje lovlig og uten for store virkninger på Værstes regnskaper, mener Borg.
– Jeg mener dette bør være greit å forstå, både for klubbens forskjellige styrer og for mannen i gata, og synes det er trist at det har blitt en konfliktsak, fortsetter han.

---------------------------

Svensk magi!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 nov 07, 09:45
Opprinnelig postet av Magnum

det har da vel kommet fram at det egentlig bare er monopol-eierandeler?

Ja, det stemmer nok det. Med mindre man har bestemt seg på forhånd at en eller annen i saken er Den Store Stygge Ulven (TM) - i dette tilfellet enkeltpersoner i Værste-systemet.

Opprinnelig postet av Magnum

men jeg tar sjansen på å være så frekk å påstå at en del av de som er så opprørt, har enda mindre peiling enn meg.

Det kan definitivt synes å være slik, ja.  Jeg leste ikke artiklen i Finansavisen, men, etter å ha jobbet i firmaer som de har skrevet om, jeg tar ikke Finansavisen for å være den mest troverdige - selv ikke når det gjelder finans...

Jeg mener dette er en "ikke-sak", fremprovosert av noen som har benyttet byens enestående mediehus som mikrofonstativ. FB skyter ofte med skarpt, som regel fra hofta, med venstrehånda - og har en treffprosent som etterhvert bidrar til å trekke ned deres troverdighet. Litt research "up front" kan være en idé!

Opprinnelig postet av Magnum

Jeg syns tidligere styreleder i Værste AS, Bjørn Borg, sier en del fornuftige ting under overskrifta - Unødvendig konflikt i dag:


Det kommer en god del fornuftige ting frem her, ja. I tillegg kan det være greit å lese dagens artikkel på demokraten.no der Bjørn Jensen fremhever "–Det blir helt feil å hevde at Værste har tilranet seg 30 millioner. Slik jeg ser det snakker vi om et lån.". 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 07 nov 07, 09:51
Opprinnelig postet av denialsander
Det kan definitivt synes å være slik, ja.  Jeg leste ikke artiklen i Finansavisen, men, etter å ha jobbet i firmaer som de har skrevet om, jeg tar ikke Finansavisen for å være den mest troverdige - selv ikke når det gjelder finans...


Det har da vært mye artig å skrive hjem om fra en del av DINE arbeidsplasser, da... ;-)

Uansett, jeg pleier ikke å oppsøke det spesifikke mediet jeg heller, men jeg satt faktisk og bladde litt i et par utgaver i sommer. Den var vel strengt tatt knapt egna til å tenne opp i peisen med.

---------------------------

Svensk magi!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 nov 07, 11:49

Opprinnelig postet av Magnum

Det har da vært mye artig å skrive hjem om fra en del av DINE arbeidsplasser, da... ;-)

"artig" og "artig", fru Blom. Men at det har vært MYE å skrive om, det skal jeg si meg heeeelt enig i.  Positiv medieoppmerksomhet med et stort antall spaltemeter stod i sterk motsetning til firma- og/eller produktkvalitet...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 des 07, 18:03

Stadion-tomten slett ikke gratis

I følge Finansavisen avkrefter nå Jon Brynildsen at Værste AS har stilt gratis tomt til rådighet for nye Fredrikstad stadion.

www.demokraten.no/lokalsport/article3217450.ece


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 29 des 07, 18:41

Har FFK egentlig fått noe tomt i det heletatt? Spilleflata er 6 meter over bakkehøyde. Alt på bakkeplan er det værste A/S som eier.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 des 07, 20:58

Tror vi får vente med å trekke noen konklusjoner før rapporten er klar.

Finansavisen har ikke "helt" rett i alle sine artikler, for å si det forsiktig. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 des 07, 21:25
Opprinnelig postet av denialsander

Tror vi får vente med å trekke noen konklusjoner før rapporten er klar.

Finansavisen har ikke "helt" rett i alle sine artikler, for å si det forsiktig. 

Ingen røyk uten ild sier jeg da.

Det er vel ikke helt uten grunn at hele det gamle styret som undertegnet avtalen med værste har blitt kastet ut?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 des 07, 23:16

Neida, det er nok en del ting som har skjedd som kanskje ikke er slik vi håper/forventer. Når det gjelder styret har det vel flere årsaker enn en enkeltstående sak, men det er klart - helt tilfeldig er det kanskje ikke.

Jeg håper uansett at vi ikke blir for forutinntatte og at vi kan vurdere rapporten med åpent sinn.

Som jeg har skrevet tidligere kan løsninger med A/B-aksjer være gunstig, men det kommer helt an på hvordan avtalen(e) er utformet - og hvilke verdier de skal gjenspeile (f.eks. ikke eie tomta, men alt fra 6 meter over bakkeplan og opp...). 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340