Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Dadason få fornyet kontrakt?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 16 nov 03, 23:22
Etter min mening; Nei!
Hans egenskaper er vel ubestridte, men etter min mening er han og Ringberg veldig like spillertyper, men vi har ikke råd til noen av disse såpass godt betalte spillerne på benken. Som spisspar blir de for forutsigbare, og uten stort nok reportoar, derfor; Dadason må gå, til fordel for en annen type spiss, som utfyller Ringberg på en annen måte. Er det "komplementære ferdigheter" Eggen Sr. kall:ffk:er det?

---------------------------

Macka fra start!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 16 nov 03, 23:34
Men hva hvis Ringberg blir skadet? Hva gjør vi da? I tippeligaen bør man ha dobbelt dekning på alle plasser.

Det er helt klart at vi trenger en spiss som utfyller Ringberg/Dadason, men jeg er ikke sikker på om det er riktig å la Dadason gå.

Står valget mellom Dadason og Melo, så håper jeg Melo er den som blir. Melo er en mye mer anvendelig spiller. Han er uortodoks i spillestilen, innehar et fantastisk rykk, og har de egenskapene som skal til for å utfylle Ringberg. Men bare hvis fremgangen hans fortsetter!

Uansett trenger vi en ny spiss!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 17 nov 03, 00:24
Endret: 17 nov 03, 00:25
Er enig i at vi trenger backup på alle plasser, men kunne tenkt meg en annen spiller enn Dadason.

Litt strengt kanskje men han har ikke vært spesielt god utenom noen få enkeltprestasjoner, vi trenger bedre spillere!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 nov 03, 00:29
Husk at Dadason knapt hadde spilt fotball på ett år da han kom til FFK. Ikke akkurat noen god grunntrening. Ingen tvil om at han har kapasitet til å score en del mål i Tippeligaen, og av den grunn bør han beholdes. Men som de fleste også ser; han er urovekkende lik Ringberg i spillestilen så det er langt fra optimalt at de to spiller sammen. Men dersom vi får Enerly på høyrekanten med sine presise innlegg, så kan det bli livsfarlig med Ringberg OG Dadason foran kassa...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 17 nov 03, 00:50
Jeg skjønner ikke hvorfor det absolutt skal være så negativt at to spiller har samme spillestil og spille sammen?

Hvis begge har spillestilen "måltjuv" så er det vel ikke noe galt i det? Det er bare fint med to hodesterke _og_ skarpskodde spillere.

Jeg er enig i at det er et problem dersom en har to like spillere med fokus på ekstreme kvaliteter (F.eks Janker som omtrent ikke har ballfølelse, men som vinner alt i lufta) , men både dadason og ringberg er gode på hodet, gode til å holde på ballen og gode til å skyte. Vi _må_ ikke ha en fotrapp tekniker for å klare å score mye mål!

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 17 nov 03, 09:02
Synes det er ganske merkelig selvbilde noen har av klubben, når de kan mene at Dadason ikke er god nok for oss.

Han er vel nesten den eneste som har bevist at han er en spiller av tippeliga-klasse i stallen vår. (Stjerna, Trondsen unntak kanskje)

Jeg mener Dadason har ekstreme hode ferdigheter, noe ikke Ringberg har...som et eksempel.

Nei, spillere med den klassen Dadason har MÅ vi beholde i laget skal vi forvente å klare oss her oppe ;-)

Dessuten er Dadason en utrolig sympatisk og fin type, med en profesjonell holdning...heller ikke å forakte!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 17 nov 03, 16:57
Endret: 17 nov 03, 16:59
Opprinnelig postet av Frode
Synes det er ganske merkelig selvbilde noen har av klubben, når de kan mene at Dadason ikke er god nok for oss.


Jeg sier ikke at han ikke er god nok for oss. Poenget mitt er at FFK har X antall kroner å bruke på lønn, jeg synes det er gæær´n bruk av X-summen å lønne to såpass like spillere. Ikke umulig at Dadason til og med er hakket vassere enn Ringberg, men Ringberg har vært med hele veien, og er utrolig sympatisk, og med hjerte for klubben, noe som får meg til å mene at han bør beholdes, og Dadason bør gå. I tippeligaen synes jeg ikke vi kan ha begge på banen til enhver tid, vi skal ikke spille som Lillestrøm, ønsker derfor å prioritere en spiss med tekniske ferdigheter, og ikke minst hurtighet!!

---------------------------

Macka fra start!


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 17 nov 03, 20:27
Opprinnelig postet av Frode
Han er vel nesten den eneste som har bevist at han er en spiller av tippeliga-klasse i stallen vår. (Stjerna, Trondsen unntak kanskje)


Mener du virkelig at Stjerna har vært god og bevist at han er i tippeliga-klasse? Jeg syns han har vært en av skuffelsene i år, absolutt ikke vært så god som mange (deriblant meg selv) hadde håpet han skulle bli...

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 18 nov 03, 11:03
Enig med Costanza; Dadason vil bli enda bedre etter en vinter med god trening; og potensialet FFK har med to gode hodespillere er enormt. En av de store skuffelsene ifjor var jo at de få lange løpa på kantene med gode innlegg uteble (Bare Welton og Czwartek som løp). Tenk når Enerly får plass på kanten. Det blir saker det.

---------------------------

Any given sunday


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 18 nov 03, 12:22
Opprinnelig postet av patriot44
Opprinnelig postet av Frode
Han er vel nesten den eneste som har bevist at han er en spiller av tippeliga-klasse i stallen vår. (Stjerna, Trondsen unntak kanskje)


Mener du virkelig at Stjerna har vært god og bevist at han er i tippeliga-klasse? Jeg syns han har vært en av skuffelsene i år, absolutt ikke vært så god som mange (deriblant meg selv) hadde håpet han skulle bli...



Nå var ikke dette hovedpoenget med innlegget mitt. Stjerna har vist at han kan komme på rundens lag i allsvenskan. Jeg tror ikke tippeligaen er bedre enn allsvenskan.

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 18 nov 03, 17:36
Hallo! Dette blir for dumet! De som ikke syns Stjerna (min pers. favoritt på laget) og Dadason er gode nok for FFK kan bare ryke og reise!

Stjerna! Hvis du leser dette: Du drar aldri hjem! : )

jonny28

Juniorspiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 121

Lagt til: 18 nov 03, 22:24
Synes ikke stjerna har vært så god som alle sa han skulle, har jo tross alt vært stjerne i allsvenskan.

JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 165

Lagt til: 18 nov 03, 22:50
Jeg sier ikke at han ikke er god nok for oss. Poenget mitt er at FFK har X antall kroner å bruke på lønn, jeg synes det er gæær´n bruk av X-summen å lønne to såpass like spillere. Ikke umulig at Dadason til og med er hakket vassere enn Ringberg, men Ringberg har vært med hele veien, og er utrolig sympatisk, og med hjerte for klubben, noe som får meg til å mene at han bør beholdes, og Dadason bør gå. I tippeligaen synes jeg ikke vi kan ha begge på banen til enhver tid, vi skal ikke spille som Lillestrøm, ønsker derfor å prioritere en spiss med tekniske ferdigheter, og ikke minst hurtighet!![/quote]

FFK har IKKE "X" kr å bruke på lønninger. Det kritiske er inntektene, og uten resultater går også inntektene i dass.
Hvis klubben satser og gjør det bra i TL kan vi risikere å spille for fulle tribuner i alle hjemmekampene, jeg tror nok det betaler flere lønninger enn den som Dada skal ha.
Det er selvfølgelig også slik at de har både en "plan B" og en "plan C", og dette vil være med å styre innkjøpene ogå når vinduet åpner til sommeren.
Kan vi ikke heller være fornøyde med at vi alle bidro ved å møte opp slik at det var mulig å få både Dadason og fler med han hit da?

---------------------------

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 19 nov 03, 08:22
Ikke meningen å fornerme noen, men dette blir for dumt. Hadde vi hatt 3-4 like spisser så hadde jeg tatt poenget.

Vi har to spisser som er litt like!! Men det er også klare forskjeller, Dadason har ekstreme hodeferdigheter og Ringberg har ekstreme "dukke opp til rett tid/sted" ferdigheter. Dette er ferdigheter som vi må verdsette høyt og ikke engang prøve å si at vi ikke har plass til disse spillerne, som begge høyner nivået på laget vårt betraktelig.

Men vi er sikkert alle enige at vår neste spiss må ha fart og ekstreme egenskaper som går på å true bakrommet :-)

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 19 nov 03, 13:03
Det holder faktisk ikke lenger med fulle tribuner når det gjelder å finansiere den økonomiske satsningen som er påkrevd i tippeligaen.
Stort sett alle lag i tippeligaen gaver inn til beinet for å klare seg økonomisk, og selv om vi surfer nå, så vil hverdagen komme til oss også. Jeg har ingen som helst problem med å se at Dadason er mer enn god nok for klubben, poenget mitt er at det, i et marked der økonomien blir tøffere og tøffere, blir litt for råflott å ha Dada eller Macke på benken, og etter min mening er det ikke plass til dem begge på banen samtidig. Vi må ha større variasjon etter min mening!

---------------------------

Macka fra start!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 21 nov 03, 10:26
Da er vi uenige. Greit nok.

Jeg mener vi har en av de tynneste stallene i tippeligaen pr. dags dato. Og da lar du ikke en toppspiller som du har mulighet til å signere videre gå....

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340