Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 31 13

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 nov 07, 13:06
Er vel enig med deg Costanza. Ser KUN Storflor som reelt, men når de snakker om RBK-spillere i flertall er det kun Stoor ved siden av Storflor av "etablerte" spillere som vi kan være interessert i. Alt annet høres helt bort i natta ut.

erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 16 nov 07, 13:39
Hvis det er Storflor man er ute etter i Fredrikstad så blir jeg virkelig skeptisk. Rosenborgsupporterne vil juble hvis FFK betaler for han. Ingen høy stjerne der oppe. Fyren har jo en tendens til å bli helt anonym i kampene.
Det som gjør meg betenkt er at dette kan gå inn i en pakke med Bjørkøy slik at vi får mindre for han eventuelt betaler  mye for Storflor.
Hvis det derimot er Stor man er ute etter, sier jeg jatakk. Bjørkøy må være tiltenkt hans plass med Strand som backup. Strand tar jo et år til.

Holm og storflor inn, Bjørkøy og Shaban ut!? Huttetu for et skrekkscenario. Dette lukter det ikke satsning av

---------------------------

erfo


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 16 nov 07, 13:41
"Dette lukter det ikke satsning av"

Lukter i det minste satsing paa egne spillere, og en oekning av norske spillere!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 16 nov 07, 14:43

Opprinnelig postet av erfo

Holm og storflor inn, Bjørkøy og Shaban ut!? Huttetu for et skrekkscenario. Dette lukter det ikke satsning av

Bjørkøy ønsker seg kanskje vekk fordi han har landslagsambisjoner på sentral midtbane. På den plassen får han ikke mye spilletid i FFK etter sommerens tilskudd.

Holm vil være en god spiller å ha som backup for Wehrmann. Det blir billigere å hente Holm enn å beholde Bjørkøy.

Om Shaaban forsvinner så har man gode erstattere. Derfor er det kanskje fornuftig å selge mens man får mest mulig igjen.

Storflor bekler en rolle der man ikke har så god dekning i dag.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 nov 07, 14:44
Både Holm og Storflor har vært på landslaget iløpet av de siste 3 årene, samtidig som Storflor har spillt championsleague fotball. Dette er spillere som er bedre en det meste av det vi allerede har. Om Storflor kommer hitt må jeg si jeg blir ikke annet fornøyd.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 nov 07, 15:25
Endret: 16 nov 07, 15:33

Vil ikke si jeg ser helt nødvendigheten av å kjøpe Storflor, selvom han og Fredrik Stoor var de første som slo meg når jeg leste FB om morran i dag..

For det første er det de plassene vi trenger spillere på, for det andre har de slitt med lite spilletid. Stoor er et spennende alternativ, som jeg godt kunne se i rød-hvit drakt.

Storflor briljerer innimellom, men har et aaaltfor dårlig bunnivå som han aaaltfor ofte viser. Syns han blir meget anonym i kampene jeg har sett ham i. Som oftest, vel og merke. For noen få ganger kan han spille strålende!

Syns det virker som om vi er gode på overgangsmarkedet nå! De to svenske høyrebackene vi har hatt i kikkerten, virker som to gode spillere. I tillegg har vi sikkert mange andre backer som holder mål på lista vår. Deilig å endelig se at vi for det første begynner spillerjakten så tidlig, og for det andre ser etter kvalitet på de plassene vi faktisk trenger spillere.

Ellers melder Nettavisen at Roar Strand tar et år til i RBKtrøya, åpner dette for salg av Stoor til FFK, kanskje??

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 nov 07, 15:56

Jeg blir sjeleglad om vi får tak i Stoor i allefall. Flere svensker til Frädrikstad


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 16 nov 07, 16:45

Opprinnelig postet av erfo
Hvis det er Storflor man er ute etter i Fredrikstad så blir jeg virkelig skeptisk. Rosenborgsupporterne vil juble hvis FFK betaler for han. Ingen høy stjerne der oppe. Fyren har jo en tendens til å bli helt anonym i kampene.
Det som gjør meg betenkt er at dette kan gå inn i en pakke med Bjørkøy slik at vi får mindre for han eventuelt betaler  mye for Storflor.
Hvis det derimot er Stor man er ute etter, sier jeg jatakk. Bjørkøy må være tiltenkt hans plass med Strand som backup. Strand tar jo et år til.

Holm og storflor inn, Bjørkøy og Shaban ut!? Huttetu for et skrekkscenario. Dette lukter det ikke satsning av

Storflor har hatt en dårlig tid i RBK.. men tror han kan blomstre som Enerly!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 nov 07, 17:17

Sjöberg inte klar för spel i Elfsborg

Norska mediauppgifter gjorde klart att Johan Sjöberg kommer flytta tillbaka till Elfsborg. Det visade sig vara felaktigt.

Mittbacken har under tiden i Norge fått husera ute på en kant. Fredrikstad är nöjda med Sjöberg och har diskuterat framtid med honom. - Vi har suttit ner och snackat. Jag har sagt att jag hellre spelar mittback. Samtidigt har jag fått spela varje match sedan jag kom hit och jag spelar hellre ytterback än inte alls.

www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 nov 07, 17:28
Vel nå har vel hele laget til RBK variert vveeeeldig de siste sesongene så da er det vel ikke så rart at Storflor har gjort det heller. Om jeg skal velge mellom Stoor og Storflor må nok jeg si at jeg ønsker Storflor mest. Stoor har ikke hatt noen god sesong i det hele tatt, untaket har vært de siste 2 CL kampene der han har vært god på ett godt RBK.

Men Storflor er nok ett av de billigere alternativene vi kan hente inn for bruk på kant. Kan spille på begge sider. Har også ett vedig godt høyrebein til å slå cornere med.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 nov 07, 18:15
Agenten John Anders skal ta opp dialogen med Rosenborg i dag, for å se om det Rosenborg øker lønnen hans.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 16 nov 07, 19:53
Endret: 16 nov 07, 19:54

Allbeck er på vei bort fra FCK.  Kontrakten hans går ut til sommeren. Elfsborg er klar til å legge 15 mill. sek. på bordet. Jakter FFK Allbeck også?

Fredrikstad er ikke langt fra Gøteborg .Tror Gøteborg er hans hjemby.. Han spilte i hvert fall for Ørgryte før proffeventyret startet i utlandet. Han vil nok ikke spille for en annen klubb enn Ørgryte i Gøteborg,men de er nede i superettan nå. Han får vel også skattefordeler de 3 første årene i Norge,slik han har hadt i FCK og Danmark?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 nov 07, 20:00

"Det svåra för Allbäck själv är att han förmodligen gärna stannat i FCK, men enligt gällande lagar i Danmark får han efter tre år inte spela under samma artistskatt."

Ja huff. Stakkars fotballspiller, som må skatte av lønna si som alle andre ordinære arbeidstagere. Han tjener sannsynligvis 5-10 ganger så mye som en normal arbeider og har 15% skatt... Men å skatte normalt? Det er sju tusan ikke aktuelt.

Jeg kjenner jeg blir kvalm. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 nov 07, 20:08
Bare jeg som synes det er galskap å betale 15 millioner for en spiss som er 34,5 år?

Norge har vel ikke artistskatt på lik linje som danskene?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 nov 07, 20:15

Opprinnelig postet av Holters
Bare jeg som synes det er galskap å betale 15 millioner for en spiss som er 34,5 år?

Norge har vel ikke artistskatt på lik linje som danskene?

Jeg er enig Holters.. Allbæck er kanskje god,men 34,5 år.. hmmm...

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 nov 07, 20:30
Endret: 16 nov 07, 20:31
Opprinnelig postet av Holters
Norge har vel ikke artistskatt på lik linje som danskene?

Vi har hatt artistskatt i Norge, men den skulle bli (er allerede blitt?) avskaffet i år. Det vil si at man betalte 15 % skatt av lønn det første halvåret hvis man kom etter 1. juli, i tillegg til bare 15 % skatt av sign-on-fee (mange bosmanspillere får jo millioner i sign on fee).

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 16 nov 07, 20:42

Opprinnelig postet av Holters
Bare jeg som synes det er galskap å betale 15 millioner for en spiss som er 34,5 år?

Norge har vel ikke artistskatt på lik linje som danskene?

15 mill sek = 13 mill nok

Det blir 4,3mill i året + kanskje 4-5 mill i lønn i året = 8-9 mill i året for en spisstype FFK virkelig trenger. Nannskog er vel ikke noe yngre enn Allbeck. Vi snakker tross alt om en Svensk landslagsspiss. Hvis landslaget til Sverige vil ha han. Hvorfor skulle han ikke være god nok for FFK? Jeg tror han også ville gjort Tarik bedre som spiss. Fokuset ville flytte seg fra Tarik og til Allbeck. Det ville lette trykket på Tarik`s unge skuldre.  Han ville også skape et større mediatrykk rundt FFK og kanskje bringe FFK opp blandt de 4 beste i Tippeligaen.

Store sterke Allbeck og bevegelig Tarik hadde blitt et fryktet spisspar i Tippeligaen!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 nov 07, 20:49
Vidar Riseth vil antakeligvis ha en 2 års kontrakt med RBK, eller så er det stor sannsynlighet for at han forsvinner. Hva tror dere om dette, kan dette være en av de som FFK snuser på? Riseth har vel gjort seg bemerket med godt spill både som angriper, midtbanespiller og forsvar. Altså en anvendelig spiller for de fleste lag. Hva tror dere?

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 nov 07, 20:52
Opprinnelig postet av Shadar
Vidar Riseth vil antakeligvis ha en 2 års kontrakt med RBK, eller så er det stor sannsynlighet for at han forsvinner. Hva tror dere om dette, kan dette være en av de som FFK snuser på? Riseth har vel gjort seg bemerket med godt spill både som angriper, midtbanespiller og forsvar. Altså en anvendelig spiller for de fleste lag. Hva tror dere?

Angriper har han vel knapt spilt siden 90-tallet... Og på midtstopperplass og sentral midtbane har vi allerede gode alternativer. Det har vi for øvrig på spissplass også.

Et rungende NEI herfra.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 16 nov 07, 20:54

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Holters
Norge har vel ikke artistskatt på lik linje som danskene?

Vi har hatt artistskatt i Norge, men den skulle bli (er allerede blitt?) avskaffet i år. Det vil si at man betalte 15 % skatt av lønn det første halvåret hvis man kom etter 1. juli, i tillegg til bare 15 % skatt av sign-on-fee (mange bosmanspillere får jo millioner i sign on fee).

Kanskje det er derfor Shabaan forsvinner?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!



Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 31 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340