Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøp og salg av spillere i vinter

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 31 11

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 11 nov 07, 11:21
Opprinnelig postet av Knuty
Opprinnelig postet av Megasupporter`n

Men så billig???


8 millioner er da ganske godt betalt syns jeg. SÅ god er han ikke.


8mill er bra betalt for Jonna, selv om jeg håpet på litt mer.

Jonna ville bort, det har ikke vært noen hemmelighet.
Surnet kraftig etter Gashi og Wehrman ble hentet inn, han har jo spilt drittdårlig etter det.

Nei, her er det bare å vinke farvel...

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 11 nov 07, 11:43
syns det er litt synd. fordi at han kan bekle 3-4 plasser på laget. å han kan spille bra på alle plassene. nå må vi ha inn en god backup på sentral midt. + høyrekant å høyreback. men det kan jo være bra å få inn spillere som spiller på de plassene isteden. men det kan fort bli dyrt.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 nov 07, 11:52

Har litt blandede følelser til at vi nå mest sannsynlig selger John Anders Bjørkøy. Han er jo en fantastisk person, og en meget god spiller!

Men jeg skjønner på en annen måte hvis FFK velger å la ham gå. Da kan vi heller kjøpe en ren høyrekant og en ny høyreback. Vi har dekning på midtbanen i Martin Elvestad. Det som kanskje er dummest med kjøpet er at vi nå måååå ha en høyrekant. Finner vi ingen bra i tide, ser jeg for meg at vi får et nytt panikkjøp, lignende Anders Stadheim og Vuorinen etc.

Det jeg tror klubben vil savne mest er personen Bjørkøy. Han har fotballtalent til tusen, men det kan erstattes. Seriøsiteten og holdningene hans vil vel derimot bli et stort tap. Når vi i tillegg mest sannsynlig mister Shaaban, trenger vi en ny lignende type. Selvom vi har forbilder som Raio, Kasey, Pål Andrè, Totte og Sjöberg, er det ingen av disse som med en gang utpeker seg som den ultimate kaptein.

Nå håper jeg avtalen med enten Lustig eller denne andre svensken fra Hammarby ordner seg. I tillegg håper jeg vi viser interresse for Espen Ruud eller Espen Hoff. Det kan bli vanskelig, men vi får enda mer økonomiske muskler ved salg av Bjørkøy.

Eller..Eies Bjørkøy av Spillerinvest?

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 nov 07, 11:58
Takk for alt Jonna! Nå blir det vel mer spilletid på landslaget også, kjenner jeg Hareide rett

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 11 nov 07, 12:02

Opprinnelig postet av Husgutt
Takk for alt Jonna! Nå blir det vel mer spilletid på landslaget også, kjenner jeg Hareide rett

 

Akkurat det samme tenkte jeg på også!! Men først så må han takle sin nye plass i RBK under Eggen & co..

Venstreback eller stopper!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 11 nov 07, 12:17

Huseklepp hadde vært vannvittig bra å huke tak i. Men tror ikke vi er attraktive nok for han.

Ellers har vel Grønis sagt at han vil dyrke Tarik som ren kantspiller, så da erstatter vel han bjørkøy.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 11 nov 07, 12:27
Eies Bjørkøy av FFK eller av spillerinvest?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 11 nov 07, 12:29

Opprinnelig postet av solano2
Eies Bjørkøy av FFK eller av spillerinvest?

Tror det er 50/50

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 11 nov 07, 16:06
Endret: 11 nov 07, 16:07

Opprinnelig postet av solano2
Eies Bjørkøy av FFK eller av spillerinvest?

 

Hvis vi der bort i fra de spillerene som kom i vinter/sommer så er eierforholdet 50/50 på resten...

Hvordan det er med de som kom, hvet jeg ikke helt, men vet at Wherman eies 100% av invertorpoolen. Gashi også tror jeg..

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 11 nov 07, 20:03

Opprinnelig postet av Husgutt
Takk for alt Jonna! Nå blir det vel mer spilletid på landslaget også, kjenner jeg Hareide rett

 

Jonna kommer nok ikke med på landslaget, da må det i så fall bli som høyreback.. Kan ikke se noen annen plass til han verken i Rosenborg eller på landslaget


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 nov 07, 12:17
Vil ikke til Fredrikstad

vil ikke ha deg heller

---------------------------

http://keiko99.net


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 12 nov 07, 12:26

Moss satser nå vet du. 2009 skal han spille TL for Moss på nytt Meløs - hvorfor i alle dager skulle en Vålergutt ønske seg til erkefienden?

Martin har potensiale til noe mer enn spill i TL og når vi rykker opp etter 2008, så er han fortsatt så ung at hanvil ha godt av noen sesonger til i Moss.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 nov 07, 14:30
Endret: 15 nov 07, 14:31
Ruud-jakten er i gang.

Tipper at FFK er blant de seks klubbene som har vist interesse for Espen Ruud, men når de store og mer pengesterke klubbene er med i kampen, så blir det nok vanskelig å få ham til Fredrikstad.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 nov 07, 16:26

Dersom "det er å stikke fingerene i jorda" og akseptere at de attraktive spillerne går til de mer pengesterke klubben, blir spørsmålet hvordan kan FFK bli en toppklubb.

Trolig er derfor bedre for FFK å tenke langsiktig enn å kjøpe inn etablerte reserver fra andre klubber. Hva jeg mener.

Kjøp unge sultne spillere, tegn langtidskontrakter.

Dersom de seinere ikke velger FFK , har klubben iallefall gode muligheter til å tjene gode penger.

Derfor ønsker jeg bl.a f.eks Demidov framfor Holm. 

Ps. Gashi er ett unntak, forsatt ung og sulten på suksess.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 nov 07, 17:12
La oss spekulere litt rundt hvilke klubber som vil ha og muligens kan få Espen Ruud. Ruud kan spille høyreback/ høyre midtbane., men er vel kansje best som back?

Klubbenes uoffisielle ønskeliste ifølge aftenposten:fotball.aftenposten.no/eliteserien/article94528.ece

Viking var lenge i førersetet, men signalene hvertfall i aftenposten var at de ikke lenger er så interessert. har skotten og bertelsen som back, pluss en sleten pereira.

Lsk er ifølge Romerikes blad ikke interessert, siden de har fått Steinar Pedersen(får ta det med en klype salt, gutten er jo utgammal). Spiller 4-3-3, og da passer vel Ruud dårlig på høyre midtbane der.

RBK: Vår plausibelt største konkurrent etter min mening. sulteforet på gode forsvarsspillere, og her kan de få kvalitet på backen. gjenstår å se hva som skjer med Bjørkøy, og hvilken rolle han eventuellt er tiltenkt i RBK.

Brann: Hvem har nå de på høyre back igjen? kommer bare til hodet at han har gjort det godt, men de er sikkert ute etter å forsterke, men spørs hvor mye spilletid de kan tilby.

Enga: Storbæk på høyre back, landslagsspiller. allikevel ikke godt å si hvem enga kaster klypene etter. Hvem er hørekant på enga?

Stabæk: liten formening, er i posisjon men sikler på Iven Austbø og har ikke så sterk økonomi at de kan gjøre to 5-millioners kjøp.

FFK: litt mindre klubb en noen av de andre, men er på vei fremover og kan bygge et storlag hvor Ruud er garantert spilletid. spiller i tillegg 4-4-2 hvor Rud kan brukes som høyre midtbane med sin gode innleggsfot.

Sånn rent hypotetisk synes det hvertfall for meg som om Brann og RBK er de største konkurrentene, men det er jo lov å håpe at han lar seg friste nedover.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 15 nov 07, 17:28
Endret: 15 nov 07, 17:39
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hvem er hørekant på enga?

Godt spørsmål. Freddy Fot roter tidvis rundt utpå høyrekanten. Det samme gjør Jan Derek Sørensen når han ikke er skadet eller driver med noe annet. Daniel Fredheim Holm har vel også spilt høyreving, men blir nå mer rendyrket som spiss.

Så vidt jeg vet har de ingen rene høyrevinger.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 15 nov 07, 18:16
Enga har også brukt Fredheim HOlm og Berre på den plassen i tillegg til Dåsa. De har også noen ung- gutter der. Vil tro de er interessert i kvalitet der. ja!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 nov 07, 18:31
Opprinnelig postet av Snæbbis
La oss spekulere litt rundt hvilke klubber som vil ha og muligens kan få Espen Ruud. Ruud kan spille høyreback/ høyre midtbane., men er vel kansje best som back?

Han skal være best på høyre midtbane og det er det han har spilt mest for Odd nå. Bedre offensivt enn defensivt.

Med så mange klubber interessert er jeg likevel prisen vil bli presset faretruende høyt opp, og da er det klubben med størst økonomiske midler/vilje som til slutt vinner - hvis da ikke Espen Ruud selv er veldig klar på hvor han vil.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 nov 07, 19:45

Håper veldig på at FFK får tak i Ruud. Selvom konkurransen vel blir sterk, er det lov å håpe.

For Brann kan han være aktuell som høyreback. For Vålerenga høyrekant. Lillestrøm er nok interresert i en ny høyreback, regner med at de ikke vil satse på floppen Dan Anton Johansen når Rambekk forsvinner. FFK trenger ny høyreback og mest sannsynlig ny høyrekant, og er nok interreserte. Viking har Ross på høyreback og Gaarde på høyrekant, så jeg vet ikke hvor aktuelt det er for dem lenger. På en måte tror jeg Ruud syns Vålerenga eller FFK( av disse) som er mest aktuelle, ettersom han får spille høyrekant der. I FFK kan han måtte spille back også da.

Men får vi ikke Ruud, håper jeg på Lustig, en venstreback og en høyrekant dersom Jonna forsvinner.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 nov 07, 20:02
Som nevnt ovenfor her, er ikke LSK interessert i Espen Ruud. De har Riise jr på høyreving og kjøpt Steinar Pedersen fra Start. De planlegger å bruke han på høyreback. Står i Romerikes blad idag.

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!



Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 31 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340