Husk meg
Brukernavn
Passord

Søkefunksjon

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 okt 07, 00:12
Søkefunksjonen på forumet her stinker. Mulig å gjøre noe med det? Forsøkte foreksempel å søke etter posten jeg skrev om at Norwegian startet flyvninger fra Rygge. Forsøkte både Rygge og Norwegian, men fant absolutt alt annet..


Hva er poenget med funksjonen?

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 15 okt 07, 00:16
Opprinnelig postet av Husgutt
Søkefunksjonen på forumet her stinker. Mulig å gjøre noe med det? Forsøkte foreksempel å søke etter posten jeg skrev om at Norwegian startet flyvninger fra Rygge. Forsøkte både Rygge og Norwegian, men fant absolutt alt annet..


Hva er poenget med funksjonen?

Jeg søkte på "Norwegian Rygge" og fikk frem følgende 5 valg:

15 Okt 07, 00:12 - Søkefunksjon (Husgutt)
29 Aug 07, 17:44 - SV: Før kampen FFK-Hammarby (UEFA Cup) (Solheim)
23 Aug 07, 23:15 - SV: Norwegian velger Rygge (endre)
23 Aug 07, 16:43 - SV: Norwegian velger Rygge (FFK1903)
23 Aug 07, 13:23 - SV: Norwegian velger Rygge (FFK Forever)

Tre av de er vel tråden du sikter til...?

Men er enig i at søkefunksjonen trenger utbedring med flere avanserte søkevalg (tidsperiode, osv)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 okt 07, 10:23
Nå skjønner jeg ikke noe. Når jeg søker idag, da får jeg fram posten med en gang, men igår så var den ikke der i hele tatt. kan det ha noe med at jeg dro den opp og fram igår?

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 15 okt 07, 11:35
Jeg har ikke gjort noe.. Kan hende det kom inn et mellomrom eller liknende i søkinga di.. For begynner man med et enstavsord eller liknende vil det komme mange treff da den søker på hvert ord og at den søker inni orda.

Men skal i løpet av kort tid (relativt utifra at jeg har en jobb ved siden) gjøre om forumet.. Og da skal jeg tenke på søkinga i samme slengen!

Si ifra om noen ønsker her!

---------------------------

Sjefskodærn


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 okt 07, 20:03

Det jeg mente var at siden jeg skrev i posten jeg søkte etter (fant den ved å lete i forumet), så havnet jo posten ganske langt oppe. Kan det være derfor Holters og nå jeg finner den med en gang, at søkefunksjonen er ræva til å finne tråder som har falt utenfor siden med de nyeste innleggene?

Uansett, fint om søkefunksjonen blir forbedret. Synes VGD har bra søkefunksjon, der kan du søke på artikkelforfatter, underforum og fritekst..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 15 okt 07, 20:40
Det nyeste innlegget skal ikke ha noe å si. Bortsett fra at du finner det nyeste innlegget først da. :)

Kanskje du søkte på enkeltord? Denne søkefunksjonen begrenser antall innlegg etter jo flere ord du søker på.

Søker du på "Mark" så får du alle innlegg som inneholder "Markus", "markskudd", "slagmark", osv.

Søker du på "Markus" får du alle innlegg som inne holder "Markus"

Søker du på "Ringberg" får du alle innlegg som inneholder "Ringberg".

Søker du på "Markus Ringberg" så får du alle innlegg som inneholder BEGGE ordene. Altså du får ikke frem innlegg som kun inneholder "Markus" f.eks.

Søker du på "Magnus Ringberg overgang hamkam" så begrenser du søket ytterligere.

Men ja, flere alternativer i søkeverktøyet bør implementeres, og det kommer nok.

Eneste grunnen til at du ikke fikk opp det samme KAN ha vært at noe i forumet var under arbeid, slik at funksjonen ikke fungerte 100% når du søkte. Marle har jobbet ganske mye med finskriving, opprensking og omstrukturering av koden i det siste (ting dere ikke ser), og det er grunnen til at noen kan ha opplevd særheter eller feilmeldinger.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 okt 07, 23:54
Jeg husker ikke hva jeg fikk fram. Men forsøkte først å søke på kun "norwegian", så "rygge", og til slutt norwegian + rygge.

Det er ikke så mange poster som inneholder ordet norwegian, ihvertfall ikke i subjectfeltet, så burde kommet først med en gang. I stedet fikk jeg fram masse poster fra "FFK" forumet..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 16 okt 07, 09:29
Opprinnelig postet av Holters
Søker du på "Magnus (sic!) Ringberg overgang hamkam" så begrenser du søket ytterligere.


Ja, en skulle jo ikke tru det blir noe særlig treff med det søket.

---------------------------

Svensk magi!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340