Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan Andersen sykemeldt

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 okt 07, 13:26
Opprinnelig postet av Brukernavn
Opprinnelig postet av Patrioten

Foresten har sykemeldte lov til å reise til syden?

Ja, det er bare å opplyse trygdekontoret om hvor du er.

Man må vel ha et skriv fra fastlegen å vise fram, og så fylle ut et skriv på trygdekontoret at man skal utenkjærs ?? Når jeg har reist til syden mens jeg har vært sykemeldt så har jeg ikke behøvd å si hvor jeg reiser hen. Så hvor du har fått dette fra skjønner ikke jeg.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 okt 07, 13:29
Bare lurte, ikke noe annet.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 okt 07, 13:31

Opprinnelig postet av Patrioten
Bare lurte, ikke noe annet.

Det Brukernavn skriver er ikke noe jeg har opplevd. Har ikke du vært borte i sånne reiser mens du har vært sykemeldt da Patrioten ??


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 12 okt 07, 13:38
Opprinnelig postet av Tøfflus

Selve saken vil jeg ikke mene for mye om før vi får mer fakta på bordet, men uansett om Morgan har gjort feil så er det litt rart at han er tiltatt mens enkelte andre bare såvidt må avlegge vitneforklaring. Dette at både Mikel, Chelsea, Lyn, Manchester United og Shittu gikk med på et stort forlik (kanskje spesielt Chelsea da de måtte betale en pen slump penger) tyder i alle fall på at den omstridte kontrakten var akseptert av Mikel/Shittu,

I følge tiltalen har det aldri eksistert noen kontrakt mellom Lyn og Mikel, verken muntlig eller skriftelig. 

Shittu og Mikel har nemlig på et tidspunkt påstått at de ikke kjente til noen slik kontrakt, og det er denne påstanden (som kort etter ble trukket tilbake) hele tiltalen er basert på.

Hvem eller hva som fikk Mikel til å reise til Oslo på de tider er et uforklart mysterium. Han ante jo ikke at det eksisterte en forfalsket kontrakt mellom ham og Lyn, så det kan ikke ha vært derfor. Kanskje han ville se statuene i Frognerparken, og så oppdaget han tifeldigvis at det lå en fotballstadion like i nærheten? Og så snek han seg bare inn og gled umerkelig inn i miljøet, omtrent som tegseriefiguren Viggo (av Franquin)?

 Ett og annet i denne saken er litt rart, ja. Liten tvil om det.

---------------------------

Det er helt vanvittig det som skjer rundt Morgan Andersen


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 12 okt 07, 13:51
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Patrioten
Bare lurte, ikke noe annet.

Det Brukernavn skriver er ikke noe jeg har opplevd. Har ikke du vært borte i sånne reiser mens du har vært sykemeldt da Patrioten ??

På sykemeldings-lappen må du krysse av på om du skal være bortreist i utlandet i sykemeldingsperioden. og da må du skrive hvor, så de kan få tak i deg...det var det på min (i fjor).

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 okt 07, 14:03
Opprinnelig postet av Brukernavn

På sykemeldings-lappen må du krysse av på om du skal være bortreist i utlandet i sykemeldingsperioden. og da må du skrive hvor, så de kan få tak i deg...det var det på min (i fjor).

Dette har ikke jeg vært bort i. Når jeg har reist til syden i sykemeldingsperioden har jeg/legen ikke nevnt et ord om det på sykemeldinga. Men fastlegen har gitt meg et skriv som viser til at det er til hjelp og ta en ferie for å bli bedre. Da har jeg tatt med det skrivet ned på trygekontoret og levert det sammen med det skrivet som man må fylle ut der nede. Og på det skrivet har jeg ikke fylt ut hvor jeg oppholder meg. Jeg har da ikke tatt med meg hele reisebeskrivelsen ned ditt for å vise hvor jeg skal hen.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 okt 07, 14:09
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 I følge tiltalen har det aldri eksistert noen kontrakt mellom Lyn og Mikel, verken muntlig eller skriftelig. 

Shittu og Mikel har nemlig på et tidspunkt påstått at de ikke kjente til noen slik kontrakt, og det er denne påstanden (som kort etter ble trukket tilbake) hele tiltalen er basert på.

 

Om det stemmer så ligger jo Lyn rimelig tynt ann da som ikke hadde kontrakt med en spiller de brukte....og spilleren selv ikke visste at han hadde kontrakt...?

Det høres ut som det jeg har av erfaring fra Nigeria etter utallige besøk i landet. Landet er gjennomsyret av korrupsjon og løgner på de fleste nivåer, alt for å tjene penger... Slik også i denne saken tro?


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 12 okt 07, 14:20

Nå har ikke jeg den lappen her på jobben, men jeg mener det holder med feks "Zagreb" og så oppgir du hvilken tlf.nr du kan nås på. Og dette var på feltet jeg selv måtte fylle ut å levere trygdekontoret (ca1gang i 14dan)

Tror ikke JEG hadde blitt bedre i syden med prolaps foresten.

Kan jo hende det er forskjell på -sykemelding, og -sykemelding selfølgelig he..he..(mente ikke å si du var Rune)

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 okt 07, 14:22

Kan miste 50 Mikelmillioner

Rettsaken mot Morgan Andersen kan også få konsekvenser for klubbkassen til Lyn. Dømmes deres tidligere direktør kan fortsettelsen bli en jakt  på klubbens rundt 50 Mikkel-millioner.

VG vet Chelsea juridiske eksperter følger begivenhetene med argusøyne gjennom norske stråmenn. De krever tett oppfølging og hyppig orientering om hva som foregår.

For å få John Obi Mikel i stallen inngikk Chelsea en forliksavtale med Lyn og Manchester U 1. juni 2006. En fellende dom for dokumentfalsk kan føre til at Chelsea juridisk vil prøve om avtalens grunnlag har bortfalt.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 12 okt 07, 14:24
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 I følge tiltalen har det aldri eksistert noen kontrakt mellom Lyn og Mikel, verken muntlig eller skriftelig. 

Shittu og Mikel har nemlig på et tidspunkt påstått at de ikke kjente til noen slik kontrakt, og det er denne påstanden (som kort etter ble trukket tilbake) hele tiltalen er basert på.

 

Om det stemmer så ligger jo Lyn rimelig tynt ann da som ikke hadde kontrakt med en spiller de brukte....og spilleren selv ikke visste at han hadde kontrakt...?

Det høres ut som det jeg har av erfaring fra Nigeria etter utallige besøk i landet. Landet er gjennomsyret av korrupsjon og løgner på de fleste nivåer, alt for å tjene penger... Slik også i denne saken tro?

Merkelig hvor glad han var da han holdt i ManU trøya, og like etterpå ble det sirkus...mener han sa at dette var drømmen.

Men klart kommer det et bedre tilbud på kvelden går det jo ann å prøve seg...synd bare at du her signert for en annen klubb.

Shittu og Mikel...njaa skeptisk

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 okt 07, 14:33
Endret: 12 okt 07, 14:35
Opprinnelig postet av Brukernavn

Tror ikke JEG hadde blitt bedre i syden med prolaps foresten.

Det hjelper å være i varmen når man har prolaps, det har jeg selv erfart.

Eneste jeg har fylt ut på skjemaet på trygdekontoret er tidsperiode jeg skal være borte + legge ved skrivet fra legen. Tlf. nr. har jeg ikke gitt fra meg i forbindelse med dette, men de har sikkert nr. mitt fra før.

Jeg har hverken gitt fra meg opplysninger om land eller by jeg skulle til.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 12 okt 07, 15:01
Bare lurte på en ting. Hvis Morgan blir funnet skyldig og Lyn må legge 50 mill på bordet, blir da Mikelavtalen kansellert? Kan han spille for Chelsea da?

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 12 okt 07, 15:08
Opprinnelig postet av Snæbbis
Bare lurte på en ting. Hvis Morgan blir funnet skyldig og Lyn må legge 50 mill på bordet, blir da Mikelavtalen kansellert? Kan han spille for Chelsea da?


Det har jeg også tenkt på. En klubb kan jo ikke selge en spiller de ikke eier. Men hvordan blir det med kampene han spilte for lyn da. Er man ikke nødt for å ha kontrakt for å spille i tippeligaen? Hva vil skje med Mikel hvis Morgan blir dømt?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 12 okt 07, 15:58
Endret: 12 okt 07, 15:59

Slik jeg har forstått det hadde Mikel en "lærlingkontrakt "med Lyn. Da han ble 18 år skrev han under en proffkontrakt(kontrakt 1). Det er denne kontrakten det er dissens om. Mikel mener denne kontrakten aldri ble inngått. Shittu hevder også dette, og at han hadde en slags "intensjonsavtale"(avtale 2) med Chelsea. Dette til tross for at Shittu kom til Oslo på Mikel`s 18 års dag. Senere på sommeren solgte Lyn Mikel til Man U. Mikel signerte på TV og tok på seg drakt(kontrakt 3). I ettertid hevdet Shittu og Mikel at kontrakt 3 var ugyldig fordi Mikel aldri hadde skrevet under kontrakt 1, og henviste til avtale 2. Er alle med fortsatt? Chelsea kom på banen og bekreftet avtale 2 og at de ønsket Mikel. Man U, som hadde kontrakt med Mikel(kontrakt 3) forstod at Mikel ønsket å gå til Chelsea, og det kom til et forlik(forlik 4) der Chelsea betalte ut Man U og Lyn(ca 50mill).

HVis det viser seg at Mikel ikke hadde proffkontrakt(kontrakt 3) med Lyn så er forliket ingått på sviktende grunnlag og kan antageligvis omstøtes. Dette er i så fall et krav Chelsea må gjøre mot Lyn og Man U. Man U handlet i god tro og kan ikke bli "bad guys" i dette men kan muligens måtte betale tilbake.

Spørsmålet er om kontrakt 1 ble undertegnet av begge parter. Ble den det er Morgan uskyldig og Lyn/Man U går klar. Er kontrakten falsk vil Lyn og Man U betale, om Chelsea gjør krav på dette, og Morgan blir dømt skyldig.

Det som taler for at kontrakt 1 er gyldig av indisier er at Shittu kom til Oslo da kontrakten skal ha vært undertegnet ,og at Mikel signerte for United med et smil som varte helt til Shittu dukket opp med avtale 2.

Hvis Mikel ikke hadde en proffkontrakt med Lyn så er det uansett helt legitimt at Mikel er Chelsea spiller.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 12 okt 07, 16:36
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvis Mikel ikke hadde en proffkontrakt med Lyn så er det uansett helt legitimt at Mikel er Chelsea spiller.

Da må Lyn i tillegg straffes for å ha brukt en ulovlig spiller. Det vil i de fleste tilfelle medføre poengavdrag satt i forhold til hvor mange kamper Mikel spillte. Da er jeg "redd" for at Lyn (og S.Stefanutto ) får seg en tur ned i Adeccoligaen....


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 okt 07, 01:20
Endret: 13 okt 07, 01:25
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Spørsmålet er om kontrakt 1 ble undertegnet av begge parter. Ble den det er Morgan uskyldig og Lyn/Man U går klar.

Er kontrakten falsk vil Lyn og Man U betale, om Chelsea gjør krav på dette, og Morgan blir dømt skyldig.

En utmerket gjennomgang av saken, kanogvetalt. Men jeg vil stanse litt her.

Vi har to parter (Lyn v/MA og Mikkel/Shittu) som en gang ble enige om en avtale (Mikkel skulle spille TL-kamper for Lyn).

Begge parter oppfyller sin del av avtalen (Mikkel spiller TL-kamper for Lyn). 

Hva gjelder forholdet internt partene i mellom er det ikke nødvending eller avgjørende i ettertid om det foreligger en skriftelig og undertegnet erklæring som bekrefter enigheten. Det faktum at begge parter har oppfylt sin del er bekreftelse god nok på at avtalen eksisterte.

Mikkel/Shittu påsto en gang at de adri hadde underetegnet (det du kaller) kontrakt 1. Det er en ganske interessaant påstand. I så fall burde Mikkel ikke ha spilt i TL for Lyn, ettersom han ikke hadde kontrakt. Om Mikkel selv ikke tenkte på det så vet vi at Shittu tenkte på det. NFF sa jo i første omgang nei til å la Mikkel spille i TL ettersom Mikkel den gang ikke var gammel nok til å skrive under på kontrakten. Det var derfor Shittu kom tilbake til Oslo så snart som mulig etter at Mikkel var blitt stor, som vi alle vet. Ergo må Shittu ha visst at Mikkel trengte en bedre kontrakt og derfor kom han til Osle for å ordne den saken (og ikke for å gå i Frognerparken, får vi anta).

Det er derfor åpenbart at Shittu både visste om og aksepterte at Mikkel hadde en kontrakt med Lyn som ga Mikkel rett til å spille i TL. Hvorvidt denne kontrakten ga Lyn rett til å selge Mikkel videre er en annen sak, det kan godt være at Lyn ikke var ment å skulle ha denne retten. Men i så fall burde Shittu ha anmeldt Morgan for å utnytte kontrakten og ha overskidt de rettigheter kontrakten ga Lyn. Det hade vært troverdig. Men Shittu påsto at han ikke hadde signert kontrakten - alstå ikke akseptert avtalen, eller om man vil; brutt forhandlingene. Og det er det absolutt ingenting som tyder på at han gjorde, tvert i mot. Derfor har den anklagen som hele saken hviler på ingen troverdighet. Derfor er det, som Morgan har sagt hele tiden, nødvendig å få Shittus forklaring på disse forholdene.  

Men nå er det for sent. Skaden har skjedd. Morgan er satt ut av spill uten at Shittu har behøvd å forklare noe som helst for noen. Uansett utfall av rettssaken neste sommer vil den skaden som nå er påført FFK aldri kunne gjøres ugjort.

Jeg har ingen tro på at Morgan kommer tilbake, selv om jeg inderlig håper at jeg tar feil. Han har for mange fiender som aldri vil slutte å jakte på ham, og som selv aldri behøver å stå for noe. Mot slike fiender er man nødt til å tape.

Det er bare å krysse fingre for at den jobben Morgan rakk å gjøre for FFK var solid nok til at FFK klarer å bygge videre på det. Da tror jeg det trengs en kapasitet av Høgmos kaliber, minst.  

---------------------------

Det er helt vanvittig det som skjer rundt Morgan Andersen


olsa

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 98

Lagt til: 13 okt 07, 17:19

Når det gjelder Morgans sykemelding, er det vel i grunnen legen som sykemelder, og ikke Morgan som "velger å sykemelde seg". Synes Bolstad er en dust og han kunne ha holdt kjeft. Men TV2 er jo TV-formatet av Se og Hør, så det er vel ikke så rart at det er de som sender et slikt tåpelig intervju. Det hadde passet fint for om Morgan også kan beskyldes for trygdesvindel. Dette vil ingen ende ta. Er vel MAs skyld at sola skinner også  ??

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 okt 07, 18:01

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 okt 07, 18:31
Som du sjøl sier, så er det to forskjellige saker, to forskjellige kontrakter, og to forskjellige problemer i forbindelse med disse forskjellige kontraktene. Det meste skulle vel bli klart hvis en leser saken du linka til.

En kan jo dog riste litt på huet over at det var så forbaska mye tull med hele denne Mikel-historien fra start til slutt, men sånn er det nå...

---------------------------

Svensk magi!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3