Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Start - FFK (23. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 okt 07, 20:52
Fullt fortjent seier til sørlendingene. En vanvittig svak forestilling av Fredrikstad.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 06 okt 07, 20:55
Endret: 06 okt 07, 20:56
Helt enig. Null innsats. De må slutte å se på tabellen før kamper. Det har noe med holdninger å gjøre. Pluss til Staw som redder straffe, men det hjelper jo ikke så lenge resten av laget er på sørlandsferie.

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 06 okt 07, 20:59
Både Totte og Gashi må stå over mot Sandefjord pga. gule kort i dag. Og begge pga. munnbruk. Håpløst.

Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 06 okt 07, 21:00
HVA FEILER DET FFK på bortebane, skjønner det bare ikke! Flate altså!

---------------------------

hmm....


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 06 okt 07, 21:05

Opprinnelig postet av Rune
HVA FEILER DET FFK på bortebane, skjønner det bare ikke! Flate altså!

Ja, man kan undres over hvorfor de skal være så håpløse og dårlige på fremmed gress. Det sitter i hodet. Har de ikke trua på seier på fremmed gress?

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 06 okt 07, 21:06
Endret: 06 okt 07, 21:07
Hakke sett FFK så svake siden serie starten mot LSK . I dag var dem tafatte
Men FFK slår tilbake til om to uker . Da skal Sandefjord få smake

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 06 okt 07, 21:08

Opprinnelig postet av solano2
Både Totte og Gashi må stå over mot Sandefjord pga. gule kort i dag. Og begge pga. munnbruk. Håpløst.

 

Idiotisk å pådra seg gule kort for munnbruk. Hvem har vi å kaste innpå?

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 okt 07, 21:09
Opprinnelig postet av solano2
Både Totte og Gashi må stå over mot Sandefjord pga. gule kort i dag. Og begge pga. munnbruk. Håpløst.

+ Fofana.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 06 okt 07, 21:10
Da er vel kanskje Tegström tilbake fra sin skade. Men hvem skal ta plassen til Totte, det ligger vel an til å bli Agim.

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


MariusFFK

Juniorspiller

Ble medlem: 04 apr 07
Innlegg: 89

Lagt til: 06 okt 07, 21:12
Endret: 06 okt 07, 21:12
Vis dem ikke setter inn Sjøberg der da og setter multe på venstre?

---------------------------

Så ut som jeg drepte han - Kvisvik om det gule kortet etter Aalesund kampen :>


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 06 okt 07, 21:13
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av solano2
Både Totte og Gashi må stå over mot Sandefjord pga. gule kort i dag. Og begge pga. munnbruk. Håpløst.

+ Fofana.

Så ikke det gule til Fofana...Var det også for munnbruk? Uansett er ikke Fofana noe tap, i motsetning til Totte og Gashi.

FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 06 okt 07, 21:14

Opprinnelig postet av MariusFFK
Vis dem ikke setter inn Sjøberg der da og setter multe på venstre?

Det er jo også et alternativ. Kanskje det beste. Har Sjøberg spilt midtstopper tidligere, i Elfsborg?

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 okt 07, 21:16
Opprinnelig postet av FFKPatriot
Det er jo også et alternativ. Kanskje det beste. Har Sjøberg spilt midtstopper tidligere, i Elfsborg?

Sjöberg er egentlig midtstopper ja.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 06 okt 07, 21:24

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FFKPatriot
Det er jo også et alternativ. Kanskje det beste. Har Sjøberg spilt midtstopper tidligere, i Elfsborg?

Sjöberg er egentlig midtstopper ja.

 

Da er det vel han som går inn på plassen til Totte. Så går vel Bjørkøy inn på plassen til Gashi. Da håper jeg de kan benytte Kaudio på en av vingene. Er det noen som vet omfanget av skaden til Wehrman?

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 06 okt 07, 21:24
Fysj, for en stusselig kamp. Hjelper ikke på humøret med den provoserende oppførselen til enkelte Start-spillere. Borres filming og Steinar Pedersens teatralske fall etter knuffingen med Piiroja. Han sa selv på TV etterpå at det ikke gjorde så vondt ... neivel, hvorfor faller du da, ditt sleipe krapyl? Vi kunne fort fått frispark mot der, men til gjengjeld kunne vi like gjerne fått straffe i situasjonen som fulgte. For en holding! Huff. Ikke for det, jeg tviler på at våre gutter i sort og rødt (hva er galt med hvite trøyer mot Start?) hadde vunnet selv om vi hadde fått redusering da, for i dag var det tafatt fra ende til annen.

Nå skal det sies at de siste tre kampene bør det være gode sjanser til å vinne. Alle de tre lagene vi har igjen er dårligere enn Start akkurat nå. Taper Sandefjord i morgen så er de nede, ute og klare for tur til Haugesund og Trysil neste sesong.


---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 okt 07, 21:28

Til dere som skryter som så fælt av Anders Grônhagen, har han egentlig gjort en så bra jobb som dere skal ha det til?

Vi røk ut av cupen mot et 2. divisjonslag i tredje runde, ute av Uefa-cupen mot et ordinært svenskt lag og hadde vi tapt mot Rosenborg, hadde vi kun hatt et poeng mer en Start .


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 06 okt 07, 21:34
Opprinnelig postet av Patrioten

Til dere som skryter som så fælt av Anders Grônhagen, har han egentlig gjort en så bra jobb som dere skal ha det til?

Vi røk ut av cupen mot et 2. divisjonslag i tredje runde, ute av Uefa-cupen mot et ordinært svenskt lag og hadde vi tapt mot Rosenborg, hadde vi kun hatt et poeng mer en Start .

Hadde vi, det var merkelig. Start har 25 nå, vi har 32. Med tap mot Rosenborg hadde vi hatt 29. Forstår ikke helt hva du mener med et poeng mer enn Start. Mulig jeg tar feil.

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 06 okt 07, 21:41
Endret: 06 okt 07, 21:43
Opprinnelig postet av Patrioten

Til dere som skryter som så fælt av Anders Grônhagen, har han egentlig gjort en så bra jobb som dere skal ha det til?

Vi røk ut av cupen mot et 2. divisjonslag i tredje runde, ute av Uefa-cupen mot et ordinært svenskt lag og hadde vi tapt mot Rosenborg, hadde vi kun hatt et poeng mer en Start .



Ja, han har gjort en bra jobb. Flere av de kampene vi som regel bare tapte før, har nå blitt gjort om til uavgjort. Vi har spilt sterke uavgjorte bortekamper mot sterke lag som Brann, RBK og Viking. Grönis har også strammet opp defensivt. At FFK taper i dag sitter i tankegangen til spillerne, ikke treneren. Det så ut som de trodde at de kunne spasere seg til poeng. Det går ikke mot et lag som opplever boosten av en ny trener, samt at de kjemper for livets rett i bunnen av tabellen.

At vi røk ut av UEFA-cupen skyldes en stykk elendig russisk dommer som forærte pøblene fra Stockholm med et tvilsomt straffespark.

Tapet mot Nybergsund var selvfølgelig begredelig, og burde aldri skjedd.

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 okt 07, 21:46
Endret: 06 okt 07, 21:46
Opprinnelig postet av FFKPatriot
Opprinnelig postet av Patrioten

Til dere som skryter som så fælt av Anders Grônhagen, har han egentlig gjort en så bra jobb som dere skal ha det til?

Vi røk ut av cupen mot et 2. divisjonslag i tredje runde, ute av Uefa-cupen mot et ordinært svenskt lag og hadde vi tapt mot Rosenborg, hadde vi kun hatt et poeng mer en Start .

Hadde vi, det var merkelig. Start har 25 nå, vi har 32. Med tap mot Rosenborg hadde vi hatt 29. Forstår ikke helt hva du mener med et poeng mer enn Start. Mulig jeg tar feil.

Ops, var for rask, du har rett. Er skuffet i dag, nei, logger meg av nå, før det blir mer rot. Det er i hvertfall en ting som er riktig, vi spile en utroooolig kami dag, det er vi vel enige om?


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 06 okt 07, 21:47
Endret: 06 okt 07, 21:48

 

Det er lov å være skuffet i dag. Er enig at vi spilte forferdelig dårlig og med slett innsats.

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 06 okt 07, 22:28
Med i regnestykket bør vel også en betydelig styrket spillestall tas med eller?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 06 okt 07, 22:54

Så ikke kampen(satt på flybuss). Var det virkelig så ille? For dette høres fælt ut!

Uansett så får jeg litt flashbacks til sesongen i fjor, hvor vi står med lua i hånda mot lag vi kan, bør og skal vinne mot. Heldigvis har det bare vært kampen mot Tromsø(b), Lillestrøm(b), Brann(h) og Vålerenga(b) jeg har sett dette.

Nei, jeg tror, ja jeg er vel egentlig overbevist, om at dette er en feighet som sitter oppe i hodet på gutta. Dette er en ting jeg tror Grönhagen sikkert vil jobbe mye med i vinter.

Agim Shabani spiller mot Sandefjord, det er jeg nesten overbevist om. Alt annet vil hvertfall være rart. Et såpass stort talent bør få spille så mye som mulig, og få en sjanse som dette. Artig forresten, spiller Lasse og Tarik(noe som er sannsynlig) i tillegg til Agim er det tre unge talenter utviklet gjennom Byprosjektet og Trosvik. :)

Jonna går vel inn som midtbane, så tror jeg Anders Grönhagen velger å kjøre Multaharju på høyrekant(tror ikke han trekker Tarik ned).

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 06 okt 07, 23:40
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av solano2
Både Totte og Gashi må stå over mot Sandefjord pga. gule kort i dag. Og begge pga. munnbruk. Håpløst.

+ Fofana.


Og hva med PAC? Er det fortsatt slik at etter 5 gule er det en kamp per gule kort?

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 okt 07, 23:53
Endret: 06 okt 07, 23:54
Opprinnelig postet av bjervell
Og hva med PAC? Er det fortsatt slik at etter 5 gule er det en kamp per gule kort?

Advarsels- og utvisningsreglement, kapittel 2:

§ 2-1    Advarsler i seriespill

(1) (...) har en spiller etter tre advarsler for samme lag i samme sesong, karantene fra neste seriekamp for samme lag (...)

(2) Deretter har spilleren karantene fra en kamp hver gang han har fått to nye advarsler for samme lag

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 okt 07, 00:52

Opprinnelig postet av Scout

Ja, han har gjort en bra jobb.  Grönis har også strammet opp defensivt.

Det er bare marginalt bedre defensivt. Det er fortsatt 3 kamper igjen og kan fortsatt slippe inn over 40 mål. Det er altfor dårlig. Drillo snakka om at man burde ligge på 1 innsluppet mål pr. kamp for å være bra, altså 26 mål. Så at det har hjulpet særlig på det defensive under Grönis er jeg ikke helt med på ennå. Men at vi kan se konturet av det han holder på med , tja, kanskje.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 07 okt 07, 01:31
Første gang, som jeg kan huske, at jeg har sovnet under kamp.

 Møkamatch!

---------------------------

Svaberget for alltid!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 okt 07, 01:56

Opprinnelig postet av Jens G Best
Første gang, som jeg kan huske, at jeg har sovnet under kamp.

 Møkamatch!

Var du i Kristiansand eller hjemme ?? Hvis du var der nede, hadde du tatt deg en knert for mye da ??


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 okt 07, 07:52

Hjemme igjen etter to storby helgeturer.

Fikk sett den bedrøvelige forstillingen mot Start på Tv. Kun en ting å si, fortjent tap pga manglende insatsvilje.

La gå at Alseth hadde endel merkelige avgjørelser, men det forklarer ikke FFK spillernes "mentale" instilling.

Noen betrakninger, som kanskje kan provosere:

Etter arbeidseieren mot Stabæk og en god første omgang mot Brann, har det stort sett butta imot.

Greit av en kollaps slik som 2.omgangen mot Brann kan forekomme.

Den gode kampen og instillingen mot RBK (Engen United) vil jeg se vekk fra. Dette da jeg ser på denne kampen som en innsats for å vise KTE at  FFKgutta kan, og at "hans brønnpissere" og andre som våget å kritisere hadde noe rett i sine vurderinger. Mao en "hat og hevn" kamp ala lokaloppgjør.

Da står det igjen 2 kamper uten innsats VIF og Start. For å prøve å forstå hva som har hendt, er det mulig å se på omkringliggende omstendigheter. Mao har det skjedd noe rundt FFK den seinere tiden som kan være medvirkende årsak til "kollapsen". 2 ting har hendt:

1: Supporter "bråk"

2: Morgan blir tiltalt.

Personlig vil jeg ikke se vekk ifra at Morgan og dermed klubben sin situasjon også kan påvirke spillerne på lik linje som det påvirker mange andre sitt forhold til iallefall Morgan(Kane). Det er vel ikke til å stikke under en stol at FFK pga Morgan saken har fått en god del negativ publisitet i den seinere tida. Man kan ikke se bort i fra "menneskelige reaksjoner også hos spillerne, kanskje faktisk mest hos de "seriøse" som tar sitt levebrød alvorlig.

Derfor burdekanskje M.A  vurdere sin rolle i fht spillerne og spillergruppa. Kanskje burde dette tema vært tatt seriøst i FFK og iallefall tatt samtaler /drøftinger rundt dette med alle spillerne. Selvsagt uten Morgans tilstedeværelse.

Som sagt vil sikkert mange bli provosert.

Synes allerede jeg ser bl.a Paco rødglødende over PC i sitt motangrep, i tråd med " angrep er beste forsvar". Likevel velger jeg i denne saken å tro at angrep ikke er beste løsning, men vurderinger/ innspill på situasjonen.

PS. Dette er for meg et tankekors i FFK sin situasjon og trolig bare en av mange seriøse teorier som florerer rundt i de tusen hjem i Plankebyen.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 okt 07, 09:30

Jeg var sjøl på kampen i går, og må si jeg blei spesielt skuffa over plankehaugen.. Er det virkelig så mange som drar så langt bare for å sitte å se fotball?? Da hadde jeg heller kjøpt billet på langsida for der ser dere bedre.. Nei det var ikke mange som ville med å synge i går gitt, og da det først blei noe så blei det bare kaos.. Sånn kan vi ikke fortsette, sånn som det er nå er det flaut å væra på tur med plankehaugen..

 

Også over til kampen. Det var ikke mye mer å skryte av. Dårlig innsats fra første spark. Bra Lasse redda den straffa som helt klart var feil. Vi ble vel også snytt for ei straffe. Syns dommeren var dårlig i hele går..

 

Men vi kan ikke fortsette å slippe inn 3 mål i hver kamp, noe må gjøres før Sandefjord kampen.

Må også si at det er lenge sia jeg har sett Rajo tape så mange dueller


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 07 okt 07, 09:35

Det er da ikke første gang FFK har slike perioder, virker litt vel søkt den teorien din, som du antyder sikkert bare er kommet for å provosere. Personlig er jeg mer overrasket enn provosert, over din teori.

Hva gjelder guttas innsats klarte faktisk jeg også å sovne fra kampen. Hadde vært ute på fest, og så på kampen i opptak da jeg kom hjem. Hadde håpet de hadde lært fra RBK-kampen hvordan man skal opptre utpå der for suksess, men dengang ei. Rett nok hadde jeg trua i 1. omgang, der jeg syntes de hadde gode tendenser med mye ballbesittelse, og håpet de ville gradvis øke presset, men neida.

---------------------------

Tips før sesongstart: 6.plass.
Tips etter overgangsvinduet: 4.plass.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 07 okt 07, 09:41
Helsvart Lørdag i går, spillerne var der de trives igjen, med svak innsats og braktap, som kunne vært større.

Det er ingen unnskyldning for ikke å krige, de vil rett og slett ikke vinne kampen, og legger ned innsats deretter.

Ser vi konturene av ett topplag her ? Som aldri slipper inn mindre enn to mål pr kamp, det er gjerne 3+ og viser en holdning som ikke ligner grisen...

Det blir nok kun én seier på bortebane i år også, når de ikke gidder, lukter topplag av sånt!

Tenk å dra ned på sørlandet med en sånn instilling når de skal spille mot ett lag som kjemper mot nedrykk.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 07 okt 07, 11:43

Kan det være at også spillerpolitikken påvirker litt også? Tenker her på behandlingen av Shaaban. ERr han godt eller dårlig likt av spillergruppen tro?

Om han er en populær kar, vil jeg tro det murres litt blant spillerne.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 okt 07, 12:27
nå har jo rami slitt med sykdom og til og med gutt ungen er syk så hvem vet om rami var frisk nok til å spille. nei denne kampen tapte vi rett og slett p.g.a. at dem som var ute der for å gjøre en jobb ville heller være ute der og se om dem kunne jobbe som en og en og ikke som ett lag

---------------------------

http://keiko99.net


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 okt 07, 12:39
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det er bare marginalt bedre defensivt. Det er fortsatt 3 kamper igjen og kan fortsatt slippe inn over 40 mål. Det er altfor dårlig. Drillo snakka om at man burde ligge på 1 innsluppet mål pr. kamp for å være bra, altså 26 mål. Så at det har hjulpet særlig på det defensive under Grönis er jeg ikke helt med på ennå. Men at vi kan se konturet av det han holder på med , tja, kanskje.

Ja. Drillo sier mye rart. Drillo sa også at Michael Røn kunne bli like god som Øyvind Leonardsen og at Øivind Hoås var en meget godt spiss.

Har ikke tallene på forskjellen fra i fjor, men det jeg har sett av FFK har vært langt bedre. Vi har så absolutt ikke sluppet inn like mange tullemål i år som i fjor. Jeg tror dette faktisk blir enda bedre neste år. For jeg er sikker på at FFK komme til å hente inn en sideback som holder høy klasse!

La oss feks. se på Brann. De har sluppet inn 31 mål, men kommer til å vinne serien.

Under Grönhagen har spillerne fått bedre kondis, noe som gjør at de pleier å holde kampene ut. Og da ikke rakne og slippe inn disse "tullemålene" som de gjorde i fjor. Det er jo selvfølgelig noen unntak da.. I tillegg har vi blitt mer kyniske, og spillerne virker mer tålmodige. Isteden for å rushe opp mot motstandernes mål, og kanskje få kontringer mot seg, har vi sluttet med å blotlegge oss bakover.

Den perioden(bortsett fra den vi har hatt nå) hvor vi slapp inn mest "tullemål" og var dårligst var jo dessuten perioden hvor vi ikke hadde Raio Piiroja på banen, i starten av serien. Det er faktisk sånn at det er stor forskjell på Vidar Martinsen og en gæærn estlender!

 

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 07 okt 07, 12:39
Jeg lurer  på hva Grönis tenkte når han byttet ut Tarik, som hverken hadde gjort seg mer bort en den ene eller andre utpå der, for så å sette på Fofana? Skulle dette liksom bli kampen der det plutselig løsner for Fofana, i en kamp der ikke en eneste mann klarte å sentre ballen til medspiller? Jeg hadde ventet meg eventuellt Kvisvik ut for kouadio da Kvisvik hadde en virkelig dårlig dag på jobben mot aggresive startspillere, samt muligens Multe inn for for PAC eller sjøberg i et forsøk på å få litt mer krigerstemning, men så tar han ut Tarik??? WTF??

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 07 okt 07, 12:49
Det sitter mellom øra på spillerne dette, Hjemme best syndromet. Problemet er som Grønis sier; endrer ikke dette seg vil laget alltid være på nederste halvdel. Her har klubben en stor utfordring. Lykke til!!

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 07 okt 07, 15:01
Neste sesong bør vi prøve en 3-5-2 formasjon på bortebane. Kanskje vi kan prøve den ut allerede i Odd kampen?

Tenker vi da bør spille slik:

                                 Staw

               Raio - Gerrbrand - Sjöberg
Cwartek                                                Multaharju (Stefanutto fra neste sesong)

                            Wehrman
             Bjørkøy                     Gashi

                        Gardar - Tarik


Vi har jo nærmest perfekt lag til denne formasjonen. Dessverre tror jeg ikke Grönis bytter ut 4-4-2
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 07 okt 07, 15:17
jeg blir rett og slett lei meg !!   gårsdagens kamp var igjen en katastrofe -- hva er det som er så forskjell på hjemme og bortebane som guttane ikke klarer ?   

jeg vil ikke komentere laget siden Start vant fullt fortjent og sånn er det

---------------------------

Årsbeste fra oss -- HAMMARBY med 7500 tilskuere


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 07 okt 07, 15:39
Når vi er inne på kritikk av laget slet jeg veldig med å forstå hvorfor Multe ikke startet. Sist kamp var han meget bra og kom til og med på ukens lag i TV2. Vi klager (med rette) på dårlig insats på bortebane samtidig som vi vet at Multe gir topp insats og går forann med et godt eksempel i de kampene han får. Jeg mener han bør starte alle bortekampene med den stallen vi har pr dags dato (så sant han er fit for fight selsvsagt)

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 07 okt 07, 15:41

Tenker vi da bør spille slik:

                                 Staw

               Raio - Gerrbrand - Sjöberg
Cwartek                                                Multaharju (Stefanutto fra neste sesong)

                            Wehrman
             Bjørkøy                     Gashi

                        Gardar - Tarik

Enig, dette ser spennende ut bla fordi Bjørkøy og Sjøberg vil komme mer til sin rett


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 okt 07, 17:53

Selvfølgelig er det en spennende formasjon, for all del. Men veldig vanskelig å utføre i praksis.

Med Multaharju og Pål Andrè som litt over forsvaret, vil nok de spille til tider offensivt, men ikke altfor offensivt desverre. Hvis ikke kunne man satt 5 i forsvar. Og er de da for langt oppe, og motstanderne kommer på kanten, må en av de tre i forsvaret trekke ut dit. Da vil de to andre måtte skyve over og da kan følgende skje a) De etterlater seg store rom på motsatt banehalvdel b) de etterlater seg stort rom i feltet foran keeper c) de etterlater seg store rom mellom stopper og back.

I tillegg vil det bli meget uvant for Gashi og Bjørkøy å spille indreløpere. Jeg tror Bjørkøy passer meget godt til en indreløper rolle, men er litt mer usikker på Gashi. Joda, han er typen til det, det er jeg enig i. Men jeg tror han vil mistrives i den rollen, og ikke komme til like mange skudd.

Og uten kanter(to defensive spillere i Multaharju og Pål Andrè) vil det komme få innlegg, da vil Gardar bli dårlig og ha på topp.

I tillegg tror jeg det blir veldig lett å forsvare seg mot et lag som spiller 5-3-2. Med indreløpere uten kanter, vil fort disse trekke altfor langt ut og det vil bli store tomrom i midten.

Men, et spennende forslag! Med litt mer "frie" roller og et par små justeringer, kunne vi fått til noe som lignet. For typene passer jo perfekt, det er jeg enig med deg i!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 okt 07, 21:05
Problemet med 3-5-2 er at det da stilles store krav til hurtighet og løpskapasitet, og når de samme vingene også skal være offensive, utfordre mann-mot-matt osv, ja da ser man fort at PAC og Multaharju ikke akkurat ville være skreddersydde i sin vingrolle...

Både PAC og Multa har svakheter offensivt, og ville ikke bidratt i stor grad offensivt, delvis pga sjansen for å bli overkjørt på kanten og komme vanvittig på hælane hjemover, delvis pga problemer med hurtighet, og dermed svak mann-mot-mann. Hadde vi hatt to hyperraske vingspillere, derimot, så kunne dette vært et godt alternativ.

Nei, jeg tror heller vi skulle ha brukt Kouadiou på venstre og Bjørkøy på høyre. Begge er forholdsvis hurtige spillere med stor løpskapasitet, og begge har både defensive og offensive fibre i kroppen.

Kvisvik måtte få en indreløperrolle, noe han er godt kjent med, og ville fungert helt utmerket i, spesielt med en kriger ved siden av seg, som Gashi. Jeg har mer tro på:

------------------------- Staw -----------------------------
---------- Gärr --------- Piir --------- Sjö ---------------
Bjørk ------------------ Wehr ------------Kouadiou---
----------- Tarik -----------------------Gashi------------
----------------Gardar------Teg/Fofana----------------

Alternativt Gashi på høyre indre, og Kvisvik på venstre indre, og Tarik som ren spiss.

Det er masse muligheter i dette systemet, men mot lag med raske og løpssterke vingspillere vil man bli baktunge og ende opp med 5-3-2. Mot lag som ligger lavt ville 3-5-2 funke kjempebra fordi vi ville hatt mange spillere på rett sted, i returrommet utafor motstanders 16-m.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 08 okt 07, 09:11
Endret: 08 okt 07, 09:13

Opprinnelig postet av Snæbbis
Jeg lurer  på hva Grönis tenkte når han byttet ut Tarik, som hverken hadde gjort seg mer bort en den ene eller andre utpå der, for så å sette på Fofana? ...

Kan ikke svare for hva Grønhagen tenker, men jeg forstår byttet. I motsetning til hva en del påstår, nemlig at Fofana ikke har noe å bidra med, så har han noe som Tarik mangler fullstendig - evne og vilje til å løsne skudd på litt avstand. Lagt merke til det? Jeg tror ikke det har hendt ennå at Tarik har forsøkt en avslutning utenfor 16-meter. Aller helst vil han inn på fem-meter`n før han prøver en avslutning. Det var helt tydelig på lørdag at Start forsvarte seg for kompakt- Tarik hadde ikke brytt gjennom der om han hadde fått hele kvelden på seg. Fofana treffer ikke mål så ofte - men han gjør mye bra med å komme seg til de avslutningene han gjør. Har ikke gjort notater på det men jeg mener Fofana må ha hatt minst fem skudd så langt fra utenfor 16-meter som tilsammen har gått ca en meter eller to utenfor. Fofana mangler litt på fokus og konsentrasjon i avslutningsøyeblikket - men det kommer. Det er bare en liten mental justering som må til.

Dessuten forstår jeg at Grønhagen ikke valgte å kjøre Tarik og Fofana sammen på topp. Det har vist seg at de blir litt lette. Gardar gjorde også en god kamp - ingen grunn til å ta ut ham. Tarik kjempet og jobbet bra men han så ikke ut til å være i nærheten av scoring denne kvelden. Da er det vanskelig å la ham fortsette kampen ut, tross alt.  

Den diskusjonen til side - det var mange rare forslag i denne tråden til hva som gikk galt på lørdag og hva det skyldtes. Jeg tror ikke det er mye å spekulere i. Start ville vinne, de måtte vinne, og de hadde banens gigant i Bernt Hulsker til å ordne den saken for dem. FFK ville ikke noe spesielt  - de hadde liksom ingenting å vinne og ingenting å tape. Kanskje de håpet at Start skulle være tafatte - men det var de jo ikke. Med sånn innstilling får man ikke marginene på sin side heller.

I de tre kampene som gjenstår nå får vi svaret på om dagens FFK er et lag som ønsker å ligge på øvre halvdel av tabellen, eller om de er fornøyd med å unngå nedrykk. For nå klarer de glatt øvre halvdel hvis de bare vil. Strømsgodset hjemme, nedrykksklare Sandefjord hjemme og (innen den tid) nedrykssklare Odd borte. Dette bør bli MINST 7 poeng - og det blir øvre halvdel.

Så er det bare å håpe at Grønhagen får enda mer ut av laget når han har en vinter på seg til å legge grunnlaget.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 okt 07, 09:44
Øh.. Det er 2 gangen i hele år Fofana løsner skudd fra distanse.. Vet ikke hvor du har vært tidligere i år, men å si at han løsner flere skudd fra avstand er direkte feil..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 08 okt 07, 10:47
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Jens G Best
Første gang, som jeg kan huske, at jeg har sovnet under kamp.

 Møkamatch!

Var du i Kristiansand eller hjemme ?? Hvis du var der nede, hadde du tatt deg en knert for mye da ??



He he.. Nei det var heldigvis på sofaen jeg sovna i 2. omgang. Jeg skal allikevel ikke se bort ifra, at den noget lemfeldige omgangen med knert kvelden i forveien, kan ha hatt noe med saken å gjøre.. Men for min del så jaggu spillerne like bakfulle ut som meg, selv om det forhåpentligvis bare var jeg som hadde vært på fylla!?

---------------------------

Svaberget for alltid!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 08 okt 07, 13:19

Opprinnelig postet av Husgutt
Øh.. Det er 2 gangen i hele år Fofana løsner skudd fra distanse.. Vet ikke hvor du har vært tidligere i år, men å si at han løsner flere skudd fra avstand er direkte feil..

Ja ja. Gitt at du har rett - to ganger fremdeles veldig mye mer enn aldri. Har Tarik forsøkt en avslutning fra utenfor fem-meter så langt i år? Jeg mener ikke å sette det på spissen en gang - det må være hårfint utenfor i så fall. Ikke at det er noe galt å kjempe ballen mål fra kloss hold, men mot Start lyste det lang vei at langskudd var en bedre løsning. Fofana kunne by på langskudd, det kunne ikke Tarik.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 08 okt 07, 14:05
Bare i sist hjemmekamp forsøkte Tarik seg med et skudd utenfor 16. meteren. Han løsner skudd, men ikke like ofte som Fofana det er jeg enig i.

Se på den her. Du finner sikkert flere hvis du leter.

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 08 okt 07, 18:30
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Byttet av Tarik.



Nå var ikke meningen min å kritisere Fofana, da jeg synes han viser gode tegn gjennom feks. nettopp langskuddene. Poenget var at jeg syntes det var en dårlig vurdering av Grönis å ta ut Tarik istedenfor Kvisvik, for så å dra Tarik ned på venstrekant og kjøre Fofana og Gardar i spann. På den måten kunne man kansje fått noen innlegg inn i boksen fra kanten, for å spille seg gjennom midtbanen var jo helt umulig, samt at Kvisvik hadde en særs dårlig dag på jobben under sterkt press fra aggresive startspillere.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340