Husk meg
Brukernavn
Passord

Åpent brev til PH-styret!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 03 okt 07, 19:52
Jeg akter ikke å finne meg i at PH-styret fortsetter å sverte meg med sine løgner, og har derfor sendt følgende mail til PH:
"I etterkant av PR-stuntet deres i media, leste jeg redegjørelsen som kom fra styret. Der står det bl.a å lese følgende: "De to andre har tilknytting til BRH og har også fått advarsel tidligere. Likevel tok de med seg bluss inn på Nadderud og fyrte det opp".
 
Jeg må si jeg reagerer sterkt på denne uttalelsen. Dette er - og det bør dere vite selv også - direkte løgn!! Jeg synes det er direkte skremmende at dere tydeligvis har en så til de grader mangel på oversikt over medlemmene at folk blir urettmessig anklaget for ting de overhodet ikke har noe med å gjøre! Er dere ikke kompetente nok til å vite hva dere snakker om, bør dere ta det til etterretning før dere åpner kjeften - eller kanskje helst vurdere å overlate plassen(e) i styret til noen andre!
 
Som jeg sa i mitt intervju med Fredrikstad Blad (og det står jeg for 100%) har jeg ALDRI fått så mye som en advarsel eller tilsnakk i forbindelse med FFK`-kamper/turer før bortekampen på Nadderud i år! Og da finner jeg det direkte injurierende at dere fremstiller og setter meg i en "bås" på denne måten!
 
Derfor krever jeg herved en dokumentasjon på denne såkalte advarslen deres - eller et dementi av denne latterlige påstanden snarest mulig!!
Og ikke prøv dere med den LSK-kampen dere snakker om - for jeg var faktisk ikke på LSK hverken hjemme eller borte i år!!!
Jeg har forgjeves sendt tre mailer til klubben/ Morgan Andersen hvor jeg har etterlyst noen svar og en forklaring på ikke minst dette - uten at han har vært villig til å svare for seg. Håper dere er større enn som så. Uansett - det er vel ikke noe problem å svare på dette hvis det er sant..??
Hvis man først skal beskylde og sverte andre, bør man også kunne være i stand til å dokumentere sine påstander.
 
Mvh
Anders Johansen"
Så får vi se om de er store nok til å dementere dette, eller om det kommer nye løgner..
Plankehaugen kan forsåvidt seile sin egen sjø for min del, men ubegrunnende løgnhistorier har jeg ikke tenkt å finne meg i uten å ta til motmæle!!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 okt 07, 20:04
Endret: 03 okt 07, 20:08
Du er et medlem av BRH.

BRH, PH (tror jeg?), Svein Waters, sikkerhetssjefen i FFK, og Morgan Andersen hadde et møte.

Der ble det bestemt at man ikke skulle akseptere blussing, altså nulltoleranse for blussing.

Du blusser likevel, og bryter dermed denne tilliten.

Kan ikke dette møtet i forkant faktisk ses på som en advarsel?

Jeg mener i alle fall det.

Uansett så er hele denne tokten din et forsøk på å bortforklare dine egne handlinger, og et bispor som er helt uvesentlig i det store og hele, i alle fall for folk flest. Du visste og vet godt at blussing ikke er lov, men gjorde det likevel. Du valgte altså å gjøre noe som med høy sannsynlighet ville medføre konsekvenser. Kanskje syntes du det var nettopp det som var kult. Kanskje tenkte du ikke i det hele tatt, eller kanskje du rett og slett er var for dum til å innse at det du gjorde var galt. Eller kanskje du tok en kalkulert risiko, da du ikke trodde konsekvensene kom til å bli så store som dem ble.

Det var helt og holdent ditt valg, og det valget må du nå stå for.

Akkurat som alle andre som bryter lover og regler må.

Personlig er jeg rimelig dritt lei av hele denne heksejakten på styret i Plankehaugen, samt de evinnelig diskusjonene om de utestengte, som stort sett bare går i ring og ender med drittkasting.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 03 okt 07, 20:20

Opprinnelig postet av Holters
Du er et medlem av BRH.

BRH, PH (tror jeg?), Svein Waters, sikkerhetssjefen i FFK, og Morgan Andersen hadde et møte.

Der ble det bestemt at man ikke skulle akseptere blussing, altså nulltoleranse for blussing.

Du blusser likevel, og bryter dermed denne tilliten.

Kan ikke dette møtet i forkant faktisk ses på som en advarsel?

Jeg mener i alle fall det.

Uansett så er hele denne tokten din et forsøk på å bortforklare dine egne handlinger, og et bispor som er helt uvesentlig i det store og hele, i alle fall for folk flest. Du visste og vet godt at blussing ikke er lov, men gjorde det likevel. Du valgte altså å gjøre noe som med høy sannsynlighet ville medføre konsekvenser. Kanskje syntes du det var nettopp det som var kult. Kanskje tenkte du ikke i det hele tatt, eller kanskje du rett og slett er var for dum til å innse at det du gjorde var galt. Eller kanskje du tok en kalkulert risiko, da du ikke trodde konsekvensene kom til å bli så store som dem ble.

Det var helt og holdent ditt valg, og det valget må du nå stå for.

Akkurat som alle andre som bryter lover og regler må.

Personlig er jeg rimelig dritt lei av hele denne heksejakten på styret i Plankehaugen, samt de evinnelig diskusjonene om de utestengte, som stort sett bare går i ring og ender med drittkasting.

 

Vel, Holters.. For det første, så ser jeg ikke på et evnt møte mellom Morgan Andersen og BRH før sesongen (og FØR jeg var involvert i BRH) som noen advarsel til enkeltpersoner - og det er jo nettopp det disse personene har fått, slik jeg tolker PHs redegjørelse.

Men fremfor alt kan du nok forkaste den teorien hvis du leser denne redegjørelsen, der de bl.a skriver følgende:  "Personvernet har gjort at vi ikke har gått ut med navn, men dette har likevel kommet frem i media fordi enkelte av de utestengte har stått frem. Noen av disse personene har tilknytting til Brigade Rød-Hvit og har tidligere fått advarsel (etter Lillestrømkampen)."

Jeg kunne svart deg med samme mynt og f.eks sagt at du kanskje var for dum til å lese hele redegjørelsen og sette deg inn i saken før du svarer på innlegget, men jeg skal ikke synke ned på dette nivået..

Derimot kan jeg svare på det du tolker som en ansvarsfraskrivelse fra min side. Det er det overhodet ikke, og jeg nekter aldeles ikke for at jeg fyrte av et bluss på Nadderud. Men det betyr IKKE at jeg skal måtte finne meg i løgner PH konstruerer for å rettferdiggjøre de ekstremt strenge straffene!

For å si det på en annen måte: Det er ikke utestengelsen i seg selv jeg reagerer på nå, men den løgnaktige påstanden om at jeg har fått advarsler tidligere!! Jeg skal ha meg frabedt PH`s forsøk på å sverte meg for å fremstille meg som en "pøbel"!!

 

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 okt 07, 20:32
Endret: 03 okt 07, 20:37
Greit nok, jeg har lest redegjørelsen ett par ganger, men tydeligvis ikke så grundig som deg - forståelig nok.

Selvsagt er det ikke greit av styret i Plankehaugen å hevde at du har fått en advarsel etter Lillestrømkampen dersom du ikke har det. Nå står det riktignok ingen navn i redegjørelsen, så det er ikke sikkert at den setningen er myntet på deg engang, selv om det kan se slik ut ut ifra utformingen av setningen.

At du ikke var med i BRH når møtet fant sted, er ikke Plankehaugen eller FFK sitt problem. Da skulle de andre medlemmene, eventuelt "lederne", ha videreformidlet budskapet om at blussing ikke var akseptabelt. Det er i mine øyne BRHs ansvar, selv om de selv kanskje mener noe annet. Eller, egentlig, - i mine øyne -, så er dette like opplagt som at man må forlange et minstemål av folkeskikk hos personer. Du visste godt at blussing ikke var lov, det er opplagt, ikke sant?

Synes uansett ikke denne jakten og fremstillingen din av styret fører noe med seg. Av alle utestengelsene, så er nok din den som er mest bankers. Du blusset tross alt inne på Nadderud, og det i seg selv er mer enn nok til bøter og utestengelse. Du trenger ikke advarsel på forhånd for det.

Det blir litt som å gå inn i en bank med finlandshette og lekepistol, for så å hevde at politiet burde ha gitt deg en advarsel på hva konsekvensene kunne være. Det er opplagt at det er ting man ikke bør gjøre. Akkurat som blussing det er opplagt at blussing er fy-fy når det faktisk per dags dato ikke er tilltatt.

Så hva er det egentlig du ønsker å opp må dette? En beklagelse for at de hevder at du personlig har fått en advarsel tidligere? En liten personlig seier for å hevne deg for utestengelse? Hva så etter det? Hvor går veien videre da?

Plankehaugen styret har hatt sitt å stri med, og jeg heller ikke enig i alle avgjørelsene de har tatt, men skjønner ikke helt hva du ønsker å opp foruten å sverte styret ytterligere, noe som rett og slett er unødvendig. Avgjørelsen er tross alt tatt med klubbens ve og vel i blikket, samt at hovedvekten av Plankehaugens medlemmer skal kunne kose seg på kamp uten frykt for fulle personer med bluss i øst og vest, og å bli tilltatt i negative ordelag.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 okt 07, 20:47
Jo, en ting til, altså angående "dum"-kommentaren fra både meg og deg:

Jeg sa for det første ikke at du var dum, men stiller spørsmålet om hvordan det er mulig å ikke skjønne at blussing ikke er tilttatt. I mine øyne kan man plasseres i tre kategorier.

1) Man visste ikke at det var ulovlig, noe som er uhyre tvilsomt.

2) Man er for dum til å innse at man gjør, og har gjort, noe ulovlig.

3) Man vet det er ulovlig, men gjør det likevel.

I mitt tilfellet, så er jeg nummer 1, da jeg ikke visste - det vil si, jeg hadde ikke lagt merke til - at det i såpass klartekst stod at BRH-medlemmene hadde fått en advarsel etter Lillestrømkampen.

Så da spør jeg deg; hva er du?

Og hvorfor er du da sjokkert over at din handling medførte konsekvenser?

Jeg tipper det går lang tid før noen blusser igjen, så utestengelsen har nok garantert hatt en positiv effekt for ettertiden. Og hvis ikke, så vet fremtidige syndere hva som venter dem, selv om Plankehaugen helt klart må utbedre sine vedtekter, og få inn blant annet dette med blussing, da saksgangen har vært under enhver kritikk.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 03 okt 07, 20:56

Det med dette møtet velger jeg å se HELT bortfra, da det tydeligvis ikek er dette de mente som advarsel.

Men med hvilken rett trekker du mine motiver i tvil?? Det er da ikke jeg som skal unnskylde meg fordi jeg ikke finner meg i å bli svertet og beskyldt for ting jeg ikke har gjort!

Du må gjerne si det er bagatell jeg henger meg opp i, men hvorfor skal jeg finne meg i dette fra PH??  For å ta et eksempel: hva hvis du måtte møte i retten for noe, og politiet og avisene kunne feilaktig fortelle at du "tidligere er dømt".. Ville du godtatt dette uten å reagere??

Dessuten: Du ville vel også reagert hvis du ble tatt for drikking eller urinering på offentlig sted og fikk en hårreisende høy bot på - la oss si 20.000 kr f.eks?! Uten at jeg skal ta opp igjen dette med straffeutmålingen her.. 

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 03 okt 07, 20:59

Opprinnelig postet av Holters
Jo, en ting til, altså angående "dum"-kommentaren fra både meg og deg:

Jeg sa for det første ikke at du var dum, men stiller spørsmålet om hvordan det er mulig å ikke skjønne at blussing ikke er tilttatt. I mine øyne kan man plasseres i tre kategorier.

1) Man visste ikke at det var ulovlig, noe som er uhyre tvilsomt.

2) Man er for dum til å innse at man gjør, og har gjort, noe ulovlig.

3) Man vet det er ulovlig, men gjør det likevel.

I mitt tilfellet, så er jeg nummer 1, da jeg ikke visste - det vil si, jeg hadde ikke lagt merke til - at det i såpass klartekst stod at BRH-medlemmene hadde fått en advarsel etter Lillestrømkampen.

Så da spør jeg deg; hva er du?

Og hvorfor er du da sjokkert over at din handling medførte konsekvenser?

Jeg tipper det går lang tid før noen blusser igjen, så utestengelsen har nok garantert hatt en positiv effekt for ettertiden. Og hvis ikke, så vet fremtidige syndere hva som venter dem, selv om Plankehaugen helt klart må utbedre sine vedtekter, og få inn blant annet dette med blussing, da saksgangen har vært under enhver kritikk.

 

Jeg faller nok innunder kategori nr 3 gitt :)

Men det er overhodet ikke poenget mitt her. Selve saksbehandlingen - bortsett fra at jeg fortsatt ikke har fått svar på noen av mine spørsmål - ser jeg meg som ferdig med. Dvs jeg var klar over at det ikke var tillatt - bortsett fra en misforståelse med en FFK.-vakt, men dette skal jeg ikke unnskylde meg med. Dermed tar jeg også den straffen jeg har fått jeg..

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 okt 07, 21:05
Endret: 03 okt 07, 21:05
Nei da, jeg forstår at du ønsker å få det avklart med styret, men det er mer fremgangsmåten din jeg ikke synes noe særlig om.

VIdere bruker min rett til ytringsfrihet for å stille deg til veggs når du først legger ut "åpne brev" her på ffksupporter.net. Jeg har ikke sagt at du skal unnskylde deg for noe du ikke har gjort, men jeg sier at du skal unnskylde deg for noe du har gjort, eller i det minste forstå hva du har gjort. Og da snakker jeg om blussingen. Den handlingen virker det egentlig ikke som du har registrert engang. Det er noe du synes er en bitteliten bagatell i hverdagen.

For øvrig får man i alle fall 14-15.000 i bot for å tisse på gata i Tønsberg, mens det er rundt 3.000 her i Fredrikstad. Jeg synes ikke straffen du har fått er hårreisende høy. 1, 2, 3 kamper, hva er vel det? Eller resten av sesongen for den saks skyld? Det var ikke så mange kamper igjen av sesongen når du blusset på Nadderud. Synes det er helt greit at du blir utestengt i 1,5 år. Det er i hvert en straff som svir. Litt. I alle fall nok til å du tenker deg om neste gang.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 okt 07, 21:09
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Jeg faller nok innunder kategori nr 3 gitt :)

Men det er overhodet ikke poenget mitt her. Selve saksbehandlingen - bortsett fra at jeg fortsatt ikke har fått svar på noen av mine spørsmål - ser jeg meg som ferdig med. Dvs jeg var klar over at det ikke var tillatt - bortsett fra en misforståelse med en FFK.-vakt, men dette skal jeg ikke unnskylde meg med. Dermed tar jeg også den straffen jeg har fått jeg..

Det var da enda godt. :)

Jeg håper du får de svarene du ønsker fra Plankehaugens styret. Det er selvsagt ikke noe mer akseptabel å legge frem falske anklager (eller beviser) for å underbygge sine egne handlinger, slik du hevder styret har gjort. Jeg håper de har grunnlag for det de har skrevet. Hvis ikke føyer det seg inn i rekken av en del merkelige avgjørelser styret har tatt det siste året. Som jeg har skrevet før, jeg er heller ikke enig i alt styret har gjort.

PS! Bare spør Morgan, det er ganske alvorlig å levere en falsk anmeldelse.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 03 okt 07, 21:09
Endret: 03 okt 07, 21:11
Opprinnelig postet av Biscuitman88

 

Jeg faller nok innunder kategori nr 3 gitt :)

Men det er overhodet ikke poenget mitt her. Selve saksbehandlingen - bortsett fra at jeg fortsatt ikke har fått svar på noen av mine spørsmål - ser jeg meg som ferdig med. Dvs jeg var klar over at det ikke var tillatt - bortsett fra en misforståelse med en FFK.-vakt, men dette skal jeg ikke unnskylde meg med. Dermed tar jeg også den straffen jeg har fått jeg..

 

Altså føler du deg feilaktig anklaget og mener rett og slett at du burde fått en advarsel først? Samt at du er relativt overbevist om at det drives en heksejakt på deg, og at styret i PH bombastisk refererer til deg når de hevder at det er gitt advarsel tidligere?

Mulig jeg ikke forstår deg rett, men jeg oppfatter deg nå som en smule paranoid når du ikke viser noen vilje til å se at det faktisk kan være andre som har fått advarsel. Nå antar jeg at du har vært i kontakt med de andre som er utestengt og de mener sikkert også at de ikke har mottatt noen advarsel...

Nei, skal jeg tro blindt på deg så innebærer det at styret i PH kun farer med løgn og uttaler seg i hyytt og pine... Mulig jeg er naiv, men jeg kan ikke tro at det er så ille stelt...

 

Opprinnelig postet av Holters

PS! Bare spør Morgan, det er ganske alvorlig å levere en falsk anmeldelse.

 

Den var under beltestedet du

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 03 okt 07, 21:15
Holters:

Han klager da ikke på at han er utestengt. Men det virker til å være en generell oppfatning av at straffeutmålingen har vært for drøy.

Det virker da som om PH, som han sier, prøver å "konstruere" argumenter til hvorfor straffene er riktige. Dersom de da går i media og uriktig hevdet at folk har mottatt advarsler, så er ikke det bare injurierende mot den det gjelder, men det bidrar også til direkte å henge ut/mobbe vedkommende som en som ikke er i stand til å motta irettesettelser/skjønne sitt eget beste.

Da kan man (PH) i ettertid hevde at en advarsel/lavere straff ikke er noe poeng i, fordi denne personen tidligere har vist at han ikke lytter til de advarslene/irettesettelsene han har fått.

De KAN da ha oppnådd å gi en person strengere straff enn nødvendig, nettopp fordi vedkommende da skal være en person som ikke tar til seg tilsnakk/straff/advarsel. Velg det som måtte passe.


Det er og skal være helt uholdbart for en stor forening som PH å drive slik undergravelse av enkeltindivider som Biscuitman her hevder.


PS.

Jeg kjenner ikke godt nok til denne saken for å hevde at verken PH eller Biscuitman har rett eller galt.

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 03 okt 07, 21:17

Opprinnelig postet av Holters
Nei da, jeg forstår at du ønsker å få det avklart med styret, men det er mer fremgangsmåten din jeg ikke synes noe særlig om.

VIdere bruker min rett til ytringsfrihet for å stille deg til veggs når du først legger ut "åpne brev" her på ffksupporter.net. Jeg har ikke sagt at du skal unnskylde deg for noe du ikke har gjort, men jeg sier at du skal unnskylde deg for noe du har gjort, eller i det minste forstå hva du har gjort. Og da snakker jeg om blussingen. Den handlingen virker det egentlig ikke som du har registrert engang. Det er noe du synes er en bitteliten bagatell i hverdagen.

For øvrig får man i alle fall 14-15.000 i bot for å tisse på gata i Tønsberg, mens det er rundt 3.000 her i Fredrikstad. Jeg synes ikke straffen du har fått er hårreisende høy. 1, 2, 3 kamper, hva er vel det? Eller resten av sesongen for den saks skyld? Det var ikke så mange kamper igjen av sesongen når du blusset på Nadderud. Synes det er helt greit at du blir utestengt i 1,5 år. Det er i hvert en straff som svir. Litt. I alle fall nok til å du tenker deg om neste gang.

 

Du er da selvsagt i din fulle rett til å uttrykke din mening. Men du observerer rett når du sier at jeg ikke unnskylder blussingen. Litt pga misforståelsen med denne FFK-vakten, og dels fordi jeg synes blussing hører hjemme på tribunen. Men jeg er klar over at det var mot reglementet, og tar da også min straff..

Herregud, håper jeg ikke får deg som dommer i retten noen gang  He he..

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 okt 07, 21:20
Endret: 03 okt 07, 21:22
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Herregud, håper jeg ikke får deg som dommer i retten noen gang  He he..

... så du ser for deg en fremtidig "karriere" i retten?

Nei du, forholder meg nok innen økonomiens verden enn så lenge, men hvem vet hva fremtiden bringer...

Edit;

Og til jambo over her: Gode argumenter. Jeg ser og er med på tankegangen din.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 03 okt 07, 21:23
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Biscuitman88

 

Jeg faller nok innunder kategori nr 3 gitt :)

Men det er overhodet ikke poenget mitt her. Selve saksbehandlingen - bortsett fra at jeg fortsatt ikke har fått svar på noen av mine spørsmål - ser jeg meg som ferdig med. Dvs jeg var klar over at det ikke var tillatt - bortsett fra en misforståelse med en FFK.-vakt, men dette skal jeg ikke unnskylde meg med. Dermed tar jeg også den straffen jeg har fått jeg..

 

Altså føler du deg feilaktig anklaget og mener rett og slett at du burde fått en advarsel først? Samt at du er relativt overbevist om at det drives en heksejakt på deg, og at styret i PH bombastisk refererer til deg når de hevder at det er gitt advarsel tidligere?

Mulig jeg ikke forstår deg rett, men jeg oppfatter deg nå som en smule paranoid når du ikke viser noen vilje til å se at det faktisk kan være andre som har fått advarsel. Nå antar jeg at du har vært i kontakt med de andre som er utestengt og de mener sikkert også at de ikke har mottatt noen advarsel...

Nei, skal jeg tro blindt på deg så innebærer det at styret i PH kun farer med løgn og uttaler seg i hyytt og pine... Mulig jeg er naiv, men jeg kan ikke tro at det er så ille stelt...

 

Opprinnelig postet av Holters

PS! Bare spør Morgan, det er ganske alvorlig å levere en falsk anmeldelse.

 

Den var under beltestedet du

 

Hvis du leser redegjørelsen fra PH, står det bl.a:  "En av de utestengte lagde bråk både før og under kampen på Nadderud, og ble senere tatt av politiet. Denne personen har også fått advarsler før (han er ikke tilknyttet BRH). De to andre har tilknytting til BRH og har også fått advarsel tidligere. Likevel tok de med seg bluss inn på Nadderud og fyrte det opp. Den fjerde personen det gjelder har vært en utrolig ressurs for Plankehaugen og syngingen på feltet."...

Da det ikke var jeg som ble tatt hånd om av politiet, og da den fjerde personen er Zoran, sier det vel seg selv?!? Jeg har vært i kontakt med vedkommende som omtales i samme setning som meg i redegjørelsen, og han stiller seg også uforstående til disse anklagene, uten at jeg kan bekrefte eller avkrefte hans påstand. Men jeg vet hvertfall med meg selv 100% sikkert at det eneste jeg noen gang har fått som kan minne om en advarsel, er en pekefinger fordi jeg røyket inne på stadion

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 okt 07, 21:50
Endret: 03 okt 07, 21:51
For å bryte av selve brevdiskusjonen, er Plankehaugen i dialog med polititet om truslen som de har motatt, dette i følge www1.nrk.no/nett-tv/indeks/108938

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 03 okt 07, 22:26
De utestengte har min sympati.
Skal noen dømmes må det være basert på rettferdighet.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 03 okt 07, 22:33
Endret: 03 okt 07, 22:37
og det er jævli rart at de går ut med dette på NETTET og i MEDIA før de går til politiet i denne "trussel" saken --
det er også rart at ikke Ulf Berg står å snakker isteden for Roy --- men syns det er bra at noen andre enn Ulf kommer for en gangs skyld

Jaran Berg

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 03
Innlegg: 182

Lagt til: 03 okt 07, 22:54

Politiet ble kontaktet samme dag som truslene kom inn, dvs før hjemmekampen mot Brann

---------------------------

Jaran Berg
jaran.berg@plankehaugen.no


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 03 okt 07, 23:24

Opprinnelig postet av Holters
Du er et medlem av BRH.

BRH, PH (tror jeg?), Svein Waters, sikkerhetssjefen i FFK, og Morgan Andersen hadde et møte.

Der ble det bestemt at man ikke skulle akseptere blussing, altså nulltoleranse for blussing.

Du blusser likevel, og bryter dermed denne tilliten.

Kan ikke dette møtet i forkant faktisk ses på som en advarsel?

Jeg mener i alle fall det.

Uansett så er hele denne tokten din et forsøk på å bortforklare dine egne handlinger, og et bispor som er helt uvesentlig i det store og hele, i alle fall for folk flest. Du visste og vet godt at blussing ikke er lov, men gjorde det likevel. Du valgte altså å gjøre noe som med høy sannsynlighet ville medføre konsekvenser. Kanskje syntes du det var nettopp det som var kult. Kanskje tenkte du ikke i det hele tatt, eller kanskje du rett og slett er var for dum til å innse at det du gjorde var galt. Eller kanskje du tok en kalkulert risiko, da du ikke trodde konsekvensene kom til å bli så store som dem ble.

Det var helt og holdent ditt valg, og det valget må du nå stå for.

Akkurat som alle andre som bryter lover og regler må.

Personlig er jeg rimelig dritt lei av hele denne heksejakten på styret i Plankehaugen, samt de evinnelig diskusjonene om de utestengte, som stort sett bare går i ring og ender med drittkasting.

Enig med Holters her ja..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 okt 07, 23:29
Mye kan sies om Anders sin sak, og gjort er gjort osv.

Men vi må ikke glemme at Klubben, gjennom sitt ASA står som arrangører for fotballkamper, og at dette regnes som privat arrangement.

Således har Klubb/ASA rett til å nekte hvem som helst å komme inn. Hvis de vil kan de nekte meg å komme inn på bakgrunn av det jeg sier her. Klubb/ASA har sin fulle rett til å utestenge Anders i 100 år.

MEN, og dette er et gigantisk men: At Klubb/ASA har rett til å gjøre dette betyr IKKE det samme som at de bør gjøre det. At man har makt betyr ikke at man bruke den, egentlig burde det være stikk motsatt, i god forvaltning. Og nettopp derfor skal man være ryddig i alt man gjør, og benytte prosedyrer og rutiner på alt man gjør som har med maktutøvelsen å gjøre. Hvis ikke ender vi opp i en absurd situasjon hvor man behandler tilskuere, dvs de som gjør drift av ASA mulig, totalt uten respekt. Dette er naturlig nok ingen tjent med, verken på tribunen eller i kontorene.

Så kommer jeg til mitt siste og kanskje viktigste poeng: Båndene mellom PH og ASA/MA er nå så tette at Klubb/ASA agerer, tilsynelatende uten refleksjon, i henhold til PHs styres standpunkter og avgjørelser, og det i tillegg uten noen som helst formell gjennomgang av enkeltsakene verken fra PHs styres side eller Klubb/ASA.

Det vi da står igjen med er et amatør-styre i PH (ja, i organisasjonssammenheng er PHs styre et rent amatørstyre, blant annet stiller jeg spørsmålstegn ved erfaring og kunnskap i dagens styre), som legger premissene for det gjennomproffe ASA-styret, gjennom adm.dir, og dette mener jeg ugunstig, og helt feil, på alle måter. Prinsipielt er det feil, og praktisk blir det helt feil.

Hadde jeg visst at PHs styre har jurisdiksjon langt inn i ASA og den private uinnskrenkede retten til å utestenge enkeltpersoner ville jeg aldri blitt medlem i første omgang. Det står ingenting om at dette er tilfelle i PHs statutter, og sånn sett mener jeg at PHs styre faktisk har gjort seg fortjent til den mistilliten fra medlemmene vi ser her og andre steder.

Det er også, mener jeg, helt tydelig at PH har et problem med dokumentasjon av styrevedtak, klager og hendelser, noe ASAets retrett mht Zoran forholdsvist tydelig viser. Jeg er helt sikker på at MA var NØDT til å gå inn og se på bakgrunnsmaterialet i Zorans tilfelle, siden Zoran er den han her. Og han burde ha gått inn og sett på bakgrunnen for de andre tre utestengte også, på akkurat samme måte, helt uavhengig av hvor store navn hver enkelt har.

ASA/Klubb har ikke plikt til å behandle ting formelt og korrekt, men det er forholdsvist åpenbart at de burde gjøre det.

Sånn sett mener jeg faktisk at Anders har et poeng når han påpeker store prosedurale prinsipielle problemer i utestengelsessaken. Spesielt mht jurisdiksjonen til PH. Legg merke til at jeg ikke her tar stilling til hvilken forbrytelse som har funnet sted ELLER straffeutmåling.

Hvis jeg hadde sittet i styret i PH i denne saken ville jeg som leder ha forvisset meg om at det ikke kunne stilles spørsmålstegn ved noe vedrørende behandlinga av saken, siden jeg ville ha regna med at jeg måtte kunne forsvare styrets standpunkt overfor de det gjelder, resten av supporterne og pressen.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 okt 07, 23:33
Opprinnelig postet av Jaran Berg

Politiet ble kontaktet samme dag som truslene kom inn, dvs før hjemmekampen mot Brann



Dette er gode nyheter. For nå får vi en grundig, formell gjennomgang, med bevisbyrde osv, av det som har skjedd, og eventuell tiltale, dom og straff.

I litt større perspektiv er det nettopp dette med "grundig, formell gjennomgang med bevisbyrde" jeg har savna i hele utestengelsessaken, både fra ASA/Klubb og PH.

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 03 okt 07, 23:49
Opprinnelig postet av Jaran Berg

Politiet ble kontaktet samme dag som truslene kom inn, dvs før hjemmekampen mot Brann



det er bra  

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 okt 07, 00:00
Endret: 04 okt 07, 00:04
Opprinnelig postet av Asgeir
refleksjoner rundt klubb, ASA, saksprosedyre og PHstyret


Dette er uten tvil det beste innlegget jeg har lest på forumet i hele min medlemstid. Presist, godt, velskrevet og reflektert i en grad som har gitt meg troen tilbake på menneskeheten på tvers av all idiotien som postes her daglig. Tusen takk Asgeir!

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 04 okt 07, 07:53
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Jaran Berg

Politiet ble kontaktet samme dag som truslene kom inn, dvs før hjemmekampen mot Brann



Dette er gode nyheter. For nå får vi en grundig, formell gjennomgang, med bevisbyrde osv, av det som har skjedd, og eventuell tiltale, dom og straff.

I litt større perspektiv er det nettopp dette med "grundig, formell gjennomgang med bevisbyrde" jeg har savna i hele utestengelsessaken, både fra ASA/Klubb og PH.

 

Nå ja, vet ikke det, min tillit til rettsvesen og norsk politi er like tynnslitt som enkeltes tillit til styret i PH...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 okt 07, 10:37
Opprinnelig postet av KeJ

 Nå ja, vet ikke det, min tillit til rettsvesen og norsk politi er like tynnslitt som enkeltes tillit til styret i PH...



Det er mye å si om norsk rettsvesen, og prinsippet "dømt av likmenn", men det forslår jeg at vi tar i en egen tråd, hehehe

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 04 okt 07, 10:59
Anders, du har jo her blusset og innrømmer fullt ut at du visste det ikke var lovlig (heldigvis for hvis du ikke hadde vært klar over det så hadde du fulgt rimelig lite med).  Å klage på saksgangen synes jeg er langt fra å ta straffen som en mann.  Du mener fortsatt at blussing hører hjemme på tribunen, jeg ser ikke akkurat på deg som en angrende synder her, men en som nærmest mener at blussingen var verdt straffen.

Du kan ved en slik oppførsel påføre klubben en bot.  FFK sine kamper er FFK sitt ansvar.  At du betaler for å komme inn betyr ikke at du kan gjøre som du vil.  Du er jo et vandrende risikomoment for klubben, hvordan er det å støtte laget?  Dette er ikke noe fyrverkeriarrangement, men en fotballkamp.  Dessuten har du her bare underbygd all skepsisen politiet, klubben og majoriteten av publikum har til BRH.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 okt 07, 11:31
Opprinnelig postet av DeKjök
Anders, du har jo her blusset og innrømmer fullt ut at du visste det ikke var lovlig (heldigvis for hvis du ikke hadde vært klar over det så hadde du fulgt rimelig lite med).  Å klage på saksgangen synes jeg er langt fra å ta straffen som en mann.  Du mener fortsatt at blussing hører hjemme på tribunen, jeg ser ikke akkurat på deg som en angrende synder her, men en som nærmest mener at blussingen var verdt straffen.

Du kan ved en slik oppførsel påføre klubben en bot.  FFK sine kamper er FFK sitt ansvar.  At du betaler for å komme inn betyr ikke at du kan gjøre som du vil.  Du er jo et vandrende risikomoment for klubben, hvordan er det å støtte laget?  Dette er ikke noe fyrverkeriarrangement, men en fotballkamp.  Dessuten har du her bare underbygd all skepsisen politiet, klubben og majoriteten av publikum har til BRH.


fantastiks bra skrevet

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 04 okt 07, 11:56

Dekjök? Og klage på saksgangen er ikke og ta straffen som en mann?

Hvorfor ikke det? I saksgangen kommer det løgn som ikke er sant, dermed blir Anders hengt ut på en måte sammen med den andre personen da INGEN av de har fått adarsler før!

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 04 okt 07, 13:09
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Jaran Berg

Politiet ble kontaktet samme dag som truslene kom inn, dvs før hjemmekampen mot Brann



Dette er gode nyheter. For nå får vi en grundig, formell gjennomgang, med bevisbyrde osv, av det som har skjedd, og eventuell tiltale, dom og straff.

I litt større perspektiv er det nettopp dette med "grundig, formell gjennomgang med bevisbyrde" jeg har savna i hele utestengelsessaken, både fra ASA/Klubb og PH.

 

Nå ja, vet ikke det, min tillit til rettsvesen og norsk politi er like tynnslitt som enkeltes tillit til styret i PH...

 

Støttes. Jeg registrerer en overdreven tillit til politi og rettsvesen her.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 04 okt 07, 14:39

Steike!

Dette er min første tanke. Det ble gjort noe som man viste var imot reg. Blussing skal ikke forekomme. dette er også blitt avgjort i møte mellom aktørene. Det er da hele poenget her.. MAN VISTE HVA MAN GJORDE, MAN HANDLET IMOT REGLER SOM ER ALLMENT AKSEPTERTE.

Straffeutmålingen er streng, den skal være streng. De som gjorde dette var klar over at det var ulovlig. En STRAFF skal jo være avskrekkende. Nå det er gjort med overlegg får man streng straff. om de hadde fått 1 kamp hva hadde skjedd.. jo undergraving av regla og ingen bryr seg om de.

Mulig det har vært litt surr i saksgangen her. MEN DE ER SKYLDIGE. DE HANDLET FULT KLAR OVER HVA DE GJORDE. Glem ikke det.

Rune

---------------------------

hmm....


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 okt 07, 14:57
Å si at det har vært litt surr i saksgangen er vel årets underdrivelse. Massivt surr vil jeg vel heller si.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 04 okt 07, 14:59
Mitt poeng er at dette er utenfor hvor fokus burde være. Ja da lærer de (PH) til neste gang... Greia er og blir den samme. De som blussa gjorde noe dumt, med viten og vilje.

---------------------------

hmm....


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 04 okt 07, 15:16

Du kan ikke fastlå at de gjorde noe dumt. du må snakke for deg selv, jeg synes ikke de gjorde noe dumt! Foresten er det ikke noe "de" var bare en person som blussa!

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 okt 07, 15:42
Opprinnelig postet av Rune
Mitt poeng er at dette er utenfor hvor fokus burde være. Ja da lærer de (PH) til neste gang... Greia er og blir den samme. De som blussa gjorde noe dumt, med viten og vilje.


De brøt reglene, og om man ikke liker loven betyr ikke det at man ikke må følge den. Det er greit.
Men hvis PHstyret i samspann med FFK hadde gjort dette på en ordentlig og renhårig måte, så hadde man høyst sannsynlig ungått 90% av maset og oppstyret som har oppstått nå.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 04 okt 07, 16:14
Opprinnelig postet av Liraren

Du kan ikke fastlå at de gjorde noe dumt. du må snakke for deg selv, jeg synes ikke de gjorde noe dumt! Foresten er det ikke noe "de" var bare en person som blussa!

Min bruk og av ordet dumt kommer av at det er en dum ide å å bryte regler med overlegg. Kan heller bruke idioti om du vil.

---------------------------

hmm....


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 04 okt 07, 16:24

Her derimot Snæbbis er jeg enig med deg. Det er et stort forbedringspotensiale her. Men PH er ikke et offentlig organ. Ei heller ikke Fredrikstad FK. De kan velge hvem de ønsker å selge sine tjenester til. Fotball er tross alt underholdning. Om man bråker mye på kino kan man bli bedt om å forlate salen.

Har man krav på like rettigheter i en slik sak, som i en rettsak. NEI. Dette er privat drevet. PH og FFK har ikke gjort noe ulovlig. Umoralsk, uryddig. Ja sikkert. De burde lære av dette. Helt enig. Men bra de gjorde noe. og bra de tok I. Det er min mening i alle fall. Denne begrunnes med respekt for regler, (de er ofte der for en grunn).

Helt til slutt vil jeg nevne at det faktisk å blusse inne på en stadium kan tolkes som ett brudd på brannloven. Nærmere bestemt § 5. "Enhver plikter å vise alminnelig aktsomhet og opptre på en slik måte at brann, eksplosjon og annen ulykke forebygges."

Vel dette gjøres helt klart ikke her. Brannloven har en straffe ramme på fengsel intill 3 mnd eller børter ref. Brannloven § 42.

JA dette er utrolig drøyt sagt av meg. Men er faktisk mulig, hadde det blitt person skader er dette en realitet. Man setter andre i fare. Ikke kom her med, jeg har full kontroll snakk. Jeg har lite eller ingen tro på slike utsagn.

Mest sannsynelig vil en slik sak også bli straffe forulgt under straffeloven som har en MYE strengere strafferamme.

Er det greit å kjøre i 70 km/t igjennom en 30 sone ved en skole om man føler at man har kontroll. Jeg er så naiv at jeg tror på regler. også fartsgrenser.

Nå burde denne saken legges død snart.

Rune

 

---------------------------

hmm....


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 04 okt 07, 16:28
Opprinnelig postet av Liraren
Du kan ikke fastlå at de gjorde noe dumt. du må snakke for deg selv, jeg synes ikke de gjorde noe dumt! Foresten er det ikke noe "de" var bare en person som blussa!


Ingen som behøver å snakke for seg selv her.  Når man med full viten bryter regler som kan påføre den klubben man liksom støtter straff så gjør man noe dumt, punktum.  I tillegg kobles dette til BRH for de har ikke tatt avstand fra blussingen (såvidt jeg har fått med meg) og det er vel også dumt.  Den eneste grunnen til at dette ikke skulle være dumt er om vedkommende synes det er helt ok å bli bortvist fra kamper.   Blussing er ike noe krav eller en menneskerett.  FFK tillater ikke dette som alle de andre klubbene og ferdig med det. 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 04 okt 07, 17:15

Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av Liraren
Du kan ikke fastlå at de gjorde noe dumt. du må snakke for deg selv, jeg synes ikke de gjorde noe dumt! Foresten er det ikke noe "de" var bare en person som blussa!


Ingen som behøver å snakke for seg selv her.  Når man med full viten bryter regler som kan påføre den klubben man liksom støtter straff så gjør man noe dumt, punktum.  I tillegg kobles dette til BRH for de har ikke tatt avstand fra blussingen (såvidt jeg har fått med meg) og det er vel også dumt.  Den eneste grunnen til at dette ikke skulle være dumt er om vedkommende synes det er helt ok å bli bortvist fra kamper.   Blussing er ike noe krav eller en menneskerett.  FFK tillater ikke dette som alle de andre klubbene og ferdig med det. 

 

Jeg er ikke noen talsmann for BRH. Håper virkelig vi ikke tar avstand fra blussingen. men det er min mening.

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 okt 07, 18:30
Opprinnelig postet av Rune

Har man krav på like rettigheter i en slik sak, som i en rettsak. NEI. Dette er privat drevet. PH og FFK har ikke gjort noe ulovlig. Umoralsk, uryddig. Ja sikkert. De burde lære av dette. Helt enig. Men bra de gjorde noe. og bra de tok I. Det er min mening i alle fall. Denne begrunnes med respekt for regler, (de er ofte der for en grunn).



Greit nok at man ikke har krav på rettigheter som i en offentlig rettssak. Men burde ikke også PH og ASA være så proffe at de ga folk de rettighetene uten påtrykk? Er ikke det vanlig folkeskikk og respekt?

Og, hvis man aksepterer at man ikke har krav på rettigheter i en sånn sak: Kan ikke et medlem kunne kreve at de ikke blir dissa offentlig, med usannheter og løgner?

Sånn som jeg ser det er det ikke ulovlig å dømme folk strengt etter privatrettslige regler, men det ER ulovlig, etter ærekrenkelses-paragrafen, å offentliggjøre usannheter og løgner om enkeltpersoner. For det er det som de facto har foregått.

PH har aldri gått ut med navn, men Anders har sjøl gått ut med identitet og sånt, og PHs styre måtte jo skjønne at det var risiko for nettopp det.

Si nå at Anders, rent hypotetisk, gikk til sak mot PH og ASA for ærekrenkelse. I det tilfellet vil det jo bli en rettsak med nettopp en full gjennomgang av bevismaterialet, dokumentasjon på alle bauger og kanter, og jeg vil tro at PH ville ha fått problemer med å dokumenter alt de har kommet med, og at saken fort vil ende opp i en dom for ærekrenkelse. Straffen for sånt er vel ikke all verden, men det ville jo være en soleklar indikasjon på hvor landet ligger, og hvordan man skal opprtre for et styre.

Til slutt vil jeg si meg enig i at det hadde vært fint å få denne saken ut av verden, men jeg er redd dette beror på PHs styre, for løgnene og usannhetene står der uimotsagt, og da kan vi risikere å vente lenge.

Når alt kommer til alt vil det kanskje være det beste for alle parter at et nytt styre i PH ble stabla på beina ved neste gen.forsamling... Hvis en så kan endre statuttene litt, og komme med klare indikasjoner om hvordan sånne saker skal løses, så ville denne saken legges død.

mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 04 okt 07, 20:39

Da vil jo spørsmålet igjen bli følgende:

Er A. Medlem av BRH?

så viser dem til at BRH var i møte med klubben etter første bortekamp tror jeg det var og at det var null tollereranse for blussing og rett ut(om jeg ikke husker helt feil).BRH har også et ansvar til sine medlemmer og informere om generelle regler på en fotball stadion

Når det gjelder blussing på en rasteplass forstår jeg ikke problemet til Plankehaugen, det skulle vel ikke være så farlig...+ nå skal jeg innrømme at etter jeg har lest Plankehaugen sine rettningslinjer ikke står noe om bluss der, men jeg vet at BRH har fått beskjed i det første møte med FFK at det var ulovlig.

Plankehaugen må til året skrive om sine rettningslinjer og lover for å unngå tvister i framtiden.

Ellers syns jeg at straffen skulle kun vært ut året, da ingen personer ble skadet(FFK har ikke fått bot enda....) de vet hvem disse gutta er og tror neppe de finner på noe slikt igjen.

 

ellers støtter jeg BRH med det livet de lager på stadion og har ikke mot noen av dem, og har selv satt meg på hovedtribunen pga jeg ikke orker synging i 2 ganger 45 min

 

 


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 05 okt 07, 11:37
Endret: 05 okt 07, 11:49
Opprinnelig postet av Liraren
Jeg er ikke noen talsmann for BRH. Håper virkelig vi ikke tar avstand fra blussingen. men det er min mening.


Hvem er "vi" da?

PH må ta avstand fra blussingen fordi PH får goder fra FFK og da følger det med krav.  BRH må også ta klar avstand fra blussing dersom de vil ha et godt forhold til klubben, det samme gjelder nystartede Rød Elite som ville ha et felt fra FFK.

Blussingen på parkeringsplassen blir et problem for PH/FFK dersom Zoran (?) gjorde dette med FFK effekter på seg og det er ulovlig.  Om det ikke er ulovlig så er det jo ikke noe problem annet enn at FFK kobles mot blussing, noe som mange synes svært lite om.

Det aller teiteste her er jo at dere som hverken vil ta avstand fra blussingen og dere som forsvarerer de som gjør det ikke forstår at dette til sist blir et problem for FFK og når man da tar med hvor sykt uviktig blussing er så har dere hengt dere opp i en bagatellmessig begrensning for hva dere kan gjøre på en stadio.  Jeg tror jeg ble ferdig med behovet for å sende opp fyrverkeri en gang på ungdomskolen...

ULTRAS
http://z6.invisionfree.com/UltrasTifosi/index.php?act=Print&client=printer&f=78&t=2790

Dersom dere fortsatt ikke forstår hvorfor Politiet og mange andre reagerer når grupperinger rundt FFK bruker Ultras begrepet om seg selv så ta en titt på disse bildene.  Om dere aldri så mye kun vil synge, så er det disse her dere assosierer dere med.  Folk som må maskere seg når de går på kamp.  Sannsynligvis gjemmer de maskering og klær i en pose de sniker ut så ikke samboer eller kona skal se det når de går på kamp.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 05 okt 07, 11:38
Opprinnelig postet av Rune

Her derimot Snæbbis er jeg enig med deg. Det er et stort forbedringspotensiale her. Men PH er ikke et offentlig organ. Ei heller ikke Fredrikstad FK. De kan velge hvem de ønsker å selge sine tjenester til. Fotball er tross alt underholdning. Om man bråker mye på kino kan man bli bedt om å forlate salen.

Har man krav på like rettigheter i en slik sak, som i en rettsak. NEI. Dette er privat drevet. PH og FFK har ikke gjort noe ulovlig. Umoralsk, uryddig. Ja sikkert. De burde lære av dette. Helt enig. Men bra de gjorde noe. og bra de tok I. Det er min mening i alle fall. Denne begrunnes med respekt for regler, (de er ofte der for en grunn).

Helt til slutt vil jeg nevne at det faktisk å blusse inne på en stadium kan tolkes som ett brudd på brannloven. Nærmere bestemt § 5. "Enhver plikter å vise alminnelig aktsomhet og opptre på en slik måte at brann, eksplosjon og annen ulykke forebygges."

Vel dette gjøres helt klart ikke her. Brannloven har en straffe ramme på fengsel intill 3 mnd eller børter ref. Brannloven § 42.

JA dette er utrolig drøyt sagt av meg. Men er faktisk mulig, hadde det blitt person skader er dette en realitet. Man setter andre i fare. Ikke kom her med, jeg har full kontroll snakk. Jeg har lite eller ingen tro på slike utsagn.

Mest sannsynelig vil en slik sak også bli straffe forulgt under straffeloven som har en MYE strengere strafferamme.

Er det greit å kjøre i 70 km/t igjennom en 30 sone ved en skole om man føler at man har kontroll. Jeg er så naiv at jeg tror på regler. også fartsgrenser.

Nå burde denne saken legges død snart.

Rune

 

Litt merkelig da at politiet da de eskorterte meg ut av Nadderud, ga meg beskjed om at det ikke var noen sak for meg, og ikke var interessert å notere navnet mitt engang hvis det var så alvorlig. Det var kun da jeg gikk tilbake for å vente på noen utenfor at de - etter ønske fra Ulf Berg - spurte om navnet mitt, men de sa fortsatt at jeg ikke ville få noen reaksjon fra dem.

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 05 okt 07, 11:44
Opprinnelig postet av mr_max

Da vil jo spørsmålet igjen bli følgende:

Er A. Medlem av BRH?

så viser dem til at BRH var i møte med klubben etter første bortekamp tror jeg det var og at det var null tollereranse for blussing og rett ut(om jeg ikke husker helt feil).BRH har også et ansvar til sine medlemmer og informere om generelle regler på en fotball stadion

Når det gjelder blussing på en rasteplass forstår jeg ikke problemet til Plankehaugen, det skulle vel ikke være så farlig...+ nå skal jeg innrømme at etter jeg har lest Plankehaugen sine rettningslinjer ikke står noe om bluss der, men jeg vet at BRH har fått beskjed i det første møte med FFK at det var ulovlig.

Plankehaugen må til året skrive om sine rettningslinjer og lover for å unngå tvister i framtiden.

Ellers syns jeg at straffen skulle kun vært ut året, da ingen personer ble skadet(FFK har ikke fått bot enda....) de vet hvem disse gutta er og tror neppe de finner på noe slikt igjen.

 

ellers støtter jeg BRH med det livet de lager på stadion og har ikke mot noen av dem, og har selv satt meg på hovedtribunen pga jeg ikke orker synging i 2 ganger 45 min

 

 

Vel, nok en gang: Da burde de ordlagt seg på en helt annen måte - f.eks ved å si at BRH som gruppe i et møte har fått advarsel - ikke å peke på enkeltpersoner og si at disse tidligere har blitt advart! For meg er det tydelig at dette er gjort med overlegg for nettopp å "mistenkeliggjøre" oss og sette oss i bås som "pøbler" som det har vært bråk med tidligere, med det mål for øye å styrke sitt grunnlag for de strenge straffene og å få mer støtte for disse..

Og forhåpentligvis for siste gang: Jeg syter ikke over å ha blitt utestengt - jeg bare reagerer på saksbehandlingen og måten PH (og også FFK / Morgan Andersen) har håndtert dette på!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 05 okt 07, 11:55

Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av Liraren
Jeg er ikke noen talsmann for BRH. Håper virkelig vi ikke tar avstand fra blussingen. men det er min mening.


Hvem er "vi" da?

PH må ta avstand fra blussingen fordi PH får goder fra FFK og da følger det med krav.  BRH må også ta klar avstand fra blussing dersom de vil ha et godt forhold til klubben, det samme gjelder nystartede Rød Elite som ville ha et felt fra FFK.

Blussingen på parkeringsplassen blir et problem for PH/FFK dersom Zoran (?) gjorde dette med FFK effekter på seg og det er ulovlig.  Om det ikke er ulovlig så er det jo ikke noe problem annet enn at FFK kobles mot blussing, noe som mange synes svært lite om.

Det aller teiteste her er jo at dere som hverken vil ta avstand fra blussingen og dere som forsvarerer de som gjør det ikke forstår at dette til sist blir et problem for FFK og når man da tar med hvor sykt uviktig blussing er så har dere hengt dere opp i en bagatellmessig begrensning for hva dere kan gjøre på en stadio.  Jeg tror jeg ble ferdig med behovet for å sende opp fyrverkeri en gang på ungdomskolen...

ULTRAS
http://z6.invisionfree.com/UltrasTifosi/index.php?act=Print&client=printer&f=78&t=2790

Dersom dere fortsatt ikke forstår hvorfor Politiet og mange andre reagerer når grupperinger rundt FFK bruker Ultras begrepet om seg selv så ta en titt på disse bildene.  Om dere aldri så mye kun vil synge, så er det disse her dere assosierer dere med.  Folk som må maskere seg når de går på kamp.  Sannsynligvis gjemmer de maskering og klær i en pose de sniker ut så ikke samboer eller kona skal se det når de går på kamp.

Er ikke alle som drar på kamp i regi av PH da, DeKjök! Og tror faktisk heller ikke Zoran hadde på seg FFK-effekter. Men for å sette det litt på spissen - hvis han hadde hatt på seg en Felleskjøpet caps eller en genser hvor det sto Toyota, hadde dette skapt et problem for disse firmaene??

Du får passe på at du ikke har på deg noen FFK-effekter neste gang du f.eks drikker eller røyker da, siden dette er noe mange synes svært lite om..

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 05 okt 07, 12:39
Endret: 05 okt 07, 12:40
Opprinnelig postet av DeKjök


Samtlige ord...


Zoran gjorde dette uten FFK-effekter.  Men hva har det å si?  Er 1.5 års utestengelse passende straff, når en ølbokskaster får 3 år? Jeg tolker det da som at å fyre bluss på en parkeringsplass langs E6, er halvparten så ille som å kaste en halvfull ølboks i hodet på en motspiller.

Og nei. Man maskerer seg fordi man gjør det talentløse politi- og vaktkorpset i Norge en sjanse til å behandle deg som kriminell uten at du en gang har gjort noe, ved å ikke maskere seg.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 05 okt 07, 12:42
Endret: 05 okt 07, 12:43
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Er ikke alle som drar på kamp i regi av PH da, DeKjök! Og tror faktisk heller ikke Zoran hadde på seg FFK-effekter. Men for å sette det litt på spissen - hvis han hadde hatt på seg en Felleskjøpet caps eller en genser hvor det sto Toyota, hadde dette skapt et problem for disse firmaene??

Du får passe på at du ikke har på deg noen FFK-effekter neste gang du f.eks drikker eller røyker da, siden dette er noe mange synes svært lite om..

Liraren bruker ordet vi, jeg lurer på hvem "vi" er.

Eksempelet er irrelevant fordi hverken Toyota eller Felleskjøpet har problem med blussing og har heller ingen supportergrupperinger som ønsker å samarbeide med dem eller riskirerer bot dersom noen blusser med deres logo.  Blussing er et problem som fotballklubbene sliter med fordi de som arrangør har ansvar for publikums sikkerhet.

Det er en stor vesensforskjell på å drikke og røyke og på å være stupfull og virke truende.  Igjen så vil det gå utover klubben og supporterne generelt.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 05 okt 07, 12:50
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Litt merkelig da at politiet da de eskorterte meg ut av Nadderud, ga meg beskjed om at det ikke var noen sak for meg, og ikke var interessert å notere navnet mitt engang hvis det var så alvorlig. Det var kun da jeg gikk tilbake for å vente på noen utenfor at de - etter ønske fra Ulf Berg - spurte om navnet mitt, men de sa fortsatt at jeg ikke ville få noen reaksjon fra dem.


Det er fordi det ikke er en politisak om du blusser fordi det da muligens ikke er ulovlig.  For politiet er det nok det samme om du blusser på en parkeringsplass eller en stadio.  Men fotballklubbene har dette forbudet og det er de som kan bestemme at du ikke skal komme inn på kamp.   Ulf Berg har ansvar ovenfor FFK at de supporterne som tilknyttes PH (ikke nødvendigvis medlemmer) følger reglene og har gjort det han skal gjøre helt korrekt her.  Men kanskje burde Politiet begynne å håndheve brannloven ved blussetilfeller i folkeansamlinger og begynne å straffe noen av dere.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 05 okt 07, 13:00
Opprinnelig postet av Martin_

Zoran gjorde dette uten FFK-effekter.  Men hva har det å si?  Er 1.5 års utestengelse passende straff, når en ølbokskaster får 3 år? Jeg tolker det da som at å fyre bluss på en parkeringsplass langs E6, er halvparten så ille som å kaste en halvfull ølboks i hodet på en motspiller.


Det har mye på si for FFK at Zoran ikke gjorde dette som en slags representant fior klubben, for akkurat som når du er ute og reiser så representerer du ditt land så representerer du klubben din på bortekamper når du uniformerer deg i klubbens farger.  Å kaste en ølboks i hodet på en spiller bør selvsagt straffes mye hardere en blussing.

Opprinnelig postet av Martin_
Man maskerer seg fordi man gjør det talentløse politi- og vaktkorpset i Norge en sjanse til å behandle deg som kriminell uten at du en gang har gjort noe, ved å ikke maskere seg.

Som man reder ligger man.  Årsaken til at vi har lite fotballrelatert vold i norge er at politiet har gjort en god jobb. 

Hvorfor kan der ikke begynne å henge rundt håndballen i stedet? De trenger publikum og litt medieomtale og dessuten så passer dere jo bedre inn der sånn rent stilmessig sett. 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 05 okt 07, 13:03
når jeg skriver vi mener jeg BRH, ettersom jeg ser på meg selv som et medlem. Men jeg er absolutt ikke noen talsmann for BRH derfor skriver jeg at hvis vi først skal komme med en "pressemelding" eller noe i den duren håper jeg at VI ikke tar avstand fra det. Skjønner dekjök?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 okt 07, 13:36
Nok engang "glemmer" du å ta med de andre tingene Zoran også ble utestengt for, Martin_... Det var ikke kun blussingen på en rasteplass langs E6, ergo kan du ikke "tolke det dithen" at blussing langs E6 er halvparten så ille som å kaste en halvfull ølboks i hodet på en motspill. Det var kombinasjonen av flere begivenheter som førte til utestengelsen av Zoran.

At Zoran har fått advarsler tidligere (og han har faktisk det) taler heller ikke til hans fordel.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 05 okt 07, 13:46
at man skal bli utestengt i 1,5 år for og kjefte på medsupportere pga at de ikke synger når de står i en SUPPORTERKLUBB og fyre av et bluss på en rasteplass er jo sjukt!

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 05 okt 07, 14:00
Opprinnelig postet av Liraren
når jeg skriver vi mener jeg BRH, ettersom jeg ser på meg selv som et medlem. Men jeg er absolutt ikke noen talsmann for BRH derfor skriver jeg at hvis vi først skal komme med en "pressemelding" eller noe i den duren håper jeg at VI ikke tar avstand fra det. Skjønner dekjök?


Skjønner og en pressemelding hadde vært lurt. 

Men dersom BRH da ikke tar avstand fra blussing så bør BRH heller ikke forvente mye goodwill fra FFK og må godta ekstra oppfølging fra politiet mm uten at dere dermed kan inta noen offerposisjon og føle dere forfulgt av den grunn.  BRH bekrefter dermed at pressens og politiets innstilling til BRH ved oppstarten var helt på sin plass. BRH blir da et moment for FFK mht sikkerhetesvurdering og tilhørende tiltak i forbindelse med FFK arrangement., dere vil kort sagt være en økonomisk belastning for klubben som sannsynligvis overgår inntektene klubben har på at dere kommer.  Og alt dette fordi dere liker fyrverkeri.  Ekte supportere gjør ikke slikt mot klubben.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 05 okt 07, 14:04

Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av Liraren
når jeg skriver vi mener jeg BRH, ettersom jeg ser på meg selv som et medlem. Men jeg er absolutt ikke noen talsmann for BRH derfor skriver jeg at hvis vi først skal komme med en "pressemelding" eller noe i den duren håper jeg at VI ikke tar avstand fra det. Skjønner dekjök?


Skjønner og en pressemelding hadde vært lurt. 

Men dersom BRH da ikke tar avstand fra blussing så bør BRH heller ikke forvente mye goodwill fra FFK og må godta ekstra oppfølging fra politiet mm uten at dere dermed kan inta noen offerposisjon og føle dere forfulgt av den grunn.  BRH bekrefter dermed at pressens og politiets innstilling til BRH ved oppstarten var helt på sin plass. BRH blir da et moment for FFK mht sikkerhetesvurdering og tilhørende tiltak i forbindelse med FFK arrangement., dere vil kort sagt være en økonomisk belastning for klubben som sannsynligvis overgår inntektene klubben har på at dere kommer.  Og alt dette fordi dere liker fyrverkeri.  Ekte supportere gjør ikke slikt mot klubben.

Husk at jeg ikke snakker for BRH , jeg snakker for meg selv. Såvidt jeg kan huske har ikke dette med pressemdlign vært diskutert innad. De må du nesten ta med martin_/bønna.

Så du mener at supportere som vil skape ramme rundt kampen en fantastisk atmosfære ikke er ekte supportere? Da har vi et ulikt syn på hva som er ekte supportere.

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 05 okt 07, 14:21
Opprinnelig postet av Liraren
Husk at jeg ikke snakker for BRH , jeg snakker for meg selv. Såvidt jeg kan huske har ikke dette med pressemdlign vært diskutert innad. De må du nesten ta med martin_/bønna.

Forsøkte å skrive slik at det skulle oppfattes som om BRH ikke tok avstand, mente ikke deg. 

Opprinnelig postet av Liraren
Så du mener at supportere som vil skape ramme rundt kampen en fantastisk atmosfære ikke er ekte supportere? Da har vi et ulikt syn på hva som er ekte supportere.

Ser ikke hvor jeg mener noe slikt, jeg bare mener at de som skader klubben ikke er det.  Blussing er ikke et være eller ikke være for stemningen.  Blussingen kan jo kjøres organisert på banen før kampene om det er så viktig.  Under kampen blir det et risikomoment for de som er i nærheten og ofte er omfattende blussing ødeleggende for kampen mht mye røyk.  Det man ser nedover i Sør Europa er vel ikke akkurat noe å strebe etter.  Selv er jeg der for å se kampen, ikke fyrverkeri.  Dere klager jo at det er for mye sirkus, barn, kjærringer og for mye bruk av ffl artikler mm. i PH, men dere er vel ikke noe bedre selv. 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 05 okt 07, 16:59
Opprinnelig postet av DeKjök

Men dersom BRH da ikke tar avstand fra blussing så bør BRH heller ikke forvente mye goodwill fra FFK og må godta ekstra oppfølging fra politiet mm uten at dere dermed kan inta noen offerposisjon og føle dere forfulgt av den grunn.  BRH bekrefter dermed at pressens og politiets innstilling til BRH ved oppstarten var helt på sin plass. BRH blir da et moment for FFK mht sikkerhetesvurdering og tilhørende tiltak i forbindelse med FFK arrangement., dere vil kort sagt være en økonomisk belastning for klubben som sannsynligvis overgår inntektene klubben har på at dere kommer.  Og alt dette fordi dere liker fyrverkeri.  Ekte supportere gjør ikke slikt mot klubben.


Men det er ingen hemmelighet at de som betaler klubben en mengde kroner, nemlig Norsk Toppfotball og TV2, bruker blussing på tribunen når de markedsfører Tippeliga-kamper. Dette er igjen med på å dra inn penger til FFK gjennom tilskuertall og TV-avtaler.

---------------------------

Burn in hell, por favore..



Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340