Husk meg
Brukernavn
Passord

Trusler til styret

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 03 okt 07, 11:11
Opprinnelig postet av kriss
Opprinnelig postet av teflon
Er det ikke anmeldt så har det ikke skjedd spør du meg.
Når du mottar en bombetrussel mot 4000 mann og ikke anmelder det er du sinnsykt uansvarlig, uavhengig av om det er noe hold i truslene eller ikke.
Klart.. du er ganske uansvarlig hvis du anmelder noe som ikke har funnet sted og dermed misbruker politiets resurser.
Så du mener at Ulf Berg lyver? trusler har kommet og de skyldige vil bli tatt,er veldig spent på hvem den/de er


"Styremedlem Ulf Berg er en av dem som har mottatt trusler.
- Det har vært litt vanskelig å sove om natta den siste uken, forteller han.
Truslene tar han alvorlig, selv om han verken har politianmeldt eller vil politianmelde forholdet. "

Fra www.f-b.no


Ingen som kommer til å bli tatt her. Påstandene kommer ikke til å bli sjekket engang.
Jeg gjentar meg selv. Hvis man mottar bombetrusler på vegne av 4000 mennesker så er man jævlig uansvarlig om man ikke anmelder, selv om man ikke skulle ta det seriøst. Ulf Berg gjør det klart at han tar det som seriøse trusler men han velger å sette alle PH medlemmer i fare ved å ikke anmelde.
Da er det lov å spørre om truslene er reelle.
Det er jo straffbart å anmelde trusler som aldri har funnet sted.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 okt 07, 11:18

Enig med deg her. Har det kommet trusler som kan være farlige for alle på feltet, er det jo helt klart at det må politianmeldes. Men for Ulf Berg var vel ikke det farlig, han skulle jo ikke på Rosenborgkampen uansett... Litt slemt sagt, men blir jo litt rystet når han velger å ikke anmelde slikt.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


kriss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 07
Innlegg: 23

Lagt til: 03 okt 07, 11:43
Hva hvis det er anmeldt ? Da får vi håpe at den som blir tatt ikke er medlem i den nye grupperingen da vil den få ganske kort levetid.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 03 okt 07, 11:46
Opprinnelig postet av kriss
Hva hvis det er anmeldt ? Da får vi håpe at den som blir tatt ikke er medlem i den nye grupperingen da vil den få ganske kort levetid.


Åja?  Hvilken gruppe mener du? Folk har vært flinke og holdt BRH og andre grupper utenfor dette foreløpig, men der begynte du.

Kan`ke stoppe oss.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 03 okt 07, 12:01
Jeg vil tro at 8 av 10 (minst) av de som regelmessig går på stadion, ikke er aktivt med i noen supportergruppering.  Blant disse 8 så tror det bare er Plankehaugen som har troverdighet.  PH har fått ytterligere troverdighet og aksept etter at de kastet ut elementer som ikke bare er uønsket av klubben eller PH, men også av de aller aller fleste av de som går på stadion.  Det er disse 8 av 10 som er kjernen i FFK`s publikum, ikke BRH, Rød Elite osv.  Heller ikke PH, men PH har full støtte fra disse 8 av 10 fordi de sålangt stort sett har oppført seg bra og væøt positive.  De nye gruppene skaper stort sett bare uro og negativ oppmerksomhet gjennom å identifisere seg med uønskede miljøer og de skjønner det ikke selv.

En kjerne i denne saken er blant annet bruk av bluss.  Folk vil ikke ha bluss, det er bare noen få  som ikke er ferdig med fyrverkeristadiet som vil det, men de må rette seg etter klubbens regler.  Ekstreme supportere påfører klubbene sin bøter gjennom sin oppførsel og det er bra at PH tar tak i dette med en gang.  Folk er stort sett på stadion for å se fotball og vil ikke ha bluss og annet tull. 

Visst var noen av disse som ble kastet ut ressurser for PH, men de stod også for en uønsket supporterkultur.  Og PH har klart seg fint uten dem.   Det er bare Ulf Berg som har troverdighet i denne saken.    Tviler ikke et sekund på at noen fra disse andre miljøene er troendes til å gjøre noe slikt.    Håper saken anmeldes og at den skyldige tas.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 03 okt 07, 12:13

Mulig Ulf fikk trussel om å ikke møte på kampen...ren spekulasjon fra min side selfølgelig, men ingenting forundrer meg lenger.

Når et "forhold" oppstår, har du lang tid på deg til å annmelde. Håper "vi" tar oss god tid til å formulere en skikkelig annmeldelse her.

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


kriss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 07
Innlegg: 23

Lagt til: 03 okt 07, 12:51
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av kriss
Hva hvis det er anmeldt ? Da får vi håpe at den som blir tatt ikke er medlem i den nye grupperingen da vil den få ganske kort levetid.


Åja?  Hvilken gruppe mener du? Folk har vært flinke og holdt BRH og andre grupper utenfor dette foreløpig, men der begynte du.

Kan`ke stoppe oss.
Håper Fredrikstad Fotballklubb stanser dere.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 03 okt 07, 12:53

Ingen stopper oss.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


kriss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 07
Innlegg: 23

Lagt til: 03 okt 07, 12:55
Opprinnelig postet av DeKjök
Jeg vil tro at 8 av 10 (minst) av de som regelmessig går på stadion, ikke er aktivt med i noen supportergruppering.  Blant disse 8 så tror det bare er Plankehaugen som har troverdighet.  PH har fått ytterligere troverdighet og aksept etter at de kastet ut elementer som ikke bare er uønsket av klubben eller PH, men også av de aller aller fleste av de som går på stadion.  Det er disse 8 av 10 som er kjernen i FFK`s publikum, ikke BRH, Rød Elite osv.  Heller ikke PH, men PH har full støtte fra disse 8 av 10 fordi de sålangt stort sett har oppført seg bra og væøt positive.  De nye gruppene skaper stort sett bare uro og negativ oppmerksomhet gjennom å identifisere seg med uønskede miljøer og de skjønner det ikke selv.

En kjerne i denne saken er blant annet bruk av bluss.  Folk vil ikke ha bluss, det er bare noen få  som ikke er ferdig med fyrverkeristadiet som vil det, men de må rette seg etter klubbens regler.  Ekstreme supportere påfører klubbene sin bøter gjennom sin oppførsel og det er bra at PH tar tak i dette med en gang.  Folk er stort sett på stadion for å se fotball og vil ikke ha bluss og annet tull. 

Visst var noen av disse som ble kastet ut ressurser for PH, men de stod også for en uønsket supporterkultur.  Og PH har klart seg fint uten dem.   Det er bare Ulf Berg som har troverdighet i denne saken.    Tviler ikke et sekund på at noen fra disse andre miljøene er troendes til å gjøre noe slikt.    Håper saken anmeldes og at den skyldige tas.

Tipper 99% av Fredrikstads befolkning støtter Ulf Berg og Plankehaugen bortsett fra en 10-12 personer som skriver her inne.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 03 okt 07, 12:57
Endret: 03 okt 07, 12:58
Utifra den siste tids meninger som har florert både her på forumet, kommentarene på Fredrikstad Blads nettsider, og generelle meninger jeg har hørt meg rundt om, stemmer ikke det KRISS.  Og det er nettopp derfor Ulf Berg går ut i  FB og søker sympati nå. De skjønner at de kjører det på skakke. At den unge generasjonen snart vil seire.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 03 okt 07, 12:58
Opprinnelig postet av kriss



Tipper 99% av Fredrikstads befolkning støtter Ulf Berg og Plankehaugen bortsett fra en 10-12 personer som skriver her inne.
`

Tror ikke jeg hadde joina ett tippelag med deg med det første...
Tro om igjen!

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


kriss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 07
Innlegg: 23

Lagt til: 03 okt 07, 12:59
Opprinnelig postet av Martin_
Utifra den siste tids meninger som har florert både her på forumet, kommentarene på Fredrikstad Blads nettsider, og generelle meninger jeg har hørt meg rundt om, stemmer ikke det KRISS.
Så det er ikke de samme personene som går igjen mener du.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 03 okt 07, 13:01
Opprinnelig postet av Martin_

Ingen stopper oss.

Ingen nevnte vel BRH det før du gjorde det ? det var vel "den nye" gruperingen som ble nevnt...hvis..hvis?

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 03 okt 07, 13:04
Endret: 03 okt 07, 13:05
Jeg skrev at folk har vært flinke med å holde BRH og andre grupper utenfor dette.  Mente også den nye. Litt dårlig formulering fra min side.

Og til Kriss/Paco: Nei, det er ikke de samme personene som går igjen og mener dette. Les kommentarene til nyheten på FB om "Uro i Plankehaugen" så skjønner du det.

Apropos er vel ikke akkurat du den personen som skal snakke om at de samme personene går igjen under flere dekknavn.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 03 okt 07, 13:09
Opprinnelig postet av DeKjök
Jeg vil tro at 8 av 10 (minst) av de som regelmessig går på stadion, ikke er aktivt med i noen supportergruppering.  Blant disse 8 så tror det bare er Plankehaugen som har troverdighet.  PH har fått ytterligere troverdighet og aksept etter at de kastet ut elementer som ikke bare er uønsket av klubben eller PH, men også av de aller aller fleste av de som går på stadion.  Det er disse 8 av 10 som er kjernen i FFK`s publikum, ikke BRH, Rød Elite osv.  Heller ikke PH, men PH har full støtte fra disse 8 av 10 fordi de sålangt stort sett har oppført seg bra og væøt positive.  De nye gruppene skaper stort sett bare uro og negativ oppmerksomhet gjennom å identifisere seg med uønskede miljøer og de skjønner det ikke selv.


Jeg vil tro at minst 5 av disse 8 igjen rister like mye på huet av PH om dagen som de gjør av andre grupperinger, og egentlig gir faen i hva man driver med på PH-feltet. PH har nok i øyeblikket størst troverdighet  blant mobben, men har da også jobbet hardt for dette, og da ikke bare i positiv forstand, sett i lys av den innsatsen som ble lagt ned allerede i BRH`s spede fødsel for å drepe dette intiativet til nytenkning. Maken til svertekampanje har jeg ikke sett på lenge, og vel så mye av den uroen og negative oppmerksomheten du drar opp har kommet pga.dette. Det er ikke først og fremst BRH og deres like som identifiserer seg med uønskede elementer, selv om de for menigmann kan representere en kontroversiell kultur, men snarere det skremmebildet som er skapt i pressen som gjør at menigmann identifiserer denne gruppen i så høy grad med bråkete elementer.

Opprinnelig postet av DeKjök
En kjerne i denne saken er blant annet bruk av bluss.  Folk vil ikke ha bluss, det er bare noen få  som ikke er ferdig med fyrverkeristadiet som vil det, men de må rette seg etter klubbens regler.  Ekstreme supportere påfører klubbene sin bøter gjennom sin oppførsel og det er bra at PH tar tak i dette med en gang.  Folk er stort sett på stadion for å se fotball og vil ikke ha bluss og annet tull.


Husker du alt oppstyret som kom da noen hadde gått til avisa og sagt at man ikke burde fyre bluss på stadion i kontrollerte former, fordi det kunne være asmatikere på tribunen? Da ble det bråk, og konklusjonen var at de fleste ville ha bluss ved kampstart så lenge dette var kontrollert. Så jo, folk vil ha bluss, de vil bare ikke ha det midt inni en folkemengde. Folk vil ha stemning på stadion, massesuggesjon og stemning, og jeg tror majoriteten av de 8 av 10 som du snakker om er der like mye for stemningen som for fotballen.

Videre er det forbausende at du drar inn rødhvit elite i ligningen din. De har da ikke gjort en dritt enda annet enn at de har sagt de vil starte en ny supportergruppering som er for de som vil synge, og muligens ha sitt eget felt. De har ikke identifisert seg med "uønskede elementer" eller laget bråk og uro, så den koblingen din ser jeg mest på som et utslag av  sneversynthet.

Opprinnelig postet av DeKjök

Visst var noen av disse som ble kastet ut ressurser for PH, men de stod også for en uønsket supporterkultur.  Og PH har klart seg fint uten dem.   Det er bare Ulf Berg som har troverdighet i denne saken.    Tviler ikke et sekund på at noen fra disse andre miljøene er troendes til å gjøre noe slikt.    Håper saken anmeldes og at den skyldige tas.


Uøsnket supporterkultur i enkelte kretser, igjen tror jeg majoriteten av dine 8 av 10 stort sett gir faen, så lenge det er liv og røre på stadion. Ulf B`s troverdighet skal jeg ikke si noe om, annet enn at det er en meget bombastisk konklusjon at bare han har troverdighet. Trusslene tar jeg forøvrig fullstendig avstand fra.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 03 okt 07, 14:07
Snæbbis, jeg tror du tar veldig feil mht at folk flest gir faen i hva som skjer på PH feltet.  Folk flest er på stadion for å se fotball og stemningen er helt klart en del av dette.  Men det går en grense.  Den grensen går ved hva folk flest oppfatter som aggressivitet og muligheter for vold.  

Fokusen på BRH smitter over på de andre gruppene.  Skulle helt klart ikke tatt med Rød Elite, aner ingenting om dem, de ble bare del av en oppramsing.  Men BRH kan skylde seg selv.  Når man starter en gruppe og bruker ordet Brigade har man allerede der assosiert seg med terrorisme i forhold til de som er 35+ og de er det mnange av.  I tillegg legger man ut bilder av maskerte medlemmer og bruker knytteneve i banneret.  Det oppfattes selvsagt negativt, men det ser de aldri ut til å forstå selv noe som er beundringsverdig naivt.  Man kan ikke tre en stor hvit spiss hatt over hodet bare fordi man synes den er fin.  Symboler er historisk belastet.

Når så Ulf Berg utsettes for trusler er det kort vei mht hvor misstanken vil bli plassert. I denne debatten har flere forsøkt å vri dette over på Ulf Berg selv noe som jo er fullstendig tøvete.

Årsaken til at tippeligaens store publikumsvekst er i stor grad at det er blitt et familieforeteelse å gå på kamp.  Dette er stor økonomi for klubbene og for at disse familiene skal fortsette å komme på kamp så er de avhengig av å føle trygghet.  Tribunen er et sted å se fotball, ikke et sted hvor man skal få ut aggressjon. 

Bluss - Jeg har heller ingenting imot organisert blussing før kamp sålenge dette holdes langt unna tribunen og aller helst bør FFK selv organisere blussing. 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 03 okt 07, 14:21

Opprinnelig postet av kriss
Håper dette blir anmeldt og at de skyldige blir tatt.Skulle det vise seg at den eller de personene går på FFK kamp så håper jeg de får livsvarig utestengelse.

 

Så da mener du at alle i hele fredrikstad som noen gang har kommet med trusler skal bli utestengt fra fredrikstad stadion. ? Alle som har rulleblad? Alle som har gjort noe galt i livet?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 03 okt 07, 14:44
Opprinnelig postet av Liraren

Opprinnelig postet av kriss
Håper dette blir anmeldt og at de skyldige blir tatt.Skulle det vise seg at den eller de personene går på FFK kamp så håper jeg de får livsvarig utestengelse.

 

Så da mener du at alle i hele fredrikstad som noen gang har kommet med trusler skal bli utestengt fra fredrikstad stadion. ? Alle som har rulleblad? Alle som har gjort noe galt i livet?

JEG mener: de som har kommet med trusler mot styret aldri må få lov å komme inn på stadion igjen (livsvarig)

og tar jeg ikke feil, var det DET du mente å kriss?

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 03 okt 07, 15:21

hvorfor det, trusler mot plankehaugen styret har ingenting med Fredrikstad fotballklubb og gjøre?

Men jeg er fortsatt imot trusler, men jeg tro absolutt ikke på at det har kommet noen brannbombe trusler. For da hadde vel sjølvaste ulf hatt vett i skallen til og anmelde det?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 okt 07, 15:25
Opprinnelig postet av kriss
Håper Fredrikstad Fotballklubb stanser dere.


MOD: Her er en typisk kandidat til søpla, spør du meg. Intet grunnlag, ingen forklaring, netto null-bidrag. Det er denne typen poster som ødelegger trådene her inne.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f