Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Start - Fredrikstad (23. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 okt 07, 00:09

Ifølge menigheden er det sannsynlig at stiller Start med følgende lag:

                     Høie

Pedersen-Håland-IAO-Paulsen

    Borre-Strømstad-Ygor-Lie

               Hulsker-Årst

 

Et "slitsomt" spisspar de har fått seg der start. FÅr håpe Totte og Raio er konsentrerte og henger med på bakromsaktivitetene til Årst og Hulsker (Jeg vet det hørtes litt kinky ut, men dere skjønner sikkert hva jeg mener).. Er det derimot vanlig at Lie spiller kant? For det er vel Jon Midtun det er snakk om? Ellers er det virkelig synd at de mest sannsynlig velger bort Paulsen fra høyreback posisjon. De fant vel ut at han gjorde like god nytte for seg som om ingen spilte der overhodet. De regner med å få teipet sammen foten til Atle-Roar.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 okt 07, 00:15
Jon Midtun Lie er da best som kant han. Husker vi slet med han da han spilte for Sandejord. Spilte kant for Start nå sist mot Odd også.

Ellers er det definitivt spissparet til Start jeg frykter mest. Årst og Hulsker har på kort tid fått til et bra samspill og begge virker å være i god form. Med Ygor og Strømstad så har de også en meget god sentral midtbane. Men hei, det har jo vi også!

Tipper på uavgjort.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 05 okt 07, 00:39
Opprinnelig postet av JA

Eneste som teller er at vi dasker de ekle fra bibelbeltet. Makrellen har råtnet. Å sende dem til Adeccoligaen blir enda morsommere enn da vi snøt dem for gullet for to år siden.

 

Eller da vi slo dem ut av cupen i fjor


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 05 okt 07, 08:07

Opprinnelig postet av Shadar
Start er vel egentlig en fin klubb, og jeg synes sjeldent det har noe for seg å fokusere på det negative ved andre fremfor det positive ved ens eget. Derimot er ikke brukerne på menigheden av samme oppfatning som meg virker det som. Bare å sjekke ut FFK-hatet på forumet deres  Det gjør det fristende å "gosse" meg litt hvis de skulle dumpe ned!

Da kan du tenke deg hvordan det hadde vært for oss få FFK-supportere som bor her nede. Hadde vært ganske moro med nedrykk for Start.

---------------------------

Fredd


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 okt 07, 10:09

Opprinnelig postet av Costanza
Jon Midtun Lie er da best som kant han. Husker vi slet med han da han spilte for Sandejord. Spilte kant for Start nå sist mot Odd også.

Ellers er det definitivt spissparet til Start jeg frykter mest. Årst og Hulsker har på kort tid fått til et bra samspill og begge virker å være i god form. Med Ygor og Strømstad så har de også en meget god sentral midtbane. Men hei, det har jo vi også!

Tipper på uavgjort.

Visste ikke at Lie egentlig spilte kant... Men han har vel blitt brukt en del som midtstopper for start også? Jeg var på Vif - Start, da ble han i allefall brukt der, og jeg håpte at han skulle spille der igjen mot oss, men det gjør han altså ikke.

Årst/Hulsker har funnet formen og samspillet sier du? Heldigvis ser det ut til at Tarik Gardar også har det. Tror ikke uavgjort er det dummeste resultatet, men det stemmer ikke med spådommene mine med 4 seier på de fire siste ;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 okt 07, 11:14

Opprinnelig postet av keiko99
rami spilte ikke mot rbk jeg skjønner ikke hvorfor multe skal ut etter en så god jobb han gjordet

Helt enkelt fordi Pål André ikke har spilt seg ut av laget før karanten... men er enig i at Miikka var god mot RBK, veldig god.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 okt 07, 11:23
Opprinnelig postet av Shadar

Visste ikke at Lie egentlig spilte kant... Men han har vel blitt brukt en del som midtstopper for start også? Jeg var på Vif - Start, da ble han i allefall brukt der, og jeg håpte at han skulle spille der igjen mot oss, men det gjør han altså ikke.

Jon Midttun Lie er opprinnelig kant ja. Han var veldig god for Sandefjord for noen sesonger siden. Han kan også spille venstre back, men er svak defensivt synes jeg. Midtstopper har han aldri vært. Mulig du blander han med Lars Martin Engedal som vel kan spille overalt i forsvaret, jevnt over svak på alle posisjonene. Ok som stopper.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 okt 07, 11:23
Opprinnelig postet av Shadar
Visste ikke at Lie egentlig spilte kant... Men han har vel blitt brukt en del som midtstopper for start også? Jeg var på Vif - Start, da ble han i allefall brukt der, og jeg håpte at han skulle spille der igjen mot oss, men det gjør han altså ikke.

Midtstopper faktisk... det har jeg aldri sett eller hørt om før. Da må Start ha hatt store skadeproblemer. Midtun Lie er egentlig venstre kantspiller, men har også blitt brukt en del som venstreback i Start. Men han er best offensivt.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 okt 07, 14:53
Han har blitt brukt litt som indreløper også. Kan egentlig spille over hele venstresiden, men er - som Costanza sier - best som ving.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 okt 07, 16:19
ok. Det kan stemme veldig bra. For de klareringene Lie presterte fra sin midtstopperposisjon i kampen mot Vif resulterte i 2 baklengsmål. Det er sikkert som Costanza sier at de må ha slitt med skader. Jeg tror det var kampen før Inge Andre Olsen kom på plass.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 okt 07, 16:42

Tror vel ikke Hulsker og Årst skal bli noe stort problem for oss. Faktisk, jeg er aldri redd for spissene til lag som spiller 4-4-2. Så lenge de ikke har en liten kjempekjapp en(ekstremt hurtig som Tarik eller lignende), så tror jeg vi ikke får store problemer. Grunnen til det er jo at Piiroja tar de fleste hodedueller, og Gerrbrand er veldig rask for å være midtstopper. Da blir ikke fart så farlig-så lenge den ikke er ekstrem. Med litt bedre sidebacker, tror jeg vi kunne ligget mye høyere på tabellen.

Det er vel èn av suksessfaktorene til Brann. Sigurdsson har jo mye fart, noe som er uvanlig. Dermed et vanskelig lag å spille mot. I tillegg har de to gode sidebacker.

Midtbanen er jeg heller ikke så redd for. Martin Borre er vel kanskje farligst, mye pga. at vi spiller med en meeeget offensiv venstrekant.

Nei, jeg tror suksessfaktoren er at vi tør å spille vår fotball. Dette er faktisk en kamp vi skal gå til uten noe respekt. For når vi tør å kjøre angrepsspillet vårt, med Kasey defensivt i sikring på midtbanen- da er vi et meget vanskelig lag å spille mot. Faller vi derimot bakpå, kan det bli en vanskelig kamp. Med et forsvar som egentlig ikke er bra nok for tippeligaen, skal Gardar og Tarik terrorisere dem

En ting jeg har savnet, og som jeg håper vi viser mot Start er offensive sidebacker!!! Med et så godt midtforsvar og Kasey på midtbanen, tror jeg vi kan tørre å skyve opp backene innimellom. Spesielt høyreback(Multaharju/ Pål Andrè) bør kunne utfordre venstreback Engedal sammen med Jonna. Jonna liker jo uansett å trekke innoveri banen, noe som åpner for sidebackene.

Tror vi lager makrell i tomat i morgen! Sitter desverre på flybussen, og får ikke sett så mye av kampen. Skuffandes.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 05 okt 07, 16:57
Håper Pål Andre starter på høyre back. Multe spilte en god kamp sist, er med på den. Men Pål har jo spilt over hundre gode kamper for ffk....

---------------------------

Ære være plankebyen!


frankbt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 18

Lagt til: 06 okt 07, 07:03

Opprinnelig postet av Shadar
Start er vel egentlig en fin klubb, og jeg synes sjeldent det har noe for seg å fokusere på det negative ved andre fremfor det positive ved ens eget. Derimot er ikke brukerne på menigheden av samme oppfatning som meg virker det som. Bare å sjekke ut FFK-hatet på forumet deres  Det gjør det fristende å "gosse" meg litt hvis de skulle dumpe ned!

Ikke så rart at folk her i sør ikke liker Fredrikstad lenger. Jeg likte faktisk Fredrikstad veldig godt tidligere, og det var en fargeklatt i Tippeligaen med mye folk, mange busser!!!!! og stor stemning. Men det er jo klart at man blir preget av de "viktige" tapene de siste 3 sesongene. Seriegullet hadde vi i lomma, og burde vunnet mot dere, men når de fleste skuddene går i stanga så blir det tap... Vi var også svært nære cupfinale i fjor, men også den gleden tok dere fra oss - ikke rart at vi blir litt frustrert. Når det snakkes om "hat" på Menighedens forum så tror jeg ikke det er mange som virkelig hater Fredrikstad, men heller at vi ønsker en saftig hevn etter de tunge tapene de siste årene. Vi er lei av å ha et FFK-kompleks!!

I kveld møtes vi igjen, og jeg er nervøs før kampen (som foran de fleste andre kampene denne sesongen) og det kan bli vanskelig å vinne i kveld. Dere har nå et meget bra lag, og særlig midtbanen er sterk. MEN, vi har kniven på strupen, og kommer til å gi 110 %. Det blir nok jevnt, og det kan veldig godt ende med uavgjort.

Dere er uansett velkommen til Sør Arena for første gang. Jeg håper selvfølgelig at vi også møtes her neste sesong, for jeg mener at Tippeligaen trenger både Start og Fredrikstad. Ser man bort i fra Morgan Andersen så er det en utrolig flott og sympatisk klubb (nå lukker jeg øynene for resultatene de siste 2-3 sesongene) og jeg ønsker dere lykke til i kveld.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 okt 07, 10:42
Sett bort ifra Morgan er FFK en bra klubb: Hm undres litt på dette utsagnet ditt. Kan du utdype dette mer?



MegSelv

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jan 05
Innlegg: 213

Lagt til: 06 okt 07, 10:47
Godt dere ikke har han gode Nyarko i stallen lengre, da hadde vi tapt . :P

Husker du vi hadde en diskusjon på hvor god signering han var for Start?? www.ffksupporter.net/forum/emne.php Trur det ble jeg som gikk seirende ut av den..
Lykke til idag... :)

---------------------------

Her kan du teste dine managerferdigheter
Det beste managerspillet på nett!!


misfit

Knøttespiller

Ble medlem: 30 aug 07
Innlegg: 38

Lagt til: 06 okt 07, 13:35
Opprinnelig postet av Lemmy

Tror vel ikke Hulsker og Årst skal bli noe stort problem for oss. Faktisk, jeg er aldri redd for spissene til lag som spiller 4-4-2. Så lenge de ikke har en liten kjempekjapp en(ekstremt hurtig som Tarik eller lignende), så tror jeg vi ikke får store problemer.



Jeg ble overasket over hvor rask Hulsker var i kampen mot Sandefjord, trodde ikke det var hans forse, men der tok jeg feil.

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 06 okt 07, 14:20
Idag er dagen vi vinner  1 - 3 på Sør Arena  akkurat som i 05

---------------------------

Årsbeste fra oss -- HAMMARBY med 7500 tilskuere


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 06 okt 07, 14:34
Opprinnelig postet av Marcus
Idag er dagen vi vinner  1 - 3 på Sør Arena  akkurat som i 05

Vi har da aldri vunnet på Sør Arena! ;)

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 06 okt 07, 15:02
Opprinnelig postet av solano2
Opprinnelig postet av Marcus
Idag er dagen vi vinner  1 - 3 på Sør Arena  akkurat som i 05

Vi har da aldri vunnet på Sør Arena! ;)


nei men over Start da, du skjønte jo hva jeg mente

---------------------------

Årsbeste fra oss -- HAMMARBY med 7500 tilskuere


frankbt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 18

Lagt til: 06 okt 07, 16:40

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Sett bort ifra Morgan er FFK en bra klubb: Hm undres litt på dette utsagnet ditt. Kan du utdype dette mer?


Det er vel mest med bakgrunn av anklagelsene mot forfalskning av underskriften til Mikel jeg sier dette. Men siden saken ikke er avklart og ingenting er bevist, så skal jeg la denne ligge. MEN, hvis det stemmer at han forfalsket underskriften til Mikel, så er det særdeles forkastelig...

Men, nå var jo dette bare en liten bisetning i slutten av innlegget mitt.  På samme måte så er det vel ikke alle som er like begeistret for Erik Soler i Start... :-D

Og... Alex Nyarko... hvem var nå det igjen?? ;-)

God kamp i kveld!!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3