Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny supporterklubb er stiftet, Aristokratene!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 26 sep 07, 13:55
Endret: 02 okt 07, 20:09
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 14:07

Jeg stiller meg avventende foreløpig, men dette er interessant for mitt vedkommende.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 26 sep 07, 14:07

Opprinnelig postet av FFK Forever


Aristokratene er en uavhengig supporterklubb,


Hva menes med dette?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 14:08
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av FFK Forever


Aristokratene er en uavhengig supporterklubb,


Hva menes med dette?

Har da ikke så sterke bindinger til FFK som klubb slik PH har blitt. Sånn forstår jeg det.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 26 sep 07, 14:14
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Har da ikke så sterke bindinger til FFK som klubb slik PH har blitt. Sånn forstår jeg det.

Og hva menes med det? Skal ikke dette være FFK supportere? Skal de stå fritt til å vende klubben ryggen i motgang eller når de ikke får det som de vil? Venter man da å få samme fordeler som PH?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 26 sep 07, 14:21

Er det negativt med flere supportergrupper? Nei!

Bare de kan støtte FFK sammen. Utrykket alle monner drar, kan ansees som positivt i denne sammenhengen.

Det er vel ingen copy right på det å være en supporter gruppe?

Er positiv til alle som vil lage god stemning på stadion, men for mitt vedkomne er det nok å være medlem av To supporterklubber for FFK. PH og Holygans.

Aristokratene er et fint navn. Et tips. Ikke reklamer med Ultras navnet.... Det blir det bare bråk rundt. Syng og rop, ikke vær opptatt av å sette dere selv i en boks.

Lykke til!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 26 sep 07, 14:22
Opprinnelig postet av Jonek

Er det negativt med flere supportergrupper? Nei!

Bare de kan støtte FFK sammen. Utrykket alle monner drar, kan ansees som positivt i denne sammenhengen.

Det er vel ingen copy right på det å være en supporter gruppe?

Er positiv til alle som vil lage god stemning på stadion, men for mitt vedkomne er det nok å være medlem av To supporterklubber for FFK. PH og Holygans.

Aristokratene er et fint navn. Et tips. Ikke reklamer med Ultras navnet.... Det blir det bare bråk rundt. Syng og rop, ikke vær opptatt av å sette dere selv i en boks.

Lykke til!

Hakke du meldt deg ut av plankehaugen? Eller er det jeg som har misforstått?

---------------------------

heia heia...


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 14:23
Dette er nok ikke negarivt nei. Bare pass litt på navnet, jeg mener å huske noe om at FFK ikke likte at supporter grupper bruker aristokrat navnet, da dette forbinnes veldig med klubben. Ellers ser det ut som et bra tiltak, bare husk det Jonek skriver...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 sep 07, 14:26
Aristokratene er totalt feil navn å bruke, det har vært oppe før.

Finn på noe sjæl, som det heter ...

Hva med Raymånnæne?

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 26 sep 07, 14:29
Opprinnelig postet av bjorn
Aristokratene er totalt feil navn å bruke, det har vært oppe før.

Finn på noe sjæl, som det heter ...

Hva med Raymånnæne?


Hva er feil med aristokratene da? Det er det vi er og er kjent i norge som.

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 26 sep 07, 14:31
Så lenge dere velger å kalle dere Aristokratene, så tror jeg nok ikke dere vil få til noe samarbeid med FFK om et eget felt. (Jeg kan ta feil) De satt seg jo veldig på bakbena når Plankehaugen ville bytte til det navnet.

Det hadde vært ønskelig med litt mer informasjon, men det er kanskje litt tidlig enda?

Ellers er det bare å ønske lykke til

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 26 sep 07, 14:33
Lykke til

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 sep 07, 14:35

Opprinnelig postet av FFK Forever
Hva er feil med aristokratene da? Det er det vi er og er kjent i norge som.

Det var oppe i en generalforsamling i Plankehaugen om PH skulle bytte navn til "Aristokratene". Klubben gikk imot dette, da de mente de hadde en form for "copyright" på navnet. FFK bruker selv navnet "aristokratene" i sin markedsføring, samt igjennom sin butikk "Aristokraten". Det var i alle fall slik jeg forstod utfallet av saken den gang.

Litt merkelig at dere som skal være så ivrige supportere ikke har fått med dere dette.

Når det er sagt, så var jeg en av de som ønsket og diskuterte hardt for å bytte navnet fra Plankehaugen til Aristokratene den gang.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 26 sep 07, 14:38
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av FFK Forever
Hva er feil med aristokratene da? Det er det vi er og er kjent i norge som.

Det var oppe i en generalforsamling i Plankehaugen om PH skulle bytte navn til "Aristokratene". Klubben gikk imot dette, da de mente de hadde en form for "copyright" på navnet. FFK bruker selv navnet "aristokratene" i sin markedsføring, samt igjennom sin butikk "Aristokraten". Det var i alle fall slik jeg forstod utfallet av saken den gang.

Litt merkelig at dere som skal være så ivrige supportere ikke har fått med dere dette.

Når det er sagt, så var jeg en av de som ønsket og diskuterte hardt for å bytte navnet fra Plankehaugen til Aristokratene den gang.



Vi skal i dialog med klubb så får vi se hva vi får til. Det som er viktigst er at vi får vårt eget felt.

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 sep 07, 14:38
Riktig, klubben vil ikke ha noe av det, og da blir en særdeles dårlig start å kalle en supporterklubb akkurat det.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 14:52
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Har da ikke så sterke bindinger til FFK som klubb slik PH har blitt. Sånn forstår jeg det.

Og hva menes med det? Skal ikke dette være FFK supportere? Skal de stå fritt til å vende klubben ryggen i motgang eller når de ikke får det som de vil? Venter man da å få samme fordeler som PH?

Du må ikke blande PH og den nye supporterklubben. Hva de oppnår av fordeler får tiden vise. FFK hadde 3 supporterklubber på begynnelsen av 70-tallet, det burde du vite. Du er jo gammel nok til at du burde huske det. Visa ble at disse konkurrerte hverandre ut, og til slutt så hadde vi ingen.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 26 sep 07, 15:10
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Dette er nok ikke negarivt nei. Bare pass litt på navnet, jeg mener å huske noe om at FFK ikke likte at supporter grupper bruker aristokrat navnet, da dette forbinnes veldig med klubben. Ellers ser det ut som et bra tiltak, bare husk det Jonek skriver...


Det er jo litt rart da, forbindes det brått formye med klubben? Går du ikke med supportereffekter forbindes du for lite med klubben, starter du en supporterklubb med navn Aristokratene forbindes du for meget.

Skal ikke henge meg opp i det, det var ikke ment til noen.

Kjør på.  Vil anbefale dere å tipse avisen for å få litt blest.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 26 sep 07, 15:17
Problemet med Plankehaugen er at den er blitt sugd opp av styret og adm. i FFK. Ulf Berg sitter i begge styrene og dermed får Plankehaugen problemer som en uavhengig organisasjon. Så Ulf; kom deg ut av FFks klubbstyre og lag litt distanse til adm.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 26 sep 07, 15:37

Opprinnelig postet av Topscorer
Problemet med Plankehaugen er at den er blitt sugd opp av styret og adm. i FFK. Ulf Berg sitter i begge styrene og dermed får Plankehaugen problemer som en uavhengig organisasjon. Så Ulf; kom deg ut av FFks klubbstyre og lag litt distanse til adm.

Det er vel for at "vi" supportere skal få større innflytelse på klubben ?...så bli du Ulf

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 26 sep 07, 15:49
Opprinnelig postet av Martin_


Kjør på.  Vil anbefale dere å tipse avisen for å få litt blest.


Jeg vil nå heller anbefale å starte dialogen med klubben før en går til avisa. På den måten slipper enn at avisa ringer Morgan og spør hva han mener om den nye supportergruppa og at en nok en gang blir nedsablet på grunn av dårlig kommunikasjon.

Det er lett å trekke paralleller til oppstarten av BRH, hadde dialogen med klubben kommet før avisa snappet det opp hadde dette aldri blitt noen sak. Da kunne klubben bare ha svart avisa at "jada vi kjenner gutta i BRH, og vi har en fin dalog med dem. De er så snille gutter atte osv."

Skal man oppnå noe her i verden er taktikk (spesielt hvis man har en sak som går litt utover det som regnes som gjengse) alfa og omega. Prat med klubben, luft hva man vil og hvordan man kan få det til så tror jeg alt går i orden. PÅ denne måten vil en forhåpentligvis slippe ut luften av det meste av kritikk. (Det samme gjelder PHs håndtering av utkastelsessaken, som ble utført på en utrolig klønete måte.)

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 26 sep 07, 15:42

Opprinnelig postet av Topscorer
Problemet med Plankehaugen er at den er blitt sugd opp av styret og adm. i FFK. Ulf Berg sitter i begge styrene og dermed får Plankehaugen problemer som en uavhengig organisasjon. Så Ulf; kom deg ut av FFks klubbstyre og lag litt distanse til adm.

Jeg forstår ikke problemstillingen. De som føler for det må gjerne utdype.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 26 sep 07, 16:18

Er det bløff eller?

Finnes det en leder, styre osv? Eller er det bare en "ønsketenkning"?

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 16:25
Opprinnelig postet av Svein

Finnes det en leder, styre osv? Eller er det bare en "ønsketenkning"?

Nå må du huske på at Plankehaugen har vært små en gang den også. Et sted må en begynne. Om det så er på babystadiet.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 26 sep 07, 16:40

Ja, men da får det lett stemplet, "ultras" , "casuals" osv.

Jeg tror det er viktig at de lager et styre med  én leder som tør å stå fram i media.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Aristo-gutt

Knøttespiller
Ble medlem: 02 nov 06
Innlegg: 39

Lagt til: 26 sep 07, 17:07

Endelig!!!!!!!

Nå skal jeg endelig få føle liv på stadion igjen! Gleder meg til og stå sammen med folk som setter tribunekultur fremfor kaffe og pølse!

Den siste hjemmekampen satt jeg igjen med en dårlig følelse i kroppen(tribuneliv = 0). Og gjenbruk av "morgan-Tifoèn, var dråpen for min del.

 Men lykke til videre plankehaugen. håper virkelig dere greier og heve dere mange hakk, for akkurat nå er dere bedrøvelig!

---------------------------

- Brigade Rødhvit -
Ultras mentalita


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 sep 07, 17:41
spørs om du gleder deg for fort.. ingen ting er avgjort, men husk ordtaket: gresset er ikke grønnere på andre siden

---------------------------

http://keiko99.net


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 sep 07, 17:48
Det kan godt være, men når det er nedslitt brunt og gjørmete på den sida man alerede står så ser alt annet bedre ut!!!

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 sep 07, 17:54
Endret: 26 sep 07, 18:00

Opprinnelig postet av keiko99
spørs om du gleder deg for fort.. ingen ting er avgjort, men husk ordtaket: gresset er ikke grønnere på andre siden

Dog foretrekker undertegnede naturlig gress fremfor kunstgress...

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Aristo-gutt

Knøttespiller
Ble medlem: 02 nov 06
Innlegg: 39

Lagt til: 26 sep 07, 17:54

Opprinnelig postet av keiko99
spørs om du gleder deg for fort.. ingen ting er avgjort, men husk ordtaket: gresset er ikke grønnere på andre siden

Overaskende at du er pessimistisk til dette også!
Men dere som vil spise pølse og drikke kaffe må jo også glede dere til dette?! Da får dere jo hele PH feltet for dere selv. Det slipper der jo og få litt kjeft a oss som prøver og skape liv på tribunen.

I tilegg flytter vi som vil synge for guttæne til et muligens eget felt!

Da løser konflikten seg og alle parter er fornøyde! ikke sant keiko99?!

---------------------------

- Brigade Rødhvit -
Ultras mentalita


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 sep 07, 18:10
Enda et fjortiss stunt eller?. Dette blir bare for dumt og barnslig.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 18:13

Opprinnelig postet av keiko99
spørs om du gleder deg for fort.. ingen ting er avgjort, men husk ordtaket: gresset er ikke grønnere på andre siden

Det er ikke alltid gresset er grønnere heter det vel. Ikke så bastant som du skriver det.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 sep 07, 18:24
Kjempebra tiltak dette her! Gleder meg til å se fortsettelsen!

---------------------------

Burn in hell, por favore..


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 26 sep 07, 18:35
Opprinnelig postet av keiko99
spørs om du gleder deg for fort.. ingen ting er avgjort, men husk ordtaket: gresset er ikke grønnere på andre siden


Kan ikke du for en gang skyld bare holde kjeft!?

La de nå få prøve seg i det minste, og uansett navnevalg er det et friskt initiativ.


Kan vi holde denne tråden topic??

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 sep 07, 18:35
Jeg er med

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 sep 07, 18:41
Opprinnelig postet av Tiger
Enda et fjortiss stunt eller?. Dette blir bare for dumt og barnslig.


mener du til den nye supporterklubben ?

MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 26 sep 07, 18:52
Dette er flott! Hold oss oppdatert.

---------------------------

-exit body, exit mind-


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 sep 07, 19:17
Er definitivt med. Kommer tilbake fra militæret til neste sesong så passer ganske bra. Synes det
hadde vært synd hvis man ikke fikk til navnet Aristokratene. Synes det er et veldig bra navn.

kriss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 07
Innlegg: 23

Lagt til: 26 sep 07, 19:24

Dette er personer som ikke vil ha noe med Plankehaugen og gjøre.

Personer som kommer fra ultras grupperinger.

Kan love dere at jeg skal gjøre alt for at det ikke blir noen ny gruppering kalt Aristokraten.

FFK har en suporter klubb som heter Plankehaugen og er det noen som vil støtte laget ekstra ved og synge en sang så er dere velkomne til ja nettop Plankehaugen.

ultras gjengen kan holde seg vekk fra klubben og lage bråk andre steder.

Det blir snart startet en junior avd.for Plankehaugen og der passer nok flere av dere snørrunger inn men bråk og bluss er heller ikke lov der.


Aristo-gutt

Knøttespiller
Ble medlem: 02 nov 06
Innlegg: 39

Lagt til: 26 sep 07, 19:32
Endret: 26 sep 07, 19:34
Opprinnelig postet av kriss

Dette er personer som ikke vil ha noe med Plankehaugen og gjøre.

Personer som kommer fra ultras grupperinger.

Kan love dere at jeg skal gjøre alt for at det ikke blir noen ny gruppering kalt Aristokraten.

FFK har en suporter klubb som heter Plankehaugen og er det noen som vil støtte laget ekstra ved og synge en sang så er dere velkomne til ja nettop Plankehaugen.

ultras gjengen kan holde seg vekk fra klubben og lage bråk andre steder.

Det blir snart startet en junior avd.for Plankehaugen og der passer nok flere av dere snørrunger inn men bråk og bluss er heller ikke lov der.

Håper for din egen del at du skjønner at dette inlegget ditt er helt latterlig. Sånne som deg er bare uvitende og redd for noe nytt.

Og hva skal du gjøre for og stoppe at det blir en ny gruppe?! Overtale morgan?! hehe. Og en annen ting. Det ble ikke sagt at den skulle hete Aristokraten, men Aristokratene. capish?!

---------------------------

- Brigade Rødhvit -
Ultras mentalita


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 sep 07, 19:41
Endret: 26 sep 07, 19:43
Opprinnelig postet av kriss

Dette er personer som ikke vil ha noe med Plankehaugen og gjøre.

Personer som kommer fra ultras grupperinger.

Kan love dere at jeg skal gjøre alt for at det ikke blir noen ny gruppering kalt Aristokraten.

FFK har en suporter klubb som heter Plankehaugen og er det noen som vil støtte laget ekstra ved og synge en sang så er dere velkomne til ja nettop Plankehaugen.

ultras gjengen kan holde seg vekk fra klubben og lage bråk andre steder.

Det blir snart startet en junior avd.for Plankehaugen og der passer nok flere av dere snørrunger inn men bråk og bluss er heller ikke lov der.



så jeg kommer fra Ultras gruppering bare fordi jeg vil ha nytt felt og ny supporterklubb som SYNGER I 90 min ??  å det inlegget var bare patetisk -- som sagt før det er de yngre som er fremtiden i tribunekulturen

kriss

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 07
Innlegg: 23

Lagt til: 26 sep 07, 19:43

vi får se men håper jeg har en viss innflytelse.

dere kommer garantert ikke til å få et eget felt.

fredrikstad har en av de største og beste suporter klubbene i norge.

trenger ikke en gjeng med bortkomne småunger i bubertets alderen som bare skal lage bråk rundt seg.

men som jeg skriver lenger opp i tråden så kan jeg love dere at dere ikke får noen egen tribune seksjon dere kan bråke på.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 19:46
Jeg er med, strålende tiltak!!!!

---------------------------

Hiv styret!!!!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 19:47
Endret: 26 sep 07, 19:48
Opprinnelig postet av kriss

vi får se men håper jeg har en viss innflytelse.

dere kommer garantert ikke til å få et eget felt.

fredrikstad har en av de største og beste suporter klubbene i norge.

trenger ikke en gjeng med bortkomne småunger i bubertets alderen som bare skal lage bråk rundt seg.

men som jeg skriver lenger opp i tråden så kan jeg love dere at dere ikke får noen egen tribune seksjon dere kan bråke på.



Er ingen som har sagt de vil bråke og gjør du alvor av dine trusler skal jeg love deg at det skal media få nyss om, det kalles nemlig MAKTMISBRUK! Og hva legger du i at frerikstad har en av de beste supporterklubbene i Norge? Det er noe av det største våset jeg har hørt!!!

---------------------------

Hiv styret!!!!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 sep 07, 19:49

Kjære forumbrukere.

Gjør dere selv, og forumet, en stor tjeneste ved å ignorere slike elementer som "kriss".

På forhånd takk.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 19:52

Ser på dette som et flott tiltak jeg, at denne kriss har fordommer er det jo liten tvil om.

Ser på dette som en mulighet til å få konkuranse med PH, på denne måten blir kanskje PH og de nye enda bedre på sikt. Klarer de å samarbeide i tilegg er det jo genialt!

 

Men tror som sagt ikke det blir lett å få til navnet Aristokratene. Til det er nok "merkenavnet" FFK og Aristokraten(e) for stort. PH har prøvd før.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 sep 07, 19:55
ja det er heller det som er problemet -- navnet - og IKKE å få et eget felt

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 19:58
Syns at det er strålende at du er positiv til dette fredrikstadpatriot!!! Nå ble jeg positivt overasket faktisk, det viser at du ikke er full av fordommer

---------------------------

Hiv styret!!!!


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 26 sep 07, 20:05
Jeg ønsker på ingen måte en aggressiv tilstand mellom en ny supporterklubb og PH - men håper mer at to grupperinger kan sette hverandre i stevne for slik å holde seg på tå hev. Slik jeg ser det har PH litt for tette bånd til klubben, og det syns jeg er uheldig. En annen ting er at de later til å være litt for fulle av seg selv og tilsynelatende har en noe nedlatende holdning til de supporterne som ikke er `med` dem. Så litt konkurranse er bra.

Hva denne kriss måtte mene gir jeg fullstendig blaffen i.

---------------------------

-exit body, exit mind-


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 20:06
Opprinnelig postet av kriss

Dette er personer som ikke vil ha noe med Plankehaugen og gjøre.

Personer som kommer fra ultras grupperinger.

Kan love dere at jeg skal gjøre alt for at det ikke blir noen ny gruppering kalt Aristokraten.

FFK har en suporter klubb som heter Plankehaugen og er det noen som vil støtte laget ekstra ved og synge en sang så er dere velkomne til ja nettop Plankehaugen.

ultras gjengen kan holde seg vekk fra klubben og lage bråk andre steder.

Det blir snart startet en junior avd.for Plankehaugen og der passer nok flere av dere snørrunger inn men bråk og bluss er heller ikke lov der.



Kan du komme med noen eksempler på at de har bråket noengang. slutt å komme med så bastante uttalelser, for det eneste du oppnår med det er selv å fremstå som en snørrunge

---------------------------

Hiv styret!!!!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 26 sep 07, 20:08
Endret: 26 sep 07, 20:12
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av keiko99
spørs om du gleder deg for fort.. ingen ting er avgjort, men husk ordtaket: gresset er ikke grønnere på andre siden

Det er ikke alltid gresset er grønnere heter det vel. Ikke så bastant som du skriver det.

Egentlig heter det vel i ordtaket at gresset alltid er grønnest på den andre siden - og moralen i historien er at ting har lett for å se bedre ut på litt avstand enn når man står midt i det. Spørsmålet er hvilken som er den andre siden...

http://media.funlol.com/content/img/0242.jpg

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 sep 07, 20:19

Et mulig alternativ kan være;

"Den Rød Hvite Armé"

Et slikt navnevalg vil gi rom for å kunne samle alle undergrupperinger under én felles fane, (som f.eks. BRH m.fl.).

 

Bare et uskyldig forslag fra undertegnede. 

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 26 sep 07, 20:20
Høres veldig spennende ut, er med å dette om det blir noe av

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 20:24
Opprinnelig postet av Radoslaw

Et mulig alternativ kan være;

"Den Rød Hvite Armé"

 

 

Ikke så ille, men kan nok føre til minst like mye oppstyr som navnet BRH har gjort / gjør... Altså, pga Armè tenker jeg da..

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 20:26
Opprinnelig postet av Radoslaw

Et mulig alternativ kan være;

"Den Rød Hvite Armé"

Et slikt navnevalg vil gi rom for å kunne samle alle undergrupperinger under én felles fane, (som f.eks. BRH m.fl.).



Synes dette var et enda bedre navnevalg!!! Flott forslag

---------------------------

Hiv styret!!!!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 26 sep 07, 20:27
Opprinnelig postet av Radoslaw

Et mulig alternativ kan være;

"Den Rød Hvite Armé"

Et slikt navnevalg vil gi rom for å kunne samle alle undergrupperinger under én felles fane, (som f.eks. BRH m.fl.).

 

Bare et uskyldig forslag fra undertegnede. 



jeg likte forslaget !! men det blir neppe godt motatt

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 26 sep 07, 20:35
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Ikke så ille, men kan nok føre til minst like mye oppstyr som navnet BRH har gjort / gjør... Altså, pga Armè tenker jeg da..




Men vi står da alle å gauler det i vår lille `you`ll never walk alone` føre kampen så så ille kan det da ikke være, i og med at man forbinder det med det og ikke bare krig og elendighet..

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 26 sep 07, 20:37
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Har da ikke så sterke bindinger til FFK som klubb slik PH har blitt. Sånn forstår jeg det.

Og hva menes med det? Skal ikke dette være FFK supportere? Skal de stå fritt til å vende klubben ryggen i motgang eller når de ikke får det som de vil? Venter man da å få samme fordeler som PH?

Du må ikke blande PH og den nye supporterklubben. Hva de oppnår av fordeler får tiden vise. FFK hadde 3 supporterklubber på begynnelsen av 70-tallet, det burde du vite. Du er jo gammel nok til at du burde huske det. Visa ble at disse konkurrerte hverandre ut, og til slutt så hadde vi ingen.

På bakgrunn av det du skriver her, setter du utsagnet ditt om at du kan være interessert i en ny supporterklubb i et noe merkelig lys.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 20:39

Opprinnelig postet av Solheim


Men vi står da alle å gauler det i vår lille `you`ll never walk alone` føre kampen så så ille kan det da ikke være, i og med at man forbinder det med det og ikke bare krig og elendighet..

 

Det vet jeg.. Og som jeg skrev er ikke dette noe dårlig navn. Bare frykter at det kan føre til mye "rykter" . Men for al del, bare å kjøre på det!


PH har jo valgt å være familie venlig, og det syns jeg faktisk er bra, kanskje de nye kunne vært ett slags tilskudd til PH, men med samarbeid med tanke på rop og svar o.l. Mens PH er og blir familie venlig for alle osv blir det nye feltet ett sted med sang kontrakt o.s.v.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 sep 07, 20:45
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av Radoslaw

Et mulig alternativ kan være;

"Den Rød Hvite Armé"

 

 

Ikke så ille, men kan nok føre til minst like mye oppstyr som navnet BRH har gjort / gjør... Altså, pga Armè tenker jeg da..



Enig, det vil nok føre til nøyaktig like mye oppstyr, siden en god del mennesker lett vil stemple alt som har den minste tilknyttning med noe militært som noe ultrasgreier, på tross av det ironiske faktum at hele stadion synger "det er godt å være, i den rødhvite arme". Alt Ultrasopstyret har gjort at folk går på tå hev. Navnet bør være noe nøytralt uansett, selv om vi ikke skulle få aristokratene.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 21:01
Dette blir jo helt feil. Da vinner jo de som mener og tror nat dette skal være en ULTRAS-gruppering, og som blander dette med casuals. Det er ytringsfrihet i dette landet og alle i plankehaugen synger jo det i sangen.

Hvis man skal bruke slike argumenter så burde jo ikke Klanen få hete Klanet fordi det kan assosieres med rasisme!

---------------------------

Hiv styret!!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 21:03

Er jo ikke snakk om å vinne, er snakk om hva folk tenker og tror. Klanen har opparbeidet seg et meget godt rykte over mange år, mens alt slikt blir nytt her. Og derfor er det vel kanskje lurt å tenke litt mer på navnet en akkurat ting som KAN forbinnes med ultras o.l.

 

 

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 21:09
Ja,men da kan man jo bare opparbeide seg det gode ryktet da vel:) Er vel et fett hva folk først tror, mange også var skeptiske til klanen da. Jeg synes det var et godt forslag jeg

---------------------------

Hiv styret!!!!


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 26 sep 07, 21:09
liker tanken på en ny supporter gruppe, er det kanskje mulig å lage en oslo avd?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 21:12

Opprinnelig postet av schpa84
Ja,men da kan man jo bare opparbeide seg det gode ryktet da vel:) Er vel et fett hva folk først tror, mange også var skeptiske til klanen da. Jeg synes det var et godt forslag jeg

Er nok desverre ikke lett å opparbeide seg ett godt rykte. Men jeg er enig, navnet er bra det, og det synges i sangen.

 

Men noe mindre "millitært" ville nok været bedre, hva med f.eks Plankebærerne (hehe)

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 21:19
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av schpa84
Ja,men da kan man jo bare opparbeide seg det gode ryktet da vel:) Er vel et fett hva folk først tror, mange også var skeptiske til klanen da. Jeg synes det var et godt forslag jeg

Er nok desverre ikke lett å opparbeide seg ett godt rykte. Men jeg er enig, navnet er bra det, og det synges i sangen.

 

Men noe mindre "millitært" ville nok været bedre, hva med f.eks Plankebærerne (hehe)



Hehe.... Morsomt navn. Nei, vi får se, navnet er ikke det viktigste, men hva at vi faktisk skal danne en ny supporterklubb og gjøre den bra, slik at vi kan støtte laget:) Tror det kommer til å gagne alle parter

---------------------------

Hiv styret!!!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 sep 07, 21:19
Endret: 26 sep 07, 21:20
Opprinnelig postet av schpa84
Ja,men da kan man jo bare opparbeide seg det gode ryktet da vel:) Er vel et fett hva folk først tror, mange også var skeptiske til klanen da. Jeg synes det var et godt forslag jeg


Det er da svært liten vits å gi seg selv en start med et stort minus på kredibilitetskontoen, noe som vil gjøre det dramatisk mye vanskeligere å oppnå det gode ryktet. Poenget er da heller ikke å "vinne" over de som er i mot Ultras osv., eller å markere noen ytringsfrihet, men å starte opp en ny supportergruppe med suksess. Da vil det være utrolig lite gjennomtenkt å starte opp med brorparten av supporterskaren allerede mer negativt innstilt en den for øyeblikket er bare fordi man ville tvinge gjennom et navn som gir gale assosiasjoner. Å starte opp en ny supportergruppe vil faktisk kreve litt samspill, smørning og godt samarbeid, med framfor alt FFk`s administrasjon, og jeg syns ikke premisset for å starte opp bør være som en motreaksjon mot PH, men som et supplement til supporterfaunaen på stadion. Noe rivalisering osv. vil bare ta fokus vekk fra det som bør være den nye gruppens pri.1, å støtte laget med god tribunekultur.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 26 sep 07, 21:21
Jeg tror/håper at alt vil bli mye bedre når vi får et eget sangfelt neste sesong, at det er rom for å være litt Ultras, kledd som du vil, juletre og alt som er synger i 90+ på det sangfeltet. Det er vel noe medlemsmøter i Plankehaugen snart, synes vi bør stille mannsterke opp, for jeg tror de fleste er uenige med Plankehaugens utvikling nå om dagen. Har sett på LSK - Stabæk nå, KFL + undergrupper gjorde en fantastisk innsats på tribunen sammen, det fikk meg til å savne Plankehaugen slik vi var for 2 kamper siden, hvilken herlig stemning det var mot Hammarby selv om det var 7.000 på stadion. Jeg synes vi skal stå på resten av sesongen og se hvordan det går når vi får litt medgang med oss på banen også. Synes vi skal vente med å lage noen flere grupperinger før neste sesong, plankehaugen har jo varslet forandringer, se hvordan det går først.

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 26 sep 07, 21:21
ja..

mere en stikker til hylekoret som ikke vet hva de snakker om.. vi har jo et (en) godt eksempel i den tråden her også, så er ikke bare til de på baksia av freista blad

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 26 sep 07, 21:22

Tja. Er det en god ide? Hvordan skal nå dette arte seg på stadion? Hver sin sanggruppe på hvert sitt felt som prøver å synge hverandre ned? I tillegg til bortesupporterne?

Før alle tar av helt i lykkerusen over å få sin egen lille gjeng eller å bli kvitt noen brysomme "bråkebøtter" vil jeg gjerne vite hvordan dere har tenkt at dette skal foregå i praksis.

Mulig at det er god ide, mulig det vil funke i praksis. Er bare litt skeptisk. Kan noen forklare litt?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 26 sep 07, 21:23

Jeg er bare litt uvitende om alt dette med supportergrupper ol. Er ikke plankehæven Fredrikstad fotballklubb sin supporterklubb? Kan hvem som helst starte en supporterklubb på egen hånd uten å være "klarert" av styret i FFK? Holder det ikke med mini-plankehaugen og en aldersbestemt gruppe der som kan supplere PH? Hva er vitsen med 2-3 eller flere forskjellige grupperinger i samme fotballklubb? Jeg ser jo at det fungerer sånn delvis i Enga, men de har da mange flere supportere enn "lille" Fredrikstad å ta av?  Det er kjempefint med engasjement og vilje til å lage liv, men jeg skjønner ikke hvordan dette kan bli noe bedre av å stå et annet sted på stadion. Det blir ikke flere syngende supportere av den grunn, men heller 2 "dårlige" supportergrupper istedenfor den vi har nå. Jeg er en syngende supporter, men kunne aldri tenkt meg å "bytte" supporterklubb selvom vi har litt motgang akkurat nå.

Hvordan gikk det foresten med underskriftkampanjen som ble satt igang for å samle inn 1/4 av stemmene i ph for å "tvinge" ph styret til å holde en ekstraordinær generalforsamling?

Ble det nok stemmer? (Vet det er litt feil tråd, men gadd ikke å skrive 2 inlegg).

---------------------------

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 26 sep 07, 21:24
Har aldri sagt at jeg vil at det skal være en motpart til PH, heller et suppliment. Vi er jo der for å støtte laget Bare diskuterte det siden jeg synes det er synd at man egentlig ikke står fritt ved valg av navn, på grunn av folks fordommer, men som sagt navnet er ikke viktig. Derimot samarbeid, engasjement og kommunikasjon for å få liv i dette

---------------------------

Hiv styret!!!!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 26 sep 07, 21:25

Opprinnelig postet av danan2
Jeg tror/håper at alt vil bli mye bedre når vi får et eget sangfelt neste sesong, at det er rom for å være litt Ultras, kledd som du vil, juletre og alt som er synger i 90+ på det sangfeltet. Det er vel noe medlemsmøter i Plankehaugen snart, synes vi bør stille mannsterke opp, for jeg tror de fleste er uenige med Plankehaugens utvikling nå om dagen. Har sett på LSK - Stabæk nå, KFL + undergrupper gjorde en fantastisk innsats på tribunen sammen, det fikk meg til å savne Plankehaugen slik vi var for 2 kamper siden, hvilken herlig stemning det var mot Hammarby selv om det var 7.000 på stadion. Jeg synes vi skal stå på resten av sesongen og se hvordan det går når vi får litt medgang med oss på banen også. Synes vi skal vente med å lage noen flere grupperinger før neste sesong, plankehaugen har jo varslet forandringer, se hvordan det går først.

Grunnen til at det var stort trøkk mot Hammarby var fordi kampen var spennende, og at folk ble skitforbanna på den usportslige taktikken til Hammarby. Derfor ble det stort engasjement. Ikke fordi PH eller sanggruppa eller noen andre gjorde noe mer eller bedre akkurat den dagen.

 

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 21:26
Opprinnelig postet av Morgaine

Grunnen til at det var stort trøkk mot Hammarby var fordi kampen var spennende, og at folk ble skitforbanna på den usportslige taktikken til Hammarby. Derfor ble det stort engasjement. Ikke fordi PH eller sanggruppa eller noen andre gjorde noe mer eller bedre akkurat den dagen.

 

 

Det tror faktisk jeg også!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 sep 07, 21:31
Opprinnelig postet av kriss

vi får se men håper jeg har en viss innflytelse.

dere kommer garantert ikke til å få et eget felt.

fredrikstad har en av de største og beste suporter klubbene i norge.

trenger ikke en gjeng med bortkomne småunger i bubertets alderen som bare skal lage bråk rundt seg.

men som jeg skriver lenger opp i tråden så kan jeg love dere at dere ikke får noen egen tribune seksjon dere kan bråke på.

Tipper du har kjempestor innflytelse, virker som en reflektert og fin type du, med kjempekapasitet hva gjelder dialog og brobygging. Seriøst...sånne innlegg som du kommer med her tyder for det første på at du ikke innehar innflytelse i det hele tatt, og for det andre at...godt er det!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 26 sep 07, 21:31
men et eksempel da som nesten er blitt brukt,
Hva med klanen? ku klux klan osv.. startet de på feil side av `skalaen`? det må da gå ann å kalle seg hva pokker man vil og så for man heller bli dømt på hva man gjør og står for. Intrykket mitt er at Fredrikstad folk er veldig, ja kall det gjerne konservative, alt skal være så koslig,
masse fryd og enda mere gammen.. dette gjelder da selvfølgelig ikke alle, men mest de stolte medlemmene av hylekoret. 
Dritt lei all peset BRH får bare pga navnet.. det må da nesten være et fett hva man kaller seg?

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 26 sep 07, 21:32
Endret: 26 sep 07, 21:33
Opprinnelig postet av Morgaine
Grunnen til at det var stort trøkk mot Hammarby var fordi kampen var spennende, og at folk ble skitforbanna på den usportslige taktikken til Hammarby. Derfor ble det stort engasjement. Ikke fordi PH eller sanggruppa eller noen andre gjorde noe mer eller bedre akkurat den dagen.

At dommeren gjorde mye rart gjorde oss selvsagt enda mer sangkåte i den kampen. Men du er vel enig i det at vi hadde noe på gang i år? Jeg synes vi ble bedre og bedre for hver kamp som gikk, fikk jo høre etter hver kamp fra andre supportere hvor positivt overrasket de var over oss, muligens Norges tredje beste. Nå er vi helt nede i bunn av TL igjen. Grunnen til at jeg dro frem Hammarby kampen var bare fordi det var det beste trøkket og den beste stemningen jeg har hørt fra Fredrikstad, overgikk cupfinalen sangmessig, slik stemning vil jeg ha! Nå skal ikke jeg snakke mer om Plankehaugen da dette dreier seg om Aristokratene/Rød Hvite Armé

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 sep 07, 21:33
Opprinnelig postet av MA

Er ikke plankehæven Fredrikstad fotballklubb sin supporterklubb? Kan hvem som helst starte en supporterklubb på egen hånd uten å være "klarert" av styret i FFK?


Selvfølgelig står man fritt til å etablere en supporterklubb uavhengig av klubben. Flere klubber har supporterklubber som er uavhengig av fotballklubbene. Men det er klart det er en fordel å hvert fall ha et godt forhold til klubben (med tanke på å få egen seksjon på stadion blant annet)

 


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 sep 07, 21:34
At du i det hele tatt gidder, djpete. 

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 26 sep 07, 21:43

Opprinnelig postet av danan2
Opprinnelig postet av Morgaine
Grunnen til at det var stort trøkk mot Hammarby var fordi kampen var spennende, og at folk ble skitforbanna på den usportslige taktikken til Hammarby. Derfor ble det stort engasjement. Ikke fordi PH eller sanggruppa eller noen andre gjorde noe mer eller bedre akkurat den dagen.

At dommeren gjorde mye rart gjorde oss selvsagt enda mer sangkåte i den kampen. Men du er vel enig i det at vi hadde noe på gang i år? Jeg synes vi ble bedre og bedre for hver kamp som gikk, fikk jo høre etter hver kamp fra andre supportere hvor positivt overrasket de var over oss, muligens Norges tredje beste. Nå er vi helt nede i bunn av TL igjen. Grunnen til at jeg dro frem Hammarby kampen var bare fordi det var det beste trøkket og den beste stemningen jeg har hørt fra Fredrikstad, overgikk cupfinalen sangmessig, slik stemning vil jeg ha! Nå skal ikke jeg snakke mer om Plankehaugen da dette dreier seg om Aristokratene/Rød Hvite Armé

Jo jeg synes at ting ble bedre etter at vi kom inn på den nye stadion. Akustikken er bedre også. Jeg har alltid sittet på langsidene. Og på gamle stadion hørte en alltid bortesupporterne best - uansett hvor jeg satt. Så for hele stadion er det bedre at PH har fått sin egen sving å dra igang ting på. Vel nok om det i denne tråden.

Jeg håper at det blir sangkontrakt til neste år og at PH og den nye gruppa kan stå sammen. Ihvertfall ha et fruktbart samarbeid.

 

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 sep 07, 21:45
Opprinnelig postet av Solheim
men et eksempel da som nesten er blitt brukt,
Hva med klanen? ku klux klan osv.. startet de på feil side av `skalaen`? det må da gå ann å kalle seg hva pokker man vil og så for man heller bli dømt på hva man gjør og står for.


Ikke at jeg har noen større viten om hvorvidt klanen startet på feil side av skalaen, men selve ordet "klan" er i bunn og grunn et ord som i sin reelle betydning ikke faller sammen med noe negativt.

no.wikipedia.org/wiki/Klan

En arme derimot er rettogslett et gjennommilitært ord. Hadde denne gruppa blitt startet før BRHoppstyret begynte er jeg helt sikker på at man med verdens største selvfølgelighet kunne kalt gruppa "den rødhvite arme", uten at noen hadde løfta på øyelokket.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 sep 07, 21:46
Endret: 26 sep 07, 21:48

Opprinnelig postet av Radoslaw
At du i det hele tatt gidder, djpete. 

Noe må man gjøre for å få tida til å gå:-)

Ikke noe galt med forslaget i seg selv, men forstår ikke helt vitsen. Neste sesong vil det bli et eget felt, med sangkontrakt osv, ved siden av et felt for litt mindre sangkåte supportere, kan det ikke bare bli med det. Så kan de som vil melde seg inn i BRH? Eller er det sånn at disse nyetablererne ikke vil være medlemmer av PH, og dermed er redd for å gå glipp av "honnørpriser".  Dersom disse sidegrupperingene er interessert i tifo o.l vil det være dumt, av økonomiske årsaker, å distansere seg til PH.

Flott med engasjerte menesker, men jeg forstår ikke at ikke hvorfor det ikke holder med BRH og PH. Skulle favne de fleste supportertyper det vel?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 sep 07, 22:09

Opprinnelig postet av djpete
Flott med engasjerte menesker, men jeg forstår ikke at ikke hvorfor det ikke holder med BRH og PH. Skulle favne de fleste supportertyper det vel?

Dog må du ikke glemme at for mange av oss så eksisterer ikke PH lenger.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 sep 07, 22:19
Jeg tror det beste hadde vært det vi snakka om sist gang, å la vær å kalle "gjengen" noenting, bare en flokk i flokken som holder sammen, står sammen på PH-feltet og har samme mentalitet.

Det tror jeg kan heve hele "kulturen" totalt sett hvis vi får en relativt stor gruppe slike, hvis ikke noen blir redde vel å merke.

Tror det er best for alle, da holder de likesinnede sammen på turer og hele skiten, så plager vi ingen.

Det kommer til å bli jævlig vanskelig å få ett eget felt på stadion, Waters kommer til å få hjerteinnfarkt.

Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 26 sep 07, 22:24
At det trengs en ny supporter klubb er det ikke tvil om... Kansje det blir slutt på all krangling da???

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 26 sep 07, 22:31
Endret: 26 sep 07, 22:40
Opprinnelig postet av Kristian B
Opprinnelig postet av Jonek

Er det negativt med flere supportergrupper? Nei!

Bare de kan støtte FFK sammen. Utrykket alle monner drar, kan ansees som positivt i denne sammenhengen.

Det er vel ingen copy right på det å være en supporter gruppe?

Er positiv til alle som vil lage god stemning på stadion, men for mitt vedkomne er det nok å være medlem av To supporterklubber for FFK. PH og Holygans.

Aristokratene er et fint navn. Et tips. Ikke reklamer med Ultras navnet.... Det blir det bare bråk rundt. Syng og rop, ikke vær opptatt av å sette dere selv i en boks.

Lykke til!

Hakke du meldt deg ut av plankehaugen? Eller er det jeg som har misforstått?

Hei Kristian B!

Jeg vet ikke hvem du er, men det spiller ingen rolle. Ta kontakt på stadion til søndag....Spent på å vite hvem du er.

Jeg har aldri tenkt tanken på å melde meg ut av PH, og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg har det bra der vettu!

Eller vet du mer enn meg???? Hjelp, kanskje jeg har blitt utestengt??? Nå må jeg ut i postkassa for å sjekke det.Neida!

Jeg er en traust type med beina godt festet i betongen på PH feltet. Meg har de ingenting å utsette på... Bortsett fra Buberry kopi capsen da... Men den for man leve med..

Men jeg er positiv til at andre starter en klubb.

 

 

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 sep 07, 22:46

Opprinnelig postet av Rey

Så lenge dere velger å kalle dere Aristokratene, så tror jeg nok ikke dere vil få til noe samarbeid med FFK om et eget felt. (Jeg kan ta feil) De satt seg jo veldig på bakbena når Plankehaugen ville bytte til det navnet.

Det var ikke slik at PH ville bytte til dette navnet, men det ble foreslått av undertegnede for, jeg tror det er, 4 år siden.Forslaget ble forøvrig nedstemt i generalforsamling, bl.a etter at FFK hadde satt seg mildt sagt på bakbeina, til en slik benyttelse av navnet. De mente at det var FFK som klubb var forbundet med navnet, og ville ikke at det skulle benyttes av enkeltgrupper utenom klubben.

Litt merkelig var det da, at bare noen uker etterpå ble det dannet en gruppe i klubben som fikk nettopp navnet:....ja ...Aristokratene. Mener dette var en gruppe sponsorer, seniorer e.l, uten at jeg er helt sikker. (ps, sikter ikke til Aristokratpartnere) Dette falt inn under kategorien kameraderi, en nokså stor kategori under Kværneng sin periode i klubben.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 26 sep 07, 23:48

Aristokratene er et fint navn på en supporterklubb synes jeg også Dag. Synd ikke det navnet ble navnet til PH.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 23:50
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Har da ikke så sterke bindinger til FFK som klubb slik PH har blitt. Sånn forstår jeg det.

Og hva menes med det? Skal ikke dette være FFK supportere? Skal de stå fritt til å vende klubben ryggen i motgang eller når de ikke får det som de vil? Venter man da å få samme fordeler som PH?

Du må ikke blande PH og den nye supporterklubben. Hva de oppnår av fordeler får tiden vise. FFK hadde 3 supporterklubber på begynnelsen av 70-tallet, det burde du vite. Du er jo gammel nok til at du burde huske det. Visa ble at disse konkurrerte hverandre ut, og til slutt så hadde vi ingen.

På bakgrunn av det du skriver her, setter du utsagnet ditt om at du kan være interessert i en ny supporterklubb i et noe merkelig lys.

Disse 3 supporterklubbene var ikke i nærheten av det Plankehaugen er. Disse var bare små. Kanskje 100 i hver. Skal mye til å velte Plankehaugen over ende nå. Som jeg også skriver, jeg er avventende til det hele. Jeg vil se ann hva det blir til først.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 23:51
Opprinnelig postet av Radoslaw

Et mulig alternativ kan være;

"Den Rød Hvite Armé"

Et slikt navnevalg vil gi rom for å kunne samle alle undergrupperinger under én felles fane, (som f.eks. BRH m.fl.).

 

Bare et uskyldig forslag fra undertegnede. 

Kunne kanskje bruke Horde i steden for ??


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 27 sep 07, 00:50
Endret: 27 sep 07, 01:02
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Radoslaw

Et mulig alternativ kan være;

"Den Rød Hvite Armé"

Et slikt navnevalg vil gi rom for å kunne samle alle undergrupperinger under én felles fane, (som f.eks. BRH m.fl.).

 

Bare et uskyldig forslag fra undertegnede. 

Kunne kanskje bruke Horde i steden for ??

"Horde" du liksom.

Tror du virkelig man ønsker å fremstå som en gjeng hottentotter og buskmenn i fullt kaos ?,

...niet, her skal det definitivt utøves militær jerndisiplin fra A til Å ! 

Forstått, menig Haugen ?  

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 27 sep 07, 00:47

Interresant. Blir dette noe av skal det vurderes sterkt til neste år.

Og Kriss: Ta på deg et navnskilt når du er ute og går, jeg lover å ikke bremse når du går over gata...

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 01:36
Opprinnelig postet av Radoslaw

Forstått, menig Haugen ?  

Etter å ha vært på rep så har jeg opparbeida korporalsgrad. Kan ikke bli degradert allerede nå ??


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 27 sep 07, 02:12
Endret: 27 sep 07, 02:20
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Radoslaw

Forstått, menig Haugen ?  

Etter å ha vært på rep så har jeg opparbeida korporalsgrad. Kan ikke bli degradert allerede nå ??

Du må nok begynne fra scratch, menig Haugen,

...vi leker ikke en militær organisasjon ! 

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 27 sep 07, 09:09
Endret: 27 sep 07, 09:12

Opprinnelig postet av Solheim

Dritt lei all peset BRH får bare pga navnet.. det må da nesten være et fett hva man kaller seg?

Hvis man tøyer "nesten" veldig langt, så blir det vel nesten riktig som du sier. Men jo, navnet betyr noe. Gå til et ytterpunkt så blir det tydeligere. "Syngende husmødre" ville ikke tiltrekke seg de samme folka eller den samme oppmerksomheten som "The Rippers" e.l. Assosiasjonene blir ganske forskjellige. Jeg tror de syngende husmødre kunne oppføre seg ganske mye mer løssluppent enn f.eks BRH uten å få pes, fordi de høres så snille og uskyldige ut.  

Det virker på meg som om ganske mange av folka i BRH synes både navn og klestil er veldig viktig. Man vil ikke høres ut eller se ut som en gjeng med (det man selv synes er) duster. 

Så lenge det ikke blir for mye gnisninger mellom ulike supportergrupper ser ikke jeg noe problem med å danne en ny gjeng. Egentlig savner jeg at FFK har en supportergjeng som kaller seg for Aristokratene, det passer naturlig inn. Men av en eller annen grunn ville jeg trodd de skulle høre til i nærheten av VIP-tribunen. Synes det klinger litt i den retningen.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 27 sep 07, 09:32
Kunne disse trådene om utestengelsene, konflikter innad i Plankehaugen, konflikter mellom forskjellige supportergrupperinger, stifting av nye supporterklubber osv. osv. (de fleste kan stort sett oppsummeres med ordet "drittslenging") muligens flyttes til en annen forumkategori (f.eks. "Plankehaugen")? Det begynner å bli nok nå, syns jeg.

---------------------------

Svensk magi!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 27 sep 07, 09:56

Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!


 

Lykke til. Håper dere, klubben og PH får til et godt samarbeide

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 sep 07, 10:51

Jeg synes det er helt feil at alle militære navn skal forbindes med voldelig supporterkultur. Det er da tross alt helt vanlig at man henter inspirasjon fra militæret. Både Brann-Bataljonen og Bastionen er da ganske så militært. Jeg synes Den Rød Hvite Arme var et godt forslag.

Si meg; hvis alle de syngende fra PH bryter ut og stifter en egen supporterklubb, hvordan blir det da på stadion under kamp? Kan bli et spesielt å omtrent ikke høre noe fra PH under hele kampen. Og dette skjer fordi da har oversett de problemstillingene som har kommet opp underveis og ikke kommet med en løsning på problemet i tide. Det er flott at PH innfører et eget felt med sangkontrakt fra og med neste sesong, men kanskje det var i seneste laget?

Uansett om dette blir noe av og at de får et eget felt på stadion, så må de finne seg et annet navn enn "Aristokratene". Ettersom PH har søkt om å skifte til dette navnet tidligere så er det bare rett og rimelig at nettopp PH har første rett på "Aristokratene" om FFK skulle åpne opp for bruken av navnet. De var først ute.

Jeg har forsøkt å hjelpe dere med å komme på noen navn, men når man kobler militære ting med div så skal det ikke mye til før man får visse asossiasjoner

Syngende Skvadron (Det er vel ikke, og kommer ikke til å bli kult å melde seg inn i SS)

Andre forslag?


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 27 sep 07, 10:58
Opprinnelig postet av Morgaine

Tja. Er det en god ide? Hvordan skal nå dette arte seg på stadion? Hver sin sanggruppe på hvert sitt felt som prøver å synge hverandre ned? I tillegg til bortesupporterne?

Før alle tar av helt i lykkerusen over å få sin egen lille gjeng eller å bli kvitt noen brysomme "bråkebøtter" vil jeg gjerne vite hvordan dere har tenkt at dette skal foregå i praksis.

Mulig at det er god ide, mulig det vil funke i praksis. Er bare litt skeptisk. Kan noen forklare litt?

Siden ingen har tatt seg bryet med å svare på spørsmålene mine stiller jeg dem en gang til. Det som er viktig med dette er ikke hva gruppa heter, klesstil eller hvor de skal stå eller hvem som er med.

Det er hvordan har dere tenkt at dette skal fungere i forhold til PH som allerede er etablert på stadion? For å bruke militær sjargong siden det er populært - har dere noen strategi og taktikk?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 27 sep 07, 10:59

Jeg ønsker dere lykke til, men har alikevel en anelse om at dette koker bort i kålen.

Innen dere får etablert dere blir det vel dannet 6 utbrytergrupper som ikke er 100 % fornøyde med ledelsen

Betinget pessimistisk hilsen fra meg.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 27 sep 07, 11:00
Opprinnelig postet av Olavesen
Og Kriss: Ta på deg et navnskilt når du er ute og går, jeg lover å ikke bremse når du går over gata...

uff...

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 07, 11:19
Opprinnelig postet av Shadar

Si meg; hvis alle de syngende fra PH bryter ut og stifter en egen supporterklubb, hvordan blir det da på stadion under kamp? Kan bli et spesielt å omtrent ikke høre noe fra PH under hele kampen. Og dette skjer fordi da har oversett de problemstillingene som har kommet opp underveis og ikke kommet med en løsning på problemet i tide. Det er flott at PH innfører et eget felt med sangkontrakt fra og med neste sesong, men kanskje det var i seneste laget?

 

For å svare enkelt på spørsmålet: Det vil bli en fin stemning på stadion all den tid de syngende vil synge og de som vil drikke kaffe og spise vaffel med pølse kan gjøre det...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 27 sep 07, 11:32
Så denne nye grupperingen skal bestå av hvem ? De 3 stk fra BRH som var på Ullevål på mandag + 10 andre som har vist interesse her inne ? De 4 utestengte er garantert utestengt fra den de eventuellt nye tildelte supporterplassene da det er ffk som har utestengt de i 1,5 år fra stadion. Mulig Zoran får stå der, men det bør dere ta opp med klubben.

Blir sikkert slagkraftig gjeng på ca. 20 personer dette....

Skjønner ikke helt forskjellen fra idag: BRH (4-10 pers) + PH 1800 pers....
Å separere ut 10 pers vil ikke merkes på lydnivået til PH :-)

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 27 sep 07, 11:34
Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!



Et godt råd fra en gammal organisasjonspamp: Annonser at man møtes en time før kampen mot Rosenborg: Gi litt informasjon om den forestående prosessen på "møtet", få alle interessenter til å skrive seg på liste med epost osv (det er altfor tidlig å begynne å få medlemmer), så har man noe å gå til klubben med. Noe av det første en må gjøre overfor ledelsen i klubben er å liste opp så mange som mulige interessenter. Jo flere jo bedre.

Deretter må man begynne arbeidet med statutter, og disse blir helt avgjørende for om man blir tatt seriøst eller ikke, siden supporterklubbens intensjon og idé jo beskrives i statuttene. Det er også et meget stort poeng å lage et sett med statutter som er forskjellige fra PHs statutter, siden dette tross alt dreier seg om meningsforskjeller, og et alternativ til PH.

Ellers vil jeg absolutt sette meg på lista over interessenter.

Til slutt vil jeg si at man må legge vekt på raskt arbeide nå, for hvis man skal ha sjans til å få en tibuneseksjon til neste år må dette være klart i god tid før serieavslutning.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 27 sep 07, 11:42

Kjempebra tiltak dette. Får håpe att FFK ser seg tjent med å ha to supporterklubber på både kort og lang sikt. Å bare dele opp PH i to er ikke nok synes jeg. Så, stå på gutta!

Vil gjerne bli med.


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 27 sep 07, 11:45
Endret: 27 sep 07, 11:50
Støtter dette tiltaket 100%, desverre. Det gjør vondt i hjertet mitt, men akkurat nå greier jeg ikke å se PH som et troverdig alternativ for oss FFK-supportere. PH var en uavhengig, uoffisiell gruppe, noe vi var veldig bestemte på da vi startet opp. Men et svakt PH-styre har havnet i lomma på klubben, og allt som kan ligne integritet er borte. Jeg melder meg gjerne inn i en ny supporterforening som har samme grunnsyn som det PH engang hadde. Men navnet Aristokratene (eller hva det var for noe), kommer ikke til å bli tatt godt imot av klubben, så mye vet jeg.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 27 sep 07, 11:49
Navnet spiller jo egentlig mindre rolle. Selv tror jeg på ikkevold, så et navn som ikke gir assosiasjoner til noen voldskultur ellernoe i den duren hadde jo vært å foretrekke.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 27 sep 07, 11:52

Har spurt om dette tidligere i denne tråden uten å få svar, men prøver igjen.

Hvorfor er det så viktig med en supporterklubb som er uavhengig av FFK?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 27 sep 07, 12:04
F.eks ved eksklusjoner. Ulf Berg stiller opp på FFK-TV og begrunner eksklusjonene ... Hvorfor der? Å høre på PH og MA i den saken var som å høre ekko av hverandre.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 12:08

Opprinnelig postet av Frode
Så denne nye grupperingen skal bestå av hvem ? De 3 stk fra BRH som var på Ullevål på mandag + 10 andre som har vist interesse her inne ? De 4 utestengte er garantert utestengt fra den de eventuellt nye tildelte supporterplassene da det er ffk som har utestengt de i 1,5 år fra stadion. Mulig Zoran får stå der, men det bør dere ta opp med klubben.

Blir sikkert slagkraftig gjeng på ca. 20 personer dette....

Skjønner ikke helt forskjellen fra idag: BRH (4-10 pers) + PH 1800 pers....
Å separere ut 10 pers vil ikke merkes på lydnivået til PH :-)

Som jeg har sagt et annet sted her. Et sted må en ny supporterklubb starte, om det er 5-10-50-100 stk. Vi som starta Plankehaugen senior i 2002, hvor mange tror du vi var, nemlig 10 stk. Og jeg var en av dem. Så det skremmebildet du kommer med der, gir jeg ren F i du.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 27 sep 07, 12:09

Opprinnelig postet av Svein
F.eks ved eksklusjoner. Ulf Berg stiller opp på FFK-TV og begrunner eksklusjonene ... Hvorfor der? Å høre på PH og MA i den saken var som å høre ekko av hverandre.

Var det ikke slik at klubben gikk tilbake på minst en av eksklusjonene, mens PH ikke gjorde det? Forstår ikke den problemstillingen.

Det må da finnes andre grunner enn dette siden så mange mener det er viktig? Jeg er bare nysgjerrig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 sep 07, 12:26

Sett fra (og kun sett fra) et perspektiv hvor en supporterklubb skal være for syngende supportere var den største feilen Plankehaugen gjorde å forhandle frem rabatter på sesongkort etc. Da blir det fort økonomiske motiver for å se kampen fra Plankehaug feltet som er årsaken til mye av den negative stemningen vi nå ser.

Dette bør ikke den nye klubben la seg fristes til å gjøre. Men dette ligger kanskje implisitt i det å være en uavhengig supporterklubb?

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 27 sep 07, 12:29
Opprinnelig postet av Kent

Sett fra (og kun sett fra) et perspektiv hvor en supporterklubb skal være for syngende supportere var den største feilen Plankehaugen gjorde å forhandle frem rabatter på sesongkort etc. Da blir det fort økonomiske motiver for å se kampen fra Plankehaug feltet som er årsaken til mye av den negative stemningen vi nå ser.

Dette bør ikke den nye klubben la seg fristes til å gjøre. Men dette ligger kanskje implisitt i det å være en uavhengig supporterklubb?

Om dere nå starter en ny supporterklubb så velger vel dere selv om dere vil forhandle frem rabatter på sesongkort. Jeg tror ikke klubben vil tvinge dere til dette fordi dere er supporterklubb.

Kan heller ikke se at dette er en grunn til at man vil fremstå som uavhengig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 27 sep 07, 12:31
Høres bra ut dette ! Får vi Zoran med oss eller ?

---------------------------

Nå går vi for seriegull Grønnis !!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 sep 07, 12:34

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Om dere nå starter en ny supporterklubb så velger vel dere selv om dere vil forhandle frem rabatter på sesongkort. Jeg tror ikke klubben vil tvinge dere til dette fordi dere er supporterklubb.

Kan heller ikke se at dette er en grunn til at man vil fremstå som uavhengig.

Jeg sitter på hovedtribunen og kommer aldri til å starte noen supporterklubb! Og jeg er inneforstått med at FFK ikke vil eller kan tvinge på den nye supporterklubben rabatter på sesongkort hehe

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 27 sep 07, 12:43
Opprinnelig postet av Kent

Sett fra (og kun sett fra) et perspektiv hvor en supporterklubb skal være for syngende supportere var den største feilen Plankehaugen gjorde å forhandle frem rabatter på sesongkort etc. Da blir det fort økonomiske motiver for å se kampen fra Plankehaug feltet som er årsaken til mye av den negative stemningen vi nå ser.

Dette bør ikke den nye klubben la seg fristes til å gjøre. Men dette ligger kanskje implisitt i det å være en uavhengig supporterklubb?

Høres veldig sant ut. De som står i PH-feltet bør stå der fordi de elsker klubben og ønsker å stå sammen med andre som synger og heier ekstra mye - ikke fordi de liker å komme litt billigere inn. Vi er mange som kunne tenke oss billigere billetter, slik at vi hadde råd til å gå på kamp enda litt oftere enn vi gjør.

Men det kunne ikke falle meg inn å stå på PH-feltet uansett. Det er ganske enkelt fordi jeg absolutt foretrekker å se kamper fra langsidene. Jeg har kjempesansen for det livet PH lager. Men jeg er omtrent like håpløs til å synge som jeg er ivrig til å skrive. Det sier vel alt. Zoran hadde ikke likt å ha meg på sangtribunen

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 07, 12:54
Jeg er selvsagt med!

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 27 sep 07, 14:16

Hvis dere får et eget felt, tror jeg det vil komme på samme kort-side som PH sitt...kan ikke tenke meg at de ribber et sitte-felt, på lang-siden, for stoler lissom.

Blir vanskelig siden PH vokser så veldig å....

Hva med Aristokrabatene eller Aristorabiatene ? he..he.. ikke ta det ille opp, ..bare kødda.

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 27 sep 07, 14:38
Flott tiltak! Jeg er med.

---------------------------

Frihet for Ultras!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 27 sep 07, 14:44
Endret: 27 sep 07, 14:59
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Som jeg har sagt et annet sted her. Et sted må en ny supporterklubb starte, om det er 5-10-50-100 stk. Vi som starta Plankehaugen senior i 2002, hvor mange tror du vi var, nemlig 10 stk. Og jeg var en av dem. Så det skremmebildet du kommer med der, gir jeg ren F i du.



Er ikke noe skremmebilde, unskyld hvis du ble litt redd!

Poenget er at PH ikke vil savne 10-20-100 stk ut av 1800 :-) Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene. Er det denne gjengen som skal danne grunnlaget for organisasjonen så gleder jeg meg til stor humor i årene fremover :-)

PS! Denne tråden burde vel flyttes til "Åpent forum". Har ikke noe med Fredrikstad Fotballklubb å gjøre, ihvertfall ikke ennå.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 15:07

Opprinnelig postet av Frode

Er ikke noe skremmebilde, unskyld hvis du ble litt redd!

Poenget er at PH ikke vil savne 10-20-100 stk ut av 1800 :-) Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene. Er det denne gjengen som skal danne grunnlaget for organisasjonen så gleder jeg meg til stor humor i årene fremover :-)

PS! Denne tråden burde vel flyttes til "Åpent forum". Har ikke noe med Fredrikstad Fotballklubb å gjøre, ihvertfall ikke ennå.

1800 som synger ?? Er ikke i nærheten en gang. Max. 100-200 som synger hele tiden på feltet. Kanskje opp i mot 500 som synger når det koker som verst. Hvis de 100-200 som synger hele tiden forsvinner over til en ny supporterklubb, så kommer det til å være rimelig tyst i Plankehaugen. Hvem skal  greie å dra i gang knehønene som ikke synger da ??


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 15:08
Opprinnelig postet av Frode
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Som jeg har sagt et annet sted her. Et sted må en ny supporterklubb starte, om det er 5-10-50-100 stk. Vi som starta Plankehaugen senior i 2002, hvor mange tror du vi var, nemlig 10 stk. Og jeg var en av dem. Så det skremmebildet du kommer med der, gir jeg ren F i du.



Er ikke noe skremmebilde, unskyld hvis du ble litt redd!

Poenget er at PH ikke vil savne 10-20-100 stk ut av 1800 :-) Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene. Er det denne gjengen som skal danne grunnlaget for organisasjonen så gleder jeg meg til stor humor i årene fremover :-)

PS! Denne tråden burde vel flyttes til "Åpent forum". Har ikke noe med Fredrikstad Fotballklubb å gjøre, ihvertfall ikke ennå.



si at 50 - 60 - 70 folk kommer seg til det nye feltet ,,, tror nok at man vil merke forskjell --- + at folk garantert vil komme etterhvert utover i sesongen ,, og det er noen ganger jeg lurer på hvor voksen du egentlig er i tankegangen Frode

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 sep 07, 15:10

Dette kan bli et bra tiltak. Men et spørsmål; vil dette da bli en ultrasgruppering? For jeg kommer ikke til å ville stå sammen med folk i "sosseklær". Ikke fordi jeg har noe i mot dem, men fordi jeg ikke vil bli assosiert med dem. Jeg er sterkt i mo merkeklær, og skjønner ikke at folk vil feks. betale mange penger for eb boksershorts med "Bjørn Borg" på. Men dette har jo ikke noe med saken å gjøre..

Det jeg vil, er å stå på et sangfelt med ålreite mennesker som synger og lager liv for guttane. Jeg syns de som er primus motorer til dette forslaget, bør ta det litt med ro. Mener å ha hørt noe sånn som at det blir sangfelt på PH neste år, og da vil nok dette være en bedre løsning. For uansett om dette er et bra forslag eller ikke, så vil det bli negativ oppmerksomhet rundt grupperingen og klubben. Da vil vi få et uromoment i klubben-igjen.

Så som sagt: Er dette en gruppe jeg får lov til å stå i FFKdrakta mi og synge uten at det er noen som helst måte bråk, blir jeg med. Jeg har i tillegg svært få muligheter til å dra på fotballkamper, og jeg håper da også at dette er greit.

Syns det burde vært litt mer kjøtt på beina, før denne nyheten ble lagt ut her. Savner info! Så gi oss litt mer info, værsåsnill!

Hva med Kvisthaugen som navn? Eller et navn som viser at vi vil synge.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 15:12
Endret: 27 sep 07, 15:15

Opprinnelig postet av Frode
Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene.

Jeg må bare presisere at jeg er avventende til en ny supporterklubb, men at det skal være så vanskelig å få på plass en slik en tror jeg ikke noe på. Og som til og med greier å synge ut Plankehaugen.

 


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 27 sep 07, 17:18
Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg er sterkt i mo merkeklær, og skjønner ikke at folk vil feks. betale mange penger for eb boksershorts med "Bjørn Borg" på. Men dette har jo ikke noe med saken å gjøre..

Hva med Kvisthaugen som navn? Eller et navn som viser at vi vil synge.


Hva med The Traveling  Burberrys?  Det gir både assosiasjoner til sang og merkeklær. 

Samme hva du har på deg Lemmy, bare det er dyrt nok og man kan se hva det er.  Er det gore-tex i tillegg så slipper du gratis inn.   Sist på Ullevål hadde jeg olabukse, en tskjorte, jakke fra Zara, en hettegenser fra Jack & Jones og ullvangsiokker.  Det gikk helt fint, selv om kampen ikke var noe spess.  Idag er det blitt slik at du kan spasere rundt på en golfbane og være mer shabby kledd enn du kan i enkelte supportergrupperinger i Norge.  Fotballen er på helt ville veier.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 sep 07, 17:23
For de som har lest gjennom tråden settes det ingen spesielle krav til klesstil/uniformering i denne nye gruppen så vidt jeg har fått med meg.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 27 sep 07, 17:35

Vi har Plankehaugen,  som ikke er tøff nok. Med en salig blanding av julenisser, barn og gamle tanter. Vi har BRH som står for søreuropeisk "youtube kultur". Hoppe å synge "tjolahei skjolahopp" i 90+ min. Men hva står egentlig den nye supporterklubben for? Er det noe plan? Selv ønsker jeg meg en supporterklubb som utelukkende synger Nordiske sanger. Aller helst sanger som som er komponert av Fredrikstadfolk. F.eks " Dritevisa" av Blakken. CCCowboys har endel bra melodilinjer som kan brukes. Og selvfølgelig sanger som "Sommern er herlig i Fredrikstad". Sanger som vi føler tilhørighet til. Som kan synges med stolthet!

Jeg synger med på alle sanger nå også. Men føler  ALLEZ og TJOLLAHOPP som kunstig og lattelig. LSK var først ute med "Allezallez". Klanen og Godsetunionen sverger til England. Og de gjør det bra! Så la oss skape den nordiske Fredrikstadsupporterkulturen gutter.

Navnet på supporterklubben kan f.eks være: Det glade hjørnet

---------------------------

VærsteUltras


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 27 sep 07, 17:35
... og hvis man er medlem av PH samtidig får man billige reisebilletter ... :)

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 07, 18:13
Endret: 27 sep 07, 18:14

Opprinnelig postet av Møklegård

Navnet på supporterklubben kan f.eks være: Det glade hjørnet

Nå fikke jeg lyst på bakevarer

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Frode
Så gjør hva dere vil og lykke til med å få en gjeng som er 100% enige av disse gutta som har debattert utrolig saklig de siste ukene.

Jeg må bare presisere at jeg er avventende til en ny supporterklubb, men at det skal være så vanskelig å få på plass en slik en tror jeg ikke noe på. Og som til og med greier å synge ut Plankehaugen.

 

 

Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 27 sep 07, 18:32
Opprinnelig postet av KeJ
Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?


Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris.  De virket mer opptatt av hverandre enn kampen.  Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene.  Helt latterlig.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 18:39
Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av KeJ
Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?


Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris.  De virket mer opptatt av hverandre enn kampen.  Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene.  Helt latterlig.


også kommer folk med sin negative side igjen , går det ikke ann å ha litt positiv holdning ??  herregud bare fordi vi vil ha et felt der man faktisk synger !!  tror nok ikke at man blir "bænna" fra feltet selv om man har på seg drakt bare man synger ..

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 27 sep 07, 19:05
Endret: 27 sep 07, 19:36
Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av KeJ
Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?


Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris. De virket mer opptatt av hverandre enn kampen. Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene. Helt latterlig.

Ikke snakk om noe du ikke har peiling på ... PSG har mange supportergrupper ja (altfor mange er det mange som mener), og et par av de
har vært i rivaleri med andre supportergrupper, men hvis du en gang hadde vært i nærheten av Parc de Princes så hadde du fått sett og hørt hva ordentlig stemning er. Eksempelvis britiske klubber når ikke PSG til knæra en gang... Du hadde ikke hørt noen av sangene i PH selv om vi så var 10 000 på feltet hvis Allez Paris hadde runga på Parc de Princes. Det har skjedd at et par av supp klubbene har hatt bannere retta mot hverandre ja, men hvor ofte? Et par kamper i året. I resten har de 150 bannere mellom hvert av disse bannerene Forresten er et brilliant eksempel på hvordan to supporterklubber som kompletterer hverandre perfekt er Magic Fans og Green Angels `92 i St Etienne (i Frankrike for dem som ikke vet det). For å vise hvordan det fungerer:
Video

For å forklare hva man ser, dette er Magic Fans tribuna, og dette er Green Angels 92` tribuna (Kop Sud). (bildene er tatt fra forrige seriekamp på hjemmebane med bilder).

Red.: For det ikke til å fungere med linkene... Bare klipper inn linkene
link 1: http://www.youtube.com/watch?v=_HCNMjtHU3w
link 2: http://furaniaphotos.free.fr/img/caen08/b.JPG
link 3: http://furaniaphotos.free.fr/img/caen08/f.JPG

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 27 sep 07, 20:26
Opprinnelig postet av Møklegård

Vi har Plankehaugen,  som ikke er tøff nok. Med en salig blanding av julenisser, barn og gamle tanter. Vi har BRH som står for søreuropeisk "youtube kultur". Hoppe å synge "tjolahei skjolahopp" i 90+ min. Men hva står egentlig den nye supporterklubben for? Er det noe plan? Selv ønsker jeg meg en supporterklubb som utelukkende synger Nordiske sanger. Aller helst sanger som som er komponert av Fredrikstadfolk. F.eks " Dritevisa" av Blakken. CCCowboys har endel bra melodilinjer som kan brukes. Og selvfølgelig sanger som "Sommern er herlig i Fredrikstad". Sanger som vi føler tilhørighet til. Som kan synges med stolthet!

Jeg synger med på alle sanger nå også. Men føler  ALLEZ og TJOLLAHOPP som kunstig og lattelig. LSK var først ute med "Allezallez". Klanen og Godsetunionen sverger til England. Og de gjør det bra! Så la oss skape den nordiske Fredrikstadsupporterkulturen gutter.

Navnet på supporterklubben kan f.eks være: Det glade hjørnet

Håper du er ironisk

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 27 sep 07, 18:44
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Og som til og med greier å synge ut Plankehaugen.

 

Er det det store målet Rune?

 

Det aller beste hadde vært om de som engasjerer seg voldsomt på disse sidene, enkelte med saklige innlegg, andre med innlegg de neppe ville stått for i en øye til øye diskusjon, møtte opp på generalforsamlingen og sa sin mening.

Still dere åpne for en debatt i samarbeid med PH. Dersom misnøyen mot det sittende styret er stor så er det ikke verre en å komme med forslag til nye medlemmer til styret. Vi har en lovlig valgt valgkomite som tar imot forslag med glede.

Rart å høre på enkelte som snakker kun negativt om PH, da PH favner over 4000 medlemmer er det naturlig med meningsforskjeller, og det bør det være rom for. En endring av styrets sammensetning, slik at styret favner et bredere spekter av supporterne er kanskje på sin plass, og er fullt mulig å få til gjennom en demokratisk prosess.

Dypere og langt tøffere konflikter har latt seg løse i samarbeid, gjennom meningsutvekslinger og tøffe forhandlinger. Alle er nå mer, eller mindre opptatt av å sverte og prate nedsettende om motparter og det fører ikke supporterne noen vei, og støtter iallefall ikke klubben, og det er vel først og fremst det vi er der for å gjøre?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 07, 18:50
Opprinnelig postet av Brukernavn

Hvis dere får et eget felt, tror jeg det vil komme på samme kort-side som PH sitt...kan ikke tenke meg at de ribber et sitte-felt, på lang-siden, for stoler lissom.

Blir vanskelig siden PH vokser så veldig å....

Hva med Aristokrabatene eller Aristorabiatene ? he..he.. ikke ta det ille opp, ..bare kødda.



Det blir ingen ståplassfelt neste år uansett, så bør være "ett fett"..


Navnet kan jo være "Rød/hvit elite"  (elite som i engelsk eliiiiit)

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 27 sep 07, 20:33
Eksempelvis britiske klubber når ikke PSG til knæra en gang...

For noe rør, tull, fanteri og historieløst forbannet dikt!

---------------------------

math


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 22:04
Opprinnelig postet av math
Eksempelvis britiske klubber når ikke PSG til knæra en gang...

For noe rør, tull, fanteri og historieløst forbannet dikt!


Ehhh, vennligst utdyp

---------------------------

Hiv styret!!!!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 22:14
må si meg litt enig med math, du overdirver nok en `smule` med kne uttalelsen din..

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 22:18
Brittiske klubber har vel ikke akkurat verdens beste tribuneliv eller mener du de har det?

---------------------------

Hiv styret!!!!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 22:29
Celtic og Pool har i hvert fall ingen grunn til å skamme seg.. Kan ta av på old trafford og men mancsa er nok best på bortebane.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 sep 07, 22:33
Det er konservativt i England, bra lydnivå, men det spørs jo hva man selv mener er "bra tribuneliv".

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 22:34
Sier ikke de skal skamme seg, men er ikke på langt nær så gode som PSG. Alt er ikke svart-hvitt. Har ikke sagt de er dårlige, men er ikke store på verdensbasis hva gjelder tribuneliv i forhold til størrelsen på klubbene

---------------------------

Hiv styret!!!!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 22:38
ecsactly, jeg heller mer mot den britiske enn den sydlandske..

Mere spontan humor, chants, sanger (med meninger, ikke bare olé olé olé ) nå skal det også sies at engelsk er et mye bedre språk å `dikte` på enn norsk, syns jeg da i hvert fall..

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 27 sep 07, 22:39

Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!

Hei FFK forever. Siden det er du som startet tråden så regner jeg med at du er med i den nye gruppa. Jeg har nå spurt to ganger på denne tråden om hvordan dere har tenkt å forholde dere til virkeligheten som eksisterer på Fredrikstad stadion. Nemlig den at det allerede er en etablert supportergruppe der, PH. Skal dere samarbeide om sanger? Skal dere være fiender? Skal dere prøve å synge ut PH samtidig med bortesupporterne? Hva er den nye gruppas mål og hvillke metoder har dere tenkt å oppnå dem? Skal dere jobbe for å få lov til å bruke røykbomber og bluss på stadion?Dere har blitt spurt om lignende saker av andre også, men hittil har jeg ikke sett noe svar. Statutter, vedtekter osv.

Hvis dere ikke er i stand å svare på dette slik at jeg (vi) som har tenkt å fortsette å være medlemmer i PH vet hva vi har å forholde oss til, anser jeg dette bare for å være keiserens nye klær. Mye prat om kule navn og drømmer om hvor fantastisk der skal synge. Men totalt uten substans og innhold.

Er det mulig å få et svar? HVis du gidder kan du sikkert finne de andre innleggene jeg har hatt for å se spørsmålene der også.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 22:41
kommer ( som nevnt ) på hva du mener med tribuneliv, men det scorter ikke på volum og følelser i hvert fall..

http://www.youtube.com/watch?v=A8cffEaZGh0

min favoritt: http://www.youtube.com/watch?v=VPtzt0D2OF0  


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 sep 07, 22:43
I alle dager da, er du så utålmodig Morgaine så får du heller sende en PM til ham. For alt du vet kan det hende disse gutta akkurat nå sitter med henda fulle med å organisere styre, vedtekter, statutter, mål osv. Denne tråden ble startet for to dager siden, og det tar faktisk litt mer tid enn to dager å få en organisasjon opp å stå samt utrede rammene for organisasjonen. Hverken PH eller Roma ble bygd på en dag.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 22:47
Opprinnelig postet av Morgaine

Opprinnelig postet av FFK Forever
I dag ble en ny supporterklubb stiftet. Supporterklubben heter Aristokratene. Hovedmålet til Aristokratene er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Aristokratene er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion.Aristokratene er for alle alternative grupperinger. Som vår egen ultras gruppe: Aristo Boys,Brigade Rødhvit,++

Aristokratene er en uavhengig supporterklubb, og forhåpentligvis til neste år så kan vi ha vårt eget felt på stadion.

Skriv deg opp hvis du vil være med!

Hei FFK forever. Siden det er du som startet tråden så regner jeg med at du er med i den nye gruppa. Jeg har nå spurt to ganger på denne tråden om hvordan dere har tenkt å forholde dere til virkeligheten som eksisterer på Fredrikstad stadion. Nemlig den at det allerede er en etablert supportergruppe der, PH. Skal dere samarbeide om sanger? Skal dere være fiender? Skal dere prøve å synge ut PH samtidig med bortesupporterne? Hva er den nye gruppas mål og hvillke metoder har dere tenkt å oppnå dem? Skal dere jobbe for å få lov til å bruke røykbomber og bluss på stadion?Dere har blitt spurt om lignende saker av andre også, men hittil har jeg ikke sett noe svar. Statutter, vedtekter osv.

Hvis dere ikke er i stand å svare på dette slik at jeg (vi) som har tenkt å fortsette å være medlemmer i PH vet hva vi har å forholde oss til, anser jeg dette bare for å være keiserens nye klær. Mye prat om kule navn og drømmer om hvor fantastisk der skal synge. Men totalt uten substans og innhold.

Er det mulig å få et svar? HVis du gidder kan du sikkert finne de andre innleggene jeg har hatt for å se spørsmålene der også.



men i herrens navn  - ta det på PM da vell hvis du lurer så fælt på det

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 22:57
Endret: 27 sep 07, 23:01
Sier ikke det, men se på kule tifos her

http://www.youtube.com/watch?v=7V-Ki8m82GA
 og dette kaller jeg volum, hehe, litt dårlig lyd , men
http://www.youtube.com/watch?v=MLdHQAcjbQU

---------------------------

Hiv styret!!!!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 27 sep 07, 22:57

Statuter og sånn er det ikke jeg som har gitt råd om. Men hvordan de/dere har tenkt å forholde seg til PH og hva slags samarbeid de eventuelt ser for seg mener jeg er av allmenn interesse. Dette er saker de må ha en ide eller mening om allerede nå siden de har bestemt seg for å lage en egen organisasjon istedet for å være en gruppe under PH - paraplyen.

Og jeg tror fler enn meg er interessert i det svaret. Greitt at ikke alle detaljer er på plass, men en grovskisse finnes nok allrede.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 sep 07, 23:07
Opprinnelig postet av Solheim
ecsactly, jeg heller mer mot den britiske enn den sydlandske..

Mere spontan humor, chants, sanger (med meninger, ikke bare olé olé olé ) nå skal det også sies at engelsk er et mye bedre språk å `dikte` på enn norsk, syns jeg da i hvert fall..


Helt enig, jeg ser helst vi har en stor skare syngende supportere, alt annet er uvesentlig for min del
Ett skikkelig trøkk overgår all tifo og blussing, men hver sin smak.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 27 sep 07, 23:05
Endret: 27 sep 07, 23:08
Opprinnelig postet av Morgaine

Statuter og sånn er det ikke jeg som har gitt råd om. Men hvordan de/dere har tenkt å forholde seg til PH og hva slags samarbeid de eventuelt ser for seg mener jeg er av allmenn interesse. Dette er saker de må ha en ide eller mening om allerede nå siden de har bestemt seg for å lage en egen organisasjon istedet for å være en gruppe under PH - paraplyen.

Og jeg tror fler enn meg er interessert i det svaret. Greitt at ikke alle detaljer er på plass, men en grovskisse finnes nok allrede.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er interessert i dette, når du alikevel ikke har lyst til å være med. Du vil vite hva du kan være negativ til, noe du og dine kan rakke ned på før det hele har startet.

Jeg har ingen planer om å bli med, og er mest opptatt av at guttene lager noe som kan heve stemningen på tribunen, for det er der vi kan gjøre noe, om vi ikke er så gode at vi tar en plass på laget.

Et godt rå, om du er glad i FFK og tribuneliv - Kutt ut! Vær positiv i utgangspunktet!!! smil

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 23:17
Sydlandske klubber klarer å skape mer trøkk enn brittiske så det argumentet blir dårlig, dessuten er det helheten som teller. Det skal både være visuellt og bra lydnivå. Bare fordi dere ikke skjønner fransk har ikke de noe dårligere tekster. er vel mer kjent for et poetisk språk de!! Høres mye bedre ut sangmessig enn på engelsk. Engelsk blir for ensformig!

---------------------------

Hiv styret!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 sep 07, 23:20
Opprinnelig postet av schpa84
Engelsk blir for ensformig!

... i motsetning til det sør-europeiske olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé.....

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 23:23
nå sammenlignet jeg med språket norsk,
men okey, hver sin smak, helt enig med bjorn ( bjørn?)

og at engelsk blir for ensformig? ser ikke helt den dessverre..

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 23:34
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av schpa84
Engelsk blir for ensformig!

... i motsetning til det sør-europeiske olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé.....


bedre en go, go,go,go

og er foresten ikke olé, men allez. Og hvis du hører etter synger de ikke det i sangene sine. Er ikke noe på fransk som heter olé, så ikke attal deg om noe du ikke har peil på!

---------------------------

Hiv styret!!!!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 27 sep 07, 23:42
da må du arrestere deg sjøl også, for go go go go blir vel heller ikke hyppig brukt..

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 sep 07, 23:44
Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av schpa84
Engelsk blir for ensformig!

... i motsetning til det sør-europeiske olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé-olé.....


bedre en go, go,go,go

og er foresten ikke olé, men allez. Og hvis du hører etter synger de ikke det i sangene sine. Er ikke noe på fransk som heter olé, så ikke attal deg om noe du ikke har peil på!

Poenget er at man i britisk supporterkultur ikke benytter evighetssanger i samme grad som man gjør i sør-europeiske ultras-grupperinger. Derfor synes jeg det var litt snodig at du mente britiske sanger blir ensformige i motsetning til sør-europeiske. Og ja, jeg vet at olé-olé-olé ikke er fransk.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 23:49
Når jeg mener at engelsk er ensformig mener jeg språket og sangene, og det er jo et faktum at for å skape ordentlig trøkk og få fler med må vi ha enkle tekster, det kan du bare se på stadion. Og faktum er at søreuropeiske supportere ligger et langt stykke foran England hva gjelder tribuneliv. Noe som er merkelig med tanke på så stor engelsk fotball er på verdensbasis, men er vel en kjensgjerning at sydeuropeere er mer pasjonerte i alt. Ikke bare fotball

---------------------------

Hiv styret!!!!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 sep 07, 00:17
Opprinnelig postet av KeJ

 

Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?

Synge ut var vel dumt skrevet. Synge bedre enn da, høres det bedre ut ??


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 28 sep 07, 06:18
syns plankehaugen heller skal blande litt jeg , litt av den engelske og litt fra den sydlanske:)

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 28 sep 07, 08:39
Endret: 28 sep 07, 08:40
For å utdype: Man skal seff huske på at man snakker to helt forskjellige kulturer her. Og sørover i Europa har man nok en større tradisjon for tifo etc. (selv og engelske klubber ofte har flagdays, mosaikk etc), Så om tribuneliv for enkelte her er synonymt med bluss, bannere, trommer og så videre, så ja, der ligger nok Sør-Europpa foran. Men det handler mer om at det ikke er kultur for det i England, enn at man er dårlig på det. Hvis vi nå skal snakke om syngende supportere så er det få land i Europa som kan måle seg med engelske klubber. Som enkelte her nevner: Trøkk, variasjon, humor og spontanitet. Dette har også noe å gjøre med "forsangermodellen" som benyttes på balløya, med forsangere inne blant publikum som starter sangene, istedet for at en "gal type" på gjerdet styrer det hele. Det gir den gjengse publikummer som får et innfall til en sang, mulighet til å prøve seg. Dette er forøvrig modellen Klanen i Norge benytter seg av. Mange har hevdet at alle de nye stadionene med bare sitteplasser har drept mye av den gode gamle stemningen, men dette er nå en trend som er i ferd med å snu igjen. Blant annet  gjennom brede "folkeaksjoner" som www.standupsitdown.co.uk/. (Noe for Norge?). Min "egen klubb", Liverpool, har også et lokalt fokus på dette gjennom Reclaim The Kop.

---------------------------

math


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 09:15
Endret: 28 sep 07, 09:23
Hvis du i det hele tatt har sett på kamper i den franske serien for eksempel så kan du ikke si at de synger mindre enn engelske klubber, og en "gal" mann på gjerde som du kaller det er også en forsanger og bidrar til å rette fokus mot forsangeren, istedtfor mange forsangere nede mot publikum, du snakker omm kultur ja. Jeg kan med hånden på hjertet si at daliker jeg mye bedre både den franske fotballkulturen ellers og tribunekulturen! Engelskmenn har både kjedelig tribunekultur og kultur ellers. Fotballen opptar mange folk og da skinner vel deres vanlige kultur igjennom i tribunen også.

Men nå sklir det jo helt ut igjen, det er den nye supportergruppen vi skal diskutere, ikke tribunekultur, det får vi ta under nettop den tråden

---------------------------

Hiv styret!!!!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 28 sep 07, 09:24

Opprinnelig postet av schpa84
Hvis du i det hele tatt har sett på kamper i den franske serien for eksempel så kan du ikke si at de synger mindre enn engelske klubber, og en "gal" mann på gjerde som du kaller det er også en forsanger og bidrar til å rette fokus mot forsangeren, istedtfor mange forsangere nede mot publikum, du snakker omm kultur ja. Jeg kan med hånden på hjertet si at daliker jeg mye bedre både den franske fotballkulturen ellers og tribunekulturen! Engelskmenn har både kjedelig tribunekultur og kultur ellers. Fotballen opptar mange folk og da skinner vel deres vanlige kultur igjennom i tribunen også.

Ajajaj, "gal mann" var satt i anførselstegn for a reason da vøtt. Det var ikke ment som diss. Mennmen, Har heller ikke hevdet at f.eks. franskmenn synger mindre, bare annerledes. Og jupp, jeg har sett en del til fransk fotball. Fett nok å like fransk fotball bedre. En ærlig sak det, men å påstå at engelsk fotball og kultur stort sett er kjedelig? Vel, da mistenker jeg at din kjennskap til landet begrenser seg til det du får via Canal+ og de viktigste turistattraksjonene i London. Sorry mate!

---------------------------

math


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 09:30
ehhh, sier ikke at engelsk forball er kjedelig, men tribunekulturen, men vi har forskjellig smak. Har vel aldri møtt noen som ærlig syns at engelsk kultur er mer spennende enn fransk, men,men. Det spørs vel om man liker verdens beste mat eller fish,n chips

---------------------------

Hiv styret!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 28 sep 07, 09:53

Så en fransk toppkamp for snaut et år siden. 40.000 på tribunen.  Det  var veldig bra trykk fra hjemmesupporterene hele kampen. De hadde to forsangere med headset som stod på et podie foran tribunen. Tre mann med noen digre pauker holdt takten. Høytalere som sendte ut lyd fra forsangerene og paukene var rettet mot tribunen. Dette ga en magisk stemning. Variasjonen på sangene var stor og handlet neten om klubben, men også ofte om enkeltspillere. Folket(6-7000 på tribunen hadde en sammensetning som lignet mer på Plankehaugen enn en ultrasgruppering.

På den andre kortsiden var det full kalabalik mellom hjemmesupportere, bortesupportere og politi. Lite sang herfra, men full unntakstilstand.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 10:01
Endret: 28 sep 07, 10:02
Vil bare si at ULTRAS er litt mer vanlig i frankrike og da fremstår de ikke som "grupperinger",
men rene supportergrupper. De er større enn PH for å si det sånn og siden det er så vanlig der, 
så skiller de seg ikke ut. Hvilken kamp
 var du på forresten?

---------------------------

Hiv styret!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 28 sep 07, 10:09
Lyon vs Auxerre

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 28 sep 07, 10:22
Opprinnelig postet av Jonek
Opprinnelig postet av Morgaine

Statuter og sånn er det ikke jeg som har gitt råd om. Men hvordan de/dere har tenkt å forholde seg til PH og hva slags samarbeid de eventuelt ser for seg mener jeg er av allmenn interesse. Dette er saker de må ha en ide eller mening om allerede nå siden de har bestemt seg for å lage en egen organisasjon istedet for å være en gruppe under PH - paraplyen.

Og jeg tror fler enn meg er interessert i det svaret. Greitt at ikke alle detaljer er på plass, men en grovskisse finnes nok allrede.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er interessert i dette, når du alikevel ikke har lyst til å være med. Du vil vite hva du kan være negativ til, noe du og dine kan rakke ned på før det hele har startet.

Jeg har ingen planer om å bli med, og er mest opptatt av at guttene lager noe som kan heve stemningen på tribunen, for det er der vi kan gjøre noe, om vi ikke er så gode at vi tar en plass på laget.

Et godt rå, om du er glad i FFK og tribuneliv - Kutt ut! Vær positiv i utgangspunktet!!! smil

 

Vel Jonek, her tar du en del ting for gitt. Nei, jeg har ikke tenkt å være med. Betyr det at jeg ikke har lov til å spørre om hva de har tenkt seg? Jeg vil ikke vite hva jeg skal være negativ til og rakke ned på før det har startet. Det er en forutsetning du legger inn som jeg ikke har!

Hva vet jeg om den nye gruppa? De skal synge hele tida. Så for å bli med der, må en jo da gjøre det. Dermed er mange eksludert fra medlemskap i utgangspunktet. Greitt for meg.

De vil ha et eget felt. Greitt. Det blir jo opp til FFK å avgjøre.

De vil jobbe for å ha lov til å ta med to - stangs flagg på tribunen. OK.

Vil de også jobbe for å få lov til å bruke bluss og røykbomber på tribunen? Vet ikke. Men det kan tyde på det utifra innlegg som har vært her. Det er deres rett til å jobbe for å endre reglene. Helt greitt. Men har de tenkt å bruke det uansett? Her blir det mer kinkig. Jeg er uenig i et slikt standpunkt, men det er ikke opp til meg å avgjøre det, men NFF, UEFA og sånn tror jeg.

Mitt spørsmål som jeg skal prøve å være veldig tydelig på å formulere er som følger: Hvordan vil de forholde seg til PH? Skal de "krige" med PH inne på stadion? Eller skal de samarbeide om å få til et bedre trøkk på kamper? Grunnen til at jeg spør er at jeg har oppfattet det sånn at mange av de som sier at de vil være med i den nye gruppa uttrykker seg svært hatefullt mot PH.

Hvis det legges opp til en "krig " med PH på kamper, er jeg svært negativ til det. Det kommer ikke til å bidra til en fin og spennende ramme rundt FFK og fotballkamper. Hvis de går for et godt samarbeid er det greitt for meg. Så dette er det avgjørende punktet for min stillingstagen til den nye gruppa. Er det for mye forlangt å be om et svar på det?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 28 sep 07, 11:01
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av KeJ
Synge ut PH? Er det ikke bedre om man prøver å få til noen syng = svar sanger da? Utfylle hverandre?


Har sett dette med mange supportergrupperinger hos PSG i Paris. De virket mer opptatt av hverandre enn kampen. Trommer, bannere etc var rettet mot de andre gruppene. Helt latterlig.


Ikke snakk om noe du ikke har peiling på ... PSG har mange supportergrupper ja (altfor mange er det mange som mener), og et par av de har vært i rivaleri med andre supportergrupper, men hvis du en gang hadde vært i nærheten av Parc de Princes så hadde du fått sett og hørt hva ordentlig stemning er.


Jeg har ikke bare vært oi nærheten, men jeg har vært på kamp, 6-7 ganger.  Jobbet i Paris et par måneder og bodde 5 min fra stadion, så jo, dette har jeg peiling på.  Og de var var mer opptatt av pynt, flagg, bannere og hverandre enn kampen - det hele er et stort fesjå, akkurat som det er blitt her i norge med bannere og alt mulig sirkus før kampene.  Jeg gjentar - helt latterlig.  Skikkelig stemning finner man i England og kanskje aller mest i de lavere divisjonene.   Der går man på den lokale puben og tar et par pils før kampen, that`s it.  De synger i kor de også, men de får det til å virke spontant og lite orkestrert.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 11:26
Ok, elsker Lyon. Var det Lyon sitt hjemmepuplikum du snakket om?

---------------------------

Hiv styret!!!!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 11:29
Da virker det ikke som om vi har vært på samme kamper. Dessuten er selvfølgelig tifo også viktig del av tribunekulturen, det visuelle spiller også en stor rolle, i tilegg til lydnivå og det er høyt lydnivå, eller volumpå kampene i Frankrike

---------------------------

Hiv styret!!!!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 11:32
Som sagt av mange tidligere her, så vil vi fungere som et suppliment til PH, selvom vi mener at PH styres feil og er uenig i dem betyr ikke at vi skal krige på tribunen. Vi skal stå sammen for klubben, byen og laget selvfølgelig!

---------------------------

Hiv styret!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 28 sep 07, 11:42

Opprinnelig postet av schpa84
Ok, elsker Lyon. Var det Lyon sitt hjemmepuplikum du snakket om?

Ja, det som står på kortsiden mot "innfartsåra" fra flyplassen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 sep 07, 12:03
Hahaha. Underholdende hvordan tråden har utviklet seg. Til alle som mener engelske fans høres mer enn franske (det eneste punktet de har noen kultur pga forbudet mot å stå som de blindt følger):

http://www.youtube.com/watch?v=KKEA9iPeAWY&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=isYFGZEItdk

Dette er fra Magic Fans som jeg nevnte tidligere og den andre er Marseille med Virage Sud (gruppen South Winners) og Virage Nord (Yankee) som synger mot hverandre. Dette er bare tre  av mange supportergrupper i Frankrike. Finn f eks fram noe fra Boulougne Boys `85 eller tidligere Tigris Mystic (begge PSG), Bad Gones (Lyon) så kan du se akkurat det samme. Lykke til å få til noe sånt i England...

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 12:02
Det er magisk:) men st.etienne har også sinnsykt bra supportere da. Liker ikke klubben, men de har bra supportere:)

---------------------------

Hiv styret!!!!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 28 sep 07, 12:04
Opprinnelig postet av Jonek
Opprinnelig postet av Kristian B
Opprinnelig postet av Jonek

Er det negativt med flere supportergrupper? Nei!

Bare de kan støtte FFK sammen. Utrykket alle monner drar, kan ansees som positivt i denne sammenhengen.

Det er vel ingen copy right på det å være en supporter gruppe?

Er positiv til alle som vil lage god stemning på stadion, men for mitt vedkomne er det nok å være medlem av To supporterklubber for FFK. PH og Holygans.

Aristokratene er et fint navn. Et tips. Ikke reklamer med Ultras navnet.... Det blir det bare bråk rundt. Syng og rop, ikke vær opptatt av å sette dere selv i en boks.

Lykke til!

Hakke du meldt deg ut av plankehaugen? Eller er det jeg som har misforstått?

Hei Kristian B!

Jeg vet ikke hvem du er, men det spiller ingen rolle. Ta kontakt på stadion til søndag....Spent på å vite hvem du er.

Jeg har aldri tenkt tanken på å melde meg ut av PH, og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg har det bra der vettu!

Eller vet du mer enn meg???? Hjelp, kanskje jeg har blitt utestengt??? Nå må jeg ut i postkassa for å sjekke det.Neida!

Jeg er en traust type med beina godt festet i betongen på PH feltet. Meg har de ingenting å utsette på... Bortsett fra Buberry kopi capsen da... Men den for man leve med..

Men jeg er positiv til at andre starter en klubb.

 

 

 

 

Hehe, slapp av. Jeg mente jeg hadde sett at du skulle melde deg ut rundt alt bråket for et par uker siden. Ser veldig ut som jeg tok feil, og det beklager jeg selvsagt:)

Kjøper en pølse te deg neste kamp :p

---------------------------

heia heia...


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 28 sep 07, 12:14
Kan folket her vær så snill å ta dette med tribunekulturen inne på PM ??  tråden blir helt ødelagt her jo !!  denne tråden handler om den nye supporterklubben som kanksje kommer og ikke om hva som er best av  Fransk eller Engelsk tribuneliv... 

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 28 sep 07, 14:14
Hva er poenget med og ødelegge tråden med og diskutere tribunekulturen i andre land? vi har en tråd som heter tribunekultur som ligger klistret helt øverst! Nå er det veldig mange tråder som sklir ut veldig fort. Moderator?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 28 sep 07, 14:34
Endret: 28 sep 07, 14:34
Opprinnelig postet av Liraren
Hva er poenget med og ødelegge tråden med og diskutere tribunekulturen i andre land? vi har en tråd som heter tribunekultur som ligger klistret helt øverst! Nå er det veldig mange tråder som sklir ut veldig fort. Moderator?

Var den retta mot meg? For det første har jeg skrevet to innlegg i denne "debatten", og for det andre var den første posten min ment som å vise et eksempel på at to supporterklubber kan fungere utmerket side ved side (Magic Fans `92 og Green Angels). Er forøvrig helt enig i at det har sklidd ut, som jeg også skriver i foregående post. Har ingenting med Aristokratene å gjøre.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 30 sep 07, 11:40
Ok. Sorry Rune, tror jeg missforsto deg litt.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 30 sep 07, 12:23

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Opprinnelig postet av Liraren
Hva er poenget med og ødelegge tråden med og diskutere tribunekulturen i andre land? vi har en tråd som heter tribunekultur som ligger klistret helt øverst! Nå er det veldig mange tråder som sklir ut veldig fort. Moderator?

Var den retta mot meg? For det første har jeg skrevet to innlegg i denne "debatten", og for det andre var den første posten min ment som å vise et eksempel på at to supporterklubber kan fungere utmerket side ved side (Magic Fans `92 og Green Angels). Er forøvrig helt enig i at det har sklidd ut, som jeg også skriver i foregående post. Har ingenting med Aristokratene å gjøre.

 

Ikke spesielt mot deg, bare generelt. Alle tråder sklir ut for tiden. Litt irriterende!

Tror foresten ikke vi får se noe fra aristokratene på dagens kamp. tror de trenger tid!

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 30 sep 07, 14:22

Nå har ikke jeg lest hele denne tråden, men bare ca. 2/3.

Men:

Hvis det er så mange som mener at Plankehaugen går i feil retning, vil det ikke da være lettere å engasjere seg ved å faktisk møte mannsterke (og kvinner for den saks skyld) opp på generalforsamlingen og "kuppe" hele greiene. Noen sier til og med at PH er død for sitt vedkommende. Hadde jeg vært medlem i en "død" organisasjon, ville jeg forsøkt å endret organisasjonen før jeg startet opp alternativer. Er dere misfornøyd med styret, så får dere komme med "benkeforslag" på andre alternativer samtidig som dere sørger for at dere er mange nok til å vinne avstemningen.

Dere skal ha all ære for at dere vil engasjere dere og skape et bedre tilbud til suportere med samme interesse som dere selv. Men jeg tror ikke dere vil lykkes. Hvis målet er å lage virkelig trøkk på stadion, er dere helt avhengig av å få med dere "de store massene", de som synger litt innimellom kaffen og vaflene. Lag gjerne felt der må man ha sangkontrakt e.t.c., men sørg for at de som er litt engasjerte er i nærheten. Dere som er virkelig engasjerte står alltid på og gjør deres beste for å lage trøkk. Men skal det bli virkelig trøkk under kampene er dere helt avhengig av å få med dere de som er litt engasjerte og de som er bittelitt engasjerte. De som ikke forstår hva jeg mener, må gjerne ta seg en tur i Stjernehallen. I Red Beavers er det noen få voldsomt engasjerte som gjør en kjempejobb. Men det blir ikke trøkk i hallen før de får med seg resten av publikum. Og det er vel det den nye grupperingen ønsker mest av alt; trøkk på stadion?

Jeg ser for meg dette scenarioet for den nye supporterklubben:
På kort sikt vil dere klare å skrape sammen noen titalls engasjerte supportere. Kanskje dere også runder 100. Jeg tror ikke de store massene gidder å foreta seg noe særlig i denne striden. Jeg tror heller ikke splittelsen som er i PH om dagen vil bli mindre. I tillegg tror jeg faktisk dere skal få problemer med å få noe eget felt på stadion - ihvertfall med navnet Aristokratene. Og om dere får et eget felt på stadion, er dere helt avhengig av de store massene for å lage skikkelig trøkk.

Nei, ta heller kontroll over Plankehaugen. Klarer dere å skrape sammen 100 mennesker å møte på generalforsamling, så er vel det i boks. (Mener å huske at ikke spesielt mange møter der uansett?) På den måten kan dere styre Plankehaugen i den retningen dere vil. Dere vil ha kontroll over TIFO-økonomi og den store medlemsmassen. Sørge for å legge forholdene bedre til rette for de som faktisk skaper liv under kamp. Samtidig er det viktig at dere tar vare på de store massene. Lag egne felt for "hardcore" supportere, men sørg for at resten er i nærheten. Kanskje en ide å dele PH i en "familie-avdeling" og en "hardcore-avdeling".


Til sist vil jeg understreke at jeg ikke er negativt innstilt til det initiativet som nå kommer, men jeg tror dere vil slite tungt for å klare målene deres. Men lykke til skal dere ha!

For ordens skyld: Jeg er hverken medlem i PH, BRH, Holygans, Aristokratene, Red Beavers eller noen annen supportergruppering her i byen. Men er passivt støttemedlem i FFK. 

---------------------------



God bedring, Dagfinn!


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 01 okt 07, 14:14

Det er så mange som skriver innpå her at PH har valgt en engelsk stil på sin opptreden på stadion. Har dere noen gang sett bluss og svære flagg inne på matta før kampi England?? Tror ikke det, for DET er søreusopeisk det.

 

Er PH tvekjønnet? Jeg bare spør.

 

Stiller meg forøvrig positiv til en ny gruppering, samme hva navnet blir. Kanksje blir jeg medlem, kanskje ikke. Avventer i spenning på sluttproduktet.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 02 okt 07, 10:44
Opprinnelig postet av jambo

Det er så mange som skriver innpå her at PH har valgt en engelsk stil på sin opptreden på stadion. Har dere noen gang sett bluss og svære flagg inne på matta før kampi England?? Tror ikke det, for DET er søreusopeisk det.

 

Er PH tvekjønnet? Jeg bare spør.

 

Stiller meg forøvrig positiv til en ny gruppering, samme hva navnet blir. Kanksje blir jeg medlem, kanskje ikke. Avventer i spenning på sluttproduktet.


PH er nok delvis "tvekjønnet" som du sier, det er derfor det kan være en god idé med ny gruppering. For da får likesinnede stå sammen, så folk som ikke vil bli kjefta på, ikke blir sure, og folk som er interessert i gi alt under kamp trigger de som synger hvis det er godt trykk (for det er det ingen tvil om at de
som har `engelsk stil` gjør).


carasp

Knøttespiller

Ble medlem: 27 jun 07
Innlegg: 35

Lagt til: 02 okt 07, 13:04
Hadde vært moro med et eget felt! Jeg stiller meg gjerne bak "aristokratene"! (eller hva navnet måtte bli:P)

---------------------------

Hammarby 16 aug!!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 02 okt 07, 20:00
Hei Folkens!
Den nye supporterklubben tidligere Aristokratene, har nå skiftet navn til Rødhvit Elite.
Dette for at det skal bli enklere for alle parter med henhold til navn osv.

Som sagt tidligere:

Røhvit Elite er kun for syngende og folk som vil delta aktivt til tribunelivet på stadion. Hovedmålet er å få et eget felt på stadion med de samme betingelsene som Plankehaugen i dag får av FFK. Rødhvit Elite er for alle alternative grupperinger.

Hvis du vil være med, send en mail med navn til:

Rodhvitelite@gmail.com


Blir vi mange så blir det enklere å få et eget felt på stadion!  Vi vil snarest gå i dialog med klubben, så fort folk skriver seg på!

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 okt 07, 20:09
Stenges, se ny tråd:

www.ffksupporter.net/forum/emne.php

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f