Husk meg
Brukernavn
Passord

Lysten er helt borte...

Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 sep 07, 21:59
Eier ikke lyst til å synge, all moroa er over. Forsangerne (som gjør så godt de kan) egner seg ikke til jobben, det er kun 20 stk som gidder å synge.. Sangene blir startet altfor høyt og... Føler meg som et medlem i Blåhvalene, det er ingen god følelse!!


Kan noen trylle og få Zoran tilbake på feltet?  Akkurat nå har jeg lyst til å kjøpe sesongkort på hovedtribuna neste år, men forhåpentlgvis forsvinner følelsen i morra...

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 24 sep 07, 22:12

Opprinnelig postet av Husgutt
Eier ikke lyst til å synge, all moroa er over. Forsangerne (som gjør så godt de kan) egner seg ikke til jobben, det er kun 20 stk som gidder å synge.. Sangene blir startet altfor høyt og... Føler meg som et medlem i Blåhvalene, det er ingen god følelse!!


Kan noen trylle og få Zoran tilbake på feltet?  Akkurat nå har jeg lyst til å kjøpe sesongkort på hovedtribuna neste år, men forhåpentlgvis forsvinner følelsen i morra...

 

Hører rykter om at PH kjørte samme tifo som tidligere i sesongen?

Hvordan kan man si at morgan er en av oss, når han er tilltalt i en alvorlig rettsak.? Betyr det at alle i ph er kjeltringer?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 24 sep 07, 22:42
Tiltalt = Skyldig? Neppe. Han er uskyldig til det motsatte er bevist.
Gå og legg deg, nå.

---------------------------

"Så lenge han gjør en bra jobb i selskapet, er han leder i selskapet." * 14


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 24 sep 07, 23:03
Endret: 24 sep 07, 23:04

Var ikke i Oslo. På TV så det så ut som kråkevingen, med en hel seksjon som satt på rumpa og pellet seg tennene.

Det er helt klart at PH har valgt bort sang for enhver pris, koste hva det koste vil.

Retten til å synge minst mulig har seiret, dessverre.  

Tror dette må bli en vekker.....

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 sep 07, 23:05
PH tok det store valget idag ved å drite seg ut for hele Norge ved MA banneret de flerret opp. Kjempe smart. NOT!

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 24 sep 07, 23:09
Endret: 24 sep 07, 23:09

Opprinnelig postet av ffk-4ever
PH tok det store valget idag ved å drite seg ut for hele Norge ved MA banneret de flerret opp. Kjempe smart. NOT!

Det ble nevnt på radion..... Tror nok at Klanen storkoste seg i regnet på Ullevåll Når banneret kom opp. De ble jo latterliggjort på stadion i vår, men nå tok de innersvingen på oss.

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 24 sep 07, 23:26

Hva var gæli med å støtte morgan idag da?

Og hvorfor er det så viktig at vi skal ha respekt rundt om kring? Skjønner ikke hva som er så farlig med at f.eks klanen syns vi er dumme...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 24 sep 07, 23:33

Hehe, dette er bare FOR dumt. Virker som om folk leiter etter lette unnskyldninger for "snike seg bort fra engasjementet". "Å dumme plankehaugen har gjort ditt, og det teite banneret datt, uffameien Morgan er slem, buhu, Zoran-helten er borte ..." FOR NO TULL! Å holde med en fotbalklubb handler om mye mer enn Plankehaugen, en eller annen forsanger eller hvem som en hver tid sitter som daglig leder.

 

---------------------------

math


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 24 sep 07, 23:34
Opprinnelig postet av Husgutt
Eier ikke lyst til å synge, all moroa er over. Forsangerne (som gjør så godt de kan) egner seg ikke til jobben, det er kun 20 stk som gidder å synge.. Sangene blir startet altfor høyt og... Føler meg som et medlem i Blåhvalene, det er ingen god følelse!!


Kan noen trylle og få Zoran tilbake på feltet?  Akkurat nå har jeg lyst til å kjøpe sesongkort på hovedtribuna neste år, men forhåpentlgvis forsvinner følelsen i morra...



jeg er så enig med deg -- jeg sitter med ett tomrom inni meg hele tiden og jeg vil rett å slett ikke stå å synge mer fordi all piffen er borte -- 

FÅ ZORAN TILBAKE !!!!!!!!!!!!!!!!!!

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 24 sep 07, 23:35

plankehaugen styret har valgt det helt selv. Og drepe stemningen på alle fredrikstads kamper.  Tror det er på tide at de inseer at de har gjort en feil!

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 24 sep 07, 23:36
storkoste meg ille når jeg fikk se (og høre) Zoran der jeg... =)

---------------------------

Hyl.

- FFK / LFC / Østsiden -


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 24 sep 07, 23:38
Opprinnelig postet av Husgutt
Eier ikke lyst til å synge, all moroa er over. Forsangerne (som gjør så godt de kan) egner seg ikke til jobben, det er kun 20 stk som gidder å synge.. Sangene blir startet altfor høyt og... Føler meg som et medlem i Blåhvalene, det er ingen god følelse!!


Kan noen trylle og få Zoran tilbake på feltet?  Akkurat nå har jeg lyst til å kjøpe sesongkort på hovedtribuna neste år, men forhåpentlgvis forsvinner følelsen i morra...


Dette er PHstyret sitt verk. De har skyld i dette, og valgt det helt selv!

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 sep 07, 23:52
Opprinnelig postet av Liraren
Hører rykter om at PH kjørte samme tifo som tidligere i sesongen?

GJENBRUK av tifo er rimelig flaut ja... Overraskelsesmomentet og hele meningen med tifo forsvinner jo da...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 24 sep 07, 23:55
Endret: 24 sep 07, 23:56

Jeg er ikke opptatt av hva Klanen SFO mener om ditt og datt, men tror de koste seg når de viste sitt banner.

Jeg støtter MA 100%, selvom han har gjort noe straffbart. Hugger ikke hånda av han. Hva han gjorde eller ikke gjorde  i Lyn er ikke min sak. Har tillitt til styre og MA.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 25 sep 07, 00:06
Jeg synger vanligvis høyt og lenge, men til neste år blir det nok sitteplass ja ! Synd, men det føles riktig nå. Føles ikke riktig at klubben skal diktere supporterne. Litt som gamle red army dette her.  Hvorfor kan ikke vi supportere oppføre oss litt på grensen, skal vi bli en menighet, eller hva skjer ?

---------------------------

Nå går vi for seriegull Grønnis !!!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 25 sep 07, 00:12
lurer på why styremedlemmene i ph holdt helt kjeft når zoran tok over?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 25 sep 07, 00:16

Opprinnelig postet av Husgutt
Eier ikke lyst til å synge, all moroa er over. Forsangerne (som gjør så godt de kan) egner seg ikke til jobben, det er kun 20 stk som gidder å synge.. Sangene blir startet altfor høyt og... Føler meg som et medlem i Blåhvalene, det er ingen god følelse!!


Kan noen trylle og få Zoran tilbake på feltet?  Akkurat nå har jeg lyst til å kjøpe sesongkort på hovedtribuna neste år, men forhåpentlgvis forsvinner følelsen i morra...

Helt enig! Nøyaktig det du skev her er det jeg tenke for meg selv på bussen på vei hjem fra Ullevål.    I dag (som sist hjemme kamp) var det helt ræva trøkk fra PH.   Mistet tellingen på hvor mange ganger 2 (TO) sanger ble sunget samtidig på PH feltet i dag. Å når dem(vi) først klarte å synge samme sang endte det i kano-synging hver jæv... gang....! FLAUT!!!

Her er ihvertfall min mening/konklusjon:  Det er vell samme faen om vi har 500 eller 5000 medlemer i PH når livet vi klarer å skape er helt ræva.    Jippi, vi er den supporterklubben i Norge med flest medlemer. Jippi, vi eier en hest. Jippi, vi kan sitte på tribunen å drikke kaffe mens vi hører på kano synging! Hvor F skal dette ende??  Hvis det forstetter som dette så er det ingen tvil om at jeg heller setter meg på HT neste år. Heller det enn å være på PH feltet å irritere meg grønn over hvor elendig det har blitt!    Vi hadde virkelig noe på gang!  Men når er alt borte!!!  Jeg har alltid likt å stå på PH feltet. Det har vært liv å bra trøkk. Nå er alt borte!  Hva har vi da igjen som en supporter klubb?

NÅ MÅ NOE GJØRES, Å DET RIMLIG FORT!!!!

 

 

---------------------------

HEIA HEIA FREDRIKSTAD!!!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 25 sep 07, 00:16
Endret: 25 sep 07, 00:17

Opprinnelig postet av Johan
Jeg synger vanligvis høyt og lenge, men til neste år blir det nok sitteplass ja ! Synd, men det føles riktig nå. Føles ikke riktig at klubben skal diktere supporterne. Litt som gamle red army dette her.  Hvorfor kan ikke vi supportere oppføre oss litt på grensen, skal vi bli en menighet, eller hva skjer ?

Gamle Red Army ja.....Var med der før den ble diktert, for å si det sånn.  

Faren med en altfor kontrollert og diktert supporterforening er det at falanger kan oppstå, når den store enheten blir for satt. Det blir splid innad og det hele dør ut i intet.

Det er klat at noe må gjøres på alle fronter.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 25 sep 07, 00:19
Opprinnelig postet av Liraren
lurer på why styremedlemmene i ph holdt helt kjeft når zoran tok over?


Tja, si det? kanskje de var opptatt med å finne noen vakter for å få kastet Zoran vekk, så han ikke skapte uønsket god stemning på PH-feltet? hehe - blir bare antagelser uansett hvilken vei jeg snur og vender på det.

- Det var iallefall moro i 5-6 minutter av kampen i dag. =)

(og det finnes ikke ord for hvor mye "motivasjon" det ga meg å høre/se Zoran skrike ut i dag. ;D  )

---------------------------

Hyl.
Tippeligaen? Første Divisjon? Andre Divisjon? Jeg bryr meg ei - Laget er fortsatt Fredrikstad og det er supporterkulturen jeg deltar i, likegyldig av divisjon. Gi oss Zoran tilbake!

- FFK / LFC / Østsiden -


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 25 sep 07, 00:20
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Hva var gæli med å støtte morgan idag da?

Og hvorfor er det så viktig at vi skal ha respekt rundt om kring? Skjønner ikke hva som er så farlig med at f.eks klanen syns vi er dumme...

Det må jo du skjønne også!?!   Det at alle andre supporter klubber i Norge ler av oss for tiden kan jo sammenlignes med å være den gutten på ungdoms skolen som alle ler av!    Vi har frem til nå hatt et bra rykte. Vi har vært kjennt for å lave bra liv på kamper. Men nå har det blitt byttet ut med at vi bare driter oss ut!

---------------------------

HEIA HEIA FREDRIKSTAD!!!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 25 sep 07, 00:22
ZORAN - DU ER EN AV OSS!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 25 sep 07, 00:24
Må vi kanskje gjøre som den gang, starte en ny ? Som først blir bannlyst, og senere kommer halveis inn i varmen fordi den gamle dør ut. Gikk bra med beavers den gang. Plankehaugen er ihvertfall historie for meg til neste år. Men det var morro noen år da. Hvor mange syngende supportere er klare for dette tro ? Er Zoran med kanskje ?

---------------------------

Nå går vi for seriegull Grønnis !!!


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 25 sep 07, 00:33

Opprinnelig postet av Johan
Må vi kanskje gjøre som den gang, starte en ny ? Som først blir bannlyst, og senere kommer halveis inn i varmen fordi den gamle dør ut. Gikk bra med beavers den gang. Plankehaugen er ihvertfall historie for meg til neste år. Men det var morro noen år da. Hvor mange syngende supportere er klare for dette tro ? Er Zoran med kanskje ?

Tydeligvis det som skal til! Sånn det er nå fungerer ihvertfall ikke! Del PH i 2.  En del hvor dem kan slenge drit til egene spillere mens dem drikker kaffe, og en del hvor vi SYNGER!!!

---------------------------

HEIA HEIA FREDRIKSTAD!!!


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 25 sep 07, 00:40
Opprinnelig postet av LarsH

Opprinnelig postet av Johan
Må vi kanskje gjøre som den gang, starte en ny ? Som først blir bannlyst, og senere kommer halveis inn i varmen fordi den gamle dør ut. Gikk bra med beavers den gang. Plankehaugen er ihvertfall historie for meg til neste år. Men det var morro noen år da. Hvor mange syngende supportere er klare for dette tro ? Er Zoran med kanskje ?

Tydeligvis det som skal til! Sånn det er nå fungerer ihvertfall ikke! Del PH i 2.  En del hvor dem kan slenge drit til egene spillere mens dem drikker kaffe, og en del hvor vi SYNGER!!!

Vi må nok ut av haugen hvis det skal fungere. hvis ikke går vi under reglene til haugen, og da blir alle de som er litt "gærne" kastet ut. Hva om vi kjøper oss plasser på HT, kjøper opp et felt som vi kan hoppe og synge sammen med Zoran og kompisene !!! Er du med Zoran ???

---------------------------

Nå går vi for seriegull Grønnis !!!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 25 sep 07, 00:51
Vet ikke om det er løsningen. Tror at det går ann å ha en åpenhet og god tone oss fans i mellom, men sangen må opp og fram. Det er det ikke noe tvil om! Her har styret et ansvar.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 25 sep 07, 01:00

Opprinnelig postet av Jonek
Vet ikke om det er løsningen. Tror at det går ann å ha en åpenhet og god tone oss fans i mellom, men sangen må opp og fram. Det er det ikke noe tvil om! Her har styret et ansvar.

Ja, der har styret et ansvar!  Men da er spm: Klarer styret å ta de rette valgene?? Jeg har ihvertfall min tvil. For meg virker det som styret setter veldig mange andre ting foran det å skape ordntlig tribunekultur!

---------------------------

Nå må noe gjøres!!! Alt PH sto for er på vei til å forsvinne :(


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 25 sep 07, 01:00
Opprinnelig postet av Jonek
Vet ikke om det er løsningen. Tror at det går ann å ha en åpenhet og god tone oss fans i mellom, men sangen må opp og fram. Det er det ikke noe tvil om! Her har styret et ansvar.
Hvordan i h.... skal vi klare å ha en god tone, når vi alle blir diktert av regime, unnskyld jeg mente styret i Hesteklubben ?

---------------------------

Nå går vi for seriegull Grønnis !!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 sep 07, 01:20
Endret: 25 sep 07, 01:26
Diktert av et regime? Hallo?

Folka har blitt utestengt for noe de på forhånd visste var ulovlig. Ting som BRH, Plankehaugen og FFK sammen har kommet frem til enighet om at man ikke skal akseptere. Sammen har de blitt enige om nulltoleranse for bluss.

Noen ganger er det på tide å se seg selv i speilet. Seriøst. Det er ikke styret i Plankehaugen som har trådd over streken her, eller startet dette levenet. Det var de fire personene som alle tok med seg bluss de visste ikke var lov.

Klag gjerne over lengden på straffen, men det er tøvete å klage på at man blir straffet for å ha brutt regler man visste eksisterte.

Dersom man skal trumfe igjennom en frikjennelse på bakgrunn av at noen personer gjør noe man synes er "kult", så er vi på ville veier. Så lenge reglene er slik de er, så får man akspetere dem. Bryter man reglene, så får man også ta konsekvensen av det.

Den som er med på leken, får tåle steken,
... lærte jeg en gang i barnehagen.

Så får dere heller gå de riktige veiene for å gjøre dette til noe allment akseptabelt, men uansett så lenge det ikke er det, så får dere jaggu se å akseptere gjeldende normer og regler, og innrette dere samfunnet for øvrig.

Uansett hvor mange supportergrupperinger dere starter, reformerer, eller navngir "kule" navn", så vil det neppe bli lovlig med blussing på tribunene her til lands. Jeg tviler sterkt på at brannvesenet noensinne kommer til å godkjenne fri flyt av bluss på tribunene.

Til slutt vil jeg bare si at jeg personlig synes det ser kult ut med bluss på tribunene. Videre synes jeg også det er kult å kjøre fort når jeg har dårlig tid. Dersom jeg blir tatt i fartskontroll, så tar jeg straffen som en mann, og betaler boten jeg valgte å risikere når speed-o-meteret klart og tydelig viste en fart over hva som er lovlig. Dersom jeg at på til trår ekstra langt over grensen, så får jeg ta "utestengelsen fra norske veier" som jeg fint er pinadø nødt til også.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 25 sep 07, 01:34

Opprinnelig postet av Holters
Diktert av et regime? Hallo?

Folka har blitt utestengt for noe de på forhånd visste var ulovlig. Ting som BRH, Plankehaugen og FFK sammen har kommet frem til enighet om at man ikke skal akseptere. Sammen har de blitt enige om nulltoleranse for bluss.

Noen ganger er det på tide å se seg selv i speilet. Seriøst. Det er ikke styret i Plankehaugen som har trådd over streken her, eller startet dette levenet. Det var de fire personene som alle tok med seg bluss de visste ikke var lov.

Klag gjerne over lengden på straffen, men det er tøvete å klage på at man blir straffet for å ha brutt regler man visste eksisterte.

Dersom man skal trumfe igjennom en frikjennelse på bakgrunn av at noen personer gjør noe man synes er "kult", så er vi på ville veier. Så lenge reglene er slik de er, så får man akspetere dem. Bryter man reglene, så får man også ta konsekvensen av det.

Den som er med på leken, får tåle steken,
... lærte jeg en gang i barnehagen.

Så får dere heller gå de riktige veiene for å gjøre dette til noe allment akseptabelt, men uansett så lenge det ikke er det, så får dere jaggu se å akseptere gjeldende normer og regler, og innrette dere samfunnet for øvrig.

Uansett hvor mange supportergrupperinger dere starter, reformerer, eller navngir "kule" navn", så vil det neppe bli lovlig med blussing på tribunene her til lands. Jeg tviler sterkt på at brannvesenet noensinne kommer til å godkjenne fri flyt av bluss på tribunene.

Til slutt vil jeg bare si at jeg personlig synes det ser kult ut med bluss på tribunene. Videre synes jeg også det er kult å kjøre fort når jeg har dårlig tid. Dersom jeg blir tatt i fartskontroll, så tar jeg straffen som en mann, og betaler boten jeg valgte å risikere når speed-o-meteret klart og tydelig viste en fart over hva som er lovlig. Dersom jeg at på til trår ekstra langt over grensen, så får jeg ta "utestengelsen fra norske veier" som jeg fint er pinadø nødt til også.

Dette er jeg enig i Holters.  Selv i min frustrasjon etter dagens prestasjon på TRIBUNEN (kampen gidder jeg ikke nevne) så støtter jeg dette fullt ut.  Men det jeg er forbanna over er at så si alt liv er blitt borte fra PH nå. Slik det er nå fungerer ikke!   Og det skal jo sies at Zoran ikke er utestengt pga blussing. Han er, for å sette det helt på spissen utesteng fra Plankehaugen pga at han ville at PH skulle være bra!!!

Jeg er ikke interisert i å starte en nye diskusjon ang  dette, men jeg vil få frem at slik det er nå fungerer ikke!

---------------------------

Nå må noe gjøres!!! Alt PH sto for er på vei til å forsvinne :(


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 25 sep 07, 01:41

Opprinnelig postet av LarsH
(...) Og det skal jo sies at Zoran ikke er utestengt pga blussing. Han er, for å sette det helt på spissen utesteng fra Plankehaugen pga at han ville at PH skulle være bra!!! (...)

Korrekt.

Dette må du ikke glemme, Holters.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 25 sep 07, 02:53
Det eneste beste med denne kampen var Zorans sin 5 minutter korte inntreden. Så kampen på TVen og stemningen var ganske elendig før og etter Zoran troppa opp.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 25 sep 07, 07:58

Det eneste positive i går kveld var de 5 minuttene som Zoran reiste seg og ledet PH!!! Fikk faktisk gåsehud med en gang når vi satt i gang med Zoran som forsanger. PH er to forskjellige suportergrupper med og uten Zoran. Takk Zoran for at du aldri gir opp uansett hvor mange ullhuer du har i mot deg!! Støtter deg i tykt og tynt!!

GI OSS ZORAN TILBAKE!!!

Kast styret til ?¤&!#¤"& ved neste korsvei!!

Regner med at jeg får masse dritt tilbake på dette inlegget, men jeg bryr meg ikke!! Er drittlei at tanter og gamle bestefedre skal få bestemme på PH feltet.

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 189

Lagt til: 25 sep 07, 08:05
Opprinnelig postet av kim_andre_c

PH er to forskjellige suportergrupper med og uten Zoran.

Må si meg enig!!!! -Det hadde vært mye bedre trøkk hvis Zoran hadde vært med hele kampen igår...!

---------------------------

FFK i Cupfinale 2006 !!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 sep 07, 08:30
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av LarsH
(...) Og det skal jo sies at Zoran ikke er utestengt pga blussing. Han er, for å sette det helt på spissen utesteng fra Plankehaugen pga at han ville at PH skulle være bra!!! (...)

Korrekt.

Dette må du ikke glemme, Holters.



Stemmer vel ikke det. Zoran er utesteng fra PH pga nettopp blussing. Han brukte bluss på en PH tur og det er ikke lov. enkelt og greit, skjønner ikke at dere kan nekte for det.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 sep 07, 08:46
så kan vi trekke frem enda mere han har gjort, men å få noen til å skjønne noe kan vise seg og bli en stor oppgave

---------------------------

http://keiko99.net


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 25 sep 07, 08:54
Endret: 25 sep 07, 08:55

Opprinnelig postet av keiko99
så kan vi trekke frem enda mere han har gjort, men å få noen til å skjønne noe kan vise seg og bli en stor oppgave

Nei, nå må du reise deg opp av sandkassa Keiko. Slutt å kaste mer sand på Zoran. Er du ikke ferdig med noe dere har skværet opp i for 4 år siden.

Nå må du ta ansvar. Neste hjemmekamp regner jeg med å se deg klatre opp på gjerdet forran PH og dra i gang sangen. Du har stemme og pondus til å ta tak nå. Ikke bare klag på andre.

En ting er å klage, det andre er å gjøre noe bedre selv. Du har en oppgave på kampen mot RBK.

OPP PÅ GJERDET, KEIKO!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 sep 07, 08:56
når han igjen gjør det samme en gang til og en gang til er svaret.. han forstå for det han selv driver med.

---------------------------

http://keiko99.net


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 sep 07, 09:12
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av LarsH
(...) Og det skal jo sies at Zoran ikke er utestengt pga blussing. Han er, for å sette det helt på spissen utesteng fra Plankehaugen pga at han ville at PH skulle være bra!!! (...)

Korrekt.

Dette må du ikke glemme, Holters.

 

Av med brillene Radoslaw.

Du vet like godt som de fleste andre at Zoran er utestengt grunnet manglende høffelighet og liten evne til å oppføre seg når adrenalinet koker. Dette, samt at han faktisk lekte med et bluss på en rasteplass har ført til at han nå må se kampene fra et annet felt på stadion.

Hadde vært hyggelig om du/dere holdt dere til fakta og ikke til surt oppgulp, eller propaganda som andre fint kaller det...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 25 sep 07, 09:48

Regler her og regler der..... Hvorfor skal vi på død og liv være så prektige? Takk For Meg !!!!!!!!!!!!! Tanta mi vil kanskje være med, når jeg gir meg ! Ho synger ikke, men det er vel ikke så nøye? Etaten Plankehaugen bryr seg ikke om sånt vel ?

---------------------------

Nå går vi for seriegull Grønnis !!!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 25 sep 07, 09:50

Alt dette Zoran-maset viser vel hva som egentlig er problemet blant FFK-fansen: Man har haussa opp en mann som selve symbolet på Fredrikstadsupporterne/Plankehaugen/BrigadeTøffeGutter/whatever. Greit, nok. Zoran er en morsom type. Ivrig, flink til å få opp stemninga, ta initiativ etc. Men det er også ganske tydelig hvordan han har blitt forguda som den "store supportern med internasjonal erfaring" av enkelte (Bare å lese gamle tråder, inkludert de siste ukers det). Da blir det også et problem når godeste Zoran skal ha meninger om alt og alle når det gjelder hvordan FFK bør støttes. "Zoran har sagt det, altså er det sånn" Hvis man har som mål å samle flest mulig mennesker i støtte for, i dette tilfellet en  fotballklubb, er man helt avhengig av at alle deltar og bidrar høyst frivillig, fordi de synes det er gøy og engasjerende, og ikke fordi en dominernende person trekker dem i øra.

 

---------------------------

math


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 25 sep 07, 10:10
Problemet er vel at etter Zoran fikk fyken er det åpenbart hvilken god jobb han gjorde, stemningen er som i en begravelse i forhold.

Greit nok, Zoran gikk langt over streken ved flere anledninger, men vi gjør alle feil, og folk generelt trenger å bli holdt i øra for å få til noe, ellers liker vi oss best i "soffan".

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 25 sep 07, 10:13

Som vanlig sto vi litt unna PH og sang så godt vi kunne hele kampen. Hes i dag. Bare sånn at dere skjønner at tante - juletrær også synger.

Det kom en fra sanggruppa bortover til "vår" del av tribunen og oppfordret oss til å synge. Og da begynte jeg å tenke på hvordan blir vi oppfordret til å synge? Det går mye på å lage dårlig samvittighet, ikke vær så slappe osv.

Dette er et problem alle organisasjoner har. Hvordan aktivisere medlemmene? Fagforeninger, partier, idrettslag, skolemusikken osv. Alle sliter med det samme problemet. Hvordan få folk til å stille opp? Det å synge på kamp er akkurat det samme. Min erfaring er at den eneste måten som nytter i lengden er å være positiv. Alltid ha et tilbud, alltid oppfordre på en blid og hyggelig måte, være inkluderende og rose den innsatsen som blir gjort.

Man blir jævlig sliten og trøtt av og til. Så at en har lyst til å skjelle ut "sløvingene" for alt mulig er helt naturlig. Aberet er at det bare ikke fører fram. Dessverre.

Hvis noen her inne har en universalløsning på dette problemet, noe som får folk til alltid å gjøre som ledelsen vil på en entusiastisk, måte kommer til å bli rik.

Jeg tror vi bare må prøve ut forskjellige løsninger og se hva som fungerer best. Ulempen er at noe som fungerte godt på en stadion og en kamp viser seg å falle i fisk på neste kamp.

Neste bortekamp jeg skal på er mot Odd. Er kanskje flere som drar dit enn til Kristiansand? Hva med å dele sanggruppa i to  og plassere dem på hver sin halvdel. Klarer de å dra med seg de som havner i mellom sanggruppene bedre da?

Personlig har jeg kommet til det at hva andre supportergrupper måtte mene om oss, driter jeg fullstendig i. Er ikke meninga at de forskjellige laga skal ha vært sitt særpreg - ikke være kloninger av hverandre? Hvor er moroa da? Vi er fra Fredrikstad, ikke fra Oslo, Bergen eller Trondheim. Å dra opp Morganbanneret syntes jeg var morsomt siden det er en torn i øyet på Klanen. OK, de ler av oss. Men vi viste dem at det driter vi i. De klarer ikke å kue oss. På NRK i dag er det sagt flere ganger at det Klanen sang var sjikane av Morgan. Er det greitt å få et slikt stempel på seg? Ikke at Klanen bryr seg, men allikevel.

Vi får bare stå på og fortsette synginga og håpe laget gir oss noe å synge for mot RBK.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 25 sep 07, 10:23
Jeg er med i litt styr og stell av et lokal I.L. og noe vi har lært oss der er at de mest engasjerte er ofte de mest uhøvla. Men du verden så mye de får til!!! La dem få rom (og ikke for mye kritikk) og ting blomstrer rundt de.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 25 sep 07, 13:13

Lysten er borte her også....

Det er fryktelig å lese inne på dette forumet om dagen. Jeg har absolutt ingenting med plankehaugen å gjøre, jeg er ikke medlem i Fredrikstad Fotballklubb, jeg er bare en alminnelig fotballintressert supporter. Og det jeg ser her inne tar motet fra en person som forsøker å se det positive i folk.

Det skumleste er folk som synes det er helt ok at klubb og supporterforening arrogant utøver sin makt overfor enkeltpersoner. Arrogant fordi de ikke får en mulighet til å uttale seg eller forsvare seg før de får utdelt sin straff. Arrogant fordi straffeutmålingen er helt hinsides fornuft og presedens. Arrogant fordi klubben baserer sin dom ut ifra supporterforeningens tolkning.

Jeg mener at prosessene som er ført mot de utestengte er et mye større og betent problem de enn de bagatellmessige regelbruddene som lå til grunn.

Når man bruker argumenter som "regler er regler", "den som er med på leken får tåle steken" og "de har ikke blitt utstengt uten en god grunn", så virker det for meg svært lite gjennomtenkt. Det er denne typen argumenter som åpner for totalitære styreformer, og ikke for et samfunn hvor enkeltmenneskers frihet er det viktigste. Har ingen her fulgt med i historietimene?

Utestengelsene er ren symbolpolitikk, og bidrar lite eller ingenting til svar til formålet: Enkeltpersoners sikkerhet når går på FFK-kamp. Det er symbolpolitikk på lik linje med forbudet mot å ta med seg væske gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen. Du får ikke ta med deg en plastflaske med vann, men det er fullt lovlig å kjøpe og ta med seg nok brennevin og såpe til å napalm-brenne alle passasjerene. Altså et tiltak som ikke bedrer sikkerheten, og isteden flytter fokus fra viktigere og mer nyttige tiltak.

Hvis plankehaugen og FFK var virkelig opptatt av supporterenes sikkerhet, hvorfor er det ingen som passer på at alle har på seg sikkerhetsbelte på de utallige bussene? Hvorfor står folk i bussene, klare til å bli kasta gjennom vinduet i en ulykke? Har plankehaugen en hjertestarter klar til den dagen en supporter segner om med hjertestans? Hvorfor er det ikke rekkverk trappene i inngangene på stadion?
Dette er tiltak som virkelig kan redde liv, men hva gjør FFK og PH? De slår ned på bruk av fyrverkeri med en hundredel av kraften til de rakettene fulle familiefedre trakterer i store folkemengder hver nyttårsaften.

At det ikke er "noe koselig på tur lenger" er jo et helt håpløst argument. Hva er å kose seg da? Ulf-Berg-kos? Zoran-koz? Jultre-kos? Ultras-kos? Det endte jo opp med at noen bestemte hva kos var og de som ikke passa inn måtte ut. Kasta ut på grunn av mangel på kos? Hva blir det neste? Bustete hår?  Dårlig ånde?

Nei, jeg gjør som flere andre her inne. Jeg tar meg en pause og kommer tilbake når det er fokus på fotball og FFK...

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 25 sep 07, 13:48

det beste med kampen igår var de 5 min. Zoran var framme der.......helt engig med flere her som sier at det faktsik var noe på gang, noe positivt.. PH var veldig bra i de siste kampene før alt dette med Zoran osv...

syns vi mistet mye av gløden etter att zoran ble utestengt.. dette må vel Styret se også... men viss de vil bli en haug med onkler å tanter som synger ørten sanger på en gang så er det greit!

 

---------------------------

110%støtte til Zoran!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 25 sep 07, 14:02
Opprinnelig postet av ffk-4ever
PH tok det store valget idag ved å drite seg ut for hele Norge ved MA banneret de flerret opp. Kjempe smart. NOT!


Der er jeg helt enig.  Nok en gang driter de seg ut, ved å bruke et banner to ganger. Hva er spennende og orginalt med det?

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 25 sep 07, 15:14
Endret: 25 sep 07, 15:15

"Morgan er en av dem" skrev klanen. Tilfeldig? Virket godt forberedt.... Syns heller ikke det er like gøy lenger..

Men går selvfølgelig på de kamper jeg kan.....

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 25 sep 07, 15:52
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Lysten er borte her også....

Det er fryktelig å lese inne på dette forumet om dagen. Jeg har absolutt ingenting med plankehaugen å gjøre, jeg er ikke medlem i Fredrikstad Fotballklubb, jeg er bare en alminnelig fotballintressert supporter. Og det jeg ser her inne tar motet fra en person som forsøker å se det positive i folk.

Det skumleste er folk som synes det er helt ok at klubb og supporterforening arrogant utøver sin makt overfor enkeltpersoner. Arrogant fordi de ikke får en mulighet til å uttale seg eller forsvare seg før de får utdelt sin straff. Arrogant fordi straffeutmålingen er helt hinsides fornuft og presedens. Arrogant fordi klubben baserer sin dom ut ifra supporterforeningens tolkning.

Jeg mener at prosessene som er ført mot de utestengte er et mye større og betent problem de enn de bagatellmessige regelbruddene som lå til grunn.

Når man bruker argumenter som "regler er regler", "den som er med på leken får tåle steken" og "de har ikke blitt utstengt uten en god grunn", så virker det for meg svært lite gjennomtenkt. Det er denne typen argumenter som åpner for totalitære styreformer, og ikke for et samfunn hvor enkeltmenneskers frihet er det viktigste. Har ingen her fulgt med i historietimene?

Utestengelsene er ren symbolpolitikk, og bidrar lite eller ingenting til svar til formålet: Enkeltpersoners sikkerhet når går på FFK-kamp. Det er symbolpolitikk på lik linje med forbudet mot å ta med seg væske gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen. Du får ikke ta med deg en plastflaske med vann, men det er fullt lovlig å kjøpe og ta med seg nok brennevin og såpe til å napalm-brenne alle passasjerene. Altså et tiltak som ikke bedrer sikkerheten, og isteden flytter fokus fra viktigere og mer nyttige tiltak.

Hvis plankehaugen og FFK var virkelig opptatt av supporterenes sikkerhet, hvorfor er det ingen som passer på at alle har på seg sikkerhetsbelte på de utallige bussene? Hvorfor står folk i bussene, klare til å bli kasta gjennom vinduet i en ulykke? Har plankehaugen en hjertestarter klar til den dagen en supporter segner om med hjertestans? Hvorfor er det ikke rekkverk trappene i inngangene på stadion?
Dette er tiltak som virkelig kan redde liv, men hva gjør FFK og PH? De slår ned på bruk av fyrverkeri med en hundredel av kraften til de rakettene fulle familiefedre trakterer i store folkemengder hver nyttårsaften.

At det ikke er "noe koselig på tur lenger" er jo et helt håpløst argument. Hva er å kose seg da? Ulf-Berg-kos? Zoran-koz? Jultre-kos? Ultras-kos? Det endte jo opp med at noen bestemte hva kos var og de som ikke passa inn måtte ut. Kasta ut på grunn av mangel på kos? Hva blir det neste? Bustete hår?  Dårlig ånde?

Nei, jeg gjør som flere andre her inne. Jeg tar meg en pause og kommer tilbake når det er fokus på fotball og FFK...

Det her var noe av det beste og morsomste jeg har lest her inne på nettet. Du er utrolig god til å skrive og poengene kom på rekke og rad. Du hadde en fin saklighet ispedd med en lunefull humor.

Det var mange kloke ord!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 25 sep 07, 18:00
Endret: 25 sep 07, 18:04
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av LarsH
(...) Og det skal jo sies at Zoran ikke er utestengt pga blussing. Han er, for å sette det helt på spissen utesteng fra Plankehaugen pga at han ville at PH skulle være bra!!! (...)

Korrekt.

Dette må du ikke glemme, Holters.

 

Av med brillene Radoslaw.

Du vet like godt som de fleste andre at Zoran er utestengt grunnet manglende høffelighet og liten evne til å oppføre seg når adrenalinet koker. Dette, samt at han faktisk lekte med et bluss på en rasteplass har ført til at han nå må se kampene fra et annet felt på stadion.

Hadde vært hyggelig om du/dere holdt dere til fakta og ikke til surt oppgulp, eller propaganda som andre fint kaller det...

Jepp.

Derfor har Zoran m/fam. fått innvilget plass på VIP-området.

Til og med hos deg burde det muligens ringe en bjelle snart, KeJ. 

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 sep 07, 18:21
Nå er han vel fortsatt utestengt av PH, at klubben har trukket sin straff tilbake og derfor gitt ham biletter for tort og svie blir en helt annen sak. Skill mellom klubb og supporterklubb...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 25 sep 07, 18:29
Endret: 25 sep 07, 18:29

Helt enig med trådstarter og mange andre her at lysta er helt vekk for å synge for laget pga noe "styret" i Plankehaugen har gjort. I går fikk jeg i grunn nok når jeg så hvor langt plankehaugen har synket i løpet av disse ukene. Gikk bare å satt meg i stedenfor, hele gleden med å synge er vekk, har alltid sunget for full hals i 90 min, men nå er hele gleden borte.

Tviler på at lysta kommer tilbake med det første, kommer nok til å prioritere å sitte en annen plass på stadion kampene som er igjen og evnt kjøpe sesonkort på en annen plass til året.

Dette styret har drept gleden ved å synge for laget, takk skal dere faenma ha!

Hva vil jeg ikke?

Jeg vil ikke assosieres med gamle tantær og kællær som ikke synger

Jeg vil ikke stå i Plankehaugen å ta meg en kopp kaffe og pølse i vaffel
Jeg vil ikke at et diktator regime ødlegger noe jeg har vært endel av

Jeg vil ikke at den som har tatt plankehaugen opp der de var for noen uker sida kastes ut

Jeg vil ikke at antall bussær skal komme FORAN synging

Jeg vil ikke bygge hus for kvisvik

Jeg ikke se samme banner bli brukt flere ganger

Jeg vil ikke støtte Morgan Andersen med banner

Jeg vil ikke ha en forsanger som ikke tar opp kampen med vaktene om å få stå på en stol å stige høyest

Jeg vil ikke høre plankehaugen bli sunget ut av miniklanen

Hva vil jeg ha?

Jeg vil ha en supporterklubb som SYNGER og lager liv

Jeg vil ha en forsanger som heter Zoran

Jeg vil ha vekk diktatorregime i plankehaugen

Jeg vil ha sangkontrakt

Jeg vil ha tilbake gløden og engasjemange man hadde for noen uker siden

Jeg vil ha en forsanger som tør å si ifra

Jeg vil ha en supporterklubb med ambisjoner om å bli norges og nordens beste.

Jeg vil ha DEBATT om styret i plankehaugen NÅ!

 

 

 

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 25 sep 07, 18:30
Plankehaugen blir værre og værre.. Greit jeg kan ta sjølkritikk for et jeg IKKE var på Ullevaal (Skrall økonomi om dagen i og med at jeg flytter for meg selv...) men det jeg hørte på TV 2 igår, det var IKKE bra...

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 sep 07, 18:33
Opprinnelig postet av math

Alt dette Zoran-maset viser vel hva som egentlig er problemet blant FFK-fansen: Man har haussa opp en mann som selve symbolet på Fredrikstadsupporterne/Plankehaugen/BrigadeTøffeGutter/whatever. Greit, nok. Zoran er en morsom type. Ivrig, flink til å få opp stemninga, ta initiativ etc. Men det er også ganske tydelig hvordan han har blitt forguda som den "store supportern med internasjonal erfaring" av enkelte (Bare å lese gamle tråder, inkludert de siste ukers det). Da blir det også et problem når godeste Zoran skal ha meninger om alt og alle når det gjelder hvordan FFK bør støttes. "Zoran har sagt det, altså er det sånn" Hvis man har som mål å samle flest mulig mennesker i støtte for, i dette tilfellet en  fotballklubb, er man helt avhengig av at alle deltar og bidrar høyst frivillig, fordi de synes det er gøy og engasjerende, og ikke fordi en dominernende person trekker dem i øra.

 



Det gror ikke Zoran`er på trær. Finn en like god forsanger og problemet er løst.. Lykke til i jakten.. Kanskje NAV kan hjelpe oss?

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 25 sep 07, 18:40
Endret: 25 sep 07, 19:00

Med all respekt for deg, KeJ;

Denne "diskusjonen" legges herved død fra min side.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 sep 07, 18:46
Virker som folk ikke vet hvor vanskelig det er å være forsanger. Det er to viktige faktorer for suksess. 1. Ha jævlig store baller (det kreves guts å stå foran tusenvis av mennesker og være "sjef") gi 100% av seg selv, 2. Ha peiling på sang,stemmeleie, hvilke sanger som skal startes på ethvert tidspunkt, koordinering.


De vi har nå har baller (må ha det for å være forsanger, men når ikke Zoran til anklene hva angår engasjement og innlevelse. På punkt 2 stryker de dessverre med glans.

Det er mange som er gode på punkt 2, men få som også har så store baller at de kan stå som forsanger og gi 150% i over 90 minutter..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 sep 07, 18:51
Opprinnelig postet av Morgaine

Som vanlig sto vi litt unna PH og sang så godt vi kunne hele kampen. Hes i dag. Bare sånn at dere skjønner at tante - juletrær også synger.

Det kom en fra sanggruppa bortover til "vår" del av tribunen og oppfordret oss til å synge. Og da begynte jeg å tenke på hvordan blir vi oppfordret til å synge? Det går mye på å lage dårlig samvittighet, ikke vær så slappe osv.

Dette er et problem alle organisasjoner har. Hvordan aktivisere medlemmene? Fagforeninger, partier, idrettslag, skolemusikken osv. Alle sliter med det samme problemet. Hvordan få folk til å stille opp? Det å synge på kamp er akkurat det samme. Min erfaring er at den eneste måten som nytter i lengden er å være positiv. Alltid ha et tilbud, alltid oppfordre på en blid og hyggelig måte, være inkluderende og rose den innsatsen som blir gjort.

Man blir jævlig sliten og trøtt av og til. Så at en har lyst til å skjelle ut "sløvingene" for alt mulig er helt naturlig. Aberet er at det bare ikke fører fram. Dessverre.

Hvis noen her inne har en universalløsning på dette problemet, noe som får folk til alltid å gjøre som ledelsen vil på en entusiastisk, måte kommer til å bli rik.

Jeg tror vi bare må prøve ut forskjellige løsninger og se hva som fungerer best. Ulempen er at noe som fungerte godt på en stadion og en kamp viser seg å falle i fisk på neste kamp.

Neste bortekamp jeg skal på er mot Odd. Er kanskje flere som drar dit enn til Kristiansand? Hva med å dele sanggruppa i to  og plassere dem på hver sin halvdel. Klarer de å dra med seg de som havner i mellom sanggruppene bedre da?

Personlig har jeg kommet til det at hva andre supportergrupper måtte mene om oss, driter jeg fullstendig i. Er ikke meninga at de forskjellige laga skal ha vært sitt særpreg - ikke være kloninger av hverandre? Hvor er moroa da? Vi er fra Fredrikstad, ikke fra Oslo, Bergen eller Trondheim. Å dra opp Morganbanneret syntes jeg var morsomt siden det er en torn i øyet på Klanen. OK, de ler av oss. Men vi viste dem at det driter vi i. De klarer ikke å kue oss. På NRK i dag er det sagt flere ganger at det Klanen sang var sjikane av Morgan. Er det greitt å få et slikt stempel på seg? Ikke at Klanen bryr seg, men allikevel.

Vi får bare stå på og fortsette synginga og håpe laget gir oss noe å synge for mot RBK.

Glimrende innlegg Morgaine. Jeg og de i mitt følge satt også på "kaffedrikkendedrittslengendeikkeffkstøttende-feltet", og vi sang som bare det når vi ønsket det, og det var ganske ofte. Jeg synes det er morsomt å synge og støtte laget når jeg ønsker det. Etterhvert så kom det en forsanger bort til det mere glisne feltet våres også, en negativ og kjeftende fyr av en brøleape, for å trekke opp stemningen. Jeg sang mye mer før forsangeren kom og begynte å skrike simple kommandoer om å synge mer, høyere gang på gang. Han kom aldri med kommentarer om at det var bra, og han sang aldri selv, kun negativ feedback hele veien. Da har en forsanger bommet totalt. Jeg synes forsangeren bør vise vei med å synge selv slik at det er lettere å henge seg på.

Slik det endte opp med vår forsanger var at bare de som var i fokuset til forsanger sang innimellom. Alle tenkte at "yes, nå fikk vi litt fri" når han vendte seg bort fra dem; "nå kan vi slappe litt av uten å få kjeft".

Man bør ha et ønske om å ville synge selv. Derfor er det viktig å jobbe med hvordan vi kan øke den lysten. Det nytter ikke å leke befal heller. Jeg sier ikke at det er lett, men det er slik det er, gode kulturer kommer ikke av seg selv, ei heller kan vi piske fram en...


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 25 sep 07, 19:05

Har det klikka helt for enkelte???

Det er vel for fæen Fredikstad Fotballklubb vi "lever" for. Ikke Zoran!!!???

Rett eller galt, Zoran er nå "borte". Vi holder med FFK for å støtte Laget. Ikke Zoran. NÅ MÅ VI GÅ VIDERE!

For meg skinner det  kraftig i gjennom at noen faktisk har større interesse av sang/desibel/blussing/antall syngende osv. enn de har av klubben, laget, spillet, kamputfall, tabellposisjon osv. It pisses me off!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 25 sep 07, 19:06
tror folk her at supporterklubber som Klanen eller KFL har blitt så gode som de er idag UTEN kjefting ??   

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 25 sep 07, 19:09
Opprinnelig postet av BøgeJon

Har det klikka helt for enkelte???

Det er vel for fæen Fredikstad Fotballklubb vi "lever" for. Ikke Zoran!!!???

Rett eller galt, Zoran er nå "borte". Vi holder med FFK for å støtte Laget. Ikke Zoran. NÅ MÅ VI GÅ VIDERE!

For meg skinner det  kraftig i gjennom at noen faktisk har større interesse av sang/desibel/blussing/antall syngende osv. enn de har av klubben, laget, spillet, kamputfall, tabellposisjon osv. It pisses me off!




selvfølgelig er vi der for å støtte laget men det er PH vi snakker om og supporterklubben er jo ikke det samme som laget trodde jeg vi ble enige om ??  PH skal SYNGE SYNGE SYNGE .. det er det feltet er til for ,,  og vi trenger Zoran så enkelt er det !!

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 25 sep 07, 19:10
Jeg har en ting å si i denne tråden, og det er at det lett vises hvilke som er ekte supportere og hvilke som er mer opptatt av status.

"Buhu, gidder ikke synge mer"

"Buhu, resten av Norge ler av oss"

"Buhu, helten min er utestengt"

""Buhu Buhu"


Dere har gitt en mann ganske mange morsomme øyeblikk de siste ukene dere som har argumentert og motargumentert for ditt og datt.


Dere er stort sett en gjeng med unger, knapt tørre bak øra...de fleste av dere faktisk. Dere har INGEN supporterkultur, dere er kun en gjeng med wannabeere... Inget mindre!!



---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 sep 07, 19:12
Er det rart vi snakker så mye om å synge når vi? Vi diskuterer faktisk Plankehaugen her. Det er liksom meningen at vi skal synge... Bare synd styret ikke har forstått det..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 25 sep 07, 19:14

Opprinnelig postet av BøgeJon
(...) For meg skinner det  kraftig i gjennom at noen faktisk har større interesse av sang/desibel/blussing/antall syngende osv. (...)

Dette er faktisk en uhyre viktig del av supporterkulturen, BøgeJon.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 sep 07, 19:57

Jeg går faktisk på kamp for å se kampen, å bruke tid sammen med de jeg drar på kamp sammen med, o sist men ikke minst støtte laget ved klapping osv, jeg hadler også i supporter butikken og bruker penger på klubben jeg elsker.

 Er ikke jeg supporter da??

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 25 sep 07, 20:16
Endret: 25 sep 07, 20:16

Jo visst er du sen supporter. Men du er ikke en syngende supporter. Noe som alle medlemmer av plankehaugen burde være.

Man blir ikke automatisk supporter bare av og handle i aristokraten. Tror spillerne driter i hvem farge jeg har på klærne mine under kamp. Jeg liker ikke kommersielingen (usikker på hvordan det skrives) av fotballen. Derfor velger jeg og heller kle meg i hverdagsklær på kamp også.

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 sep 07, 20:21
Endret: 25 sep 07, 20:23

selvsagt driter spillerne i om jeg handler i aristokraten, men se på det på en annen måte, hvis jeg ikke handler i aristokraten, eller, hvis alle slutter å handle i aristokraten, hvis alle slutter  å kjøpe billett på stadion, hvis vi slutter å støtte FFK økonomisk, hvis sponsorer slutter å støtte, hvis FFK slutter å selge reklameplass på drakter, stadion osv, hva er da igjen av toppfotballen i distriktet? Tror du da FFK klarer å henge med i toppen av Norsk fotball?

 

Jeg er medlem av PH, fordi jeg ønsker å støtter PH økonomisk, jeg sitter uansett på  hovedtribunen. (bortekamper jeg er på stiller jeg midt i PH og synger og hopper det jeg orker)

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 25 sep 07, 20:24
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av BøgeJon
(...) For meg skinner det  kraftig i gjennom at noen faktisk har større interesse av sang/desibel/blussing/antall syngende osv. (...)

Dette er faktisk en uhyre viktig del av supporterkulturen, BøgeJon.

NETTOPP!

Det jo det jeg sier! Mange er mer opptatt av å diskutere/engasjere seg i nettopp det, enn i klubben og laget.

Er jo bare til å gå inn å se på forumhistorikken til enkelte...

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 25 sep 07, 20:27
Endret: 25 sep 07, 20:43
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av BøgeJon
(...) For meg skinner det  kraftig i gjennom at noen faktisk har større interesse av sang/desibel/blussing/antall syngende osv. (...)

Dette er faktisk en uhyre viktig del av supporterkulturen, BøgeJon.

NETTOPP!

Det jo det jeg sier! Mange er mer opptatt av å diskutere/engasjere seg i nettopp det, enn i klubben og laget.

Er jo bare til å gå inn å se på forumhistorikken til enkelte...

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???

 

Det er faktisk mulig å ha to ting i hodet på én gang, BøgeJon.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 25 sep 07, 20:27
Uff det var trist å være på Ullevål igår. Ikke bare med tanke på resultatet og det faktum at guttæne ikke klarer å heve seg noe etter kampen mot Brann, men det at vi i Plankehaugen var dårligere enn noen gang. Syntes det har blitt skikkelig kjipt å stå der nå(borte og hjemme), og vurderer å flytte meg over på HT neste sesong hvis ikke det blir bedre. Jeg bare måtte registrere meg etter Ullevål-fadesen igår, for noe  virkelig skje!

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 25 sep 07, 20:27
Endret: 25 sep 07, 20:28
Opprinnelig postet av Liraren

...Jeg liker ikke kommersielingen (usikker på hvordan det skrives) av fotballen. Derfor velger jeg og heller kle meg i hverdagsklær på kamp også.

Hmm. Her har vi vel litt av essensen i probelamtikken. Jyplinger som fæen ikke skjønner foran og bak på sin egen ræv! Du er vel ikke tilfeldigvis i mot krig og fred og sånn også vel?

JEG BARE SPØR!!!

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 25 sep 07, 21:47
Opprinnelig postet av kenneth
Jeg har en ting å si i denne tråden, og det er at det lett vises hvilke som er ekte supportere og hvilke som er mer opptatt av status.

"Buhu, gidder ikke synge mer"

"Buhu, resten av Norge ler av oss"

"Buhu, helten min er utestengt"

""Buhu Buhu"


Dere har gitt en mann ganske mange morsomme øyeblikk de siste ukene dere som har argumentert og motargumentert for ditt og datt.


Dere er stort sett en gjeng med unger, knapt tørre bak øra...de fleste av dere faktisk. Dere har INGEN supporterkultur, dere er kun en gjeng med wannabeere... Inget mindre!!





Enig. Det at den såkalte supporterkulturen tilsynelatende er avhengig av EN mann sier vel sitt om at den ikke er eksisterende.  Zoran er per dato histore som forsanger, move on. Drit i den kontinetale stilen som Zoran sto for (uten at det er noe galt med den), og kjør engelsk modell med flere forsangere blant publikum som kan bytte på å dra igang. Da er det ikke så prekært at forsangere ikke vokser på trær (ref. Husgutts kommentar), fordi denne modellen ikke krever så mye av hver enkelt forsanger. Wannebe-Ultrasene og Zoran-disiplene i BrigadeTøffTøff vil nok ikke være med på en sånn løsning, men jaja ...

---------------------------

math


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 sep 07, 20:43

Det spiller egentlig ingen rolle hvem som er forsanger fra nå av, det blir aldri like bra stemning. Og det er pga. at et par sentrale sangpersoner har meldt seg ut, og fordi folk er negative til forsangerne uansett.

Men er det en ting jeg syns forsangerne er dårlige på, er det takt og rytme. Sangene synges altfor fort! Merka det mot Brann hjemme, og hørte det på tv mot Vålerenga. Spesielt "Ring of Fire" synges altfor fort, og det høres helt tragisk ut. Også Pippisangen.

Nei, neste år håper jeg det blir sangfelt med Zoran som forsanger! Så får de som vil kose seg og spise vafler, pølse og drikke brus gjøre det et annet sted.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 25 sep 07, 20:46
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Liraren

...Jeg liker ikke kommersielingen (usikker på hvordan det skrives) av fotballen. Derfor velger jeg og heller kle meg i hverdagsklær på kamp også.

Hmm. Her har vi vel litt av essensen i probelamtikken. Jyplinger som fæen ikke skjønner foran og bak på sin egen ræv! Du er vel ikke tilfeldigvis i mot krig og fred og sånn også vel?

JEG BARE SPØR!!!

 

Jeg er imot krig til en viss grad. Men fred er jeg ikke imot. Skjønner ikke hvorfor du skal gå så ut av topic og blande inn mine meninger om krig og fred?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 sep 07, 20:48
nettopp.. Sangene går ALTFOR fort, de starter for høyt oppe. Helt " umulig" å synge... Det er det som visstnok er så vanskelig å forstå for enkelte.. Det er ikke Zoran som person vi savner, det er hans evner som forsanger!

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 25 sep 07, 20:49

Isteden for å diskutere det en ikke kan få - nemlig Zoran tilbake - hva med å diskutere forskjellige måter å få den situasjonen vi har til å bli best mulig? Hvorfor tror dere at kjeft er det som skal til til for å få flere til å synge? Kjeft funker aldri! Ikke fra lærer`n, mora`ri, sjefen eller en forsanger.

Tror dere Klanen har kommet dit dem er med kjeft? De har kommet dit de er med å gjøre det til en kul greie å være med å synge. Men de fikk også det problemet at det ble mange som ikke sang som sto på Vestbredden fordi de ville bli assossiert med de kule. Derfor innførte dem sangkontrakt på Gaza. Jeg er helt for å ha sangkontrakt på deler av PH - feltet. Tror det kan gjøre det lettere for for oss alle. Men i PH er det ikke en kul greie å synge, men en sur plikt. Hva med å forandre attityd?

Skal folk synge må de kunne sangene. det tar dessuten tid for folk som ikke er ihuga sangere å laære seg teksten. Det å dele ut teks slik som i sommer er veien å gå. Del ut flere ganger. Sett opp en liyen forsangergjeng blant de som ikke synger så mye for å gå foran med et godt eksempel, en gjeng som kan lære bort sangene og gi ros! Som sier: Dette var bra. Nå lød det fint. Kom igjen, så gir vi guttane støtte.

Men det er ikke til å komme i fra at det største trøkket på satdion kommer når guttane speller bra slik at det er nerve og spenning i kampen. Da kommer mye av seg sjøl.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 25 sep 07, 20:57
Endret: 25 sep 07, 21:00
Det har egentlig alltid vært ett problem, derfor jeg var for tromme når det sp.målet var oppe også. Da har man en som kan styre tempo på en enklere måte. Dette problemet mener jeg også at er spesielt stort på de sangene som vi også klapper på, da MÅ vi ha tromme for og ikke ende opp i dobbelt tempo. Går jo så fort noen ganger at det bare blir mumling....

Når det gjelder ferdigheter som forsanger så hadde jeg håpet at folk kunne være litt mer tålmodige med de nye som har prøvd seg. Man blir ikke flink over natten så jeg synes de må få litt fler enn to kamper før de slaktes. En annen ting er jo også at pga alt styret i det siste så er det mange som ikke gidder å stå på som før, som igjen gjør jobben for de nye forsangerne enda vanskeligere.

Edit:

Har forresten noen av dere som ikke synes de nye forsangerene gjør noen god jobb tatt det opp med de? Fortalt de hva dere mener burde vært annerledes. Blir jo enklere å forbedre seg med noen tilbakemeldinger, så lenge de er seriøse og konstruktive....

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 sep 07, 21:55
Kjeft hjelper på meg ihvertfall og jeg regner med at jeg ikke er heelt alene..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 25 sep 07, 22:14
Opprinnelig postet av BøgeJon

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???


Det er nettopp der fokuset til Plankehaugen er feil. De har kampreferater istedet for tribunereferater. Det eneste av nyheter er om loppemarkeder og turer. Kampreferater, taktikker, spillerbørser og annet vissvass kan FB, VG og Grønis ta seg av. Plankehaugens jobb er å støtte laget, ikke utestenge de som faktisk bidrar.

Kameratskapet går foran klubben.  Det er ikke snakk om helter.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 25 sep 07, 22:24
Var på kampen, satt på langsiden og syns det så/hørtes ut som PH gjorde en god jobb! satt der å tenkte at dette var bra, spesielt med PANG starten på U. stadion.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 sep 07, 22:48
Endret: 25 sep 07, 22:50

Opprinnelig postet av Radoslaw

Med all respekt for deg, KeJ;

Denne "diskusjonen" legges herved død fra min side.

Storsinnet av deg Radoslaw, virkelig storsinnet...

 

Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av BøgeJon

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???


Det er nettopp der fokuset til Plankehaugen er feil. De har kampreferater istedet for tribunereferater. Det eneste av nyheter er om loppemarkeder og turer. Kampreferater, taktikker, spillerbørser og annet vissvass kan FB, VG og Grønis ta seg av. Plankehaugens jobb er å støtte laget, ikke utestenge de som faktisk bidrar.

Kameratskapet går foran klubben.  Det er ikke snakk om helter.

 

Hmm, hvorfor lager ikke BRH en egen supporterside? En side der man kan diskutere de tingene dere mener er viktigst for en supporter? Der dere lager deres egne vedtekter og rammer for hva som er lov og ikke lov? Det nytter i alle fall ikke å gå løs på hverandre her inne, det skaper bare større splid...

Dere har tilsynelatende lite til overs for den "gemene hop" og er lite villige til å føye dere etter flertaller, være seg det er her på forumet eller på tribunen. Ved gjentatte tilfeller er deres ord den eneste lov, ingen andre, være seg gammel eller ung, har greie på supporterkultur eller hvordan man skal oppføre seg på tribunen eller overfor andre tilskuere.

For å ha sagt det en gang for alle; Jeg har intet i mot BRH eller andre Ultras. Har heller intet i mot de som måtte sympatisere med dere eller deres likesinnede. Det jeg derimot har vansker med å godta er den mangelen på respekt enkelte av debattantene her inne viser overfor andre. Dette går selvsagt begge veier da den gjensidige respekten her inne er på et minimum. Dersom ikke de involverte snart ser seg selv i speilet og endrer holdning overfor hverandre, ja så anbefaler jeg at de heller tar en lengre pause fra forumet, oppførselen er under enhver verdighet.

Til syvende og sist ønsker alle her inne klubbens beste. Det man derimot er uenig om er hvordan man skal gripe utfordringen...

Jeg ønsker alle lykke til i jakten på det perfekte, gudene skal vite at vi har en lang kamp foran oss...

For egen regning, KeJ...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 sep 07, 22:52
Opprinnelig postet av KeJ
Hmm, hvorfor lager ikke BRH en egen supporterside? En side der man kan diskutere de tingene dere mener er viktigst for en supporter? Der dere lager deres egne vedtekter og rammer for hva som er lov og ikke lov? Det nytter i alle fall ikke å gå løs på hverandre her inne, det skaper bare større splid...

Det kommer.

Har sett siden, og det virker som en god start. Snart har FFK fire sider som utfyller hverandre.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 sep 07, 22:58

Opprinnelig postet av Holters


Har sett siden, og det virker som en god start. Snart har FFK fire sider som utfyller hverandre.

Musikk i mine ører, og jeg håper det vil være med på å heve nivået her inne igjen. I mine øyne har det sklidd veldig ut de siste ukene... Makan til personhets og skttkasting skal man lete lenge etter...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 25 sep 07, 23:30

Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av BøgeJon

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???


Det er nettopp der fokuset til Plankehaugen er feil. De har kampreferater istedet for tribunereferater.

Hvis ikke du har skjønt det, så snakker jeg ikke om PH!

Jeg snakker om deg og dine likesinnede!!

Hvor mye bryr du deg egentlig om klubben Fredrikstad Fotballklubb?

Er du egentlig mest opptatt av hva du og kompisene dine ikke kan- og kan oppnå?

Spør deg selv om du er Fredrikstad-supporter eller Supporterkultur-supporter!

Det virker som det eneste som engasjerer deg/dere er debatter om det som skjer på tribunen og at FFK har blitt en tilfeldig arena hvor dere kan få utløp for deres frustrasjoner.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 25 sep 07, 23:39
FFK betyr mere for meg enn det meste. Grunnen til at jeg hauser opp tribunekulturtema her i fredrikstad er fordi jeg synes det er kjedelig å være på ffk kamp. Missforstå meg rett. Uten tribunesynging er en fotball kamp så mye mindre verdt enn hva den kunne vært. Da kan man liksegodt se kampen hjemme i stua!

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 25 sep 07, 23:43
Opprinnelig postet av BøgeJon

Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av BøgeJon

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???


Det er nettopp der fokuset til Plankehaugen er feil. De har kampreferater istedet for tribunereferater.

Hvis ikke du har skjønt det, så snakker jeg ikke om PH!

Jeg snakker om deg og dine likesinnede!!

Hvor mye bryr du deg egentlig om klubben Fredrikstad Fotballklubb?

Er du egentlig mest opptatt av hva du og kompisene dine ikke kan- og kan oppnå?

Spør deg selv om du er Fredrikstad-supporter eller Supporterkultur-supporter!

Det virker som det eneste som engasjerer deg/dere er debatter om det som skjer på tribunen og at FFK har blitt en tilfeldig arena hvor dere kan få utløp for deres frustrasjoner.



Jeg velger å svare på denne siden jeg oppfatter meg både som en likesinnet og kamerat av Martin_.

Hjertet vårt dunker for Fredrikstad FK hver eneste dag, det er vel det eneste som står i hodet vårt. Men hvorfor er vi mindre supportere om vi synser mindre angående hvem som skulle startet den og den kampen og hvem vi burde forlenget kontrakt med osv? Det er jo ikke vår avgjørelse uansett! Noe vi kan gjøre noe med er støtten vi gir til gutta i rødt og hvitt, det er der vi vil legge igjen en helhjertet innsats! Så får Grönis, Morgan og resten av de ansatte i klubben ta seg av taktikk,overganger, trening og kontraktfornyelser.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 25 sep 07, 23:54
Men supportere pleier da som regel å iallefall bry seg litt, og engasjere seg litt når det gjelder disse tingene, Bønna?
Hvilke spillere burde vi bruke, hvilke burde vi kjøpe inn, hvilke burde vi selge? Bør Tarik spille spiss eller kant? Var det riktig å gå tilbake til 4-4-2? Hva kunne blitt gjort annerledes i kampene vi burde vunnet, men kun fått uavgjort?
Synes, som BøgeJon, at det heller virker som om dere har glemt det viktigste når man er på Stadion: Å se på fotball.
Når jeg hører uttalelser som "Herregud, er vi her for å se på kamp, eller?" og liknende, så har man mest lyst til å skrike "JA FOR FAEN!"
Men ikke misforstå. Jeg synger, hopper og gauler meg hes og benskjør hver kamp jeg, men jeg synes det også er viktig å få med seg hva som skjer på banen. Og da er det bare naturlig at man tar en liten pause fra synginga av og til, for å få med seg utfallet av et frispark like utenfor 16-meteren, eller en kontroversiell dommeravgjørelse osv.

---------------------------

FFK for alltid!
Norgesmestere 2006 - Europa i 2007


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 sep 07, 00:08
Endret: 26 sep 07, 00:12
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1

Når jeg hører uttalelser som "Herregud, er vi her for å se på kamp, eller?" og liknende, så har man mest lyst til å skrike "JA FOR FAEN!"
Men ikke misforstå. Jeg synger, hopper og gauler meg hes og benskjør hver kamp jeg, men jeg synes det også er viktig å få med seg hva som skjer på banen. Og da er det bare naturlig at man tar en liten pause fra synginga av og til, for å få med seg utfallet av et frispark like utenfor 16-meteren, eller en kontroversiell dommeravgjørelse osv.


Det er ikke det som er poenget til "ultrasene", håper jeg, men at det er ganske få som bidrar, mange som BARE ser kamp. Det har vært skrekkelig nå i det siste, og det var ganske ille før også.

Hva man skal gjøre med det blir ett evig spørsmål, som det ikke finnes noen enkel fix på, tror det blir en blanding av flere ting, sangkontrakt tror jeg blir håpløst, PH-styret som er livredd for "skape uhyggelig stemning" kommer sikkert bare til å komme med noen generelle oppfordringer, og kommer aldri til å "gripe inn" om det ikke blir noe bedring.

Får håper jeg tar feil, mistet helt troen ...

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 00:11
Opprinnelig postet av BøgeJon

Har det klikka helt for enkelte???

Det er vel for fæen Fredikstad Fotballklubb vi "lever" for. Ikke Zoran!!!???

Rett eller galt, Zoran er nå "borte". Vi holder med FFK for å støtte Laget. Ikke Zoran. NÅ MÅ VI GÅ VIDERE!

For meg skinner det  kraftig i gjennom at noen faktisk har større interesse av sang/desibel/blussing/antall syngende osv. enn de har av klubben, laget, spillet, kamputfall, tabellposisjon osv. It pisses me off!

Hva skal til for å få folk i Plankehaugen til å synge BøgeJon ?? Det er vel det det hele dreier seg om. Sånn som det er nå så er det bare mumling i Plankehaugen av de som synger, resten holder helt kjeft. Hva ville du ha gjort for å få de med ??


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 00:22

Opprinnelig postet av math
Opprinnelig postet av kenneth
Jeg har en ting å si i denne tråden, og det er at det lett vises hvilke som er ekte supportere og hvilke som er mer opptatt av status.

"Buhu, gidder ikke synge mer"

"Buhu, resten av Norge ler av oss"

"Buhu, helten min er utestengt"

""Buhu Buhu"


Dere har gitt en mann ganske mange morsomme øyeblikk de siste ukene dere som har argumentert og motargumentert for ditt og datt.


Dere er stort sett en gjeng med unger, knapt tørre bak øra...de fleste av dere faktisk. Dere har INGEN supporterkultur, dere er kun en gjeng med wannabeere... Inget mindre!!





Enig. Det at den såkalte supporterkulturen tilsynelatende er avhengig av EN mann sier vel sitt om at den ikke er eksisterende.  Zoran er per dato histore som forsanger, move on. Drit i den kontinetale stilen som Zoran sto for (uten at det er noe galt med den), og kjør engelsk modell med flere forsangere blant publikum som kan bytte på å dra igang. Da er det ikke så prekært at forsangere ikke vokser på trær (ref. Husgutts kommentar), fordi denne modellen ikke krever så mye av hver enkelt forsanger. Wannebe-Ultrasene og Zoran-disiplene i BrigadeTøffTøff vil nok ikke være med på en sånn løsning, men jaja ...

Flere forsangere ?? Hvem vil være det ?? Rekk opp handa ?? Tror ikke det var så mange dø.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 00:24

Opprinnelig postet av Rune
Var på kampen, satt på langsiden og syns det så/hørtes ut som PH gjorde en god jobb! satt der å tenkte at dette var bra, spesielt med PANG starten på U. stadion.

Da krever du jaggu ikke mye av Plankehaugen. Årsverste var det.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 sep 07, 01:05
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Men supportere pleier da som regel å iallefall bry seg litt, og engasjere seg litt når det gjelder disse tingene, Bønna?
Hvilke spillere burde vi bruke, hvilke burde vi kjøpe inn, hvilke burde vi selge? Bør Tarik spille spiss eller kant? Var det riktig å gå tilbake til 4-4-2? Hva kunne blitt gjort annerledes i kampene vi burde vunnet, men kun fått uavgjort?
Synes, som BøgeJon, at det heller virker som om dere har glemt det viktigste når man er på Stadion: Å se på fotball.
Når jeg hører uttalelser som "Herregud, er vi her for å se på kamp, eller?" og liknende, så har man mest lyst til å skrike "JA FOR FAEN!"
Men ikke misforstå. Jeg synger, hopper og gauler meg hes og benskjør hver kamp jeg, men jeg synes det også er viktig å få med seg hva som skjer på banen. Og da er det bare naturlig at man tar en liten pause fra synginga av og til, for å få med seg utfallet av et frispark like utenfor 16-meteren, eller en kontroversiell dommeravgjørelse osv.


Joda, jeg diskuterer det jeg også, bare ikke her på forumet, føler at mine holdninger om lagoppstillinger, juniorspillere som snart er klare for spill på førstelaget og hvilket spillesystem klubben bør benytte seg av allerede er representert gjennom andre aktive forumbrukere, da gidder ikke jeg "spame" ned trådene med korte svar som "jeg er enig=)" eller "er du helt idiot?", så jeg tar heller den diskusjonen med kamerater over noen øl på puben istedenfor.

Og igjen er jeg enig, vi er her for å se kampen, det er det ingen tvil om, men for min egen del vil jeg også vinne kampen på tribunen, det er jo stolthet i det også, ikke sant?

---------------------------

Burn in hell, por favore..


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 11:21

Opprinnelig postet av Liraren
. Uten tribunesynging er en fotball kamp så mye mindre verdt enn hva den kunne vært. Da kan man liksegodt se kampen hjemme i stua!

piss prek! Fotball er underholdning, ikke tribunelivet, jeg gir vel blanke i om det står en gjeng å synger å bærer seg, jeg er der forå se fotball kampen jeg. Ikke for å høre eller se supporterne, selvsagt hører jeg supportere også, og jeg svarer på rop frem  og tilbake fra tribunene, men jeg kan også gå på FFK 2 kamper å sitte i helt andre omgivelser å se fotball. For der er det ikke så mye som en supporter som kan tilfredstille deres verden av "ekte supporter kultur"

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 sep 07, 11:43
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av Liraren
. Uten tribunesynging er en fotball kamp så mye mindre verdt enn hva den kunne vært. Da kan man liksegodt se kampen hjemme i stua!

piss prek! Fotball er underholdning, ikke tribunelivet, jeg gir vel blanke i om det står en gjeng å synger å bærer seg, jeg er der forå se fotball kampen jeg. Ikke for å høre eller se supporterne, selvsagt hører jeg supportere også, og jeg svarer på rop frem  og tilbake fra tribunene, men jeg kan også gå på FFK 2 kamper å sitte i helt andre omgivelser å se fotball. For der er det ikke så mye som en supporter som kan tilfredstille deres verden av "ekte supporter kultur"


Hvis det er så mange supportere som er som deg så er det veldig merkelig da hvor utrolig få det er på FFK2s kamper. Som et eksempel kan jeg nevne det Ingebrigt Steen Jensen (ekkel type forresten, men han har peiling på markedsføring) skrev i Ona Fyr for noen år siden, "Kommer det 6.000 for å se Vålerenga nå for tiden, er 4.000 av dem fra Klanen og resten er der for å se på Klanen." Det er et faktum at folk lokkes til fotballen på grunn av stemningen. Stemningen gjør nemlig fotballen mye mer spennende. Tror du det var fotballen til Borissia Dortmund som gjorde at de hadde det absolutt høyeste tilskuersnittet i Europa, når de samtidig lå å kjempa i bunnen av Bundesliga desperate etter å unngå nedrykk?

Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 26 sep 07, 11:52
Endret: 26 sep 07, 11:56
Opprinnelig postet av A9$h

Helt enig med trådstarter og mange andre her at lysta er helt vekk for å synge for laget pga noe "styret" i Plankehaugen har gjort. I går fikk jeg i grunn nok når jeg så hvor langt plankehaugen har synket i løpet av disse ukene. Gikk bare å satt meg i stedenfor, hele gleden med å synge er vekk, har alltid sunget for full hals i 90 min, men nå er hele gleden borte.

Tviler på at lysta kommer tilbake med det første, kommer nok til å prioritere å sitte en annen plass på stadion kampene som er igjen og evnt kjøpe sesonkort på en annen plass til året.

Dette styret har drept gleden ved å synge for laget, takk skal dere faenma ha!

Hva vil jeg ikke?

Jeg vil ikke assosieres med gamle tantær og kællær som ikke synger

Jeg vil ikke stå i Plankehaugen å ta meg en kopp kaffe og pølse i vaffel
Jeg vil ikke at et diktator regime ødlegger noe jeg har vært endel av

Jeg vil ikke at den som har tatt plankehaugen opp der de var for noen uker sida kastes ut

Jeg vil ikke at antall bussær skal komme FORAN synging

Jeg vil ikke bygge hus for kvisvik

Jeg ikke se samme banner bli brukt flere ganger

Jeg vil ikke støtte Morgan Andersen med banner

Jeg vil ikke ha en forsanger som ikke tar opp kampen med vaktene om å få stå på en stol å stige høyest

Jeg vil ikke høre plankehaugen bli sunget ut av miniklanen

Hva vil jeg ha?

Jeg vil ha en supporterklubb som SYNGER og lager liv

Jeg vil ha en forsanger som heter Zoran

Jeg vil ha vekk diktatorregime i plankehaugen

Jeg vil ha sangkontrakt

Jeg vil ha tilbake gløden og engasjemange man hadde for noen uker siden

Jeg vil ha en forsanger som tør å si ifra

Jeg vil ha en supporterklubb med ambisjoner om å bli norges og nordens beste.

Jeg vil ha DEBATT om styret i plankehaugen NÅ!

 

 

 

Takk !!! 100 % enig, så nå slipper jeg skrive mer om denne saken, du fikk med alle de viktige poengene ! Sikkert fint og sitte også da, bare man blir vant til det. Eneste problemet er at jeg har sesongkort på feltet, så jeg får nok ta 3 kamper til, men det blir nok øverst i venstre hjørnet.

---------------------------

Nå går vi for seriegull Grønnis !!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 11:54
Endret: 26 sep 07, 11:57

Jeg tror mange av de var på stadion for å se laget spille fotball, og for å støtte laget i kampen mot nedrykk.

Bare se på FFK de siste åra, er ikke for å se PH at 10000 mennesker har samlet seg for å se FFK kjempe mot nedrykk!

Og om steen jensen mener at folk går på kamp for å se supportere så får det stå for hans regning, jeg liker ikke fyren og har ikke tenkt til å begynne å tro på han i slike tåplige uttalelser.

Men jeg kan selvsagt bare svare for meg selv og si at jeg går på fotball kamp for å se kampen og å kose meg sammen med venner. Har fast plass på hovedtribunen og trives godt der. Har på meg drakt og skjerf (ffk) og synger svar til PH når det kommer. Jeg skriker til dommere, oppildner spillere og krittiserer motstandere. Men i hovedsak ser jeg på kampen, det er derfor jeg betaler over 3400kr i året for sesong kort.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 sep 07, 12:06
Endret: 26 sep 07, 12:10

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det er et faktum at folk lokkes til fotballen på grunn av stemningen. Stemningen gjør nemlig fotballen mye mer spennende. Tror du det var fotballen til Borissia Dortmund som gjorde at de hadde det absolutt høyeste tilskuersnittet i Europa, når de samtidig lå å kjempa i bunnen av Bundesliga desperate etter å unngå nedrykk?

Tror du overvurderer dette kolossalt. Det er mer nærliggende å tro følgende, i alle fall i min verden:

1) Man drar på en fotballkamp for å se fotball.

2) Man drar på fotballkamp fordi "det er inn i tiden".

3) Jo bedre og mer attraktive motstanderne er, jo flere krøker seg på kamp.

Førstnevnte håper jeg er grunnen til at flertallet drar på kamp. Punkt to forklarer publikumseksplosjonen mange klubber ofte opplever, men som daler og utjevner seg med tiden. Sistnevnte forklarer hvorfor man som regel har flere tilskuere i Tippeligaen enn i 2. divisjon.

Folk som ene og alene går på kamp for å "se hva som er så stort med FFK og stemningen de har hørt om" tipper jeg ikke ser mange kamper i løpet av en sesong. De er rett og slett ikke interesserte i fotball.

Jeg tror folk hovedsaklig drar på kamp på bakgrunn av interesse for fotball. Enten genuin interesse, eller nyvunnet nysgjerrighet, slik vi alle engang har blitt interessert i noe. I tillegg handler fotball - i alle fall FFK - om identitet. I Fredrikstad er FFK nært knyttet opp til vår identitet. FFK har alltid vært ett interessant tema for folk flest her i byen, altså en del av befolkningens identitet. FFK har vært - og er - allemannseie. Og det er nettopp dette Plankehaugen har forsøkt å gjøre også, altså å skape en supporterklubb som omfavner flertallet fremfor en "gutteklubben grei" for spesielt interesserte.

Jeg synes det er flott at både barn, ungdommer og besteforeldre sammen kan dra på tur i regi av Plankehaugen. Dette mangfoldet er noe jeg er stolt av, og det håper jeg ingen klarer å ødelegge.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 26 sep 07, 12:18

Du snakker for meg også fredrikstadpatriot.. Jeg og en kompis har hatt sesongkort i fem år nå, og det er da rakkern meg ikke for å se PH i aksjon..

Men en ting skal jeg si. Uten PH ville ikke vi juletræra på HT fått det lille ekstra "kikke" som gjør fotballen til den beste idretten i verden

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 sep 07, 12:22
Endret: 26 sep 07, 12:23
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det er et faktum at folk lokkes til fotballen på grunn av stemningen. Stemningen gjør nemlig fotballen mye mer spennende. Tror du det var fotballen til Borissia Dortmund som gjorde at de hadde det absolutt høyeste tilskuersnittet i Europa, når de samtidig lå å kjempa i bunnen av Bundesliga desperate etter å unngå nedrykk?

Tror du overvurderer dette kolossalt. Det er mer nærliggende å tro følgende, i alle fall i min verden:

1) Man drar på en fotballkamp for å se fotball.

2) Man drar på fotballkamp fordi "det er inn i tiden".

3) Jo bedre og mer attraktive motstanderne er, jo flere krøker seg på kamp.

Førstnevnte håper jeg er grunnen til at flertallet drar på kamp. Punkt to forklarer publikumseksplosjonen mange klubber ofte opplever, men som daler og utjevner seg med tiden. Sistnevnte forklarer hvorfor man som regel har flere tilskuere i Tippeligaen enn i 2. divisjon.

Folk som ene og alene går på kamp for å "se hva som er så stort med FFK og stemningen de har hørt om" tipper jeg ikke ser mange kamper i løpet av en sesong. De er rett og slett ikke interesserte i fotball.

Jeg tror folk hovedsaklig drar på kamp på bakgrunn av interesse for fotball. Enten genuin interesse, eller nyvunnet nysgjerrighet, slik vi alle engang har blitt interessert i noe. I tillegg handler fotball - i alle fall FFK - om identitet. I Fredrikstad er FFK nært knyttet opp til vår identitet. FFK har alltid vært ett interessant tema for folk flest her i byen, altså en del av befolkningens identitet. FFK har vært - og er - allemannseie. Og det er nettopp dette Plankehaugen har forsøkt å gjøre også, altså å skape en supporterklubb som omfavner flertallet fremfor en "gutteklubben grei" for spesielt interesserte.

Jeg synes det er flott at både barn, ungdommer og besteforeldre sammen kan dra på tur i regi av Plankehaugen. Dette mangfoldet er noe jeg er stolt av, og det håper jeg ingen klarer å ødelegge.


Forklar meg da hvorfor Borussia Dortmund skulle ha hatt Europas høyeste tilskuersnitt. Har de en utrolig fotballtradisjon? Nei (vunnet serien 3 gr) Er byen en av Tysklands største, for ikke å si Europa? Nei (7de største i Tyskland). Spilte laget fin fotball? Nei... Det de derimot hadde, var engasjerte fans som sang så det runga på Westfalen Stadion.

Tenk over saken litt mer... Selvfølgelig har de som kommer på kamp fotballinteresse som du sier, og kommer der på grunn av fotballen. Men hvorfor de valgte å komme på stadion istedet for å se kampen hjemme i sofaen vil jeg si blir påvirket av hvordan stemningen er på stadion.... Fotballinteresserte dras til stemning nettopp fordi det er engasjement og følelser som fotballen handler mye om.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 12:24
Opprinnelig postet av wergis

Du snakker for meg også fredrikstadpatriot.. Jeg og en kompis har hatt sesongkort i fem år nå, og det er da rakkern meg ikke for å se PH i aksjon..

Men en ting skal jeg si. Uten PH ville ikke vi juletræra på HT fått det lille ekstra "kikke" som gjør fotballen til den beste idretten i verden

Men dere kan vel innrømme at PH er stemningsskapende ?? Eller er det en dritt for dere at vi/PH er der ?? Jeg vil i hvertfall ha i både pose og sekk.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 12:24
Endret: 26 sep 07, 12:25

SupremeNTM:

Så du tror altså at om PH hadde sluttet å synge på kamper, om BRH hadde gitt opp håpet om å bli Norges svar på bajen, så hadde det vært praktisk talt tomt på Fredrikstad Stadion??

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 12:26
Opprinnelig postet av wergis

Men en ting skal jeg si. Uten PH ville ikke vi juletræra på HT fått det lille ekstra "kikke" som gjør fotballen til den beste idretten i verden

Det er sant, men du hadde gått på kamp selv uten PH, og grunnen til det er såre enkel, at du Elsker fotball!!! Sånn er det ihvertfall for meg.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 sep 07, 12:28
Opprinnelig postet av wergis

Du snakker for meg også fredrikstadpatriot.. Jeg og en kompis har hatt sesongkort i fem år nå, og det er da rakkern meg ikke for å se PH i aksjon..

Men en ting skal jeg si. Uten PH ville ikke vi juletræra på HT fått det lille ekstra "kikke" som gjør fotballen til den beste idretten i verden


Nå er Ona Fyr en bok som er skrevet med mye overdrivelser og skal virke motiverende i markedsføringsbransjen. Mener selvfølgelig ikke selv at folk kommer for å se på verken PH eller Klanen, men at... nettopp som du sier... det gir deg et ekstra kick, og får deg mer engasjert i kampen, og nettopp det er sannsynligvis en av faktorene til at du ikke velger å se kampen hjemme i stua, men drar på stadion for å få med seg 
stemninga som er i kampen i tillegg til en god fotballopplevelse.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 12:29

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Så du tror altså at om PH hadde sluttet å synge på kamper, om BRH hadde gitt opp håpet om å bli Norges svar på bajen, så hadde det vært praktisk talt tomt på Fredrikstad Stadion??

Selvfølgelig ikke. Men noen hadde nok holdt seg hjemme ja. Sønn min er bare sånn halvveis interessert i FFK, og drar mest fordi kameratene gjør det. Og kameratene er sånn halvveis interessert de også, men de synes det er artig og være med der det skjer, nemlig på PH-feltet. Sønn min, ja, han er 17, vet faderimeg ikke hvor FFK ligger hen på tabellen en gang, bare det at de er rundt midten et sted. Da er man interessert da.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 12:32
Jeg syns faktisk ikke han høres så inttersert ut jeg da, jeg er meget interesert i fotball og FFK, og har full koll på tabell posisjon og antal poeng opp til neste og ned til neste osv. Da er man interesert  i fotballen, mens sønn din virker interesert i å synge og være delaktig på tribunen. Helt greit det, men da er det ikke fotballen som trekker han

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 26 sep 07, 12:34
Til fredrikstadpatriot og alle hans likesinnede: sitt gjerne på HT og kos dere. Men hvorfor skal dere da legge dere så jævlig mye opp i hva PH og ultrasgjengen gjør? Det er ikke deres greie, ok.. Men da kan dere ihvertfall være så greie å slutte å bry dere.

Slutt å hetse folk som ikke går som juletrær
Slutt å bry dere med hvordan vi som ønsker å synge på PH feltet vil ha det.



---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 12:42

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Jeg syns faktisk ikke han høres så inttersert ut jeg da, jeg er meget interesert i fotball og FFK, og har full koll på tabell posisjon og antal poeng opp til neste og ned til neste osv. Da er man interesert  i fotballen, mens sønn din virker interesert i å synge og være delaktig på tribunen. Helt greit det, men da er det ikke fotballen som trekker han

Jeg kan si såpass at disse her synger ikke i det hele tatt. Se på alle de jentungene som er kommet til på feltet vårt, er di så forbaska interessert i fotball ?? Aldri i livet. Ungdommen her trekker hverandre opp til å gå. Jeg er rimelig sikker på at hvis ikke PH hadde vært til så hadde det kommet bortimot 2000 mindre på feltet.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 26 sep 07, 12:45
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av wergis

Du snakker for meg også fredrikstadpatriot.. Jeg og en kompis har hatt sesongkort i fem år nå, og det er da rakkern meg ikke for å se PH i aksjon..

Men en ting skal jeg si. Uten PH ville ikke vi juletræra på HT fått det lille ekstra "kikke" som gjør fotballen til den beste idretten i verden

Men dere kan vel innrømme at PH er stemningsskapende ?? Eller er det en dritt for dere at vi/PH er der ?? Jeg vil i hvertfall ha i både pose og sekk.

Innrømme? Jeg har ikke sagt at PH IKKE lager stemning, skrev jo akkurat i den posten du siterer at PH(supportere generelt)  lager det lille ekstra med fotballen..

Det hadde blitt rart om man ikke hører annet enn hva spillerne sier seg imellom,  så jeg er glad PH er der.

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 12:47
Opprinnelig postet av wergis
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av wergis

Du snakker for meg også fredrikstadpatriot.. Jeg og en kompis har hatt sesongkort i fem år nå, og det er da rakkern meg ikke for å se PH i aksjon..

Men en ting skal jeg si. Uten PH ville ikke vi juletræra på HT fått det lille ekstra "kikke" som gjør fotballen til den beste idretten i verden

Men dere kan vel innrømme at PH er stemningsskapende ?? Eller er det en dritt for dere at vi/PH er der ?? Jeg vil i hvertfall ha i både pose og sekk.

Innrømme? Jeg har ikke sagt at PH IKKE lager stemning, skrev jo akkurat i den posten du siterer at PH(supportere generelt)  lager det lille ekstra med fotballen..

Det hadde blitt rart om man ikke hører annet enn hva spillerne sier seg imellom,  så jeg er glad PH er der.

Kunne heller lagt den under Jørn sitt innlegg, sorry.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 26 sep 07, 12:55
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Kunne heller lagt den under Jørn sitt innlegg, sorry.

No worry be happy

 

Til Husgutt:

For min egen del har jeg holdt meg unna diskusjonen, pga nettopp det du skriver... Men man kan fortsatt ha meninger om ditt eller datt.. For å si det sånn, jeg dritet lang marsj i om du bruker FFK effekter eller ikke, det er nettopp fotballen jeg drar for å se på, ikke deg/dere

 

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 sep 07, 12:58
Opprinnelig postet av Holters

Og det er nettopp dette Plankehaugen har forsøkt å gjøre også, altså å skape en supporterklubb som omfavner flertallet fremfor en "gutteklubben grei" for spesielt interesserte.

Jeg synes det er flott at både barn, ungdommer og besteforeldre sammen kan dra på tur i regi av Plankehaugen. Dette mangfoldet er noe jeg er stolt av, og det håper jeg ingen klarer å ødelegge.



Da spør jeg deg Holters, er PH en supporterklubb for mangfoldet? For meg har det virket som at styret har prøvd å luke ut de som ikke står for samme kultur som PH. Men rett meg gjerne om jeg tar feil.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 13:11
Utgangspunktet når PH ble starta var for å støtte spillerne verbalt. Ikke å ha mest mulig medlemmer for å få penger i kassa. Ikke synes jeg vi får noe utbytte av å være flere medlemmer heller, i form av billigere turer etc. Det var like billig når vi var under 1000 medlemmer. Sånn som jeg synes PH er blitt nå så har den mistet mye av sin misjon.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 13:27

Opprinnelig postet av Husgutt


Slutt å hetse folk som ikke går som juletrær
Slutt å bry dere med hvordan vi som ønsker å synge på PH feltet vil ha det.



Jeg skal slutte med det den dagen dere aksepterer at ikke alle er like dere også, og slutter å hetse folk som liker å ta på seg drakta for å vise andre hvilket lag de holder med.

Slutt å hetse de som syns det er gøy å stå på PH feltet for å synge, men ikke orker å synge hele tiden,

slutt å hetse de som ikke orker å hoppe og gape og synge i 90 + .

Og for din del husgutt, slutt å hetse de som har valgt å sitte på hovedtribuna!

Jeg står som sagt i PH når jeg er på bortekamper, og da synger, hopper, gaper osv så mye jeg orker, men jeg orker ikke i 90 +.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 sep 07, 13:36
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av Husgutt


Slutt å hetse folk som ikke går som juletrær
Slutt å bry dere med hvordan vi som ønsker å synge på PH feltet vil ha det.



Jeg skal slutte med det den dagen dere aksepterer at ikke alle er like dere også, og slutter å hetse folk som liker å ta på seg drakta for å vise andre hvilket lag de holder med.

Slutt å hetse de som syns det er gøy å stå på PH feltet for å synge, men ikke orker å synge hele tiden,

slutt å hetse de som ikke orker å hoppe og gape og synge i 90 + .

Og for din del husgutt, slutt å hetse de som har valgt å sitte på hovedtribuna!

Jeg står som sagt i PH når jeg er på bortekamper, og da synger, hopper, gaper osv så mye jeg orker, men jeg orker ikke i 90 +.



Hvor mange ganger må jeg understreke at jeg ikke hetser deg eller dine likesinnede? Det er snakk om gjensidig aksept på hvordan man støtter laget. Allikevel får jeg høre samme leksa hver eneste dag her inne på forumet.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 sep 07, 13:41
fredrikstadpatriot. jeg er helt enig i det du skriver og støtter deg i det.

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 13:47
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Jeg skal slutte med det den dagen dere aksepterer at ikke alle er like dere også, og slutter å hetse folk som liker å ta på seg drakta for å vise andre hvilket lag de holder med.

Slutt å hetse de som syns det er gøy å stå på PH feltet for å synge, men ikke orker å synge hele tiden,

slutt å hetse de som ikke orker å hoppe og gape og synge i 90 + .

Og for din del husgutt, slutt å hetse de som har valgt å sitte på hovedtribuna!

Jeg står som sagt i PH når jeg er på bortekamper, og da synger, hopper, gaper osv så mye jeg orker, men jeg orker ikke i 90 +.

De som vi kritiserer er ikke de du nevner her, men de som ikke åpner kjeften i det hele tatt, og det er faktisk majoriteten av de som er på PH-feltet. Men du opplever det kanskje ikke slik når du er på Stadion siden du sitter på Hovedtribunen ?? Jeg som har stått med ryggen i mot banen i 3/4 av kampen ser det ganske klart.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 sep 07, 13:52
hvorfor skal du bruke fokus på dem da. er det ikke bare å syng i vei og håpe at dem vil bli med på noe. ikke alle kan alt.

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 14:03

Opprinnelig postet av keiko99
hvorfor skal du bruke fokus på dem da. er det ikke bare å syng i vei og håpe at dem vil bli med på noe. ikke alle kan alt.

Skal vi ikke bli bedre da keiko99 ??


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 26 sep 07, 14:11
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av Husgutt


Slutt å hetse folk som ikke går som juletrær
Slutt å bry dere med hvordan vi som ønsker å synge på PH feltet vil ha det.



Jeg skal slutte med det den dagen dere aksepterer at ikke alle er like dere også, og slutter å hetse folk som liker å ta på seg drakta for å vise andre hvilket lag de holder med.

Slutt å hetse de som syns det er gøy å stå på PH feltet for å synge, men ikke orker å synge hele tiden,

slutt å hetse de som ikke orker å hoppe og gape og synge i 90 + .

Og for din del husgutt, slutt å hetse de som har valgt å sitte på hovedtribuna!

Jeg står som sagt i PH når jeg er på bortekamper, og da synger, hopper, gaper osv så mye jeg orker, men jeg orker ikke i 90 +.

 

 

Har jeg noen gang kritisert deg eller andre for å være juletre? jeg går ofte med drakt og alltid med skjerf selv. Jeg er ikke blant de som går helt nøytralt.. Men jeg respekterer at de gjør det.. Det som provoserer meg er deg og andre som ikke står i hæven, som ikke bryr seg om tribuneliv skal komme her og slenge dritt og mange meninger. Om noe du tilsynelatende ikke bryr deg om. Det er ihvertfall noe du ikke har peiling på.

Vi burde kanskje opprette et Hovedtribuneforum, der de som sitter der kan diskutere seg i mellom. Så kan dere diskutere hva slaps pølser som smaker best og hvor gresset er grønnest..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 sep 07, 14:23
jo da rune vi skal bli bedre, men ikke hold fokus på dem som ikke synger, for dem kan komme etter når dem selv vil. så lenge mange synger vil jeg heller at fokuset skal være mot dem at vi prøver å holde trøkke oppe.

---------------------------

http://keiko99.net


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 sep 07, 14:25
Endret: 26 sep 07, 14:27
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Holters

Og det er nettopp dette Plankehaugen har forsøkt å gjøre også, altså å skape en supporterklubb som omfavner flertallet fremfor en "gutteklubben grei" for spesielt interesserte.

Jeg synes det er flott at både barn, ungdommer og besteforeldre sammen kan dra på tur i regi av Plankehaugen. Dette mangfoldet er noe jeg er stolt av, og det håper jeg ingen klarer å ødelegge.



Da spør jeg deg Holters, er PH en supporterklubb for mangfoldet? For meg har det virket som at styret har prøvd å luke ut de som ikke står for samme kultur som PH. Men rett meg gjerne om jeg tar feil.

De har luket bort 3 som har blitt tatt for blussing, som de visste var ulovlig, og som dere i BRH har vært med på å bestemme at ikke er akseptabelt. Videre har en mann blitt luket bort etter at andre medlemmer av Plankehaugen har følt seg utrygge, blitt direkte konfrontert, og så videre... Altså uakseptabel oppførsel og mangel på normal folkeskikk. Dere kan klage på avgjørelsen, men det råder likevel ingen tvil om at dette VAR et problem, da folk HAR sendt inn klager, og HAR følt seg utrygge. I stedet for å kun fokusere på "deres Ultraskultur" har Plankehaugen valgt den mer vide og myke kulturen, som helt klart favner mangfoldet og flertallet.

Disse uakseptable tingene har blitt luket bort. Ikke de som bare danser, hopper, synger og koser seg på kamp.

Så ja, mangfoldet er i høyeste grad ivaretatt. Kun én ting har blitt forandret. En forsanger, som kanskje til tider slet med å se hvor grensene gikk og ikke var særlig mottagelig for kritikk, har forsvunnet. Og han takket for seg som forsanger før Plankehaugen utestengte ham.

De andre visste hva de gjorde, og at det ikke var lov.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 26 sep 07, 14:30
Opprinnelig postet av math

(...) Hvis man har som mål å samle flest mulig mennesker i støtte for, i dette tilfellet en  fotballklubb, er man helt avhengig av at alle deltar og bidrar høyst frivillig, fordi de synes det er gøy og engasjerende, og ikke fordi en dominernende person trekker dem i øra.

 

Jeg vil IKKE ha flest mulig i PH! Det er vell heller en viss person i styret som er opptatt av dette. For han er de tydligvis samme om vi lager bra liv eller ikke. Så lenge vi setter rekorder med antall busser, og at PH har flest medlemmer i Norge. Det er det syns byr denne mannen! 

---------------------------

Nå må noe gjøres!!! Alt PH sto for er på vei til å forsvinne :(


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 sep 07, 14:33
Opprinnelig postet av Husgutt

Vi burde kanskje opprette et Hovedtribuneforum, der de som sitter der kan diskutere seg i mellom. Så kan dere diskutere hva slaps pølser som smaker best og hvor gresset er grønnest..



Det trengs ikke. Alle vi på hovedtribunen er skjønt enige om at Øyvind Karlsen er best og gresset er grønnere på den andre siden. De som sier oss i mot får kaffe på låret.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 14:37

Opprinnelig postet av keiko99
jo da rune vi skal bli bedre, men ikke hold fokus på dem som ikke synger, for dem kan komme etter når dem selv vil. så lenge mange synger vil jeg heller at fokuset skal være mot dem at vi prøver å holde trøkke oppe.

Vi er ikke bedre nå enn  i 2002. Da tenker jeg sangmessig, ikke antall medlemmer. Hvor lenge skal vi vente på at majoriteten skal åpne munn keiko99 ?? Så du synes det er mange som synger ?? du skriver i hvertfall slik. Det er vel max. 50 som synger hele tiden, og 200 -300 når det er på det beste. Og hvor mange er vi på feltet ?? Vi har utrolig mye å gå på spør du meg. Jeg vil ikke si det er mange som synger med det antallet jeg nevner her, når vi kan få med 1000-1500.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 07, 14:40
Nå legger jeg all diskusjon om utestengelser, liv på kamper, krangling om hva som er rett og gal supporter kultur på is frem til etter sesongen! Fra nå av støtter jeg FFK og skriver kun i poster om det! Gidder ikke dette mer nå, FFK trenger støtte, ikke intern strid hverken i klubben eller blant supporterne!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 sep 07, 14:45
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Nå legger jeg all diskusjon om utestengelser, liv på kamper, krangling om hva som er rett og gal supporter kultur på is frem til etter sesongen! Fra nå av støtter jeg FFK og skriver kun i poster om det! Gidder ikke dette mer nå, FFK trenger støtte, ikke intern strid hverken i klubben eller blant supporterne!


Vedder en tier på du ikke klarer det

LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 26 sep 07, 15:00
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av Holters


Har sett siden, og det virker som en god start. Snart har FFK fire sider som utfyller hverandre.

Musikk i mine ører, og jeg håper det vil være med på å heve nivået her inne igjen. I mine øyne har det sklidd veldig ut de siste ukene... Makan til personhets og skttkasting skal man lete lenge etter...

Ja, å du er stort sett med i alle diskusjonene.  Du har minst 10 innlegg i alle tråder her, hvor du alltid leker den    ooo-vise gudfar!!!

Greit du klare å skrive vell formulerte innlegg, men det skinner jo lett igjenom at du ofte bare  er ute etter å provosere!  Og det mener du er et bra bidrag fra din side for å heve nivået her inne???

Kansje en idè å rydde for egen dør først???

---------------------------

Nå må noe gjøres!!! Alt PH sto for er på vei til å forsvinne :(


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 26 sep 07, 15:14
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

SupremeNTM:

Så du tror altså at om PH hadde sluttet å synge på kamper, om BRH hadde gitt opp håpet om å bli Norges svar på bajen, så hadde det vært praktisk talt tomt på Fredrikstad Stadion??

Hadde ikke du synes det hadde vært kult om ph greide og lage like rå stemning som bajen?  Men tror kanskje du har fått det fra et innlegg som jeg skrev hva jeg håpet på. Husk at jeg står for mine meninger her inne. Ikke brh eller ph.

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 26 sep 07, 22:53
Opprinnelig postet av LarsH

Ja, å du er stort sett med i alle diskusjonene.  Du har minst 10 innlegg i alle tråder her, hvor du alltid leker den    ooo-vise gudfar!!!

Greit du klare å skrive vell formulerte innlegg, men det skinner jo lett igjenom at du ofte bare  er ute etter å provosere!  Og det mener du er et bra bidrag fra din side for å heve nivået her inne???

Kansje en idè å rydde for egen dør først???

 

Her feies daglig, men ser ikke helt hvor du vil. Gir sjeldent eller aldri uttrykk for at jeg er bedre enn andre, det er i mine øyne et bevis på manglende respekt.

Provoserer jeg? Synd du ser det slik all den tid det ikke nødvendigvis er meningen

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 27 sep 07, 02:34
Opprinnelig postet av Rune Haugen
De som vi kritiserer er ikke de du nevner her, men de som ikke åpner kjeften i det hele tatt, og det er faktisk majoriteten av de som er på PH-feltet. Men du opplever det kanskje ikke slik når du er på Stadion siden du sitter på Hovedtribunen ?? Jeg som har stått med ryggen i mot banen i 3/4 av kampen ser det ganske klart.


Opprinnelig postet av keiko99
hvorfor skal du bruke fokus på dem da. er det ikke bare å syng i vei og håpe at dem vil bli med på noe. ikke alle kan alt.


Kjære Keiko. Det er det vi har prøvd de siste åra, bare fortsette og håpe at folk blir med, men det fungerer ikke slik.
Kampen mot Brann tok jeg med kjæresten min som aldri har vært på en slik type kamp i hele sitt liv. Foran oss står 3 jenter som sender smser og vinker til hverandre fra tribunene. Kjæresten min har ingen forbindelse med FFK annet enn meg, men hun blir med på ropene og hopper og synger. Ho har vært der i 45 min, og kan så og si alle sangene. Hva 98% av resten av haugens unnskyldning da?
Du behøver ikke å være rakettforsker e.l for å lære disse låtene akkurat.

Og når du kommer med sånne intetsigende kommentarer bidrar du ikke aktivt i den diskusjonen som faktisk er, du bare kommer med synspunkt som ikke holder på greip.

Hvis man ser bort ifra alt som har skjedd, og sammenligner PH bare de siste 2 åra, så står vi minst på stedet hvil, pr dags dato. Det vil si  at imellom der har vært oppe på en topp som ihvertfall har tatt 2 år å få til, og som sikkert kommer til å ta 3 år til, hvis ikke forskjellige ting skjer innad i styret og i PH.
Jeg sier ikke at Zoran er verdensmester, jeg sier ikke at BRH er verdensmestre, men det jeg sier er at PH pr idag er langt ifra Norgeseliten innenfor supporterklubb. Både på drift og utførelse.
Ja, det var bedre stemning på stadion når Zoran var der
Ja, det hjalp når ikke BRH boikottet PH
Og JA, det er styrets ansvar for å få denne ballen til å rulle ordentlig igjen.

For meg kan styret til tider virke litt kompisaktig og alt for nær klubben, og jeg skulle gjerne sett at det ikke var slik, men så er det nå pr idag, og det får være opp til PHs medlemmer å fikse dette. Hvis ikke dette skjer er jeg veldig for 2 ting:
Sangkontrakt på nytt PH felt som er delt opp.
Og et eget felt ala Unge Enga et annet sted på stadion.

Og avslutningsvis, jeg har bare lyst til å oppfordre alle debattanter her inne, uansett hvor provosert man blir av en annen manns mening, om å debattere saklig og uten direkte stygge angrep. Og litt til dere andre også som allerede har satt dere et standpunkt rundt BRH og deres eksistens, dere gjør ikke saken noe bedre ved å tvinge opp oppgulp o.l hele tiden, som man har hørt utallige ganger før.
Ja, det var 2 stk som har samhørighet med BRH som ble utestengt, men det behøver ikke å bety at det var i BRHs regi, stor forskjell der. Selvom en Statoilburger smaker dritt, behøver ikke alle gjøre det!

Takk for meg, fra London!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


misfit

Knøttespiller

Ble medlem: 30 aug 07
Innlegg: 38

Lagt til: 27 sep 07, 08:36
Ulf Berg i dagens FB om de kritiske røster på dette forum:

Opprinnelig postet av Ulf Berg
Mange av disse personene bryr seg ikke om FFK og fotball, men er bare ute etter å skape intriger og dårlig stemning, mener Berg.


Det er en ganske drøy påstand

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 07, 09:33

Ulf Berg er en jævla idiot! Mister all respekt for fyren når han uttaler seg som det der. Viser bare at han GIR TOTALT FAEN i kritikken og bekrefter det vi alle vet. Nemlig at det er viktigere å satse på travhester og åpen gård, enn tribuneliv.

 

Eneste grunnen til at jeg ikke har kasta ph medlemsskapet i søpla, er for at jeg har tenkt å møte opp i generalforasamling for å hive styret..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 10:24
Støttes 100%, få bort Ulf Berg! Tenkå uttale seg så arrogant a!!!! Iriterende

---------------------------

Hiv styret!!!!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 27 sep 07, 10:40

Blir det generalforsamling? Han sier i intervjuet at han har rådført seg med gjermund nordtug i klanen?

Kan ikke ha gjort det da klanen blussa borte mot sandefjord og ingen ble utestengt!

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 27 sep 07, 10:41
Men Ulf Berg har jo rett da. Av de totalt 4000 medlemene så er det rundt en 20-30 personer som kalger å syter. Hvis disse få personene skal få bestemme alt blir det jo et diktatur styre hvor flertaller blir totalt overkjørt.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 11:05
Endret: 27 sep 07, 11:12
Opprinnelig postet av mysthical
Men Ulf Berg har jo rett da. Av de totalt 4000 medlemene så er det rundt en 20-30 personer som kalger å syter. Hvis disse få personene skal få bestemme alt blir det jo et diktatur styre hvor flertaller blir totalt overkjørt.


Hvordan hvet du at det bare er 20-30stk som er misfornøyd med styret og håndteringen av denne saken? Jeg skal love deg at det er langt fler enn det!!!!!!!!!!

Dessuten bør det ikke kalles klaging og syting, hvis alle skulle smilt og vært enige i alt som blir foretatt her i verden tror du da vi hadde kommet videre? Man diskuterer saker for å finne løsninger på ting som mennesker er misfornøyde med. Ikke for å klage og syte, ingen er tjent med et diktatur!

---------------------------

Hiv styret!!!!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 07, 11:06

Opprinnelig postet av mysthical
Men Ulf Berg har jo rett da. Av de totalt 4000 medlemene så er det rundt en 20-30 personer som kalger å syter. Hvis disse få personene skal få bestemme alt blir det jo et diktatur styre hvor flertaller blir totalt overkjørt.

 

Hvis det er kun 20 stk som er enige med oss, er det virkelig ille ute med supporter"kulturen" i Fredrikstad.. Da er det bare ti å gi opp.

 

Ps. Det er mange tusen som leser disse sidene, men veldig få som skriver..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 11:09
Opprinnelig postet av Husgutt

Opprinnelig postet av mysthical
Men Ulf Berg har jo rett da. Av de totalt 4000 medlemene så er det rundt en 20-30 personer som kalger å syter. Hvis disse få personene skal få bestemme alt blir det jo et diktatur styre hvor flertaller blir totalt overkjørt.

 

Hvis det er kun 20 stk som er enige med oss, er det virkelig ille ute med supporter"kulturen" i Fredrikstad.. Da er det bare ti å gi opp.

 

Ps. Det er mange tusen som leser disse sidene, men veldig få som skriver..

Du har skrevet akkurat de samme synspunktene jeg ga til deg vettu. I starttråden.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 07, 11:15

Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av mysthical
Men Ulf Berg har jo rett da. Av de totalt 4000 medlemene så er det rundt en 20-30 personer som kalger å syter. Hvis disse få personene skal få bestemme alt blir det jo et diktatur styre hvor flertaller blir totalt overkjørt.


Hvordan hvet du at det bare er 20-30stk som er misfornøyd med styret og håndteringen av denne saken? Jeg skal love deg at det er langt fler enn det!!!!!!!!!!

Dessuten bør det ikke kalles klaging og syting, hvis alle skulle smilt og vært enige i alt som blir foretatt her i verden tror du da vi hadde kommet videre, man disakuterer for å finne løsninger på ting som mennesker er misfornøyde med. Ikke for å klage og syte, ingen er tjent med et diktatur!

 

Hvor mange anslår dere det er som er missfornøyde da? Så fremt dette tallet ikke overstiger 20-25% ser jeg ikke problemet. Eller det vil si, da er det ikke majoriteten som er problemet, men mindretallet.

Så er jo spørsmålet, hva er de forskjellige interresentene villige til å gi fra seg, på hver sin side, for at det ikke skal skapes splid innad? En diskusjon er utvilsomt på sin plass, men dette er ikke rette fora all den tid mange her inne flyr rett i strupen på hverandre og er lite villige til å forholde seg saklige...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 11:22
Endret: 27 sep 07, 11:30
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av mysthical
Men Ulf Berg har jo rett da. Av de totalt 4000 medlemene så er det rundt en 20-30 personer som kalger å syter. Hvis disse få personene skal få bestemme alt blir det jo et diktatur styre hvor flertaller blir totalt overkjørt.


Hvordan hvet du at det bare er 20-30stk som er misfornøyd med styret og håndteringen av denne saken? Jeg skal love deg at det er langt fler enn det!!!!!!!!!!

Dessuten bør det ikke kalles klaging og syting, hvis alle skulle smilt og vært enige i alt som blir foretatt her i verden tror du da vi hadde kommet videre, man disakuterer for å finne løsninger på ting som mennesker er misfornøyde med. Ikke for å klage og syte, ingen er tjent med et diktatur!

 

Hvor mange anslår dere det er som er missfornøyde da? Så fremt dette tallet ikke overstiger 20-25% ser jeg ikke problemet. Eller det vil si, da er det ikke majoriteten som er problemet, men mindretallet.

Så er jo spørsmålet, hva er de forskjellige interresentene villige til å gi fra seg, på hver sin side, for at det ikke skal skapes splid innad? En diskusjon er utvilsomt på sin plass, men dette er ikke rette fora all den tid mange her inne flyr rett i strupen på hverandre og er lite villige til å forholde seg saklige...



Vil vel si at det på begge sider har vært usakligheter og hvis du ikke har fått med deg det så dannes det en ny supporterklubb nå, noe som har kommet ut fra dette forumet og ddiskusjonene her. Jeg har lenge tenkt på en ny supporterklubb, men har vært villig til å strekke meg til det ytterste for å gi PH sjanser og se om de kunne ta til seg det som mange medlemmer har tatt opp med ledelsen, men dette har vært dråpen.

Har mistet all tillitt og mistet lysten til å identifisere meg med PH. Derfor synes jeg denne nye supporterklubben er et strålende tiltak. Og vi skal ikke fungere som et motstykke til PH, derimot et suppliment og kanskje PH blir bedre av dette? Og tror dessuten vi forhinderer de gnissningene som har vært. Slik situasjonen har utartet seg nå er ingen tjent med!

---------------------------

Hiv styret!!!!


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 27 sep 07, 11:28

Hvor mange skrev under på underskriftkampanjen som ble startet?

Ble det nok underskrifter til å "tvinge" ph styret til å holde en ekstraordinær generalforsamling?

Jeg vet det ble startet en link til dette hvor man kunne legge igjen navn og medlemsnr, men ikke hvor mange som skrev under. Ble det ikke 1/4 av ph medlemmer som ville kaste styret? Hvor mange ble det? Har spurt om dette før også her inne i en annen tråd, men ingen som vil svare. Når man blir bedt om å være med på en underskriftkampanje er det vel rett og rimelig å høre hva utfallet ble?

Jeg bare lurer.......

---------------------------

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 27 sep 07, 11:59
For å kaste det nåværende styret, så må det uansett være noen som er klar til å ta over deres plass på valg. Er det noen av dere som vil kaste det som stiller til valg?

Er forøvrig enig med endre som sier at "styret til tider virke litt kompisaktig og alt for nær klubben" noe som også understrekes med dette sitatet fra dagens FB.

Opprinnelig postet av FB

– Når det gjelder Morgans forhold til Plankehaugen er han veldig åpen overfor oss med nesten alt. Blant annet informerer han om planer og spillerkjøp før vi leser om det, forklarer Berg.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 12:00
Opprinnelig postet av MA

Hvor mange skrev under på underskriftkampanjen som ble startet?

Ble det nok underskrifter til å "tvinge" ph styret til å holde en ekstraordinær generalforsamling?

Jeg vet det ble startet en link til dette hvor man kunne legge igjen navn og medlemsnr, men ikke hvor mange som skrev under. Ble det ikke 1/4 av ph medlemmer som ville kaste styret? Hvor mange ble det? Har spurt om dette før også her inne i en annen tråd, men ingen som vil svare. Når man blir bedt om å være med på en underskriftkampanje er det vel rett og rimelig å høre hva utfallet ble?

Jeg bare lurer.......

Eneste underskriftskampanjen som ble starta var vel den ang. Zoran`s utestengelse fra Stadion.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 07, 12:33
Løsningen er såre enkel: la oss som vil starte egen supporterklubb få eget felt og la zoran bli med der. Så kan vi styre på med vårt og PH styre på med sitt.

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 14:24
du mener vell at PH kan styre med hesten sin ??

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 27 sep 07, 17:22
Jeg lagde bare en generell epost som folk kunne sende til, men vi er langt unna 1/4 for å si det slik....

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 17:24
Opprinnelig postet av endre
Jeg lagde bare en generell epost som folk kunne sende til, men vi er langt unna 1/4 for å si det slik....


hvilken e-post er det? vil sende jeg og, skrev opprop for zoran i dagbladet oh sendt mail til PH

---------------------------

Hiv styret!!!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 27 sep 07, 17:36
endre tenker nok på denne tråden, schpa84

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 27 sep 07, 19:37

Bare en liten opplysning fra undertegnede;

Ulf Berg sier til F-B i dag; "(...) Vi har registrert syv-åtte utmeldelser (...)"

Særdeles interessant da undertegnede selv kjenner til 12 utmeldelser. Tror sannsynligvis det også er en del utmeldelser som undertegnede ikke kjenner til.

 

Kjære Ulf Berg.

Når du først skal lyve, så gjør det i alle fall på en litt mer finurlig måte. 

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 07, 19:45
Opprinnelig postet av Radoslaw

Bare en liten opplysning fra undertegnede;

Ulf Berg sier til F-B i dag; "(...) Vi har registrert syv-åtte utmeldelser (...)"

Særdeles interessant da undertegnede selv kjenner til 12 utmeldelser. Tror sannsynligvis det også er en del utmeldelser som undertegnede ikke kjenner til.

 

Kjære Ulf Berg.

Når du først skal lyve, så gjør det i alle fall på en litt mer finurlig måte. 

 

Da lurer jeg på hvor mange som faktisk har meldt seg inn..

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 20:08
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Radoslaw

Bare en liten opplysning fra undertegnede;

Ulf Berg sier til F-B i dag; "(...) Vi har registrert syv-åtte utmeldelser (...)"

Særdeles interessant da undertegnede selv kjenner til 12 utmeldelser. Tror sannsynligvis det også er en del utmeldelser som undertegnede ikke kjenner til.

 

Kjære Ulf Berg.

Når du først skal lyve, så gjør det i alle fall på en litt mer finurlig måte. 

 

Da lurer jeg på hvor mange som faktisk har meldt seg inn..



 det er nok flere gamlinger som har meldt seg inn tenker jeg ,, for å få billigere biletter og for å ta en titt på hesten 

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 27 sep 07, 23:06
Marcus la nå den hesten ligge. Jeg kjenner til minst 10 utmeldelser selv. Så høres litt rart ut, hva er det Ulf Berg vil med lyvingen?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


#8

Knøttespiller

Ble medlem: 28 mai 06
Innlegg: 46

Lagt til: 27 sep 07, 23:12

Opprinnelig postet av Husgutt
Løsningen er såre enkel: la oss som vil starte egen supporterklubb få eget felt og la zoran bli med der. Så kan vi styre på med vårt og PH styre på med sitt.

 

Der sa du det =) har tenkt mye på den samme saken jeg også

---------------------------

BRIGADE RØD HVIT
Frihet For ULTRAS

Hater: NFF, Politi, Vaktene på Ullevaal


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 27 sep 07, 23:28
Opprinnelig postet av KeJ

Hvor mange anslår dere det er som er missfornøyde da? Så fremt dette tallet ikke overstiger 20-25% ser jeg ikke problemet. Eller det vil si, da er det ikke majoriteten som er problemet, men mindretallet.

Det er klart det er et problem hvis 20% av plankehaugen er misfornøyde med styret hvis de samme 20% er blant de ivrigste, mest utholdende, og med kraftigst stemme!

I en organisasjon som PH er det utrolig viktig å ta vare på ildsjelene. Sånn som flere av BRH, sånn som styret i PH osv osv, og det å ta vare på ildsjelene er faktisk vel så viktig som å tale flertallets sak i alt og ett. I en supporterklubb er man avhengige av engasjement, og det å banke gjennom fundamentale saker med 80% av medlemmene bak seg er svært uheldig hvis de 80% av medlemmene representerer slappe supportere som ikke yter.

Dette har klanen og kjernen skjønt, men PH har ikke skjønt det. Fronten som nå er etablert mellom PHs styre og de aller, aller ivrigste er muligens pga de ivrigstes syn på hva som er rett og galt, men det er fankern meg problemer med takhøyden og! Sånn som det ser ut nå, så stanger du i taket i PH bare du kjefter på sidemannen for at han ikke synger.

Opprinnelig postet av KeJ
Så er jo spørsmålet, hva er de forskjellige interresentene villige til å gi fra seg, på hver sin side, for at det ikke skal skapes splid innad? En diskusjon er utvilsomt på sin plass, men dette er ikke rette fora all den tid mange her inne flyr rett i strupen på hverandre og er lite villige til å forholde seg saklige...

Jeg tror et PH-styre med følelsen av å ha et stort flertall i ryggen ikke har den forvaltningsbalasten som trengs for å gjøre alle til lags. Sånn sett er det kanskje like greit med et alternativ til PH, som det blir snakka om i andre tråder.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 07, 23:55

Hører hva du sier, og jeg gidder/orker ikke gå veldig i dybden, men vil bare ha sagt at det er flertallet som bestemmer. Dersom styret i dag har  en sammensetning som gjør at mindretallet ikke er representert så er det selvsagt beklagelig. På den annen side ble vel dagens styre valgt før de nye grupperingene innad i PH oppsto, ergo blir det for dumt å basere ens argumenter på at man ikke har gjennomslagskraft i styret etc.

Når det er sagt, hadde mindretallet hatt en representant i styret ville denne hatt muligheten til å fremme sin sak, men det vil jo ikke automatisk innebære at vedkommende fikk medhold i sine synspunkter? Demokratiet er rart sånn, det er majoriteten som bestemmer uansett. Nå ier ikke jeg at det alltid er de som er best skikket til å lede som sitter i de rette posisjonene, gudene skal vite at vi har nok eksempler på det motsatte.

Uansett forbeholder jeg meg retten til å mene at det er majoriteten som bestemmer i PH, og om det innebærer at 20% surmuler fordi de mener takhøyden er for liten, ja så er det kanskje fordi 80% faktisk er fornøyd med tingenes tilstand. Nå tror jeg vel ingen er spesielt knytten til gampen, men for all del, den gjør ikke meg noe vondt så lenge den står i stallen under kampene...

Bare for å ha sagt det først som sist så er jeg relativt overbevist om at PH ikke hadde vært noen god supporterklubb dersom mange av debattantene her inne fikk bestemme og lede organisasjonen ukritisk...

Jeg tror vi må enes om å være uenige Asgeir, skjønt jeg er relativt sikker på at vi begge ønsker det beste for alle grupperinger, vi er bare uenige om hvordan vi skal gå frem for å skape en felles plattform...

 

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 sep 07, 00:39
Opprinnelig postet av KeJ

Uansett forbeholder jeg meg retten til å mene at det er majoriteten som bestemmer i PH, og om det innebærer at 20% surmuler fordi de mener takhøyden er for liten, ja så er det kanskje fordi 80% faktisk er fornøyd med tingenes tilstand.  

Av de 80 % som du skisserer til her, så er vel kanskje 5 % interessert i dette vi snakker om. Kan bare se hvor mange som kommer på Generalforsamlingen etc. det.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 sep 07, 02:14

Jon Kilen
Styremedlem


 

Silje Stenmoe
Styremedlem

 
 

Jaran Berg
Styremedlem

 
 

Roar Johansen
Styremedlem

 
 

Thomas Myrvang
Styremedlem

 

Ulf Berg
Kasserer

 
Her er lista på øverste delen av styret av PH slik den står oppført på PHs sider pr idag. Og så vidt jeg vet kan et navn der ekskluderes uten at jeg skal gå nærmere inn på dette.
Men det er 2 ting her som jeg finner da litt rart og kanskje litt skremmende.
Ulf Berg står her som kasserer, men fremstår i media som leder?!
Og tilfeldigvis så er et annet familiemedlem også et høystående medlem av denne klubben. Ikke at det gjør meg noe personlig at det er slik, men det er tilsynelatende lettere å få igjennom en sak når man er så nærme familiert.
Det er totalt 11 medlemmer på denne oversikten, blir da 10 hvis man teller minus dette medlemmet som ikke er med lenger. Dette vil også tilsi at man har 20% av stemmene, hvis det familiære båndet er sterkt!
Og jeg finner det feil at en organisasjonsstuktur som dette kan få leve. Alle som har et snev av prosjektledelse i seg, vet at et felles lederskap sjelden har noe godt med seg. Og da at kasserer har fått det overodnede ansvar til å snakke med media, fremfor en pr ansvarlig, som forøvrig ike fremstår av organisasjonskartet finner jeg svært merkverdig.

Ene og alene virker dette organisasjonskartet forvirrende og allerede amatørmessig satt opp, en organisasjon trenger en leder. Mulig dette er Ulf Berg, men hvorfor i alle herrens dager er han da satt opp som Kasserer?
Og hvis dette da stemmer, at det er flere enn 7 som har meldt seg ut av PH, virker det jo som at ikke denne personen fungerer innenfor sin del av styret.
Dette er ikke noe forsøk på personangrep av noe sort, selv om det kan virke sånn, men kun i art av belysning av temaet PH som organisasjon. Som i dette øyeblikk ikke ser til å fungere 100%

Hvis disse fakta er feil, så viser det faktisk en enda større glipp organisasjonsmessig syns nå jeg, at sidene ikke oppdateres regelmessig, uten at jeg skal gå inn på denne diskusjonen nok engang.

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 28 sep 07, 03:19
Opprinnelig postet av Asgeir

Det er klart det er et problem hvis 20% av plankehaugen er misfornøyde med styret hvis de samme 20% er blant de ivrigste, mest utholdende, og med kraftigst stemme!

I en organisasjon som PH er det utrolig viktig å ta vare på ildsjelene. Sånn som flere av BRH, sånn som styret i PH osv osv, og det å ta vare på ildsjelene er faktisk vel så viktig som å tale flertallets sak i alt og ett. I en supporterklubb er man avhengige av engasjement, og det å banke gjennom fundamentale saker med 80% av medlemmene bak seg er svært uheldig hvis de 80% av medlemmene representerer slappe supportere som ikke yter.

Dette har klanen og kjernen skjønt, men PH har ikke skjønt det. Fronten som nå er etablert mellom PHs styre og de aller, aller ivrigste er muligens pga de ivrigstes syn på hva som er rett og galt, men det er fankern meg problemer med takhøyden og! Sånn som det ser ut nå, så stanger du i taket i PH bare du kjefter på sidemannen for at han ikke synger.

Jeg tror et PH-styre med følelsen av å ha et stort flertall i ryggen ikke har den forvaltningsbalasten som trengs for å gjøre alle til lags. Sånn sett er det kanskje like greit med et alternativ til PH, som det blir snakka om i andre tråder.



Jeg tør å påstå at ganske mange ikke kommer på generalforsamlingen. Og det er på generalforsamlingen styret bestemmes. Så om de 20% mest ivrige mobiliserer så burde de ikke få noe som helst problem med å få igjennom mange av sine synspunkter.

Om ildsjelene også er flinke og reklamerer sin sak, så får de sikkert med seg mange av "80%"-erne også

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 28 sep 07, 08:37

Opprinnelig postet av JipJap

Jeg tør å påstå at ganske mange ikke kommer på generalforsamlingen. Og det er på generalforsamlingen styret bestemmes. Så om de 20% mest ivrige mobiliserer så burde de ikke få noe som helst problem med å få igjennom mange av sine synspunkter.

Om ildsjelene også er flinke og reklamerer sin sak, så får de sikkert med seg mange av "80%"-erne også

ikke no vits det nå vel, med den nye supporter-klubben å gå til....? (hvis det blir no av da) de fleste som klager på alt her inne, melder seg på der

 

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 28 sep 07, 08:38

Opprinnelig postet av endre

Her er lista på øverste delen av styret av PH slik den står oppført på PHs sider pr idag. Og så vidt jeg vet kan et navn der ekskluderes uten at jeg skal gå nærmere inn på dette.
Men det er 2 ting her som jeg finner da litt rart og kanskje litt skremmende.
Ulf Berg står her som kasserer, men fremstår i media som leder?!
Og tilfeldigvis så er et annet familiemedlem også et høystående medlem av denne klubben. Ikke at det gjør meg noe personlig at det er slik, men det er tilsynelatende lettere å få igjennom en sak når man er så nærme familiert.
Det er totalt 11 medlemmer på denne oversikten, blir da 10 hvis man teller minus dette medlemmet som ikke er med lenger. Dette vil også tilsi at man har 20% av stemmene, hvis det familiære båndet er sterkt!
Og jeg finner det feil at en organisasjonsstuktur som dette kan få leve. Alle som har et snev av prosjektledelse i seg, vet at et felles lederskap sjelden har noe godt med seg. Og da at kasserer har fått det overodnede ansvar til å snakke med media, fremfor en pr ansvarlig, som forøvrig ike fremstår av organisasjonskartet finner jeg svært merkverdig.

Ene og alene virker dette organisasjonskartet forvirrende og allerede amatørmessig satt opp, en organisasjon trenger en leder. Mulig dette er Ulf Berg, men hvorfor i alle herrens dager er han da satt opp som Kasserer?
Og hvis dette da stemmer, at det er flere enn 7 som har meldt seg ut av PH, virker det jo som at ikke denne personen fungerer innenfor sin del av styret.
Dette er ikke noe forsøk på personangrep av noe sort, selv om det kan virke sånn, men kun i art av belysning av temaet PH som organisasjon. Som i dette øyeblikk ikke ser til å fungere 100%

Hvis disse fakta er feil, så viser det faktisk en enda større glipp organisasjonsmessig syns nå jeg, at sidene ikke oppdateres regelmessig, uten at jeg skal gå inn på denne diskusjonen nok engang.

Utrolig, at en med så sterke meninger om saken, ikke har fått med seg grunnlaget for at strukturen ser slik ut som den gjør. At Ulf Berg utad fremstår som leder, men er kasserer i styret ble heftig debatert på forrige generalforsamling. Hvorfor var ikke du der, som er så opptatt av sammensetning og kritisering av styret slik det ser ut?

Personlig er jeg heller ikke enig i at det ikke er noen leder (gjerne en annen enn Ulf, med mer tribuneliverfaring) på papiret. Inntrykket mitt var at det ikke fantes noen skikket kandidat til vervet, og at man da gjemte seg bak at det var best å ikke ha noen. Styret skulle fungere som en enhet, og lederoppgavene skulle fordeles på medlemmene i styret for å slippe at en person skulle ta på seg ansvaret. Det lå allerede den gangen i kortene at Ulf ville bli leder, om ikke på papiret så iallefall i styrerommet, og ikke minst utad.

Styret pr idag har for liten påvirkning fra de mer hardbarka tribunelivfanatikerne, og det bør det gjøres noe med  ved neste korsvei, det viser den siste tids historie. For å få det til må noen interessante kandidater stille seg disponible for valgkomiteen.  Så enkelt er det. Lett å være kritisk, men dersom man ønsker forandring bør man møte på generalforsamling, og stille seg selv, eller andre ønskede kandidater frem til valg.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 09:21
Opprinnelig postet av Brukernavn

Opprinnelig postet av JipJap

Jeg tør å påstå at ganske mange ikke kommer på generalforsamlingen. Og det er på generalforsamlingen styret bestemmes. Så om de 20% mest ivrige mobiliserer så burde de ikke få noe som helst problem med å få igjennom mange av sine synspunkter.

Om ildsjelene også er flinke og reklamerer sin sak, så får de sikkert med seg mange av "80%"-erne også

ikke no vits det nå vel, med den nye supporter-klubben å gå til....? (hvis det blir no av da) de fleste som klager på alt her inne, melder seg på der

 



Selv om man ønsker en ny supportergruppe så bør man gjøre noe for å redde PH allikevel, det erjo tross alt den nåværende eneste supportegruppen til Fredrikstad!!

---------------------------

Hiv styret!!!!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 sep 07, 09:40
Opprinnelig postet av djpete
Hvorfor var ikke du der, som er så opptatt av sammensetning og kritisering av styret slik det ser ut?

Jeg jobbet og studerte i oslo, og hadde ikke mulighet den dagen, såvidt jeg husker rett, og har ei heller mulighet denne gangen da studiene har bragt meg til London.

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 28 sep 07, 10:02

Det er riktig som djepete sier at styrestrukturen ble heftig debattert på årsmøtet. Men flertallet bestemte at det skulle være flat struktur uten leder. De skulle ha en talsperson i stedet. Det er vel blitt Ulf Berg, det da.

Dette kan jo gjøres om på neste årsmøte, men da må det sendes inn endringsforslag til vedtektene.

Vil man ha til endringer i hvordan PH fungerer må man sende inn forslag til årsmøtet på prioriteringer, endringer til vedtekter og forslag på nye styremedlemmer. Har man prøvd alt dette og bare blitt nedstemt, får en jo vurdere om en har lyst til å bli og prøve en gang til, eller ei. Det er  ihvertfall sikkert at akkurat nå får en ikke til store forandringer. Hvis en da ikke klarer å skaffe nok underskrifter til et ekstraordinært årsmøte. Den muligheten er åpen.

Jeg vet ikke hvor mye styret leser her på nettet, men jeg håper de fanger opp noen av signalene. Men på den andre siden - ting som ser svært så intenst ut på en debattliste har ikke alltid den samme effekten ute i det virkelige liv.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 10:11
Syns Plankehaugem fungerte mye bedre med Lars Thoresen jeg:P Og ikke minst var det mye mer info og oppslutning på tifo, osv. Nå er det jo helt tragisk!

---------------------------

Hiv styret!!!!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 sep 07, 10:31

http://www.demokraten.no/lokalsport/article3023451.ece

Dette sier Ulf Berg.. Det er vel sånn det går når man rekrutterer 4500 bestemødre, flertallet bryr seg naturligvis ikke om tribunekultur. Nok en gang viser han at han gir faen i folk som forsøker å lage liv på tribunen og er mer opptatt av å være i lomma på FFK.. 

 

Ulf Berg har gjort masse bra for klubben, men  nok er nok! Jonek, skriver ikke dette for å hetse, men fordi det er totalt uakseptabelt med en leder som er så arrogant. PH skal være for alle sies det, men tydeligvis ikke for folk som vil synge eller kle seg uten FFKeffekter.

 

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 28 sep 07, 10:37
Til f-b var det 7-8 utmeldelser idag er det 5? Gleder meg til generalforsamlingen!

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 28 sep 07, 10:41
Endret: 28 sep 07, 13:37
Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av Brukernavn

ikke no vits det nå vel, med den nye supporter-klubben å gå til....? (hvis det blir no av da) de fleste som klager på alt her inne, melder seg på der

 



Selv om man ønsker en ny supportergruppe så bør man gjøre noe for å redde PH allikevel, det erjo tross alt den nåværende eneste supportegruppen til Fredrikstad!!

En god gjerning før du slutter  

Er ikke Aristokratene stiftet ? mener å ha lest det et sted....

Moderator: Slettet off-topic innlegg

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 28 sep 07, 15:20
Opprinnelig postet av Liraren
Marcus la nå den hesten ligge. Jeg kjenner til minst 10 utmeldelser selv. Så høres litt rart ut, hva er det Ulf Berg vil med lyvingen?


hehe sorry men jeg ble litt fasinert


Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f