Husk meg
Brukernavn
Passord

Lysten er helt borte...

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 sep 07, 19:12
Er det rart vi snakker så mye om å synge når vi? Vi diskuterer faktisk Plankehaugen her. Det er liksom meningen at vi skal synge... Bare synd styret ikke har forstått det..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 25 sep 07, 19:14

Opprinnelig postet av BøgeJon
(...) For meg skinner det  kraftig i gjennom at noen faktisk har større interesse av sang/desibel/blussing/antall syngende osv. (...)

Dette er faktisk en uhyre viktig del av supporterkulturen, BøgeJon.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 sep 07, 19:57

Jeg går faktisk på kamp for å se kampen, å bruke tid sammen med de jeg drar på kamp sammen med, o sist men ikke minst støtte laget ved klapping osv, jeg hadler også i supporter butikken og bruker penger på klubben jeg elsker.

 Er ikke jeg supporter da??

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 25 sep 07, 20:16
Endret: 25 sep 07, 20:16

Jo visst er du sen supporter. Men du er ikke en syngende supporter. Noe som alle medlemmer av plankehaugen burde være.

Man blir ikke automatisk supporter bare av og handle i aristokraten. Tror spillerne driter i hvem farge jeg har på klærne mine under kamp. Jeg liker ikke kommersielingen (usikker på hvordan det skrives) av fotballen. Derfor velger jeg og heller kle meg i hverdagsklær på kamp også.

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 sep 07, 20:21
Endret: 25 sep 07, 20:23

selvsagt driter spillerne i om jeg handler i aristokraten, men se på det på en annen måte, hvis jeg ikke handler i aristokraten, eller, hvis alle slutter å handle i aristokraten, hvis alle slutter  å kjøpe billett på stadion, hvis vi slutter å støtte FFK økonomisk, hvis sponsorer slutter å støtte, hvis FFK slutter å selge reklameplass på drakter, stadion osv, hva er da igjen av toppfotballen i distriktet? Tror du da FFK klarer å henge med i toppen av Norsk fotball?

 

Jeg er medlem av PH, fordi jeg ønsker å støtter PH økonomisk, jeg sitter uansett på  hovedtribunen. (bortekamper jeg er på stiller jeg midt i PH og synger og hopper det jeg orker)

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 25 sep 07, 20:24
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av BøgeJon
(...) For meg skinner det  kraftig i gjennom at noen faktisk har større interesse av sang/desibel/blussing/antall syngende osv. (...)

Dette er faktisk en uhyre viktig del av supporterkulturen, BøgeJon.

NETTOPP!

Det jo det jeg sier! Mange er mer opptatt av å diskutere/engasjere seg i nettopp det, enn i klubben og laget.

Er jo bare til å gå inn å se på forumhistorikken til enkelte...

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 25 sep 07, 20:27
Endret: 25 sep 07, 20:43
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av BøgeJon
(...) For meg skinner det  kraftig i gjennom at noen faktisk har større interesse av sang/desibel/blussing/antall syngende osv. (...)

Dette er faktisk en uhyre viktig del av supporterkulturen, BøgeJon.

NETTOPP!

Det jo det jeg sier! Mange er mer opptatt av å diskutere/engasjere seg i nettopp det, enn i klubben og laget.

Er jo bare til å gå inn å se på forumhistorikken til enkelte...

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???

 

Det er faktisk mulig å ha to ting i hodet på én gang, BøgeJon.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 25 sep 07, 20:27
Uff det var trist å være på Ullevål igår. Ikke bare med tanke på resultatet og det faktum at guttæne ikke klarer å heve seg noe etter kampen mot Brann, men det at vi i Plankehaugen var dårligere enn noen gang. Syntes det har blitt skikkelig kjipt å stå der nå(borte og hjemme), og vurderer å flytte meg over på HT neste sesong hvis ikke det blir bedre. Jeg bare måtte registrere meg etter Ullevål-fadesen igår, for noe  virkelig skje!

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 25 sep 07, 20:27
Endret: 25 sep 07, 20:28
Opprinnelig postet av Liraren

...Jeg liker ikke kommersielingen (usikker på hvordan det skrives) av fotballen. Derfor velger jeg og heller kle meg i hverdagsklær på kamp også.

Hmm. Her har vi vel litt av essensen i probelamtikken. Jyplinger som fæen ikke skjønner foran og bak på sin egen ræv! Du er vel ikke tilfeldigvis i mot krig og fred og sånn også vel?

JEG BARE SPØR!!!

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 25 sep 07, 21:47
Opprinnelig postet av kenneth
Jeg har en ting å si i denne tråden, og det er at det lett vises hvilke som er ekte supportere og hvilke som er mer opptatt av status.

"Buhu, gidder ikke synge mer"

"Buhu, resten av Norge ler av oss"

"Buhu, helten min er utestengt"

""Buhu Buhu"


Dere har gitt en mann ganske mange morsomme øyeblikk de siste ukene dere som har argumentert og motargumentert for ditt og datt.


Dere er stort sett en gjeng med unger, knapt tørre bak øra...de fleste av dere faktisk. Dere har INGEN supporterkultur, dere er kun en gjeng med wannabeere... Inget mindre!!





Enig. Det at den såkalte supporterkulturen tilsynelatende er avhengig av EN mann sier vel sitt om at den ikke er eksisterende.  Zoran er per dato histore som forsanger, move on. Drit i den kontinetale stilen som Zoran sto for (uten at det er noe galt med den), og kjør engelsk modell med flere forsangere blant publikum som kan bytte på å dra igang. Da er det ikke så prekært at forsangere ikke vokser på trær (ref. Husgutts kommentar), fordi denne modellen ikke krever så mye av hver enkelt forsanger. Wannebe-Ultrasene og Zoran-disiplene i BrigadeTøffTøff vil nok ikke være med på en sånn løsning, men jaja ...

---------------------------

math


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 sep 07, 20:43

Det spiller egentlig ingen rolle hvem som er forsanger fra nå av, det blir aldri like bra stemning. Og det er pga. at et par sentrale sangpersoner har meldt seg ut, og fordi folk er negative til forsangerne uansett.

Men er det en ting jeg syns forsangerne er dårlige på, er det takt og rytme. Sangene synges altfor fort! Merka det mot Brann hjemme, og hørte det på tv mot Vålerenga. Spesielt "Ring of Fire" synges altfor fort, og det høres helt tragisk ut. Også Pippisangen.

Nei, neste år håper jeg det blir sangfelt med Zoran som forsanger! Så får de som vil kose seg og spise vafler, pølse og drikke brus gjøre det et annet sted.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 25 sep 07, 20:46
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Liraren

...Jeg liker ikke kommersielingen (usikker på hvordan det skrives) av fotballen. Derfor velger jeg og heller kle meg i hverdagsklær på kamp også.

Hmm. Her har vi vel litt av essensen i probelamtikken. Jyplinger som fæen ikke skjønner foran og bak på sin egen ræv! Du er vel ikke tilfeldigvis i mot krig og fred og sånn også vel?

JEG BARE SPØR!!!

 

Jeg er imot krig til en viss grad. Men fred er jeg ikke imot. Skjønner ikke hvorfor du skal gå så ut av topic og blande inn mine meninger om krig og fred?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 sep 07, 20:48
nettopp.. Sangene går ALTFOR fort, de starter for høyt oppe. Helt " umulig" å synge... Det er det som visstnok er så vanskelig å forstå for enkelte.. Det er ikke Zoran som person vi savner, det er hans evner som forsanger!

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 25 sep 07, 20:49

Isteden for å diskutere det en ikke kan få - nemlig Zoran tilbake - hva med å diskutere forskjellige måter å få den situasjonen vi har til å bli best mulig? Hvorfor tror dere at kjeft er det som skal til til for å få flere til å synge? Kjeft funker aldri! Ikke fra lærer`n, mora`ri, sjefen eller en forsanger.

Tror dere Klanen har kommet dit dem er med kjeft? De har kommet dit de er med å gjøre det til en kul greie å være med å synge. Men de fikk også det problemet at det ble mange som ikke sang som sto på Vestbredden fordi de ville bli assossiert med de kule. Derfor innførte dem sangkontrakt på Gaza. Jeg er helt for å ha sangkontrakt på deler av PH - feltet. Tror det kan gjøre det lettere for for oss alle. Men i PH er det ikke en kul greie å synge, men en sur plikt. Hva med å forandre attityd?

Skal folk synge må de kunne sangene. det tar dessuten tid for folk som ikke er ihuga sangere å laære seg teksten. Det å dele ut teks slik som i sommer er veien å gå. Del ut flere ganger. Sett opp en liyen forsangergjeng blant de som ikke synger så mye for å gå foran med et godt eksempel, en gjeng som kan lære bort sangene og gi ros! Som sier: Dette var bra. Nå lød det fint. Kom igjen, så gir vi guttane støtte.

Men det er ikke til å komme i fra at det største trøkket på satdion kommer når guttane speller bra slik at det er nerve og spenning i kampen. Da kommer mye av seg sjøl.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 25 sep 07, 20:57
Endret: 25 sep 07, 21:00
Det har egentlig alltid vært ett problem, derfor jeg var for tromme når det sp.målet var oppe også. Da har man en som kan styre tempo på en enklere måte. Dette problemet mener jeg også at er spesielt stort på de sangene som vi også klapper på, da MÅ vi ha tromme for og ikke ende opp i dobbelt tempo. Går jo så fort noen ganger at det bare blir mumling....

Når det gjelder ferdigheter som forsanger så hadde jeg håpet at folk kunne være litt mer tålmodige med de nye som har prøvd seg. Man blir ikke flink over natten så jeg synes de må få litt fler enn to kamper før de slaktes. En annen ting er jo også at pga alt styret i det siste så er det mange som ikke gidder å stå på som før, som igjen gjør jobben for de nye forsangerne enda vanskeligere.

Edit:

Har forresten noen av dere som ikke synes de nye forsangerene gjør noen god jobb tatt det opp med de? Fortalt de hva dere mener burde vært annerledes. Blir jo enklere å forbedre seg med noen tilbakemeldinger, så lenge de er seriøse og konstruktive....

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 sep 07, 21:55
Kjeft hjelper på meg ihvertfall og jeg regner med at jeg ikke er heelt alene..

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 25 sep 07, 22:14
Opprinnelig postet av BøgeJon

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???


Det er nettopp der fokuset til Plankehaugen er feil. De har kampreferater istedet for tribunereferater. Det eneste av nyheter er om loppemarkeder og turer. Kampreferater, taktikker, spillerbørser og annet vissvass kan FB, VG og Grønis ta seg av. Plankehaugens jobb er å støtte laget, ikke utestenge de som faktisk bidrar.

Kameratskapet går foran klubben.  Det er ikke snakk om helter.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 25 sep 07, 22:24
Var på kampen, satt på langsiden og syns det så/hørtes ut som PH gjorde en god jobb! satt der å tenkte at dette var bra, spesielt med PANG starten på U. stadion.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 sep 07, 22:48
Endret: 25 sep 07, 22:50

Opprinnelig postet av Radoslaw

Med all respekt for deg, KeJ;

Denne "diskusjonen" legges herved død fra min side.

Storsinnet av deg Radoslaw, virkelig storsinnet...

 

Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av BøgeJon

Hvor er engasjementet for spillet, laguttaket, formkurve, poengsanking osv???


Det er nettopp der fokuset til Plankehaugen er feil. De har kampreferater istedet for tribunereferater. Det eneste av nyheter er om loppemarkeder og turer. Kampreferater, taktikker, spillerbørser og annet vissvass kan FB, VG og Grønis ta seg av. Plankehaugens jobb er å støtte laget, ikke utestenge de som faktisk bidrar.

Kameratskapet går foran klubben.  Det er ikke snakk om helter.

 

Hmm, hvorfor lager ikke BRH en egen supporterside? En side der man kan diskutere de tingene dere mener er viktigst for en supporter? Der dere lager deres egne vedtekter og rammer for hva som er lov og ikke lov? Det nytter i alle fall ikke å gå løs på hverandre her inne, det skaper bare større splid...

Dere har tilsynelatende lite til overs for den "gemene hop" og er lite villige til å føye dere etter flertaller, være seg det er her på forumet eller på tribunen. Ved gjentatte tilfeller er deres ord den eneste lov, ingen andre, være seg gammel eller ung, har greie på supporterkultur eller hvordan man skal oppføre seg på tribunen eller overfor andre tilskuere.

For å ha sagt det en gang for alle; Jeg har intet i mot BRH eller andre Ultras. Har heller intet i mot de som måtte sympatisere med dere eller deres likesinnede. Det jeg derimot har vansker med å godta er den mangelen på respekt enkelte av debattantene her inne viser overfor andre. Dette går selvsagt begge veier da den gjensidige respekten her inne er på et minimum. Dersom ikke de involverte snart ser seg selv i speilet og endrer holdning overfor hverandre, ja så anbefaler jeg at de heller tar en lengre pause fra forumet, oppførselen er under enhver verdighet.

Til syvende og sist ønsker alle her inne klubbens beste. Det man derimot er uenig om er hvordan man skal gripe utfordringen...

Jeg ønsker alle lykke til i jakten på det perfekte, gudene skal vite at vi har en lang kamp foran oss...

For egen regning, KeJ...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 sep 07, 22:52
Opprinnelig postet av KeJ
Hmm, hvorfor lager ikke BRH en egen supporterside? En side der man kan diskutere de tingene dere mener er viktigst for en supporter? Der dere lager deres egne vedtekter og rammer for hva som er lov og ikke lov? Det nytter i alle fall ikke å gå løs på hverandre her inne, det skaper bare større splid...

Det kommer.

Har sett siden, og det virker som en god start. Snart har FFK fire sider som utfyller hverandre.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f