Husk meg
Brukernavn
Passord

Spissvalget må tas !!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 24 sep 07, 21:52

Synes at FFK sliter veldig med å finne hverandre i angrepsfasen. Det blir for omstendelig og når først innleggene kommer så er det litt bingo hvem som går på første, bakre o.s.v. Grønhagen må ta et valg der framme så de blir nogenlunde kjente med hverandre, nå er det for mye rullering.

En som ikke spilte idag, som er hardtjobbende og har litt pondus er vår kjære islending. Kan ikke forstå hvorfor han ikke spiller, er han skadet ? La han og Tegstrøm få de siste kampene sammen, og når Tegstrøm er utslitt så dytter vi inn på Fofana & co som erstatter den siste 1/ timen.

West/Tegstrøm idag var en  katastrofe å se på, dette blir for spett.....


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 sep 07, 22:45
Tipper vi så West for siste gang i A lags drakt idag..... Skadene har satt han langt tilbake, ikke minst farten, og uten den er han ingenting......

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 24 sep 07, 22:45

Ikke lett å ta noe spissvalg,når vi har jevnt dårlige spisser

Ikke lett å vite hvilken spiss en skal satse på.De må kunne bevise at de er verdt å satses på også.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 24 sep 07, 23:17
Endret: 24 sep 07, 23:21

1.Brann          45 mål        Helstad 16 mål+Winters 5 mål= 21 mål

2.Stabæk       36 mål        Nannskog 12 mål+Gunnarsson 10 mål= 21 mål

3.Viking          40 mål        Ijeh  14 mål+Sigurdsson 4 mål= 18 mål

4.Lillestrøm   38 mål       Occean 11 mål+Sundgodt 9 mål= 20 mål

8.FFK              29 mål       Tarik 6 mål+Gardar 3 mål= 9 mål

Ikke så vanskelig å se hvor skoen trykker her.

Hadde Tarik og Gardar scoret f. eks. 11 og 9 mål så langt,så hadde FFK hadt 40 scorede mål og hadde ganske sikkert vært med i toppkampen(4 beste) i Tippeligaen.

 

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 sep 07, 23:23
Få ut Tegstrøm og inn med Gardar igjen spør du meg.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 sep 07, 00:07

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Få ut Tegstrøm og inn med Gardar igjen spør du meg.

Amen


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 25 sep 07, 01:19
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Få ut Tegstrøm og inn med Gardar igjen spør du meg.

Amen

Gardar er ikke i nærheten av å være den klassespissen FFK trenger for å bli ett topplag. Kanskje ikke Tegstrøm heller men det er litt tidlig å si. Tarik og Fofana har potensiale men jeg hadde håpet det skulle løsne for de i løpet av sesongen. Det ser ikke ut som skjer.

Om FFK skal bli ett topplag må klassespiss eller klassespisser stå øverst på listen når overgangsvinduet åpner i vinter. Ikke Stefanutto eller høyrekant, det er ikke der skoen trykker!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


LarsH

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 06
Innlegg: 51

Lagt til: 25 sep 07, 01:25
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Få ut Tegstrøm og inn med Gardar igjen spør du meg.

Amen

Gardar er ikke i nærheten av å være den klassespissen FFK trenger for å bli ett topplag. Kanskje ikke Tegstrøm heller men det er litt tidlig å si. Tarik og Fofana har potensiale men jeg hadde håpet det skulle løsne for de i løpet av sesongen. Det ser ikke ut som skjer.

Om FFK skal bli ett topplag må klassespiss eller klassespisser stå øverst på listen når overgangsvinduet åpner i vinter. Ikke Stefanutto eller høyrekant, det er ikke der skoen trykker!

Rimlig ening! Greit nok at det også er andre plasser på banen vi trenger ny spillere, men det er på tide å få spisser som scorer. Et eks. fra kampen i dag er jo når 2 FFK spillere(husker ikke hvem) var alene inne i fem meteren. Innlegget kom, begge gikk opp for å hedde ballen i mål. Men nei, det gikk ikke gett! 2 FKK spillere i fem meteren vs VIF målvakt SKAL være mål!

---------------------------

Nå må noe gjøres!!! Alt PH sto for er på vei til å forsvinne :(


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 25 sep 07, 08:51
Det som var synd i går var å se Brian West. Dette ble nok siste gangen vi så han på A-laget og han forsvinner nok ut når kontrakten går ut

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 25 sep 07, 10:04
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Synes at FFK sliter veldig med å finne hverandre i angrepsfasen. Det blir for omstendelig og når først innleggene kommer så er det litt bingo hvem som går på første, bakre o.s.v. Grønhagen må ta et valg der framme så de blir nogenlunde kjente med hverandre, nå er det for mye rullering.

En som ikke spilte idag, som er hardtjobbende og har litt pondus er vår kjære islending. Kan ikke forstå hvorfor han ikke spiller, er han skadet ? La han og Tegstrøm få de siste kampene sammen, og når Tegstrøm er utslitt så dytter vi inn på Fofana & co som erstatter den siste 1/ timen.

West/Tegstrøm idag var en  katastrofe å se på, dette blir for spett.....

 

Veldig enig i at det må kjøres inn en fast formasjon. Å bytte spisskonstellasjon i hver kamp er idiotisk.

Å tro at man plutselig skal finne en kombinasjon som viser seg å være vannvittig bra er som å tro på nissen.

Skal man bli gode må man ha stabilitet og kontinuitet !

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 25 sep 07, 10:06

Opprinnelig postet av LarsH

Rimlig ening! Greit nok at det også er andre plasser på banen vi trenger ny spillere, men det er på tide å få spisser som scorer. Et eks. fra kampen i dag er jo når 2 FFK spillere(husker ikke hvem) var alene inne i fem meteren. Innlegget kom, begge gikk opp for å hedde ballen i mål. Men nei, det gikk ikke gett! 2 FKK spillere i fem meteren vs VIF målvakt SKAL være mål!

I episoden du sikter til var innlegget for høyt. Da hjelper det ikke samme hvor god spissen er.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 25 sep 07, 10:44

Enig med Kent over. Det er for det første alt for tidlig å begynne å vrake Tegstrøm. Herregud, gi nå mannen en sjanse!

Hvorfor har plutselig Gardar blitt så fabelaktig god og populær? Har hatt sansen for ham siden han debuterte for A-laget jeg, men jeg forstår ikke helt denne nyvunne heltestatusen. Hva har skjedd?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 25 sep 07, 10:47
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Enig med Kent over. Det er for det første alt for tidlig å begynne å vrake Tegstrøm. Herregud, gi nå mannen en sjanse!

Hvorfor har plutselig Gardar blitt så fabelaktig god og populær? Har hatt sansen for ham siden han debuterte for A-laget jeg, men jeg forstår ikke helt denne nyvunne heltestatusen. Hva har skjedd?

 

Folk ser at han jobber beinhardt, at han vinner viktige dueller og at han er et supert oppspillspunkt.

Han skårer riktignok ikke mål, men han legger ihvertfall godt til rette så andre kan skåre.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 25 sep 07, 10:50

Opprinnelig postet av LarsH
  Greit nok at det også er andre plasser på banen vi trenger ny spillere, men det er på tide å få spisser som scorer. Et eks. fra kampen i dag er jo når 2 FFK spillere(husker ikke hvem) var alene inne i fem meteren. Innlegget kom, begge gikk opp for å hedde ballen i mål. Men nei, det gikk ikke gett! 2 FKK spillere i fem meteren vs VIF målvakt SKAL være mål!

Jepp. Spisser som scorer og en keeper som ikke slipper inn mål. Ut med Shaaban!

Syrlig spøk til side, du har et poeng med den situasjonen du nevner. Greit nok at Kvisvik slo et upresist innlegg, men Tarik og Tegstrøm som var der inne i feltet samarbeidet ikke noe videre bra. De tråkket jo mer elle rmindre oppå hverandre, og hindret hverandre selv om det ikke var en VIF-spiller i mils omkrets. Upresise innlegg til side, det er IKKE sånn to spisser skal samarbeide innefor 16-meter.

Uflaks, sykdom og skader meg her og der, Grønhagen har fremdeles noe å jobbe med.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 25 sep 07, 11:52
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Synes at FFK sliter veldig med å finne hverandre i angrepsfasen. .

Kan høres ut som du har sett en kamp denne sesongen og at den var i går. Velger å se det som frustrasjon over resultatet. Vif ledet 2-0 før det var gått 10 min. Deretter kunne de ligge kompakt med hele laget å sikre inn. Dog ikke uten at FFK kom til halvsjanser. "Genistreken" med å starte med bakromsspilleren West ble da heller ikke like genial når det ikke var noe bakrom.

FFK har vært flinke til å spille seg til sjanser etter min mening. Synes Tegstrøm sitt innhopp mot Stabæk og 1. omgang mot Brann tyder på at han er en fin tilvekst til laget. Mener også at FFK skal benytte de spillerene som står best til motstanderene og som er i form.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 25 sep 07, 12:55
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Synes at FFK sliter veldig med å finne hverandre i angrepsfasen. .

Kan høres ut som du har sett en kamp denne sesongen og at den var i går. Velger å se det som frustrasjon over resultatet. Vif ledet 2-0 før det var gått 10 min. Deretter kunne de ligge kompakt med hele laget å sikre inn. Dog ikke uten at FFK kom til halvsjanser. "Genistreken" med å starte med bakromsspilleren West ble da heller ikke like genial når det ikke var noe bakrom.

FFK har vært flinke til å spille seg til sjanser etter min mening. Synes Tegstrøm sitt innhopp mot Stabæk og 1. omgang mot Brann tyder på at han er en fin tilvekst til laget. Mener også at FFK skal benytte de spillerene som står best til motstanderene og som er i form.

Dette er ikke bare et problem i siste kamp. Angrepsspillet har ofte vært urytmisk, og vi har vært dårlige til å komme rundt på kant, noe som er viktig med tanke på å skåre mål. Vi har ingen grunn til å grave oss ned, men det er en del ting som må jobbes med. Tegan har gjort det OK før enga-kampen. Men jeg kan ikke helt skjønne poenget å bytte spisser etter hvilke lag vi møter. Det er det ihvertfall ingen topplag som gjør (som jeg kan komme på ihvertfall).

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 25 sep 07, 12:58
Opprinnelig postet av sklitakling

 

Folk ser at han jobber beinhardt, at han vinner viktige dueller og at han er et supert oppspillspunkt.

Han skårer riktignok ikke mål, men han legger ihvertfall godt til rette så andre kan skåre.

Sånne spisser vil jeg ikke ha. Spisser SKAL score mål. Hvis man skulle hatt en med supert oppspillspunkt kunne vi like gjerne beholdt Toth. Toth var for meg en nødløsning i mangel på bedre spisser. Samme forhold har jeg til Gardar også. Gardar er en under middels Tippeliga-spiss, hvis han i det hele tatt er det. Jeg vil nesten være tilbøyelig til å si det samme som dracula pleier å si, holder ett bra Adecco-nivå.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 25 sep 07, 12:59
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av sklitakling

 

Folk ser at han jobber beinhardt, at han vinner viktige dueller og at han er et supert oppspillspunkt.

Han skårer riktignok ikke mål, men han legger ihvertfall godt til rette så andre kan skåre.

Sånne spisser vil jeg ikke ha. Spisser SKAL score mål. Hvis man skulle hatt en med supert oppspillspunkt kunne vi like gjerne beholdt Toth. Toth var for meg en nødløsning i mangel på bedre spisser. Samme forhold har jeg til Gardar også. Gardar er en under middels Tippeliga-spiss, hvis han i det hele tatt er det. Jeg vil nesten være tilbøyelig til å si det samme som dracula pleier å si, holder ett bra Adecco-nivå.

Og hvilke superspisser skal vi ha istedenfor Gardar ?

 

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 25 sep 07, 13:03
Opprinnelig postet av sklitakling

Og hvilke superspisser skal vi ha istedenfor Gardar ?

 

Hadde det vært så lett du. Det er vel det folk har lett etter her inne siden vi rykka opp. Vi har i hvertfall ingen superspisser i laget vårt nå. Eneste som har potensialet til å være det er vel Tegstrøm.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 25 sep 07, 13:12
Endret: 25 sep 07, 13:15
Så da er det kanskje ikke så dumt med Gardar på topp alikevel da ?

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24