Husk meg
Brukernavn
Passord

Spissvalget må tas !!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 25 sep 07, 13:19
Endret: 25 sep 07, 13:21

Jeg vil mene at både Tarik og Fofana har det de trenger for å bli klassespisser. Men skal de bli det må de få spilletid uten at det kreves scoringer i tide og utide.

 Ikke dumt med noen av spissene våre på topp, bare spillerne har dagen. På en dårlig dag hvor alt går i mot gjør ikke Gardar underverker han heller.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 25 sep 07, 13:30
Endret: 25 sep 07, 13:32

Opprinnelig postet av sklitakling
Så da er det kanskje ikke så dumt med Gardar på topp alikevel da ?

Sånn som det er nå så er det hummer og kanari hvem de velger. Fortsatt noen som vil ha West også, selv om han knapt har prestert noe siden 2004, altså 3 år siden.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 25 sep 07, 13:31
Endret: 25 sep 07, 13:31
Jeg funderer litt over dette med Tarik. På forsommeren kom han stadig til gode innlegg/og/eller sjanser, og han glitret med tekniske finesser. Scoringene rant jo også inn jevnt og trutt en stund. Nå synes jeg det er sjeldent han fremstår som en virkelig trussel, ja ofte ser det ut som om motstanderne ganske enkelt "kler" av ham. Hva har skjedd?

Dreier det seg om en sviktende formkurve? Har motstanderne "knukket Tarik-koden"? Har medspillerne blitt dårligere til å gi ham noe å jobbe med?

Må ile til og si at Tarik er en av mine favorittspillere på laget, og jeg synes det er synd å se at han sliter. Må være tungt mentalt å ha wonderboy-stempelet hengende over seg, men ikke få det til å løsne.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 25 sep 07, 13:35

Opprinnelig postet av Espen
Jeg funderer litt over dette med Tarik. På forsommeren kom han stadig til gode innlegg/og/eller sjanser, og han glitret med tekniske finesser. Scoringene rant jo også inn jevnt og trutt en stund. Nå synes jeg det er sjeldent han fremstår som en virkelig trussel, ja ofte ser det ut som om motstanderne ganske enkelt "kler" av ham. Hva har skjedd?

Dreier det seg om en sviktende formkurve? Har motstanderne "knukket Tarik-koden"? Har medspillerne blitt dårligere til å gi ham noe å jobbe med?

Må ile til og si at Tarik er en av mine favorittspillere på laget, og jeg synes det er synd å se at han sliter. Må være tungt mentalt å ha wonderboy-stempelet hengende over seg, men ikke få det til å løsne.

Det kan nok ha noe med at samspillet med Jonna ikke fungerer. Og Gashi er vel heller ikke en som pleier å spille fram folk.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 25 sep 07, 13:35

Opprinnelig postet av Espen
Jeg funderer litt over dette med Tarik. På forsommeren kom han stadig til gode innlegg/og/eller sjanser, og han glitret med tekniske finesser. Scoringene rant jo også inn jevnt og trutt en stund. Nå synes jeg det er sjeldent han fremstår som en virkelig trussel, ja ofte ser det ut som om motstanderne ganske enkelt "kler" av ham. Hva har skjedd?

Dreier det seg om en sviktende formkurve? Har motstanderne "knukket Tarik-koden"? Har medspillerne blitt dårligere til å gi ham noe å jobbe med?

Må ile til og si at Tarik er en av mine favorittspillere på laget, og jeg synes det er synd å se at han sliter. Må være tungt mentalt å ha wonderboy-stempelet hengende over seg, men ikke få det til å løsne.

 

Det er nok ingen enkel forklaring, men tror han kunne ha godt av å "hvile" et par kamper, for dermed å gi han ekstra tenning, samt å gi andre en sjanse.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 25 sep 07, 13:39
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av sklitakling
Så da er det kanskje ikke så dumt med Gardar på topp alikevel da ?

Sånn som det er nå så er det hummer og kanari hvem de velger. Fortsatt noen som vil ha West også, selv om han knapt har prestert noe siden 2004, altså 3 år siden.

jaa...bort sett fra skåringa mot viking hjemme da...i år. da spilte han faktisk bra. Bortsett fra det har vi vel ikke hatt store gleden av han.

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 25 sep 07, 14:05
Endret: 25 sep 07, 14:06
West har vel bare putta ett i år? Og det var så vidt jeg husker i første hjemmekamp mot Lyn. I kampen mot Viking var det vel Tarik og Anders "Gullfot" Prydz som scoret.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 25 sep 07, 14:12

Opprinnelig postet av Per Egil
West har vel bare putta ett i år? Og det var så vidt jeg husker i første hjemmekamp mot Lyn. I kampen mot Viking var det vel Tarik og Anders "Gullfot" Prydz som scoret.

Stemmer det Per Egil.


tormaen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 mai 06
Innlegg: 5

Lagt til: 25 sep 07, 15:02

Det er ikke sikkert at det største problemet er spissene,men kantspillere.

Hvor ofte så vi at FFK fikk innlegg fra kanten.?Nesten hver gang kom innleggene fra spissen av 16 meteren,eller enda lengre ute i fra.Det er mye lettere for spissene å score når innlegga kommer etter at kantene har kommet seg ned til dødlinja. Se f.eks. andre målet til VIF igår.Dette har vært en mangelvare gjennom hele sesongen.

Vi behøver raske tekniske kantspillere som kan utfordre motsandernes backer,og som ikke er redde for å prøve.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 25 sep 07, 20:15
Tarek er blitt redd. Han tenker skade og videre salg.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 07, 00:39

Opprinnelig postet av 1947modell
Tarek er blitt redd. Han tenker skade og videre salg.

For noe tullball.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 26 sep 07, 09:00

Uansett tullball, er det helt sikkert at Tarik har utviklet seg stikk motsatt av de som faktisk blir gode spillere. Han er ikke noen unggutt lenger, misforstå meg rett. Han skulle faktisk vært en markant spiller nå, man trenger ikke se lenger enn Tettey og Ciljan Skjelbred, og flere med de. I det året Tarik fikk full tillit og masse spilletid, har utviklingen hans først stagnert, og så tilbake. Min påstand er at han er dårligere nå enn når sesongen startet.

 

Så, ja - det må tas et spissvalg, og heldigvis er de som skal ta det mye mer kompetent enn meg, for jeg vet ikke hve jeg skulle gjort i dagens situasjon.

---------------------------

-Elsker alle-


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 26 sep 07, 09:08
Synd med Tarik, men har er ikke lenger en god spiss. Nå mener jeg både Fofana og Gardar bør velges framfor Tarik. Ut denna sesongen, og heller satse på Tarik og Tegstrøm eller en ny spiss fra neste sesong.. Tarik bør værtfall ikke spille når han er ute av form

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 sep 07, 09:13
helt enig. kjenner ikke tarik igjen jeg. det ser ut som han er sliten eller ikke er nok motivert for oppgaven

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 26 sep 07, 09:20

Tror det er vel tidlig å avskrive Tarik, er det ikke?

Skal ikke påstå at jeg hadde klart å gjøre bedre grep med laget selv, men jeg tror at nøkkelen er å få laget som helhet til å prestere bra, ikke bare fokusere på at spissene er de som skal sørge for scoringer. Det er litt for lett å gi all kred og all oppmerksomhet til spissene når de scorer, men bak en storscorer er det alltid et bra lag, ellers var han ingen storscorer likevel. Det er en grunn til at Vourinen scorer i bøtter og spann i Finland men fremsto helt ubrukelig her i TL. Grunnen må være en annen enn at Vourinen plutselig ble en annen spiller da han kom til FFK.  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 26 sep 07, 09:42
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av 1947modell
Tarek er blitt redd. Han tenker skade og videre salg.

For noe tullball.

 

Synes du er litt bombastisk i uttalelsen, samt at du ikke akkurat utdyper svaret ditt. Nå er jeg ikke nødvendigvis enig med 1947-modell, men kan være at Tarik har hatt litt feil fokus i løpet av sesongen da. Ville vel ikke vært så rart om han brukte litt energi på å tenke på hva/hvis/dersom etc. Hadde jeg vært 19 år og et stort talent som var blitt invitert på treningsopphold av diverse toppklubber, ja så tror jeg nok at ting ville gått til hue på meg også, ikke bare tror, jeg vet. Og selvsagt blir man redd for evt skader etc...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 26 sep 07, 09:48

Jeg skriver bare det jeg ser, og det er at han ikke kommer til like mange avslutninger som før, og nå har han bedre spillere rundt seg. Jeg har skrevet det før, og jeg tror ikke Tarik blir noen stor spiller. Han har egentlig ikke noen spisskompetanse, selv om totalpakken er bra. Balanse, hører jeg folk roper, og teknikk. Det hjelper ikke når man spiller i en knokkelliga, Tippeligaen minner mest om The Wankership.

 

Hvis man skal trekke frem gode spisser som sliter med å score mål, er Gardar den beste etter min mening. Han jobber utrettelig hele kampen, og er sterk. I tillegg gir han juling etterhvert som han får. Hvis ikke Tegström og Gardar blir for like, ser jeg gjerne dem sammen fra start. Med litt fart på kantene selvfølgelig.

---------------------------

-Elsker alle-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 26 sep 07, 10:58
Endret: 26 sep 07, 10:59
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Hadde jeg vært 19 år og et stort talent som var blitt invitert på treningsopphold av diverse toppklubber, ja så tror jeg nok at ting ville gått til hue på meg også, ikke bare tror, jeg vet. Og selvsagt blir man redd for evt skader etc...

Jeg mistenker at det ikke bare handler om at ting går til hodet på Tarik. Han har vel taklet bra å være et meget lovende talent i flere år alleredeTarik har vel heller ikke bedt om de forventningene vi andre har til ham. Har vi rett til å bli skuffet over at Tarik ikke straks innfrir våre forventninger? Eller er det vi som må dempe oss litt og innse at ting må få lov til å ta sin naturlige tid?

Hva gjelder skader så forstår i alle fall Tarik veldig godt. Det er tross alt hele fremtiden hans som står på spill. Ingen bør sitte på sidelinja og forlange at Tarik skal spille så oppofrende at han ødelegger karrieren sin på det.  En alvorlig skade på Tarik ville være kjipt for alle oss håpefulle supportere, men det er Tariks fremtid det ville ødelegge. Ikke vår, ikke FFKs.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 26 sep 07, 11:18
Merkelig skrevet. Mener du at han ikke slår igjennom fordi han må spille "roligere" for ikke å bli skadet? Det blir jo som å si at man kunne vunnet billøp, hvis man bare hadde gitt bånn gass. Tarik har begrenset fysikk, og det er ikke noe pluss med det kokosspillet som godtas i Tippeligaen. Grenser til wrestling fra tid til annen.

---------------------------

-Elsker alle-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 26 sep 07, 11:28
Endret: 26 sep 07, 11:30

Nå forstår jeg ikke deg helt. Tarik tar det vel ikke akkurat rolig, ikke som jeg kan se i alle fall. Men etter alle de nesten-beinbruddene han har fått som kunne blitt fatale så forstår jeg at han tenker litt lenger fram enn neste takling.

Tarik slår gjennom for fullt når tiden er inne. Det er vel ingen som har lovt oss at det skal skje akkurat nå, bare fordi vi selv tillegger unggutten store forventninger, for ikke å si krav om umiddelbar suksess.

Det blir litt sånn; "når VI synes at Tarik er god så får han jammen vise det!" Og det blir helt feil.   

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f