Husk meg
Brukernavn
Passord

Klokkesvingen for Plankehaugen!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 08 nov 03, 00:12
Om det ikke blir aktuelt å stå på lang siden er Klokkesvingen det eneste alternativet. Husk hvor elendig det fungerte med lyden som gikk rett mot Kirkegården og Fjellberg sykehjem.

La bortefansen få Gressvik tribunen og da vi de stå veldig langt fra P.H.

Ikke tenk tanke på å stå på Gressvik!!!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 nov 03, 00:18
Enig. Det beste, dersom det blir satt opp sittetribuner på langsiden, må være at Plankehaugen tar hjørnet mot Kirkegården i klokkesvingen, mens bortesupporterne tar Gressviktribunen. Når det er sagt er det vel enkelte supporterklubber som ikke klarer fylle mer enn halve gressviktribunen, mens for andre blir den for liten (f.eks. Klanen). Man må være fleksible da.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 08 nov 03, 02:34
Endret: 08 nov 03, 02:35
Hvis du med fleksibel mener at Plankehaugen skal være i Klokkesvingen alle andre kamper enn mot Vålerenga, så blir det litt søkt. Hjemmesupportere bør strengt tatt prioriteres. Derfor håper jeg at vi får ordnet noe på nåværende Lange Stå. Det blir det enkleste i forhold til bortesupportere. Dermed får ikke de helt elendige forhold på Gressviktribunen, og vi får gode sangforhold på Lange Stå. Gressviktribunen er helt håpløs! Unner nesten ikke bortesupportere å stå der en gang!!! Men hvis det blir et valg mellom dem og oss, så skal de selvfølgelig stå der. Er forøvrig en brukbar tribune hvis man kun skal se kamp og ikke synge.

Gressviktribunen tar forøvrig omlag sekshundre mennesker; mener det er det man har beregnet. Dermed er den mer enn god nok for bortesupportere hva gjelder størrelse. Er ikke så mange andre enn Klanen som vil komme med flere enn det antallet likevel.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


fredrik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 aug 03
Innlegg: 15

Lagt til: 08 nov 03, 11:05
Det beste er å samle alle SYNGENDE supportere i et plankehjørnet på lange stå.inngjerding med syngeplikt!!!:p

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 08 nov 03, 13:08
Hva med å ha plankehaugen på pensjonisttribunen?

---------------------------

Stadion på FMV!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 nov 03, 13:11
Da mister man jo frem og tilbake syngingen med hovedtribunen? Dessuten mister man sitteplasser, så er nok uaktuelt av den grunn.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 nov 03, 17:00
Jeg vil ikke ha noe flytting av plankehaugen igjen.
Hvis det blir sitteplasser på Stå, så får vi heller sitte å rope da. Jeg flytter meg ikke vekk en gang til. Vi må ikke gjøre denne tabben en gang til.

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 08 nov 03, 17:11
Selvfølgelig vil alle stå midt på Lange Stå, det er jo plassen vår!! Og vi håper å få til en løsning med klubben hvor vi får til en slik løsning.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 08 nov 03, 20:16
Endret: 08 nov 03, 20:17
Gressvik tribunen til bortefansen, selv Klanen for stå der. Om det blir sitteplass på lange stå, er det uaktuelt for meg å sitte der. Da sitter jeg heller på Hovedtribunen og steller meg opp og synger der.

For meg er det å sitte på fotball kamp som å ligge å spise middag.

Jeg blir glad om Klokkevingen blir foretrukket!!!!!!!

Jeg husker årene fra 1977 - 1982 da jeg hadde fast plass i "The Clock"!!!!
En gjeng fra Murte bar i Gamlebyen stod alltid der. Her har du vår FFK sang!

Fra en Gasoline sang:

"Det var en gang en liten gutt som spørte sin far. Kan jæi få en tiæ a dæ når jæi til Stadion drar? ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå"

:-)

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 08 nov 03, 21:20
Mener på et generelt grunnlag at denne diskusjonen mister sin aktualitet med tiden. Hele stadion vil før eller siden bestå kunn av sitteplasser. Dette er i og for seg ingen hindring for de mest aktive "home- supporters ". De må selvfølgelig forbli på samme sted som tidligere. Uansett så vil man på disse plassene fortsatt stå.
Et eksempel på dette er det som skjedde på hjemmearenaen til Wisla Krakow. Der hadde også de mest fanatiske "home- supporters " en langside med plass til ca 4000-5000 stående supportere. Også disse kviet seg i lang tid da denne tidligere ståtribunen skulle få instalert seter. Dette " problemet " forsvant ganske raskt da det med tiden viste seg at det egentlig ikke gjorde noen som helst at det var instalert seter. Man forble rett og slett stående som før og under kampene så man aldri disse nye setene.
Konklusjonen min blir derfor at det viktigste tross alt er at " home- supporters " velger seg ett sted som er best egnet på sikt, om det så blir sitteplasser der med tiden har egentlig ingen betydning. På dagens stadion er vel langsiden på sikt det eneste logiske alternativet som tilholdsted for " home supporters ". Hvis det skulle komme en tribune der med sitteplasser vil det bare være utrolig positivt med tanke på bedre seerforhold for den harde kjerne.
Og ikke minst vil man da "ruve" i terrenget og dermed bli mer synlig og dominerende.
Dette har med selvfølelse og identitet å gjøre!

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 08 nov 03, 23:31
Problemet med lange stå er at den er veldig lav. Man blir dermed stående i lengden istedenfor i høyden, dette gjør det vanskelig å koordinere/samstemme synging o.l (les. Ørn-Horten 16.mai).
Det deisdert beste hadde vært om man utvidet lange stå, slik at man kunne stå opp til 20 personer bak hverandre. Et godt eksempel er Marinelyst, der ble synginga sinnsykt bra samstemt pga god oppstilling (og selvsagt hærlig akustikk).
Bare å drømme om ny stadio. Da må du jo flytte på ræva uansett da Rune:p

---------------------------

Macka fra start!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340