Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 37 av 59 37

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 sep 07, 11:51
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av jambo
 

Da er det ikke rart det blir noen kollisjoner mellom de som vil synge for full hals, og de som bare vil se kamp. Man MÅ da forvente at stiller man seg blandt det som skal være de mest ihuga supporterne (PH), så får man høre det om man ikke bidrar.

 

Så da er det greit og sjikanere (drite ut) folk, tenne bluss, være  drit full osv..osv... da, bare man gjør det for at man vil skape liv på tribunen?? Nei ærlig talt, det er helt topp at det blir tatt ved roten før vi får skikkelig anarki på PH feltet. Bort med drittsekkene



Det er helt greit å si klart ifra til folk at hvis du står på enkelte plasser så forventes det at du er med. Det er svært lite greit å tenne bluss, om det er helt greit å være drita full får andre bedømme, for jeg vil påstå at en ganske stor % av den ikkesyngende delen av PH også behersker denne egenskapen

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 14 sep 07, 11:56
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av bjorn

Freskt

Jeg tror nok PH syns det er veldig fint med støyende og utholdende supportere, innen rimelighetens grenser.

Ikke spesielt inkluderende det du kommer med her, trodde det var PH`s regel nr 1.
Skal være for alle.

Jeg sier ikke at det er galt med støyende supportere, og er enig i at PH skal være for alle. men, når noen grupperinger begynner å rakke ned på andre supportere fordi de ikke er nok supportere da er det at de diskvalifiserer seg selv.

Jeg får inntrykk av at det er mange som ønsker seg de forholdene man blant annet har i Stockholm, og er motstandere av(er litt flaue over) den familieprofilen som PH har i dag.

 

Veldig enig.Var selv i utgangspunktet litt skeptisk til BRH nettopp pga navnet vil kunne bli belastende for FFK. Men, jeg var/er villig til og gi dem en sjangse til å bevise at de kun er positive supportere. Slik har de også fremstått, laget bra med liv og oppført seg greit.

Inntil jeg leser disse trådene, og ser holdningene deres til de/oss som ikke har "mentalitet" og som ikke vet hva ekte "tribunekultur" er.

Her fremstår de som svært lite innkluderende,og er svært negative til "juletrær, tanter og familiefedre" Det eneste rette er å hoppe og synge/skrike i 90 min. Personlig synes jeg hoppingen ser tåpelig ut, og at 90 min med 1-2 sanger blir monotont og slitsomt å høre på.. Men det er min personlige mening, og godtar at andre synes det er topp. Men forvent ikke at alle skal delta i det.

De har de siste dagene gitt meg et inntrykk av at de er en gruppe på +/- 18 år, som ser opp til Zoran som deres gud, og som en slags kul far på 40 år.

Det er her jeg synes Zoran bør være sin heltestatus bevist, og ikke svare kritikere på en slik måte han gjorde i tråden"Spørsmål til forsangeren"

Hadde noen snakket til meg på noe i nærheten av den måten han svarte vedkommende, med tilhørere rundt meg, hadde jeg blitt seriøst forbannet, og mistet all respekt for personen som forsøkte å motivere meg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 sep 07, 12:20

Opprinnelig postet av schpa84


Jeg har aldri oppfattet Zoran som sjikanerende, og å tenne opp bluss er vel ikke verdens største synd. Syns det bare er morsomt jeg

Jeg vet ikke hva Zoran er, men han har blitt fjernet fra PH-feltet og da "er" han vel noe. Når det gjelder bluss, så er det forbudt og kan koste FFK dyrt. Hvis du syns det er morsomt å trosse forbud så tenn bluss da vel, så får du et år foran tv`en du også. Velfortjent!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 sep 07, 12:21
Dæven døtte! Ikke greit å være på ferie og komme tilbake til dette  Vil bare si at mitt PH medlemskap henger i svært tynn tråd og at jeg har null tillitt til PH styret..

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 sep 07, 12:26

Opprinnelig postet av teflon


Jeg vet ikke hva som er mest sjikanerende.. Å skrike "syng med da!!" eller å kalle noen for drittsekk.
Nå må du passe deg før du blir kasta ut du og.

He he, blir sikkert kasta ut jeg også, for å kalle "en spade for en spade" Er du så naiv at du tror noen har blitt kasta ut av stadion for at de har ropt "syng med da!" ? 


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 14 sep 07, 12:41

Opprinnelig postet av Willy Renè
...med pyro-effekter som egentlig kan ses på som håndvåpen hvis man har til hensikt å bruke det slik ?

 

Det høres jo ut som noen har tatt med maskinpistoler og håndgranater inn på stadion jo. Hva skal man da si om en termos med kokende vann, eller en neglefil eller en bilnøkkel. Det er vel utrolig mange flere som har blitt skaded av kaffesøl og fotballer enn bluss på norske tribuner?

 

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 sep 07, 12:53
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av Willy Renè
...med pyro-effekter som egentlig kan ses på som håndvåpen hvis man har til hensikt å bruke det slik ?

 

Det høres jo ut som noen har tatt med maskinpistoler og håndgranater inn på stadion jo. Hva skal man da si om en termos med kokende vann, eller en neglefil eller en bilnøkkel. Det er vel utrolig mange flere som har blitt skaded av kaffesøl og fotballer enn bluss på norske tribuner?

 

Nå overdriver du fælt.

Prøv å les innlegget til han jeg svarte, (prøv å ha litt vidsyn når du leser), og mitt svar etterpå, kanskje du forstår hva jeg mener.  Når han jeg svarte tydeligvis mener at pyroeffekter etc. ukritisk kan brukes på tribunen, da mener jeg han er på ganske så ville veier.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 14 sep 07, 13:16
Folk mangler totalt gangsyn, og trekker ting fra den ene ytterligheten til den andre. Pyroeffekter er forbudt, punktum. Å rope dritt til folk er trakassering, punktum. Slik står saken, utestengelse kan begrunnes. Hva folk mener om det betyr egentlig ikke en dritt.

---------------------------

Pisse i trynet er tøft å si. Kule BRH ruler. Yeah!


Larsærn

Knøttespiller

Ble medlem: 24 apr 05
Innlegg: 72

Lagt til: 14 sep 07, 13:35
Jeg har hørt at har lov til å dra på kamper, men ikke stå i PH feltet...

---------------------------

FFK the treble om 2 sessonger... TL, SAS cupen og UEFA.
HAMMARBY nytt hat lag i sverige!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 14 sep 07, 13:36

Opprinnelig postet av Willy Renè
Nå overdriver du fælt.

Det var vel streng tatt du som begynnte med det...

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 14 sep 07, 13:36
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av benksliter`n

Er det noen som har meldt seg inn i Plankehaugen pga denne saken,så kom frem

Jeg


Jeg.

---------------------------

Gashi!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 14 sep 07, 13:39

Opprinnelig postet av Larsærn
Jeg har hørt at har lov til å dra på kamper, men ikke stå i PH feltet...

 

En smule feighet i etterpåklokskapens ånd fra styret i FFK, etter min mening. Men skjønner driften.

---------------------------

Pisse i trynet er tøft å si. Kule BRH ruler. Yeah!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 sep 07, 13:52
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av Willy Renè
Nå overdriver du fælt.

Det var vel streng tatt du som begynnte med det...

Jeg gidder egentlig ikke å ha noe mer retorikk om dette, kan bare fastslå at du og jeg ser totalt forskjellig på innlegget til han jeg opprinnelig svarte om denne saken.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 14 sep 07, 13:58

Opprinnelig postet av Willy Renè
Jeg gidder egentlig ikke å ha noe mer retorikk om dette, kan bare fastslå at du og jeg ser totalt forskjellig på innlegget til han jeg opprinnelig svarte om denne saken.

Nå overdriver du igjen....

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 sep 07, 14:28
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av benksliter`n

Var kanskje fordi du var fornøyd med å få kastet ut Zoran av Plankehaugen,eller? En liten forklaring hadde vært spennende å høre.

 

Dette har ikke nødvendigvis noe med Zoran å gjøre.

Slik jeg ser det har NFF og FFK valgt hva slags supportere de ønsker å ha på tippeliga-arenaene. Plankehaugen har valg å være en slik supporterklubb. For å gjøre tydelige valg så må man også velge bort noe. Etter min mening kan man veldig grovt dele fotballsupportere i to grupper.

 

1) Den første kategorien har vært omtalt som "Tanter og drittunger". Denne gruppen består av et slags tverrsnitt av samfunnet når det gjelder fordeling på alder og kjønn. Er patriotiske og positive, men ikke de mest støyende. Har en veldig lav macho faktor. Tilhørighet og identitet har en viss betydning for samholdet.

2) Den andre kategorien kan man kalle "tøffe gutter". Denne gruppen er veldig mannsdominert og strekker seg over et stort spenn når det gjelder alder, men jeg mener at "mental alder" ligger på 16-18 år for hele gruppen. Støyende og utholdende supportere med høy macho faktor. Ikke ukritisk positive i motgang. Gjeng mentalitet og identitet gir samhold og en følelse av tilhørighet og styrke på en måte som kan sammenlignes med noen kriminelle grupper. Mange "rejects" vil ofte søke seg til slike gjenger.

 

Forbundet og FFK har valgt den første kategorien supportere. Plankehaugen søke å passe inn i denne kategorien. Det støtter jeg.

Supportere som føler seg hjemme i kategori 2 får finne seg en annen idrett.

Noe av det mest tåpelige jeg har lest fra di side. Tydelig at du sitter på din høye hest på en av langsidene.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 sep 07, 14:39
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Tydelig at du sitter på din høye hest på en av langsidene.

Så definitivt!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 14 sep 07, 15:19

---------------------------

[/quote]

Folk er tydeligvis forskjellige. Noen mener det er supporterkultur å dra igang sanger og lage liv på tribunen, andre mener det er viktigere å dra møbler til loppemarked...

[/quote]

Kanskje de pengene er med å sponser deg.  Billigere plass på stadion, billigere bussbilett til bortekamper etc.
Man trenger mangfoldet av supportere.  Den ene gruppa er like nødvendig som den andre.  Make peace not war.
Tror og håper på et skikkelig liv på Brann kampen.  Den kampen vinner vi både på tribunen og banen.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 sep 07, 16:57
Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av schpa84
Livet mot Hammarby var begredelig. Hørtes vi like mye som Hammarby og var så få da hadde det ligna noe!

Jeg synes det du skriver der viser hvor subjektivt oppfatningen av "livet" under kampene faktisk er... Jeg satt ganske midt på (litt mer mot Hammarbysupporterne) og synes det var bra "liv" fra FFKs supportere - både på hovedtribunen og fra det "nye" PH-feltet.

Men ja, Hammarbysupporterne laget mye støy. Mest fordi de brukte den forp__te tromma si hele tiden.... Jeg håper vi ALDRI synker ned på det nivået at tromma går og går og går og går.....



Jeeg syns det er kjempebra at tromma går og går så lenge man synger. Jeg satt også ved siden av Hammarbysupporterne og må si at PH og tribunen hørtes ut som visking i forhold. Hvis alle i PH hadde sunget og stått på  for FFK like mye hadde jeg vært stolt. Hammmarbysupporterne har en av nordens beste tribunekulturer, og her er det ikke bare min mening som teller. Det er FAKTA

Jeg satt ¨på M-feltet(ca rett utenfor 16 meteren) og Plankehaugen var i kjempeform etter min mening. Bajenfansen ble bare visking for meg,fra min posisjon. Jeg tror jeg aldrig har sett Plankehaugen så visuelt bra,som i denne kampen. Kunne kanskje vært enda større sangtrøkk,men vi på hovedtribunen lagde trøkk også,som aldrig før etter min mening

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 sep 07, 17:42
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av benksliter`n

Var kanskje fordi du var fornøyd med å få kastet ut Zoran av Plankehaugen,eller? En liten forklaring hadde vært spennende å høre.

 

Dette har ikke nødvendigvis noe med Zoran å gjøre.

Slik jeg ser det har NFF og FFK valgt hva slags supportere de ønsker å ha på tippeliga-arenaene. Plankehaugen har valg å være en slik supporterklubb. For å gjøre tydelige valg så må man også velge bort noe. Etter min mening kan man veldig grovt dele fotballsupportere i to grupper.

 

1) Den første kategorien har vært omtalt som "Tanter og drittunger". Denne gruppen består av et slags tverrsnitt av samfunnet når det gjelder fordeling på alder og kjønn. Er patriotiske og positive, men ikke de mest støyende. Har en veldig lav macho faktor. Tilhørighet og identitet har en viss betydning for samholdet.

2) Den andre kategorien kan man kalle "tøffe gutter". Denne gruppen er veldig mannsdominert og strekker seg over et stort spenn når det gjelder alder, men jeg mener at "mental alder" ligger på 16-18 år for hele gruppen. Støyende og utholdende supportere med høy macho faktor. Ikke ukritisk positive i motgang. Gjeng mentalitet og identitet gir samhold og en følelse av tilhørighet og styrke på en måte som kan sammenlignes med noen kriminelle grupper. Mange "rejects" vil ofte søke seg til slike gjenger.

 

Forbundet og FFK har valgt den første kategorien supportere. Plankehaugen søke å passe inn i denne kategorien. Det støtter jeg.

Supportere som føler seg hjemme i kategori 2 får finne seg en annen idrett.

...og derfor meldte du deg inn i Plankehaugen nå??

2) Slike grupperinger har vi på alle store fotballsarenaer. Viktig for unge gutte å få liret av seg litt adrenalin,så de er rolige å snille når de er hjemme

Mye bedre at guttene får denne samholdsfølelsen på en fotballsarena enn i en kriminell gjeng.

Morgan sa at de har et godt sammarbeid med begge grupperingene som du nevner her (PH og BRH). BRH er på ingen måte en uønsket gjeng bråkmakere som du gir inntrykk av. Etter min mening trenger vi begge. Begge gruppene bør også støttes,så lenge de ikke ødelegger for FFK på noen måte.Etter min mening,så har BRH oppført seg bra som en gruppe. At enkelindivider kan finne på tull,er bare slik som skjer når store folkemengder samles.Vi har hadt episoder med BRH,PH og andre supportere under sesongen. Ingen grunn for å henge ut en hel gruppering pga et individ. BRH er kjærnen av FFK-supportere som skal dra i gang resten av supporterene for at gutta på banen skal få den maksimale støtten under kampen. Skal Fredrikstad stadion være en fryktet bortebane(festning) for de andre lagene,så trenger vi en gjeng med Ultra-supportere som BRH

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 14 sep 07, 17:58
Bra inlegg benkslitern, støttes. Selvom jeg er litt uenig! Jeg ble ikke med i BRH fordi jeg trenger samhold fra en gjeng! Jeg ble med fordi jeg var dritt lei av den dårlige stemningen som var på feltet. Og fordi jeg håpa en ultras gruppe skulle føre til masse blussing og tifo!

---------------------------

Plankehaugen styret må ta hatten sin og gå nå!



Flat Trådet Nøstet
Side 37 av 59 37

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3