Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 29 av 59 29

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 sep 07, 07:58
Endret: 13 sep 07, 08:13
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Og hva med plankehaugen som fyrer opp 40 bluss før kamp da? Det er jo et under at ikke folk ikke stryker med når de driver med sånne livsfarlige ting få meter unna øyeeplene til 10000 supportere.

Ja hva med de? Du mener de burde vært utestengt du sikkert, sånn for å kverulere litt ekstra?! Joa, de har sikkert ikke søkt om lov av NFF og (eller) politi og ikke minst klubben...

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Og hvem skal stenges ute etter at FFK fyra opp tungt fyrverkeri 30 meter unna folk når cup-gullet skulle feires ved rådhuset? Det ene rack`et velta jo tilogmed og sendte noen hylere bort etter bakken.

Nei, mere kverulering, jaggu, ble jeg sjokkert gitt... Tja, mulig du burde skrive til på tråden å be de rette instanser få tak i de som tente fyrverkeriet den gangen...  Eller se det som det er, at de har søkt brannvesen, politi etc...

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Det er lov å ha litt perspektiv på sakene og ikke bare svare med å trekke på skuldrere når medsupportere får en helt uforholdsmessig straff for ting som skjer ukentlig på norske arenaer..

Ukentlig på Norske arenaer ja, mhm... regner med at du ser lite norsk TL og mye italiensk, kroatisk og tyrkisk fotball.... Der er det nemmelig vanlig å fyre opp bluss midt i folkemengder..

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Og jeg tror du blander nødrakett med nødbluss. Tror ikke jeg hadde satsa på et håndholdt nødbluss som brenner i 40 sek dersom jeg var i havsnød.
   Takk for orienteringen ang bluss og nødbluss... =)

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Forøvrig håper jeg de slutter å spill For Fredrikstad på stadion. Tror jeg kommer til å kaste opp litt inni munnen når jeg ser de del av dere synge "en for alle og alle for en"

ojjj så saklig

 

.....

 

Denne diskusjonen har delt brukerne her opp i to deler, for og imot BRH "mentalitet" . Ihvertfall i følge brh folk. Jeg for min del synes det er flott at en liten gruppe mennesker ønsker å skape mest mulig liv og røre på kamper, ett sinnsykt trøkk fra PH feltet er fantastisk å høre på når jeg sitter på stadion.

Men når (ikke nødvendigvis denne aktuelle saken) folk i eller utenfor brh "bryter reglene" satt av FFK, PH og NFF, så syns jeg det er uheldig, og ihvertfall når det kan skape fare situasjoner. for folkens, selv dere i BRH skjønner vel at blus eller annet fyrverkeri kan være farlig i nærheten av andre mennesker, spesielt i tette og kompakte folkemasser som det som regel er i ett supporter felt!?

 

Jeg har fått en del pepper her inne for at jeg støtter PH`s avgjørelse, jeg aksepterer at dere andre mener det motsatte av meg, men hvorfor skal jeg og de andre som er i mot dere få pepper som bare fy mens om vi kritiserer dere (forholdsvis saklig i begynnelsen av diskusjonen ihvertfall) får syting og klaging og blir sett "ned på " av dere som "vet hva supporter kultur er". Sorry asså, men dere vet hva syd og øst europeisk supporter kultur er, ikke Norsk. Norsk supporter kultur er mye mer lik den engelske, der supportere kler seg i lagets farger, og skaper stemning ved å synge diverse sanger, offte i sammsvar med noe som skjer på banen.  Jeg tror dere "overvurderer" Ola Dunk, det er bare å innse, (ihvertfall har jeg gjort det) at en Nordmann vill alltid føle seg tryggest på det faste og "vanlige" forandringer er skumle og sånn er det bare! (ja, jeg snakker om meg selv også nå.

Og helt til slutt, hva er gjennomsnitts alderen til dere i BRH? Så mye usaklig dritt slenging fra deres side har jeg ikke sett maken til!

 

 

"For egen regning" (som det så fint heter)

Jørn Moum

 

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 13 sep 07, 08:09
Vil bare si at jeg støtter Plankehaugen og stoler på at de har tatt en riktig avgjørelse.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 13 sep 07, 08:27
Opprinnelig postet av dracula

All respekt til Zoran, som i følge F-B faktisk betakker seg for mye av den " støtten" har har fått her inne på sidene.

Zoran står iflg F-B fram på en saklig måte og ønsker en debatt rundt den/ de aktuelle situasjonene, ikke skittkasting.

Voksent gjort Zoran.

Dette uansett hva som er blitt gjort eller hvilke reaksjoner som støttes.

  
Det Zoran betakker seg for er drittslenginga av Ulf Berg.  Ulf Berg fortjener ikke dette, han har gjort utrolig mye positivt
for klubben.  Støtteerklæringene til seg selv takker han for, den har vært enorm.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 13 sep 07, 08:31

Dette er et debattforum, et uoffisielt sådant.

Det skal ikke få konsekvenser for Zoran hva han skriver her inne. Det er et lukket samfunn, og det bør og skal holdes her inne på dette mer eller mindre seriøse forumet. Verktøyet må tas fdor det det er, ikke noe mer. Detr som bli skrevet her skal ikke få konsekvenser for personen utenfor forumet. Mange er her annonymt, jeg vet hvem noen er, men ikke mange. Derfor er dette ikke noe Storting.

Jeg var ikke på Nadderud og kan ikke uttale meg spesielt om det som har skjedd der inne, men generelt.

Det å bli kjeftet på av forsangeren er jo ikke noe å sutre for, det trenger vi mange ganger.

 

FFK og PH har utestengt Zoran i 1 1/2 år, for å ha truet folk til å synge!!!!! og for at han var krass på dette uoffisielle debattforumet... Det er for meg en gåte. Om det er noe annet vet jeg ikke, og det har det heller ikke vært snakk om.

Hvordan skal neste forsanger kunne stille seg opp og være alle til lags, om han ikke er det blir han utestengt....

Når folk "ikke føler for å synge" og de får tilsnakk og kjeft av forsangeren, bør vedkomne ikke starte en tråd mot forsangeren. Jeg har fått kjeft av Zoran under kampe jeg også, men har valgt å tenke positivt på det. Dvs at vi må ønske å støtte guttene verbalt med sang.

Takk for at du kjeftet på meg, når FFK trengte meg mest!!

 

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 13 sep 07, 08:41
Endret: 13 sep 07, 08:42
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Denne diskusjonen har delt brukerne her opp i to deler, for og imot BRH "mentalitet" .

Jeg tror rett og slett du ikke har forstått problemstillingen.

Det er endel folk her inne som synes det er helt ok at medsupportere får en straff uten å bli hørt, uten å kunne forsvare seg, uten å få vite hva de har gjort og ankemulighet.

Det er endel folk her inne som synes det er helt ok medsupportere får en straff som er helt ute av proposjoner.

Dette er slik som skjer i diktatur og totalitære regimer, og jeg blir helt oppgitt over folk som synes det er helt greit, siden det ikke gjelder dem selv.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 sep 07, 08:46
jonek det er ikke veien og gå og kjefte eller true så folk blir redde av og gå på kamp.. merklig du ikke hører hva berg sier på ffk tv

---------------------------

http://keiko99.net


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 13 sep 07, 09:06
Endret: 13 sep 07, 12:25
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Opprinnelig postet av KeJ
Personlig driter jeg, unnskyld uttrykket, hva som er sagt, gjort eller ikke gjort. Jeg antar at du som har vært så vennlig å dele din skjebne med oss andre, vet hva du har gjort eller ikke gjort. Jeg antar at du har selvinnsikt nok til å innrømme de faktiske brudd på rettningslinjene dersom slikt har forekommet.

Dersom du faktisk er like uskyldig som et nyfødt barn så bør du kanskje i saklige formuleringer forklare hva som faktisk har skjedd. Frem til og med nå fremstår du kun som et lite barn som har fått skjenn og vet han har gjort noe galt men har altfor mye stolthet til å innrømme det. At du nå begir deg ut på en personlig vendetta mot Morgan A. gjør deg faktisk litt stakkarslig...

Hallo? Har du i det hele tatt følt med tidligere i denne tråden?? Jeg forklarer faktisk på en ganske saklig måte hva som har skjedd på ca side 15 tror jeg. Og noe av dette er også gjentatt både i FB og på Radio Fredrikstad. Du beskylder meg for å bedrive en personlig vendetta? Jeg vil understreke at dette var det Morgan Andersen selv som begynte ved å komme med løgner om meg i FB!! Men du synes kanskje det er greit at folk kan si alt annet piss om deg i media?

Du slenger kun dritt og har en personlig vendetta mot Morgan og co,helt greit at slike som deg holder seg vekk,du virker ikke spesielt intresert i fotball.Zoran fortjener ikke å bli satt i samme bås som deg

 

Det er tydeligvis greit at Morgan Andersen går ut i FB med en rekke løgner for å sverte meg og andre, men når man tar til motmele er det ufin drittslenging?? Mener folk seriøst at jeg skal sitte stille og se på at M.A. juger så det renner og kommer med flere løgner som bl.a antyder at jeg har vært involvert i tidligere bråk?? Men i motsetning til M.A. har jeg ikke kommet med en eneste løgn!!

Ang. min fotballinteresse ser jeg ikke helt at jeg skal være deg svar skyldig der, men jeg kan nevne at jeg har vært FFK supporter siden barndommen på 70-tallet, jeg reiser MINST en times tid hver eneste hjemmekamp for å se FFK, og hvis det skulle spille noen rolle har jeg i skrivende stund vært på 44 ligabaner i England, så fotballinteressen er det nok ikke noe i veien med gitt.. Fei heller for egen dør

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 13 sep 07, 09:13

Det er ingen menneskerett å få være med i Plankehaugen. Hvis gutta føler seg urettferdig behandlet, så er det beste å sette seg ned å formulere ett velskrevet brev med kopi til Morgan og Ulf. Forklar hva som skjedde, gjerne med en dyp beklagelse og lovnad om at dette ikke skal skje igjen.

Der har dere anke muligheten.

Å få kompiser til å skjelle ut PH og MA her inne tror jeg ikke fører noen vei...

Bare ett velmenede tips...dette ville jeg gjort hvis jeg følte meg urettferdig behandlet.

 

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 13 sep 07, 09:16
Opprinnelig postet av Stanfield
Er det virkelig NøFF og politiet som skal styre og bestemme supporterlivet her i Norge?



Nei, det er verken NFF eller Politi som har laget loven som forbyr bluss men Politi  kan gi tillatelse  til å bruke bluss før kampen hvis man følger visse regler.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 13 sep 07, 09:18

Opprinnelig postet av keiko99
jonek det er ikke veien og gå og kjefte eller true så folk blir redde av og gå på kamp.. merklig du ikke hører hva berg sier på ffk tv

Selvom jeg er enig i alt Ulf Berg kommer med i intervjuet så mener jeg allikevel at 1,5 års utestengelse for kjeftbruk og tenning av bluss langt utenfor bebyggelse og fotball er en altfor hard straff. Jeg håper for alt i verden at klubben og klokan kan komme til enighet og at straffen mot ham blir redusert. Tror både klokan ok PH kan lære av dette og at vi sammen kan dra i samme retning i fremtiden. Bra at partene ihvertfall er i dialog. De som fyrte av bluss inne på stadion visste at dette var ulovlig og at det kunne komme reaksjoner, 1,5 år er altfor drøyt selv der, en 4-5 kamper burde vært nok og en advarsel om livstid hvis det skjer igjen. Bra av PH og reagere på dette før det eskalerer ihvertfall.

mvh Ole, som synes at både Ulf Berg og Klokan gjør en utmerket jobb på hvert sitt område :-)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 sep 07, 09:18
Opprinnelig postet av Jonek
Når folk "ikke føler for å synge" og de får tilsnakk og kjeft av forsangeren, bør vedkomne ikke starte en tråd mot forsangeren. Jeg har fått kjeft av Zoran under kampe jeg også, men har valgt å tenke positivt på det. Dvs at vi må ønske å støtte guttene verbalt med sang.


Men du er medlem i Plankehaugen og står sammen med dem, ikke sant?

---------------------------

Svensk magi!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 sep 07, 09:20
å kjefte er en ting og true er en annen ting og det er det som må vekk fra stadion

---------------------------

http://keiko99.net


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 13 sep 07, 09:27

Opprinnelig postet av keiko99
å kjefte er en ting og true er en annen ting og det er det som må vekk fra stadion

jeg vet ikke hvilke trusler som er fremsatt, men enig med deg der, trusler burde ikke forekomme. vedkommende som ble skjelt ut på nadderud og som startet tråden her på ffksupporter.net har selv sagt at det ikke var så farlig og at han bare ville ha en debatt om dette var rett fremgangsmåte for forsanger, så slik jeg tolket det dreide det seg om kjefting og ikke trusler ihvertfall i dette enkelt tilfellet. det finnes kanskje andre tilfeller?


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 13 sep 07, 09:33
Opprinnelig postet av HBL
Opprinnelig postet av Guillermo
Opprinnelig postet av HBL

Synes Ulf kommer med en god forklaring.  Plankehaugen har nulltoleranse for ulovlig blussing o.l. Dette har også de i BRH ( Barne Rompe Hagen) gått med på ved et tidligere møte, så slutt å klage BRH. Voks opp. 

Jeg støtter styrret i Plankehaugen i deres beslutning.

Hilsen Henning Bødtker-Lund

 

du snakker om å vokse opp? vet ikke hvem som er unge her og prøver å være morsom.. "¨Barne Rompe Hagen" tror det var årets!

 

Jeg er nok veldig enig med deg, dette var ganske barnslig uttalt fra min side. Men hvor var reaksjonen din når BRH og personer rundt disse kaller Plankehaugen for Tantehaugen, lankehaugen osv, da dette også er eget barnslig. Hvorfor reagerer du du bare på angrep på dere og ikke deres angrep på oss andre??. 

 

Med hilsen Henning

du skal vite det at jeg ikke er så veldig aktiv på dette forumet, men nå etter episoden på nadderud og alt det som skjer rundt, har jeg begynt å følge med.. jeg vil uttale meg minst mulig på dette forumet, prøvde å la være å svare på innlegget ditt, men klarte det ikke.. kan gjerne fortelle deg på PM hvorfor jeg ikke skriver så mye her inne :)


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 13 sep 07, 09:34
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av Asgeir

Hvor mange har følt seg "trua" av Zoran på bortekamp?
Hvor mange ganger har det forekommet?
Hvor mange har fått kjeft av Zoran på borte- og hjemmekamp?
Hvor mange har klaga? Skriftlig?
Hva slags trusler er det som er framsatt?
Har Zoran noen gang gjort noe mer enn å true?
Når ble det ulovlig å kjefte på folk i det offentlige rom fordi de ikke gjør som de burde?
Hvilke regler har blitt brutt?
Snakker vi om PHs regler? Norsk lov?



Hvor mange eller hvor ofte skriftlig eller ikke, hva som er sagt eller om han eller de andre har gjort noe mer vet jeg overhode ingenting om. Og det vet nok ikke du heller.

Når ble det ulovlig å kjefte på folk i det offentlige rom fordi de ikke gjør som de burde?: Tja... kom som en regel hos meg ved oppdragelsen ihvertfall... Om jeg ser noe jeg ikke har sans for eller ser noen som ikke gjør noe de "burde" så kjefter jeg ikke på de, truer de ikke, men f.eks kan jeg pent og forsiktig si ifra på en ordentlig måte om hva jeg mener de burde gjøre.

Når det er sagt er det vel ikke noe krav om å synge, hoppe, fyre av bluss eller andre ting for å stå på PH feltet?

Selvsagt skal man ha en ankerett i rettssystemet, men dette er da ikke noe rettssystem?

Jeg sluker ting sagt av styret rått, joa, jeg gjør sikkert det, men er det noe bedre å sluke det de som er utestengt sier da? For det gjør tydligvis du.

Om jeg stemmer frp, ap, krf eller noe annet må da vel være knekkende likegyldig for denne diskusjonen? Det vitner faktisk om at du har gått tom for argumenter.....



Sorry, fredrikstadpatriot, du befinner deg så langt fra meg som det vel går an i verdisyn, og det var grunnen til at jeg kom drassendes med Frp.

De spørsmåla jeg lister opp er ikke spørsmål jeg ber om svar på... Jeg lister opp de spørsmåla for å belyse et veldig viktig aspekt ved dette, nemlig behovet for å få en skikkelig gjennomgang av fakta, en utgreiing om fakta, sånn at en (PH) kan komme til en avgjørelse over hva som skal gjøres. Hadde jeg sittet i styret i PH hadde jeg sørga for å innhente svar på alle disse spørsmålene, fordi det har stor betydning for det grunnlaget jeg hadde hatt for å ta en avgjørelse.

Du ser ikke mer enn ett nivå i min argumentasjon, og da beklager jeg, da har ikke du og jeg noe å snakke om. For det er som å snakke til døve ører.

"Dette er da ikke noe rettssystem?" - Selvfølgelig er dette en del av et rettssystem. Regler for PH, regler for stadion er regler som eksisterer innafor norsk lov, som jo er overordna lovverk her i landet. Hvis Zoran går til sak mot PH og Stadion vil norsk lov bli brukt i rettssaken, så derfor dreier dette seg om et rettssystem. Hvis du ikke skjønner at privatrett er underlagt norsk lov, så har vi enda mindre å snakke om.

Og når det gjelder å sluke ting rått: Jeg har da aldri ment at du eller noen andre skal sluke PHs eller Zorans argumentasjon rått? Jeg mener jo det motsatte, for pokker: At ingen skal sluke NOENTING rått! Jeg mener at fakta må på bordet, og saken må behandles i full bredde og dybde sånn at det ikke er snakk om å sluke noenting rått. Og denne fulle bredden forekommer det meg at PH ikke har brukt.

Ramirez

Bedriftsspiller

Ble medlem: 12 sep 07
Innlegg: 15

Lagt til: 13 sep 07, 09:39
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Må kalle deg dust når du svarer som du gjør, er det kun snakk om en parkeringsplass, og appropos så er det forbudt der og



Det er ikke bare snakk om en parkeringsplass, men det er blant annet snakk om en parkeringsplass. I tillegg er det snakk om blussing inne på stadion, på en pub, på en rasteplass, på et jorde o.l., samt et tilfelle av at en person er i besittelse av et bluss, uten å bruke det. Her mener jeg at Plankehaugen og FFK tøyer grensene for hva de kan tillate seg å regulere.

NFF har et regelverk som forbyr bruk av pyroteknikk på tribunene. Likevel er dette noe som skjer forholdsvis ofte. I Oslo, i Bergen, i Trondheim og på Lillestrøm er det ikke uvanlig med bluss, røyk og knallskudd på fotballkamper. I noen tilfeller gis det bøter i slike tilfeller, men det er ikke uvanlig at det ses litt gjennom fingrene på slike ting. Enkelte klubber, som Vålerenga, Rosenborg og Brann, har brukt bilder av blussende supportere i markedsføring av egen klubb. NFF har selv brukt bilder av blussende VIF-supportere i markedsføring av norsk fotball, og TV2 har brukt bilder av blussende RBK-supportere i markedsføring av sine sendinger fra Tippeligaen. Bluss er et sterkt visuelt virkemiddel, og om du liker det eller ikke, så er det utvilsomt en del av fotball-, tribune- og supporterkultur.

Jeg kjenner ikke til tilfeller av at folk er blitt skadd av bluss. Det er en viss fare for personskader hvis den som tenner blusset opptrer svært uansvarlig, f.eks. ved å tenne det når man er overstadig beruset eller ved å hive fra seg blusset inn blant folk. Hvis den som tenner blusset er forholdsvis edru og lar være å oppføre seg som en idiot, er det ikke farlig. Det skrives stadig om hvordan blussing er forbundet med livsfare. Dette er sprøyt. Jeg kjenner ikke til et eneste eksempel fra noe sted i verden av at noen er drept eller alvorlig skadd av bluss.

Siden NFF har et regelverk som forbyr bruk av pyroteknikk, er klubben i sin fulle rett til å utestenge personer som tenner bluss på tribunene. Jeg mener det er en grov overreaksjon, og kjenner ikke til noe tilfelle av at et så bagatellmessig overtramp har blitt straffet så strengt tidligere. Men det er opp til klubben selv å avgjøre hvor den skal legge lista. Men når FFK og Plankehaugen med det samme gir seg til å utestenge folk som tenner bluss utenfor kamp, på andre steder enn stadion, og til og med folk som er i besittelse av bluss uten å bruke det, så hører det ikke noe sted hjemme. NFF sitt regelverk gjelder bruk av pyro innenfor stadionmurene, og det er verken FFK eller Plankehaugen sin oppgave å håndheve regelverket på steder hvor det ikke gjelder.

Så skriver du: Det er forbudt på parkeringsplasser også. Det tror jeg er riktig, man trenger tillatelse for å bruke fyrverkeri, bortsett fra noen få timer på nyttårsaften. Men det gjør det da ikke til noe fornuftig grunnlag for utestengelse? Skal Plankehaugen ekskludere alle medlemmer som har forbrudt seg mot norsk lov? Skal FFK stenge alle som har brutt norsk lov ute fra stadion? Hvor mange blir det igjen da?

Og kom ikke med det der om "i FFK-regi eller Plankehaugen-regi". At noen fyrer av et bluss på en parkeringsplass på vei hjem fra kamp har like lite med FFK- og PH-regi å gjøre som at folk drikker øl og pisser i buskene på den samme parkeringsplassen. Dette er ting som er nøyaktig like ulovlige som å tenne bluss.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 13 sep 07, 09:59
Endret: 13 sep 07, 09:59

Opprinnelig postet av Asgeir
 Når ble det ulovlig å kjefte på folk i det offentlige rom fordi de ikke gjør som de burde?


Faktisk er det forbudt å banne til (eller også kjefte høylydt på) en offentlig tjenestemann som er på jobb. Jeg tror man kan si at grensen for det tillatte går der. Overfor privatpersoner går grensen ved sjikanering eller trakkasering o.l, og da skal det ganske mye til. Det er for eksempel ikke nok å føle at det som ble sagt innebar en skjult trussel. En trussel skal være ganske klar og gi inntrykk av å være alvorlig ment før man kan si at grenser er overtrådt.

Forøvrig er jeg redd for at det ikke ville være noe unormalt i det om det forekommer litt internjustis hvor den "tiltalte" ikke har de normale muligheter til å forsvare seg. Jeg behøver ikke se lenger enn til min egen arbeidsgiver for å finne både personlige erfaringer og flere historier om den slags. Jeg spør sjefen min med jevne mellomrom om det er registrert noen bemerkninger på meg - fordi som jeg sier til ham, jeg stoler ikke på at jeg ville fått høre om det om det var noe. Heller ikke stoler jeg på at det ikke er noe bare fordi jeg selv ikke aner hva det skulle være. Det kan ha vært en annen som har gjort noe dumt, og så har det blitt registrert på meg ved en feiltagelse, uten at jeg nødvendigvis blir informert. Bare å si med Lars Kilevold; livet er for kjipt.

En hel del av de rettsprinsipper vi har er innført nettopp fordi vi mennesker har en lei tilbøyelighet til å ville unngå å gjøre slik regelen foreskriver. Som for eksempel å høre en "tiltalt" forsvare sin egen sak. Mye enklere å bare felle en dom over vedkommende og så nekte å kommentere noenting. På papiret er det helt feil, men i praksis er et lett å se kortsiktige fordeler ved en slik løsning.

Ellers synes jeg det høres ut som alt ville vært ordnet bra om ting hadde blitt gjort slik Asgeir forslår her. Få ting opp og fram og se skikkelig på hele saken. Så blir man en gang ferdig med det.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 13 sep 07, 10:01
Endret: 13 sep 07, 10:01
Opprinnelig postet av Ramirez

Jeg kjenner ikke til tilfeller av at folk er blitt skadd av bluss. Det er en viss fare for personskader hvis den som tenner blusset opptrer svært uansvarlig, f.eks. ved å tenne det når man er overstadig beruset eller ved å hive fra seg blusset inn blant folk. Hvis den som tenner blusset er forholdsvis edru og lar være å oppføre seg som en idiot, er det ikke farlig. Det skrives stadig om hvordan blussing er forbundet med livsfare. Dette er sprøyt. Jeg kjenner ikke til et eneste eksempel fra noe sted i verden av at noen er drept eller alvorlig skadd av bluss.



Det tok med 20 sekunder og ett google søk til å finne mange saker på at folk har dødd fra skadene de har fått etter misbruk av bluss... I hvilken verden lever du ??

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Ramirez

Bedriftsspiller

Ble medlem: 12 sep 07
Innlegg: 15

Lagt til: 13 sep 07, 10:10
Få se

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 13 sep 07, 10:23
Brattbakk fra Rosenborg viser vei:


Han skulle vært sparket!!! Slike tullinger kan ikke få fortsette å gå på stadion!!! Hvertfall ikke på matta!!  Skal være trygt på kamp!!! 

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .



Flat Trådet Nøstet
Side 29 av 59 29

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24