Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 59 15

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 12 sep 07, 01:03

En del av meg, den som er meget lovbevisst, ja noen vil sikkert beskrive meg som en paragrafrytter, tenker som så at utestengelsen av 4 personer fra Plankehaugen og Fredrikstad stadion ut 2008 helt sikkert er riktig. Det må det jo være, ingen er vel så idiotiske at man ekskluderer noen på misstanke eller uten en reell grunn? Det blir jo som å nekte sine barn å se på tv fordi man er redd for at de skal finne på noe faenskap seinere på kvelden…

Den andre delen av meg tenker som så at her har ting gått over stokk og stein, samt at konsekvensen av en dårlig handling er urealistisk.

Nå er det engang slik at man blant folk skal oppføre seg høflig og vise at man kommer fra møblerte omgivelser. (gjelder selvsagt i alle fora, være seg skriftlig eller organisert debatt) Dersom man ikke klarer å oppføre seg som folk, blant folk, ja så får dette en konsekvens. Registrer at noen nevner bøter som straff. Mulig det er en god straff, men det svir ikke nok i mine øyne, det innebærer jo bare at man får mulighet til å betale seg ut av problemene. Nei da er det i mine øyne bedre å straffe de involverte med utestengelse,  Det svir det. I alle fall dersom man er en slik ihuga supporter som de involverte tilsynelatende er. Hva er vel verre en ikke å få se sitt kjære FFK spille kamp på stadion? Vet at det ville kosta meg mye mer enn ei bot på f. Eks 10’000 kr. Så får man evt diskutere hvorvidt man skal straffe individuelt eller samlet. Personlig tror jeg individuell straffeutmåling kun fører til at enkelte ville fått en rimeligere straff grunnet deres posisjon i systemet, og dette blir selvsagt feil da ingen skal taes på med silkehansker. Her er det likhet for alle…

 

Nå vet ikke jeg hva som har skjedd, men registrerer at folket har sine teorier, sånn vil det alltid være. Ingen skal dømmes før kortene er lagt på bordet, men jeg misstenker at de involverte har en viss anelse om hva de har gjort, dersom de ikke har det tørr jeg påstå at de mangler selvinnsikt.

 

At enkelte medlemmer av PH i dag har valgt å melde seg ut og i fremtiden blir å finne på hovedtribunen eller foran titteskapet, ja det får stå for egen regning.Tenker som så at denne handlingen i fremtiden gir dere enda mindre rett til å kritisere. 

Jeg setter klubben høyere enn noen enkeltpersoner og velger således å beholde mitt medlemskap. Personlig synes jeg at utmeldingen vitner om dårlig dømmekraft, samt at man faktisk velger å støtte noen blindt i en sak hvor ingen informasjon foreligger utover et lite saklig brev er gitt til de involverte…

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 sep 07, 01:21
Opprinnelig postet av Radoslaw
Opprinnelig postet av svartoghvit

Som alltid meget fornøyelig lesning på forumet deres, men hva er det den såkalte supporterklubben deres har satt i gang nå?

En person som ekskluderes for å ha fyrt av et bluss?? Hallo!!! Riktig nok ulovlig, men det visste nok han som fyrte av uansett, dette er en sak mellom ham og ordensmakten. Hold fingrene dine unna Ulf Berg, eller skal vi kalle deg for Richard Jansen heretter?

Er utrolig nysgjerrig på hva de tre andre har gjort for noe, må jo minst ha en strafferamme på ett par år i alle fall?

Nei, den såkalte supporterklubben deres har nok gravd sin egen grav nå, dere får sette opp busser, gå på hesteshow og ha grillaften sammen med sponsorerene som sponser de fine røde jakkene deres. (forøvrig ett fett hva folk kler seg i på kamp, men kunne ikke dy meg). Husk å klappe hver gang FFK scorer da! Kanskje lov det?

Takk for bidraget til å drepe alle forsøk på tribunekultur i Norge, Ulf Berg og PH styret!

 

Vennligst overbring denne tråden til alle riksdekkende medier, svartoghvit,

...slik at hele Norge får noe å le av !  

Hva er vitsen ??


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 12 sep 07, 01:24
Opprinnelig postet av KeJ
(...)At enkelte medlemmer av PH i dag har valgt å melde seg ut og i fremtiden blir å finne på hovedtribunen eller foran titteskapet, ja det får stå for egen regning.Tenker som så at denne handlingen i fremtiden gir dere enda mindre rett til å kritisere. 

Jeg setter klubben høyere enn noen enkeltpersoner og velger således å beholde mitt medlemskap. Personlig synes jeg at utmeldingen vitner om dårlig dømmekraft,(...)

 

Synes det blir en litt vel enkel og unyansert fremstilling av saken, KeJ. 

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 12 sep 07, 01:32

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Radoslaw

Vennligst overbring denne tråden til alle riksdekkende medier, svartoghvit,

...slik at hele Norge får noe å le av !  

Hva er vitsen ??

 

Slik at styret i PH får noe å bedrive tiden med de nærmeste dagene...

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 sep 07, 01:37
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Radoslaw

Vennligst overbring denne tråden til alle riksdekkende medier, svartoghvit,

...slik at hele Norge får noe å le av !  

Hva er vitsen ??

 

Slik at styret i PH får noe å bedrive tiden med de nærmeste dagene...

De har vel hendene fulle allerede regner jeg med.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 12 sep 07, 01:38
Endret: 12 sep 07, 01:39
Opprinnelig postet av svartoghvit

Takk for bidraget til å drepe alle forsøk på tribunekultur i Norge, Ulf Berg.

At du "svartoghvit", kommer inn på disse sidene i et forsøk på å gjøre gjøre narr av Plankehaugen med en forbanna besserwisserattitud får det til å koke i hue. Skule tru du var født og oppvokst i byen.  Dra til barteland og rop RO-SEN-BOOR og Rrr-Bbbb-Kkkk, så drar vi å eter grillmat med sponsorene av våre råe Rød jakker. En ting kan jeg garantere deg, jeg kjøper ikke grillmaten på REMA1000!

Ulf Berg har nok bidratt mer til tribunekultur enn det du noengang i dine våteste drømmer vil være i nærheten av. Selv om du (sammen med de fleste av dine meningsfeller), mener å sitte på fasitsvaret for hva den eneste rette form for tribunekultur er, og Ulf og mange med han, har en annen oppfatning.

Blir så sinnsykt oppgitt over alle som skal "henge" Ulf for alt mulig i kjølvanet av denne saken. Mener ikke at Ulf gjør alt rett, men skill sak og person. Det demokratisk valgte styret i Plankehaugen, sammen med en adm.dir som er ansatt av et demokratisk valgt styre i FFK, har valgt å aksjonere mot noe de mener er uakseptabel oppførsel. Inntil flere fakta kommer på bordet bør hverken Ulf (og styret i Plankehaugen), eller Morgan(merkelig hvor få som har angrepet han, han har fått en høy stjerne på kort tid) hudflettes.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 12 sep 07, 01:44
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Radoslaw

Vennligst overbring denne tråden til alle riksdekkende medier, svartoghvit,

...slik at hele Norge får noe å le av !  

Hva er vitsen ??

 

Slik at styret i PH får noe å bedrive tiden med de nærmeste dagene...

Meningene er mange her Radoslaw. Men det måtte være bedre å aksjonere for å få frem fakta i saken da, istedenfor å melde seg ut.  Jeg ville vel aldri meldt meg ut av hverken Plankehaugen, eller FFK (der jeg også er medlem) uten å vite hvorfor jeg gjorde det. Dersom jeg fant ut hva som hadde skjedd i forkant av ekskluderingen, og mente at den var feilaktig, ville jeg gått inn for å endre styrets sammensetning ved neste generalforsamling.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Eru

Bedriftsspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 10

Lagt til: 12 sep 07, 01:48
Jeg fatter og begriper ikke at -noen- kan støtte PH-styret eller FFK i dette.  Én ting er selve utestengelsen, kanhende ligger det mer bak enn det Zoran og BRH gir uttrykk for, men at en supporterklubb kan akseptere et styre så til de grader uten baller, har jeg vondt for å forstå.

Store deler av medlemsmassen støtter tydeligvis behandlingen disse "pøblene" har fått. Folk som har jobba ræva av seg for å utvikle supporterkulturen i fredrikstad til noe mer enn en skokk rikstoto-slaver i grilldress, blir pælma ut. Uten forklaring. Uten å bli gitt mulighet til å presentere sin versjon av saken.  Uten å bli informert om ankemuligheten(det står riktignok i vedtektene deres, men det aller minste en kan gjøre er å opplyse om at styrets vedtak kan påklages til generalforsamlingen). Uten at medlemmene får en dritt av informasjon fra styret. Uten at noen i styret en gang klarer å love å komme med en redegjørelse innen rimelig tid(går dere til det skritt å ekskludere noen, bør en slik redegjørelse være klar).

Også presterer en hel jævla gjenge med klovner å påstå at disse sikkert har fått som fortjent?  At dere står bak styret og at de må få "gjøre jobben sin" uten å måtte utsettes for kritikk?  Og noen av dere våger å beskylde dem som kritiserer styret eller melder seg ut i protest for illojalitet mot klubb og supporterklubb?

Illojalitet er det da for pokker PH(eller var det PU)-styret som står for.  Det er Zoran som har bygd dere opp, det er Zoran som har lagd 90% av sangene og det er hans om starter 99% av dem. Så blir han dolka i ryggen på denne måten, av en gjeng sirkusklovner som er mer opptatt av hestestell og stalleie enn av å bygge en supporterkultur som setter sitt preg på tribunen. DET er illojalitet det. Å melde seg ut av Plankehaugen etter dette er ikke illojalitet, det er beint ut lojalitet. Mot prinsipper, mot kamerater, mot medsupportere, og ja, til og med mot klubben.  

For klubben lever av supporterne og av deres kjærlighet og tilhørighet. Den skader kun seg selv ved å angripe de ivrigste på denne måten, og når en melder seg ut av PH for å markere sin motstand mot den usle behandlingen Zoran og Co er blitt utsatt for, så sender det et signal, Et signal om at en skal ta vare på supporterne.

Hvis klubben klarer å følge opp dette signalet, så kan den tjene på det på sikt, selv om det ikke har noen kortsiktig, positiv effekt at mange melder seg ut.

Dette er en jævla farse, og PH/FFK burde stille seg i skammekroken i et par dager, skrive et beklagelsesbrev og tilby alle de ekskluderte gratis medlemsskap og sesongkort ut neste sesong, som plaster på såret.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 12 sep 07, 02:00

Opprinnelig postet av djpete
(...) eller Morgan(merkelig hvor få som har angrepet han, han har fått en høy stjerne på kort tid) hudflettes.

Tror ærlig talt ikke Morgan helt er klar over omfanget i denne saken. Ei heller konsekvensene.

Dette er sannsynligvis et rent "soloraid" fra styret i PH.

Håper i det lengste at Morgan tar til fornuft i denne sak.

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 12 sep 07, 02:13
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av djpete
(...) eller Morgan(merkelig hvor få som har angrepet han, han har fått en høy stjerne på kort tid) hudflettes.

Tror ærlig talt ikke Morgan helt er klar over omfanget i denne saken. Ei heller konsekvensene.

Dette er sannsynligvis et rent "soloraid" fra styret i PH.

Håper i det lengste at Morgan tar til fornuft i denne sak.

Morgan ville aldri ha utestengt noen fra stadion uten en, eller annen grunn. Så vidt meg bekjent har Morgan og Zoran hatt et meget godt forhold, at Morgan dermed står bak utestengelsen gjør at jeg mistenker det er mer enn kjefting på Nadderud som er grunnen!?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 12 sep 07, 03:53

Hmmm, visst FFK og Plankehaugen hadde tillatt blussing, hva hadde da vært det neste som de skal tillate?Når en ting ikke er lovlig og klubber får bøter for at det blir blusset på tribunen, skal vi da la det gå ubemerket hen?

Når det i tillegg har skjedd tidligere fra BRH, uten at de hartatt lærdom av den kritikken som kom mot de da, er jeg helt enig i denne utestengelsen.

Men at Zoran skal ha blitt utestengt pga at han har gitt noen det glatte lag for ikke å synge, er under enhver kritikk.

Etter hva jeg kan huske var det ganske så stor oppstandelse her på forumet sist det var snakk om ulovlig blussing. At den slags oppførsel skadet klubbens og plankehaugens rykte.


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 12 sep 07, 04:28
Når det gjelder Morgan Andersen så skal vel ikke han akkurat skrike høyt om ulovligheter i disse dager. Men nok om det.

Jeg er enig med den som skrev at dette nok er et soloraid fra PH-styrets side. Tror de har vært ute etter å `ta` Zoran lenge, men har manglet anledning. Når de nå fikk muligheten så sørget de for å kvitte seg med noen andre også i samme slengen. Og slik diktatorisk oppførsel ender alltid med revolusjon.

---------------------------

-exit body, exit mind-


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 12 sep 07, 07:50
Opprinnelig postet av MotorWerk
Når det gjelder Morgan Andersen så skal vel ikke han akkurat skrike høyt om ulovligheter i disse dager. Men nok om det.

Jeg er enig med den som skrev at dette nok er et soloraid fra PH-styrets side. Tror de har vært ute etter å `ta` Zoran lenge, men har manglet anledning. Når de nå fikk muligheten så sørget de for å kvitte seg med noen andre også i samme slengen. Og slik diktatorisk oppførsel ender alltid med revolusjon.
Dette er bestent av styret i FFK,Plankehaugen og sikkerhets politiet på stadion.

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 12 sep 07, 07:59

Så lenge vi ikke vet grunnen til utestengelsen er dette ikke noen vits i å diskutere !

Håper PH legger fram fakta så snart som mulig.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


chabaratita

Juniorspiller

Ble medlem: 05 nov 05
Innlegg: 123

Lagt til: 12 sep 07, 08:12
Opprinnelig postet av Radoslaw

For en vidunderlig følelse det var å melde seg ut av PH,

...for Klokan !

 

Takk for at du virkelig prøvde å få til noe stort i vår kjære lille klubb...






 For en barnslig oppførsel...

svartoghvit

Juniorspiller

Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 113

Lagt til: 12 sep 07, 08:42
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av svartoghvit

Takk for bidraget til å drepe alle forsøk på tribunekultur i Norge, Ulf Berg.

At du "svartoghvit", kommer inn på disse sidene i et forsøk på å gjøre gjøre narr av Plankehaugen med en forbanna besserwisserattitud får det til å koke i hue. Skule tru du var født og oppvokst i byen.  Dra til barteland og rop RO-SEN-BOOR og Rrr-Bbbb-Kkkk, så drar vi å eter grillmat med sponsorene av våre råe Rød jakker. En ting kan jeg garantere deg, jeg kjøper ikke grillmaten på REMA1000!

Ulf Berg har nok bidratt mer til tribunekultur enn det du noengang i dine våteste drømmer vil være i nærheten av. Selv om du (sammen med de fleste av dine meningsfeller), mener å sitte på fasitsvaret for hva den eneste rette form for tribunekultur er, og Ulf og mange med han, har en annen oppfatning.

Blir så sinnsykt oppgitt over alle som skal "henge" Ulf for alt mulig i kjølvanet av denne saken. Mener ikke at Ulf gjør alt rett, men skill sak og person. Det demokratisk valgte styret i Plankehaugen, sammen med en adm.dir som er ansatt av et demokratisk valgt styre i FFK, har valgt å aksjonere mot noe de mener er uakseptabel oppførsel. Inntil flere fakta kommer på bordet bør hverken Ulf (og styret i Plankehaugen), eller Morgan(merkelig hvor få som har angrepet han, han har fått en høy stjerne på kort tid) hudflettes.

Takk for ett hyggelig svar! Gjøre narr av? Er det ikke lov å si hva man mener nå, nei stemmer det er jo inne på forumet deres nå, beklager så meget.

Født i denne byen, nei. Men faktisk så bor jeg her og har gjort det i ganske så mange år nå. Har ikke bart, men reiser jevnlig til det såkalte barteland hvor det faktisk ikke er så veldig mye bart egentlig, for å se mitt eget lag spille. Handler også på Rema om det skulle passe seg, også grillmat.

Hva er tribunekultur, egentlig ett ord som totalt har mistet sin mening, da det alltid vil være forskjellig oppfatning av hva det er som med all annen kultur. Noen mener at det er å sitte og klappe pent med klappere utdelt av sponsorer og sponsorhatter på hodet. Andre vil stå, hoppe, synge og vifte med flagg, tilhører den siste delen jeg. Og kommer til å gjøre det inntil jeg ikke er i stand til å gå på kamp pga geriatri og alderdom. Men får ikke noen våte drømmer av det, synes bare det er fantastisk artig. Uansett skal man støtte sitt eget lag på den måten man føler er best, men klubber, NFF og sponsorer skal huske en ting. Uten supporteren og hans engasjement er klubben død, steindød.

Fotball er følelser, slipp dem fri!

---------------------------

Trofast kvit og svart te døden tar mæ...


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 sep 07, 09:11
Hvis det er slik at en har blitt utestengt pga bluss så støtter jeg dette. Det er vel ikke en eneste en som ikke har fått med seg standpunktet til NFF her. Dere husker vel alle hva som skjedde med klanen når de faktisk gjorde det i ordnede og kontrolerte former. Ble litt bråk der og noen bøter.

Folk har også flere ganger fått advarsler om bluss på tribunen men ikke lært. Joda det er kult med bluss og det ser bra ut, men det kan være farlig og det skader FFK som klubb (med bøter) og PH sitt rykte ellers så hvis dette er årsaken så støtter jeg dette.

Leste også rykte om at noen var utesteng pga rusmidler dette støtter jeg til de grader også. Det står på billetene at synlig berusa personer vil bli vist bort. Da skal det ligsom være greit å ta litt narko????? Folk må huske på at PH skal være for alle gammel som ung. Er nok ikke alle som synes det er så gøy å ta med sin sønn og datter på PH feltet når andre er drita og driver med narko. Synes det er riktig å sette et eksempel, men da må man også fortelle hva som har blitt gjort feil slik at ikke rykter sprer seg. Det er aldri bra.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 12 sep 07, 09:13
Oppfordrer alle til å skrive under her. Selv om jeg tviler på at det hjelper.

http://www.opprop.no/opprop.php?id=zoran 

Jeg vil skrive en slags redegjørelse fra BRH for det som hendte i Bærum, i løpet av dagen...  Kanskje mer kommer på det rene, og folk vil klare å skille litt.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 12 sep 07, 09:14
Hvis man skal utvise berusa personer, altså drita personer skal veldig mange bli utvist.

Det er mange fyllesvin i plankehaugen.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 12 sep 07, 09:15
Dette ender sannsynligvis med splittelse i supporterleiren, dersom det ikke blir presentert fakta fra FFK og PH.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??



Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 59 15

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3