Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 59 11

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 11 sep 07, 22:04

Ok, nok får være nok! Jeg får legge hodet på blokka..

For å snakke for meg selv, har jeg altså fått et slikt brev i dag. Dvs det inneholdt ett fra PH og ett fra klubben - disse har jeg sitert tidligere i tråden, ca side 15 tror jeg.

Siden det bortfra henvisning til Plankehaugens paragrafer ikke står  noen verdens ting om grunnen til eksklusjonen, vil jeg måtte gjette meg til det, men jeg tipper det har å gjøre med det omtalte blusset på Nadderud å gjøre.  Her er saken at en av klubbens egne vakter godkjente bruken av blusset sålenge det ble brukt i front! Da Bjørkøy så sendte oss i ledelsen fra straffemerket, fyrte jeg av dette blusset og gikk i front med det - som vi ble fortalt var greit - men det varte ikke lenge før både vakter, politi og representanter fra PH kom løpende, og jeg ble eskortert ut av stadion.  Jeg sa der og da både til flere vakter og politi og til Ulf Berg at vi hadde fått tillatelse fra en av vaktene, men dette ble avfeid som "tullball".

Senere forrige uke ringte Ulf Berg meg og spurte bl.a. hvor jeg hadde fått blusset fra, og jeg forsøkte nok en gang å påpeke at dette var godkjent av en vakt, men det ble nok en gang avvist som "tull".  Jeg fikk videre beskjed om at de hadde hatt et møte i Plankehaugen, og at de skulle ha et møte med klubben og politiet, og at jeg ville bli kontaktet etter dette.

Deretter har jeg ikke hørt mer om saken før broren min og flere kamerater ringte meg på jobb i dag og lurte på om jeg var en av de utviste etter å ha fått med seg saken på radio og nettet. Jeg har ikke vært kontaktet igjen og gitt sjansen til å forklare meg, og jeg har heller ikke fått noen beskjed om avgjørelsen før altså gjennom media i dag.. Videre er det tydeligvis ingen "klage- eller ankemulighet".

Det finnes flere vitner på at den aktuelle vakten (som jeg ikke vil navngi her) godkjente dette. Når man får en slik beskjed fra en vakt, skal det da ikke være nødvendig å måtte spørre alle de andre vaktene samt politiet i tillegg?? Videre lurer jeg på hvorfor jeg aldri har fått forklare min side av saken. Og merkelig må de jo også sies å være at da Ulf Berg ringte meg sa han at de allerede hadde hatt et møte i PH. Hvordan kan de ha et møte om dette FØR de har snakket med meg og uten å i det hele tatt be om min versjon?

De andre som har blitt ekskludert skal ikke jeg prate for, men en av de hadde såvidt jeg har skjønt vært i dialog med Ulf Berg i dag. Så får vi se om vi kanskje får til et møte hvor vi kan få muligheten til å forklare oss..

Jeg får vel også understreke at de andre IKKE er ekskludert pga blusset som ble avfyrt!! 

Takk for oppmerksomheten!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 11 sep 07, 21:45
Jeg må si et par ting. Jeg liker ikke kommersialiseringen av PH, det blir for mye hest og kameraderi. Jeg etterspør en klarere ledelse/styre. Etterspurte i tråden om Klokan og stabækkampen om PH-styrets mening. Synes styret mer minner om en haug med selvproklamerte småkonger. Alt for lite info ut til den voksne medlemsmassen. Jeg synes det er direkte uproft å prøve å tie dette ihjel. Hvis ikke vi får vite hva dette dreier seg om, synes jeg det er på sin plass med en ekstraordinært medlemsmøte, eller hva det heter. Hva skal til for at vi kan kreve dette?
Jeg driter i hvem de ekskluderte er, men hva som har blitt gjort.

Det samme mener jeg om FFK. Direkte uproft å ikke komme med en redgjørelse. Kjenner jeg fredrikstadfolk rett finner vi ut av dette sjøl, men det kommer til å gå noen runder. Bedre å få alle fakta på bordet uansett.

Og hvis noen skulle lure så driter jeg i Brigade Rød Hvit.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 11 sep 07, 21:47

1/4 av plankehaugens medlemmer......

Hva var anntallet medlemmer oppe i nå sa du? Den kan vi nok glemme.

Men synes dette er en prinsippsak som nok er særlig gjennomtenkt.

Jeg tror virkelig ikke dette har noen preventiv virkning som MA sier, snarere tvert imot. Vi ser allerede medlemmer true med og melde seg ut av plankehaugen. Vi ser prat om stille 1omgang på brann kampen.

 

Dette går ikke forbi i stillhet, det vil komme reaksjoner, og disse reaksjonene vil igjen føre med seg handlinger som vi nok ikke ønsker og se.

 

Sa noen stein i glasshus, dråpe i vannglass osv osv?


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 sep 07, 21:52
Opprinnelig postet av varheim

Og hvis noen skulle lure så driter jeg i Brigade Rød Hvit.


Da har vi feid unna all tvil varheim

Men jeg er enig med deg, det er på tide at PH-styret legger kortene på bordet! Når ikke en gang de ekskluderte får vite hva de har gjort så er dette en noe rar måte å håndtere saken på.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 sep 07, 22:00
Endret: 11 sep 07, 22:02
Det er litt mye som ikke henger på grep her. Jeg ser konspirasjoner, dommedagsprofetier og flyvende lamaer hvor enn jeg snur meg. Pokker, det er jo 11. september og alt.

Det er leit for alle det som har skjedd. Selv om flere kort nok vil komme på bordet etter hvert vil debatten sikkert rase lenge. Det kan tenkes at utestengelsessaken på sikt vil skade både Plankehaugen og FFK, men det er det litt for tidlig å si noe om.

Men det er noe som plager meg litt. Eller plager og plager - jeg får i hvert fall en litt uggen smak i munnen av denne heltedyrkelsen av Zoran. Det er noe Life Of Brianesque over den tilsynelatende endeløse rekken av støtte- og tillitserklæringer. Misforstå meg rett, jeg er ingen motstander av Zoran. Jeg er full av beundring for jobben han har gjort for Plankehaugen og alle andre Fredrikstadsupportere, og det vil helt klart være et tap om han forsvinner fra Stadion. Samtidig synes jeg det er pussig at det ikke er flere kritiske røster her.

Åpningskapen mot Lyn på Nye Fredrikstad Stadion ble boikottet av Zoran og flere medlemmer i Brigade Rød/Hvit. Etter eget sigende var det ting som hadde skjedd i forbindelse med første seriekamp mot Lillestrøm som utløste boikotten. I tillegg hadde noen kommet med trusler mot Zoran og BRH. Sitat Zoran:

Videre synes jeg det er bullshit å blande fotball med andre ting i livet og når folk blir truet for å miste jobb eller blir truet på livet da synes jeg at det er h... j.....

Greit nok, men hvem disse noen var ble aldri kjent. Oppfordringen fra andre supportere om å anmelde forholdet ble så vidt jeg skjønner ikke fulgt opp. I stedet var responsen en egen hyllesttråd til Zoran og BRH. En sympatisk gest, men ingen tok seg bryet med å sjekke sannheten i påstandene om truslene fra disse noen.

Etter Stabæk-kampen skrev ishmaelSchmuck sitt etter hvert så berømte innlegg hvor han stilte Zoran noen - synes i hvert fall jeg - helt greie spørsmål vedrørende hans oppførsel på Nadderud. Trådstarter hadde åpenbart opplevd møtet med vår forsanger som ubehagelig og hadde noen spørsmål han ønsket besvart. Reaksjonen fra Zoran var blant annet denne freske uttalelsen:

Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.

Nok en gang fikk Zoran nærmest blind støtte fra flere forumdeltakere, trådstarter ble til og med beskyldt for personangrep. Svært få uttalte seg kritisk til Zorans oppførsel, selv om noen ba ham moderere språkbruken sin.

Mandag denne uken trekker Zoran seg som forsanger og melder seg samtidig ut av Plankehaugen. I følge ham selv har han tidligere blitt truet av "noen fra Vålerenga", nå har noen truet med å "aksjonere mot jobben hans". Heller ikke denne gangen er det noen som stiller særlige kritiske spørsmål til sannhetsgehalten i påstanden. Truslene fordømmes, det oppfordres nok en gang til politanmeldelse og hyllestene og støtteerklæringene strømmer inn.

I dag blir altså Zoran eklsudert fra Plankehaugen og utestengt fra Fredrikstad Stadion.

Er det bare jeg som synes noe skurrer her? Hvorfor har ikke de påståtte truslene blitt anmeldt? Hvorfor har ikke flere - inkludert meg - stilt seg kritiske til om disse truslene faktisk noen gang har blitt framsatt? Hvorfor i alle dager skulle "noen fra Vålerenga" angripe en Fredrikstad-supporter? Hvor blir han ekskludert fra Plankehaugen to dager etter at han angivelig meldte seg ut?

Jeg vet at dette blir veldig personlig vet at jeg nevner Zorans navn såpass mange ganger. Men ved å innta den rollen han har hatt har Zoran gått fra å være en normal supporter til å være en offentlig person. Han har selv oppsøkt denne rollen, og har bevisst brukt denne til å fronte både Plankehaugen og egen person. Derfor må han også tåle at en offentlig debatt inneholder hans navn.

Jeg kan virkelig ikke se at Plankehaugen og FFK går til dette drastiske skrittet om ikke noe helt spesielt har skjedd. Inntil jeg har grunn til noe annet har klubben og styret i Plankehaugen min fulle støtte. For ordens skyld har jeg i dag gjort noe jeg har vurdert en stund, meldt meg inn i Plankehaugen.

For egen regning på alle måter.

Martin Henriksen

---------------------------

Ære være Plankebyen


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 11 sep 07, 22:02
Opprinnelig postet av mysthical
Opprinnelig postet av Radoslaw

Det er nettopp derfor man har advokater her i landet, for å få belyst alle, (ev. de fleste), sider av en sak.

Dette er en prinsipiell sak i mine øyne.



En advokat bryr seg ikke akkurat om å belyse alle sider av en sak. Kun den siden som er til fordel for sin klient. Advokater driter i den siden som vil skade sin klient

Selvsagt.

Men det er vel strengt tatt en helt annen diskusjon... 

 

Edit.

Utmeldelsen er i boks. Radoslaw, som nå er en uavhengig og stolt "ikke-medlem" av PH ! 

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 11 sep 07, 21:56
Folk skal lekse opp og i mente om hva en supporter er når man er kritisk til spillere, men de selvsamme menneskene flyr i strupen på hverandre når 4 mennesker blir kastet ut fordi de ikke kan oppføre seg som folk. Og moderatorene driter seg ut i sedvanlig stil, hvis et innlegg ikke passer - slett det, ikke rediger det etter deres forgodtfinnende. Det har noe med ytringsfrihet å gjøre, enten tar man det vekk eller så lar man det stå i sin helhet. Det er lenge siden jeg begynte å ane konturene av det Plankehaugens styre her driver med, for meg fremstår de som en gjeng med navlebeskuende smålige mennesker med kanskje litt for lite innhold i livet sitt. Så oppdager man at man får makt, og da skjer det mye rart. Finner det svært merkelig at anonyme mennesker blir utestengt fra en forening, uten å oppgi grunn. Da kunne man heller holdt kjeft om hele greia, og latt folk vite det over gjerdet istedet. Enten er denne saken blåst ut av alle proposjoner, eller så har vi som er medlemmer faktisk rett å få vite hva som har skjedd. Ellers er det like greit å glemme hele Plankehaugen. Vurderer sterkt å kaste hele kortet i søpla, og heller sitte et annet sted. Begynner å bli like belastende å bli forbundet med denne supporterklubben som det tidvis er med andre supporterklubber i denne byen.

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 11 sep 07, 22:04
Endret: 11 sep 07, 22:04

Det innlegget støtter jeg til Dovre faller og isen kommer tilbake. Meget bra skrevet, skulle ønske jeg skrev det sjøl!

 

 

EDIT: Innlegget over Radek`s

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 11 sep 07, 22:06
En sånn reaksjon på et bluss er helt hinsides, og jeg forstår ikke det som noe annet enn maktmisbruk!

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 11 sep 07, 22:10

Opprinnelig postet av Per Egil
Det er litt mye som ikke henger på grep her. Jeg ser konspirasjoner, dommedagsprofetier og flyvende lamaer hvor enn jeg snur meg. Pokker, det er jo 11. september og alt. +++ resten av dette meget godt skrevet innlegget.

 

Meget bra innlegg.

Henning Bødtker-Lund

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 11 sep 07, 22:13

Melder meg herved UT av Plankehaugen.. Når jeg fikk høre det her ble jeg RASENDE!!

Kommer IKKE til å gå på flere kamper, og dermed er to biletter til Brann kampen ledig..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 sep 07, 22:15
Opprinnelig postet av SirLion

Melder meg herved UT av Plankehaugen.. Når jeg fikk høre det her ble jeg RASENDE!!

Kommer IKKE til å gå på flere kamper, og dermed er to biletter til Brann kampen ledig..

Hvorfor straffe deg sjøl ?

Har du ikke sett fram til denne kampen lenge ?

Hvor er FFK-hjertet da ?

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 11 sep 07, 22:16
Opprinnelig postet av Per Egil

...Mandag denne uken trekker Zoran seg som forsanger og melder seg samtidig ut av Plankehaugen. I følge ham selv har han tidligere blitt truet av "noen fra Vålerenga", nå har noen truet med å "aksjonere mot jobben hans". Heller ikke denne gangen er det noen som stiller særlige kritiske spørsmål til sannhetsgehalten i påstanden. Truslene fordømmes, det oppfordres nok en gang til politanmeldelse og hyllestene og støtteerklæringene strømmer inn.

I dag blir altså Zoran eklsudert fra Plankehaugen og utestengt fra Fredrikstad Stadion.

Er det bare jeg som synes noe skurrer her? Hvorfor har ikke de påståtte truslene blitt anmeldt? Hvorfor har ikke flere - inkludert meg - stilt seg kritiske til om disse truslene faktisk noen gang har blitt framsatt? Hvorfor i alle dager skulle "noen fra Vålerenga" angripe en Fredrikstad-supporter? Hvor blir han ekskludert fra Plankehaugen to dager etter at han angivelig meldte seg ut?...


Hvis du vil få bekreftet truslene kan du snakke med daglig leder i bedriften Zoran jobber i. Er ikke så vanskelig å finne ut hvor han jobber.
Det var han som mottok truslene og brakte det til Zorans oppmerksomhet.
Hvor fett tror du det er når sjefen din kommer og lurer på hvorfor bedriften han har bygd opp blir truet med "aksjoner" og du får skylda?

All støtte til Zoran selv om engasjementet hans kan gjøre han jævlig drøy. Det er akkurat det som gjør han dyktig i det meste han gjør.

OleIdole

Bedriftsspiller

Ble medlem: 28 apr 07
Innlegg: 12

Lagt til: 11 sep 07, 22:17

Vi må ikke glemme laget oppi dette !!

Ledelsen og styre osv er noe annet.. men det er laget vi heier på.. !!

---------------------------

Hjertet det banker, å det banker for gammle FFK !!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 11 sep 07, 22:17

Dæken, MatWilly her ævv! Moro.

 

OT - I know...

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 11 sep 07, 22:20
Opprinnelig postet av Willy Renè
Opprinnelig postet av SirLion

Melder meg herved UT av Plankehaugen.. Når jeg fikk høre det her ble jeg RASENDE!!

Kommer IKKE til å gå på flere kamper, og dermed er to biletter til Brann kampen ledig..

Hvorfor straffe deg sjøl ?

Har du ikke sett fram til denne kampen lenge ?

Hvor er FFK-hjertet da ?

FFK hjertet er her, men står neppe på feltet.. skal jeg stå der blir det UTEN å synge.. Synes Zoran har gjort en fabelaktig jobb..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 11 sep 07, 22:20

Opprinnelig postet av Biscuitman88
(...) Innlegget (...)

 

Fint at du står frem og opplyser om dette.

På et generelt grunnlag tør jeg å påstå at du har en meget god sak. Gå videre med den !

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 11 sep 07, 22:23
Opprinnelig postet av Per Egil
Mange ord

Amen

---------------------------

Gashi!


OleIdole

Bedriftsspiller

Ble medlem: 28 apr 07
Innlegg: 12

Lagt til: 11 sep 07, 22:24
Når jeg sitter og ser på klipp fra youtube, over hvor bra liv vi egentlig lager på stadion, så vil det være for jævlig og slutte med det. håper det blir en løsning på dette..

---------------------------

Hjertet det banker, å det banker for gammle FFK !!


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 11 sep 07, 22:26
Tør garantere at jeg kommer til å sitte og tenke "idag var det jammen tamt borte hos plankehaugen" under kampen mot brann.


Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 59 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3