Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 59 10

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 sep 07, 19:43

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Ikke det at jeg gidder å engasjere meg så veldig i denne saken, men jeg har skrevet noe om tidligere hvor jeg har stilt spm tegn om det er for nære bånd mellom FFK og Plankehaugen. Morgan og Berg fremstår som meget gode venner og jeg tror ikke ikke Plankehaugen ville gått like kraftig ut nå hvis en populær spiller hadde blitt solgt som da Ringberg ble det. Tror heller ikke Plankehaugen hadde gått inn og redddet jobben til Harry Hansen idag....
hehehe så det er kameratene morgan og ulf som som har konspirert dette nå da

Ja, det var dine ord.....


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 11 sep 07, 19:54

Jeg har alltid støttet Klokan og synes han alltid har gjort en meget god jobb som forsanger, men jeg ble overrasket da jeg leste innlegget som var skrevet til han her på forumet etter Stabæk-kampen. Riktignok vet jeg at Zoran kan være noe krass og full av adrenalin under kampene, men han har ingen rett eller lov til å vise bort folk fra en plass de har betalt penger for å stå på. Om de synger eller ikke er ubetydelig her. Det man bør gjøre som forsanger er å oppfordre folk til å synge, men man kan aldri sette dette ønske over norsk lov. Synes forøvrig spørsmålene som ble stilt var relevante, saklige og skrevet på en fin måte.

Det som overrasket meg veldig var måten Klokan svarte på. Selv lang tid etter kampen er han tydelig forbannet og ber supportere som ikke synger om å reise langt vekk fra bortetribunen. Er dette inkluderende? Er dette noe PH vil stå for (spesielt med tanke på alle de ungdommene som er medlemmer)? Har han rett til dette? I tillegg skriver han innlegget sitt to ganger bare for å presisere hva han mener.

Jeg mener at Klokan har gjort en kjempejobb for PH og FFK generelt, men hans metoder kan være i overkant av hva som er greit. Problemet er at han ikke vet når han har tråkket over streken, dessverre. 

Vil presisere at dette er kun egne tanker og at jeg ser saken "utenfra"....

Innleggene jeg har kommentert er følgende:

Noen spørsmål til Plankehaugens forsanger ("Klokan")

 

 

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 11 sep 07, 20:08
Endret: 11 sep 07, 20:47

Skal fatte meg i korthet;

1)

Der forsvant min symbolske støtte til PH, (dvs. styret). Ingen medlemskontingent fra undertegnede f.o.m. dags datum, (utmeldelse med øyeblikkelig virkning). Greit at dette kun er en dråpe i havet, dog er det her snakk om særdeles viktige prinsipper. Dette er jo det reneste "Muppet Show". Oppfordrer samtidig andre, som ikke befinner seg på PH-feltet om å gjøre likedan.

Synes forøvrig at det nå definitivt er rom for å innkalle til en ektraordinær generalforsamling i PH, (vurdering av om styret skal få fortsette).

2)

Synes Klokan i dette tilfellet bør vurdere juridisk bistand. Dette gjelder selvsagt også for de andre berørte.

3)

Forventer en virkelig god begrunnelse fra Morgan Andersen sin side i denne saken. Håper han tenker seg nøye om før han eventuelt iverksetter/ stadfester straffesanksjoner av en slik karakter.

Jeg har alltid hatt full tillit til Morgan,

... og håper inderlig han tenker seg godt om hva gjelder denne sak.

 

Frykter for at dette ellers kan utvikle seg til en virkelig stor konflikt.

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 11 sep 07, 20:09

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
tror nok ikke det er det han mener,  men billedlig. En supportergruppe skal både gi ris og ros. Idag fremstor PH som en del av FFK, og ikke som en egen institusjon.

 

Spesielt ettersom det i brevet fra FFK (signert av Morgan Andersen) står følgende:

"På bakgrunn av styrevedtak i Plankehaugen, lovlig hjemlet i henhold til Plankehaugens vedtekter, har FFK vedtatt følgende:  ....." etc etc...

Mitt spørsmål er da nok en gang dette: Når begynte FFK som klubb å ta sine beslutninger på bakgrunn i Plankehaugens vedtak???

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 11 sep 07, 20:16
Så det som har skjedd er at noen har fått kjeft av Zoran fordi de ikke sang under kamp, så har vedkommende `sladra` til en eller annen i PH  "buhu, Zoran var slem mot meg, kast ham ut", noe PHs styre da gjorde? Hva er det PH vil vi skal gjøre på kamp? Stå å holde hverandre i henda?

I tillegg syns jeg styret i PH opptrår utrolig arrogant når de avfeier all debatt med `dette kommenterer vi ikke`. Punktum. Hva faen er det for noe? Har de ikke ryggrad til å utdype en så viktig sak som oppsigelse av medlemsskap?

Det er ting som tyder på at enkelte sterke krefter innad i PH ikke tåler å ha noe å gjøre med annerledestenkende i det hele tatt. Husker foreksempelvis godt hvordan baluba og grining det ble da ffksupporter.net ble opprettet.

Dersom ikke PH kommer på banen med en redgjørelse snarest melder jeg meg ut i protest.

---------------------------

-exit body, exit mind-


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 sep 07, 20:21
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Mitt spørsmål er da nok en gang dette: Når begynte FFK som klubb å ta sine beslutninger på bakgrunn i Plankehaugens vedtak???

Vi vil at FFK skal hoppe når Plankehaugen sier "hopp" (dvs. at PH har ønsker om noe), men vi synes det er fælt når klubben velger å stille seg bak PH når de tar en avgjørelse om eksklusjon - altså noe som, av enkelte kan oppfattes negativt?

Skjerpings.

Jeg vil dog si at jeg ikke har noen sympati for utestengelser med mindre det virkelig er gjort alvorlige overtredelser på reglement eller, som Morgan sier, norsk lov. Den dagen supportere gjør opprør mot klubb og styre i supporterklubben fordi klubben(e) reagerer på lovbrudd - da har klubbens medlemmer større problemer enn en håndfull personers utestengelse.

Dersom noen har overtrådt norsk lov i forbindelse med fotballkamp (før, under, etter) håper jeg selvsagt dette politianmeldes og at den/de person(er) som har gjort noe ulovlig straffes.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 sep 07, 20:23

Gjentar meg selv nok en gang, for dette er noe som PROVOSERER!

 Jeg vet ingenting om bakgrunnen for utestengelsen, men hvis det stemmer at de utestengte ikke har fått noen grunn for utestengelsen, er det skandaløst. I tillegg vet FFK at fansen blir sinte når de får sin forsanger utvist uten noen grunn.

Jeg river meg i håret over at FFK gikk ut på nettsiden deres og skrev dette.

Jeg kan ikke mye om lovligheter og jurisme, men her tror jeg ikke Plankehaugen og FFK har vært helt profesjonelle. For det første må det jo komme påstander om hva de har gjort, og de må få lov til å forsvare seg.

Tror nok ikke dette bygger på den mye omtalte episoden fra Stabækkampen, det må være noe mer. Og har de utestengte gjort noe ulovlig, vil jeg ikke si noe på utestengelsen. Man kan ikke få særbehandling, uansett navn og betydning. Men måten FFK har håndtert denne saken på, har vært katastrofalt dårlig.

Ganske sikker på at de brevene som er gjengitt her, stemmer. Og til dere som er utvist, vit at dere har mange i ryggen! Er ordentlig flau over å være en del av Plankehaugen, og fredrikstadinnbygger. ORDENTLIG FLAU!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 11 sep 07, 20:35

Det er helt galskap å utestenge forsanger Zoran og disse gutta i BRH,uten noen form for begrunnelse

Så lenge Plankehaugen(Ulf Berg) og FFK (MA) ikke ønsker å offentliggjøre,så regner jeg med det er frykten for at ultras supporterkultur skal utvikle seg i FFK som ligger i bunnen for denne utestengelsen.

Demokraten

Jeg har vært på noen bortekamper i år,og jeg har blitt meget imponert hvordan disse Ultras-gutta har dratt igang hele Plankehaugen. Mitt inntrykk av gutta...er bare positivt.....Glade og energiske supportere er dette! FFK trenger en Ultras-gruppe for å maksimere supporten og entusiasmen på tribunene.

1. Jeg håper på en markering av dette "overgrepet" under Brann-kampen. En stor banner hadde vært greit her.

2. Plankehaug-styret må stemmes ut. Vi kan ikke ha denne "bestefar-mentaliteten" i Plankehaugstyret.

 

STÅ PÅ BRH! VI TRENGER DERE!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 sep 07, 20:36
Opprinnelig postet av Lemmy

Og til dere som er utvist, vit at dere har mange i ryggen!

Og til dere som er utvist: Hvis dere har gjort noe ulovlig, relatert til FFKs kamper, synes jeg både PH og FFK har gjort jobben sin...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 11 sep 07, 20:42
hva er det for noe bullshit som står i demokraten :O

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 11 sep 07, 20:45
Endret: 11 sep 07, 20:46
Opprinnelig postet av Marcus
hva er det for noe bullshit som står i demokraten :O

Om du tenker på den som er linket til litt før her så er den fra Mai.

MOD: For å utdype: Mai 2006

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 11 sep 07, 20:48
Opprinnelig postet av denialsander
Og til dere som er utvist: Hvis dere har gjort noe ulovlig, relatert til FFKs kamper, synes jeg både PH og FFK har gjort jobben sin...


Jeg vil gjerne synes noe jeg også, men alt sammen er jo bare "hvis"! Så lenge ingen går ut med et fnugg av begrunnelse (tydeligvis heller ikke overfor personene det gjelder) og nekter å kommentere saken, så blir alt bare antagelser og påstander. Da ender vi opp med en haug som mener det er en skandale, skal melde seg ut av PH, boikotte synging på neste kamp osv., og en annen haug som er sikker på at "det er ingen røk uten ild" og støtter PH-styret og klubbens beslutninger "blindt" - og ingen av disse gruppene har noe som helst grunnlag for å mene det ene eller det andre, for ingen av oss vet noe.

Og nok en gang: Dette er etter min mening det skandaløst amatørmessige i åssen denne saken er håndtert.

---------------------------

Svensk magi!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 11 sep 07, 20:51
Opprinnelig postet av danan2
Opprinnelig postet av Marcus
hva er det for noe bullshit som står i demokraten :O

Om du tenker på den som er linket til litt før her så er den fra Mai.

MOD: For å utdype: Mai 2006


åjaheha , der dret jeg meg ut :P

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Arra

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 3

Lagt til: 11 sep 07, 20:58

Jeg syns at PH skal trekke  det tilbake!

---------------------------

WE WILL SURVIVE


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 11 sep 07, 21:00

Fått noen klager blir det sagt!! På hva da? Noen som hadde det gøy? Noen som hadde det litt FOR gøy? Noen som kjefta på noen?

Hva da???? Please tell me!!!!!!!!!!!!!!!

Rimelig nysgjerrig på hva som egentlig er skjedd..........

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


lierdet

Juniorspiller

Ble medlem: 01 jul 07
Innlegg: 76

Lagt til: 11 sep 07, 20:59
Fader ta hele opplegget.

---------------------------

Andres meninger støter meg.


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 11 sep 07, 21:05
det tror jeg flesteparten her inne er

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 11 sep 07, 21:08

Det er nettopp derfor man har advokater her i landet, for å få belyst alle, (ev. de fleste), sider av en sak.

Dette er en prinsipiell sak i mine øyne.

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 11 sep 07, 21:31
Opprinnelig postet av Radoslaw

Det er nettopp derfor man har advokater her i landet, for å få belyst alle, (ev. de fleste), sider av en sak.

Dette er en prinsipiell sak i mine øyne.



En advokat bryr seg ikke akkurat om å belyse alle sider av en sak. Kun den siden som er til fordel for sin klient. Advokater driter i den siden som vil skade sin klient

RWA

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 7

Lagt til: 11 sep 07, 21:42
Hva med å kalle inn til Generalforsamling da hvis mange vil ha svar. I følge vedtektene kan man jo det.

§14
Styret plikter også å innkalle til ekstraordinær generalforsamling hvis minst 1/4 av medlemmene krever det.

Dette kan jo ikke ha med vold å gjøre for da ville de blitt utestengt i følge
§6.

Mvh
RWA


Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 59 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24